Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde vandaag: 9548
Weekgemiddelde een week geleden: 6805
+2743 is gewoon te veel. Met of zonder vertraging
Nee, ze zouden de achterstallige cijfes over 3 dagen uitsmeren. Dit is de 2e dag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Zijn de dagcijfers deze keer zonder correctie?
Dat sowieso, maar daar kijk ik niet meer van op. Zitten niet voor niets in lockdownquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Dit is niet eens het duurste of langst uitgelopen project dat op die website staat.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
Nou ja, twee dagen geleden had je ook users die de maatregelen overdreven vonden, want de cijfers zouden gewoon op een magische wijze weer vanzelf gaan dalen. Alles kwam door meer testen, dus het was logisch dat meer besmettingen gevonden werden.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef Noordzijde het volgende:
Tering, er wordt toch gezegd dat er nog storing bij zit. En dan komen sommige users met:
Zo we gaan echt nog niet goed.
Had je verwacht dat die maatregelen gelijk gingen werken dan? Jezus.
Ah, maar dit gepruts moet je ook door externen laten doen. Dat doen ze bij de overheid ook, zie je.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Voorlopig nog niet nee.quote:
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef D_A het volgende:
Met je lockdown, gewoon in de file gestaan vandaag
quote:Macron houdt geen afstand en deelt vuisttikjes uit aan regeringsleiders
Op videobeelden is te zien dat president Macron vuisttikjes uitdeelt aan collega-regeringsleiders en dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. Zes dagen later testte hij positief.
Onder meer de Hongaarse premier Orbán, premier Babis van Tsjechië, premier Jansa van Slovenië en de Poolse premier Morawiecki staan op de video. De leiders kwamen afgelopen donderdag en vrijdag bijeen om te spreken over de EU-begroting voor de komende zeven jaar.
De Spaanse premier Sánchez heeft al gezegd in quarantaine te gaan na een lunch afgelopen maandag met Macron. Ook de voorzitter van de Europese Raad Michel gaat in quarantaine. Ook de Franse premier Castex ging in quarantaine. Hij is ook getest, de uitslag was negatief.
Ik zou hier veel over willen zeggen, maar ik houd het maar even bij "De Raad voor de Rechtspraak is juist niet onafhankelijk genoeg".quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
9548/6805 = 1,4.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Mensen praten het vaak voor hun zelf wel goed.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.
De Rechtspraak is inderdaad "lastig" georganiseerd (omdat dingen gebeuren in opdracht van de Raad voor de Rechtspraak, terwijl de minister van Justitie wel de rekening krijgt? Zoiets?). Maar dit soort misstanden zijn totaal niet uniek voor dat departement. De Belastingdienst, Sociale Zaken, Defensie, allerlei overheidsinstanties hebben structureel te maken met falende IT-projecten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
Mijn schoonouders (de enige waar we mee af zouden spreken) hebben gisteren zelf afgezegd. Durfden het niet aan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.
Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"
En zo zullen velen denken, helaas.
Beetje kan je wel weglaten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/TBspekschoor/status/1339524277368991746
Beetje een sukkel ben je wel dan, toch?
[..]
Hierop aanvullendquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Noord-Limburg gaat echt dramatisch ook.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi rood is niet lelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |