SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikelen over (niet-)medische mondkapjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het, he. We weten al sinds maart dat het vaccin ons uit deze ellende gaat redden. De farmaceuten hebben de benen uit hun lijf gerend om zo snel mogelijk iets voor ons gereed te hebben. En dan leveren ze het daadwerkelijk... en dan moeten wij nog een IT-systeem inrichtenquote:Op donderdag 17 december 2020 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet gewoon alles klaar hebben staan - dat er dan even een luwe fase qua prikken tussen zit is op zich weinig relevant.
Ik meen vandaag of gisteren hier langs hebben zien komen dat de 1e Moderna levering vrij kort (2 weken of zo) na de 1e Pfizer levering zou komen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is NL stel dat ze de 18e beginnen gewoon ingelopen half februari, als het eenmaal staat en die leveringen volgen vloeiend.
Maar vooralsnog zijn die andere vaccins niet goedgekeurd en krijgt NL van Pfizer nog niet zoveel.
Eens, ze hadden dat gewoon beter moeten verkopen, in de VK is iedereen nu stil maar in januari gaan de mensen daar zich ook afvragen wanneer zij aan de beurt zijn als die vervolg leveringen uitblijven (en die kans is groot).quote:Op donderdag 17 december 2020 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Prima allemaal maar het is gewoon geen goed voorbeeld midden in een lockdown
zou best kunnen maar het is nog niet goedgekeurdquote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen vandaag of gisteren hier langs hebben zien komen dat de 1e Moderna levering vrij kort (2 weken of zo) na de 1e Pfizer levering zou komen.
Kan het echter zo gauw niet terugvinden.
Ga zoeken dan! Bron willen we!quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen vandaag of gisteren hier langs hebben zien komen dat de 1e Moderna levering vrij kort (2 weken of zo) na de 1e Pfizer levering zou komen.
Ze kunnen ook pas leveren na goedkeuring volgens mij dus dat zou betekenen dat Moderna ook bijna wordt goedgekeurd.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou best kunnen maar het is nog niet goedgekeurd
Nee, het klopte niet gewoon. VoMy bleef volhouden dat het om 4 januari ging en hij zat gewoon fout. In plaats van dat hij gewoon meteen even toe geeft dat hij het fout had benoemd hij dat users hier aan het fantaseren zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het klopt toch gewoon? Er wordt hier veel gefantaseerd en gecherrypicked...
Ja klopt, dat zei ik net. Dat zei van Delden tijdens de technische briefing. Dat was de reden waarom ze de plannen veranderd hadden. Pfizer centraal voor medewerkers verzorgingstehuizen, Moderna in de verzorgingstehuizen voor de bewoners.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tijdens de brieifng noemde hij dat het 2 weken later kwam.quote:Vaccinatiestrategie Kabinet
GROEP 1
• Verpleeghuisbewoners
• Mensen met verstandelijke beperking wonend in een instelling
• Zorgmedewerkers van deze groepen (VPH, GHZ, thuiszorg)
Verwachte vaccinleveringen:
• Eerst vaccin (BioNTech/Pfizer) meer gecentreerd aanbieden (spillage voorkomen)
– Grote batchomvang (ca. 1.000)
– Komt in meerdere tranches
– Diepgevroren vaccin
– Beperkte houdbaarheid op de vaccinatielocatie (ca. 4 dgn)
• Tweede vaccin (Moderna) ook verwacht vanaf januari, ook decentraal / kleinschalig aanbieden
En daarnaast blijkt elke verpakking ook nog eens meerdere dosis te bevatten. Als we dus ong 500.000 doses hebben, krijgen we er in werkelijkheid misschien wel 550.000 of 600.000.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2020 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ga zoeken dan! Bron willen we!![]()
Mooie bron! Thanks!quote:Op donderdag 17 december 2020 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kroatische bron
Volgens mij, maar @ipa84 kan me corrigeren als ik 't mis heb, worden de Pfizer vaccins in een soort 'grootverpakking' geleverd die daarna nog gesplitst moeten worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En daarnaast blijkt elke verpakking ook nog eens meerdere dosis te bevatten. Als we dus ong 500.000 doses hebben, krijgen we er in werkelijkheid misschien wel 550.000 of 600.000.
En dat nota bene op het moment dat je het land in lockdown gooit en het vaccin als eindoplossing presenteert.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
is het, he. We weten al sinds maart dat het vaccin ons uit deze ellende gaat redden. De farmaceuten hebben de benen uit hun lijf gerend om zo snel mogelijk iets voor ons gereed te hebben. En dan leveren ze het daadwerkelijk... en dan moeten wij nog een IT-systeem
Er wordt heel veel gevraagd van mensen, telkens weer. Dan wil je idd dat je zelf vrij van blaam bent. Er komt anders een moment dat mensen gaan denken: Joh, ze hebben hun zootje toch niet op orde, laat maar zitten. Ik ga wel gewoon met die 5 vrienden afspreken.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dat nota bene op het moment dat je het land in lockdown gooit en het vaccin als eindoplossing presenteert.
Ik las bij de NOS dat Duitsland op 27 december gaat beginnen en Frankrijk en Denemarken diezelfde week. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze natuurlijk al begonnen. Dat zijn toch zo'n beetje al onze buurlandenquote:Op donderdag 17 december 2020 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
Is er eigenlijk een overzicht van welke landen dit jaar nog beginnen met vaccineren en welke landen in januari?
Is inderdaad verre van handige timing.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dat nota bene op het moment dat je het land in lockdown gooit en het vaccin als eindoplossing presenteert.
Is dat niet exact wat een goed deel van de Nederlanders sinds Juni hebben gedaan?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt heel veel gevraagd van mensen, telkens weer. Dan wil je idd dat je zelf vrij van blaam bent. Er komt anders een moment dat mensen gaan denken: Joh, ze hebben hun zootje toch niet op orde, laat maar zitten. Ik ga wel gewoon met die 5 vrienden afspreken.
Ik las ergens dat deze lockdown een paar miljard per week kost. Dat lijkt me toch een hele goede motivatie om weken in te willen lopen en volop te willen knallen.
Zijn dat dan niet meer de mensen die toch al een reden zochten om zich niet aan de regels te hoeven houden?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt heel veel gevraagd van mensen, telkens weer. Dan wil je idd dat je zelf vrij van blaam bent. Er komt anders een moment dat mensen gaan denken: Joh, ze hebben hun zootje toch niet op orde, laat maar zitten. Ik ga wel gewoon met die 5 vrienden afspreken.
Ik las ergens dat deze lockdown een paar miljard per week kost. Dat lijkt me toch een hele goede motivatie om weken in te willen lopen en volop te willen knallen.
Plitvice of Krka Nacionalni Park?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kroatische bron
Op het moment dat ik las dat Hugo blijkbaar heeft gezegd dat het snel kunnen vaccineren (andere landen) enkel spierballenvertoon zou zijn wist ik al wel genoeg. Hij was zichzelf gewoon aan het indekken, omdat hij toen al de vertraging aan zag komen. In plaats van dat hij dat toegeeft...quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het, he. We weten al sinds maart dat het vaccin ons uit deze ellende gaat redden. De farmaceuten hebben de benen uit hun lijf gerend om zo snel mogelijk iets voor ons gereed te hebben. En dan leveren ze het daadwerkelijk... en dan moeten wij nog een IT-systeem inrichten
Echt moeilijk te begrijpen, dit gebrek aan urgentie vanuit de overheid.
Ik lees net dat kennelijk de hele EU begint op 27 december.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las bij de NOS dat Duitsland op 27 december gaat beginnen en Frankrijk en Denemarken diezelfde week. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze natuurlijk al begonnen. Dat zijn toch zo'n beetje al onze buurlanden
Tuurlijk, maar die groep gaat telkens groter worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat niet exact wat een goed deel van de Nederlanders sinds Juni hebben gedaan?
Het vervelende is dat je als minister natuurlijk wel de eind verantwoording hebt. Maar ik vind ook dat Hugo soms iets teveel wordt verweten.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het Hugo-bashen is ook niet helemaal terecht natuurlijk, het is niet dat die man alles in zijn eentje kan regelen.
https://croatia4me.com/nl(...)n-de-rivier-de-kupa/quote:Op donderdag 17 december 2020 13:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Plitvice of Krka Nacionalni Park?
Toch blijft hij eindverantwoordelijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het Hugo-bashen is ook niet helemaal terecht natuurlijk, het is niet dat die man alles in zijn eentje kan regelen.
De grap is wel, Hugo krijgt alle klappen over de GGD's, terwijl die eigenlijk bij onze grote Grapperhaus terecht horen te komenquote:Op donderdag 17 december 2020 13:02 schreef Remco het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je als minister natuurlijk wel de eind verantwoording hebt. Maar ik vind ook dat Hugo soms iets teveel wordt verweten.
Schijnt deze week nog te gebeuren in de VS en Europa de 21e als ik het goed leesquote:Op donderdag 17 december 2020 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze kunnen ook pas leveren na goedkeuring volgens mij dus dat zou betekenen dat Moderna ook bijna wordt goedgekeurd.
De Jonge is en blijft eindverantwoordelijk en hij kan dat nooit afschuiven imho, als de baan te zwaar is dan moet hij aftreden en het aan een ander overdragen. Daar heb jij volkomen gelijk in.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch blijft hij eindverantwoordelijk.
Een voetbaltrainer heeft ook 11 spelers die het voor hem moeten doen maar bij slechte resultaten ontslaan ze de trainer en niet de spelers.
Ja, Hugo staat momenteel vooral symbool voor de falende aanpak in de breedte. Maar toch is juist een sterke regie wel belangrijk bij een grote crisis als deze. Ik vond dat De Groene het treffend verwoorde toen ze zeiden dat Hugo de Jonge zich vooral als hoogste persvoorlichter opstelt die ons informeert over wat er loopt, in plaats van de boel aanpakt en regelt.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een groep ja. Maar die groep zal alleen maar groter worden zolang dit beleid aanhoud natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat niet exact wat een goed deel van de Nederlanders sinds Juni hebben gedaan?
De situatie is inderdaad groter dan enkel Hugo. Maar uiteindelijk is hij degene die beloftes blijft maken (zie het testbeleid, de slechte BCO, verplichte quarantaine, nu de vaccinaties), terwijl hij weet dat de situatie groter is dan hijzelf en dat hij dat soort dingen dus niet moet gaan garanderen. Het enige wat hij daarmee bereikt is dat hij de virus wappies meer ammo geeft. En dan heb ik het nog niet eens over zijn slechte communicatie rondom bv die extra vrijheden voor gevaccineerden, etc.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, dat probleem is dat mensen onvoldoende geinformeerd zijn over waar ministers verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is wel, Hugo krijgt alle klappen over de GGD's, terwijl die eigenlijk bij onze grote Grapperhaus terecht horen te komen
Mwa het blijft met politiek verantwoordelijken toch net iets anders, kijk naar de toeslagenaffaire, een trainer heeft meer mogelijkheden dan een minister.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch blijft hij eindverantwoordelijk.
Een voetbaltrainer heeft ook 11 spelers die het voor hem moeten doen maar bij slechte resultaten ontslaan ze de trainer en niet de spelers.
Huh? Ferd is toch van Justitie? Hoezo vallen de GGDs daaronder?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is wel, Hugo krijgt alle klappen over de GGD's, terwijl die eigenlijk bij onze grote Grapperhaus terecht horen te komen
Ik zou er niet eens gek van staan te kijken als wij als allerlaatste starten.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las bij de NOS dat Duitsland op 27 december gaat beginnen en Frankrijk en Denemarken diezelfde week. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze natuurlijk al begonnen. Dat zijn toch zo'n beetje al onze buurlanden
https://www.groene.nl/artikel/groen-licht-en-danquote:Op donderdag 17 december 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schijnt deze week nog te gebeuren in de VS en Europa de 21e als ik het goed lees
https://www.ema.europa.eu(...)risation-application
12 januari Moderna dus. Die konden daarna ook een redelijke hoeveelheid leveren.quote:Het Verenigd Koninkrijk liep anticiperend op de Brexit al voor de muziek uit. Dat land vierde op 8 december al V-day en diende de eerste vaccins toe. Het Europees Medicijnagentschap (EMA) zal op 21 december een oordeel vellen over dit vaccin, op 12 januari over dat van het Amerikaanse Moderna.
Was het maar alleen Justitie. Het is ook Veiligheid en daar valt wel wat meer onder.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Huh? Ferd is toch van Justitie? Hoezo vallen de GGDs daaronder?
Onderdeel van de veiligheidsregio's gok ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet alleen "mensen". Ook in de tweede kamer krijgt de Jonge regelmatig klappen over de GGD's.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat probleem is dat mensen onvoldoende geinformeerd zijn over waar ministers verantwoordelijk voor zijn.
Persoonlijk ben ik ook niet echt onder de indruk van de GGD's gedurende deze crisis, de regionale aanpak is duidelijk niet opgewassen tegen een crisis als deze en daar moet toch maar eens goed over nagedacht gaan worden.
Men is blijven vasthouden aan de decentrale verantwoordelijkheidsstructuur die ze in al die jaren in ons zorgstelsel hebben ingebakken. Even los van of je dat in normale omstandigheden wenselijk vindt, bij zo'n crisis werkt dat dus niet. Dan moet er centrale regie zijn. Dat artikel in de Groene maakt dat goed duidelijk, inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Hugo staat momenteel vooral symbool voor de falende aanpak in de breedte. Maar toch is juist een sterke regie wel belangrijk bij een grote crisis als deze. Ik vond dat De Groene het treffend verwoorde toen ze zeiden dat Hugo de Jonge zich vooral als hoogste persvoorlichter opstelt die ons informeert over wat er loopt, in plaats van de boel aanpakt en regelt.
Ach zo... ik was al geen fan van dat samenvoegen van ministeries en nu ben ik dat nog minder.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was het maar alleen Justitie. Het is ook Veiligheid en daar valt wel wat meer onder.
Ja, de GGD's vallen onder de burgemeesters van de 25 veiligheidsregio's, dus onder MinV&J.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:De gemeente is verantwoordelijk voor de publieke gezondheid van haar inwoners. De gemeente heeft deze taak (meestal) neergelegd bij de GGD. GGD'en zijn gemeenschappelijke regelingen en worden bestuurd door de wethouders van deelnemende gemeenten. Er zijn in totaal 25 GGD'en in Nederland; een landelijk dekkend netwerk.
Hugo is het gezicht geworden van alles wat er misgaat in deze crisis. Het is heel makkelijk om een zondebok aan te wijzen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dan zit je als je de 18e begint dus helemaal niet zo slechtquote:Op donderdag 17 december 2020 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.groene.nl/artikel/groen-licht-en-dan
[..]
12 januari Moderna dus. Die konden daarna ook een redelijke hoeveelheid leveren.
Ja dat klopt... Daarom hoop ik ook dat ze daar rekening mee houden.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij, maar @:ipa84 kan me corrigeren als ik 't mis heb, worden de Pfizer vaccins in een soort 'grootverpakking' geleverd die daarna nog gesplitst moeten worden.
Initieel dachten ze dat er een bepaalde hoeveelheid uit kwam, maar @:George_of_the_Jungle noemde in het positiviteitstopic dat er blijkbaar meer uitgehaald kon worden.
quote:Pfizer-verpakking bevat meer doses
Een meevaller in de VS: apothekers hebben ontdekt dat ze meer doses van het Pfizer-vaccin uit een verpakking kunnen halen. Volgens de farmaceut kunnen er vijf inentingen uit één buisje gehaald worden, maar in de praktijk blijkt dat er zes of soms zelfs zeven doses uit gehaald kunnen worden. Dat betekent dat er in het beste geval 40 procent meer ingeënt kan worden.
De Amerikaanse medicijnautoriteit FDA heeft het goedgekeurd om meer inentingen uit één verpakking te halen dan Pfizer heeft voorgeschreven. Er zijn al honderden doses weggegooid die wel gebruikt hadden kunnen worden, omdat er bij apothekers verwarring bestond over wat er met de overgebleven vaccinatievloeistof moest gebeuren.
Nouja, hij is de Coronaminister, dus het is logisch dat hij de zondebok is. Of het wel of niet terecht is. In veel gevallen roept hij het wel over zichzelf af door wéér terug te moeten komen op uitspraken. In plaats van zo opportunistisch te zijn zou het goed zijn dat hij eerst nadenkt of wat hij nu weer beloofd wel of niet kan. Dat is wat mij vooral stoort.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:11 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Hugo is het gezicht geworden van alles wat er misgaat in deze crisis. Het is heel makkelijk om een zondebok aan te wijzen natuurlijk.
Mja, je kunt niet bij iemand wat bloed of slijm afnemen, onder de microscoop leggen en zeggen kijk dit is het coronavirus.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Met een spanddoek met de tekst "No one has proof the covid 19 virus exists" ben je toch wel soort van af?
ik zou ook niet in de lelijke schoenen van hem willen staanquote:Op donderdag 17 december 2020 13:11 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Hugo is het gezicht geworden van alles wat er misgaat in deze crisis. Het is heel makkelijk om een zondebok aan te wijzen natuurlijk.
Ja, het VVD ethos van small government slaat weer toe, ik ben er ook nooit voorstander van geweest.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach zo... ik was al geen fan van dat samenvoegen van ministeries en nu ben ik dat nog minder.
https://news.sky.com/stor(...)-constantly-12164829quote:GP practices have been forced to collect data on the rollout of the Pfizer vaccine by hand, following problems with the software being used to keep track of who has been given the jab.
[..]
Despite months of promises, they said, there was still no system that could record everyone who had been given the vaccine.
As a result, the official said, GPs were not able to find out who had already been vaccinated by a hospital, causing delays as checks were made and raising the risk that some people might get missed, or even potentially vaccinated twice.
quote:Op donderdag 17 december 2020 13:11 schreef _serial_ het volgende:
Zelfs België kan al voor 5 januari beginnen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-europeanen-waarsch/
Hij heeft een kutbaan want hij kan het nooit goed doen..altijd wel groepen die niet tevreden zijn. Heb er geen medelijden mee want hij heeft er zelf voor gekozen, alleen vind ik de kritiek soms te makkelijk. Wij zijn een zeikerig volkjequote:Op donderdag 17 december 2020 13:02 schreef Remco het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je als minister natuurlijk wel de eind verantwoording hebt. Maar ik vind ook dat Hugo soms iets teveel wordt verweten.
beetje behelpen maar dat had hier ook gekund en dan krijg je die prutsers discussie wat minderquote:Op donderdag 17 december 2020 13:15 schreef capricia het volgende:
In GB moet met met de hand bij gaan houden wie er gevaccineerd is voor de eerste keer (twee prikken nodig, 21 dagen later nog een).
Omdat de ICT niet op orde is.
[..]
https://news.sky.com/stor(...)-constantly-12164829
Ze zouden je best staan volgens mij!quote:Op donderdag 17 december 2020 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou ook niet in de lelijke schoenen van hem willen staan
Misschien. En dan vooral kleinschalig.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:11 schreef _serial_ het volgende:
Zelfs België kan al voor 5 januari beginnen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-europeanen-waarsch/
Als minister heeft hij daar dan ook de macht en diverse middelen voor.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan over 6 maanden loopt iedereen te brullen dat het allemaal niet klopt.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje behelpen maar dat had hier ook gekund en dan krijg je die prutsers discussie wat minder
Dat vind ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar misschien weet hij inmiddels zelf ook dat hij niet de geschikte persoon is voor de functie, alleen is het nog schadelijker om op te stappen en aan de derde minister binnen een jaar te beginnen. Er zijn zo veel factoren die meespelen in zo een complex systeem.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hij is de Coronaminister, dus het is logisch dat hij de zondebok is. Of het wel of niet terecht is. In veel gevallen roept hij het wel over zichzelf af door wéér terug te moeten komen op uitspraken. In plaats van zo opportunistisch te zijn zou het goed zijn dat hij eerst nadenkt of wat hij nu weer beloofd wel of niet kan. Dat is wat mij vooral stoort.
Beginnen als er al twee vaccins klaar zijn is natuurlijk wel erg laat. Het zal niet zo'n verschil zijn, maar ik hoop dat ze een figuurlijke trap onder hun kont krijgen en alles op alles zetten om eerder klaar te zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan zit je als je de 18e begint dus helemaal niet zo slecht
Vele blunders zagen wij allemaal wél aankomen, maar Hugo niet. Dat moet niet kunnen toch?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als er een onderwerp bestaat waar iedereen het hier over eens is, moet deze het zijn 🤭quote:Op donderdag 17 december 2020 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou ook niet in de lelijke schoenen van hem willen staan
Eens maar zo werkt het blijkbaar, je ziet hier hoe iedereen schreeuwt terwijl die eerste vaccins niet veel meer dan een drupel op een gloeiende plaat zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan over 6 maanden loopt iedereen te brullen dat het allemaal niet klopt.
Heb ook liever dat ze het goed regelen dan haastig.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan over 6 maanden loopt iedereen te brullen dat het allemaal niet klopt.
Ja, precies, dus laten we het nu maar doen op een manier die wel werkt en niet zoals in het VK.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar zo werkt het blijkbaar, je ziet hier hoe iedereen schreeuwt terwijl die eerste vaccins niet veel meer dan een drupel op een gloeiende plaat zijn.
Het zal dan al een hoop schelen als hij gewoon toe geeft dat hij in het verleden ''foute'' beslissingen gemaakt heeft door o.a. telkens voor zijn beurt te spreken. Het zal al helpen als hij aangeeft dat hij er mede voor verantwoordelijk is dat er een hele tijd zo'n slechte BCO draaide (bovenop testbeleid wat al heel inkakte in de zomer). Een stukje zelfreflectie zeg maar. Ik zou een stuk meer begrip voor hem hebben als hij zou leren van zijn fouten en ze ook toe zou durven te geven. Zijn huidige manier van communiceren helpt gewoon niet; het geeft virus waanzin aanhangers alleen maar meer ammo.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:21 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar misschien weet hij inmiddels zelf ook dat hij niet de geschikte persoon is voor de functie, alleen is het nog schadelijker om op te stappen en aan de derde minister binnen een jaar te beginnen. Er zijn zo veel factoren die meespelen in zo een complex systeem.
Wat zijn de gevolgen eigenlijk als je per ongeluk 3 of 4 keer dat vaccin krijgt?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje behelpen maar dat had hier ook gekund en dan krijg je die prutsers discussie wat minder
Als ze zeggen dat er 5 doses in een vial zitten dan moet ook elke keer er zeker 5 doses uit komen. Tijdens afvullen zal er wat variatie zijn, dus dat wordt ruim afgesteld zodat die 5 keer altijd bereikt wordt. Ook is het verlies met verschillende naalden verschillend, en zal de ene verpleger ook iets meer verspillen dan een andere, dus daar wordt ook tijdens het afvullen rekening mee gehouden. Alles bij elkaar lijkt het dus dat er vaak 6 of zelfs 7 doses uit een vial komen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij, maar @:ipa84 kan me corrigeren als ik 't mis heb, worden de Pfizer vaccins in een soort 'grootverpakking' geleverd die daarna nog gesplitst moeten worden.
Initieel dachten ze dat er een bepaalde hoeveelheid uit kwam, maar @:George_of_the_Jungle noemde in het positiviteitstopic dat er blijkbaar meer uitgehaald kon worden.
Ook niet!quote:Op donderdag 17 december 2020 13:22 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als er een onderwerp bestaat waar iedereen het hier over eens is, moet deze het zijn 🤭
Daarom, ik heb er ook wel vertrouwen in dat die achterstand zo ingelopen is, ben eerder bezorgd over de leveringen van de vaccins het eerste halfjaar van 21.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, precies, dus laten we het nu maar doen op een manier die wel werkt en niet zoals in het VK.
Ik denk dat het kwalijkste is dat daardoor andere mensen hun dosis niet kunnen krijgen, want er is maar een beperkte voorraad beschikbaar.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen eigenlijk als je per ongeluk 3 of 4 keer dat vaccin krijgt?
Ze hadden 9 maanden de tijd om dat te regelen.....quote:Op donderdag 17 december 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb ook liever dat ze het goed regelen dan haastig.![]()
Neemt niet weg dat dit niet onverwacht kwam en ze dit al lang en breed geregeld hadden kunnen hebben natuurlijk.
Dan was je al een klojo als je vrijwillig 2 keer teveel gaat zitten?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen eigenlijk als je per ongeluk 3 of 4 keer dat vaccin krijgt?
Ja, dat snap ik ook niet. Als je al twee inentingen hebt gehad en de dokter belt je op voor een derde, dan zeg je daar toch wat van.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan was je al een klojo als je vrijwillig 2 keer teveel gaat zitten?
En mijn ervaring daarmee is dat de overheid voor vrijwel alles qua ICT afhankelijk is van externe partijen maar dat kan uiteraard puur mijn ervaring ermee zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:26 schreef Jane het volgende:
Ik heb zelf jarenlang software voor de overheid gemaakt (gelukkig vooral aan dingen die wel goed werkten en dus niet in het nieuws kwamen) en ik zeg het nog maar een keer: de overheid maakt zich veel te afhankelijk van software/IT. Ze kunnen niet eens meer bedénken dat dingen vaak ook zonder (moeten) kunnen. Zeker als het om uitzonderlijke- c.q. crisissituaties gaat.
Ik weet niet of het zo werkt. Ik denk dat je dan altijd autoriteit verliest, en al helemaal als je niet kunt beloven dat het niet opnieuw zal gaan gebeuren.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal dan al een hoop schelen als hij gewoon toe geeft dat hij in het verleden ''foute'' beslissingen gemaakt heeft door o.a. telkens voor zijn beurt te spreken. Het zal al helpen als hij aangeeft dat hij er mede voor verantwoordelijk is dat er een hele tijd zo'n slechte BCO draaide (bovenop testbeleid wat al heel inkakte in de zomer). Een stukje zelfreflectie zeg maar. Ik zou een stuk meer begrip voor hem hebben als hij zou leren van zijn fouten en ze ook toe zou durven te geven. Zijn huidige manier van communiceren helpt gewoon niet; het geeft virus waanzin aanhangers alleen maar meer ammo.
Het zijn ouderen in GB.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan was je al een klojo als je vrijwillig 2 keer teveel gaat zitten?
Mja, maar ik denk dat het meer ligt in de stelligheid waarmee het gebracht wordt. "Het streven ligt op... " komt natuurlijk heel anders over dan "in kannen en kruiken" wat vervolgens niet klopt.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo werkt. Ik denk dat je dan altijd autoriteit verliest, en al helemaal als je niet kunt beloven dat het niet opnieuw zal gaan gebeuren.
Ik denk dat je meer autoriteit verliest door telkens dezelfde fout te maken en daar niet de verantwoordelijkheid voor te nemen. Hij schuift het alleen verder voor zich uit, of hij legt het bij anderen neer.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo werkt. Ik denk dat je dan altijd autoriteit verliest, en al helemaal als je niet kunt beloven dat het niet opnieuw zal gaan gebeuren.
Ja, dat hielp niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
en het ergste is nog dat de voorbereidingen van Duitsland en Frankrijk spierballen taal werd genoemd.![]()
![]()
![]()
Je komt er sowieso lastig binnen. Flinke lobby nodig. Behoorlijk wat interne krachten die hun stempel drukken op bepaalde (dure) partijen. Kosten kijken ze sowieso niet naar. We hebben ooit eens de prijs moeten verhogen van offerte die er lag omdat we anders uit de toon vielenquote:Op donderdag 17 december 2020 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En mijn ervaring daarmee is dat de overheid voor vrijwel alles qua ICT afhankelijk is van externe partijen maar dat kan uiteraard puur mijn ervaring ermee zijn.
Ow, ik dacht dat je opmerking algemener van aard was.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn ouderen in GB.
Die lopen de kans (volgens dat artikel) om in het ziekenhuis al ingeënt te worden, en vervolgens door de huisarts nogmaals opgeroepen te worden.![]()
Denk niet dat deze mensen dat bewust als 'klojo' doen.
Of het zich uberhaupt bewust zijn dat het gebeurt?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn ouderen in GB.
Die lopen de kans (volgens dat artikel) om in het ziekenhuis al ingeënt te worden, en vervolgens door de huisarts nogmaals opgeroepen te worden.![]()
Denk niet dat deze mensen dat bewust als 'klojo' doen.
Steeds meer geworden door de jaren heen, ja. Ook een hele slechte ontwikkeling, imo. IT-ers in overheidsdienst doen/deden over het algemeen goed werk en kunnen/konden goed oordelen over het nut en de wenselijkheid van bepaalde systemen. Maar ja, de roep om "minder ambtenaren!" is groot in dit VVD-land.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En mijn ervaring daarmee is dat de overheid voor vrijwel alles qua ICT afhankelijk is van externe partijen maar dat kan uiteraard puur mijn ervaring ermee zijn.
Ja.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of het zich uberhaupt bewust zijn dat het gebeurt?
Nee, over GB.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je opmerking algemener van aard was.
Je wil niet weten wat zorgverleners aan dergelijke domheid tegenkomen hoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Als je al twee inentingen hebt gehad en de dokter belt je op voor een derde, dan zeg je daar toch wat van.
Boven heb je al een supergoede bescherming na 1 vaccin, waarom laten ze niet meer mensen 1 vaccin pakken en dan later pas voor de tweede gaan?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Als je al twee inentingen hebt gehad en de dokter belt je op voor een derde, dan zeg je daar toch wat van.
Niet alle vaccins die eraan komen werken met 2 shots, volgens mij. Ik denk dan ook dat het wel belangrijk is dat iedereen goed geďnformeerd wordt over welk vaccin ze überhaupt toegediend krijgen.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Yep, dat het niet best is gegaan tot nu toe is wel duidelijk. Maar ik geloof niet dat zo iemand snel zal toegeven dat hij het anders had moeten aanpakken, of het moet echt echt écht niet anders kunnen. De sympathie die dat oplevert weegt niet op tegen de daadkracht die je ermee inlevert. Denk ik. Mensen onthouden nou eenmaal beter de negatieve dingen.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja, maar ik denk dat het meer ligt in de stelligheid waarmee het gebracht wordt. "Het streven ligt op... " komt natuurlijk heel anders over dan "in kannen en kruiken" wat vervolgens niet klopt.
Ik snap ook niet dat hij als hoofdverantwoordelijke in deze, waarbij uitgerekend dit de 'way out' moet zijn, niet meer de vinger aan de pols houdt. Ik zou werkelijk bij iedere laag in de organisatie willen verifiëren of het klopt dat ze er klaar voor zijn. Zeker als je al hebt gemerkt hoe kneuzig deze partijen soms (samen-)werken.
En dat is exact waarom de RIVM dat precies bij wil houden en waarom de ICT op orde moet zijn daarvoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet alle vaccins die eraan komen werken met 2 shots, volgens mij. Ik denk dan ook dat het wel belangrijk is dat iedereen goed geďnformeerd wordt over welk vaccin ze überhaupt toegediend krijgen.
Dat is les 1 voor politici.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:46 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Yep, dat het niet best is gegaan tot nu toe is wel duidelijk. Maar ik geloof niet dat zo iemand snel zal toegeven dat hij het anders had moeten aanpakken, of het moet echt echt écht niet anders kunnen. De sympathie die dat oplevert weegt niet op tegen de daadkracht die je ermee inlevert. Denk ik. Mensen onthouden nou eenmaal beter de negatieve dingen.
De klacht is ook niet dat ze dat doen. De klacht is dat ze daar al eerder mee hadden kunnen beginnen.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is exact waarom de RIVM dat precies bij wil houden en waarom de ICT op orde moet zijn daarvoor.
Lijkt erg goed te werken!quote:Op donderdag 17 december 2020 13:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Na 1 dossin vaccin van Moderna en Pfizer.
Dat lijkt mij ook een terechte klacht, eigenlijk. Hoewel ik de problematiek van overheids ICT van dichtbij ken en snap waarom het zo veel voeten in de aarde heeft vind ik het toch wat pijnlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De klacht is ook niet dat ze dat doen. De klacht is dat ze daar al eerder mee hadden kunnen beginnen.
De beste IT-ers waar ik mee gewerkt heb zitten bij de overheidsorganisaties, voornamelijk omdat de omgevingen zo complex zijn. De uitdaging is voornamelijk in de politieke keuzes (ook binnen een ministerie) om dingen op een bepaalde manier te doen, en het eigenwijze/stroperige daarin.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Steeds meer geworden door de jaren heen, ja. Ook een hele slechte ontwikkeling, imo. IT-ers in overheidsdienst doen/deden over het algemeen goed werk en kunnen/konden goed oordelen over het nut en de wenselijkheid van bepaalde systemen. Maar ja, de roep om "minder ambtenaren!" is groot in dit VVD-land.
/rant
Hear hear!quote:Op donderdag 17 december 2020 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De beste IT-ers waar ik mee gewerkt heb zitten bij de overheidsorganisaties, voornamelijk omdat de omgevingen zo complex zijn. De uitdaging is voornamelijk in de politieke keuzes (ook binnen een ministerie) om dingen op een bepaalde manier te doen, en het eigenwijze/stroperige daarin.
Ik weet 100% zeker dat er binnen RIVM en GGD GHOR voldoende kundige mensen werken die dit zelf op kunnen zetten, maar gegarandeerd krijg je dan marktpartijen die de overheid aanklagen "omdat zij geen kans hebben gekregen" op een aanbesteding.
Dat is in mijn ogen één van de problemen. Er wordt (ook intern) uitgerekend wat iets zou kosten als het door de markt gedaan wordt. Als dat boven een drempelbedrag komt moet dat (Europees) aanbesteed worden. Nederland is zo'n beetje het enige land dat zich daadwerkelijk daaraan houdt.
Ik crosspost hem even.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het, he. We weten al sinds maart dat het vaccin ons uit deze ellende gaat redden. De farmaceuten hebben de benen uit hun lijf gerend om zo snel mogelijk iets voor ons gereed te hebben. En dan leveren ze het daadwerkelijk... en dan moeten wij nog een IT-systeem inrichten
Echt moeilijk te begrijpen, dit gebrek aan urgentie vanuit de overheid.
Het is werkelijk waar ongelofelijk wat een incompetente bende weer. Kijk als we nu in juli plotsklaps een vaccin hadden gehad dan had ik het begrepen dat echt een weekje later wordt.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/vaccineren-gaat-in-2020-niet-meer-gebeuren-we-blijken-weer-niet-goed-voorbereid-br~abb2f003/
Als je moet wachten tot de IT systemen van de GGD klaar zijn kan Nederland net zo goed de vaccin bestellingen annuleren. Het gaat immers ook nog steeds mis met het registreren van testresultaten.
Van De Jonge:
[..]
Elke dag gaan er mensen dood, elke dag later beginnen zou een aantal doden en IC opnames schelen. Als hij zich zo druk maakt om de vaccinatiebereidheid, waarom brengt hij het zelf dan niet wat positiever? Waarom zegt hij dan niet iets als: "Het ziet er heel goed uit met het Pfizer vaccin, er worden heel goede resultaten mee bereikt en ook met de veiligheid lijkt het erg goed te zitten, ik ga ervan uit dat het komende maandag goedgekeurd wordt en we werken er 24/7 aan om zo snel mogelijk nadat de vaccins geleverd zijn die te gaan toedienen in Nederland".
De GGD heeft toch al bestaande systemen om vaccinaties te registreren?
Hoezo is dat nog niet opgezet? Er staan ik weet niet hoeveel sportzalen leeg.quote:Daar zullen in eerste instantie tientallen handjes voor nodig zijn. Mogelijk gaat een deel van prikken door personeel van die instellingen zelf gezet worden. Daarnaast kan ook het Rode Kruis bijspringen als het nodig is. Over de exacte locatie moet nog een besluit vallen. Gezien de extreme bewaartemperatuur van het Pfizer-vaccin, -75 graden, wordt hier één centrale locatie in de regio Haaghanden voor gezocht. Daarvoor komen nu nog twee plekken in aanmerking. Verdeeld over het hele land moeten op die manier totaal zo'n dertig priklocaties worden opgezet.
Ik heb het gevoel dat bij GGD's nog steeds een beetje kruideniersdenken leeft. Snap ik opzich ook wel, als ze door gemeenten betaald worden. Tuurlijk is dat in deze situatie niet terecht, maar dat zit er best diep in denk ik. Dat merkte je ook in de zomer, dat het opschalen 'niet nodig' was omdat er toch geen cases waren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik crosspost hem even.
[..]
Het is werkelijk waar ongelofelijk wat een incompetente bende weer. Kijk als we nu in juli plotsklaps een vaccin hadden gehad dan had ik het begrepen dat echt een weekje later wordt.
Maar je hebt 9 maanden de tijd gehad om een database met frontend te bouwen, dan ga je toch niet wachten tot op het laatste moment omdat af te maken. Het is geen lancering van een videospel.
En die week later zou voor verpleeghuisbewoners al veel uit kunnen maken.
Het is weer dezelfde saga als met PBM's in verpleeghuizen, de algemene testcapaciteit in mei en de knulligheid van het RIVM in februari met zijn: "Carnaval vier je in kleine groepjes." en "Wij zijn nuchter, dus laat die mensen maar onbeschermd hier heen komen".
Het is faal op faal en creatief denken lijkt ook niet te mogen. Had dan op zijn minst voor PR doeleinden ook op 27 december een kleine groep gevaccineerd.
Ook dit weer:
[..]
Hoezo is dat nog niet opgezet? Er staan ik weet niet hoeveel sportzalen leeg.
Twee weken lijkt het op inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:05 schreef Jane het volgende:
Ben ik nou de enige die het niet zo'n goed idee vind om honderden mensen tegelijk in een sporthal (of welke zaal dan ook) te laten komen voor die vaccinatie? Nog fijn even wat superspreader-events creëren voor het te laat is. Ik bedoel, dat vaccin werkt dus niet zo snel, he?
Heb je een link?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Men is blijven vasthouden aan de decentrale verantwoordelijkheidsstructuur die ze in al die jaren in ons zorgstelsel hebben ingebakken. Even los van of je dat in normale omstandigheden wenselijk vindt, bij zo'n crisis werkt dat dus niet. Dan moet er centrale regie zijn. Dat artikel in de Groene maakt dat goed duidelijk, inderdaad.
Daarom lijken mij voetbalstadions wel geschikt. Volgens mij is de JC Arena ook al een paar keer gebruikt voor vaccinatie programma's. Je hebt genoeg ruimte en prima ventilatie.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:05 schreef Jane het volgende:
Ben ik nou de enige die het niet zo'n goed idee vind om honderden mensen tegelijk in een sporthal (of welke zaal dan ook) te laten komen voor die vaccinatie? Nog fijn even wat superspreader-events creëren voor het te laat is. Ik bedoel, dat vaccin werkt dus niet zo snel, he?
https://www.groene.nl/artikel/verdeel-en-heers-nietquote:Op donderdag 17 december 2020 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb je een link?
En idd wil je maatwerk dan moet je decentraliseren en valt er iets voor die inefficientie te zeggen.
Maar ten tijden van crisis kan het niet zo zijn dat elke veiligheidsregio, GGD gebied en anderen maar wat aan lopen te pionieren.
en terecht......en een motie van wantrouwen zou ik niet heel gek vinden !!!!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk extra kamerdebat over de vaccinatiechaos.
Net als met die teststraten, lijkt me ook beter om dit buiten (oké vooruit, onder een afdakje) te doen, ja.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom lijken mij voetbalstadions wel geschikt. Volgens mij is de JC Arena ook al een paar keer gebruikt voor vaccinatie programma's. Je hebt genoeg ruimte en prima ventilatie.
En dan staat Hugo op straat eventueel en dan? Gaat alles veel sneller?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en terecht......en een motie van wantrouwen zou ik niet heel gek vinden !!!!
het is nu toch wel eens klaar met die leugens
Ik vind de term leugens best vervelend.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als jij zo faalt als o.a hugo doet sta je allang op straat.....quote:Op donderdag 17 december 2020 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan staat Hugo op straat eventueel en dan? Gaat alles veel sneller?
Voor het eerst in deze crisis ben ik daar ook voor.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Mijn idee. Deze crisis kost bijna 2 miljard per week. Voor mijn part hadden ze doelloos alle sporthallen geboekt voor de maanden december tot en met augustus en die op standby gezet met de bijbehorende inventaris. Al had dat spul 2 maanden leeg gestaan dan waren we nog goedkoper uit geweest dan 2 weken later vaccineren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat bij GGD's nog steeds een beetje kruideniersdenken leeft. Snap ik opzich ook wel, als ze door gemeenten betaald worden. Tuurlijk is dat in deze situatie niet terecht, maar dat zit er best diep in denk ik. Dat merkte je ook in de zomer, dat het opschalen 'niet nodig' was omdat er toch geen cases waren.
Dat is ook direct de reden waarom je coördinatie op dit moment centraal wil trekken, zodat je dat soort dingen niet hebt.
Ja, die gaan lekker de feestdagen in...quote:Op donderdag 17 december 2020 14:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Pff, heel veel succes aan alle mensen in de zorg.
je hoeft het niet express te doen, je kan ook "per ongeluk" liegen gewoon door niet al te slim te communicerenquote:Op donderdag 17 december 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind de term leugens best vervelend.
Maak er continue zelfoverschatting van, uitgaan van het meest positieve scenario, weet ik veel.
Maar 'leugens' impliceert dat ze het expres doen en dat geloof ik niet.
Ik vind sws een reces ik deze tijd niet op zijn plaats.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk extra kamerdebat over de vaccinatiechaos.
Tuurlijk ligt het op details anders, maar in de praktijk gaat Hugo afgerekend worden op wat zijn ministerie/spelers allemaal doet, en daar zal in deze niet zoveel anders in zijn, denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa het blijft met politiek verantwoordelijken toch net iets anders, kijk naar de toeslagenaffaire, een trainer heeft meer mogelijkheden dan een minister.
en dan moeten de feestdagen nog beginnen ( met kerstvisite etc )quote:Op donderdag 17 december 2020 14:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, die gaan lekker de feestdagen in...
Hugo weg, van Rijn naar binnen. Dat zou ook politiek nog een ontzettend goede zet zijn van VVD/CDA/PvdA. VVD/CDA: We zijn bereid te erkennen dat een minister van een niet-coalitiepartij beter kan zijn. PvdA: We zijn bereid over onze verschillen heen te stappen en staan klaar het land te helpen nu het echt nodig is.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het eerst in deze crisis ben ik daar ook voor.
Eerst had ik zoiets van “je stuurt de brandweercommandant ook niet weg tijdens de brand, dat doe je achteraf”. Maar als de brandweercommandant het blussen wegens eigen falen een maand uitstelt wordt dat toch wel anders.
1000% mee eens.....de zorg mag ook niet op recesquote:Op donderdag 17 december 2020 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind sws een reces ik deze tijd niet op zijn plaats.
"Een leugen is een bewering waarvan de spreker (of schrijver) weet dat die in strijd is met de waarheid.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je hoeft het niet express te doen, je kan ook "per ongeluk" liegen gewoon door niet al te slim te communiceren
ik kan je tig voorbeelden geven van uitspraken die gewoon niet waar zijn ( = liegen )
Die ruimte is er altijd tijdens een recesquote:Op donderdag 17 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
1000% mee eens.....de zorg mag ook niet op reces
en er moet gewoon ruimte zijn voor spoed debatten nu
Je hebt het al vaker gezien dat een minister moet aftreden om iets wat onder de minister voor hem gedaan was (of niet gedaan was). Ik vind het in de meeste gevallen vooral iets voor de bühne, om te tonen dat ze geen vertrouwen in die minister meer hebben en aangeven aan dat ministerie dat er echt iets anders moet gaan.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk ligt het op details anders, maar in de praktijk gaat Hugo afgerekend worden op wat zijn ministerie/spelers allemaal doet, en daar zal in deze niet zoveel anders in zijn, denk ik.
van rijn serieus ??quote:Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo weg, van Rijn naar binnen. Dat zou ook politiek nog een ontzettend goede zet zijn van VVD/CDA/PvdA. VVD/CDA: We zijn bereid te erkennen dat een minister van een niet-coalitiepartij beter kan zijn. PvdA: We zijn bereid over onze verschillen heen te stappen en staan klaar het land te helpen nu het echt nodig is.
We kunnen ook nog kijken of Bruno Bruins iets te doen heeft.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugo weg, van Rijn naar binnen. Dat zou ook politiek nog een ontzettend goede zet zijn van VVD/CDA/PvdA. VVD/CDA: We zijn bereid te erkennen dat een minister van een niet-coalitiepartij beter kan zijn. PvdA: We zijn bereid over onze verschillen heen te stappen en staan klaar het land te helpen nu het echt nodig is.
van Rijn is wel ingespeeld op dit dossier. Het laatste wat je wilt is iemand die de nukken niet kent, dan ben je zo een maand kwijt aan 'verkennen van het nieuwe ministerie'.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van rijn serieus ??
na zijn PGB blunders ?? liever niet
die kerel is nog ongeschikter dan Hugo
been there done that.
nouja als jij heel veel fantasieën (quote:Op donderdag 17 december 2020 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Er bestaan gradaties in de mate van opzet en in de mate waarin de bewering afwijkt van de waarheid. Bij afwezigheid van opzet spreken we van fantasie of een vergissing; bij geringe afwi
Voorlopig wel ja...quote:Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan moeten de feestdagen nog beginnen ( met kerstvisite etc )
ik hoop echt dat het omlaag gaat maar ik vrees dat het nog omhoog blijft gaan voorlopig
Toch kwam uit die WOB-stukken wel degelijk naar voren dat er op momenten bewust niet (helemaal) eerlijk is geďnformeerd. Ja, het is zeker ook 'gewoon' incompetentie, maar niet alleen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maak er continue zelfoverschatting van, uitgaan van het meest positieve scenario, weet ik veel.
alleen als een meerderheid ervoor is lees ik net....quote:Op donderdag 17 december 2020 14:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Die ruimte is er altijd tijdens een reces
Met betrekking tot de mondkapjes en de kwestie verpleeghuizen hebben ze echt wel staan liegen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
We weten al sinds medio februari dat dit moment er aan zat te komen. Met droge ogen wordt nota bene medio november beweerd dat alles in kannen en kruiken is.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een terechte klacht, eigenlijk. Hoewel ik de problematiek van overheids ICT van dichtbij ken en snap waarom het zo veel voeten in de aarde heeft vind ik het toch wat pijnlijk.
maar alsjeblieft niet van rijn.....die is helemaal ongeschikt in een crisisquote:Op donderdag 17 december 2020 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
van Rijn is wel ingespeeld op dit dossier. Het laatste wat je wilt is iemand die de nukken niet kent, dan ben je zo een maand kwijt aan 'verkennen van het nieuwe ministerie'.
Het zomerreces was dat eigenlijk al niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
en het testbeleid en BCO ?!?!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met betrekking tot de mondkapjes en de kwestie verpleeghuizen hebben ze echt wel staan liegen.
En het was zo doorzichtig.
Wat een onzin. Heel Nederland heeft toch kerstvakantie?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
van Rijn heeft het al een paar maanden gedaan hč, samen met de Jonge. Tuurlijk gaan er dingen fout en zullen er dingen fout gaan, het zou alleen als 'coronaminister' zijn. Je wil niet dat beslissingen 3 dagen vertraging oplopen omdat de minister niet weet of hij zijn staatssecretaris, communicatieafdeling of een andere afdeling moet bellen om iets geregeld te krijgen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar alsjeblieft niet van rijn.....die is helemaal ongeschikt in een crisis
ik weet er alles van met de PGB's
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zomerreces was dat eigenlijk al niet.
Ligt aan mijn fantasieën misschien!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nouja als jij heel veel fantasieën () of vergissingen maakt op je werk lig je er ook gewoon uit.
de zorg nietquote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heel Nederland heeft toch kerstvakantie?
belachelijk in tijden van crisis.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Langer dan de meeste mensen rond kerst...
Maar heel Nederland hoeft geen land te besturen tijdens een pandemie.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kabinet had niet massaal moeten verdwijnen uit de publiciteit. Dat reces van de kamer wordt echt overschat.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zomerreces was dat eigenlijk al niet.
Je zou het niet zeggen als je de drukte op de weg zietquote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Indien er op mijn werk een crisis is kan ik mijn vakantie ook uitzwaaien. Indien alle belangrijke onderwerpen besproken waren had ik 't met je eens geweest, maar dat is in dit geval niet zo. Ze wilden inmiddels tijdens het reces beginnen met vaccineren terwijl er nog heel veel vragen zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoeft de Kamer ook niet. En mark en Hugo zijn echt niet weg hoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar heel Nederland hoeft geen land te besturen tijdens een pandemie.
het is dat de nederlandse antillen nu op oranje gezet zijn he.....ze hebben een voucher gekregenquote:Op donderdag 17 december 2020 14:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoeft de Kamer ook niet. En mark en Hugo zijn echt niet weg hoor.
Dat was gewoon incapabel.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en het testbeleid en BCO ?!?!
of was dat gewoon een fantasie ?
Die pakken gewoon het regeringstoestel.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is dat de nederlandse antillen nu op oranje gezet zijn he.....ze hebben een voucher gekregen
Uh... nee, niet echt. Hoogstens hebben de meeste mensen de dagen tussen kerst en oud & nieuw vrij, maar zelfs dat is geen vast gegeven meer.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hey... nog te vroeg he? Het is nog geen kerstvakantie!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen als je de drukte op de weg ziet
Als je ruim op tijd vertrekt, heb je geen last van vertragingenquote:Op donderdag 17 december 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... nog te vroeg he? Het is nog geen kerstvakantie!
Toch gaat het de hele tijd zo, dat is wel echt verbazingwekkend. Ik las gisteren nog iets over hoe het toch kan dat er bij de persconferentie vorige week nog geen maatregelen nodig waren en we nu opeens een complete lockdown hebben. Het antwoord was: omdat de cijfers op vrijdag naar de minister worden gestuurd. Daar wordt dan tijdens het weekend over vergaderd door de ministers, op maandag worden de beslissingen genomen en op dinsdag vertellen ze dan aan het volk wat ze besloten hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je wil niet dat beslissingen 3 dagen vertraging oplopen omdat de minister niet weet of hij zijn staatssecretaris, communicatieafdeling of een andere afdeling moet bellen om iets geregeld te krijgen.
Oh ja? Dacht het niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, lang niet iedereen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
nu hebben we gelijk een verklaring voor dat ze elke keer 2 weken te laat zijn met de maatregelen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch gaat het de hele tijd zo, dat is wel echt verbazingwekkend. Ik las gisteren nog iets over hoe het toch kan dat er bij de persconferentie vorige week nog geen maatregelen nodig waren en we nu opeens een complete lockdown hebben. Het antwoord was: omdat de cijfers op vrijdag naar de minister worden gestuurd. Daar wordt dan tijdens het weekend over vergaderd door de ministers, op maandag worden de beslissingen genomen en op dinsdag vertellen ze dan aan het volk wat ze besloten hebben.
Het probleem was dus dat ze dinsdag al door de realiteit waren ingehaald, want al die tijd werden beslissingen genomen op basis van data die een paar dagen oud was. Ondertussen ging de trend steeds meer de verkeerde kant op, maar daar was geen aandacht voor.
Als dit echt zo is, en dar twijfel ik toch wat aan, dan is dat een schandaal op zichzelf.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch gaat het de hele tijd zo, dat is wel echt verbazingwekkend. Ik las gisteren nog iets over hoe het toch kan dat er bij de persconferentie vorige week nog geen maatregelen nodig waren en we nu opeens een complete lockdown hebben. Het antwoord was: omdat de cijfers op vrijdag naar de minister worden gestuurd. Daar wordt dan tijdens het weekend over vergaderd door de ministers, op maandag worden de beslissingen genomen en op dinsdag vertellen ze dan aan het volk wat ze besloten hebben.
Het probleem was dus dat ze dinsdag al door de realiteit waren ingehaald, want al die tijd werden beslissingen genomen op basis van data die een paar dagen oud was. Ondertussen ging de trend steeds meer de verkeerde kant op, maar daar was geen aandacht voor.
wij zorgen dat we meestal thuis zijn in die tijden en op de hondjes passen van mensen die weg gaan.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef Jane het volgende:
Nooit gesnapt waarom je als persoon zonder kinderen of oudere kinderen per se in de schoolvakantie vrij wilt zijn.
En me altijd al geërgerd aan de aanname dat 'iedereen' dan vrij is.
Je verzint het gewoon niet. We zitten midden in een pandemie en doen net of de tweede golf er niet aan zou komen.quote:Ook na de ergste chaos in maart en april had de minister geen visie en geen plan. Terwijl organisaties smeekten om sturing schoof de minister de verantwoordelijkheid van zich af.
En hij niet alleen: ambtenaren klampen zich vast aan het compleet gedecentraliseerde zorgstelsel. De crisis moet bestreden worden met een Byzantijns web van zorgverzekeraars, verpleegbedrijven, GGD-regio’s en als zelfstandige ondernemingen functionerende ziekenhuizen. De verpleeg- en thuiszorg, die steun het hardst nodig hebben, laat het ministerie in de kou staan. De minister stelt zich op als allerhoogste persvoorlichter in plaats van baas. Van een crisisaanpak met een centraal plan is geen sprake.
Een combinatie van afkeer van centrale overheidsregie en blind optimisme leidde ertoe dat het ministerie na de eerste golf terugging naar business as usual. Dossiers van vóór corona werden weer opgepakt, twee van de vier hoogste ambtenaren verlieten hun post en de speciaal aangestelde directeur-generaal corona vertrok eind september weer.
quote:Verpleeg- en thuiszorgorganisaties hameren bij het ministerie al sinds juli op snellere tests voor zorgpersoneel. Ook het OMT adviseert in augustus dat bij een uitbraak 'nadrukkelijk overwogen moet worden' om hun personeel wekelijks te testen. [b]Maar het ministerie voelt de urgentie niet: aanvankelijk zegt de minister dat er nader onderzoek moet komen, de GGD oppert nog dat zorgorganisaties ook eigen teststraten kunnen opzetten, en ondertussen gebeurt er maandenlang niets.[/b]
Is inderdaad lang niet iedereen maar in de industrie zijn best veel bedrijven die sluiten in de periode tussen kerst en oud en nieuw. Houdt elkaar in stand ook natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef Jane het volgende:
Nooit gesnapt waarom je als persoon zonder kinderen of oudere kinderen per se in de schoolvakantie vrij wilt zijn.
Dat vind ik ook wel verbazend. Als ik kijk hoe 't bij mij op mn werk gaat indien er een crisissituatie is (niet volledig vergelijkbaar, maar uitgangspunt is hetzelfde) is er dagelijks overleg tussen mensen op het niveau om directe beslissingen te nemen. Dit zou in het geval van het kabinet inhouden dat Rutte, de Jonge, Grapperhaus en van Dissel dagelijks met elkaar spreken, ook al is het maar 10/15 minuten, zodat ze op de hoogte zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, er lijkt weinig vooruitziende blik te zijn. Ik zeg: Hugo eruit en Wayne Gretzky erin als coronaministerquote:Op donderdag 17 december 2020 14:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nu hebben we gelijk een verklaring voor dat ze elke keer 2 weken te laat zijn met de maatregelen.
Zou wel toepasselijk zijn, heeft de Jonge het niet een tijdje terug bij een persconferentie nog een hockeystick genoemd?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, er lijkt weinig vooruitziende blik te zijn. Ik zeg: Hugo eruit en Wayne Gretzky erin als coronaminister
[ afbeelding ]
Klopt maar het is jammer dat de ambtenaren altijd buiten schot blijven.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk ligt het op details anders, maar in de praktijk gaat Hugo afgerekend worden op wat zijn ministerie/spelers allemaal doet, en daar zal in deze niet zoveel anders in zijn, denk ik.
Ik neem al zo lang ik mij kan herinneren de laatste 2 weken van het jaar vrij. Heerlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef Jane het volgende:
Nooit gesnapt waarom je als persoon zonder kinderen of met oudere kinderen per se in de schoolvakantie vrij wilt zijn.
Is dit echt? Dit is de speld toch? Hoe kan dit in godsnaam?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de speciaal aangestelde directeur-generaal corona vertrok eind september weer.
Is de vraag alleen nog of hij ook gebloemde schaatsen heeft!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou wel toepasselijk zijn, heeft de Jonge het niet een tijdje terug bij een persconferentie nog een hockeystick genoemd?
Zeker, eens.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt maar het is jammer dat de ambtenaren altijd buiten schot blijven.
Zo, doe maar decadent!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik neem al zo lang ik mij kan herinneren de laatste 2 weken van het jaar vrij. Heerlijk.
De kerstdagen zelf en nieuwjaarsdag kosten mij sowieso geen dagen en als het op gunstige dagen viel dan kostten die 2 weken mij amper dagen.
Scheelt dat het in de branche waar ik gewerkt heb altijd erg rustig was is die periode, en dan zit ik liever lekker thuis te genieten ipv op mijn werk de klok vooruit te kijken.
Ik neem waarschijnlijk dit jaar alleen de laatste week vrij.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik neem al zo lang ik mij kan herinneren de laatste 2 weken van het jaar vrij. Heerlijk.
De kerstdagen zelf en nieuwjaarsdag kosten mij sowieso geen dagen en als het op gunstige dagen viel dan kostten die 2 weken mij amper dagen.
Scheelt dat het in de branche waar ik gewerkt heb altijd erg rustig was is die periode, en dan zit ik liever lekker thuis te genieten ipv op mijn werk de klok vooruit te kijken.
Ik heb wekelijks een corona-uitje.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:36 schreef skrn het volgende:
Zo lekker, mijn eerste corona-uitje gehad, de milieustraat dus, was eigenlijk best rustig.
Gelukkig maar. Als dat niet zo zou zijn zou het nog stroperiger gaan. Als ambtenaren hoofdelijk verantwoordelijk worden voor iets wat mis gaat zal er niets meer gedaan worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt maar het is jammer dat de ambtenaren altijd buiten schot blijven.
Ik las een paar maanden geleden ook al een stuk over dat ze tijdens de zomer totaal niet bezig waren met voorbereidingen treffen voor de tweede golf. Er gingen juist mensen weg bij de GGDs omdat er zo weinig testaanvragen waren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dit echt? Dit is de speld toch? Hoe kan dit in godsnaam?
die metaforenquote:Op donderdag 17 december 2020 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou wel toepasselijk zijn, heeft de Jonge het niet een tijdje terug bij een persconferentie nog een hockeystick genoemd?
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is de vraag alleen nog of hij ook gebloemde schaatsen heeft!
je maîtresse ?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb wekelijks een corona-uitje.
Met haring
Totaal los van de realiteit. Luisteren niet naar het volk, hebben geen idee van besmettingen op scholen, denken dat het wel losloopt op Schiphol en geloven nog altijd neoliberaal in 'eigen verantwoordelijkheid' (nog altijd een favoriete uitspraak van menig burgervader die het niet ziet zitten om in te grijpen in zijn gemeente).quote:Op donderdag 17 december 2020 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een paar maanden geleden ook al een stuk over dat ze tijdens de zomer totaal niet bezig waren met voorbereidingen treffen voor de tweede golf. Er gingen juist mensen weg bij de GGDs omdat er zo weinig testaanvragen waren.
Wopke Hoekstra zei laatst ook al dat-ie echt dacht dat de pandemie wel voorbij was in de zomer. Wat bezielt zulke mensen, vraag je je af.
Ik neem aan dat het Niels Obbink betrof:quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)enleving-en-covid-19quote:Drs. M.A. (Mark) Roscam Abbing wordt programmadirecteur-generaal Samenleving en COVID-19. De ministerraad heeft ingestemd met de voordracht op voorstel van minister Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De benoeming gaat in op 23 oktober 2020.
Mark Roscam Abbing is momenteel directeur Samenleving en Integratie bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, tevens plaatsvervangend directeur-generaal Sociale Zekerheid en Integratie. Daarvoor was hij directeur Werknemersregelingen en plaatsvervangend DG Sociale Zekerheid en Integratie bij SZW en directeur van de directie Arbeidsmarkt en Sociaal-Economische Zaken bij hetzelfde ministerie. Eerder werkte hij onder meer bij het Centraal Planbureau, De Nederlandsche Bank, het Internationaal Monetair Fonds en het ministerie van Financiën.
Als programmadirecteur-generaal Samenleving en COVID 19 volgt hij Niels Obbink op, die deze functie vervulde als consultant vanuit ABDTOPConsult.
Mark Roscam Abbing studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam.
Deze benoeming is tot stand gekomen via de procedure voor de topmanagementgroep van de Algemene Bestuursdienst.
Echt iets anders gebeurt er toch niet als de ene CDA-pipo wordt vervangen door de volgende. Uiteindelijk komen ze toch uit hetzelfde clubje, hebben ze dezelfde belangen, dezelfde politieke spelletjes, etc.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt het al vaker gezien dat een minister moet aftreden om iets wat onder de minister voor hem gedaan was (of niet gedaan was). Ik vind het in de meeste gevallen vooral iets voor de bühne, om te tonen dat ze geen vertrouwen in die minister meer hebben en aangeven aan dat ministerie dat er echt iets anders moet gaan.
Ik denk Inge Vossenaar?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het Niels Obbink betrof:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)enleving-en-covid-19
Obbink opgevolgd door Abbing.. lol
Tinnitus.... KNO-arts dus!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:44 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Waar kun je terecht als je sirenes in je hoofd hoort?Of is die zorg ook afgeschaald?
Was het maar zo'n feestquote:
Op een grote lokatie, als een sporthal, kun je mensen meer afstand laten houden. Wil je die honderden mensen in kleine ruimtes vacineren? Ongeveer 10-14 dagen na eerste spuitje is er al behoorlijk goede bescherming.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:05 schreef Jane het volgende:
Dat is ook wat niemand zegt. Dit is wel een periode waar extra vertraging is om beslissingen te nemen. Dat is waar je momenteel geen tijd voor hebt. Zoals net in dit topic ook gezegd werd, elke week vertraging kost een aantal levens en kost zo'n 2 miljard. Als die vertraging wenselijk is omdat het de kwaliteit verbeterd is ie uit te leggen, maar het is niet uit te leggen om vertraging te hebben omdat het een week heeft geduurd voordat er voldoende kamerleden opgetrommeld konden worden om een beslissing te nemen en een debat te hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:47 schreef archito het volgende:
Net doen of alle kamerleden en ministers nu 4 weken niks gaan doen is ook niet eerlijk. De meesten werken nog steeds flink wat uren in de week door, misschien alleen geen 60 of 70.
En je hebt ook niet alle 150 kamerleden nodig om deze crisis te bestrijden, de meesten hebben andere portefeuilles.
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij steekt is dat er ook geen enkel lerend vermogen lijkt te zijn.quote:Het ministerie laat de zwakste partijen, die zijn steun het hardst nodig hebben, juist het meest bungelen. Verpleeg- en thuiszorgorganisaties vragen al sinds het voorjaar bij de minister om compensatie voor de vele extra kosten die ze door de coronacrisis hebben moeten maken. De minister legt de bal echter bij de zorgverzekeraars. ‘Een garantie kan niet’, zegt het ministerie, ‘de vraag is doorgezet aan Zorgverzekeraars Nederland.’ Maar die reageert traag, voor veel kosten is nog altijd niet duidelijk of ze betaald gaan worden.
De verzekeraars zijn wel begonnen met tarief- en budgetonderhandelingen voor 2021 waarin verschillende thuiszorgorganisaties zullen worden gekort, zegt Buijing. ‘We krijgen te horen dat sommige organisaties volgend jaar dertig tot veertig procent minder budget krijgen’, schreef hij eind oktober aan het ministerie. ‘Aanbieders moeten personeel ontslaan, terwijl ze weten dat de vraag naar thuiszorg volgend jaar alleen maar groter wordt’, zegt Buijing. ‘Er dreigt een zorginfarct buiten het ziekenhuis.’
Die waren er hier in het topic ook voldoende. Feit is dat veel mensen dachten dat we er mooi doorheen gekomen waren en dat het ergste achter de rug was.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een paar maanden geleden ook al een stuk over dat ze tijdens de zomer totaal niet bezig waren met voorbereidingen treffen voor de tweede golf. Er gingen juist mensen weg bij de GGDs omdat er zo weinig testaanvragen waren.
Wopke Hoekstra zei laatst ook al dat-ie echt dacht dat de pandemie wel voorbij was in de zomer. Wat bezielt zulke mensen, vraag je je af.
In dit geval ging het volgens mij niet om een metafoor, maar om de vorm van de grafiek waarbij het dan leek alsof er niets aan de hand was, en er dan ineens een grote stijging kwam; hence een hockeystick.quote:
Nou dit dus.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die waren er hier in het topic ook voldoende. Feit is dat veel mensen dachten dat we er mooi doorheen gekomen waren en dat het ergste achter de rug was.
En toen ging het toch alsnog fout....
Kan iemand deze som even maken?quote:Het piept en kraakt al veel langer in de zorg. Na de griepgolf van 2017 – 2018 waren er langdurige wachtlijsten voor noodzakelijke operaties. Dat was niet de eerste keer dat dit voorviel. Die wachtlijsten begonnen al enkele jaren daarvoor te ontstaan. Op bepaalde medische disciplines is het zelfs maar de vraag of die wachtlijsten ooit nog volledig verdwenen zijn sinds het ontstaan ervan. Waar er in 2009 nog 47.600 ziekenhuisbedden waren, was dat in 2015 met 5.000 bedden geslonken en bleven er in 2018 nog 39.900 ziekenhuisbedden over. Een afname van het aantal bedden van ruim 15 procent. Terwijl de totale bevolkingsomvang ten opzichte van 2009 met 695.297 (4,22 procent) was gegroeid. Het aantal ouderen van 65 tot 80 jaar was in diezelfde periode toegenomen met 14,95 procent (5.978 ouderen) en boven de 80 jaar met 23,01 procent (16.056 ouderen). Opvallend dat met dergelijke toename van 65-plussers de Nederlandse overheid niet alleen beleid ging voeren waarin ouderen gedwongen werden langer thuis te wonen, maar ook nog eens het aantal ziekenhuisbedden zo fors liet slinken.
Ik had er het volste vertrouwen in. Waarschijnlijk kun je nog wel posts van me vinden waar ik zeg: "Het vaccineren is niet het complexe hier, dat gaat echt wel goed"quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die waren er hier in het topic ook voldoende. Feit is dat veel mensen dachten dat we er mooi doorheen gekomen waren en dat het ergste achter de rug was.
Toch had je van de beleidsmakers anders mogen verwachten. Toch?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, die was extra DG, werd in september directeur-generaal Primair en Voortgezet Onderwijs bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Blijkbaar niet vervangen?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk Inge Vossenaar?
https://www.algemenebestu(...)ksgezondheid-bij-vws
Nee, buiten!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Op een grote lokatie, als een sporthal, kun je mensen meer afstand laten houden. Wil je die honderden mensen in kleine ruimtes vacineren? Ongeveer 10-14 dagen na eerste spuitje is er al behoorlijk goede bescherming.
Nope het artikel van de groene Amsterdammer.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuisquote:Op donderdag 17 december 2020 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat niemand zegt. Dit is wel een periode waar extra vertraging is om beslissingen te nemen. Dat is waar je momenteel geen tijd voor hebt. Zoals net in dit topic ook gezegd werd, elke week vertraging kost een aantal levens en kost zo'n 2 miljard. Als die vertraging wenselijk is omdat het de kwaliteit verbeterd is ie uit te leggen, maar het is niet uit te leggen om vertraging te hebben omdat het een week heeft geduurd voordat er voldoende kamerleden opgetrommeld konden worden om een beslissing te nemen en een debat te hebben.
Dit is al decennia lang een favoriet om te kunnen bezuinigen en niet te hoeven handhaven. Iets van vijftien, twintig jaar geleden stond de hoogste pief van de politie te brallen dat hij altijd vroeg aan burgers wat ze zelf hadden geprobeerd om te handhaven voordat ze de politie belden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Totaal los van de realiteit. Luisteren niet naar het volk, hebben geen idee van besmettingen op scholen, denken dat het wel losloopt op Schiphol en geloven nog altijd neoliberaal in 'eigen verantwoordelijkheid' (nog altijd een favoriete uitspraak van menig burgervader die het niet ziet zitten om in te grijpen in zijn gemeente).
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk Inge Vossenaar?
https://www.algemenebestu(...)ksgezondheid-bij-vws
En dan wachten tot het mooi genoeg weer is om met een half ontbloot bovenlichaam buiten te zitten zeker?!quote:
Ruimtes met een grote parkeerplaats. Maximaal 5 mensen tegelijk binnen (of 10, of hoeveel ook veilig kunnen). Hoeveel mensen zullen ze per dag willen vaccineren per plek, 1000? Over 10 uur heen (8u tot 18u) heb je 100 mensen per uur, dat moet zo geregeld zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Op een grote lokatie, als een sporthal, kun je mensen meer afstand laten houden. Wil je die honderden mensen in kleine ruimtes vacineren? Ongeveer 10-14 dagen na eerste spuitje is er al behoorlijk goede bescherming.
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuis
Ik snap best dat je er het beste van hoopt, maar "hope for the best, prepare for the worst" is toch het devies, zou je denken. Zeker in een crisissituatie wil je tegenslagen voorkomen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik niet. De gemiddelde beleidsmaker is ook maar gewoon een mens met (hopelijk) een bepaalde expertise die niet per se in het kader van gezondheidszorg, virologie of epidemiologie zit.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch had je van de beleidsmakers anders mogen verwachten. Toch?
Eerlijk gezegd zou ik dat een stuk genanter vinden dan de koninklijke familie.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vl46ed23wxwqquote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?
Ehhh, nee. Dat jij als simpele burger de ontwikkelingen wereldwijd niet bijhoudt valt je misschien niet kwalijk te nemen (al is het wel handig om het wel te doen), maar als bewindspersoon is het onvergeeflijk. Als ze alleen maar naar de WHO hadden geluisterd (toch wel het minste) dan hadden ze geweten dat we er nog (lang) niet vanaf waren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:51 schreef Raveler het volgende:
[..]
Nou dit dus.
Ik heb de precieze tijdlijn niet meer in m'n hoofd, maar ik heb dat op een bepaald moment ook gedacht hoor (en vooral gehoopt waarschijnlijk).
Hindsight bias noemen we dit...
Het gaat me niet om vertrouwen; er waren gewoon echt veel mensen die dachten dat we er waren. Dat het eventjes vervelend was geweest, maar dat er geen tweede golf zou komen. Laat staan dat die net zo erg of erger zou worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had er het volste vertrouwen in. Waarschijnlijk kun je nog wel posts van me vinden waar ik zeg: "Het vaccineren is niet het complexe hier, dat gaat echt wel goed"
Ik geloof nog steeds wel dat het wel goed komt, maar het is zo jammer. Het nieuwe jaar in gaan met iets positiefs: "We zijn begonnen!" is heel anders dan het nieuwe jaar op dezelfde manier als 2020 starten.
Ja, bij alles boven het middlemanagement is het één grote caroussel bij de overheid vol opstapjes en kruiwagentjes. Je bent gek als je langer blijft zitten, dief van je eigen portemonnee.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?
Ja. Veel overheidsonderdelen hebben het beleid dat iemand een aantal jaar (meestal 4) in functie zit. Na die 4 jaar maak je óf promotie of beweeg je naar een andere functie. In dezelfde functie blijven is mogelijk, maar bij uitzondering.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
speciaal gezant sijbesma?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch adviseurs voor?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik niet. De gemiddelde beleidsmaker is ook maar gewoon een mens met (hopelijk) een bepaalde expertise die niet per se in het kader van gezondheidszorg, virologie of epidemiologie zit.
Zijn nu al 3 namen genoemdquote:
Hier worden ook Kamerleden opgetrommeldquote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuis
Uitslapen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is waarom de RIVM tegenwoordig de cijfers een uur later presenteert?
Ik begrijp er ook weinig van. Het is alleen wel een gegeven. En niets menselijks is den mens vreemd.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat je er het beste van hoopt, maar "hope for the best, prepare for the worst" is toch het devies, zou je denken. Zeker in een crisissituatie wil je tegenslagen voorkomen.
Ik heb niet de indruk gehad dat de mensen van het OMT en het RIVM die de regering adviseren nou echt dachten dat er geen tweede golf zou komen. De vraag was wanneer, niet of. Ik las ook genoeg geluiden van mensen die zeiden dat we niet moeten vergeten dat was nog niet eens op de helft zitten, dus als je dan als verantwoordelijke gewoon denkt dat het wel voorbij zal zijn... ik begrijp daar weinig van.
Vergeten de klok te verzetten bij het (definitief) beëindigen van de zomertijd eind oktober.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is waarom de RIVM tegenwoordig de cijfers een uur later presenteert?
Janken, inderdaad. Dat zou wel tamelijk dramatisch zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.
Dus.quote:Het RIVM hoopt nog steeds dat Nederland begin januari kan beginnen met het inenten van zorgverleners. Een woordvoerder zegt donderdag tegen NRC dat „we in de week van 4 januari beginnen als alles meezit”. Het RIVM spreekt daarmee een uitzending van Nieuwsuur tegen waarin woensdag schema’s te zien waren waarin de vaccinatie in de derde week van januari, rond de 18de, zou beginnen. Volgens het RIVM zijn dit „oude planningen”. Donderdagmiddag vond nog een overleg tussen alle betrokken partijen plaats over de start van de vaccinatie.
Iets met een 1 sowieso denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Wat voor cijfers verwachten jullie?
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier worden ook Kamerleden opgetrommeld
https://www.hartvannederl(...)enover-tweede-kamer/
Ergens rond de 10-12.000 gezien ze nog steeds bezig zijn met het verwerken van de ontbrekende cijfers van maandag en dinsdag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Onder de 10.000 denk ik toch wel, zo niet dan is dat toch weer een flinke stijging.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Minimaal een 9.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Japie was natuurlijk een beetje een professionele paniekzaaierquote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch adviseurs voor?
Japie zal ze toch wel wat ingefluisterd hebben, neem ik aan?
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Paniekvoetbalquote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4024273
[..]
Dus.
Sticker van de juf!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Minimaal een 9.
Voor goed gedrag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ging je test?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:03 schreef Sfancta het volgende:
10549 geinfecteerden
402 opgenomen
98 IC
84 doden
mijn schatting
Ik heb maar in beperkte mate met grote overheidsorganisaties te maken, maar tijdens de jaren dat ik er zijdelings iets van mee kreeg heb ik het diverse keren zien gebeuren dat een nieuwe directeur aantrad, een megalomaan project startte dat nooit kon werken, daarmee pronkte zolang het nog niet af was en dan snel voordat het instort vertrok naar een andere instelling. Vervolgens kan een interim-directeur dan puinruimen en start het hele riedeltje opnieuw.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nog een punt waarop de regering verzuimd heeft het volk goed te informeren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me niet om vertrouwen; er waren gewoon echt veel mensen die dachten dat we er waren. Dat het eventjes vervelend was geweest, maar dat er geen tweede golf zou komen. Laat staan dat die net zo erg of erger zou worden.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Minimaal een 9.
Voor goed gedrag.
Dit gok ik inderdaad ook.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ergens rond de 10-12.000 gezien ze nog steeds bezig zijn met het verwerken van de ontbrekende cijfers van maandag en dinsdag.
Japie een paniekzaaier?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Japie was natuurlijk een beetje een professionele paniekzaaier
402 opgenomen? Typo hoop ik?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:03 schreef Sfancta het volgende:
10549 geinfecteerden
402 opgenomen
98 IC
84 doden
mijn schatting
Volgens mij hebben jullie het over de verkeerde Jaap. Of gaat dit niet over vaccineren?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Japie een paniekzaaier?![]()
Nou kan je veel van Japie vinden, maar paniekzaaier hoort daar volgens mij niet bij...
Zou wel leuk zijn als ie uberhaupt wat emotie in zijn stem had overigens... kan mijn verstand altijd moeilijk bij zijn verhaal houden met die monotone stem...
Wat voor test kreeg je?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:04 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Goed, hopelijk vanavond uitslag
Nee dit zijn gewoon wat random nummers die die opnoemtquote:
Denk het ja, Jaap van Dissel was juist degene die het telkens weer beetje terug naar de aarde trok.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jullie het over de verkeerde Jaap.
Dit, echt dit. Zo'n project waarbij rond de oplevering blijkt dat de eindgebruikers er niks mee kunnen of er meer werk van hebben. *Poef* doet de directeur (en ons belastinggeld).quote:Op donderdag 17 december 2020 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb maar in beperkte mate met grote overheidsorganisaties te maken, maar tijdens de jaren dat ik er zijdelings iets van mee kreeg heb ik het diverse keren zien gebeuren dat een nieuwe directeur aantrad, een megalomaan project startte dat nooit kon werken, daarmee pronkte zolang het nog niet af was en dan snel voordat het instort vertrok naar een andere instelling. Vervolgens kan een interim-directeur dan puinruimen en start het hele riedeltje opnieuw.
Wegpromoveren ipv eruit flikkeren, en waarschijnlijk hebben ze allemaal wel wat dirt over ieder ander dus dan maar liever schuiven want anders komt het later terug naar je.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vl46ed23wxwq
Het is wel een bekend probleem in ieder geval dat veel ambtenaren worden doorgeschoven naar andere ministeries als het niet zo loopt op hun oorspronkelijke plek.
Off....quote:Op donderdag 17 december 2020 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit, echt dit. Zo'n project waarbij rond de oplevering blijkt dat de eindgebruikers er niks mee kunnen of er meer werk van hebben. *Poef* doet de directeur (en ons belastinggeld).
Het is moeilijk om dat niet te wordenquote:Op donderdag 17 december 2020 15:04 schreef Jane het volgende:
Maar wellicht ben ik te cynisch geworden...
Ik luister erg graag naar Jaap, juist omdat hij zo mooi feitelijk praatquote:Op donderdag 17 december 2020 15:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Japie een paniekzaaier?![]()
Nou kan je veel van Japie vinden, maar paniekzaaier hoort daar volgens mij niet bij...
Zou wel leuk zijn als ie uberhaupt wat emotie in zijn stem had overigens... kan mijn verstand altijd moeilijk bij zijn verhaal houden met die monotone stem...
Ik dacht dat het over vaccineren ging omdat ik falende overheid las, maar misschien gaat het wel over coronagolven en las ik daarom falende overheidquote:Op donderdag 17 december 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk het ja, Jaap van Dissel was juist degene die het telkens weer beetje terug naar de aarde trok.
Stenigen die gast....quote:Op donderdag 17 december 2020 15:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee dit zijn gewoon wat random nummers die die opnoemt
Ja of dat de leverancier opnieuw in beeld komt na een hoop getouwtrek of er nu geleverd is wat er gevraagd werd en er dan "maatwerk" geroepen wordt en alsnog meer betaald wordt. Anders wil Inkoop niet meewerken namelijk en blijf je zitten met een bouwdoos i.p.v. een applicatie.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Off....
Dan sluiten ze het project, want er is geleverd wat er gevraagd was. Daarna wordt er een nieuw project gestart en beginnen ze helemaal opnieuw (vaak ook weer met een nieuwe leverancier) om het te 'herstellen'.
Och, ik heb veel te veel van dit soort projecten meegemaakt, aan beide kanten
Dit is toch fantastischquote:In een supermarkt in Den Helder is een man door de bewaking hardhandig uit de winkel gesleept. Hij droeg geen mondkapje en weigerde op verzoek van de beveiliging het filiaal van de Vomar te verlaten. De beelden doken gisteren op sociale media op en leidden tot veel reacties.
Ik was een beetje sarcastisch, want ik vind Jaap zeker geen paniekzaaier.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over vaccineren ging omdat ik falende overheid las, maar misschien gaat het wel over coronagolven en las ik daarom falende overheid
Mijn oom werkte bij een gemeente, zijn manager was zo'n figuur. Het ontslaan van die manager zou te duur worden, dus hebben ze een functie gemaakt voor hem. Die man kwam elke dag om een uur of 9 binnen, ging uitgebreid de krant lezen op kantoor. Ging om een uur of 11 lunchen en kwam 1u terug. Ging daarna nog even uiltje knappen en dan zat zn dag erop.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wegpromoveren ipv eruit flikkeren, en waarschijnlijk hebben ze allemaal wel wat dirt over ieder ander dus dan maar liever schuiven want anders komt het later terug naar je.
Amerikaanse taferelenquote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)helder-gesleept.html
[..]
Dit is toch fantastisch
Check dat filmpje![]()
Die man heeft zichzelf gewoon laten vallen. Las op twitter dat-ie daar regelmatig komt zonder broek en ze hem dan uit de winkel moeten verwijderen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is toch fantastisch
Check dat filmpje![]()
Wow, boze boomer wel...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is toch fantastisch
Check dat filmpje![]()
Ja, maar ik was zelf gewoon in de war hoor, omdat er nu twee Jaaps zijn (Van Delden is de Jaap van de vaccinaties, Van Dissel is de Jaap van de coronabestrijding).quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was een beetje sarcastisch, want ik vind Jaap zeker geen paniekzaaier.
Yepquote:Op donderdag 17 december 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk het ja, Jaap van Dissel was juist degene die het telkens weer beetje terug naar de aarde trok.
Ben benieuwd. Eerst zien, dan geloven.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4024273
[..]
Dus.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn oom werkte bij een gemeente, zijn manager was zo'n figuur. Het ontslaan van die manager zou te duur worden, dus hebben ze een functie gemaakt voor hem. Die man kwam elke dag om een uur of 9 binnen, ging uitgebreid de krant lezen op kantoor. Ging om een uur of 11 lunchen en kwam 1u terug. Ging daarna nog even uiltje knappen en dan zat zn dag erop.
Zijn functie was iets van beleidsadviseur lokale aangelegenheden. De ironie was dat er geen lokale aangelegenheden waren, want het was een onderdeel van de gemeente die uitvoerend was
Hij bevestigt wel mijn vooroordelen over ambtenaren.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn oom werkte bij een gemeente, zijn manager was zo'n figuur. Het ontslaan van die manager zou te duur worden, dus hebben ze een functie gemaakt voor hem. Die man kwam elke dag om een uur of 9 binnen, ging uitgebreid de krant lezen op kantoor. Ging om een uur of 11 lunchen en kwam 1u terug. Ging daarna nog even uiltje knappen en dan zat zn dag erop.
Zijn functie was iets van beleidsadviseur lokale aangelegenheden. De ironie was dat er geen lokale aangelegenheden waren, want het was een onderdeel van de gemeente die uitvoerend was
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is toch fantastisch
Check dat filmpje![]()
En wie gaat ergens een lange termijnvisie uitzetten en uitwerken als hij beoordeelt gaat worden over resultaten binnen 2-3 jaar?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Veel overheidsonderdelen hebben het beleid dat iemand een aantal jaar (meestal 4) in functie zit. Na die 4 jaar maak je óf promotie of beweeg je naar een andere functie. In dezelfde functie blijven is mogelijk, maar bij uitzondering.
Dat doen ze om te voorkomen dat ze mensen krijgen die in hun stoel vastgeroest zitten, en om anderen ook een kans te geven. Het idee is wel goed, de uitvoering leidt jammer genoeg tot problemen. Iemand komt nieuw in functie, moet een half jaar tot een jaar inwerken, is dan 2 jaar actief in functie en is in het 4e jaar alweer bezig met zijn volgende functie.
Ja, maar dat lijkt me sowieso beter dan nu alvast boos worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Eerst zien, dan geloven.
Er is een reden dat dat soort projecten COTS heten (Custom Off the Shelf)quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja of dat de leverancier opnieuw in beeld komt na een hoop getouwtrek of er nu geleverd is wat er gevraagd werd en er dan "maatwerk" geroepen wordt en alsnog meer betaald wordt. Anders wil Inkoop niet meewerken namelijk en blijf je zitten met een bouwdoos i.p.v. een applicatie.
Sneeuwvlokjes die denken dat ze speciaal zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
"Ik wil gewoon mijn boodschappen doen".
Ja, dat kan, met mondkapje. Zo moeilijk is het niet, toch?
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die man heeft zichzelf gewoon laten vallen. Las op twitter dat-ie daar regelmatig komt zonder broek en ze hem dan uit de winkel moeten verwijderen.
O, die tweede Jaap heb ik nog niet zo op mijn netvlies. Zal er eens op letten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik was zelf gewoon in de war hoor, omdat er nu twee Jaaps zijn (Van Delden is de Jaap van de vaccinaties, Van Dissel is de Jaap van de coronabestrijding).
Bol.comquote:Nog op zoek naar bijvoorbeeld een leuk spelletje, lekker verzorgingsproduct of mooi boek? Op winkelindebuurt.bol.com hebben we tienduizenden Nederlandse ondernemers die verkopen via bol.com voor je samengebracht, zodat je de winkel om de hoek gelijk kunt ondersteunen. Kies je categorie, selecteer een locatie en vind de winkel die je zoekt!
Maar wat belangrijker is, draagt ie dan wel een mondkapje?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die man heeft zichzelf gewoon laten vallen. Las op twitter dat-ie daar regelmatig komt zonder broek en ze hem dan uit de winkel moeten verwijderen.
Donald Duck heeft ook nooit een broek aanquote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja.. veel mensen zullen een filmpje als dit weer zien als een zielige oude man die hardhandig de winkel uit wordt gewerkt door personeel. Maar ik snap wel dat je dan als medewerker wel een keer klaar bent met zon gek.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zonder broek met mondkapje is ook nog een mogelijkheid bij deze meneer las ik net.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
"Ik wil gewoon mijn boodschappen doen".
Ja, dat kan, met mondkapje. Zo moeilijk is het niet, toch?
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Donald Duck heeft ook nooit een broek aan
Ik moest lachen...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is toch fantastisch
Check dat filmpje![]()
Nederland een DICTATUUR!!!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja.. veel mensen zullen een filmpje als dit weer zien als een zielige oude man die hardhandig de winkel uit wordt gewerkt door personeel. Maar ik snap wel dat je dan als medewerker wel een keer klaar bent met zon gek.
Sarcastisch? Jij?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was een beetje sarcastisch, want ik vind Jaap zeker geen paniekzaaier.
Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En wie gaat ergens een lange termijnvisie uitzetten en uitwerken als hij beoordeelt gaat worden over resultaten binnen 2-3 jaar?
Beetje het systeem van consultancies proberen te kopieren: up or out, alleen dan niet eruit, maar naar elders binnen de overheid.
Als je McKinsey niet binnen een paar jaar promoveert ben je niet goed genoeg. Dus managers die meer dan een paar jaar ergens zitten zijn niet goed genoeg om te promoveren, en dus op z'n best matige managers voor die functie. Maar bij een instantie als de overheid is langetermijn visie en uitvoering ook belangrijk.
Kijk zo komen we nergens.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11169 nieuwe positieve testen
142 nieuwe ziekenhuisopnames
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Goed initiatiefquote:
Ongeveer zelfde als gisteren...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Alright. Pretty much precies in lijn der verwachting.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |