Nou dit dus.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die waren er hier in het topic ook voldoende. Feit is dat veel mensen dachten dat we er mooi doorheen gekomen waren en dat het ergste achter de rug was.
En toen ging het toch alsnog fout....
Kan iemand deze som even maken?quote:Het piept en kraakt al veel langer in de zorg. Na de griepgolf van 2017 – 2018 waren er langdurige wachtlijsten voor noodzakelijke operaties. Dat was niet de eerste keer dat dit voorviel. Die wachtlijsten begonnen al enkele jaren daarvoor te ontstaan. Op bepaalde medische disciplines is het zelfs maar de vraag of die wachtlijsten ooit nog volledig verdwenen zijn sinds het ontstaan ervan. Waar er in 2009 nog 47.600 ziekenhuisbedden waren, was dat in 2015 met 5.000 bedden geslonken en bleven er in 2018 nog 39.900 ziekenhuisbedden over. Een afname van het aantal bedden van ruim 15 procent. Terwijl de totale bevolkingsomvang ten opzichte van 2009 met 695.297 (4,22 procent) was gegroeid. Het aantal ouderen van 65 tot 80 jaar was in diezelfde periode toegenomen met 14,95 procent (5.978 ouderen) en boven de 80 jaar met 23,01 procent (16.056 ouderen). Opvallend dat met dergelijke toename van 65-plussers de Nederlandse overheid niet alleen beleid ging voeren waarin ouderen gedwongen werden langer thuis te wonen, maar ook nog eens het aantal ziekenhuisbedden zo fors liet slinken.
Ik had er het volste vertrouwen in. Waarschijnlijk kun je nog wel posts van me vinden waar ik zeg: "Het vaccineren is niet het complexe hier, dat gaat echt wel goed"quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die waren er hier in het topic ook voldoende. Feit is dat veel mensen dachten dat we er mooi doorheen gekomen waren en dat het ergste achter de rug was.
Toch had je van de beleidsmakers anders mogen verwachten. Toch?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, die was extra DG, werd in september directeur-generaal Primair en Voortgezet Onderwijs bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Blijkbaar niet vervangen?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk Inge Vossenaar?
https://www.algemenebestu(...)ksgezondheid-bij-vws
Nee, buiten!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Op een grote lokatie, als een sporthal, kun je mensen meer afstand laten houden. Wil je die honderden mensen in kleine ruimtes vacineren? Ongeveer 10-14 dagen na eerste spuitje is er al behoorlijk goede bescherming.
Nope het artikel van de groene Amsterdammer.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dit echt? Dit is de speld toch? Hoe kan dit in godsnaam?
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuisquote:Op donderdag 17 december 2020 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat niemand zegt. Dit is wel een periode waar extra vertraging is om beslissingen te nemen. Dat is waar je momenteel geen tijd voor hebt. Zoals net in dit topic ook gezegd werd, elke week vertraging kost een aantal levens en kost zo'n 2 miljard. Als die vertraging wenselijk is omdat het de kwaliteit verbeterd is ie uit te leggen, maar het is niet uit te leggen om vertraging te hebben omdat het een week heeft geduurd voordat er voldoende kamerleden opgetrommeld konden worden om een beslissing te nemen en een debat te hebben.
Dit is al decennia lang een favoriet om te kunnen bezuinigen en niet te hoeven handhaven. Iets van vijftien, twintig jaar geleden stond de hoogste pief van de politie te brallen dat hij altijd vroeg aan burgers wat ze zelf hadden geprobeerd om te handhaven voordat ze de politie belden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Totaal los van de realiteit. Luisteren niet naar het volk, hebben geen idee van besmettingen op scholen, denken dat het wel losloopt op Schiphol en geloven nog altijd neoliberaal in 'eigen verantwoordelijkheid' (nog altijd een favoriete uitspraak van menig burgervader die het niet ziet zitten om in te grijpen in zijn gemeente).
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk Inge Vossenaar?
https://www.algemenebestu(...)ksgezondheid-bij-vws
En dan wachten tot het mooi genoeg weer is om met een half ontbloot bovenlichaam buiten te zitten zeker?!quote:
Ruimtes met een grote parkeerplaats. Maximaal 5 mensen tegelijk binnen (of 10, of hoeveel ook veilig kunnen). Hoeveel mensen zullen ze per dag willen vaccineren per plek, 1000? Over 10 uur heen (8u tot 18u) heb je 100 mensen per uur, dat moet zo geregeld zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Op een grote lokatie, als een sporthal, kun je mensen meer afstand laten houden. Wil je die honderden mensen in kleine ruimtes vacineren? Ongeveer 10-14 dagen na eerste spuitje is er al behoorlijk goede bescherming.
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuis
Ik snap best dat je er het beste van hoopt, maar "hope for the best, prepare for the worst" is toch het devies, zou je denken. Zeker in een crisissituatie wil je tegenslagen voorkomen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik niet. De gemiddelde beleidsmaker is ook maar gewoon een mens met (hopelijk) een bepaalde expertise die niet per se in het kader van gezondheidszorg, virologie of epidemiologie zit.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch had je van de beleidsmakers anders mogen verwachten. Toch?
Eerlijk gezegd zou ik dat een stuk genanter vinden dan de koninklijke familie.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vl46ed23wxwqquote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?
Ehhh, nee. Dat jij als simpele burger de ontwikkelingen wereldwijd niet bijhoudt valt je misschien niet kwalijk te nemen (al is het wel handig om het wel te doen), maar als bewindspersoon is het onvergeeflijk. Als ze alleen maar naar de WHO hadden geluisterd (toch wel het minste) dan hadden ze geweten dat we er nog (lang) niet vanaf waren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:51 schreef Raveler het volgende:
[..]
Nou dit dus.
Ik heb de precieze tijdlijn niet meer in m'n hoofd, maar ik heb dat op een bepaald moment ook gedacht hoor (en vooral gehoopt waarschijnlijk).
Hindsight bias noemen we dit...
Het gaat me niet om vertrouwen; er waren gewoon echt veel mensen die dachten dat we er waren. Dat het eventjes vervelend was geweest, maar dat er geen tweede golf zou komen. Laat staan dat die net zo erg of erger zou worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had er het volste vertrouwen in. Waarschijnlijk kun je nog wel posts van me vinden waar ik zeg: "Het vaccineren is niet het complexe hier, dat gaat echt wel goed"
Ik geloof nog steeds wel dat het wel goed komt, maar het is zo jammer. Het nieuwe jaar in gaan met iets positiefs: "We zijn begonnen!" is heel anders dan het nieuwe jaar op dezelfde manier als 2020 starten.
Ja, bij alles boven het middlemanagement is het één grote caroussel bij de overheid vol opstapjes en kruiwagentjes. Je bent gek als je langer blijft zitten, dief van je eigen portemonnee.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is het normaal bij de overheid om telkens maar een paar jaar ergens directeur te zijn?
Ja. Veel overheidsonderdelen hebben het beleid dat iemand een aantal jaar (meestal 4) in functie zit. Na die 4 jaar maak je óf promotie of beweeg je naar een andere functie. In dezelfde functie blijven is mogelijk, maar bij uitzondering.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
speciaal gezant sijbesma?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dit echt? Dit is de speld toch? Hoe kan dit in godsnaam?
Daar hebben ze toch adviseurs voor?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik niet. De gemiddelde beleidsmaker is ook maar gewoon een mens met (hopelijk) een bepaalde expertise die niet per se in het kader van gezondheidszorg, virologie of epidemiologie zit.
Zijn nu al 3 namen genoemdquote:
Hier worden ook Kamerleden opgetrommeldquote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, is ieder kamerlid echt op zeer korte termijn op te trommelen, want ze zitten allemaal gewoon thuis
Uitslapen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is waarom de RIVM tegenwoordig de cijfers een uur later presenteert?
Ik begrijp er ook weinig van. Het is alleen wel een gegeven. En niets menselijks is den mens vreemd.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat je er het beste van hoopt, maar "hope for the best, prepare for the worst" is toch het devies, zou je denken. Zeker in een crisissituatie wil je tegenslagen voorkomen.
Ik heb niet de indruk gehad dat de mensen van het OMT en het RIVM die de regering adviseren nou echt dachten dat er geen tweede golf zou komen. De vraag was wanneer, niet of. Ik las ook genoeg geluiden van mensen die zeiden dat we niet moeten vergeten dat was nog niet eens op de helft zitten, dus als je dan als verantwoordelijke gewoon denkt dat het wel voorbij zal zijn... ik begrijp daar weinig van.
Vergeten de klok te verzetten bij het (definitief) beëindigen van de zomertijd eind oktober.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is waarom de RIVM tegenwoordig de cijfers een uur later presenteert?
Janken, inderdaad. Dat zou wel tamelijk dramatisch zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zou je toch een blaar lachen janken als er straks leden weggetrokken worden van vakantiebestemmingen na die genante vertoning met de koninklijke familie in Griekenland.
Dus.quote:Het RIVM hoopt nog steeds dat Nederland begin januari kan beginnen met het inenten van zorgverleners. Een woordvoerder zegt donderdag tegen NRC dat „we in de week van 4 januari beginnen als alles meezit”. Het RIVM spreekt daarmee een uitzending van Nieuwsuur tegen waarin woensdag schema’s te zien waren waarin de vaccinatie in de derde week van januari, rond de 18de, zou beginnen. Volgens het RIVM zijn dit „oude planningen”. Donderdagmiddag vond nog een overleg tussen alle betrokken partijen plaats over de start van de vaccinatie.
Iets met een 1 sowieso denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Wat voor cijfers verwachten jullie?
quote:Op donderdag 17 december 2020 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier worden ook Kamerleden opgetrommeld
https://www.hartvannederl(...)enover-tweede-kamer/
Ergens rond de 10-12.000 gezien ze nog steeds bezig zijn met het verwerken van de ontbrekende cijfers van maandag en dinsdag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Onder de 10.000 denk ik toch wel, zo niet dan is dat toch weer een flinke stijging.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Minimaal een 9.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef Unmountable het volgende:
Japie was natuurlijk een beetje een professionele paniekzaaierquote:Op donderdag 17 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch adviseurs voor?
Japie zal ze toch wel wat ingefluisterd hebben, neem ik aan?
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Paniekvoetbalquote:Op donderdag 17 december 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4024273
[..]
Dus.
Sticker van de juf!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Minimaal een 9.
Voor goed gedrag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ging je test?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:03 schreef Sfancta het volgende:
10549 geinfecteerden
402 opgenomen
98 IC
84 doden
mijn schatting
Ik heb maar in beperkte mate met grote overheidsorganisaties te maken, maar tijdens de jaren dat ik er zijdelings iets van mee kreeg heb ik het diverse keren zien gebeuren dat een nieuwe directeur aantrad, een megalomaan project startte dat nooit kon werken, daarmee pronkte zolang het nog niet af was en dan snel voordat het instort vertrok naar een andere instelling. Vervolgens kan een interim-directeur dan puinruimen en start het hele riedeltje opnieuw.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nog een punt waarop de regering verzuimd heeft het volk goed te informeren.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me niet om vertrouwen; er waren gewoon echt veel mensen die dachten dat we er waren. Dat het eventjes vervelend was geweest, maar dat er geen tweede golf zou komen. Laat staan dat die net zo erg of erger zou worden.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Minimaal een 9.
Voor goed gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |