abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196786766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.

https://nos.nl/collectie/(...)en-mensen-voor-nodig
[..]

Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.

HOE DAN?

Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?

Ik kan er gewoon echt niet bij hoor ....
De incompetentie is misdadig te noemen. Maar het verklaart wel waarom de voorbereidingen zo slecht zijn.
Er wordt al sinds de zomer gezegd dat eind 2020 begin 2021 haalbaar is en dan weten ze het zo te vernaggelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 december 2020 @ 16:04:47 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196786767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

De Jonge heeft het constant over flexibel zijn, kunnen schakelen, puzzelstukjes en weet ik veel wat voor onzin. Als je daadwerkelijk flexibel had willen zijn had je in maart 2020 al tegen de GGD moeten zeggen dat ze z.s.m. klaar moesten zijn om te vaccineren en niet pas in augustus 2021.

Hoe kan je praten over flexibel zijn als je basis gewoon niet klopt of zelfs afwezig is.

Leuk dat men het goed probeert te praten, maar linksom of rechtsom is het gewoon dikke faal.
Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".
  donderdag 17 december 2020 @ 16:05:26 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196786777
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".

Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Eens.

Persoonlijk vermoed ik dat heel veel terug te leiden is naar het ijzeren (halsstarrige?) geloof dat er groepsimmuniteit zou ontstaan. Was ook terug te zien in die WOB-stukken die laatst vrijkwamen, al was het woord zelf weggelakt. Geen idee of ze dat idee nu eindelijk overboord hebben gegooid, maar het zou wel tijd worden.
Zelfde probleem als ze in Zweden hebben, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 17 december 2020 @ 16:06:09 #154
3542 Gia
User under construction
pi_196786787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:

Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.
En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?
Mijn kinderen gaan ook niet naar opa en oma.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:06:18 #155
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196786792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Beter toch dan allemaal tegelijk!
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
@Tijn en ik
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:06:49 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196786804
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Jane het volgende:

[..]

@:Tijn en ik
@Viv en ik ook niet in ieder geval. Heb mijn ouders sowieso bizar weinig gesproken sinds maart. Laatste wat ik wil is hun besmetten.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:07:08 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?
Mijn kinderen gaan ook niet naar opa en oma.
Nee, ook de andere kinderen van mijn grootouders niet. Al is mijn moeder wel de mantelzorger van hun dus komt daar bijna dagelijks dus dat is niet anders.
pi_196786816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 december 2020 @ 16:07:30 #159
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196786819
Heeft iemand nog een geüpdate grafiek hoe Nederland het doet ten opzichte van andere Europese landen?
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196786825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.
Je hoeft niet binnen te blijven!
Daar heb je gelijk in. Ik kan me herinneren dat ik aan de ontvangende kant van veel van de discussies hierover stond, dus op mij kwam het nogal vreemd over. Ik respecteer het dat je reageert, keuze is uiteraard aan jezelf.

Puur persoonlijk gezien voelt dit als de grens opzoeken, net als mensen die naar een winkel gaan om iets te kopen wat niet strikt noodzakelijk is. Maargoed, nogmaals, keuze is aan jou :)

Overigens, wij doen met kerst niets. Blijven thuis, bezoeken niemand en krijgen niemand op bezoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 16:08:29 ]
pi_196786837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

@:Viv en ik
+
Manlief en ik.
Nah, vooruit, thuiswonende kinderen mogen ook aanschuiven. O+
pi_196786848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Beter toch dan allemaal tegelijk!
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
Ik zal mijn ouders en schoonouders niet zien, inderdaad.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:08:56 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".
Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
quote:
Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.

Probeer het een keer met inhoud.
Antifa
  donderdag 17 december 2020 @ 16:10:04 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786879
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".
Blijkbaar hebben ze in Den Haag die memo gemist.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:10:17 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.
Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.
Maar verder wat @chratnox zegt: het is je eigen keuze, @Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:11:50 #166
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196786914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
[..]

Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.

Probeer het een keer met inhoud.
Testcapaciteit dat te laat op orde was?
BCO-capaciteit dat te laat op orde was?
Vaccinatie dat al in de soep loopt voordat het begonnen is?
Te slap en te laat ingrijpen?

Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.

Nogmaals, stappenplan is leuk en aardig, maar als je flexibel wil zijn zoals de Jonge dat keer op keer zegt dan moet je basis in orde zijn. Je kan niet tegen de GGD zeggen dat ze pas in augstus klaar moeten staan en dan in december even doorgeven dat ze in januari aan de bak moeten. Dat is niet flexibel zijn, maar oliedom.
pi_196786915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
:') Blijf thuis. Welk deel wil je meer uitgelegd hebben?
Go hard or go home
pi_196786923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.
Maar verder wat @:chratnox zegt: het is je eigen keuze, @:Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
Ja, de term 'blokjeskerst' schoot ook al door mijn hoofd. ;)
Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen. :N
Gelukkig kwamen ze er zelf al mee. ^O^
pi_196786944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.
Dit! Kunt beter zeggen waar ze niet gefaald hebben.

Je vergeet trouwens nog het knullige optreden van het RIVM in februari en de tekorten aan PBM in de VVT.
Waardoor ze de eisen voor BPM maar omlaag bleven schroeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196786961
Als zelfs de Belgen weken eerder beginnen begint het wel een beetje pijnlijk te worden ja.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:14:22 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786975
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen. :N
Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistert :X
  donderdag 17 december 2020 @ 16:16:01 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196787008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, dit kon beter.
quote:
Opzich was deze wel op orde, behalve dat ze ten onrechte zijn gaan afschalen.
quote:
dit is dus niet het geval.
quote:
Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.
quote:
Je legt niets uit. Je herhaalt wat schreeuwende kreten.
Antifa
pi_196787018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn ouders zouden misschien naar mijn verjaardag komen. Dan zou man ze ophalen en weer thuisbrengen, want autorijden doen ze niet meer en de trein vinden ze nu ook niet zo'n goed idee. Ze twijfelen nu, en ik snap dat wel. Ik ben vast volgend jaar nog een keer jarig.
pi_196787045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistert :X
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder. ~O>
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af. :')
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer? :')
  donderdag 17 december 2020 @ 16:18:20 #175
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196787053
Blokjes verjaardag, blokjes kerst.
Ik hou het wel gewoon bij blokjes kaas :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')