Maar andere media nemen wel hun artikelen over waarin de WHO dat aangeeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DAT STAAT ER NIET.
Make wearing a mask a normal part of being around other people. The appropriate use, storage and cleaning or disposal are essential to make masks as effective as possible.
https://www.who.int/emerg(...)19/advice-for-public
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Volgens sommige mensen moet de WHO expliciet vermelden dat het dragen van mondkapjes na de pandemie niet meer hoeft, anders blijven deze maatregelen gelden voor eeuwigquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WAAR ZEGGEN ZE DAT?
Ik probeer het even met hoofdletters, mischiend dat het dan wel doorkomt.
Die quote die jij post onder andere. Daar worden de mondkapjes gewoon geromantiseerd voor het dagelijks leven, ook voor na vaccinatie dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WAAR ZEGGEN ZE DAT?
Ik probeer het even met hoofdletters, mischiend dat het dan wel doorkomt.
WAAR STAAT DAT DAN?quote:
Dat maak je er helemaal zelf van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Daar worden de mondkapjes gewoon geromantiseerd voor het dagelijks leven, ook voor na vaccinatie dus.
Nee, dat worden ze niet, dat verzin jij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Die quote die jij post onder andere. Daar worden de mondkapjes gewoon geromantiseerd voor het dagelijks leven, ook voor na vaccinatie dus.
De eerdere vraag is waarom iets hanteren dat sws geen principiële bescherming biedt anders dan een in stand gehouden vermoeden dat voor elk individu compleet anders ligt ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Beantwoord dan de vraag eens: Wie heeft er belang bij dat er, ook als iedereen gevaccineerd is, nog altijd iedereen afstand moet houden en mondkapjes dragen, en waarom precies? Want dan is het nergens meer voor nodig.
Dat lijkt mij erg verstandig ja. Ik zie op social media bij coronanieuws onder vrijwel ieder bericht dit soort berichten voorbij komen waardoor de mogelijke vaccinatiegraad in het geding gaat komen omdat er veel mensen zijn die denken dat ook met een vaccin het normale leven niet gaat terug komen. Dit wordt gevoed door dit soort (mogelijk verwarrende )berichten uitgebracht door de officiële instanties als het WHO.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen moet de WHO expliciet vermelden dat het dragen van mondkapjes na de pandemie niet meer hoeft, anders blijven deze maatregelen gelden voor eeuwig
Schiet mij maar lek. Blijkbaar willen deze figuren gewoon niet logisch nadenken.
Echt, ongelofelijk. Opeens snap je waarom al die maatregelen geen effect sorteren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen moet de WHO expliciet vermelden dat het dragen van mondkapjes na de pandemie niet meer hoeft, anders blijven deze maatregelen gelden voor eeuwig
Schiet mij maar lek. Blijkbaar willen deze figuren gewoon niet logisch nadenken.
Nee, dat doet het niet. Het is een advies tijdens een emergency. Meer niet, jouw fantasie maakt er iets anders van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:30 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg verstandig ja. Ik zie op social media bij coronanieuws onder vrijwel ieder bericht dit soort berichten voorbij komen waardoor de mogelijke vaccinatiegraad in het geding gaat komen omdat er veel mensen zijn die denken dat ook met een vaccin het normale leven niet gaat terug komen. Dit wordt gevoed door dit soort (mogelijk verwarrende )berichten uitgebracht door de officiële instanties als het WHO.
Je kan toch niet ontkennen dat dit soort nuances die veel users maken, gewoon keer op keer ontbreken in de berichtgeving? Waardoor het onwaarschijnlijk is dat ze dat daadwerkelijk zo bedoelen. Die quote van tijger_m versterkt dit al helemaal, ze romantiseren mondkapjes voor dagelijks gebruik.
Grappig, ik kwam tot precies dezelfde conclusie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Echt, ongelofelijk. Opeens snap je waarom al die maatregelen geen effect sorteren.
Precies, het is van de zotte.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:33 schreef Tijn het volgende:
Nog een tip voor mensen die in paniek raken van de teksten van de WHO: kijk even naar de kop van de pagina. Daar staat dit:
[ afbeelding ]
Kortom: alles dat hier wordt vermeld is in de context van de covid-19-pandemie. En guess what? Als genoeg burgers zijn gevaccineerd, is er niet langer sprake van een pandemie. Dan is de crisis voorbij en gelden deze adviezen dus ook niet meer.
Echt, dat je dit soort dingen moet uitleggen
Ik hoop van harte dat je gelijk gaat hebbenquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Het is een advies tijdens een emergency. Meer niet, jouw fantasie maakt er iets anders van.
Is ook niet normaal, wat een tyfusmuziek.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Viesmad.
Verhaal zou ietsje anders in elkaar steken:
[ twitter ]
Maar hoeveel nummers waren het nou?![]()
[ twitter ]
Bron: NOS.nl liveblogquote:Kerken: blijf zoveel mogelijk thuis en volg diensten digitaal
Het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken, waar 31 kerkgenootschappen bij horen, roept kerkgangers op om tijdens de lockdown zoveel mogelijk thuis te blijven. "Maak gebruik van de mogelijkheid om kerkdiensten digitaal uit te zenden en mee te maken."
Wanneer er redenen zijn om toch fysieke diensten te houden, roept de organisatie op om dat met maximaal dertig kerkgangers te doen, exclusief personeel. "Het is duidelijk dat het ter bestrijding van de covid-19-pandemie noodzakelijk is voor de periode tot 19 januari extra maatregelen te nemen."
Voor gebedshuizen geldt een uitzondering op de lockdown. Er gelden geen regels voor het totaal aantal aanwezigen maar het advies is maximaal dertig personen. De bezoekers moeten een vaste zitplaats hebben en 1,5 meter afstand houden.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
Winkels kunnen weer open na kleine aanpassing.
[ twitter ]
Lol, dat worden luiers en kant-en-klaar maaltijden bij de Media Marktquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ik heb eigenlijk de indruk dat de meeste kerken zich er wel goed aan houden. Hier in de buurt in een strenge gereformeerde kerk en bij mijn weten is zelfs die ook gewoon dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Toch goed dat in ieder geval een deel van de kerken deze oproep doet.
Paar oliebollen in de etalage en we kunnen weer los.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Daar zouden ze nooit de benodigde 30% omzet mee halen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Lol, dat worden luiers en kant-en-klaar maaltijden bij de Media Markt
Ik weet dat mijn schoonouders ook de diensten digitaal volgen. Er zijn er natuurlijk echt wel veel die zich conformeren aan de situatie. Hopelijk volgen de kerken die het nog niet deden ook snel. Het is echt moeilijk te verkopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk de indruk dat de meeste kerken zich er wel goed aan houden. Hier in de buurt in een strenge gereformeerde kerk en bij mijn weten is zelfs die ook gewoon dicht.
Dit is natuurlijk wel leuk op papier maar als je het artikel door leest is de conclusie wel dat bijna geen enkele winkel hier iets mee op schiet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Voor die tijd zijn er zoveel uitzonderingen of manieren om het af te kopen dat het niet relevant meer is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:49 schreef Elan het volgende:
Geloven jullie dat die winkels een maand dicht blijven? Geef het twee weken en dan gaan mensen zeiken dat de besmettingen nu wel laag genoeg zijn....
Het is niet verassend, dat zag ik al aankomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
Ach Jezus, de lockdown is nog geen dag van kracht en er is alweer een dusdanige waslijst aan uitzonderingen dat straks het hele winkelcentrum weer open kan, hoor.
Ja, zo komen we er wel.
Dit geloof je toch niet?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Mwah, zo simpel zal het niet zijn, denk ik. Maar goed, we zien wel, mooi toch die diversificatie? TV's bij de Albert Heijn en appels bij de Media Marktquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit geloof je toch niet?Ongelooflijk. Alle winkels kunnen dan wel weer open na wat aanpassingen ja.
Ze moeten toch ergens hun brood mee verdienen. Kosten lopen door en het gezin moet thuis te eten krijgen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit geloof je toch niet?Ongelooflijk. Alle winkels kunnen dan wel weer open na wat aanpassingen ja.
Lockdowns in Nederlandquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ja, daarom is er ook financiële steun vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze moeten toch ergens hun brood mee verdienen. Kosten lopen door en het gezin moet thuis te eten krijgen.
Je zal maar een nieuwe TV nodig hebben, toch? Kan je gelijk een diepvries pizza meenemen. Perfect.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:58 schreef Mortaxx het volgende:
De MediaMarkt gaat morgen ook weer gewoon open. Ze verkopen daar namelijk ook voeding
Ha-ha leuke hè
Je kan wel alles gaan dichtkneiteren maar dat is onhoudbaar. Ze zullen toch een lijstje af moeten met essentiële zaken. Eten moet er sowieso komen. Medicijnen ook. Blijkbaar komen ze uiteindelijk hierop uit. Dat kan je misschien wel niet bevallen als je gaat voor de harde lockdown maar dit is allemaal subjectief. Als bijv één van de doelen is het funshoppen te voorkomen dan bereik je m.i. met dit pakket al heel wat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
Ach Jezus, de lockdown is nog geen dag van kracht en er is alweer een dusdanige waslijst aan uitzonderingen dat straks het hele winkelcentrum weer open kan, hoor.
Ja, zo komen we er wel.
Die ze niet krijgen als ze opengaan. Da's ook wel een dingetje vooral als de klanten thuis blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is er ook financiële steun vanuit de overheid.
Is omzetafhankelijk, niet open-afhankelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die ze niet krijgen als ze opengaan. Da's ook wel een dingetje vooral als de klanten thuis blijven.
Ah, jammerquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is omzetafhankelijk, niet open-afhankelijk.
Oh ik snap dat de winkelier hier gebruik van gaat maken hoor. Die moet inderdaad zijn/haar brood verdienen en kun je niks kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze moeten toch ergens hun brood mee verdienen. Kosten lopen door en het gezin moet thuis te eten krijgen.
Overheid wordt alweer bang om tig steunpaketten uit te schrijven. Nu kunnen ze het onder de noemer "je kan toch open" reduceren tot een fooitje.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Neequote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Overheid wordt alweer bang om tig steunpaketten uit te schrijven.
Nu kunnen ze het onder de noemer "je kan toch open" reduceren tot een fooitje.
Moeten winkels dan hun jaarcijfers lokaal beschikbaar houden voor handhavers?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:
Nee
HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentiële spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.
Even de omzetcijfers laten controleren door de lokale boa (lol)quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee
HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentiële spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.
Rest afplakken toch? Zodat iedereen in dezelfde hoek van de winkel rondhangt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee
inderdaad je zou maar net een TV nodig hebben en internet werkt ook niet tegelijk op hetzelfde moment. Dan is een mediamarkt wel handig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zal maar een nieuwe TV nodig hebben, toch? Kan je gelijk een diepvries pizza meenemen. Perfect.
quote:Veel winkeliers zijn in verwarring door de lockdown die vandaag is ingegaan. Wanneer ben je een essentiële winkel en wanneer niet? En wat als je zowel levensmiddelen als andere producten verkoopt? Wij spraken eigenaar Wim Temmink van Temmink Gieters & Knakworsten in Ermelo.
"Ik heb geen idee waar ik aan toe ben", zegt Wim als hij ons rondleidt. "Eigenlijk is het concept van mijn zaak niet zo heel ingewikkeld: ik verkoop gieters en ik verkoop knakworsten. Maar ben ik dan essentieel? Zeg het maar."
In de hoop boetes te voorkomen, heeft Wim de gieters voorlopig afgedekt. "Mensen kunnen nu alleen even bij ons terecht voor knakworsten. Het lijkt me dat het zo mag, maar zeker weten doe ik het niet."
Als het aan Wim ligt, gaat hij binnenkort ook de gieters weer verkopen. "Ja, alleen afhalen. Gieter to go. Als je bij de bouwmarkt een zaag mag bestellen, waarom dan bij mij geen gieter? Het komt op mij over alsof ze maar wat willekeurige dingen bij elkaar vegen in Den Haag en zeggen: dit is beleid. Als ondernemer vind ik dat onbegrijpelijk."
Tja, dit kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen toen bekend werd dat de Hema tóch open mocht (onder voorwaarden, maar die voorwaarden werden al snel verbroken).quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Wat mij betreft blijft alleen de AH nog open, lekker gezellig met z'n alle binnen zwetenquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rest afplakken toch? Zodat iedereen in dezelfde hoek van de winkel rondhangt.Oplossingsgericht.
Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Moeten winkels dan hun jaarcijfers lokaal beschikbaar houden voor handhavers?
Positieve tests is ook alweer flink gedaald.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tja, dit kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen toen bekend werd dat de Hema tóch open mocht (onder voorwaarden, maar die voorwaarden werden al snel verbroken).
Eerst streng in een toespraak een harde lockdown instellen omdatde situatie ernstig is.
En een dag later is het al dusdanig gewijzigd zodat veel winkels toch open kunnen. En dat ook zullen doen.
Waarmee je dus een signaal afgeeft waardoorde burger denkt dat het toch niet zo ernstig is...
Aantonen aan wie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:13 schreef Tarado het volgende:
Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.
Ligt er aan hoeveel bollen je verkoopt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.
Cijfers van vandaag en gisteren zijn niet compleet door storing/ict problemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Positieve tests is ook alweer flink gedaald.
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag
Semi-lockdown heh, werkt zelfs met terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag
helaas pindakaas......de cijfers zijn niet 100%quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag
nee want als je nooit oliebollen hebt verkocht kan je daar nooit eerder 30% omzet uit gehaald hebbenquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ligt er aan hoeveel bollen je verkoopt natuurlijk.
Hebben ze daar wel een code voor danquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
A
[..]
Aan de boa die accountant moet spelen natuurlijk.
Dus veranderd er eigenlijk niks.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee want als je nooit oliebollen hebt verkocht kan je daar nooit eerder 30% omzet uit gehaald hebben
Dubbelfunctie: boaccountantquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
A
[..]
Aan de boa die accountant moet spelen natuurlijk.
Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oh ik snap dat de winkelier hier gebruik van gaat maken hoor. Die moet inderdaad zijn/haar brood verdienen en kun je niks kwalijk nemen.
De overheid moet die ruimte gewoon niet bieden. Supermarkt, drogisterij, apotheek, bakker, slager en groenteboer mogen open, de rest moet dicht. Klaar.
Je ziet al dat Hema ermee aan de haal gaat.
Was dat niet altijd 1?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:21 schreef Haags het volgende:
De kinderopvang gaat echt compleet mank bij sommigen instellingen momenteel. 1 van beide ouders hoeven maar een vitale functie te hebben of het kind mag al naar de opvang.
Nu weet ik uit vrij betrouwbare bron dat ouders massaal aan het sjoemelen zijn
Maar het zorgt wél weer voor reisbewegingen en contactmomenten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.
Verder alles goed?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:28 schreef Bocaj het volgende:
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala
Rutte op tv, jij loopt naar de plee...
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala
Hugo op buis, dat is niet zo pluis...
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala![]()
Toen was het ook 1 volgens mij hoor.quote:
Men zoekt wel wat anders leuks om te doen. Afspreken met een paar vrienden of kennissen, lekker knus virusverspreidertje spelen in een slecht geventileerd hok.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.
Denk dat mensen eerder geneigd zijn om in eigen stad of dorp hun proviand in te slaan.
Dan verschilt het flink per instelling. Waar wij zaten moesten het er echt 2 zijn destijds. Waar wij overigens niet voor in aanmerking komen en kwamen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Toen was het ook 1 volgens mij hoor.
Onze kinderen gingen toen iig naar de basisschool (en alleen ik werk in een vitaal proces, luchtvaart). Voor zover ik begreep is dat nu weer zo en gaan ze dus gewoon naar hun basisschool, alleen moet ik nu een werkgeversverklaring laten zien idd.
gewoon 3 weken lang ketamine door het kraanwater mengen.....dan blijft iedereen half wappie thuis .....quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Men zoekt wel wat anders leuks om te doen. Afspreken met een paar vrienden of kennissen, lekker knus virusverspreidertje spelen in een slecht geventileerd hok.
50 km rijden voor de Primark, wat kan het bestaan armoede zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Denk dat mensen eerder geneigd zijn om in eigen stad of dorp hun proviand in te slaan.
Je bent lekker aan het zeurpieten hèquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
Ja, zo komen we er wel.
gewoon feiten....quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bent lekker aan het zeurpieten hè
Blijkbaar hebben sommigen dan strenger beleid gehanteerd ofzo, want het was toch echt 1 ouder:quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan verschilt het flink per instelling. Waar wij zaten moesten het er echt 2 zijn destijds. Waar wij overigens niet voor in aanmerking komen en kwamen, maar dat terzijde.
Volgens gerenommeerde bron WHO vinden de meeste besmettingen thuis plaats. Ik wacht nog steeds op een verbod.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
Is bekend waar nu de meeste besmettingen plaatsvinden in Nederland? Ik hoor of lees daar niets over.
Dit is natuurlijk al 300x gezegd hier. Die mondkapje zorgen vermoedelijk voor een toename van het aantal besmettingen. Terugdraaien is echter geen optie meer, dat zou de geloofwaardigheid van Hugo en kornuiten tot onder het nulpunt laten dalen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
De eerdere vraag is waarom iets hanteren dat sws geen principiële bescherming biedt anders dan een in stand gehouden vermoeden dat voor elk individu compleet anders ligt ?
Als antwoord op de vraag hier: kuddegedrag. Er is daarbij geen plan anders dan reageren op wat kan en dan het plan wordt. Daarvan terugkomen is schier onmogelijk (eer, gezichtverlies, foute afslag en meer persoonlijk geleuter).
Als mens zich aanpassen op wat anderen ook doen is doorgaans een uitstekend plan waarin een onderworpen mens; voordeel en beslist bescherming kan verwachten (ook als dat gedrag aantoonbaar en feitelijk stupide is). Genoeg studies die dat - ook op op uiterst ludieke wijze - aantonen. Zo ook, imo hier.
Iemand die dan dat ridicule danspatroon doorbreekt is daarmee afvallig en wordt daarmee schuldig.
bron ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Die mondkapje zorgen vermoedelijk voor een toename van het aantal besmettingen.
Geld is voor veel mensen nou eenmaal belangrijker dan gezondheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef raptorix het volgende:
Zag trouwens allerlei winkels die eigenlijk gesloten horen te zijn open zijn, o.a. de lampenwinkel, meerdere kledingwinkels, en nog wat meer, tjah zo schiet het niet op natuurlijk.
Ik zag tijdens m’n wandelingetje door het dorp dat naast de bloemist ook gewoon de gitaarwinkel open is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bent lekker aan het zeurpieten hè
Dat heb jij 300x gepost ja en er is vaak genoeg op gereageerd met de nuance en werkelijke wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk al 300x gezegd hier. Die mondkapje zorgen vermoedelijk voor een toename van het aantal besmettingen. Terugdraaien is echter geen optie meer, dat zou de geloofwaardigheid van Hugo en kornuiten tot onder het nulpunt laten dalen.
Die geef je toch wel aan neem ik? Familietradities moet je in ere houden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag tijdens m’n wandelingetje door het dorp dat naast de bloemist ook gewoon de gitaarwinkel open is.
Lekker essentieel hoor
Dit is niet nieuw. Wil ook niet zeggen dat er tot die tijd niets kan en mag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:42 schreef Bocaj het volgende:
Bill Gates: Normaliteit na zo'n beetje 12 tot 18 maanden...
Schrijf 2021 ook maar af... iig de 1e 6 maand en dan hopen dat je in de 2e helft van het jaar aan de beurt bent voor een vaccin!
Vanaf 9:30 minuten...
Geef ze even 3 dagen om te wennen en zaken te regelen. Waarschijnlijk ben jij geen lokale ondernemer met een zaak die dicht moet, dan is het makkelijk praten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag tijdens m’n wandelingetje door het dorp dat naast de bloemist ook gewoon de gitaarwinkel open is.
Lekker essentieel hoor
Daar is zelfs een heel apart forum voor hier op Fokquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:45 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Kan er in dit forum niet gewoon een topic komen voor alle wappies.
Het zal je verbazen, maar ik heb zelfs een bloemetje gekocht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die geef je toch wel aan neem ik? Familietradities moet je in ere houden.
De voorzienigheid heeft gelukkig dat verhinderd. Redteam zijn imo vooral miskende mensen die boos zijn geen zitting te hebben gehad in het OMT. Rutte speelt verder een sentimentenspel en heeft zich vooral comfortabel geparkeerd achter deskundigen die hij waar hijzelf vond dat het wel kon negeren om vervolgens zich daarachter te verschuilen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
Asscher zegt eigenlijk, zonder de naam te noemen, dat Rutte naar het RedTeam had moeten luisteren.
Zorg gewoon dat je voor 20u al lam ben en hou op met je gemekkerquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:44 schreef leolinedance het volgende:
Wanneer wordt alcoholverkoop na 20u weer toegestaan? Waarom is die ridicule maatregel er nog?
Er is geen overtuigend bewijs. En de cijfers bevestigen het net zo hard. Sinds die mondkapjes zijn mensen elkaar nog net niet aan het knuffelen in de winkels.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat heb jij 300x gepost ja en er is vaak genoeg op gereageerd met de nuance en werkelijke wetenschappelijke onderbouwing.
Het aantal positieve tests per capita ontloopt elkaar niet zoveel meer van regio tot regio tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:49 schreef Mondkapje het volgende:
Je hoort niets meer over dat het erg is in Brabant en niet in Groningen, ik kan me niet voorstellen dat het nu overal hetzelfde is.
Nou ik vind in deze tijd de oliebollenkraam wel essentieel!quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.parool.nl/nie(...)glymk7ximj%3Famp%3D1
Hopelijk gaan ze dit snel verduidelijken allemaal..
Het zou voor heel Nederland beter zijn wanneer Amsterdam per direct volledig achter slot en grendel gaat. Sowieso tot 19 januari 2050 ofzo...quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Verkeerde topic?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:51 schreef Vallon het volgende:
Tweede Kamer debat: geweldige PR schow aangaande belastingen, Rutte: we hebben een prima belastingsysteem dat voldoende solidariteit kent. "Bedrijven die hier geen winst maken betalen ook geen belasting."![]()
Natuurlijk hoor ik nu wat ik wil horen maar dat gladde verhaal "Koop bij de kaasboer" of je pen bij Akkerman te kopen is niet het eerlijke antwoord; komt mij ondertussen mijn strot uit. Dan wel die winkels sluiten incl Akkerman.
Afhaal mag sowieso.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou ik vind in deze tijd de oliebollenkraam wel essentieel!
Je moet die dingen kunnen kopen in december.
Is ook niet zo.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:49 schreef Mondkapje het volgende:
Je hoort niets meer over dat het erg is in Brabant en niet in Groningen, ik kan me niet voorstellen dat het nu overal hetzelfde is.
Dat zegt helaas niet zo heel veel want dat zijn ze nooit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas pindakaas......de cijfers zijn niet 100%
Hoe zo... debat over Corona in de Tweede kamer.... since when is daar een ander topic voor...quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik had het niet tegen jou...quote:
Vind het diep treurig, vooral die ondernemers die er ook nog heel trots op zijn dat ze de regeltjes omzeilen, wat mij betreft heel simpel, ook niet vanuit de deuropening verkopen, de winkel is dicht.quote:
Ondernemer met website gespot.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vind het diep treurig, vooral die ondernemers die er ook nog heel trots op zijn dat ze de regeltjes omzeilen, wat mij betreft heel simpel, ook niet vanuit de deuropening verkopen, de winkel is dicht.
Stemmingmakerij. Ik was vandaag in Amsterdamse Poort en daar was zeker de helft dicht. Viel me nu pas op hoeveel eet- en drinktenten daar zitten, maar ook die waren vrij rustig (behalve uiteraard de Macquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Afhaalrij ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Ik was vandaag in Amsterdamse Poort en daar was zeker de helft dicht. Viel me nu pas op hoeveel eet- en drinktenten daar zitten, maar ook die waren vrij rustig (behalve uiteraard de Mac).
Ik heb daar een jaartje gewerkt, die zaken moeten het vooral van de grote kantoren van de banken en Vattenfall hebben, die zijn al meer dan een halfjaar dicht, en dan loont het nauwelijks om open te gaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Ik was vandaag in Amsterdamse Poort en daar was zeker de helft dicht. Viel me nu pas op hoeveel eet- en drinktenten daar zitten, maar ook die waren vrij rustig (behalve uiteraard de Mac).
Ja, maar bij de Mac staat al gedurende deze hele periode een rij buiten. Komt natuurlijk ook doordat de bestelschermen vrijwel bij de ingang staan.quote:
Eensch. Alleen nog met paspoort en injectie naar binnen om je wiet op te pikken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zou voor heel Nederland beter zijn wanneer Amsterdam per direct volledig achter slot en grendel gaat. Sowieso tot 19 januari 2050 ofzo...
Klopt. Maar goed, de meeste horeca doet het sowieso belabberd op dit moment.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb daar een jaartje gewerkt, die zaken moeten het vooral van de grote kantoren van de banken en Vattenfall hebben, die zijn al meer dan een halfjaar dicht, en dan loont het nauwelijks om open te gaan.
Ja klopt, maar die zaakjes daar die hebben nauwelijks andere inkomsten als die kantoren dicht zijn, misschien op een paar uitgezonderd, de meeste zijn fors aan de prijs en niet echt gericht op het winkelpubliek daar, wel 1 van de leukste winkelgebieden van Amsterdam trouwens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Maar goed, de meeste horeca doet het sowieso belabberd op dit moment.
Als alfa mannetje lult Rutte gewoon wat weg, niet gehinderd van enige kennis van zaken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Vallon het volgende:
Rutte gaat vervolgens weer de gevarenkaart spelen door andere mensen voor zijn sentimentenkarretje te spannen en geeft geen antwoord waarom basisscholen moeten worden gesloten. Hij is echt van het padje af en speelt de Dodo Jojo waar kinderen van/naar school worden gebracht. Drijfzand. En dan voljhouden dat het OMT dit niet kon adviseren en het daarom maar moest gebeuren.![]()
Dit is minachting van de Kamer.
Ja... dat was een andere situatie dan nu.... wat voegt dat hier toequote:Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef MoreDakka het volgende:
Klaver was tijdens de eerste lockdown wel voor schoolsluiting, overigens.
Welnee. Dat ga je pas krijgen als deze situatie oneindig verlengd gaat worden na 19 januari. Dus laten we er voor nu maar het beste van maken met z'n allen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als alfa mannetje lult Rutte gewoon wat weg, niet gehinderd van enige kennis van zaken.
Maar ik vind eht perima dat scholen dicht zijn, dit gaat heel veel mensen irriteren en ophitsen tegen het systeeem.
Klaver weet niet waar hij over praat en is alleen maar bezig met opportunistische oppositievoering. Zoals de meeste Kamerleden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja... dat was een andere situatie dan nu.... wat voegt dat hier toe
De mening of iets voor jezelf OK is, staat daar wmb los van. Ik kan goed de mening van een ander volgen en zal die zelfs verdedigen als dat nodig is. Vrijheid van meningsuiting is een groot recht (en plicht).quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als alfa mannetje lult Rutte gewoon wat weg, niet gehinderd van enige kennis van zaken.
Maar ik vind eht perima dat scholen dicht zijn, dit gaat heel veel mensen irriteren en ophitsen tegen het systeeem.
Dan zullen mensen nog meer tot wanhoop gedreven worden inderdaad, maar nu ook jong-volwassenen geraakt worden omdat ze thuis moeten werken met jengelende kinderen zal dat zeker schade berokkenen aan het draagvlak.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Welnee. Dat ga je pas krijgen als deze situatie oneindig verlengd gaat worden na 19 januari. Dus laten we er voor nu maar het beste van maken met z'n allen.
Welke landen heb je in gedachte?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:19 schreef hjansen82 het volgende:
Verder ben ik nog niet zo overtuigd dat het vaccin echt gaat werken. Het virus muteert en het vaccin zal dan wellicht niet werken. Ook blijven de ziekenhuizen dan volstromen. Als dit het geval is dan zijn we de komende 5 tot 10 jaar niet van dit probleem af. Ik denk steeds meer dat emigreren de enige optie is. Naar een land wat fatsoenlijke maatregelen instelt.
Dat ga ik hier niet vertellen.quote:
Ja maar heb het idee dat het zeker de eerstkomende 2 weken wel mee gaat vallen. Merendeel is vaak toch al vrij rond de kerst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zullen mensen nog meer tot wanhoop gedreven worden inderdaad, maar nu ook jong-volwassenen geraakt worden omdat ze thuis moeten werken met jengelende kinderen zal dat zeker schade berokkenen aan het draagvlak.
Gisteren had je het nog over Zweden, dat je daar naartoe zou gaan emigrerenquote:
Oké, in ieder geval bedankt voor je inzichten dat het vaccine niet gaat werken.quote:
Tsja als je niets wilt aannemen van de experts dan wordt het inderdaad emigreren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:19 schreef hjansen82 het volgende:
Verder ben ik nog niet zo overtuigd dat het vaccin echt gaat werken. Het virus muteert en het vaccin zal dan wellicht niet werken. Ook blijven de ziekenhuizen dan volstromen. Als dit het geval is dan zijn we de komende 5 tot 10 jaar niet van dit probleem af. Ik denk steeds meer dat emigreren de enige optie is. Naar een land wat fatsoenlijke maatregelen instelt.
naar Antarctica.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Tsja als je niets wilt aannemen van de experts dan wordt het inderdaad emigreren.
Cheers!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Nou jongens, ik ga aan de borrel.
Vast contract gekregen en verhoging salaris. En dat tijdens corona tijd!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Proost!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Van harte gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Dat zegt hij zo vaak als zoethoudertje, en tot nu toe komt er nooit wat van terecht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Scholen eventueel een week eerder open, aldus Rutte zojuist. Moeten de opnames wel zakken naar 10 of minder per dag denk ik.
Nietquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Scholen eventueel een week eerder open, aldus Rutte zojuist. Moeten de IC opnames wel zakken naar 10 of minder per dag denk ik.
Hoe haalbaar denken jullie dat het gaat worden om over 4 weken al echt klaar te zijn voor het aankondigen van versoepelingen?
Je doet net of dit de zoveelste keer is dat scholen dicht zijn..quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat zegt hij zo vaak als zoethoudertje, en tot nu toe komt er nooit wat van terecht.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Nee maar hij heeft de gewoonte om mooie praatjes te maken en die niet waar te maken. Beter zegt hij gewoon niks.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je doet net of dit de zoveelste keer is dat scholen dicht zijn..
Rest van de samenleving? Onderwijs kunnen we niet oplossen met een financiële tegemoetkoming en bevat zeker 20% van je bevolking.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:40 schreef Noek het volgende:
Scholen als eerste open. Als ze dat net doen zoals nu begint het feest gelijk weer en krijgt de rest vd samenleving gewoon geen lucht.
Tsja, het is allemaal oneerlijk verdeeld zo. Bij ons is het niet normaal druk, en komende jaren komt er nog veel meer werk aan (Omgevingswet). We komen niet aan geschikt personeel, is heel schaars.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Proost!
Hoorde vandaag dat de bonus voor dit jaar ook grotendeels wordt uitgekeerd vanwege prima resultaten ondanks de crisis. Kan toch weer mooi in de zak.
Geniet er van. Zo kan het dus ook. Kwestie van juiste keuzes maken in het levenquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Hebben we überhaupt op 10 IC opnames gezeten dit jaar?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Scholen eventueel een week eerder open, aldus Rutte zojuist. Moeten de IC opnames wel zakken naar 10 of minder per dag denk ik.
Hoe haalbaar denken jullie dat het gaat worden om over 4 weken al echt klaar te zijn voor het aankondigen van versoepelingen?
Nietquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Je kunt gewoon onderwijs volgen met maatregelen en zonder aula’s met 300 leerlingen. Hou toch op met dat zwart/witte gedoe steeds.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Rest van de samenleving? Onderwijs kunnen we niet oplossen met een financiële tegemoetkoming en bevat zeker 20% van je bevolking.
En dan zeurt iedereen weer over het gebrek aan perspectief bieden..quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee maar hij heeft de gewoonte om mooie praatjes te maken en die niet waar te maken. Beter zegt hij gewoon niks.
Of verwacht je zelf dat er over een paar weken opeens niemand meer naar de IC moet.
Tussen begin mei en eind september.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hebben we überhaupt op 10 IC opnames gezeten dit jaar?
Ja we kunnen ook online shoppen en thuiswerken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt gewoon onderwijs volgen met maatregelen en zonder aula’s met 300 leerlingen. Hou toch op met dat zwarte/witte gedoe steeds.
Big mitsquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
het zal zeker gaan dalen MITS mensen niet massaal tijdens Kerst en Oud en Nieuw de regels aan hun laars gaan lappen.
Ja zag het.quote:
Ga daar alvast maar vanuit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
MITS mensen niet massaal tijdens Kerst en Oud en Nieuw de regels aan hun laars gaan lappen.
Ik houd m’n hart vast, maar mocht het mis gaan dan moeten we iig niet zeuren dat het dus langer gaat duren (tot in februari)..quote:
Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Het enige voordeel is dat het aantal opnames nu lager is dan in maart, dus je bent ook weer eerder onder zo'n grenswaarde.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja zag het.
Daar hebben we destijds dus 2 maanden over gedaan. Totaal niet haalbaar nu lijkt me.
Perspectief is lange termijn visie, niet speculeren over 2 weken eerder open dicht, dat misschien open, dat verbieden, dat half-half, etc. etc. Zinloze symboolregels, enkel reageren op dagcijfers en onderbuik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan zeurt iedereen weer over het gebrek aan perspectief bieden..
Persoonlijk denk ik ook dat 12 januari te vroeg komt, maar het zal zeker gaan dalen MITS mensen niet massaal tijdens Kerst en Oud en Nieuw de regels aan hun laars gaan lappen.
Als we in maart 2 maanden nodig hadden om dit punt te bereiken gaat het nu zeker niet lukken lijkt me.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik houd m’n hart vast, maar mocht het mis gaan dan moeten we iig niet zeuren dat het dus langer gaat duren (tot in februari)..
Ja, wij zitten ook op een bezettingsgraad van 15 procentpunt boven target, oftewel iedereen is heel hard aan het lopen voor klanten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Tsja, het is allemaal oneerlijk verdeeld zo. Bij ons is het niet normaal druk, en komende jaren komt er nog veel meer werk aan (Omgevingswet). We komen niet aan geschikt personeel, is heel schaars.
Moet komende weken nog 40 overuren opmaken die ik niet mee mag nemen omdat ik teveel vrije dagen over heb ..
Misschien eens in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt gewoon onderwijs volgen met maatregelen en zonder aula’s met 300 leerlingen. Hou toch op met dat zwarte/witte gedoe steeds.
Aan de andere kant vandaag wel weer het hoogst aantal opnames in ruim 6 weken en dat zal de komende 3 weken nog wel zo doorgaan..quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige voordeel is dat het aantal opnames nu lager is dan in maart, dus je bent ook weer eerder onder zo'n grenswaarde.
Maar desalniettemin lijkt me half januari erg optimistisch.
En zo geschiedde.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja we kunnen ook online shoppen en thuiswerken.
Dan moet de horeca ook open want dit was ook de eis voor de horeca. Of zijn de doelpalen weer verschoven?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Geef die memo maar even door aan de scholen hier. Daar zitten ze nog knus met 300 man samen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien eens in de spiegel kijken.
Dat is namelijk precies wat alle scholen al doen.
De horeca heeft een ruimhartiger financieel steunpakket gekregen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:56 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dan moet de horeca ook open want dit was ook de eis voor de horeca. Of zijn de doelpalen weer verschoven?
Aanzienlijk verschil tussen het belang van horeca en scholen, maar oke inderdaad wellicht de horeca dan weer open met max 30 gasten?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:56 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dan moet de horeca ook open want dit was ook de eis voor de horeca. Of zijn de doelpalen weer verschoven?
Nuance ken je blijkbaar niet. Vandaar de spiegel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Geef die memo maar even door aan de scholen hier. Daar zitten ze nog knus met 300 man samen.
Maar nu even niet natuurlijk en ook handig om dat straks ook niet te doen. Met je spiegel.
Ja we gaan hier nog lang mee dooretteren. Mensen die denken dat het volgend jaar weer bij het oude is gaan nog teleurgesteld worden. Het virus gaat geheid muteren en ik denk ook niet dat de zorg ontlast wordt met het vaccin, helaas.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:19 schreef hjansen82 het volgende:
Hoe komt het dan dat steeds meer horecaondernemers de handdoek in de ring gooien? Ik snap niet dat mensen denken dat dit voldoende is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De horeca heeft een ruimhartiger financieel steunpakket gekregen.
De testresultaten zeggen wat anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:59 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat de zorg ontlast wordt met het vaccin, helaas.
Waarschijnlijk omdat ze doorhebben we nog wel even met deze pandemie zitten opgezadeld. Ik zou ook wat anders gaan doen als ik een horecazaak had.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat steeds meer horecaondernemers de handdoek in de ring gooien?
Dat zal wel gebeuren, maar daarnaast zullen best veel mensen denk ik voor of na de kerst ook wat vakantie nemen. De hoeveelheid besmettingen op het werk zullen dus ook wel afnemen en misschien merken een grotere groep mensen dus al op dat ze ziek zijn voordat ze met anderen in aanraking komen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan zeurt iedereen weer over het gebrek aan perspectief bieden..
Persoonlijk denk ik ook dat 12 januari te vroeg komt, maar het zal zeker gaan dalen MITS mensen niet massaal tijdens Kerst en Oud en Nieuw de regels aan hun laars gaan lappen.
Je schrijft het echt consequent verkeerdquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet verassend, dat zag ik al aankomen.
Ik nam altijd standaard tussen kerst en oud&nieuw vrij. En velen met mijquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren, maar daarnaast zullen best veel mensen denk ik voor of na de kerst ook wat vakantie nemen. De hoeveelheid besmettingen op het werk zullen dus ook wel afnemen en misschien merken een grotere groep mensen dus al op dat ze ziek zijn voordat ze met anderen in aanraking komen.
Ze zijn totaal onnodig dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze doorhebben we nog wel even met deze pandemie zitten opgezadeld. Ik zou ook wat anders gaan doen als ik een horecazaak had.
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).
Nieuwe baan per 1 januari.![]()
(en drie salarisschaaltjes omhoog).
Dat zo'n bizar (rot)jaar zo kan eindigen voor mij (en jou) persoonlijk. Mooi man.
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:07 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze zijn totaal onnodig dicht.
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).
Dat zo'n bizar (rot)jaar zo kan eindigen voor mij (en jou) persoonlijk. Mooi man.
Gefeliciteerd, en @Minimunt ook! Ik hoop dat ik me bij jullie aan kan sluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Naisj! Gefeliciteerd! Hoop dat je veel werkplezier mag hebben volged jaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij gewoon zegt dat horecagelegenheden niet meer levensvatbaar zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.
Zo nee, hou aub. op met je onderbuik wetenschap.
Net als met de mondkapjes. De geloofwaardigheid neemt nu in rap tempo af af.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:40 schreef Noek het volgende:
Scholen als eerste open. Als ze dat net doen zoals nu begint het feest gelijk weer en krijgt de rest vd samenleving gewoon geen lucht.
Amen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
De geloofwaardigheid en draagvlak neemt helemaal niet af trouwens. Uit alle onderzoeken blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat een heel groot deel van de bevolking achter de maatregelen staat. Dat een paar users hier op FOK! blijven schreeuwen dat het ongeloofwaardig/bullshit/onnodig is verandert daar ook weinig aan.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is gewoonweg niet meer te filmen. De horeca zou open bij 10 IC opnames per dag maar mag nu weer achter in de rij aansluiten.quote:
Heb je een filmpje over de geloofwaardigheid van kapjes?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als met de mondkapjes. De geloofwaardigheid neemt nu in rap tempo af af.
Bewaar je toontje maar voor iemand die je wel kan imponeren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nuance ken je blijkbaar niet. Vandaar de spiegel.
Dat komt wel als de financiële malaise meer mensen gaat raken. Het MKB-komt nu in hetzelfde schuitje als de horeca.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
De geloofwaardigheid en draagvlak neemt helemaal niet af trouwens. Uit alle onderzoeken blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat een heel groot deel van de bevolking achter de maatregelen staat. Dat een paar users hier op FOK! blijven schreeuwen dat het ongeloofwaardig/bullshit/onnodig is verandert daar ook weinig aan.
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze doorhebben we nog wel even met deze pandemie zitten opgezadeld. Ik zou ook wat anders gaan doen als ik een horecazaak had.
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.
Zo nee, hou aub. op met je onderbuik wetenschap.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.
Heb het idee dat ik beter/makkelijker functioneer in het leven als de gejaagdheid er af is. Een echte autist![]()
Ik heb ook megaveel uren over. Mede door het gebrek aan reizen, waarmee ik 90% van mijn vakantie(uren) vul. Eigenlijk wou ik dit jaar eindelijk eens mijn achterstand van afgelopen jaren inhalen wat opnemen vakantie-uren betreft. Liep een beetje anders. Vanwege de nieuwe baan eind december nog wat vrij nemen. Voor de rest even bekijken of ik eventueel wat kan verkopen, of toch gewoon alles kan meenemen. Blijft zelfde werkgever dus zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Tsja, het is allemaal oneerlijk verdeeld zo. Bij ons is het niet normaal druk, en komende jaren komt er nog veel meer werk aan (Omgevingswet). We komen niet aan geschikt personeel, is heel schaars.
Moet komende weken nog 40 overuren opmaken die ik niet mee mag nemen omdat ik teveel vrije dagen over heb ..
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop dat ik me bij jullie aan kan sluiten.
Graag een wetenschappelijke bron hiervoor, liefst peer-reviewedquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Bewaar je toontje maar voor iemand die je wel kan imponeren.
https://www.nature.com/ar(...)5_deeplink_PID798826quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je schrijft het echt consequent verkeerdveRRassend
Je klinkt wat mad. Jammer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartKom op zeg, zomaar dingen roepen zonder enige onderbouwing en dan boos worden als iemand daar op reageert.
Dat is de kortzichtigheid van enkelen in dit topic. Direct moord en brand als een ondernemer 2 dagen langer sjoemelt om even wat dingen goed te kunnen regelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.
Moet ik nu weer wat gaan zeggen over je toontje? Is dat hoe het werkt?quote:
Gefeliciteerd! Ik maak de aankomende weken hoogstwaarschijnlijk ook een overstap naar ander werk met betere voorwaarden. Het is tijd om van baan te wisselen als je begint te wensen dat je collega's Corona krijgenquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?
Hier wat peer reviews:quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Graag een wetenschappelijke bron hiervoor, liefst peer-reviewed
En wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Schoolsluiting in de praktijk (op mijn school dan). Examenklassen les op school rooster, net zoals schoolexamen vakken (zoals maatschappijleer en Anw in de voorexamenklassen) en praktijk vakken (zoals CKV en beeldende vorming) voor de voorexamenklassen. Resultaat: alsnog rond de 500 lln op school en de docenten van de betreffende klassen en/of vakken ook fulltime aanwezig op school
Instemmen met maatregelen is heel makkelijk als je zelf niet direct financieel geraakt wordt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Wat een downie, al waren het wel daklozen die aan de Shultenbrau zaten, ga je toch niet zo'n filmpje maken van jezelf, waarin je met obvious shit gejank komt. Beetje sneu vragen om aandacht. Dat het vervolgens ook nog gelogen isquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Viesmad.
Verhaal zou ietsje anders in elkaar steken:
[ twitter ]
Maar hoeveel nummers waren het nou?![]()
[ twitter ]
Top!quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Schoolsluiting in de praktijk (op mijn school dan). Examenklassen les op school rooster, net zoals schoolexamen vakken (zoals maatschappijleer en Anw in de voorexamenklassen) en praktijk vakken (zoals CKV en beeldende vorming) voor de voorexamenklassen. Resultaat: alsnog rond de 500 lln op school en de docenten van de betreffende klassen en/of vakken ook fulltime aanwezig op school
500 klinkt natuurlijk erg veel, maar als jullie normaal rond de 2500 leerlingen hebben is het dus niet zoveel meer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Ooit gaat karma deze mensen raken, zo denk ik altijd. Hoe makkelijk zij zulke mensen even opzij zetten om maar wat anders te zoeken want het is niet meer levensvatbaar in hun ogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is de kortzichtigheid van enkelen in dit topic. Direct moord en brand als een ondernemer 2 dagen langer sjoemelt om even wat dingen goed te kunnen regelen.
"Ze moeten maar omscholen" is ook een mooie ja. Ik denk echt dat die mensen die dat zeggen geen benul hebben.
COR / Corona peer reviewed artikelen +datavisualisatie & statistieken topicquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @:Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.
Ik? Denk dat je het tegen de verkeerde hebt. Ik heb nooit geageerd tegen horecasluiting.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @:Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.
Normaal rond de 950...quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
500 klinkt natuurlijk erg veel, maar als jullie normaal rond de 2500 leerlingen hebben is het dus niet zoveel meer.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartKom op zeg, zomaar dingen roepen zonder enige onderbouwing en dan boos worden als iemand daar op reageert.
Er word niks raars gezegd hoor. Ik zie jou beweren dat er al aanvullende maatregelen zijn binnen de aula’s ed. Noek zegt terecht dat dat niet zo is. Wat ook gewoon zo is als ik zo om me heen de verhalen hoor van oa schoolgaande neefjes en nichtjes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien eens in de spiegel kijken.
Dat is namelijk precies wat alle scholen al doen.
En ik zie het juist overal wel. Gohquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Er word niks raars gezegd hoor. Ik zie jou beweren dat er al aanvullende maatregelen zijn binnen de aula’s ed. Noek zegt terecht dat dat niet zo is. Wat ook gewoon zo is als ik zo om me heen de verhalen hoor van oa schoolgaande neefjes en nichtjes.
Geen idee, regels zijn in principe voor elke school hetzelfde. Hoe dat per school uitpakt weet ik niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan is het best behoorlijk, maar is het denk je op elke school zo?
Klopt, heel veel mensen zeggen daar ook achter te staan. Ik zie het ook in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Dat was ook onduidelijk. Persconferentie had het over lln in examenjaar, waarbij wat jij schetst dus opgaat. Documenten Rijksoverheid hebben het over Examens wat dus zou betekenen alleen de schoolexamens op school, lessen online.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Grijpen ze een keer hard genoeg in gaan ze na een dag al lopen polderen, typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef VacaLoca het volgende:
Pff nu maken ze er wel een zooitje van door te stellen dat winkels die 30% essentiële artikelen verkopen open mogen. Dat gaat een hoop kwaad bloed zetten.
Jij benoemde ook niet specifiek dat je het over een selectie scholen had. Ook jij wilde de indruk wekken dat alle scholen al maatregelen hebben in de aula.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En ik zie het juist overal wel. Goh![]()
Verschillende scholen nemen verschillende maatregelen. Sommige maatregelen zullen niet voldoende zijn in de ogen van sommigen. Dat is nuance. Niet wat Noek post.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grijpen ze een keer hard genoeg in gaan ze na een dag al lopen polderen, typisch Nederlands.
Alle winkels even een schap met wat levensmiddelen in de winkel zetten en je mag open. Gratis paar schoenen bij een heel brood van ¤100 per stuk en hup 100% omzet in essentiële artikelen.
Natuurlijk overdrijf ik nu, maar dat polderen haalt juist het hele ingrijpen weer onderuit en wij zijn nog maar een dag verder.
Dat lees je verkeerd. Er zijn geen scholen waar 300 leerlingen in een aula zitten zonder enige maatregelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij benoemde ook niet specifiek dat je het over een selectie scholen had. Ook jij wilde de indruk wekken dat alle scholen al maatregelen hebben in de aula.![]()
Jij bent bij alle scholen binnen geweest om dat te controleren?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lees je verkeerd. Er zijn geen scholen waar 300 leerlingen in een aula zitten zonder enige maatregelen.
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.
Inderdaad en dan verbaast zijn dat de drukte en mobiliteit hoog blijft de komende weken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
En het signaal wat je er mee afgeeft aan een deel van de bevolking.
Eerst: oei lockdown, bijna alles dicht, dan zal het wel ernstig zijn.
Nog geen dag later: oh, een heleboel winkels mogen tóch weer open. Oh dan zal het wel weer meevallen.
En daarmee kom je van de drup in de regen. Horecazaken die failliet gaan, transportbedrijven die failliet gaan omdat ze geen producten meer hoeven te leveren, huurbazen die geen huur meer ontvangen en dus leegstaande panden. En dan niet te vergeten alle werkloze mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.
Ik ben ook voor lockdown hoor. Maar ik vind 5 weken wel erg lang. Sowieso duurt dit allemaal veel te lang.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daarmee kom je van de drup in de regen. Horecazaken die failliet gaan, transportbedrijven die failliet gaan omdat ze geen producten meer hoeven te leveren, huurbazen die geen huur meer ontvangen en dus leegstaande panden. En dan niet te vergeten alle werkloze mensen.
Ik begrijp wel dat als je zelf niet financieel geraakt wordt het je niet zoveel boeit. Maar ik begrijp er weinig van. Hoe kan je voor een lockdown zijn.
Had de indruk dat het vandaag iets rustiger was op straat met verkeer, maar nog altijd behoorlijk druk vond ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad en dan verbaast zijn dat de drukte en mobiliteit hoog blijft de komende weken.
Zoals het een rasechte Nederlander betaamt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen zeggen daar ook achter te staan. Ik zie het ook in mijn omgeving.
Alleen niemand handelt daar naar.
Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je voor een lockdown zijn.
Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.
We hadden alles dicht moeten gooien. Dan hadden we een lockdown voorkomen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.
Heeft Ferd al geboekt?quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-heel-de-wereld
Ook wel een dingetje. Nog nooit eerder gebeurd
En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef quirina het volgende:
Het was weer lekker druk op de weg vandaag trouwens.
Kinderen laatste dag school en opvang dus nog even snel inslaan leek het.
Jep, gaat gewoon door hoorquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.
1815 laatste keer dacht ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Hier in het dorp zo'n beetje de enige winkel die wel dicht was vanmiddagquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:17 schreef Lemsterr het volgende:
Dus we kunnen weer naar Action binnenkort?
Dat sturen naar Zuid Europa doen ze ook alleen maar omdat wij met die landen een enorm handelstekort hebben en het failliet van die landen veel meer kost. Verder heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.
Uiteindelijk verdiend die sector gewoon compensatie voor alle vaste lasten en contracten. Er word gedaan alsof (niet door jou specifiek!) dat ze in hun handjes mogen wrijven vanwege de steun die ze krijgen, maar het is gewoon niet genoeg.
De overheid stuurt wel even talloze euro’s richting zuid Europa, maar de eigen bedrijven laten ze lijden. Word telkens van gevraagd dat ze innovatief denken. Of dat ze hun passie maar gewoon op moeten geven. Beetje krom. De bedrijven komen in de problemen door opgelegde maatregelen; dan vind ik dat je als overheid wel de plicht hebt om die bedrijven vol te compenseren.
Je ziet ook vandaag maar weer hoe snel mensen in opstand komen als ze zelf worden geraakt. Met de scholen bv. Nou, dat ervaren sommige sectoren dus al maanden on and off.
KLM kunnen ze nu echt wel een keertje opdoeken, bodemloze put.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Hoe is dat in maart eigenlijk gegaan? Kan het me niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....
Luchtvaart weer stopzettenquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef Confetti het volgende:
Rutte heeft niet de ballen om de luchtvaart stop te zetten dus hij moet niet zeiken. Je kan op Schiphol de toeristen er makkelijk uit filteren.
Het werkte goed zo te horen aan Heerma, Ouwehand en anderen die vonden dat er maar even een totale no-fly zone moest komen, want de 2e golf was ook allemaal de schuld van feestende kutjeugd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:45 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.
Iemand die binnen de regels elke dag twee verschillende personen binnen ontvangt of zelf op visite is, naar elke winkel gaat die nog open mag zijn etc vind ik stuk asocialer dan mensen die vrijheid nemen om verantwoord te genieten op een plek met minder corona gevaar dan waar ze wonen.
Sws draait het allemaal veels te veel om wat volgens de letter van de maatregels wel en niet mag ipv dat mensen gewoon hun gezond verstand gebruiken met als missie om kans op besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.
Uitgaand en inkomend toerisme verbieden. Verbieden Tante Hilde op vakantie te gaan in Oostenrijk doet ons geen schade.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Luchtvaart weer stopzettenstaat gelijk aan miljarden per dag bij het vuil zetten.
Wat win je er mee, helemaal niks, want Nederland zit zelf al vol genoeg met corona.
Het was idd nog net geen reclame. Niet naar buitenland maar onze tropische eilanden zijn uitgezonderd.. Met dag of twee later rijksoverheid die Aruba op geel gooide van Oranje af.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.
Wordt ook een leuk gevecht met reisorganisaties als je al maanden geleden geboekt hebt. Als die weer gaan zeggen: "Sorry vriend, het vliegtuig vliegt, we zetten net speciaal voor jou een 777 in, en in het hotel word je met open armen ontvangen. Wat Mark er van vindt is niet zo rullevant. Je mag cancellen maar dan houden wij gewoon je geld, wij hebben het ook moeilijk in deze tijden."
quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Jullie ook gefeliciteerd!quote:[..]
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.
Heb het idee dat ik beter/makkelijker functioneer in het leven als de gejaagdheid er af is. Een echte autist![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |