abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196788444
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:16 schreef Benny het volgende:

[..]

Behoorlijk stom. Verlichten de supermarkten, genoeg levensmiddelen die nu gewoon weggedonderd kunnen worden en hebben al te lijden door gebrek aan open horeca.
Na die miljard kilo aardappelen kan dat er ook nog we bij.
pi_196788502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zaterdag naar het enige echt oranje land vliegen. _O_
Succes :')
  donderdag 17 december 2020 @ 17:32:57 #253
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196788574
Ik lees dat (iig bij het Pfizer vaccin) aangeraden wordt om iedereen die gevaccineerd is minstens 15 min. ter plekke te laten blijven voor het geval er een allergische reactie optreedt. Dat maakt de logistiek ook niet bepaald makkelijker, lijkt me. Bovendien moet je dus ook de spullen bij de hand hebben om zo'n reactie eventueel snel te behandelen.

https://www.nytimes.com/2(...)lergic-reaction.html

quote:
Dr. Paul A. Offit, a vaccine expert and member of an outside advisory panel that recommended the Food and Drug Administration authorize the Pfizer vaccine for emergency use, said the appropriate precautions were already in place. For instance, he said, the requirement that recipients remain in place for 15 minutes after getting the vaccine helped ensure the woman was quickly treated.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 17 december 2020 @ 17:34:02 #254
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196788590
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.
Het hele vaccineren is, net zoals de rest van alle coronamaatregelen en acties, iets van de lange adem.
Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...
are we infinite or am I alone
  donderdag 17 december 2020 @ 17:35:47 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196788618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...
Dat vindt ons kabinet allemaal niet nodig, hoor. Gewoon lockdown tijdens de feestdagen, geen vuurwerk tijdens oud & nieuw, ergens in januari ofzo vaccineren we zien wel en dan met volle moed de verkiezingscampagne in _O-

"Stem op ons, mensen!"
pi_196788694
Centrum van Den Haag was vandaag redelijk uitgestorven, dus ondanks de valse start lijkt het redelijk te werken

De supermarkt was teringdruk. Was in een andere waar winkelwagen verplicht was. Dat helpt de doorstroming nou ook niet echt :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Redactie Frontpage donderdag 17 december 2020 @ 17:39:39 #257
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196788705
quote:
Sweden's king has said his country "failed" to save lives with its relatively relaxed approach to the coronavirus pandemic, describing 2020 as "a terrible year".

Sweden has relied more on guidelines than most countries and has never imposed a full lockdown.

It has seen nearly 350,000 cases and more than 7,800 deaths.

"I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible," the king says in the programme.

"The people of Sweden have suffered tremendously in difficult conditions. One thinks of all the family members who have happened to be unable to say goodbye to their deceased family members. I think it is a tough and traumatic experience not to be able to say a warm goodbye."

When asked if he was afraid of being infected with Covid-19, the king - who is 74 - said: "Lately, it has felt more obvious, it has crept closer and closer. That's not what you want."
media captionRos Atkins looks at one country that's been an outlier since the start of the pandemic: Sweden

Instead of relying on legal sanctions, Sweden appeals to citizens' sense of responsibility and civic duty, and issues only recommendations. There are no sanctions if they are ignored.

Sweden has never imposed a nationwide lockdown or the wearing of masks, and bars and restaurants have remained open.

However, earlier this week, schools across the Stockholm region were asked to switch to distance learning for 13 to 15-year-olds for the first time as soon as possible. The measure was announced in response to rising Covid-19 cases.

This came a week after a nationwide decision on 7 December to switch to remote learning for those over 16.

And on Monday, new nationwide social-distancing recommendations for the Christmas period came into force, replacing similar region-specific guidelines.

Swedes are advised to meet a maximum of eight people, gather outdoors if possible and avoid travelling by train or bus.

A formal ban on public gatherings of more than eight people remains, affecting events such as concerts, sports matches and demonstrations.

Sweden's state epidemiologist, Anders Tegnell, in November explained the strategy relied on a combination of legal and voluntary measures.

He told the BBC that this was, in the Swedish context, "the combination that we really believe is the best one".

According to an official report released earlier this week, the strategy failed in its effort to protect the elderly in care homes - for which the government has admitted responsibility.

Over 90% of Covid-related deaths have been among those aged 70 and over, and nearly half of all Covid deaths have been in care homes, the government says.

Mr Tegnell said his agency (Sweden's Public Health Agency) was not responsible for directing the elderly care system, and added all stakeholders needed to help to improve the situation to make sure the elderly did not get infected.

He said he thought Sweden had become better at protecting older people, and that no country had succeeded entirely in that area - even Germany was being hit hard right now, he told Swedish radio on Wednesday.

Sweden is also said to have one of the highest per capita Covid-19 death rates in the world, and has had more deaths than the rest of the Nordic countries combined. This has led to criticism from the country's neighbours, Norway, Denmark and Finland, that its less strict approach is putting their own measures at risk.

On Tuesday, Prime Minister Stefan Lofven also said he felt many experts had underestimated the second wave.

"I think most in the profession did not see such a wave incoming. There was instead talk of different clusters," he said in an interview with daily Aftonbladet.

https://www.bbc.com/news/world-europe-55347021
Lijkt alsof ze in Zweden eindelijk iets van maatregelen gaan invoeren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 17 december 2020 @ 17:43:29 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196788784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
De Sligro, Makro en Hanos ook niet meer open voor particulieren...... :D
Ronduit idioot beleid. Makro verkocht bij mijn weten sws geen nonfood (laat staan sterkew drank) sinds de Lockdown aan particulieren en vormde zo onderdeel van de (supermarkt) verkoopoppervlakte.

Ws is ook hier het doel, het "drukker" maken van de lokale supermarkt zodat er ws bubbels ontstaan die dan lokaal blijven. Vandaag bij verschillende supermarkten, rijen voor de deur en de online slots zijn simpelweg op.

Ik wacht nog op een pasjessysteem zodat mensen geen noten kunnen halen in Den Haag en ik mijn kippetje in Barneveld met gaan misssen.
Ik blijf het walgelijk vinden dat het doel is reisbewegingen te beperken (watik snap) maar dat zo niet willen stellen door situaties moeilijk en zinloos te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 17 december 2020 @ 17:43:57 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196788793
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
Ik lees dat (iig bij het Pfizer vaccin) aangeraden wordt om iedereen die gevaccineerd is minstens 15 min. ter plekke te laten blijven voor het geval er een allergische reactie optreedt. Dat maakt de logistiek ook niet bepaald makkelijker, lijkt me. Bovendien moet je dus ook de spullen bij de hand hebben om zo'n reactie eventueel snel te behandelen.

https://www.nytimes.com/2(...)lergic-reaction.html
[..]

15 minuten laten zitten of liggen is een aanbeveling die voor alle vaccinaties geldt (maar zelden nageleefd wordt). Niet zozeer wegens allergische reacties, maar om letsel door flauwvallen te vermijden. Zie bvb de meningokokken C vaccinatiecampagne in 2002: 775 kinderen vielen flauw.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/205051003.pdf
are we infinite or am I alone
pi_196788794
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:39 schreef Mortaxx het volgende:
Centrum van Den Haag was vandaag redelijk uitgestorven, dus ondanks de valse start lijkt het redelijk te werken

De supermarkt was teringdruk. Was in een andere waar winkelwagen verplicht was. Dat helpt de doorstroming nou ook niet echt :')
Heb hier twee maanden in een lockdown gezeten, waarbij zo ongeveer alleen apotheken en supermarkten open waren.

Naar buiten mocht alleen met een briefje met daarop wat voor nuttig iets je aan het doen bent.

Dus wat krijg je dan? Dat de supermarkt een uitje wordt waar mensen 'n ei gaan halen en de hele middag gaan staan ouwehoeren.
pi_196788806
Ik snap aan de ene kant dat het niet snel genoeg kan gaan, maar als ze dat doen en die registratie wordt een bende ben je misschien wel verder van huis. Dan is de kritiek uiteraard ook niet mis, dus je doet het uiteindelijk toch niet goed.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 17 december 2020 @ 17:45:15 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196788809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, gezellige sfeer weer hier. Maar goed, ik zie dat de media er vrolijk aan meedoet.

Neem dit bericht:
https://www.parool.nl/ned(...)voorbereid~b94928e9/

Allemaal geklaag aan het begin (en begrijp me niet verkeerd: deels terecht), maar dan, helemaal aan het einde(!), toch nog iets van nuance. Nota bene van Xander Koolman, één van de grootste criticasters van het kabinetsbeleid:
[..]

Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.html
[..]

Maar goed:
[..]

Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking. _O_

Nog even naar het stuk van het Parool:
[..]

Alles voor de bühne dat men in 2020 geschiedenis schreef.
Kansloos en die nuance wordt heel snel weggepoetst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 17 december 2020 @ 17:49:55 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196788896
Nou, er is weer wat gecommuniceerd.

quote:
De eerste vaccinatie kan op 8 januari 2021 gezet worden, dat schrijft minister De Jonge van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer. Als het coronavaccin wordt goedgekeurd door het Europees Medicijngenootschap, gaan vanaf die datum de eerste vaccinaties van start. Vanaf 4 januari worden de eerste uitnodigingen verstuurd.

De eerste groep die wordt opgeroepen zijn medewerkers van verpleeghuizen, medewerkers van de gehandicaptenzorg en de wijkverpleging.

Eerder vandaag drongen partijen in de Kamer al aan op meer informatie van het kabinet over de start van het vaccineren. Verschillende landen in de EU willen nog voor de jaarwisseling beginnen, partijen wilden van het kabinet weten wanneer Nederland zover is.
Antifa
pi_196788910
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

15 minuten laten zitten of liggen is een aanbeveling die voor alle vaccinaties geldt (maar zelden nageleefd wordt). Niet zozeer wegens allergische reacties, maar om letsel door flauwvallen te vermijden. Zie bvb de meningokokken C vaccinatiecampagne in 2002: 775 kinderen vielen flauw.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/205051003.pdf
Ik weet nog dat toen m'n zus een kleine gup was ze zich liet inenten en ze buiten ineens met fiets en al in de struiken lag _O- En ik zat bij m'n moeder achterop dus die kon haar fiets ook niet even ergens tegenaan kwakken _O-
Tap tap tap
pi_196788916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap aan de ene kant dat het niet snel genoeg kan gaan, maar als ze dat doen en die registratie wordt een bende ben je misschien wel verder van huis. Dan is de kritiek uiteraard ook niet mis, dus je doet het uiteindelijk toch niet goed.
zeg dan gewoon niet dat je er klaar voor bent......simpel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 17 december 2020 @ 17:52:12 #266
12221 Tijn