Goed puntquote:Op woensdag 16 december 2020 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou hij echt de eerste zijn? De eerste die er voor uitkomt wel.
Ik denk dat er meer presidenten zijn geweest die niet gelovig waren. Trump heeft volgens mij ook alleen de kerk van binnen gezien voor Doop/Trouw/Rouwquote:Op woensdag 16 december 2020 15:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt
Er zijn ook nogal wat mensen die denken dat bijvoorbeeld Obama helemaal niet zo gelovig was.
Waar ik me ook zorgen om maak, wat gebeurd er met die 200 miljoen van Trumps 'Save America' groep. Het zou mij niets verbazen wanneer hiermee ook dergelijke genoemde acties worden bekostigt om valse claims van verkiezingsfraude 'aan te tonen' .quote:Op woensdag 16 december 2020 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vaak noemen deze mensen zichzelf nog "kritische denkers" ook.![]()
![]()
![]()
Hij steekt het grootste deel gewoon in zijn eigen zak. Kan hij mooi schulden van aflossen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak, wat gebeurd er met die 200 miljoen van Trumps 'Save America' groep. Het zou mij niets verbazen wanneer hiermee ook dergelijke genoemde acties worden bekostigt om valse claims van verkiezingsfraude 'aan te tonen' .
Ik verwacht dat Trump zeker deze eeuw nog de meest onchristelijke president zal blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer presidenten zijn geweest die niet gelovig waren. Trump heeft volgens mij ook alleen de kerk van binnen gezien voor Doop/Trouw/Rouw
De minuut dat Biden is ingezworen alle rechten ontnemen op intel etc etc.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij steekt het grootste deel gewoon in zijn eigen zak. Kan hij mooi schulden van aflossen.
Maar niet zijn proceskosten, daar letten ze namelijk op.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij steekt het grootste deel gewoon in zijn eigen zak. Kan hij mooi schulden van aflossen.
En wat zijn die proceskosten? Laag, want elke zaak is afgewezen. En Trumpanzees maar lappen. Kassa!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Maar niet zijn proceskosten, daar letten ze namelijk op.
Dat wist ik al een tijdje, maar zijn gristelijke volgelingen niet., die laten zich maar al te makkelijk bedotten door deze pussygraaier.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Trump zeker deze eeuw nog de meest onchristelijke president zal blijven.
Met "christelijk" heeft die smeerlap van een Fallwell ook niks te maken natuurlijk. Zelfs ik ben christelijker dan hem. En ik ben overtuigd atheist.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat wist ik al een tijdje, maar zijn gristelijke volgelingen niet., die laten zich maar al te makkelijk bedotten door deze pussygraaier.
[ afbeelding ]
hier poseert hij met de Christelijke kerkleider Jerry Fallwell met zijn playboy cover in de achtergrond.
...dat was ze even ontgaan.
Dat roept de vraag op; in hoeverre mag Fox news de kiescomissie benvloeden?quote:
hij weet ze wel uit te zoeken..quote:Op woensdag 16 december 2020 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met "christelijk" heeft die smeerlap van een Fallwell ook niks te maken natuurlijk. Zelfs ik ben christelijker dan hem. En ik ben overtuigd atheist.
als je een overwinning uitroept terwijl het tellen nog aan de gang is, dan mag je rekening houden met een deceptie, Trump stond compleet voor lul op de verkiezingsavond. En ik wacht met smart op de gebruikelijke Trump fanboys die hier de laatste jaren rondhingen om ze daar even aan te herinneren.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Biden ging van 0 naar 81 miljoen, lijkt me toch een groter record.
quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat zijn die proceskosten? Laag, want elke zaak is afgewezen. En Trumpanzees maar lappen. Kassa!
Zou Trump zijn douchekop-obsessie afgekeken hebben van Lyndon B. Johnson?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Ulx het volgende:
Winning! MAGA!
En wie beweerde dat Trump niets wist te presteren? Nou, huh?
[ twitter ]
No turd left behind!
Dat was natuurlijk gewoon een tactiek. Hij had voor de verkiezingen al bepaald dat ie alles zou doen om de uitslag niet legitiem te verklaren en dat was een stap in die strategie. Hij hoopte waarschijnlijk dat zijn horde fans te bedreigend zouden zijn en hij met valse voorwendselen een 2e termijn zou kunnen afdwingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als je een overwinning uitroept terwijl het tellen nog aan de gang is, dan mag je rekening houden met een deceptie, Trump stond compleet voor lul op de verkiezingsavond. En ik wacht met smart op de gebruikelijke Trump fanboys die hier de laatste jaren rondhingen om ze daar even aan te herinneren.
Eh, als verliezende partij moet je normaliter alle proceskosten, inclusief de advocatenkosten van de tegenpartij, betalen, volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat zijn die proceskosten? Laag, want elke zaak is afgewezen. En Trumpanzees maar lappen. Kassa!
Soort zoekt soort. Als je even rondkijkt in de Trump regering zie je dit soort figuren, de grifters, overal opduiken.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:32 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
hij weet ze wel uit te zoeken..
Dat chickie ziet er veel te katholiek uit om gristelijk te kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat wist ik al een tijdje, maar zijn gristelijke volgelingen niet., die laten zich maar al te makkelijk bedotten door deze pussygraaier.
[ afbeelding ]
hier poseert hij met de Christelijke kerkleider Jerry Fallwell met zijn playboy cover in de achtergrond.
...dat was ze even ontgaan.
Da's de dame die zich sexueel met de poolboy bezig hield terwijl Meneer Falwell toekeek. Op zich prima, natuurlijk, ware het niet dat de poolboy met geld van de christlijke universiteit tot zwijgen werd gemaand.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat chickie ziet er veel te katholiek uit om gristelijk te kunnen zijn.
Zveel lagen hypocrietquote:Op woensdag 16 december 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's de dame die zich sexueel met de poolboy bezig hield terwijl Meneer Falwell toekeek. Op zich prima, natuurlijk, ware het niet dat de poolboy met geld van de christlijke universiteit tot zwijgen werd gemaand.
Notabene, op die Uni mogen vrouwelijke studenten bepaalde kleding niet dragen omdat het aanstootgevend is.
Maar de rechters namen de zaken niet aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, als verliezende partij moet je normaliter alle proceskosten, inclusief de advocatenkosten van de tegenpartij, betalen, volgens mij.
Niet echt ongebruikelijk in die kringen, natuurlijk, mega church pastoor Osteen heeft het handje opgehouden voor covid bailout fondsen ter waarde van 5 miljoen dollar. Dat is de kerk die de deuren dicht hield voor daklozen op het hoogtepunt van covid in Houston.quote:
Dat gold alleen voor het SC, volgens mij. Als er een rechterlijke uitspraak is, in de lagere rechtbanken, dan is er een kostprijs.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de rechters namen de zaken niet aan.
Maar geen 200 miljoen.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gold alleen voor het SC, volgens mij. Als er een rechterlijke uitspraak is, in de lagere rechtbanken, dan is er een kostprijs.
Natuurlijk niet. Maar goed, dat zijn aanhang graag belazerd wil worden is hun probleem. Onder Biden kan dan eventueel onderzocht worden of dat geld volgens de regels besteed is maar persoonlijk denk ik "Meh"quote:
In zijn politieke stichting, maar komt bijna op hetzelfde neerquote:Op woensdag 16 december 2020 17:21 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij mag Trump 75% in zijn zak steken.
Nee, dat mag hij niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:21 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij mag Trump 75% in zijn zak steken.
Oh sorry, ik dacht dat jullie het over zijn defense-fund haddenquote:Op woensdag 16 december 2020 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat mag hij niet.
https://www.investopedia.(...)-after-elections.asp
Ik begrijp helemaal niks van deze discussie over het woordje 'equity'.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:22 schreef MoreDakka het volgende:
Je hoeft niet 'conservative' te zijn om het niet eens te zijn met het begrip 'equity'.
Dat geld wat "overblijft" gaat naar zijn campagne fonds, dat staat er ook bij in de bedelbrieven dus de wappies kunnen nooit zeggend dat ze dat niet wisten. Dat campagne fonds mag hij niet in eigen zak steken, en de schulden waarover gerept worden zijn de schulden van het campagne fonds.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat jullie het over zijn defense-fund hadden
Maar wat wel kan is dat ze voor de campagne-bijeenkomsten zijn resorts gebruiken waardoor hij er zelf weer van profiteert.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat geld wat "overblijft" gaat naar zijn campagne fonds, dat staat er ook bij in de bedelbrieven dus de wappies kunnen nooit zeggend dat ze dat niet wisten. Dat campagne fonds mag hij niet in eigen zak steken, en de schulden waarover gerept worden zijn de schulden van het campagne fonds.
Klopt. En dat gebeurt ook en dat gebeurde in 2016 ook. Trump heeft nog nooit eigen geld in zijn campagnes gestoken en er altijd winst op gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar wat wel kan is dat ze voor de campagne-bijeenkomsten zijn resorts gebruiken waardoor hij er zelf weer van profiteert.
Nee, ze gaan niet naar zijn campagne fonds maar naar de stichting Save America die hij heeft opgericht.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat geld wat "overblijft" gaat naar zijn campagne fonds, dat staat er ook bij in de bedelbrieven dus de wappies kunnen nooit zeggend dat ze dat niet wisten. Dat campagne fonds mag hij niet in eigen zak steken, en de schulden waarover gerept worden zijn de schulden van het campagne fonds.
bron: https://www.politico.com/(...)c-fundraising-442775quote:But the majority of that money is likely not going to any sort of legal account. Trump’s fundraising operation is instead sending it to a new political organization created by the president: a leadership PAC called Save America PAC, a type of vehicle popular with both parties on Capitol Hill but long derided by watchdogs as essentially a type of slush fund, with few restrictions on how the money they raise can be spent.
Trump’s frenzied fundraising pitches are channeling most of the money raised to Save America, the leadership PAC he created just days after major media outlets projected Biden had defeated him. Current fundraising appeals from Trump solicit money for a joint fundraising committee, the Trump Make America Great Again Committee, which is directing 75 percent of each contribution to Save America, up to a $5,000 legal limit. Only after that point does money start flowing into a recount account set up by Trump’s presidential campaign. (The remaining 25 percent of donations go to various accounts for the Republican National Committee.)
“Leadership PACs can be used to effectively keep your campaign staff on the payroll, keep them in your orbit, pay for travel, pay for rallies, even for polling,” said Brendan Fischer, the director of the federal reform program at the Campaign Legal Center, which supports greater regulation of these entities. “Trump could potentially use his new leadership PAC to not only preserve his influence within the Republican party after he leaves the White House, but also to potentially to benefit him and his family financially.”
One thing Trump wouldn’t be allowed to use the leadership PAC money for: directly financing a 2024 presidential bid, should he announce plans to run again. But in addition to other campaign-like activities, Trump could use his PAC to weigh in on Republican primaries through big-money independent ad buys.
Het is een term die voorkomt uit de religie van 'diversity, inclusion, equity'. Semi-acadamische rommel die de bureaucratie en sinds kort ook de PR-wereld infesteert.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:37 schreef cynicus het volgende:
Na het lezen van dit sla ik een stuk slowchat over om er even op te reagere...
[..]
Ik begrijp helemaal niks van deze discussie over het woordje 'equity'.
Als ik google op "conservative equity" krijg ik pagina's vol Robeco Global Conservative Equity fund, Retirement Fund Conservative Equity etc. Maar dat lijkt niet wat jullie bedoelen.
Wellicht kijk ik niet genoeg in de diverse internet krochten. Is dit werkelijk een dingetje onder de bulk van de bevolking of alleen voor internet cultuur warriors?
quote:Op woensdag 16 december 2020 17:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ze gaan niet naar zijn campagne fonds maar naar de stichting Save America die hij heeft opgericht.
Ja dat is zijn eigen campagnefonds die heeft hij opgericht om de Republikeinen in zijn greep te houden. Zo kan hij wel profiteren van de verkiezingen in Georgia terwijl hij weigert daar geld aan uit te geven omdat ze niet doen wat hij wil:quote:Op woensdag 16 december 2020 17:56 schreef livelink het volgende:
Hier wat meer informatie over het leadership PAC Save America
[..]
bron: https://www.politico.com/(...)c-fundraising-442775
Equality?quote:Op woensdag 16 december 2020 17:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een term die voorkomt uit de religie van 'diversity, inclusion, equity'. Semi-acadamische rommel die de bureaucratie en sinds kort ook de PR-wereld infesteert.
Zoek eens op racial equityquote:Op woensdag 16 december 2020 17:37 schreef cynicus het volgende:
Na het lezen van dit sla ik een stuk slowchat over om er even op te reagere...
[..]
Ik begrijp helemaal niks van deze discussie over het woordje 'equity'.
Als ik google op "conservative equity" krijg ik pagina's vol Robeco Global Conservative Equity fund, Retirement Fund Conservative Equity etc. Maar dat lijkt niet wat jullie bedoelen.
Wellicht kijk ik niet genoeg in de diverse internet krochten. Is dit werkelijk een dingetje onder de bulk van de bevolking of alleen voor internet cultuur warriors?
Ja mooi te zien hoe Biden alleleri muurtjes aan het omver werpen is door Buttigieg aan te stellen als Minister van Verkeer.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoek eens op racial equity
Toevallig hoor ik net Biden deze woorden ook gebruiken in zijn speech voorafgaande aan het voorstellen van weer een aantal mensen voor zijn cabinet met oa Buttigieg![]()
Dus wil hij er een of andere manier van profiteren dan MOET hij wel een soort van campagne voeren. Misschien moeten ze eens kijken of de fondsen teruggestort kunnen worden als Trump er na een korte periode ineens een eind aan aan gaat breien..quote:Op woensdag 16 december 2020 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie het voor me, al die staffers die gescheurde documenten weer aan elkaar aan het plakken zijn.quote:
Naar verluidt hebben 2 mensen daar al een dagtaak aan omdat Trump alles door de shredder gooit of het verhaal waar is weet ik niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik zie het voor me, al die staffers die gescheurde documenten weer aan elkaar aan het plakken zijn.![]()
Voor veel conservatieven is dat er natuurlijk met de paplepel ingegoten dat je waanbeelden echter lijken als ze door veel meer mensen worden gedeeld.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:37 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Hier gaat het ook lekker. Ook onderling tussen de cie leden. 😉
Er zullen toch ook wel wat intelligente senatoren te vinden zijn, hoop ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:37 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Hij moet de senaat winnen. Anders wordt het niks.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja mooi te zien hoe Biden alleleri muurtjes aan het omver werpen is door Buttigieg aan te stellen als Minister van Verkeer.
Net als toen Harris werd aangesteld kon ik een klein traantje niet tegenhouden dat nu werkelijk allerlei absurde barrires off the table zijn. Mooi te zien. Nu nog een moslim o zo, en ze zijn compleet breaking egalitair.
Geweldig hoe Biden vooralsnog bezig is. Hoew
el ik bang ben dat ze daar een soort van Green Deal kunnen gaan verwachten die menigeen zal doen stuiteren. Straks/later (deze week?) gaat Biden ook nog live zich het vaccin laten toedienen om zo mensen te overtuigen zonder dat ik het idee hebt dat hij het daarom alleen doet. Vooralsnog komt Biden mij presidentieel en integer over.
"As detailed in a recently filed complaint, the President has shown an utter disregard forquote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Ulx het volgende:
Winning! MAGA!
En wie beweerde dat Trump niets wist te presteren? Nou, huh?
[ twitter ]
No turd left behind!
Eens, vandaar:”En ook al deze stemmers wiens stem in feite in hun eigen staat teniet zijn gedaan door winner takes all.”quote:Op woensdag 16 december 2020 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
Het is gewoon een baggersysteem. Uiteindelijk bepalen een paar mensen in een paar staten wat de uitkomst wordt.
Als je in California woont is stemmen eigenlijk volkomen zinloos. Of je nu democraat of republikein bent.
Nog minder? Zo'n 43.000quote:Op woensdag 16 december 2020 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
En andere treffende constatering vond ik dat de marge in aantal stemmers die het uiteindelijk bepaalden kleiner was voor Biden met zo’n 60k dan voor Trump in 2016 met zo’n 70k, ondanks de miljoenen stemmen meer voor Biden dit jaar. (Het uiteindelijk aantal stemmen in het electoral college dan wel weer hoger.)
Dat was vorig jaar toch ook de redenering van die excuusallochtoon van het FVD?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:37 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar staat ze liever in de schijnwerpers dan dat ze haar verstand gebruikt.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:11 schreef AnneX het volgende:
Langzamerhand ga ik toch twijfelen aan haar verstand, met Oxford en een Harvard Law school degree.
Bron: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kayleigh_McEnany
Inmiddels hoort de VS meer thuis in hetzelfde rijtje als Rusland en Chinaquote:Op donderdag 17 december 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
En van de struikelblokken bij de onderhandelingen over de corona relief bill is nu al maanden dat Republikeinen kost wat kost willen dat bedrijven nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de infecties die hun personeel heeft opgelopen binnen het bedrijf.
En hoe beschamend is dit als 'westers' land:
[ twitter ]
How Many Americans Have Lost Jobs with Employer Health Coverage During the Pandemic?
Ergens kan ik deze maatregel van de Republikeinen wel begrijpen.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
En van de struikelblokken bij de onderhandelingen over de corona relief bill is nu al maanden dat Republikeinen kost wat kost willen dat bedrijven nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de infecties die hun personeel heeft opgelopen binnen het bedrijf.
Daar kan je rekening mee houden. Het gaat hier natuurlijk veel meer om de grote bedrijven (zoals Tyson Foods in mijn post) die aanpassingen in hun bedrijf te duur vinden (veelal lopende-bandwerk) te dwingen zich aan bepaalde regels te houden.quote:Op donderdag 17 december 2020 02:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ergens kan ik deze maatregel van de Republikeinen wel begrijpen.
Grotendeels eigen schuld van de Amerikanen zelf, door hun doorgeslagen "I'll sue you, I need the money" cultuur![]()
Als je als bijv. een eigenaar van een klein restaurant wordt aangeklaagd door een werknemer met Covid dat je de tafels te dicht op elkaar had staan of het spatscherm 10cm te ver naar links stond, dan kun je de zaak wel sluiten.
Kijkend door een Amerikaanse bril, snap ik het wel
Eens voor grote bedrijven, die moeten geen misbruik gaan maken van hun positie. Hoewel geen fijne bepaling van de Reps, ik ben van mening dat de Dems in dit geval het maar moeten slikken want zonder deze "Bill" gaan er miljoenen mensen een groot probleem krijgen. Of nog een groter probleem dan die ze al hadden.quote:Op donderdag 17 december 2020 02:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar kan je rekening mee houden. Het gaat hier natuurlijk veel meer om de grote bedrijven (zoals Tyson Foods in mijn post) die aanpassingen in hun bedrijf te duur vinden (veelal lopende-bandwerk) te dwingen zich aan bepaalde regels te houden.
Nee hieraan moet je niet toegeven juist in het belang de lle werknemers. Bedenk wel dat als je als werknemer ziek wordt je niet alleen je inkomen verliest maar vaak ook je verzekering. Dat kan je gewoon niet accepteren als blijkt dat er bedrijven zijn die regels gewoon aan hun laars lappen. Wat ze makkelijk kunnen doen omdat onder Trump het CDC qua regels alleen maar aanbevelingen doet en niks werkelijk als maatregel EIST wat onder Obama wel gebeurde.quote:Op donderdag 17 december 2020 02:45 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Eens voor grote bedrijven, die moeten geen misbruik gaan maken van hun positie. Hoewel geen fijne bepaling van de Reps, ik ben van mening dat de Dems in dit geval het maar moeten slikken want zonder deze "Bill" gaan er miljoenen mensen een groot probleem krijgen. Of nog een groter probleem dan die ze al hadden.
Wat dat betreft is het een 3e wereldland hoe het er aan toe gaat qua werkloosheiduitkering en geld voor eten.
Is het probleem niet gewoon dat het een hele bundeling is, soort package deal van alles of niets. En iedereen probeert z'n stokpaardjes er in te proppen. En dat het geheel vervolgens blijft hangen op een paar puntenquote:Op donderdag 17 december 2020 02:45 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Eens voor grote bedrijven, die moeten geen misbruik gaan maken van hun positie. Hoewel geen fijne bepaling van de Reps, ik ben van mening dat de Dems in dit geval het maar moeten slikken want zonder deze "Bill" gaan er miljoenen mensen een groot probleem krijgen. Of nog een groter probleem dan die ze al hadden.
Wat dat betreft is het een 3e wereldland hoe het er aan toe gaat qua werkloosheiduitkering en geld voor eten.
Maar als een klein bedrijf zich gewoon aan de regels houdt (die voor hen gelden) is dat toch geen probleem?quote:Op donderdag 17 december 2020 02:57 schreef Dutch_view het volgende:
Ben t met je eens wat je schrijft hoor, maar vind ook dat je (kleine) bedrijven moet beschermen tegen absurde claims die, anders dan in Nederland, geen uitzondering zijn. Lastig lastig, gelukkig zit ik niet in het Senaat
Uiteraard is er dan geen probleem, dan is er ook geen reden tot zorg. Maar soms kan een regel ook onbedoeld of onbewust overtreden worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 03:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar als een klein bedrijf zich gewoon aan de regels houdt (die voor hen gelden) is dat toch geen probleem?
Klopt inderdaad, gister was er geloof ik wel een pakket 1. met regelingen waar ze het beide over eens waren en een pakket 2. met "opties" die voor beide partijen lastig te verteren zijn. Hoe het nu precies is, weet ik niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 03:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is het probleem niet gewoon dat het een hele bundeling is, soort package deal van alles of niets. En iedereen probeert z'n stokpaardjes er in te proppen. En dat het geheel vervolgens blijft hangen op een paar punten
Ja maar dat geldt natuurlijk voor alle regels waar een bedrijf zich aan moet houden. Dat is geen reden om ze maar helemaal niet in te voeren.quote:Op donderdag 17 december 2020 03:11 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, gister was er geloof ik wel een pakket 1. met regelingen waar ze het beide over eens waren en een pakket 2. met "opties" die voor beide partijen lastig te verteren zijn. Hoe het nu precies is, weet ik niet.
quote:At the worst possible time, when the United States is at its most vulnerable — during a presidential transition and a devastating public health crisis — the networks of the federal government and much of corporate America are compromised by a foreign nation. We need to understand the scale and significance of what is happening.
Last week, the cybersecurity firm FireEye said it had been hacked and that its clients, which include the United States government, had been placed at risk. This week, we learned that SolarWinds, a publicly traded company that provides software to tens of thousands of government and corporate customers, was also hacked.
The attackers gained access to SolarWinds software before updates of that software were made available to its customers. Unsuspecting customers then downloaded a corrupted version of the software, which included a hidden back door that gave hackers access to the victim’s network.
This is what is called a supply-chain attack, meaning the pathway into the target networks relies on access to a supplier. Supply-chain attacks require significant resources and sometimes years to execute. They are almost always the product of a nation-state. Evidence in the SolarWinds attack points to the Russian intelligence agency known as the S.V.R., whose tradecraft is among the most advanced in the world.
According to SolarWinds S.E.C. filings, the malware was on the software from March to June. The number of organizations that downloaded the corrupted update could be as many as 18,000, which includes most federal government unclassified networks and more than 425 Fortune 500 companies.
The magnitude of this ongoing attack is hard to overstate.Nou daar zit Biden in januari mooi mee opgescheeptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En van de huidige president geen woord natuurlijk, die kan maar aan n ding denken: hoe blijf ik aan de macht![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 17-12-2020 07:16:21 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Daar hoort echt deze foto bijquote:Op donderdag 17 december 2020 01:11 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens CNN zou Trump tegen een aantal van zijn adviseurs hebben gezegd The White House niet te zullen gaan verlaten op 20 januari. Hij is volgens mij zijn eigen leugens gaan geloven van een rigged election.
Ja ze zwaait de laatste tijd dreigend met papier bij Foxquote:Op donderdag 17 december 2020 05:57 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Als je Barbie popje 2 of 3 x zo hebt gezien, dan weet je het wel: hartstikke waar!
Als woordvoerder hoef je toch niks te ‘bewijzen’? alleen woord te voeren...
Ach, hoe verrassend weerquote:EXCLUSIVE: The 2020 Intelligence Community Assessment focused on foreign election influence will be delayed, Fox News has learned, amid a dispute among senior intelligence analysts over whether China sought to influence the election.
"This afternoon the DNI was notified by career intelligence officials that the Intelligence Community will not meet the December 18 deadline, set by Executive Order and Congress, to submit the IC's classified assessment on foreign threats to the 2020 U.S. elections," Amanda Schoch, Assistant DNI for Strategic Communications said in a statement to Fox News.
quote:Op donderdag 17 december 2020 08:07 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)nity-strategy-446408
Als dit waar is, dan gaat gaan er koppen rollen..
Is toch niet de enige in de wereld die met dat idee kwam dus wie z'n kop moet er gaan rollen?quote:In a statement, an HHS spokesperson said that Alexander’s demands for herd immunity “absolutely did not” shape department strategy.
Als het nu dit Barbie popje, die madam mikmak van een Huckabee of de heggenduiker Spicer is, de teneur is hetzelfde; Liegen en misleiden. Het woord van Trump. Voor wat het waard is.quote:Op donderdag 17 december 2020 05:57 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Als je Barbie popje 2 of 3 x zo hebt gezien, dan weet je het wel: hartstikke waar!
Als woordvoerder hoef je toch niks te ‘bewijzen’? alleen woord te voeren...
Misschien wordt het tijd dat ze eens wakker geschud worden met echte politieke besluiten.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat de echte Trumpist nog steeds verwacht dat Trump de nieuwe president zal zijn
Men denkt dat ie de rechtszaken zal winnen
Trump heeft gezegd dat je de echte nieuwskanalen als CNN en MSNBC en nu ook FOX niet kan vertrouwen , allen de door zijn team opgerichte Youtube kanalen zijn te vertrouwen, veel Amerikanen leven in een alternatieve werkelijkheid
En dat zijn echt miljoenen mensen
bronquote:From Fixing Potholes to Managing Billions: Is Buttigieg Ready to Be Transportation Chief?
As the former mayor of a town with an 18-route bus system and a giant pothole problem, Buttigieg will now have to shepherd Biden's national infrastructure plan.
Mayor Pete Buttigieg had a problem. It was the summer of 2017, and dozens of angry South Benders were inundating his office with complaints about being kept awake in the wee hours of the morning by the non-stop blaring of train horns.
On July 22, as they trundled through an otherwise serene near east side Sunnymede neighborhood, train conductors along the Grand Trunk Western railroad line began sounding their horns at ungodly hours. Residents started logging the noise: 1:05 a.m. 2. 2:30. 2:45. 2:53. 3:05. It continued nearly a hundred times a day. Some couldn’t sleep. A mother told the South Bend Tribune she was afraid to take her toddler outside. The problem stretched into October. Constituents phoned and emailed Buttigieg, and poured into Mayor’s Night Outs, public pow wows he routinely scheduled to discuss residents’ concerns.
At first, Buttigieg and city officials were flummoxed. The city was officially designated as a “quiet zone,” and had been for nearly 50 years. After investigating, they discovered that the Federal Rail Administration had updated their safety guidelines years earlier, preempting local bans on train horns. FRA officials had sent a letter to a South Bend city attorney outlining the measures officials needed to take to stop the train whistles, including overhauling safety devices at some 11 crossings on that side of town.
There was just one problem: The city attorney the FRA had addressed the letter to had been dead for six years.
Buttigieg called the railroad administration, and his staff worked to overhaul the crossings and quiet the horns. Then, he “waited powerlessly for the FRA to respond —all while my inbox filled with messages, and sometimes recordings, from frazzled neighbors desperate for a good night’s sleep,” Buttigieg wrote in his 2019 political memoir, Shortest Way Home. Months later in 2017, the bellowing trains finally fell silent.
“It was handled in a timely fashion from a point of hearing people’s concerns to finding the appropriate channels and then reassuring residents the steps that had been taken and then the goal met,” said Bill Karban, a 45-year-old geologist who has lived in the leafy, economically diverse Sunnymede neighborhood affected by the train whistles, for 20 years.
Now, Transportation Secretary-designate Pete Buttigieg, having ascended to Cabinet nominee, could preside over the FRA, one of 11 federal governmental bodies —employing 55,000 federal workers overseeing everything from billions of dollars in highway grants to the safety of hazardous materials at the Pipeline and Hazardous Materials Safety Administration — that could soon be under his purview if he is confirmed by the Senate. That’s roughly 55 times the number of employees he oversaw as mayor.
He’ll be vaulting from millennial Midwestern mayor concerned about train whistles involving not even a mile of freight railway to potentially overseeing almost 140,000 route miles that support some 167,000 jobs and an $80 billion industry — not to mention passenger rail or the Federal Aviation Administration or any other aspect of his new federal fiefdom.
To some, the leap might seem more at home in a discarded plotline from “NBC’s Parks & Recreation.” Until now, Buttigieg’s experience with transportation has spanned issues like train whistles, roundabouts and South Bend’s perennial pothole problem. South Bend has only 18 bus routes and 60 buses. As mayor, Buttigieg didn’t even have sole authority over South Bend Transpo, the city’s mass transit program, but shared it with the mayor of nearby Mishawaka on the board of directors. And Black leaders criticized him this week for bus lines being shut down in the poorest parts of the city.
So, is Buttigieg up to the task? Even the former mayor’s own public works director, Eric Horvath — who occupies the same position under Buttigieg’s handpicked successor — admits Buttigieg will have a steep learning curve. “He may not have the experience right now,” said Horvath. “His experience on the national level with transportation is going to be limited coming in.”
But there are also reasons those who know Buttigieg and South Bend best say transportation is a near-perfect fit.
That train-whistle anecdote is quintessential Buttigieg, capturing the assiduously studious mayor as good as any. When Karban read online news that Buttigieg would be Biden’s nominee, he wasn’t surprised. “I think it’s fitting,” he said Wednesday. “The role offers him the exact same opportunity. To have direct deliverables that he can identify and then execute. Because of that, it makes him a strong fit.”
South Bend, like many cities in the upper Midwest where there is precipitation and temperature changes, has a vicious pothole problem: About 22,000 of them gape across the city’s streets each year. In January of 2019, residents of the city asked Domino’s Pizza for help to augment the city’s $90,000 pothole budget and won a $5,000 grant for its public works department, the only town in the state of Indiana to do so. “If Part-Time Pete Buttigieg spent as much time fixing issues in South Bend as he does running for president, Domino’s Pizza wouldn’t have to take matters into their own hands and fix the city’s pothole mess,” RNC Spokesperson Michael Joyce said at the time.
On the whole, though, Buttigieg’s selection has won bipartisan plaudits back in South Bend and across Indiana, a place that considers itself the Crossroads of America, its official motto, given its spot of the intersection of two historic highways — U.S. 40 and 41 — part of the Old National Road and highway program of 1926.
While mayor, Buttigieg focused disproportionately on transportation and infrastructure issues. He adopted Smart Streets, meaning streetscapes designed for easy and safe use by pedestrians, bicyclists, motorists and public transit riders, and created $200 million in new area investments. Buttigieg’s first brush with the Department of Transportation came in 2016 for the Safer People, Safer Streets Summit, where his South Bend won a national award for Complete Streets and also the Overall Success award.
Buttigieg has long had a fascination with infrastructure. He has called wastewater “pretty sexy,” and mentioned roads and trash pickup in the same breath as the “meaning of life.” His own campaign logo was an homage to Jefferson Boulevard Bridge in South Bend. “I’ve also had a personal love of transportation ever since childhood,” he said Wednesday, a line unsurprising to any reporter who ever tagged along for one of his bus tours of Iowa or New Hampshire. Buttigieg, whom Biden called “a policy wonk with a big heart” when introducing him as his nominee at The Queen in Wilmington, Del., Wednesday, has always been, at core, an inveterate nerd. Among his favorite board games is Ticket to Ride, which involves drawing cards and connecting plastic trains across vast swaths of the United States. He knows the four-part process for filling a pothole, and could become perhaps be the only Transportation secretary in recent memory to have directly contended with the chuckholes produced by cold Midwestern winters, the nemesis of smooth streets. And throughout the campaign, Buttigieg gravitated toward public transit, taking, for example, the Des Moines Area Regional Transit bus from downtown to the Iowa State Fair. When he took me on a tour of South Bend in 2018, he talked about how driverless cars could reshape cities and streetscapes.
Last January, as a presidential candidate, Buttigieg introduced a $1.2 trillion, city-centric infrastructure proposal to create 6 million jobs across the country. “Under my administration,” he said at the time, “local governments will finally have a partner in Washington. As a former mayor, I know that priority-based budgets made locally are better than budget-based priorities set in Washington.”
Joe McGuinness, the former Republican mayor of Franklin, Ind., and now the Indiana Department of Transportation commissioner who went to new mayors’ school with Buttigieg in Indianapolis in 2011, said Buttigieg brings unique experience to the table.
“I’m not an engineer,” McGuinness said this week. “He’s not. As long as you have the trust of the folks that put you in those positions, and the resources that are around you and people that are smarter and better than you, … I think he’ll be successful.”
Elsewhere in Buttigieg’s native Indiana, Hoosiers, Republicans among them, are supportive of Buttigieg’s nomination. “As a former city leader here in Indiana, Pete understands how critical infrastructure is to growth and opportunity,” said the Secretary-designate’s fellow Hoosier, Republican Sen. Todd Young, a member of Senate leadership, in a sign he’s prepared to help smooth Buttigieg’s path to confirmation. “It will be good to have a Hoosier serving in this capacity.”
In a statement to POLITICO, Republican Gov. Eric Holcomb praised Buttigieg, too. “I value the partnership I’ve had with Pete and am always pleased to see Hoosiers leading in the nation’s capital,” Holcomb said. “Improving Indiana’s infrastructure has been a top priority of mine and having someone from the Crossroads of America who understands the importance of game-changing projects like extending the West Lake Corridor and double tracking the South Shore Line will help us take Indiana to the next level.”
“I would push back [against the notion that Buttigieg is not qualified] by saying he's extraordinarily talented. He's got a lot of what we call out here Midwest common sense, he’s a hard worker,” former Sen. Joe Donnelly, whom Buttigieg once interned for, told me. “And I think he'll serve, not you know as a Democrat or Republican obviously but as somebody trying to lead all of America, every community, rural, urban, wherever to be stronger.”
It’s tempting to see Buttigieg’s quick ascent as a chance to apply a mayor’s practical problem-solving skills on a far bigger stage. He even liked to sound this note on his presidential campaign: “It’s time for Washington to work more like our best run cities, and not the other way around,” he often said on the stump.
But, in fact, what awaits him is something very different from just running a giant public-works department. The DOT's main jobs are far more abstract — funding, sustainability, public safety policy. The nation’s potholes aren’t actually filled by the federal government.
Buttigieg’s first and biggest task, however, is expected to be shepherding Biden’s infrastructure agenda, including a massive job-creating investment in infrastructure also designed to fight climate change — something the former mayor’s own hometown experienced when it faced a 1,000-year flood in 2016, which he frequently talked about while on the campaign trail. On Wednesday, Biden mentioned Buttigieg's vision of “helping cities across this country — in red states and blue states —build more climate resilient communities to deal with more extreme floods, droughts, and superstorms.”
There are also the urgent issues of rescuing a transit sector crushed by the pandemic and arresting the spread of Covid-19 on the nation’s planes, trains and automobiles. A tech-savvy young transportation secretary who’s a quick study could also bring Washington much more seriously into the conversation on new technologies like autonomous vehicles, which have been forging ahead with only patchwork oversight and regulation.
It’s easy to imagine Buttigieg using his salesmanship and Gramsci-fueled rhetorical skills to try to win support for an infrastructure package, though selling Republican lawmakers on these big items isn’t going to be a layup — no matter how many are saying positive things about Buttigieg this week.
But Horvath, the South Bend public works director, harbors no doubts about Buttigieg’s ability to deliver.
“I think it’s pretty common for people to underestimate Pete Buttigieg,” Horvath told me Tuesday evening. “They’ve been doing it for a number of years now. I think he’s proven people wrong before that have underestimated him.”
quote:Op donderdag 17 december 2020 09:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd dat ze eens wakker geschud worden met echte politieke besluiten.
Ik geef ze geen ongelijk, maar geen idee hoeveel kans zo'n zaak maakt.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:30 schreef klappernootopreis het volgende:
Mijn familie is van plan om zich aan te sluiten bij een groep die Paul Alexander juridisch aan de schandpaal willen nagelen en hem aan willen klagen voor beraming van doodslag. Het nieuws dat er e-mails bestaan die dit bevestigen is ingeslagen als een bom.
Ze maken er in elk geval een onderzoek mee los. Ik denk dat veel mensen willen weten waarom hun familieleden onnodig zijn gestorven vanwege een politiek besluit.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk, maar geen idee hoeveel kans zo'n zaak maakt.
Oh, dat is een goede vraag. Persoonlijk denk ik dat het wel onder de FOIA (Freedom of Information) valt maar ik kan dat niet met een link bewijzen.quote:Op donderdag 17 december 2020 02:32 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens CNN zouden de hoeveelheid "Pardon" verzoeken bij Trump gigantisch zijn. "Above and Beyond" volgens insiders. Er zou zelfs een excel lijst bijgehouden worden om alle verzoeken te administreren.![]()
Weet iemand of het verplicht is om deze pardon-verzoeken openbaar te maken door het Witte Huis?
ALS dit zo is, dan moeten ze ergens schuldig aan zijn. Anders vraag je niet om gratiequote:Op donderdag 17 december 2020 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dat is een goede vraag. Persoonlijk denk ik dat het wel onder de FOIA (Freedom of Information) valt maar ik kan dat niet met een link bewijzen.
Jij bent een optimist. Sowieso zijn al deze mensen over een maand weg als ze al niet al vertrokken zijn en ik denk niet dat dit soort zaken te vervolgen is.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:07 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)nity-strategy-446408
Als dit waar is, dan gaat gaan er koppen rollen..
Natuurlijk. Of ze hebben vrienden/familie die ergens voor veroordeeld zijn. Er gaan al geruime tijd geruchten dat pardons gewoon te koop zijn bij de Trump administratie.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:07 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ALS dit zo is, dan moeten ze ergens schuldig aan zijn. Anders vraag je niet om gratie
Dat is volgens mij onontgonnen terein, er is, naar mijn weten, nog nooit een zaak ver genoeg gekomen voor een definitieve uitspraak daarover.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:37 schreef Hyperdude het volgende:
Vanaf 4.00 over houdbaarheid van "Pardons"
Volgens Kirschner kunnen Pardons getoetst worden door de rechtbank.
En kan je zo'n pardon uit je zak toveren als je voor de rechtbank staat. Zonder dat iemand er weet van had.
Ik dacht dat hier geen ongefundeerde beschuldigingen toegestaan waren?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk. Of ze hebben vrienden/familie die ergens voor veroordeeld zijn. Er gaan al geruime tijd geruchten dat pardons gewoon te koop zijn bij de Trump administratie.
Ik zeg toch duidelijk dat het geruchten zijn, of niet? Dan is het dus geen beschuldiging. Words have meaning.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:44 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier geen ongefundeerde beschuldigingen toegestaan waren?
Ongenuanceerd = Trump is een massamoordenaarquote:Op donderdag 17 december 2020 12:44 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
? genuanceerd/ongenuanceerd was toch helemaal niet genoemd?quote:Op donderdag 17 december 2020 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ongenuanceerd = Trump is een massamoordenaar
Genuanceerd = Trump is medeverantwoordelijk voor veel Amerikaanse coronadoden door zijn weigering centraal en met een breed front smedend de epidemie te bestrijden
Jij had het over 'ongefundeerde beschuldigingen'. Jij noemde hetquote:Op donderdag 17 december 2020 13:18 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
? genuanceerd/ongenuanceerd was toch helemaal niet genoemd?
Wtf, ik begin inderdaad over "ongefundeerd". en jij komt aanzetten met "ongenuanceerd"quote:Op donderdag 17 december 2020 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij had het over 'ongefundeerde beschuldigingen'. Jij noemde het
ah so...quote:Op donderdag 17 december 2020 14:02 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Wtf, ik begin inderdaad over "ongefundeerd". en jij komt aanzetten met "ongenuanceerd"
waar slaat dat op
Ongefundeerde beschuldigingen. 50% van de US vertrouwt de uitslag niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:22 schreef cynicus het volgende:
Zelf draadje na draadje volgekakt met ongefundeerde beschuldingen en dan ineens gaan klagen dat ongefundeerde beschuldigingen zogenaamd niet mogen
Niet helemaal ongefundeerd natuurlijkquote:Op donderdag 17 december 2020 12:44 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Door de onophoudende stroom aan ongefundeerde beschuldigingen. Dat 50% de uitslag niet vertrouwd is geen bewijs he (iets met causaliteit en correlatie enzo) maar dat snap jij heel goed, alleen hou je je van de domme om hier lekker te kunnen blijven zuigen.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Ongefundeerde beschuldigingen. 50% van de US vertrouwt de uitslag niet.
Idd. Dat is zoiets als de tuin van de buren volschijten en dan bij de buren gaan klagen dat hun tuin zo stinkt.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Door de onophoudende stroom aan ongefundeerde beschuldigingen. Dat 50% de uitslag niet vertrouwd is geen bewijs he (iets met causaliteit en correlatie enzo) maar dat snap jij heel goed, alleen hou je je van de domme om hier lekker te kunnen blijven zuigen.
59-1
Tja, als je alleen 59-1 kunt herhalen en niet mee neemt dat de zaken niet eens inhoudelijk behandeld worden?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:38 schreef cynicus het volgende:
[..]
Door de onophoudende stroom aan ongefundeerde beschuldigingen. Dat 50% de uitslag niet vertrouwd is geen bewijs he (iets met causaliteit en correlatie enzo) maar dat snap jij heel goed, alleen hou je je van de domme om hier lekker te kunnen blijven zuigen.
59-1
Ehm, waarom een plaatje en geen link?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
De zaken zijn niet inhoudelijk afgewezen, niet eens bekeken in de meeste gevallen. Er lopen er nog steeds
Dan is er nog dit:
[ afbeelding ]
en het uitgestelde CISA rapport hierdoor.
En niet te vergeten gisteravond de presentatie van amistad project gisteravond die onderzoek doet naar prive investeringen in de verkiezingen die dit jaar over de top zijn gegaan en (bewezen) invloed hebben gehad op de manier van kiezen.
(sowieso een presentatie die door die man goed gebracht wordt en duidelijk uitlegt wat er dit jaar anders is en op het spel staat)
Ik heb hier steeds bronnen gebracht en zaken onderbouwd dus kom bij mij niet aan met "ongefundeerd"
geen idee, ik heb youtube embed gekozen, klik de tekst, dat is de link zo te zien?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ehm, waarom een plaatje en geen link?
Je hoort een link te plaatsen. Daarnaast is Right Side Broadcasting hier niet toegestaan. En jij wilt het hebben over ongefundeerde beschuldigingen?quote:Op donderdag 17 december 2020 14:54 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
geen idee, ik heb youtube embed gekozen, klik de tekst, dat is de link zo te zien?
Kom op niet net doen alsof je dom bent. Jij plaatst een artikel (van het ongelooflijk neutrale thedonald.win), terwijl je geen link naar het stuk post. Daarna vraag ik je twee keer om het waarom en doe je net alsof je dom bent.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Ik link naar youtube
je bedoelt een foto van het fisa rapport? ik ga hem linken moment
Edit: https://www.cisa.gov/news(...)y-and-infrastructure
maar kijk de youtube link, pak tijdstip 45:27. DAT is waarheid, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Maar zover zijn we al, dat we dat moeten uitleggen.
Die site is een echokamer vol fake news en complotten. De meest idiote complotwappies komen daar bij elkaar om elkaar te troosten en voor de gek te houden dat de verkiezingen gestolen zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:23 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Die site is nieuws voor het nieuws wordt.
Plus ik heb er saved topics waardoor ik niet hoef te zoeken. Maar bedankt voor het derailen van de discussie. Wie interesseert dit? Ik link er niet heen. fuck de image host?
Maar ga vooral niet inhoudelijk op mijn punt in en kijk vooral niet mijn gelinkte tijdstip in het amistad filmpje. Ziende blind.
Betaalt het lekker?
En wanneer uit die onderzoeken blijkt dat er geen sprake was van grootschalige fraude, blijven Trump en zijn medestanders alsnog roepen dat de uitslag niet deugt. Zo ging dat immers ook in de staten waar de uitslagen tegen het licht zijn gehouden.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Tja, als je alleen 59-1 kunt herhalen en niet mee neemt dat de zaken niet eens inhoudelijk behandeld worden?
Maar goed, laten we dat even terzijde laten.
Ik heb een mooi stukje voor je uit de amistad video.
bekijk dit eens vanaf dit punt. Deze man heeft gewoon gelijk en het gaat mijn pet te boven dat mensen gewoon de ogen sluiten om alleen al ONDERZOEK te doen of zaken te bekijken.
hoe kun je er tegen zijn om zaken te onderzoeken en te bekijken. Alleen omdat het voor diegene nu de gewenste uitkomst heeft
Dat rapport gaat niet over de verkiezingen volgens mij, maar over die hack die nu in het nieuws is. Allerlei instanties zijn lek, op federaal niveau, maar dat wil niet zeggen dat dat een bewijs is van verkiezingsmanipulatie.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Ze hadden een plaatje van het rapport, ik link dat plaatje.
Ga je ook klagen wat er op imgur staat als ik daar een plaatje van link?
Ga lekker in feedback jammeren en niet hier lopen derailen
Het rapport wat er de 18de zou komenuit de EO uit 2018 (Verkiezingsfraude door buitenlandse inmenging) is er door uitgesteld.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat rapport gaat niet over de verkiezingen volgens mij, maar over die hack die nu in het nieuws is. Allerlei instanties zijn lek, op federaal niveau, maar dat wil niet zeggen dat dat een bewijs is van verkiezingsmanipulatie.
bronquote:White Suburbanites Won’t Be Enough in Georgia
Progressives’ message in the Senate runoffs could find traction in an unexpected place.
Georgia Democrats are in a door-knocking, lit-dropping frenzy. Many of them are focused on turning out voters in the upper-middle-class neighborhoods of suburban Atlanta—the voters who helped flip the state to Joe Biden in November, and who are widely considered the key group for Democrats to reach. But not Ben Davidson. Ben Davidson is hitting the apartments.
The 34-year-old sales manager, one of the leaders of a local progressive group called Georgians for Registration and Increased Turnout, or GRIT, has spent virtually all his free hours since Election Day inside the diverse and mostly low-income apartment complexes dotting the southeast edge of Cobb County, a big suburb northwest of Atlanta. At each door, Davidson asks residents about COVID-19—whether they’ve still got a job, plenty of food, enough money for rent. He asks whether they’d like to get another $1,200 check from the government. They typically respond with something along the lines of “Hell yeah,” Davidson told me. So he tells them to vote for Democrats Jon Ossoff and Raphael Warnock on January 5. “If we want COVID relief, we have to get these guys in office,” he says to the residents.
Progressives such as Davidson have a theory for Democratic success that goes something like this: If candidates campaign on a populist economic agenda that appeals to all working-class Americans, they’ll see a boom in turnout. So far, that theory has not borne fruit, at least not on any mass scale. But the Georgia runoffs, which will determine Senate control, could be different. Democrats have something specific and concrete to offer voters that they didn’t have in elections past: When they win back the chamber, everyone gets a check. If groups like Davidson’s can boost turnout, they’ll have validated progressives’ theory—and demonstrated that Democrats can win suburban voters even without Donald Trump on the ballot.
The runoffs will likely be close, if the vote tallies from November are any indication. But Democrats face two major obstacles to victory: Trump, a singular catalyst for left-wing turnout, will be on the sidelines in this election, and the Democratic Senate candidates underperformed Biden in Georgia. One theory for this underperformance is that a lot of well-off, college-educated suburbanites who voted Biden for president backed Republicans down the rest of the ballot.
For Democrats to win both Senate races, they need to remobilize the voters who went to the polls in November, and get some new ones too. One option is to frame the runoffs as equal in consequence to the presidential election: A Republican Senate can be expected to block basically everything on the Biden agenda. Another option is to argue that the financial activities of the Republican incumbents, Kelly Loeffler and David Perdue, make them untrustworthy and out of touch with Georgia voters.
But progressives want the party to focus on the possibilities for pandemic relief under a Democratic Senate. Through the CARES Act passed in the spring, Republicans and Democrats unanimously approved $1,200 stimulus checks for qualifying Americans and $600-a-week enhanced unemployment benefits, which expired in July. Americans have struggled to pay their bills and waited in lines outside food banks for months as Congress has made slow progress on a new relief package. Stimulus checks are a sticking point: Most Republicans (and some Democrats) are opposed to direct payments, and it’s still unclear whether the package under negotiation will include them. Perdue and Loeffler initially opposed direct payments to Americans in early spring. While both might ultimately support the new package if it comes for a vote, neither has made clear where they currently stand on direct assistance, and a new round of stimulus checks could be less generous than the first. Democrats hope to pass more COVID-19 relief once Biden is inaugurated next month.
“The more that Democrats are able to paint Republicans as plutocrats who don’t care about working-class and middle-class families,” the more successful they’ll be, Waleed Shahid, the communications director for the progressive group Justice Democrats, told me.
This message could find traction in an unexpected place: America’s rapidly changing suburbs. It’s how GRIT, which was formed by a group of local activists after Election Day to focus on voter registration, is targeting new and low-propensity voters. “We follow the Stacey Abrams playbook here,” Davidson told me, referencing the former Georgia state lawmaker’s efforts to mobilize and expand the Democratic base. He and other GRIT members have knocked on thousands of doors in the apartment buildings along Highway 285, generally considered the borderline between the state capital and its suburbs. These apartments are zoned as part of the latter region, but residents here are not the upper-middle-class Ward and June Cleaver of suburban myth. Instead, the buildings contain high concentrations of young people, people of color, and lower-income workers—many of them unregistered to vote. Many residents are employed in the service industry, many are immigrants, and many move around a lot, which means they’re hard to target using traditional canvassing methods.
These Georgians are the new suburbanites—people who, a decade ago, would have typically lived in a major city, but who have moved to the inner-ring suburbs, where housing can be more affordable, Ernest McGowen, a political-science professor at the University of Richmond, told me. Suburbs around the country are becoming more diverse, in part thanks to residents such as these, and the regions’ evolution couldn’t come at a more politically advantageous time for Democrats.
At least some of the anti-Trump voters whom Democrats have come to rely on may soon return to the Republican Party. In a swing state such as Georgia, where victory happens at the margins, this dynamic should be worrisome for Democrats. But organizers can help compensate for a deficit if they turn out voters like those living in the apartments. They are “Democrats’ bread and butter,” Davidson told me. GRIT’s policy to win them over: “Knock every damn door.”
The Georgians whom Davidson and his teammates meet inside these developments are eager for another round of cash assistance, he said. They perk up, too, when they hear about Daniel Blackman, a candidate for the Georgia Public Service Commission—and the only other Democrat who will be on the ballot in January—who’s campaigned on lowering utility rates. These ideas appeal to working people because if you’re earning only a couple thousand dollars a month, even small changes in monthly payments can make a monumental difference.
Ossoff and Warnock are deploying the same message, hammering COVID-19 relief in their tweets, ads, and television appearances. “Get on a plane to Washington and vote for $1,200 stimulus checks for your constituents who are hurting right now, Senator,” Ossoff said in a recent interview on MSNBC.
Progressives have been urging Democrats to talk like this. For multiple election cycles now, leftists have insisted that a working-class revolution could be imminent, if only Democratic candidates would embrace a message of economic populism. But this approach didn’t even work for their standard-bearer: Bernie Sanders twice ran for president on a platform of raising wages and workers’ rights, arguing that he would awaken a legion of brand-new voters and send them to the polls. But those voters never showed up, and, as you may have noticed, Sanders is not currently the president-elect. Progressive House candidates campaigning similarly in swing states were mostly unsuccessful in 2018 and 2020. This message may not work as well as progressives hope.
And despite Biden’s win, Republicans still have it easier than Democrats in Georgia. For the runoff elections, Loeffler and Perdue simply need to reprise their November turnout, which was higher than Democrats’. “Fundamentally, this is still a state that wants to be a little bit Republican,” the GOP strategist Liam Donovan told me.
But the give-people-money approach is widely popular across the country and across party lines. In Georgia, 63 percent of probable runoff voters said they would be more likely to vote for a candidate who commits to passing an additional $1,200 relief check, according to a recent survey from the progressive polling firm Data for Progress.
In the Atlanta suburbs, Davidson and his GRIT teammates signed up some 200 new Democratic voters before registration closed on December 7. They’re holding multiple events every week at complexes all along the highway. Roughly one-third of the Georgians Davidson meets haven’t heard about the elections before, he estimates, but he’ll keep making the case. He needs them to show up on January 5, these suburbanites who are often excluded from voter outreach, and left out of the national conversation. Without them, Democrats may not be able to win.
Ongefundeerd claimen dat er sprake is van grootschalige verkiezingsfraude, zoals Trump en zijn medestanders doen, is dan ook zeer kwalijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:41 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Het gaat over het punt dat het te belachelijk voor woorden is dat er geen kritiek gehoord mag worden op het verkiezingsproces. Dat "Journalisten" zeggen dat kritiek op de verkiezingen en degenen die die hebben uitgevoerd "ondemocratisch" is. Dat er anders tegenaan wordt gekeken als Zuckerberg miljarden gebruikt om de verkiezingen te sturen en dat dat HEEL anders zou zijn als de NRA dat zou doen.
En vervolgens komt die grapjas dan nog klagen dat het vertrouwen in de verkiezingen zo laag is. Ja vanwege die mestkar vol desinformatie van Trump en zijn orcs.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongefundeerd claimen dat er sprake is van grootschalige verkiezingsfraude, zoals Trump en zijn medestanders doen, is dan ook zeer kwalijk.
Het ondermijnt het vertrouwen in de democratie. Dat blijkt ook wel uit de peiling die jij eerder postte: 50 procent van de kiezers denkt dat de uitslag van de verkiezingen niet deugt. Niet omdat daar bewijs voor is, maar omdat Trump en consorten dat eindeloos blijven herhalen.
Zeg maar alle fraude beschuldigingen, filmpjes e.d. bleken ongefundeerd te zijn verklaard voor een rechtbank.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:02 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Wtf, ik begin inderdaad over "ongefundeerd". en jij komt aanzetten met "ongenuanceerd"
waar slaat dat op
Dat was het al sinds Trump het zonder enig bewijs riep voor alle stemmen geteld waren, weeeeken geleden.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zeg maar alle fraude beschuldigingen, filmpjes e.d. bleken ongefundeerd te zijn verklaard voor een rechtbank.
Dus vanaf nu is roepen over verkiezingsfraude ongefundeerd want er is geen enkel bewijs dat aan de kwaliteitseisen voldeed om een rechter erover te doen buigen
Dus? Op welke manier heeft die hack invloed op de vermeende manipulatie zelf?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:43 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Het rapport wat er de 18de zou komenuit de EO uit 2018 (Verkiezingsfraude door buitenlandse inmenging) is er door uitgesteld.
Wat dit heel relevant maakt is dat er een openstaande Executive Order uitstaat m.b.t. dit onderwerp:quote:Op donderdag 17 december 2020 16:09 schreef chroestjov het volgende:
Heb het hier nog niet voorbij zien komen, gisteren bij CBS News:
[ twitter ]
Meer informatie:
[ twitter ]
Niets hiervan is bewijs voor grootscheepse fraude en de buitenlandse links is PRECIES hetgene wat er in 2016 gebeurde en waarvan de Trump supporters al 4 jaar roepen dat het een hoax is. Wat is het nu? Ik hoor pro-Trump posters nu nog roepen dat Russia een hoax was terwijl de voltallige Senaat zegt dat het gebeurde ten faveure van Trump.quote:Op donderdag 17 december 2020 14:32 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
De zaken zijn niet inhoudelijk afgewezen, niet eens bekeken in de meeste gevallen. Er lopen er nog steeds
Dan is er nog dit:
[ afbeelding ]
en het uitgestelde CISA rapport hierdoor.
En niet te vergeten gisteravond de presentatie van amistad project gisteravond die onderzoek doet naar prive investeringen in de verkiezingen die dit jaar over de top zijn gegaan en (bewezen) invloed hebben gehad op de manier van kiezen.
(sowieso een presentatie die door die man goed gebracht wordt en duidelijk uitlegt wat er dit jaar anders is en op het spel staat)
Ik heb hier steeds bronnen gebracht en zaken onderbouwd dus kom bij mij niet aan met "ongefundeerd"
Thedonald.win is nieuws voor het nieuws word?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:23 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Die site is nieuws voor het nieuws wordt.
Plus ik heb er saved topics waardoor ik niet hoef te zoeken. Maar bedankt voor het derailen van de discussie. Wie interesseert dit? Ik link er niet heen. fuck de image host?
Maar ga vooral niet inhoudelijk op mijn punt in en kijk vooral niet mijn gelinkte tijdstip in het amistad filmpje. Ziende blind.
Betaalt het lekker?
Citizens United werd mede mogelijk gemaakt door de GOP inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:20 schreef viagraap het volgende:
En waarom is 'dark money' een verrassing? Het waren voornamelijk Republikeinen die voor het compleet wegstrippen alle beperkingen stemden wat betreft geldschieters in politieke campagnes.
Hij heeft wel gelijk, daar wordt het nieuws ter plekke verzonnenquote:Op donderdag 17 december 2020 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thedonald.win is nieuws voor het nieuws word?![]()
Als ze nu de site thedonald.lose hadden genoemd had je een punt gehad.
Nee, want het word nooit echt nieuws.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:25 schreef CoteDo het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, daar wordt het nieuws ter plekke verzonnen
En wat maakt dat in het licht van de 'openstaande EO' precies zo relevant?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:18 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Wat dit heel relevant maakt is dat er een openstaande Executive Order uitstaat m.b.t. dit onderwerp:
https://www.whitehouse.go(...)ted-states-election/
Trump zal zijn beslissing moeten baseren op wat Ratcliffe hem aanreikt en die heeft dus al aangegeven dat er interference heeft plaatsgevonden, maar inmiddels beginnen er ook al dit soort tweets te verschijnen:
[ twitter ]
Bestaan er ook dichte EO's?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat maakt dat in het licht van de 'openstaande EO' precies zo relevant?
Letterlijk wat in mijn beide posts staat, als de DNI (Ratcliffe) concludeert dat er interference heeft plaatsgevonden in de verkiezingen van 2020 dan kan EO 13848 worden geactiveerd door Trump. Ratcliffe heeft al aangegeven (via CBS News) dat er interference heeft plaatsgevonden (voornamelijk China) en EO 13848 houdt heel veel dingen in, zie hier de officile inhoud van de EO:quote:Op donderdag 17 december 2020 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat maakt dat in het licht van de 'openstaande EO' precies zo relevant?
Tja, niemand luistert meer naar Pompeo nu, dat is een lame duck die over een maand werkeloos is.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:18 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Wat dit heel relevant maakt is dat er een openstaande Executive Order uitstaat m.b.t. dit onderwerp:
Trump zal zijn beslissing moeten baseren op wat Ratcliffe hem aanreikt en die heeft dus al aangegeven dat er interference heeft plaatsgevonden, maar inmiddels beginnen er ook al dit soort tweets te verschijnen:
[ twitter ]
Nee je zegt nog steeds niets. Wat denk jij dat 'EO 13848 inhoudt'? Wat denk je dat er allemaal voor vreselijk spannende zaken gaan gebeuren?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:37 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Letterlijk wat in mijn beide posts staat, als de DNI (Ratcliffe) concludeert dat er voldoende interference heeft plaatsgevonden in de verkiezingen van 2020 dan kan EO 13848 worden geactiveerd door Trump. Ratcliffe heeft al aangegeven (via CBS News) dat er interference heeft plaatsgevonden (voornamelijk China) en EO 13848 houdt heel veel dingen in, zie hier de officile inhoud van de EO:
Ja dus? Dan kan de President sancties aan China opleggen wat hij nu ook kan doen zonder die EO. En Biden kan die over een paar weken opheffen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:37 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Letterlijk wat in mijn beide posts staat, als de DNI (Ratcliffe) concludeert dat er voldoende interference heeft plaatsgevonden in de verkiezingen van 2020 dan kan EO 13848 worden geactiveerd door Trump. Ratcliffe heeft al aangegeven (via CBS News) dat er interference heeft plaatsgevonden (voornamelijk China) en EO 13848 houdt heel veel dingen in, zie hier de officile inhoud van de EO:
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee je zegt nog steeds niets. Wat denk jij dat 'EO 13848 inhoudt'? Wat denk je dat er allemaal voor vreselijk spannende zaken gaan gebeuren?
Het heeft niet alleen betrekking op buitenlandse actoren, het houdt bijvoorbeeld (er staan nog veel meer voorbeelden in de EO) ook complete onteigening in van interne actoren (bedrijven of personen) die betrokken zijn bij de interference:quote:Op donderdag 17 december 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja dus? Dan kan de President sancties aan China opleggen wat hij nu ook kan doen zonder die EO. En Biden kan die over een paar weken opheffen.
Lekker belangrijk.
quote:Sec. 2. (a) All property and interests in property that are in the United States, that hereafter come within the United States, or that are or hereafter come within the possession or control of any United States person of the following persons are blocked and may not be transferred, paid, exported, withdrawn, or otherwise dealt in: any foreign person determined by the Secretary of the Treasury, in consultation with the Secretary of State, the Attorney General, and the Secretary of Homeland Security:to have directly or indirectly engaged in, sponsored, concealed, or otherwise been complicit in foreign interference in a United States election;
(ii) to have materially assisted, sponsored, or provided financial, material, or technological support for, or goods or services to or in support of, any activity described in subsection (a)of this section or any person whose property and interests in property are blocked pursuant to this order; or
(iii) to be owned or controlled by, or to have acted or purported to act for or on behalf of, directly or indirectly, any person whose property or interests in property are blocked pursuant to this order.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |