abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196786350
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
pi_196786372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.

Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"

En zo zullen velen denken, helaas.
Ja ... de familiefeesten moeten nog komen..

en het laatste gaan heel veel mensen denken ben ik bang.

Net als die ''vakanties'' naar het buitenland ''want, oma, of wie dan ook... '' nog even bezoeken...

Zo dom ... lange rijen van mensen die tóch nog even onder het mom van.. die en die nog
even willen zien.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-alleen-maar-drukker

Overvol Schiphol geen uitzondering: "Komende tijd wordt alleen maar drukker"
13 december 2020, 15.11 uur · Aangepast 13 december 2020, 21.41 uur · Door Doron Sajet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.hartvannederl(...)hiphol-tweede-kamer/
pi_196786376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
De triage (die op dit moment jammer genoeg nodig is) en de verzorgingstehuizen mogen wel een prominente plek in een parlementaire enquête hebben ja.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 15:46:28 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196786387
quote:
De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:46:35 #105
3542 Gia
User under construction
pi_196786389
Ik verwacht voor half januari geen duidelijke daling. Dus die scholen gaan dan echt nog niet open. En de winkels ook niet.

Voorkomen we mooi de uitverkooppiek.

Hoewel ik het er wel van zie komen dat er massaal afgehaald gaat worden.
pi_196786391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.

https://nos.nl/collectie/(...)en-mensen-voor-nodig
[..]

Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.

HOE DAN?

Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?

Ik kan er gewoon echt niet bij hoor ....
:{ -O-
pi_196786395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Venray heeft trouwens ook een schrikbarend hoog aantal besmettingen gemeld: 106.
Dit is een gemeente met net iets meer inwoners dan Urk. Het ligt niet bij mij in de omgeving, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar is dit al langer aan de hand? Wat is er in Venray gebeurd?
Ik zie dat er pas een straat geopend is... mss dat dat meespeelt? Het valt me namelijk op dat sinds er bij ons ook eentje zit we ook veel hoger scoren. Lange tijd was boven de 10 hier de uitzondering. Nu - ook toen het landelijk nog niet zo doorschoot - is onder de 10 een uitzondering. Wellicht vergroot het de testbereidheid als er een teststraat geopend wordt? En levert het dus meer testen van inwoners op en dus ook meerdere geregistreerde besmettingen? Kan me dat zeker bij mensen zonder eigen vervoer goed voorstellen.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:47:40 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
SCHIPHOL - Het zal vanaf dinsdag veel vaker druk worden bij de paspoortcontrole op Schiphol. Daarvoor waarschuwt burgemeester Marianne Schuurmans van Haarlemmermeer. De drukte in een filmpje geplaatst door RTL Nieuws waar honderden reizigers dicht op elkaar te zien zijn, is de komende tijd geen uitzondering. Vanaf dinsdag moet een deel van de reizigers bij de marechaussee ook een negatieve testuitslag overhandigen, waardoor de wachttijd verder zal oplopen.

Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Antifa
pi_196786418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht voor half januari geen duidelijke daling. Dus die scholen gaan dan echt nog niet open. En de winkels ook niet.

Voorkomen we mooi de uitverkooppiek.

Hoewel ik het er wel van zie komen dat er massaal afgehaald gaat worden.
Basisscholen wel denk ik.

Die gaan wel midden januari open.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:48:00 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786425
quote:
Een collega van mij vertelde dat zijn zoon die op een oogheelkunde afdeling werkt in een ziekenhuis nu ook covid diensten moet draaien omdat de zorg zo onder druk staat in het ziekenhuis. Mijn zusje werkt ook normaal op de orthopedie afdeling en draait sinds een paar weken ook bijna alleen maar covid diensten, ze hebben echt een probleem in de ziekenhuizen. Ik denk dat Lenny_Leonard dit ook wel herkent waarschijnlijk...
  donderdag 17 december 2020 @ 15:48:33 #111
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196786436
quote:
Sweden's king on coronavirus strategy: 'We have failed'

Sweden’s king said in a new address that the country’s strategy to slow the spread of COVID-19 has “failed” as the fatality count in the Scandinavian country continues to rise.

Carl XVI Gustaf told residents of the country in his annual Christmas address that Sweden has suffered “enormously” amid the ongoing coronavirus pandemic and it is “traumatic” that many loved ones of the nearly 8,000 people who have died from COVID-19 were unable to say goodbye to them in person.

“I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible. It is something we all have to suffer with,” the king said in comments that were released on Thursday and will be broadcast in full on Monday, as translated by the Financial Times.

Sweden has resisted implementing a nationwide lockdown during the coronavirus pandemic, unlike many of its fellow European nations.

However, Swedish officials are reportedly considering implementing lockdowns as some of the country’s intensive care units reach capacity, The New York Times reported this week.

Sweden has reported approximately 1,700 COVID-19 fatalities in the last month, compared to approximately 100 deaths each in Finland and Norway. The countries both have approximately half of Sweden’s population.

The king, asked if he was afraid of becoming infected with coronavirus, said that “Lately, it has felt more noticeable. It has crept closer and closer. That’s not what you want,” according to the Financial Times.

Sweden’s top infectious disease expert said late last month that the country has not seen evidence of herd immunity slowing the spread of COVID-19 in the country. Herd immunity is the point at which a disease stops spreading widely through a population because enough individuals are immune to it, either via recovering from an infection or through vaccinations.
https://thehill.com/polic(...)ategy-we-have-failed
are we infinite or am I alone
pi_196786437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.

Veel overheidsinstanties hebben dit eigenlijk gewoon 1 op 1 gekopieerd van consultancytenten als McKinsey/Accenture/PWC.
Alleen hebben die consultancy firms hele andere doelstellingen natuurlijk. En bij McKinsey lig je er gewoon uit als je niet binnen twee jaar promotie hebt gemaakt, dan word je niet opzij gezet naar een andere job, of toch gepromoveerd, maar naar een andere afdeling, je ligt eruit. Als ze het kopieren, moeten ze het ook helemaal kopieren.
pi_196786439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.
Zeker, maar nog steeds wordt de indruk gewekt dat er plek is voor acute zorg. Dat dat komt omdat ze een groot deel van Nederland weigeren op te nemen, ook als die dat willen, wordt er niet bij vermeld. Dat is vals.
pi_196786445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
pi_196786460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 15:49:45 ]
  donderdag 17 december 2020 @ 15:49:47 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..
Huh, juiste getallen?
Vandaag (en morgen) zouden er toch nog steeds cijfers bijzitten die maandag en dinsdag misten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196786466
quote:

[..]

Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.

[..]

Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.

HOE DAN?

Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?

Dit zijn wel zware conclusies die je trekt uit een nieuwsberichtje...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196786474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigen :+
Ja, we zouden ook in een harde lockdown zitten :D
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:28 #119
3542 Gia
User under construction
pi_196786485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

"komen dit weekend gespreid" is, afhankelijk van de invulling, alsnog niet zo'n slim idee?
Mijn man en ik morgenmiddag.
Schoonzus en man morgenavond.
Schoonbroer en vrouw zaterdag.
Andere schoonzus zondag, bij haar en tevens kerstviering.
1e kerstdag schoonbroer, 2de kerstdag schoonzus, oudjaar wij, met één zoon.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:33 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786488
quote:
HOE DAN?

Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.
Antifa
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:36 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786491
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Huh, juiste getallen?
Vandaag (en morgen) zouden er toch nog steeds cijfers bijzitten die maandag en dinsdag misten?
Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatste ;)
pi_196786492
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja zoiets dus ....
pi_196786520
Moet trouwens zeggen dat ik het niet druk vind in de stad (Groningen, welke andere stad is er relevant?). Winkelstraten nu echt wel leeg. Overal wel plukjes van 1 of 2 mensen. Is ook geen marktdag verder, dan is het wel drukker maar ook niet heel erg lijkt me. Best veel winkels en koffietentjes hebben een afhaaloptie maar dan zie je ook maar een enkeling tegelijkertijd. Nog even naar een hofje gegaan waar anders altijd wel wat volk rondloopt, was ik nu echt de enige.

Vond het wel interessant als tegenwicht voor de mensen die alweer weten dat het een neplockdown is. Ja N=1 ik weet het. Misschien is de Randstad gewoon gestoord. Totaal lege straten en iedereen binnen gaan we in ieder geval echt niet meer zien, en denk ook niet dat dat nodig is.

Als dit beeld op meer plaatsen zo is maar mensen nog wel dagelijks in de file staan, tja, dan moeten we toch eens in een andere richting kijken dan de vermaledijde 'funshopper'.

quote:

[..]

Haha je bent me voor. Ik las dat en ik dacht: ah, negatieve testresultaten afschaffen!

Vond het van de zomer ook al raar, dat gehannes met papieren formulieren (passenger location form). Waar vervolgens niemand naar vraagt, kan zo weer het oud papier in. Bij entree in Portugal kon je dat digitaal invullen, maar Nederland deelt papieren formulieren uit. Waarom zijn wij daar ouderwetser in dan een land dat nog met één been in de jaren '70 staat?

Met die negatieve testresultaten vraag ik het me ook af. Misschien niet AVG-proof om dat digitaal te doen? Maar dit werkt ook niet echt. En straks mag je die rijen verdubbelen omdat je ook nog een essentiële-reis-formulier moet aanleveren.
pi_196786524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.

En dan ga je ondertussen zelf wel op bezoek bij je 80 jarige schoonmoeder? Vind je dat zelf niet ook een slecht idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 15:53:18 ]
pi_196786542
quote:

[..]

-O-
Spreid je winkansen! :{
pi_196786565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

-O-
oeps.. kan je wel zeggen ja :{
  donderdag 17 december 2020 @ 15:55:19 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786574
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaad |:(
  donderdag 17 december 2020 @ 15:56:15 #128
3542 Gia
User under construction
pi_196786595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef chratnox het volgende:

Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.

En dan ga je ondertussen zelf wel op bezoek bij je 80 jarige schoonmoeder? Vind je dat zelf niet ook een slecht idee?
Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
pi_196786602
Specifiek over Venray. Teststraat open per 7 dec en daarna gaan pieken

donderdag 17 december 2020 @ 15:57:18 #130
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786622
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

GGD is wel pas als laatste aan zet als je naar dit overzicht kijkt...
  donderdag 17 december 2020 @ 15:57:30 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196786627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaad |:(
OMG onder welke steen hebben die al die maanden dan gezeten ? Dat lijkt me toch echt onmogelijk hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 17 december 2020 @ 15:57:55 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatste ;)
Oh zo, ik dacht al :D
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 15:58:15 #133
416575 crew  Evenstar
pi_196786648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.
Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".

Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
pi_196786654
12k KOEKOEK
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 17 december 2020 @ 15:58:43 #135
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196786657
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?

Kan me niet voorstellen dat ze in december niet wisten dat de eerste mensen in januari gevaccineerd moesten en konden worden. Daar is ook wel personeel voor.

De massa vaccineren kost wat meer medewerkers en tijd/planning. Als dat ineens een halfjaar naar voren geschoven wordt is dat logisch een probleem ja.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 17 december 2020 @ 15:58:45 #136
3542 Gia
User under construction
pi_196786659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:

-O-
Beter toch dan allemaal tegelijk!
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
pi_196786671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
Ik niet, maar eigenlijk zou het nog kunen ook want ze hebben al corona gehad. :D
pi_196786677
quote:

[..]

_O-
pi_196786680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".

Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Ja, 16.00 uur. :)
Tijd voor cup a soup! ^O^ ;)
pi_196786685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.

Sorry hoor, maar als we een aantal topics terugkijken heb je ouders die kinderen bij de opvang hebben en zeggen dat het lastig wordt nogal hard veroordeeld. Dit vind ik dan wel hypocriet.
pi_196786693
quote:

[..]

Snap het wel, maar heel verstandig klinkt dit ook weer niet. :{
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:16 #142
3542 Gia
User under construction
pi_196786697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

oeps.. kan je wel zeggen ja :{
Hè, je mag maar met 2 tegelijk. Liefst niet op dezelfde dag. Behalve morgen, voldoen we daaraan.
pi_196786700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag of dinsdag extra debat
Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat we pas 20 dagen later zouden gaan vaccineren dan mogelijk. Zeker als de rest van Europa er wel klaar voor is. Dat er maar wat politieke druk op komt te staan.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:43 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786708
quote:

[..]

Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:58 #145
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196786715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:57 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
GGD is wel pas als laatste aan zet als je naar dit overzicht kijkt...
Ah is dat het? Ze hebben nu een andere groep toegewezen gekregen waardoor ze in januari al moeten vaccineren ipv augustus?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 17 december 2020 @ 16:02:19 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef KennyPowers het volgende:
12k KOEKOEK
Zitten nog wel correctiecijfers bij van afgelopen maandag en dinsdag.
Die missende cijfers zouden er gisteren, vandaag en morgen bijgeteld worden.

DWERGPAPEGAAI 8-)
A murky, forgotten land.
pi_196786726
https://www.rtlnieuws.nl/(...)st-pakjesavon-veilig

Gaat nog leuk worden, hoewel op moment van schrijven toen de strenge regels nog niet bekend was en de cijfers 'meevielen'.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:03:23 #148
416575 crew  Evenstar
pi_196786748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?

Kan me niet voorstellen dat ze in december niet wisten dat de eerste mensen in januari gevaccineerd moesten en konden worden. Daar is ook wel personeel voor.

De massa vaccineren kost wat meer medewerkers en tijd/planning. Als dat ineens een halfjaar naar voren geschoven wordt is dat logisch een probleem ja.
Stel dat het zo is en dat ze inderdaad tegen de GGD hadden gezegd dat ze pas in augustus moesten vaccineren.

Hoe haal je het dan in je hoofd om 10 december tegen de GGD te zeggen "Oops, grapje! Zei ik augustus? Ik bedoelde eigenlijk januari! Nou, succes he!"

De Jonge heeft het constant over flexibel zijn, kunnen schakelen, puzzelstukjes en weet ik veel wat voor onzin. Als je daadwerkelijk flexibel had willen zijn had je in maart 2020 al tegen de GGD moeten zeggen dat ze z.s.m. klaar moesten zijn om te vaccineren en niet pas in augustus 2021.

Hoe kan je praten over flexibel zijn als je basis gewoon niet klopt of zelfs afwezig is.

Leuk dat men het goed probeert te praten, maar linksom of rechtsom is het gewoon dikke faal.
pi_196786751
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:02 schreef xFriendx het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)st-pakjesavon-veilig

Gaat nog leuk worden, hoewel op moment van schrijven toen de strenge regels nog niet bekend was en de cijfers 'meevielen'.
quote:
2. Spreek af bij het grootste gezin
De adviezen kunnen nog veranderen, maar het aantal bezoekers dat je mag uitnodigen is beperkt. Plan je viering daarom bij het grootste gezin, kleine kinderen niet meegerekend.
_O- :7
  donderdag 17 december 2020 @ 16:04:32 #150
3542 Gia
User under construction
pi_196786764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.

Sorry hoor, maar als we een aantal topics terugkijken heb je ouders die kinderen bij de opvang hebben en zeggen dat het lastig wordt nogal hard veroordeeld. Dit vind ik dan wel hypocriet.
Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.
Je hoeft niet binnen te blijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')