Je schrijft het echt consequent verkeerdquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet verassend, dat zag ik al aankomen.
Ik nam altijd standaard tussen kerst en oud&nieuw vrij. En velen met mijquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren, maar daarnaast zullen best veel mensen denk ik voor of na de kerst ook wat vakantie nemen. De hoeveelheid besmettingen op het werk zullen dus ook wel afnemen en misschien merken een grotere groep mensen dus al op dat ze ziek zijn voordat ze met anderen in aanraking komen.
Ze zijn totaal onnodig dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze doorhebben we nog wel even met deze pandemie zitten opgezadeld. Ik zou ook wat anders gaan doen als ik een horecazaak had.
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).
Nieuwe baan per 1 januari.![]()
(en drie salarisschaaltjes omhoog).
Dat zo'n bizar (rot)jaar zo kan eindigen voor mij (en jou) persoonlijk. Mooi man.
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:07 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze zijn totaal onnodig dicht.
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Geniet er van! Ik ben ook al vanaf donderdagmiddag non stop aan het feestvieren (en drinken).
Dat zo'n bizar (rot)jaar zo kan eindigen voor mij (en jou) persoonlijk. Mooi man.
Gefeliciteerd, en @Minimunt ook! Ik hoop dat ik me bij jullie aan kan sluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Naisj! Gefeliciteerd! Hoop dat je veel werkplezier mag hebben volged jaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij gewoon zegt dat horecagelegenheden niet meer levensvatbaar zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.
Zo nee, hou aub. op met je onderbuik wetenschap.
Net als met de mondkapjes. De geloofwaardigheid neemt nu in rap tempo af af.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als alfa mannetje lult Rutte gewoon wat weg, niet gehinderd van enige kennis van zaken.
Maar ik vind eht perima dat scholen dicht zijn, dit gaat heel veel mensen irriteren en ophitsen tegen het systeeem.
Ben ik ook bang voor ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:40 schreef Noek het volgende:
Scholen als eerste open. Als ze dat net doen zoals nu begint het feest gelijk weer en krijgt de rest vd samenleving gewoon geen lucht.
Amen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
De geloofwaardigheid en draagvlak neemt helemaal niet af trouwens. Uit alle onderzoeken blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat een heel groot deel van de bevolking achter de maatregelen staat. Dat een paar users hier op FOK! blijven schreeuwen dat het ongeloofwaardig/bullshit/onnodig is verandert daar ook weinig aan.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is gewoonweg niet meer te filmen. De horeca zou open bij 10 IC opnames per dag maar mag nu weer achter in de rij aansluiten.quote:
Heb je een filmpje over de geloofwaardigheid van kapjes?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als met de mondkapjes. De geloofwaardigheid neemt nu in rap tempo af af.
Bewaar je toontje maar voor iemand die je wel kan imponeren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nuance ken je blijkbaar niet. Vandaar de spiegel.
Dat komt wel als de financiële malaise meer mensen gaat raken. Het MKB-komt nu in hetzelfde schuitje als de horeca.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
De geloofwaardigheid en draagvlak neemt helemaal niet af trouwens. Uit alle onderzoeken blijkt dat het allemaal wel meevalt en dat een heel groot deel van de bevolking achter de maatregelen staat. Dat een paar users hier op FOK! blijven schreeuwen dat het ongeloofwaardig/bullshit/onnodig is verandert daar ook weinig aan.
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze doorhebben we nog wel even met deze pandemie zitten opgezadeld. Ik zou ook wat anders gaan doen als ik een horecazaak had.
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je iets blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar. Heb je wetenschappelijk bewijs, liefst peer-reviewed, dat het geen nut heeft om horeca dicht te houden? Zo ja, wil ik het graag ook lezen, want dan kom ik ook in die "het is onnodig dicht" kamp.
Zo nee, hou aub. op met je onderbuik wetenschap.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.
Heb het idee dat ik beter/makkelijker functioneer in het leven als de gejaagdheid er af is. Een echte autist![]()
Ik heb ook megaveel uren over. Mede door het gebrek aan reizen, waarmee ik 90% van mijn vakantie(uren) vul. Eigenlijk wou ik dit jaar eindelijk eens mijn achterstand van afgelopen jaren inhalen wat opnemen vakantie-uren betreft. Liep een beetje anders. Vanwege de nieuwe baan eind december nog wat vrij nemen. Voor de rest even bekijken of ik eventueel wat kan verkopen, of toch gewoon alles kan meenemen. Blijft zelfde werkgever dus zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Tsja, het is allemaal oneerlijk verdeeld zo. Bij ons is het niet normaal druk, en komende jaren komt er nog veel meer werk aan (Omgevingswet). We komen niet aan geschikt personeel, is heel schaars.
Moet komende weken nog 40 overuren opmaken die ik niet mee mag nemen omdat ik teveel vrije dagen over heb ..
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop dat ik me bij jullie aan kan sluiten.
Graag een wetenschappelijke bron hiervoor, liefst peer-reviewedquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Bewaar je toontje maar voor iemand die je wel kan imponeren.
https://www.nature.com/ar(...)5_deeplink_PID798826quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je schrijft het echt consequent verkeerdveRRassend
Je klinkt wat mad. Jammer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartKom op zeg, zomaar dingen roepen zonder enige onderbouwing en dan boos worden als iemand daar op reageert.
Dat is de kortzichtigheid van enkelen in dit topic. Direct moord en brand als een ondernemer 2 dagen langer sjoemelt om even wat dingen goed te kunnen regelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.
Moet ik nu weer wat gaan zeggen over je toontje? Is dat hoe het werkt?quote:
Gefeliciteerd! Ik maak de aankomende weken hoogstwaarschijnlijk ook een overstap naar ander werk met betere voorwaarden. Het is tijd om van baan te wisselen als je begint te wensen dat je collega's Corona krijgenquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:28 schreef Minimunt het volgende:
Nou jongens, ik ga aan de borrel.
Vast contract gekregen en verhoging salaris. En dat tijdens corona tijd!
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is er peer reviews wetenschappelijk bewijs dat het sluiten veel nut heeft?
Hier wat peer reviews:quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Graag een wetenschappelijke bron hiervoor, liefst peer-reviewed
En wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Schoolsluiting in de praktijk (op mijn school dan). Examenklassen les op school rooster, net zoals schoolexamen vakken (zoals maatschappijleer en Anw in de voorexamenklassen) en praktijk vakken (zoals CKV en beeldende vorming) voor de voorexamenklassen. Resultaat: alsnog rond de 500 lln op school en de docenten van de betreffende klassen en/of vakken ook fulltime aanwezig op school
Instemmen met maatregelen is heel makkelijk als je zelf niet direct financieel geraakt wordt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Wat een downie, al waren het wel daklozen die aan de Shultenbrau zaten, ga je toch niet zo'n filmpje maken van jezelf, waarin je met obvious shit gejank komt. Beetje sneu vragen om aandacht. Dat het vervolgens ook nog gelogen isquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:36 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Viesmad.
Verhaal zou ietsje anders in elkaar steken:
[ twitter ]
Maar hoeveel nummers waren het nou?![]()
[ twitter ]
Top!quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Schoolsluiting in de praktijk (op mijn school dan). Examenklassen les op school rooster, net zoals schoolexamen vakken (zoals maatschappijleer en Anw in de voorexamenklassen) en praktijk vakken (zoals CKV en beeldende vorming) voor de voorexamenklassen. Resultaat: alsnog rond de 500 lln op school en de docenten van de betreffende klassen en/of vakken ook fulltime aanwezig op school
500 klinkt natuurlijk erg veel, maar als jullie normaal rond de 2500 leerlingen hebben is het dus niet zoveel meer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Ooit gaat karma deze mensen raken, zo denk ik altijd. Hoe makkelijk zij zulke mensen even opzij zetten om maar wat anders te zoeken want het is niet meer levensvatbaar in hun ogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is de kortzichtigheid van enkelen in dit topic. Direct moord en brand als een ondernemer 2 dagen langer sjoemelt om even wat dingen goed te kunnen regelen.
"Ze moeten maar omscholen" is ook een mooie ja. Ik denk echt dat die mensen die dat zeggen geen benul hebben.
COR / Corona peer reviewed artikelen +datavisualisatie & statistieken topicquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @:Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.
Ik? Denk dat je het tegen de verkeerde hebt. Ik heb nooit geageerd tegen horecasluiting.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, al een paar keer gepost hier, maar die negeer je, dus nee ga ze niet nog een keer opzoeken voor je. Denk dat @:Momo ze al 100 keer heeft gepost. Daarnaast is er een topic vol met wetenschappelijke artikelen met o.a. dit als onderwerp.
Normaal rond de 950...quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
500 klinkt natuurlijk erg veel, maar als jullie normaal rond de 2500 leerlingen hebben is het dus niet zoveel meer.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als jij je hypocriete geneuzel voor je dagboek bewaartKom op zeg, zomaar dingen roepen zonder enige onderbouwing en dan boos worden als iemand daar op reageert.
Er word niks raars gezegd hoor. Ik zie jou beweren dat er al aanvullende maatregelen zijn binnen de aula’s ed. Noek zegt terecht dat dat niet zo is. Wat ook gewoon zo is als ik zo om me heen de verhalen hoor van oa schoolgaande neefjes en nichtjes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien eens in de spiegel kijken.
Dat is namelijk precies wat alle scholen al doen.
En ik zie het juist overal wel. Gohquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Er word niks raars gezegd hoor. Ik zie jou beweren dat er al aanvullende maatregelen zijn binnen de aula’s ed. Noek zegt terecht dat dat niet zo is. Wat ook gewoon zo is als ik zo om me heen de verhalen hoor van oa schoolgaande neefjes en nichtjes.
Geen idee, regels zijn in principe voor elke school hetzelfde. Hoe dat per school uitpakt weet ik niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan is het best behoorlijk, maar is het denk je op elke school zo?
Klopt, heel veel mensen zeggen daar ook achter te staan. Ik zie het ook in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
Dat was ook onduidelijk. Persconferentie had het over lln in examenjaar, waarbij wat jij schetst dus opgaat. Documenten Rijksoverheid hebben het over Examens wat dus zou betekenen alleen de schoolexamens op school, lessen online.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:25 schreef Luke83 het volgende:
Grijpen ze een keer hard genoeg in gaan ze na een dag al lopen polderen, typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef VacaLoca het volgende:
Pff nu maken ze er wel een zooitje van door te stellen dat winkels die 30% essentiële artikelen verkopen open mogen. Dat gaat een hoop kwaad bloed zetten.
Jij benoemde ook niet specifiek dat je het over een selectie scholen had. Ook jij wilde de indruk wekken dat alle scholen al maatregelen hebben in de aula.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En ik zie het juist overal wel. Goh![]()
Verschillende scholen nemen verschillende maatregelen. Sommige maatregelen zullen niet voldoende zijn in de ogen van sommigen. Dat is nuance. Niet wat Noek post.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grijpen ze een keer hard genoeg in gaan ze na een dag al lopen polderen, typisch Nederlands.
Alle winkels even een schap met wat levensmiddelen in de winkel zetten en je mag open. Gratis paar schoenen bij een heel brood van ¤100 per stuk en hup 100% omzet in essentiële artikelen.
Natuurlijk overdrijf ik nu, maar dat polderen haalt juist het hele ingrijpen weer onderuit en wij zijn nog maar een dag verder.
Dat lees je verkeerd. Er zijn geen scholen waar 300 leerlingen in een aula zitten zonder enige maatregelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij benoemde ook niet specifiek dat je het over een selectie scholen had. Ook jij wilde de indruk wekken dat alle scholen al maatregelen hebben in de aula.![]()
Jij bent bij alle scholen binnen geweest om dat te controleren?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lees je verkeerd. Er zijn geen scholen waar 300 leerlingen in een aula zitten zonder enige maatregelen.
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen. Prima idee om je te laten omscholen en je bedrijf gewoon op te geven, maar veel horeca ondernemers doen het omdat hun hart daar ligt; omdat het hun passie is. Als iets je passie is geef je het niet zo makkelijk op. Ik snap dat ze het niet zomaar opgeven; niet iedereen krijgt de kans om na Corona weer rustig verder te gaan/iets nieuws op te starten.
Inderdaad en dan verbaast zijn dat de drukte en mobiliteit hoog blijft de komende weken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
En het signaal wat je er mee afgeeft aan een deel van de bevolking.
Eerst: oei lockdown, bijna alles dicht, dan zal het wel ernstig zijn.
Nog geen dag later: oh, een heleboel winkels mogen tóch weer open. Oh dan zal het wel weer meevallen.
En daarmee kom je van de drup in de regen. Horecazaken die failliet gaan, transportbedrijven die failliet gaan omdat ze geen producten meer hoeven te leveren, huurbazen die geen huur meer ontvangen en dus leegstaande panden. En dan niet te vergeten alle werkloze mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.
Ik ben ook voor lockdown hoor. Maar ik vind 5 weken wel erg lang. Sowieso duurt dit allemaal veel te lang.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daarmee kom je van de drup in de regen. Horecazaken die failliet gaan, transportbedrijven die failliet gaan omdat ze geen producten meer hoeven te leveren, huurbazen die geen huur meer ontvangen en dus leegstaande panden. En dan niet te vergeten alle werkloze mensen.
Ik begrijp wel dat als je zelf niet financieel geraakt wordt het je niet zoveel boeit. Maar ik begrijp er weinig van. Hoe kan je voor een lockdown zijn.
Had de indruk dat het vandaag iets rustiger was op straat met verkeer, maar nog altijd behoorlijk druk vond ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad en dan verbaast zijn dat de drukte en mobiliteit hoog blijft de komende weken.
Zoals het een rasechte Nederlander betaamt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen zeggen daar ook achter te staan. Ik zie het ook in mijn omgeving.
Alleen niemand handelt daar naar.
Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je voor een lockdown zijn.
Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil ook niet doen alsof ik er lichtzinnig over denk, hoor. Ik snap best dat sommigen besluiten om het toch nog maar even aan te zien. Het hangt ook van de situatie af. Ik wou alleen maar zeggen dat ik ook begrijp dat mensen nu iets anders gaan doen, al was het maar tijdelijk, omdat het gewoon geen zin heeft om een horecazaak te runnen op deze manier, zelfs met financiële steun vanuit de overheid.
We hadden alles dicht moeten gooien. Dan hadden we een lockdown voorkomen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand voor een lockdown is. Ik had gehoopt dat dit voorkomen had kunnen worden door eerder harder in te grijpen, maar het is wat het is. De realiteit is nou eenmaal dat tijdens een pandemie het gewone leven niet door kan gaan. Het is jammer dat daar dan mensen de dupe van zijn, dus ik hoop vooral dat de slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben zodat straks na deze crisis iedereen weer mee kan doen.
Heeft Ferd al geboekt?quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-heel-de-wereld
Ook wel een dingetje. Nog nooit eerder gebeurd
En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef quirina het volgende:
Het was weer lekker druk op de weg vandaag trouwens.
Kinderen laatste dag school en opvang dus nog even snel inslaan leek het.
Jep, gaat gewoon door hoorquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
En bedrijven die mensen gewoon laten werken op kantoor ipv thuis, wat vaak wel kan.
1815 laatste keer dacht ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Hier in het dorp zo'n beetje de enige winkel die wel dicht was vanmiddagquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:17 schreef Lemsterr het volgende:
Dus we kunnen weer naar Action binnenkort?
Dat sturen naar Zuid Europa doen ze ook alleen maar omdat wij met die landen een enorm handelstekort hebben en het failliet van die landen veel meer kost. Verder heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook mee speelt dat veel ondernemers onwijs veel eigen geld in het bedrijf gepompt heeft. Die hebben straks niet allemaal de optie om even tijdelijk wat anders te gaan doen en daarna verder te gaan met het bedrijf. Lopende contracten ed.
Uiteindelijk verdiend die sector gewoon compensatie voor alle vaste lasten en contracten. Er word gedaan alsof (niet door jou specifiek!) dat ze in hun handjes mogen wrijven vanwege de steun die ze krijgen, maar het is gewoon niet genoeg.
De overheid stuurt wel even talloze euro’s richting zuid Europa, maar de eigen bedrijven laten ze lijden. Word telkens van gevraagd dat ze innovatief denken. Of dat ze hun passie maar gewoon op moeten geven. Beetje krom. De bedrijven komen in de problemen door opgelegde maatregelen; dan vind ik dat je als overheid wel de plicht hebt om die bedrijven vol te compenseren.
Je ziet ook vandaag maar weer hoe snel mensen in opstand komen als ze zelf worden geraakt. Met de scholen bv. Nou, dat ervaren sommige sectoren dus al maanden on and off.
KLM kunnen ze nu echt wel een keertje opdoeken, bodemloze put.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Hoe is dat in maart eigenlijk gegaan? Kan het me niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef Benny het volgende:
Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:40 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte mag mij nog wel eens uitleggen waarom reizen naar een (in eerste instantie) code geel gebied zo onbeschaamd is. Als volgens rijksoverheid daar weinig Corona is en dus geel dan is 't minder kans op rol spelen in besmettingen dan naar de Hema gaan omdat die toevallig 30% aan rookworst verkopen.
Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat je in alle gele gebieden die er (nog) waren een corona test nodig had....
Luchtvaart weer stopzettenquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef Confetti het volgende:
Rutte heeft niet de ballen om de luchtvaart stop te zetten dus hij moet niet zeiken. Je kan op Schiphol de toeristen er makkelijk uit filteren.
Het werkte goed zo te horen aan Heerma, Ouwehand en anderen die vonden dat er maar even een totale no-fly zone moest komen, want de 2e golf was ook allemaal de schuld van feestende kutjeugd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:45 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Precies. Hij moet oppassen met zulke labels plakken.
Iemand die binnen de regels elke dag twee verschillende personen binnen ontvangt of zelf op visite is, naar elke winkel gaat die nog open mag zijn etc vind ik stuk asocialer dan mensen die vrijheid nemen om verantwoord te genieten op een plek met minder corona gevaar dan waar ze wonen.
Sws draait het allemaal veels te veel om wat volgens de letter van de maatregels wel en niet mag ipv dat mensen gewoon hun gezond verstand gebruiken met als missie om kans op besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.
Uitgaand en inkomend toerisme verbieden. Verbieden Tante Hilde op vakantie te gaan in Oostenrijk doet ons geen schade.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Luchtvaart weer stopzettenstaat gelijk aan miljarden per dag bij het vuil zetten.
Wat win je er mee, helemaal niks, want Nederland zit zelf al vol genoeg met corona.
Het was idd nog net geen reclame. Niet naar buitenland maar onze tropische eilanden zijn uitgezonderd.. Met dag of twee later rijksoverheid die Aruba op geel gooide van Oranje af.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij vond het prima toen de gedeeltelijke lockdown inging, maakte er nog net geen reclame voor. Toen was er nog niks aan het handje, nu heb je er niks meer te zoeken. Leuk als je net geboekt hebt en KLM net extra grote vliegtuigen gaat inzetten naar de Antillen voor de kerst.
Wordt ook een leuk gevecht met reisorganisaties als je al maanden geleden geboekt hebt. Als die weer gaan zeggen: "Sorry vriend, het vliegtuig vliegt, we zetten net speciaal voor jou een 777 in, en in het hotel word je met open armen ontvangen. Wat Mark er van vindt is niet zo rullevant. Je mag cancellen maar dan houden wij gewoon je geld, wij hebben het ook moeilijk in deze tijden."
quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Jullie ook gefeliciteerd!quote:[..]
Lekker man, proost 🍻. 3 schaaltjes, welke sector zit je? Vorige maand is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Ook op andere vlakken positieve ontwikkelingen.
Heb het idee dat ik beter/makkelijker functioneer in het leven als de gejaagdheid er af is. Een echte autist![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |