SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikelen over (niet-)medische mondkapjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef Benny het volgende:
12779 nieuwe positieve testen
221 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
En de grap is dat het daar ook niet werkt.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.
Veel overheidsinstanties hebben dit eigenlijk gewoon 1 op 1 gekopieerd van consultancytenten als McKinsey/Accenture/PWC.
Ah bijna 13K ... netjes, netjes...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef Benny het volgende:
12779 nieuwe positieve testen
221 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Positief getest: 12844
Totaal: 652525 (+12779 ivm -65 corr.)
Opgenomen*: 221
Huidig*: 1467 (+29)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 536 (+10)
Overleden: 77
Totaal: 10321
https://twitter.com/mzelst/status/1339575026396389377
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/quote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan sluiten ze het project, want er is geleverd wat er gevraagd was. Daarna wordt er een nieuw project gestart en beginnen ze helemaal opnieuw (vaak ook weer met een nieuwe leverancier) om het te 'herstellen'.
Och, ik heb veel te veel van dit soort projecten meegemaakt, aan beide kanten
Wat een ontzettend goed initiatiefquote:
Omg...we gaan nog niet echt goed.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Positief getest: 12844
Totaal: 652525 (+12779 ivm -65 corr.)
Opgenomen*: 221
Huidig*: 1467 (+29)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 536 (+10)
Overleden: 77
Totaal: 10321
https://twitter.com/mzelst/status/1339575026396389377
Dat weten we nooit.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Zijn de dagcijfers deze keer zonder correctie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
2 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
19 gemeentes met 2-5 besmettingen
37 gemeentes met 6-9 besmettignen
90 gemeentes met 10-19 besmettingen
64 gemeentes met 20-29 besmettingen
36 gemeentes met 30-39 besmettingen
29 gemeentes met 41-49 besmettingen
* Deze cijfers vallen hoger uit door RIVM onderrapportage (daardoor extra besmettingen, gisteren, vandaag, en morgen)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Excuus, ik liet me even gaan. Het valt ook allemaal niet mee, hoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sarcastisch? Jij?![]()
Het is wel de bedoeling dat je een beetje in je rol blijft he?!![]()
Bewijs dat eens s.v.p.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Allemaal de schuld van de HEMA en Action.
Nee.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Ze zeiden gister dat de cijfers van de storing de komende dagen worden ingehaald, dus je mag ervan uitgaan dat hier een stuk correctie bijzit.quote:
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Als het ronde buisjes zijn kan ik me dit wel voorstellen. Een soort bakkersdozijn maar dan andersquote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
Of compacter: 17 rijen van afwisselend 11 en 12 vials = 195
Ja, stroomt nog ff lekker vol voor de kerst.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde vandaag: 9548
Weekgemiddelde een week geleden: 6805
+2743 is gewoon te veel. Met of zonder vertraging
Nee, ze zouden de achterstallige cijfes over 3 dagen uitsmeren. Dit is de 2e dag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat sowieso, maar daar kijk ik niet meer van op. Zitten niet voor niets in lockdownquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Dit is niet eens het duurste of langst uitgelopen project dat op die website staat.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
Nou ja, twee dagen geleden had je ook users die de maatregelen overdreven vonden, want de cijfers zouden gewoon op een magische wijze weer vanzelf gaan dalen. Alles kwam door meer testen, dus het was logisch dat meer besmettingen gevonden werden.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef Noordzijde het volgende:
Tering, er wordt toch gezegd dat er nog storing bij zit. En dan komen sommige users met:
Zo we gaan echt nog niet goed.
Had je verwacht dat die maatregelen gelijk gingen werken dan? Jezus.
Ah, maar dit gepruts moet je ook door externen laten doen. Dat doen ze bij de overheid ook, zie je.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Voorlopig nog niet nee.quote:
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef D_A het volgende:
Met je lockdown, gewoon in de file gestaan vandaag
quote:Macron houdt geen afstand en deelt vuisttikjes uit aan regeringsleiders
Op videobeelden is te zien dat president Macron vuisttikjes uitdeelt aan collega-regeringsleiders en dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. Zes dagen later testte hij positief.
Onder meer de Hongaarse premier Orbán, premier Babis van Tsjechië, premier Jansa van Slovenië en de Poolse premier Morawiecki staan op de video. De leiders kwamen afgelopen donderdag en vrijdag bijeen om te spreken over de EU-begroting voor de komende zeven jaar.
De Spaanse premier Sánchez heeft al gezegd in quarantaine te gaan na een lunch afgelopen maandag met Macron. Ook de voorzitter van de Europese Raad Michel gaat in quarantaine. Ook de Franse premier Castex ging in quarantaine. Hij is ook getest, de uitslag was negatief.
Ik zou hier veel over willen zeggen, maar ik houd het maar even bij "De Raad voor de Rechtspraak is juist niet onafhankelijk genoeg".quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
9548/6805 = 1,4.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Mensen praten het vaak voor hun zelf wel goed.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.
De Rechtspraak is inderdaad "lastig" georganiseerd (omdat dingen gebeuren in opdracht van de Raad voor de Rechtspraak, terwijl de minister van Justitie wel de rekening krijgt? Zoiets?). Maar dit soort misstanden zijn totaal niet uniek voor dat departement. De Belastingdienst, Sociale Zaken, Defensie, allerlei overheidsinstanties hebben structureel te maken met falende IT-projecten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
Mijn schoonouders (de enige waar we mee af zouden spreken) hebben gisteren zelf afgezegd. Durfden het niet aan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.
Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"
En zo zullen velen denken, helaas.
Beetje kan je wel weglaten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/TBspekschoor/status/1339524277368991746
Beetje een sukkel ben je wel dan, toch?
[..]
Hierop aanvullendquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Noord-Limburg gaat echt dramatisch ook.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi rood is niet lelijk
Ach... hier denken veel mensen dat een elleboogje geven een goed idee is, op voorbeeld van Rutte en van Dissel.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/TBspekschoor/status/1339524277368991746
Beetje een sukkel ben je wel dan, toch?
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten het vaak voor hun zelf wel goed.
Ja, maar ik moet wel even naar kantoor want ander is het lastig met Erik overleggen en het moet wel op tijd af voor de klant.
Ja, we hebben al een tijdje niet iedereen bij elkaar gehad, we gaan dat gewoon doen hoor met kerst, anders moet Mam kiezen tussen de kinderen en krijg je gedoe.
Ja, toch gaan we even naar Jessica de verjaardag, zij en haar vriend zien toch weinig mensen deze dagen.
Iets met micromanagers.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...
Voor Geert wel makkelijk scoren zo, maarja jammer dat hij dan ook de horeca meteen open wou, maar wel de besmettingen omlaag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag of dinsdag extra debat
Geertje krijgt ook ene na andere open doel. Hij hoeft niet eens te proberen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor Geert wel makkelijk scoren zo, maarja jammer dat hij dan ook de horeca meteen open wou, maar wel de besmettingen omlaag.
Hier ben ik het dan gewoon mee eens. Tijd voor duidelijkheid. Dat het misschien als een verrassing komt dat de goedkeuring er een week eerder is, ok. Maar als je als verantwoordelijk minister eerst aangeeft klaar te zijn voor 4 januari en zelfs dat lukt niet vervolgens...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag of dinsdag extra debat
Ik verwacht nog een lichte stijging, maar dat we niet boven de 14.000 gaan uitkomen. Maar goed, ik ben vrij optimistischquote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd of we onder de 20.000 pieken. (over circa 1,5 week)
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef Mammietje het volgende:
Mijn schoonouders (de enige waar we mee af zouden spreken) hebben gisteren zelf afgezegd. Durfden het niet aan.Wisten ze nog niet eens dat hun kleinkinderen op brandhaarden zaten, dus verstandig misschien.
Maar waarom zou dat nou niet gaan lukken dan? Ze mikken nog steeds op een start in de eerste week van januari...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan gewoon mee eens. Tijd voor duidelijkheid. Dat het misschien als een verrassing komt dat de goedkeuring er een week eerder is, ok. Maar als je als verantwoordelijk minister eerst aangeeft klaar te zijn voor 4 januari en zelfs dat lukt niet vervolgens...
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah bijna 13K ... netjes, netjes...
Bijna Mordor.quote:
Ik denk dat we alle extra pakket- en boodschappenbezorgers op de weg ook niet moeten vergeten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef D_A het volgende:
Met je lockdown, gewoon in de file gestaan vandaag
Ja, geen auto maakt het nu ook lastig.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.
Begrijp ik best, hoor. Vieren we het gewoon in maart. Versieren we de spar in de tuin, bbq aan en kadootjes uitpakken.
En dan door naar Pasen.
Haha, mooie oplossingquote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.
Begrijp ik best, hoor. Vieren we het gewoon in maart. Versieren we de spar in de tuin, bbq aan en kadootjes uitpakken.
En dan door naar Pasen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...
Dit stukje stond in de nieuwsbrief van onze school die ik net ontving. En zo zijn er dus nu veel meer mensen die een beroep doen op de noodopvang.quote:Er wordt een flink beroep gedaan op de noodopvang. Meer dan tijdens de eerste lockdown in het voorjaar. Het is een flinke uitdaging om én goed onderwijs op afstand te geven, de kinderen daarbij de aandacht te geven die zij nodig hebben en verdienen, en ook de kinderen op locatie op te vangen van de ouders met een cruciaal beroep. We doen enorm ons best, maar we vrezen dat we het niet op alle momenten rond gaan krijgen.
De richtlijnen vanuit de overheid zijn ruim. Er wordt verzocht aan de ouderparen waarvan één ouder een cruciaal beroep heeft, om zelf voor een oplossing te zorgen. We doen een dringend beroep aan je om hier ook gehoor aan te geven. We moeten samen deze periode van vier weken door zien te komen. Zelfs al zouden we het willen, we kunnen simpelweg niet alle kinderen een plek geven in de noodopvang én goed onderwijs op afstand verzorgen.
Ook wij houden ons aan de richtlijnen die door de overheid aan ons worden opgelegd. Liever nog hadden we onze locaties gewoon helemaal open gehouden. We hebben de afgelopen maanden bewezen dat we op een veilige manier opvang en onderwijs kunnen organiseren. Nu schakelen we weer over naar onderwijs op afstand. Met jullie medewerking gaat ons dat lukken.
Dit is totaal niet wat ik in mijn omgeving zie/hoor...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Haha, mooie oplossing
Toch denk ik dat kerst wel redelijk veilig is. Bij iedereen zit de schrik er nu goed in en we zitten weer in een lockdown, dus zal het aantal contactmomenten momenteel ook erg laag zijn.
Op deze kaart valt Helmond wel mee, maar vandaag toch weer +58quote:
Is een plan!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, geen auto maakt het nu ook lastig.![]()
Gewoon eieren in die spar hangen! Dubbelfeest van maken!
Probleem lijkt zich ook wat te verplaatsen van de randstad naar Veluwe, West-Twente en Noord-Limburg.quote:
Naar wat ik begreep staat dat ook gewoon op losse schroeven.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat nou niet gaan lukken dan? Ze mikken nog steeds op een start in de eerste week van januari...
Wie zegt dat het door Sinterklaas komt? Vind het te complex om een simpele verklaring voor te zoeken. Het is wel verontrustend dat wij besmettingscijfers hebben waar zelfs de grootste bananenrepublieken jaloers op zouden zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
En dan moeten kerst en oud en nieuw nog komen, dramatisch dus als je ziet wat Sinterklaas al teweeg heeft gebracht.
Mayday mayday.quote:
Zucht.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dit stukje stond in de nieuwsbrief van onze school die ik net ontving. En zo zijn er dus nu veel meer mensen die een beroep doen op de noodopvang.
Toch opmerkelijk om te zien dat Amsterdam het nu veel beter doet dan andere regio's. En Utrecht gaat zelfs beter dan al zijn buurgemeentes. Toch een soort vertraagde groei daar vanwege deels immuniteit? Wat kan de reden zijn dat nu de forensenplaatsen meer last lijken te hebben van corona?quote:
Het zal wel toeval zijn, maar die grootste bananenrepublieken hebben geen sinterklaasfeest gevierd, denk ikquote:Op donderdag 17 december 2020 15:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het door Sinterklaas komt? Vind het te complex om een simpele verklaring voor te zoeken. Het is wel verontrustend dat wij besmettingscijfers hebben waar zelfs de grootste bananenrepublieken jaloers op zouden zijn.
Ik durf die 2 niet te combineren...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal wel toeval zijn, maar die grootste bananenrepublieken hebben geen sinterklaasfeest gevierd, denk ik
Zo heb ik in mijn kennissen-/vriendenkring een groepje hoogopgeleide mensen-zonder-kinderen-maar-mét-bejaarde-ouders die met Oud & Nieuw per se een feestje willen met z'n allen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
En dan moeten kerst en oud en nieuw nog komen, dramatisch dus als je ziet wat Sinterklaas al teweeg heeft gebracht.
Aan mijn man's kant wordt alles gespreid. Morgen wordt mijn schoonmoeder 80. Komen dit weekend gespreid.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef BillDauterive het volgende:
Haha, mooie oplossing
Toch denk ik dat kerst wel redelijk veilig is. Bij iedereen zit de schrik er nu goed in en we zitten weer in een lockdown, dus zal het aantal contactmomenten momenteel ook erg laag zijn.
Living on the edgequote:Op donderdag 17 december 2020 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik durf die 2 niet te combineren...
Nah. we gaan misschien net de 10K halen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik verwacht nog een lichte stijging, maar dat we niet boven de 14.000 gaan uitkomen. Maar goed, ik ben vrij optimistisch
Verpleeghuizen? Als het daar raak is dan gaat het meestal hard...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Venray heeft trouwens ook een schrikbarend hoog aantal besmettingen gemeld: 106.
Dit is een gemeente met net iets meer inwoners dan Urk. Het ligt niet bij mij in de omgeving, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar is dit al langer aan de hand? Wat is er in Venray gebeurd?
"komen dit weekend gespreid" is, afhankelijk van de invulling, alsnog niet zo'n slim idee?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Aan mijn man's kant wordt alles gespreid. Morgen wordt mijn schoonmoeder 80. Komen dit weekend gespreid.
Met kerst koken we allemaal een dag voor opa en oma. Wij oudjaarsavond.
Zelf ontvangen we, behalve oudste zoon en schoondochter misschien, niemand.
Je hoort hier in dit topic alleen al van genoeg mensen dat bedrijven 'gewoon' open blijven, die werknemers hebben in veel gevallen dus niet echt een keus als ze gewoon op kantoor moeten verschijnen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zucht.
Gisteren waren hier op de school twee kinderen aanwezig, vandaag zes. Het lijkt hier mee te vallen.
Wij hebben een halve dag BSO geregeld verder en daarnaast gaan wij het zelf oplossen. Echt niet geloven dat zo weinig mensen hun verantwoordelijkheid willen nemen. Ondertussen zeker wel zeuren dat het te lang duurt allemaal.
Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep staat dat ook gewoon op losse schroeven.Maar misschien ben ik al weer ingehaald door het nieuws ofzo, ik ben al de hele dag druk aan het werk.
Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.quote:De GGD is door de regering gevraagd om volgende maand al klaar te staan voor het vaccineren tegen het coronavirus. De organisatie hield tot nu toe rekening pas in augustus te hoeven starten, maar moet nu veel eerder dan verwacht aan de slag met vinden van honderden werknemers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |