Gelukkig zijn overheid en ict een fantastische combinatie, dus ik verwacht niet dat er iets mis kan gaanquote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zijn er klaar voor![]()
oh wacht....alleen het ICT systeem niet
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, gezellige sfeer weer hier. Maar goed, ik zie dat de media er vrolijk aan meedoet.
Neem dit bericht:
https://www.parool.nl/ned(...)voorbereid~b94928e9/
Allemaal geklaag aan het begin (en begrijp me niet verkeerd: deels terecht), maar dan, helemaal aan het einde(!), toch nog iets van nuance. Nota bene van Xander Koolman, één van de grootste criticasters van het kabinetsbeleid:
[..]
Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.html
[..]
Maar goed:
[..]
Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking.
Nog even naar het stuk van het Parool:
[..]
Uiteindelijk is het enige dat van belang is, dat je zo'n beetje even snel vaccineert als dat er geleverd wordt. De voortekenen zijn niet erg bemoedigend, maar het kan nog goed komen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.
Het hele vaccineren is, net zoals de rest van alle coronamaatregelen en acties, iets van de lange adem.
Het is inderdaad wel goed om een onderscheid te maken tussen landen die écht beginnen met vaccineren, en landen waar ze er alleen een mediamomentje van maken.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, gezellige sfeer weer hier. Maar goed, ik zie dat de media er vrolijk aan meedoet.
Neem dit bericht:
https://www.parool.nl/ned(...)voorbereid~b94928e9/
Allemaal geklaag aan het begin (en begrijp me niet verkeerd: deels terecht), maar dan, helemaal aan het einde(!), toch nog iets van nuance. Nota bene van Xander Koolman, één van de grootste criticasters van het kabinetsbeleid:
[..]
Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.html
[..]
Maar goed:
[..]
Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking.
Nog even naar het stuk van het Parool:
[..]
Ontzettend tegenstrijdig. Die dingen zijn toch juist geopend om de supermarkten te verlichten? Plus deze bedrijven hebben al een hard gelag te verwerken door de sluiting van de horeca. Nu wordt ze ook weer extra omzet door de neus geboord.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
De Sligro, Makro en Hanos ook niet meer open voor particulieren......
Ze mochten eerst natuurlijk open blijven maar toen werd iedereen ook weer boos dat winkels zoals de HEMA de regels aan hun laars lapten. Lastig lastig. Dat SBI-code idee is wel aardig als oplossing, maar ook niet zomaar op poten te zetten.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:58 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ontzettend tegenstrijdig. Die dingen zijn toch juist geopend om de supermarkten te verlichten? Plus deze bedrijven hebben al een hard gelag te verwerken door de sluiting van de horeca. Nu wordt ze ook weer extra omzet door de neus geboord.
Lijkt wel of de overheid de horecabranche wil laten verdwijnen.
Klopt, ik lees dat zelf de supermarkten tegen deze maatregel zijn. En dat wil wat zeggen, want je zou zeggen dat die normaal niet wars zijn van een beetje extra omzet.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
word "gezellig" druk in de supermarkten volgende week....uit eten kan ook al niet meer dus mensen halen nog wat meer boodschappen in huis.
1 vaccinatie per miljard inwoners?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Deze winkels hebben non food op de eerste etage geplaatst meestal. Kan dus makkelijk afgesloten worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze mochten eerst natuurlijk open blijven maar toen werd iedereen ook weer boos dat winkels zoals de HEMA de regels aan hun laars lapten. Lastig lastig. Dat SBI-code idee is wel aardig als oplossing, maar ook niet zomaar op poten te zetten.
Ik heb al min of meer besloten dat ik maar de 25ste ga. Hopelijk hebben niet teveel mensen dat idee.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog burgemeesters gaan zien die op 23 en 24 december supermarkten (eerder) gaan sluiten omdat het er te druk is.
Je moet ergens beginnen nietwaar? O, wacht...quote:Op donderdag 17 december 2020 17:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
1 vaccinatie per miljard inwoners?
gelukkig komt picnic bij me langs de 23ste, scheelt een hele hoop ergenisquote:Op donderdag 17 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog burgemeesters gaan zien die op 23 en 24 december supermarkten (eerder) gaan sluiten omdat het er te druk is.
Lekker laatquote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb al min of meer besloten dat ik maar de 25ste ga. Hopelijk hebben niet teveel mensen dat idee.
Pick-up point slots zijn hier vastgelegd bij de Jumbo en AH op 19, 22 en 28 decemberquote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig komt picnic bij me langs de 23ste, scheelt een hele hoop ergenis
Ik heb vernomen dat wij heel burgerlijk een bakplaatachtige activiteit gaan doen. Weinig voorbereiding dus dezelfde dag inkopen doen kan prima.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker laatOf zijn dat de inkopen voor Oud & Nieuw?
https://www.scientificame(...)ine-will-get-to-you/quote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wordt het Pfizer vaccin nu in batches van 975 vials of 975 dosissen (195 vials) geleverd? De bronnen lijken elkaar tegen te spreken.
Beiden lijken mogelijk:
39 rijen van 25 vials = 975
Of compacter: 17 rijen van afwisselend 11 en 12 vials = 195
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het probleem van die hoeveelheden is, zoals voorspeld, dat ze in aantal logistiek onhandelbaar zijn voor o.a. huisartsen en er ook genoeg mensen moeten zijn om binnen 6 uur te kunnen injecteren. Logistiek experts kunnen ws wel wat zeggen wat het vraagt om 5000 mensen te vaccineren.
Nb: Ooit geleerd dat wanneer een Amerikaan spreekt over small (business = ons MKB), die dan minimaal een Hema of beter Lidl en Aldi keten bedoeld en niet de notenkraam.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 17-12-2020 17:29:53 (euros dollars gram) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En terecht ook natuurlijkquote:Op donderdag 17 december 2020 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder.![]()
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af.![]()
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer?
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog 10 porties pulled pork in de vriezer en krijg dit weekend nog een complete varkenpoot, we komen niet om van de honger denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:06 schreef Mammietje het volgende:
Edit: verkeerde quote... gebeurt ook de beste. Je ziet het.![]()
Ja..... storing (gebeurt de besten!) en Predje zit aan een leeg bordje met kerst...
![]()
Aiaiai... als dat maar goed komt! "cliffhanger"
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet andersquote:Op donderdag 17 december 2020 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat wij heel burgerlijk een bakplaatachtige activiteit gaan doen. Weinig voorbereiding dus dezelfde dag inkopen doen kan prima.
Hoef je ook niet bang te zijn dat je bezoek krijgt.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet anders
tiramishu is vrij makkelijk, met lange vingers dopen in de drank ?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet anders
Een.... varkens...poot.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog 10 porties pulled pork in de vriezer en krijg dit weekend nog een complete varkenpoot, we komen niet om van de honger denk ik.
Ik snap die mensjes, echt.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder.![]()
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af.![]()
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer?
beenham he.....lust je niet ?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een.... varkens...poot.![]()
Nah... als dat geen smullen wordt...![]()
Voor de hond.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een.... varkens...poot.![]()
Nah... als dat geen smullen wordt...![]()
Onze premier is gewoon een beunhaas. Je wist dat er een run kwam op een kerstvakantie naar onze overzeese gebieden. Zelf als je het toestaat, hoef je het niet zo prominent in een speech te benoemen. Gewoon reizen naar de meeste landen wordt ontraden. Feitelijk juist en dan niet aanvullen met behalve.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
16 dec. 2020
Wil jij even lekker naar de buitenlandse zon? Het strand op? Het zwembad in? Nou, dan ben je volgens onze premier Mark Rutte een regelrechte aso! Voor alle landen geldt code oranje, maar houden Nederlanders zich daar aan? Nadia nam een kijkje op Schiphol.
Oeh oeh.... Ik bied me aan om te keuren!quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Lekkere timing, maar niet heus. Dat zijn nou nét zaken die de drukte in de supermarkten wel kunnen verminderen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
2 weken geleden is het nog genoemd door onze minister president:quote:Op donderdag 17 december 2020 17:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onze premier is gewoon een beunhaas. Ja, wist dat er een run kwam op een kerstvakantie naar onze overzeese gebieden. Zelf als je het toestaat, hoef je het niet zo prominent in een speech te benoemen. Gewoon reizen naar de meeste landen wordt ontraden. Feitelijk juist en dan niet aanvullen met behalve.
Hopelijk is er dan nog plek op de ICquote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel heel anders...quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beenham he.....lust je niet ?
Ik ben echt heel blij dat m'n eigen ouders niet zo recalcitrant zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap die mensjes, echt.
"Helemaal niks is iets anders dan nu even niet, ma!" "Dat maak ik zelf wel uit! Grom!"
Tja, iets met duur van leven en kwaliteit van leven.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap die mensjes, echt.
"Helemaal niks is iets anders dan nu even niet, ma!" "Dat maak ik zelf wel uit! Grom!"
Behoorlijk stom. Verlichten de supermarkten, genoeg levensmiddelen die nu gewoon weggedonderd kunnen worden en hebben al te lijden door gebrek aan open horeca.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
Plek zet. CEO officequote:Op donderdag 17 december 2020 17:19 schreef Mammietje het volgende:
Ik wordt steeds meliger.Tijd om te gaan voordat ik ook op de afdeling 'flauwe grappen' zit.
![]()
Kantoor is voor @:StateOfMind en mij samen te klein in deze tijden.![]()
Zaterdag naar het enige echt oranje land vliegen.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
16 dec. 2020
Wil jij even lekker naar de buitenlandse zon? Het strand op? Het zwembad in? Nou, dan ben je volgens onze premier Mark Rutte een regelrechte aso! Voor alle landen geldt code oranje, maar houden Nederlanders zich daar aan? Nadia nam een kijkje op Schiphol.
Na die miljard kilo aardappelen kan dat er ook nog we bij.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:16 schreef Benny het volgende:
[..]
Behoorlijk stom. Verlichten de supermarkten, genoeg levensmiddelen die nu gewoon weggedonderd kunnen worden en hebben al te lijden door gebrek aan open horeca.
Succesquote:Op donderdag 17 december 2020 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zaterdag naar het enige echt oranje land vliegen.
quote:Dr. Paul A. Offit, a vaccine expert and member of an outside advisory panel that recommended the Food and Drug Administration authorize the Pfizer vaccine for emergency use, said the appropriate precautions were already in place. For instance, he said, the requirement that recipients remain in place for 15 minutes after getting the vaccine helped ensure the woman was quickly treated.
Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...quote:Op donderdag 17 december 2020 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.
Het hele vaccineren is, net zoals de rest van alle coronamaatregelen en acties, iets van de lange adem.
Dat vindt ons kabinet allemaal niet nodig, hoor. Gewoon lockdown tijdens de feestdagen, geen vuurwerk tijdens oud & nieuw, ergens in januari ofzo vaccineren we zien wel en dan met volle moed de verkiezingscampagne inquote:Op donderdag 17 december 2020 17:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |