Even de omzetcijfers laten controleren door de lokale boa (lol)quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee
HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentiële spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.

Rest afplakken toch? Zodat iedereen in dezelfde hoek van de winkel rondhangt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee
HEMA mag dus open, maar mag dan wel alleen essentiële spullen verkopen, als die voorheen zeker 30 procent van de omzet uitmaakten.

inderdaad je zou maar net een TV nodig hebben en internet werkt ook niet tegelijk op hetzelfde moment. Dan is een mediamarkt wel handig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zal maar een nieuwe TV nodig hebben, toch? Kan je gelijk een diepvries pizza meenemen. Perfect.

quote:Veel winkeliers zijn in verwarring door de lockdown die vandaag is ingegaan. Wanneer ben je een essentiële winkel en wanneer niet? En wat als je zowel levensmiddelen als andere producten verkoopt? Wij spraken eigenaar Wim Temmink van Temmink Gieters & Knakworsten in Ermelo.
"Ik heb geen idee waar ik aan toe ben", zegt Wim als hij ons rondleidt. "Eigenlijk is het concept van mijn zaak niet zo heel ingewikkeld: ik verkoop gieters en ik verkoop knakworsten. Maar ben ik dan essentieel? Zeg het maar."
In de hoop boetes te voorkomen, heeft Wim de gieters voorlopig afgedekt. "Mensen kunnen nu alleen even bij ons terecht voor knakworsten. Het lijkt me dat het zo mag, maar zeker weten doe ik het niet."
Als het aan Wim ligt, gaat hij binnenkort ook de gieters weer verkopen. "Ja, alleen afhalen. Gieter to go. Als je bij de bouwmarkt een zaag mag bestellen, waarom dan bij mij geen gieter? Het komt op mij over alsof ze maar wat willekeurige dingen bij elkaar vegen in Den Haag en zeggen: dit is beleid. Als ondernemer vind ik dat onbegrijpelijk."

Tja, dit kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen toen bekend werd dat de Hema tóch open mocht (onder voorwaarden, maar die voorwaarden werden al snel verbroken).quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:43 schreef Nober het volgende:
Winkels kunnen weer open na kleine aanpassing.
[ twitter ]

Wat mij betreft blijft alleen de AH nog open, lekker gezellig met z'n alle binnen zwetenquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rest afplakken toch? Zodat iedereen in dezelfde hoek van de winkel rondhangt.Oplossingsgericht.

Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Moeten winkels dan hun jaarcijfers lokaal beschikbaar houden voor handhavers?

Positieve tests is ook alweer flink gedaald.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tja, dit kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen toen bekend werd dat de Hema tóch open mocht (onder voorwaarden, maar die voorwaarden werden al snel verbroken).
Eerst streng in een toespraak een harde lockdown instellen omdatde situatie ernstig is.
En een dag later is het al dusdanig gewijzigd zodat veel winkels toch open kunnen. En dat ook zullen doen.
Waarmee je dus een signaal afgeeft waardoorde burger denkt dat het toch niet zo ernstig is...

Aantonen aan wie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:13 schreef Tarado het volgende:
Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.

Ligt er aan hoeveel bollen je verkoopt natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik niet maar een zaak als de Hema zal dus aan moeten tonen dat hun omzet uit rookworst vrij hoog is, maar een kledingzaak die nu oliebollen gaat verkopen is dus bij voorbaat kansloos.

Cijfers van vandaag en gisteren zijn niet compleet door storing/ict problemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Positieve tests is ook alweer flink gedaald.
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag

Semi-lockdown heh, werkt zelfs met terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag

helaas pindakaas......de cijfers zijn niet 100%quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
[..]
9924 zondag
8496 gisteren
6682 vandaag

nee want als je nooit oliebollen hebt verkocht kan je daar nooit eerder 30% omzet uit gehaald hebbenquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ligt er aan hoeveel bollen je verkoopt natuurlijk.

Aan de boa die accountant moet spelen natuurlijk.quote:

Hebben ze daar wel een code voor danquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
A
[..]
Aan de boa die accountant moet spelen natuurlijk.

Dus veranderd er eigenlijk niks.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee want als je nooit oliebollen hebt verkocht kan je daar nooit eerder 30% omzet uit gehaald hebben

Dubbelfunctie: boaccountantquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
A
[..]
Aan de boa die accountant moet spelen natuurlijk.

Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oh ik snap dat de winkelier hier gebruik van gaat maken hoor. Die moet inderdaad zijn/haar brood verdienen en kun je niks kwalijk nemen.
De overheid moet die ruimte gewoon niet bieden. Supermarkt, drogisterij, apotheek, bakker, slager en groenteboer mogen open, de rest moet dicht. Klaar.
Je ziet al dat Hema ermee aan de haal gaat.

Was dat niet altijd 1?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:21 schreef Haags het volgende:
De kinderopvang gaat echt compleet mank bij sommigen instellingen momenteel. 1 van beide ouders hoeven maar een vitale functie te hebben of het kind mag al naar de opvang.
Nu weet ik uit vrij betrouwbare bron dat ouders massaal aan het sjoemelen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |