abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:15:23 #276
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196753941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Hoe kan je voor een lockdown zijn.
Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.
pi_196753943
Het was weer lekker druk op de weg vandaag trouwens.
Kinderen laatste dag school en opvang dus nog even snel inslaan leek het.
pi_196753948
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiėle steun vanuit de overheid.
Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.

Uiteindelijk verdiend die sector gewoon compensatie voor alle vaste lasten en contracten. Er word gedaan alsof (niet door jou specifiek!) dat ze in hun handjes mogen wrijven vanwege de steun die ze krijgen, maar het is gewoon niet genoeg.

De overheid stuurt wel even talloze euro’s richting zuid Europa, maar de eigen bedrijven laten ze lijden. Word telkens van gevraagd dat ze innovatief denken. Of dat ze hun passie maar gewoon op moeten geven. Beetje krom. De bedrijven komen in de problemen door opgelegde maatregelen; dan vind ik dat je als overheid wel de plicht hebt om die bedrijven vol te compenseren.

Je ziet ook vandaag maar weer hoe snel mensen in opstand komen als ze zelf worden geraakt. Met de scholen bv. Nou, dat ervaren sommige sectoren dus al maanden on and off.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 21:17:23 ]
pi_196753990
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.
We hadden alles dicht moeten gooien. Dan hadden we een lockdown voorkomen!
I'll give you something to do
pi_196753991
Dus we kunnen weer naar Action binnenkort?
pi_196754043
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-heel-de-wereld

Ook wel een dingetje. Nog nooit eerder gebeurd
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:22:36 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196754104
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:

Heeft Ferd al geboekt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196754132
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef quirina het volgende:
Het was weer lekker druk op de weg vandaag trouwens.
Kinderen laatste dag school en opvang dus nog even snel inslaan leek het.
En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.
pi_196754194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.
Jep, gaat gewoon door hoor
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:28:32 #285
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196754208
quote:

1815 laatste keer dacht ik.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:34:09 #286
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196754324
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:17 schreef Lemsterr het volgende:
Dus we kunnen weer naar Action binnenkort?
Hier in het dorp zo'n beetje de enige winkel die wel dicht was vanmiddag :+
pi_196754335
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.

Uiteindelijk verdiend die sector gewoon compensatie voor alle vaste lasten en contracten. Er word gedaan alsof (niet door jou specifiek!) dat ze in hun handjes mogen wrijven vanwege de steun die ze krijgen, maar het is gewoon niet genoeg.

De overheid stuurt wel even talloze euro’s richting zuid Europa, maar de eigen bedrijven laten ze lijden. Word telkens van gevraagd dat ze innovatief denken. Of dat ze hun passie maar gewoon op moeten geven. Beetje krom. De bedrijven komen in de problemen door opgelegde maatregelen; dan vind ik dat je als overheid wel de plicht hebt om die bedrijven vol te compenseren.

Je ziet ook vandaag maar weer hoe snel mensen in opstand komen als ze zelf worden geraakt. Met de scholen bv. Nou, dat ervaren sommige sectoren dus al maanden on and off.
Dat sturen naar Zuid Europa doen ze ook alleen maar omdat wij met die landen een enorm handelstekort hebben en het failliet van die landen veel meer kost. Verder heb je helemaal gelijk.
pi_196754355
quote:

KLM kunnen ze nu echt wel een keertje opdoeken, bodemloze put.
pi_196754377
quote:

Hoe is dat in maart eigenlijk gegaan? Kan het me niet meer herinneren. :') Zijn er toen landen op geel gebleven terwijl de meeste vluchten gewoon niet meer gingen?
pi_196754446
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
pi_196754477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196754508
Rutte heeft niet de ballen om de luchtvaart stop te zetten dus hij moet niet zeiken. Je kan op Schiphol de toeristen er makkelijk uit filteren.
pi_196754520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.

Wordt ook een leuk gevecht met reisorganisaties als je al maanden geleden geboekt hebt. Als die weer gaan zeggen: "Sorry vriend, het vliegtuig vliegt, we zetten net speciaal voor jou een 777 in, en in het hotel word je met open armen ontvangen. Wat Mark er van vindt is niet zo rullevant. Je mag cancellen maar dan houden wij gewoon je geld, wij hebben het ook moeilijk in deze tijden."
pi_196754581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....
Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.

Iemand die binnen de regels elke dag twee verschillende personen binnen ontvangt of zelf op visite is, naar elke winkel gaat die nog open mag zijn etc vind ik stuk asocialer dan mensen die vrijheid nemen om verantwoord te genieten op een plek met minder corona gevaar dan waar ze wonen.

Sws draait het allemaal veels te veel om wat volgens de letter van de maatregels wel en niet mag ipv dat mensen gewoon hun gezond verstand gebruiken met als missie om kans op besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.
pi_196754596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef Confetti het volgende:
Rutte heeft niet de ballen om de luchtvaart stop te zetten dus hij moet niet zeiken. Je kan op Schiphol de toeristen er makkelijk uit filteren.
Luchtvaart weer stopzetten :') staat gelijk aan miljarden per dag bij het vuil zetten.

Wat win je er mee, helemaal niks, want Nederland zit zelf al vol genoeg met corona.
pi_196754665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:45 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.

Iemand die binnen de regels elke dag twee verschillende personen binnen ontvangt of zelf op visite is, naar elke winkel gaat die nog open mag zijn etc vind ik stuk asocialer dan mensen die vrijheid nemen om verantwoord te genieten op een plek met minder corona gevaar dan waar ze wonen.

Sws draait het allemaal veels te veel om wat volgens de letter van de maatregels wel en niet mag ipv dat mensen gewoon hun gezond verstand gebruiken met als missie om kans op besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.
Het werkte goed zo te horen aan Heerma, Ouwehand en anderen die vonden dat er maar even een totale no-fly zone moest komen, want de 2e golf was ook allemaal de schuld van feestende kutjeugd. :') Anders hadden we nu nog 0 gevallen gehad zeker.

Ja kinders, populisme vind je overal.
pi_196754667
Er zijn zelfs werkgevers die vragen of hun werknemer’s partner een vitaal beroep hebben zodat ze gewoon kinderopvang kunnen gebruiken zodat ze naar kantoor kunnen gaan om te werken.
Ik vind dat een beetje misbruik maken maar goed..
de regel is tenslotte dat 1 ouder een vitaal beroep moet hebben om gebruik te maken van de opvang, dus ja ook hier kan je weer spelen met de regels.
pi_196754676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Luchtvaart weer stopzetten :') staat gelijk aan miljarden per dag bij het vuil zetten.

Wat win je er mee, helemaal niks, want Nederland zit zelf al vol genoeg met corona.
Uitgaand en inkomend toerisme verbieden. Verbieden Tante Hilde op vakantie te gaan in Oostenrijk doet ons geen schade.

Dat is toch wat ze zeggen tegen ons? Niet komen en niet gaan. Als je dat toch toestaat heb je duistere belangen of te laf.
pi_196754697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.

Wordt ook een leuk gevecht met reisorganisaties als je al maanden geleden geboekt hebt. Als die weer gaan zeggen: "Sorry vriend, het vliegtuig vliegt, we zetten net speciaal voor jou een 777 in, en in het hotel word je met open armen ontvangen. Wat Mark er van vindt is niet zo rullevant. Je mag cancellen maar dan houden wij gewoon je geld, wij hebben het ook moeilijk in deze tijden."
Het was idd nog net geen reclame. Niet naar buitenland maar onze tropische eilanden zijn uitgezonderd.. Met dag of twee later rijksoverheid die Aruba op geel gooide van Oranje af.

Dat kleuren systeem had gewoon prima volstaan met daarbij dringend advies daar aan te houden en risico snappen dat geel elk moment naar oranje kan gaan.

Ik heb liever dat mensen twee weken lang na afnemen corona test in buitenlucht ergens vakantie genieten zonder corona mee terug te nemen dan dat diezelfde mensen hier in huiskamers en hemas besmet raken en verder de boel besmetten.

Was dan meteen duidelijk geweest en had na die uitspraak alles toen op oranje gezet. Zonder uitzonderingen abc eilanden.

En zou dat kleuren systeem niet Europees aangepakt worden toen?
pi_196754753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:

[..]

Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).
Nieuwe baan per 1 januari. :s) *O* (en drie salarisschaaltjes omhoog).

Dat zo'n bizar (rot)jaar zo kan eindigen voor mij (en jou) persoonlijk. Mooi man.
quote:
[..]

Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.

Heb het idee dat ik beter/makkelijker functioneer in het leven als de gejaagdheid er af is. Een echte autist _O_ :')
Jullie ook gefeliciteerd!

Hier ook 20% meer werk, en veel collega's die met pensioen zijn gegaan/andere functie hebben aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')