Wat een helden zo lekker anoniem in die witte pakkies. Geen woord voor hoe triest dit isquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:16 schreef Za het volgende:
Dat dit de realiteit is waarin ik nu leef...
[ twitter ]
In de bovenste grafiek zie jequote:Op dinsdag 15 december 2020 16:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap denk ik gewoon niet goed wat ik zie in die grafiek. Ik dacht daar het totaal aantal besmettingen per dag te zien (waar DOO bekend is, DOO; anders 1 van de andere). Maar het gaat hier maar om een paar duizend per dag.
Dat is niet 0.2%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Weer stellen alsof het een killervirus is. Hou daar toch eens mee op. Ja het is ernstig, maar nee de gehele bevolking zou niet sterven als je het virus laat uitrazen. Er zijn al 2 miljoen mensen besmet geraakt met het virus. Bron: rivm vorige week van dissel. Waarvan 10.000 doden. Dat zijn de feiten.
Dat is 0.2%.
Klopt. 2 miljoen mensen zouden al besmet zijn geweest.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Weer stellen alsof het een killervirus is. Hou daar toch eens mee op. Ja het is ernstig, maar nee de gehele bevolking zou niet sterven als je het virus laat uitrazen. Er zijn al 2 miljoen mensen besmet geraakt met het virus. Bron: rivm vorige week van dissel. Waarvan 10.000 doden. Dat zijn de feiten.
Dat is 0.2%.
Als chantage en shaming de enige opties zijn, tja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nog een jaar lang vast zit aan lockdowns, beperkingen en mondkapjes zakt de motivatie wel voor een vaccin denk ik.
Ja, het woord an sich is niet nieuw voor me, maar sinds wanneer is het ineens in de mode voor mensen die anders over de huidige coronasituatie denken, waar komt dat vandaan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waarschijnlijk van de term van mensen die 'van de wap' zijn (ofwel, compleet lam aan de drugs).
Mee eens. Waarom zou ik een vaccin nemen als zaken zoals social distancing en mondkapjes dragen permanent zijn volgens het WHO?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nog minder reden om me te laten vaccineren.
Heb wel eens een tijdje een administratief bijbaantje in de zorg gehad. Software daar is drama, verbaast me totaal niet dat ze niet ingericht zijn op zo'n crisis als dit. En nieuwe software ontwikkelen en implementeren gaat heel veel tijd overheen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:19 schreef timmmmm het volgende:
vraag: hoe kan het dat de systemen van de GGD keer op keer falen?
Zoveel verstand heb ik er niet van, maar het lijkt me dat dit echt niet bijna wekelijks zou mogen gebeuren? Iemand een verklaring?
Er wordt helemaal niet gedaan alsof het een killervirus is, dat is jouw onzin statement, het gaat om bereikbaarheid en beschikbaarheid van de zorg in Nederland. Dat zijn de feiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat is 0.2%.
zitten sommige users na 9 maanden nog steeds op dit niveau ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet gedaan alsof het een killervirus is, dat is jouw onzin statement, het gaat om bereikbaarheid en beschikbaarheid van de zorg in Nederland. Dat zijn de feiten.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Predator40 het volgende:
kanker is ook besmettelijk van haga domme lul
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom zou ik een vaccin nemen als zaken zoals social distancing en mondkapjes dragen permanent zijn volgens het WHO?
Geen goede vergelijking. Door coronadoden te voorkomen, gaan er niet meer mensen dood.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nee, niet met dat doel op zich. Maar wat als je het doet om de rest te kunnen redden? De economie te redden? Als ik 100 katten heb waarvan ik de helft met zekerheid kan redden door er 5 te laten sterven is het een moeilijke maar logische keuze.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Zeg dat dat 15.000 mensen zijn gestorven aan corona want werkelijke doden zal hoger liggen.
Er zijn 2 miljoen mensen besmet. Is 0,0075% er aan overleden.
Welkom in de wondere wereld van HIPAA en dat soort ongein. Alles is aan elkaar geknoopt met virtuele kroonsteentjes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb wel eens een tijdje een administratief bijbaantje in de zorg gehad. Software daar is drama, verbaast me totaal niet dat ze niet ingericht zijn op zo'n crisis als dit. En nieuwe software ontwikkelen en implementeren gaat heel veel tijd overheen.
Ja. Zie posts in dit topic.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zitten sommige users na 9 maanden nog steeds op dit niveau ?
Mortaliteit cijfer lag rond de 0,65% volgens mij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Zeg dat dat 15.000 mensen zijn gestorven aan corona want werkelijke doden zal hoger liggen.
dat er zoveel doden vallen aan kanker......quote:
Nee, nee, dit kan niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Ja jongen, het gaat niet om aantal doden. De tering hee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Euthanasie van het MKBquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Predator40 het volgende:
kanker is ook besmettelijk van haga domme lul
True, maar dat beeld, die gesloten winkels, lege staat wel met kerstversiering en dan deze lui. Heden een normaal straatbeeld, wie had dat gedacht in 2019.quote:
Hij heeft natuurlijk in de leer gezeten bij Tjerrrrrie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Euthanasie van het MKB
Toegegeven, het is wel een woordkunstenaar.
Het gaat niet om het aantal doden, maar om de druk op de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Niet helemaal. Maar genuanceerd stijgt het risico behoorlijk vanaf 60+ om met 75+ significant te worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Is al maanden bekend dat de meeste corona doden 80+ zijn.
CFR inderdaad, IFR nog wat lager.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mortaliteit cijfer lag rond de 0,65% volgens mij.
kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga wegquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/binne(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Als je bent gevaccineerd is dat geen enkel probleem meer. Trouwens, wanneer je de ouderen en vatbaren vaccineerd dan vervalt de hele grondslag voor de maatregelen want de druk op de zorg is weg. Waarom wordt er zo zwaar getild aan besmettingen, als dit geen enkel of nauwelijk ernstig ziektebeeld bij jonge mensen gaat veroorzaken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?
Is nieuws van vorige week.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga weg
Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is extreem irritant hoe vaak er in de Kamer op beelden wordt gereageerd. "Ik schrik hiervan!" Zonder zelf even na te gaan wat de cijfers zijn, wie nu waarheen reist, en welke gevaren daar aan kleven. Ja als heel Nederland nu massaal richting de zon afreist, dan moet je daar wat aan doen. Eerst maar eens zien of dat nu gebeurt.
Het is niet alleen de kamer. Gisteren noemde Kuipers en de Jonge allebei dat we vorige week op 10.000 per dag zaten, terwijl zij dondersgoed snappen dat dat geaggregeerde cijfers zijn van de dagen ervoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.
Dat is helaas het één-tweetje tussen politic en media waar 'social media' het laatste decennium de motor van is geworden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat de media erop duikt is prima maar van je zou van een gemiddeld politicus beter verwachten. Als je je daar zo door laat leiden dan is framing uiteindelijk medebepalend voor je beleid. Vrij kwalijk.
Zou ik hier ook wel willen uitspreken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
Motie van wantrouwen waarvan je wist dat ie kwam! Ik had gedacht dat Greet 't zou doen.
2 miljoen op 17.4 miljoen, dat is dus een hele kleine minderheid. Snap je de logica waarom de regering er geen zin in heeft om de overige 15.4 miljoen ook covid te zien krijgen in het komende jaar of ontgaat je dat?quote:
Ik zou een nieuwe rekenmachine kopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef JosMert het volgende:
Zit net te rekenen.
Daar heeft hij een punt an sich (ik volg het debat niet), maar ik snap de vervolgkronkel van dit soort mensen echt totaal helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat er zoveel doden vallen aan kanker......
Waarschijnlijk persoonlijk nu pas last van de maatregelen. Al die tijd doorgeleefd alsof er niets aan de hand was. En nu wordt hij wakker en denkt 'shit', en begint vrolijk de hele discussie van voren af aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef Predator40 het volgende:
kerel...je kruipt 9 maanden te laat onder je steen vandaan, ga weg
Dan moet Kuipers niets zeggen over die IC getallen. Overigens, nog niet gefactcheckt, is hetzlefde te zeggen over de ziekenhuiscijfers. Het gros van nedliggers zijn ketsbare mensen in de oudere leeftijdsgroep en zeker niet de jonge mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:11 schreef chratnox het volgende:
Vanuit Kuipers is het logisch. Die heeft alleen beeld op wat er in het ziekenhuis terecht komt, niet de triage voordat die keuze gemaakt wordt....
CFR is in elk land natuurlijk anders. In de VS is de CFR al tijden 1,5-2%. Hier ook, maar alleen omdat we de eerste golf niet getest hebben. Tweede golf zitten we keurig op 0,6% ofzo inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
CFR inderdaad, IFR nog wat lager.
Nog steeds vrij hoog voor zo'n besmettelijk virus.
Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar heeft hij een punt an sich (ik volg het debat niet), maar ik snap de vervolgkronkel van dit soort mensen echt totaal helemaal niet.
Een redenatie: Er gaan mensen dood aan dit, maar en gaan dus nog veel meer mensen dood aan dat. Dus dat mensen die dood gaan aan dit is veel minder erg. Zoiets?
Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef Montov het volgende:
Oversterfte is tot dusver 15000
Als 2 miljoen besmet zijn geweest, dan is het 0.75%
Dat vertaalt zich in 127500 doden bij 17 miljoen besmettingen.
Deze vraag heb ik samen met user @Owen-Kravecki opgelost:quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom zou ik een vaccin nemen als zaken zoals social distancing en mondkapjes dragen permanent zijn volgens het WHO?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als je bent gevaccineerd is dat geen enkel probleem meer. Trouwens, wanneer je de ouderen en vatbaren vaccineerd dan vervalt de hele grondslag voor de maatregelen want de druk op de zorg is weg. Waarom wordt er zo zwaar getild aan besmettingen, als dit geen enkel of nauwelijk ernstig ziektebeeld bij jonge mensen gaat veroorzaken?
Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe met een schijnbare R van 1,24 het percentage positieve tests maar 0,4% stijgt. Van 11,6 naar 12. Dat is ongeveer eenzelfde stijging als de week er voor, maar exponentieel is het niet. Maar een stijging is het wel, dus absoluut zorgelijk. Het is wel irritant dat politici zich zo laten leiden door die dagcijfers die totaal niet relevant meer zijn.
Nou. Eigenlijk alleen maar dat het inderdaad klopt dat daar ook veel mensen aan dood gaan. Maar ik volg hem niet eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?
Ik vrees dat hij dit niet bedoelt.quote:Het enige valide punt wat dat feit in deze discussie kan zijn is dat de enorme hoeveelheid kankerpatienten het belang onderstreept de zorg toegankelijk te houden door het aantal coronapatienten, wat wél beïnvloed kan worden, te drukken
"quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou ik hier ook wel willen uitspreken.
Oh ok. Waarom hoor ik dan alleen over die 1,24 en niet die 1,1? Media... zucht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Deze vraag heb ik samen met user @:Owen-Kravecki opgelost:
[..]
[..]
Je vind 5000 doden meer dan nu is gemeld te min?!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.
Ik wil bij jou in de leer. "Krukjes bevruchten die ondergescheten zijn door kraaien"quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet Kuipers niets zeggen over die IC getallen. Overigens, nog niet gefactcheckt, is hetzlefde te zeggen over de ziekenhuiscijfers. Het gros van nedliggers zijn ketsbare mensen in de oudere leeftijdsgroep en zeker niet de jonge mensen.
Kuipers zie ik meer als een soort WC-eend, begeesterd, gemeend waar hij voor staat en hij moet niet andere krukjes bevruchten die onder zijn gescheten door kraaien.
Die 1,24 is de jongste puntschatting, die wordt altijd gerapporteerd. Die 1,1 komt uit de grijze pluim erna:quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok. Waarom hoor ik dan alleen over die 1,24 en niet die 1,1? Media... zucht.
Jij oma moordenaar!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.
Heeft Hugo de Jonge stiekem een FOK!-account?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil bij jou in de leer. "Krukjes bevruchten die ondergescheten zijn door kraaien"
Genoeg is afhankelijk van de overige maatregelen. Als iedereen eerst nog 1,5 meter afstand houdt, groepsgroottes beperkt, dan zit je sneller op 'genoeg' om de rest van de samenleving open te gooien. Als je in één keer alles open wil gooien, moet je wachten tot 60-70% van de bevolking is ingeënt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.
Dank je. Stel dat dat klopt, dan daalt de R zonder dat er iets verandert qua maatregelen. Dat lijkt mij opvallend.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die 1,24 is de jongste puntschatting, die wordt altijd gerapporteerd. Die 1,1 komt uit de grijze pluim erna:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef JosMert het volgende:
[..]
Je vind 5000 doden meer dan nu is gemeld te min?!
waarom zou dat niet afgeschaft worden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)dkapje-na-vaccinatiequote:Op dinsdag 15 december 2020 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou dat niet afgeschaft worden?
Ja, aan de andere kant stijgt de R ook zonder dat er iets verandert qua maatregelen :p Uiteindelijk schommelt de R vooral telkens rond een waarde en is deze schommelwaarde van R < 1 naar R > 1 gegaan ergens eind november en daar ook gebleven. Waarom is niet duidelijk, want zoals je zegt, was er niets verandert qua maatregelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dank je. Stel dat dat klopt, dan daalt de R zonder dat er iets verandert qua maatregelen. Dat lijkt mij opvallend.
dat is in het begin zo maar als er genoeg zijn gevaccineerd niet meer nodigquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:42 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)dkapje-na-vaccinatie
Dan snap ik het wat beter, een R die net boven de 1 blijft hangen is natuurlijk al vrij zorgelijk. Wat mij betreft niet zorgelijk genoeg om het hele land op slot te gooien, maar goed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, aan de andere kant stijgt de R ook zonder dat er iets verandert qua maatregelen :p Uiteindelijk schommelt de R vooral telkens rond een waarde en is deze schommelwaarde van R < 1 naar R > 1 gegaan ergens eind november en daar ook gebleven. Waarom is niet duidelijk, want zoals je zegt, was er niets verandert qua maatregelen.
We zaten eerst een week of 2-3 met de R rond de 0,9. Toen wat dichter tegen de 1 aan, maar nog wel eronder, dus bijvoorbeeld tussen de 0,93-0.98. En sinds november zit de R dus weer een trap hoger.
De WHO en ook die Fauci van de USA suggereren dat het ook na herd immunity nog opgevolgd moet gaan worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Genoeg is afhankelijk van de overige maatregelen. Als iedereen eerst nog 1,5 meter afstand houdt, groepsgroottes beperkt, dan zit je sneller op 'genoeg' om de rest van de samenleving open te gooien. Als je in één keer alles open wil gooien, moet je wachten tot 60-70% van de bevolking is ingeënt.
De WHO zegt dan ook vooral dat het niet direct afgeschaft kan worden. Nogal wiedes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is in het begin zo maar als er genoeg zijn gevaccineerd niet meer nodig
Dat passen ze tegen die tijd wel weer aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, want er is ook echt 1 persoon op de hele wereld die er baat bij heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat passen ze tegen die tijd wel weer aan.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
"
Voorgesteld 15 december 2020
Het topic,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat een aantal in dit topic aanwezige gebruikers regelmatig de verwijzing BNW krijgen;
overwegende, dat deze verwijzing niet in het belang van de rest van de gebruikers is;
overwegende, dat het Fok! OMT met deze uitspraken niet gebaat is;
zegt het vertrouwen in het topic op,
en gaat over tot de orde van de dag.
@:Mr.Sandman"
Zo, heb jij er ook één
Haha niet zo raar doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, want er is ook echt 1 persoon op de hele wereld die er baat bij heeft.
Goed, als je een mondkapjesfabriek hebt misschien, dan is het een complot van Big Mondkapje.
Beantwoord dan de vraag eens: Wie heeft er belang bij dat er, ook als iedereen gevaccineerd is, nog altijd iedereen afstand moet houden en mondkapjes dragen, en waarom precies? Want dan is het nergens meer voor nodig.quote:
ik snap wat je poogt te zeggen maar dat is niet zo te stellen als maatstaf.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Verschil is dat die mensen wel een griepvaccin krijgen, waardoor ze niet zomaar aan de griep sterven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet allemaal woordenbrij maar nodig om kaders te zetten die anders leiden tot welgemeende (zelf)veronderstellingen die later gebruikt worden als bewijs."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ze zouden het ook kunnen invoeren tijdens het griepseizoen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Beantwoord dan de vraag eens: Wie heeft er belang bij dat er, ook als iedereen gevaccineerd is, nog altijd iedereen afstand moet houden en mondkapjes dragen, en waarom precies? Want dan is het nergens meer voor nodig.
Je gaat uit van een situatie waarbij iedereen gevaccineerd is. Dat zal nooit het geval gaan zijn. Dus ligt alles open.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Beantwoord dan de vraag eens: Wie heeft er belang bij dat er, ook als iedereen gevaccineerd is, nog altijd iedereen afstand moet houden en mondkapjes dragen, en waarom precies? Want dan is het nergens meer voor nodig.
Dat staat er toch echt niet, dat maak jij er zelf van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De WHO zegt dan ook vooral dat het niet direct afgeschaft kan worden. Nogal wiedes.
Wordt tijd dat de overheid eens ingaat op deze bewering. Want iedereen hoopt - terwijl dat er niet staat - dat die mondkapjes alleen nog tijdelijk gelden na inenting. Alleen de WHO zegt dat niet, die nuance maken ze niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:07 schreef Owen-Kravecki het volgende:
https://www.rd.nl/artikel(...)dkapje-na-vaccinatie
Ook na vaccinaties mondkapjes en afstand houden volgens de WHO.
Mensen die zijn gevaccineerd tegen Covid-19 moeten afstand tot anderen blijven houden en hun mond en neus bedekken. Wetenschappelijk is aangetoond dat een vaccin de ziekte tegengaat, maar het is onduidelijk of ingeënte mensen anderen kunnen infecteren, zeggen deskundigen. Dat betekent dat een vaccin de verspreiding van het coronavirus mogelijk niet stopt, maar slechts de ziekte bij de meeste besmette mensen.
Kosten-baten analyse: Dat is te veel gedoe voor wat het oplevert. Anders hadden we dat eerdere griepseizoenen allang gedaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:51 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze zouden het ook kunnen invoeren tijdens het griepseizoen.
Zou wel fijn zijn als men dat ergens op een routekaart vermeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
De WHO maakt die nuance niet omdat ze zich in willen dekken, voordat iemand 'op advies van de WHO' zich anders gaat gedragen omdat ie gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de overheid eens ingaat op deze bewering. Want iedereen hoopt - terwijl dat er niet staat - dat die mondkapjes alleen nog tijdelijk gelden na inenting. Alleen de WHO zegt dat niet, die nuance maken ze niet.
Geloof ik niet, als het zou helpen, al was het maar minimaal, zou er worden opgeroepen er eentje vrijwillig te dragen. Zeker de mensen die kwetsbaar zijn. Nog nooit iets over gehoord.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kosten-baten analyse: Dat is te veel gedoe voor wat het oplevert. Anders hadden we dat eerdere griepseizoenen allang gedaan.
Het is niet alsof mondkapjes ineens iets nieuws zijn wat ze in 2020 hebben uitgevonden.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:50 schreef Vallon het volgende:
ik snap wat je poogt te zeggen maar dat is niet zo te stellen als maatstaf.
Je kunt niet meten=bewijzen dat die mensen, laat staan zomaar, zonder vaccin dan wel zouden sterven.
Men kan kan hooguit een waarde toekennen dat op grond van "statistiek" er vermoedelijk minder overlijdens zijn.
In de spoiler een toelichting, die vast te verbeteren isBeweren dat mensen die nu aan corona sterven anders wel waren gestorven aan de griep slaat nergens op, aangezien de kans dat je de griep overleeft, groter is dankzij het jaarlijkse griepvaccin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet allemaal woordenbrij maar nodig om kaders te zetten die anders leiden tot welgemeende (zelf)veronderstellingen die later gebruikt worden als bewijs.
Was er geen griepvaccin, dan was het een valide punt geweest.
Dat kan voor Nederland best het geval worden hoor. Zeker als nieuw geboren kinderen het vaccin ook gaan krijgen in het standaardpakket. Bovendien is 100% vaccinatiegraad niet nodig om een virus uit te roeien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je gaat uit van een situatie waarbij iedereen gevaccineerd is. Dat zal nooit het geval gaan zijn. Dus ligt alles open.
Nee, we zullen nooit iedereen vaccineren. Mensen zullen weigeren om tig redenen en dat blijven doen. Net als nu.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan voor Nederland best het geval worden hoor. Zeker als nieuw geboren kinderen het vaccin ook gaan krijgen in het standaardpakket. Bovendien is 100% vaccinatiegraad niet nodig om een virus uit te roeien.
Het gaat er niet zozeer om of er iemand is met een duister plan om ons allemaal te treiteren met mondkapjes. Dat is vergezocht en van de zotte.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe bedoel je indekken. De WHO kan toch gewoon zeggen dat na vaccinatie nog enige weken of maanden het verstandig is om die mondkapjes te dragen omdat er eerst voldoende mensen gevaccineerd moeten zijn. Zolastig is dat toch niet om in een bijzin te noemen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De WHO maakt die nuance niet omdat ze zich in willen dekken, voordat iemand 'op advies van de WHO' zich anders gaat gedragen omdat ie gevaccineerd is.
Die beslissing laten ze aan overheden over, ze willen zelf niet de shit over zich heen krijgen omdat ze te vroeg de vlag uithangen.
Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de overheid eens ingaat op deze bewering. Want iedereen hoopt - terwijl dat er niet staat - dat die mondkapjes alleen nog tijdelijk gelden na inenting. Alleen de WHO zegt dat niet, die nuance maken ze niet.
Ik ben benieuwd of de overheid dit ook vindt
Ieder beetje kritiek kan je beter wegzetten als complot, dan voel je je daarna slimmer dan de rest enzo.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Het gaat er niet zozeer om of er iemand is met een duister plan om ons allemaal te treiteren met mondkapjes. Dat is vergezocht en van de zotte.
Maar misschien denken we/men tegen die tijd dat dit wel (nog steeds) nodig is. Onder het mom van veiligheid kan er heel wat worden veranderd. En of het dan feitelijk iets bijdraagt of het 't wel waard is lijken dan ondergeschikte vragen.
Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.
Als bijvoorbeeld 5% is gevaccineerd kunnen die (hopelijk) niet meer ernstig ziek worden, maar zij kunnen nog steeds een rol spelen in de verspreiding.
Dit uit verband rukken en net doen alsof men nog steeds mondkapjes moet dragen nadat 70% is gevaccineerd begint een beetje oud te worden.
beetje gezond verstand gebruiken is ook wel fijnquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als men dat ergens op een routekaart vermeld.
Er is ook geen enkele partij die er belang bij heeft, de huidige situatie kent alleen verliezers. Dus als er een kans is dat de maatregelen één dag eerder compleet weg gaan, dan gaat dat gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
Dit uit verband rukken en net doen alsof men nog steeds mondkapjes moet dragen nadat 70% is gevaccineerd begint een beetje oud te worden.
Ook dat verdwijnt met de loop der tijd. Hoeveel mensen weigeren een rode hond vaccin?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, we zullen nooit iedereen vaccineren. Mensen zullen weigeren om tig redenen en dat blijven doen. Net als nu.
Met een regering die een mondkapplicht erdoorheen drukt heb ik dit toch liever wél zwart op wit. Die blauwe ogen kunnen me wat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje gezond verstand gebruiken is ook wel fijn
Wat en waar staat hetgene wat de WHO daarover zegt precies want ik hoor wel iedereen van alles roepen maar ik zou graag zelf lezen wat er staat, op de WHO site kan ik dat iig niet vinden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.
Als dat zo is wat je zegt, waarom zeggen ze dat niet? Voorkomt een hoop verwarring.
Ik denk dat ze dit ook wel bedoelen ja als ik even logisch nadenk. Maar waarom mis ik deze nuance dan in vrijwel alle berichtgevingen van hen die ze naar buiten brengen? Of het wordt weer totaal uit het verband getrokken door de media, dat kan ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.
Als bijvoorbeeld 5% is gevaccineerd kunnen die (hopelijk) niet meer ernstig ziek worden, maar zij kunnen nog steeds een rol spelen in de verspreiding. Je wil niet dat die 5% denkt zich nergens meet aan houdt en zo alsnog voor ernstige verspreiding gaat zorgen.
Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.
Als dat zo is wat je zegt, waarom zeggen ze dat niet? Voorkomt een hoop verwarring.
Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dat verdwijnt met de loop der tijd. Hoeveel mensen weigeren een rode hond vaccin?
Dan kom je op het punt dat je alleen semantisch loopt te zeuren. Want de gevallen rode hond in Nederland hoor je ook weinig over.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.
Als je het fijn vindt om pedantisch gelijk te krijgen dan feliciteer ik je. Maar je vergeet even mijn opmerking dat voor het uitroeien van een virus 100% vaccinatiegraad sowieso niet nodig is. BMR zit net iets boven de 90%, wat exact dezelfde uitwerking heeft als 100%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.
Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan kom je op het punt dat je alleen semantisch loopt te zeuren. Want de gevallen rode hond in Nederland hoor je ook weinig over.
"Iedereen" is in deze context dus "Voldoende om groepsimmuniteit te bereiken en het virus uit te laten doven".
Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het fijn vindt om pedantisch gelijk te krijgen dan feliciteer ik je. Maar je vergeet even mijn opmerking dat voor het uitroeien van een virus 100% vaccinatiegraad sowieso niet nodig is. BMR zit net iets boven de 90%, wat exact dezelfde uitwerking heeft als 100%.
Natuurlijk wel, want dat is de enige reden om überhaupt te vaccineren. 'Iedereen' staat gelijk aan 'hoog genoeg percentage om groepsimmuniteit te bereiken'. Er is alleen semantisch een verschil daar tussen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.
Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want dat is de enige reden om überhaupt te vaccineren.
Dat maak jij ervan. Iedereen die deze materie een beetje volgt, weet dat het gaat om het halen van de vaccinatiegrens. Zodra we daarboven zitten, is de pandemie effectief voorbij en kunnen de maatregelen worden opgeheven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.
De bron waaruit deze discussie is ontstaan *klik*quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat en waar staat hetgene wat de WHO daarover zegt precies want ik hoor wel iedereen van alles roepen maar ik zou graag zelf lezen wat er staat, op de WHO site kan ik dat iig niet vinden.
Nou ja, hoe je opvat? Het verhaal wat je er zelf van maakt eigenlijk (en ik hoop met je mee dat ze het toch anders bedoelen), de WHO heeft dit al vaker gezegd en herhaald in de afgelopen maanden. En de autoriteiten nemen hier geen afstand van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.
Helaas zijn allerlei instanties echt keihard aan het falen qua duidelijke en eenduidige communicatie.
Slimme mensen die zich niet kunnen inleven in de gemiddelde burger.
Jij zegt daar bij 'dan ligt alles open'. Maar dat is dus niet het geval omdat een vaccinatiegraad van lager dan 100% ook voldoende is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.
Ik maak nergens iets van, lees terug als je mee wilt praten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Iedereen die deze materie een beetje volgt, weet dat het gaat om het halen van de vaccinatiegrens. Zodra we daarboven zitten, is de pandemie effectief voorbij en kunnen de maatregelen worden opgeheven.
Dat is wel hoog, laatste wat ik heb gelezen is niet meer dan 0.4%. Zonder de 80+ meegerekend kom je niet hoger dan 0.2%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mortaliteit cijfer lag rond de 0,65% volgens mij.
Klopt en dat heeft weer nadelige effecten want dan zijn er weer mensen die roepen waarom zou ik een vaccin nemen als we er nooit van afkomen. Ze mogen echt wel is duidelijker worden want uit eindelijk gaat elke pandemie een keer over. Misschien moeten we als het over is die mensen maar is een jaartje opsluiten in hun huis en dan 1 keer per maand tegen ze zeggen hou vol.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.
Helaas zijn allerlei instanties echt keihard aan het falen qua duidelijke en eenduidige communicatie.
Slimme mensen die zich niet kunnen inleven in de gemiddelde burger.
Ik zie jou alleen maar pietluttig doen over het precieze woordgebruik, terwijl elke normale lezer allang begrijpt wat de strekking is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik maak nergens iets van, lees terug als je mee wilt praten.
Dat stel jij. Ik weet het niet. Niemand weet het maar jij denkt een uitzondering te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij zegt daar bij 'dan ligt alles open'. Maar dat is dus niet het geval omdat een vaccinatiegraad van lager dan 100% ook voldoende is.
quote:Make wearing a mask a normal part of being around other people. The appropriate use, storage and cleaning or disposal are essential to make masks as effective as possible.
https://www.who.int/emerg(...)19/advice-for-public
WHO is niet zomaar een clubje hé. Net zoals de NAVO, VN, EU, en andere grote goverments organisaties beïnvloeden zij wel degelijk (indirect) ons beleid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
News flash: de Nederlandse regering bepaalt hier het beleid, niet de WHO. Sinds wanneer trekken we ons zoveel aan van wat zij al dan niet adviseren?
Jij zegt als we geen 100% halen 'ligt alles open'. Dat is jouw stelling. Wil je die verdedigen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat stel jij. Ik weet het niet. Niemand weet het maar jij denkt een uitzondering te zijn.
Nou, juist precies die quote doen ze een poging het te normaliseren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, mischien heb ik iets verkeerd begrepen maar momenteel staat er op de WHO site als advies alleen maar dat het verstandig is een mondmasker te dragen, er staat NIETS over het dragen van een mondmasker voor de eeuwigheid.
Dit staat er op de WHO site:
[..]
Ja hoor, lees maar terug.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij zegt als we geen 100% halen 'ligt alles open'. Dat is jouw stelling. Wil je die verdedigen?
Het is verder ook nogal logisch dat de WHO vrij extreem is in hun adviezen, want zij buigen zich alleen over de volksgezondheid en hoeven verder niks mee te nemen in hun overwegingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, mischien heb ik iets verkeerd begrepen maar momenteel staat er op de WHO site als advies alleen maar dat het verstandig is een mondmasker te dragen, er staat NIETS over het dragen van een mondmasker voor de eeuwigheid.
Dit staat er op de WHO site:
[..]
En wat dan nog? Ben je bang dat je voor lul loopt straks? Dan heb je nu vast een heel zwaar leven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nou, juist precies die quote doen ze een poging het te normaliseren.
Nee, dat beschouw ik reeds als doel op zich.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En wat dan nog? Ben je bang dat je voor lul loopt straks?
Ja ahah. En dan worden ze al maanden fout geciteerd (door gerespecteerde media) en daar treden ze niet tegen op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat kan niet, want je hebt nog niets verdedigd. Het enige dat je zegt is dat 100% niet gehaald kan worden en daarom alles open ligt. Meerdere andere users hebben je er al op gewezen dat die 100% helemaal niet zo relevant is dus wat is je punt nou?quote:
Ze brengen een advies uit. Dat wordt meegenomen in de besluitvorming. Maar het is niet zo dat wat de WHO roept klakkeloos wordt overgenomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
WHO is niet zomaar een clubje hé. Net zoals de NAVO, VN, EU, en andere grote goverments organisaties beïnvloeden zij wel degelijk (indirect) ons beleid.
Benieuwd of we hier binnenkort nog weer wat van gaan horen dan.quote:In de wintermaanden zullen er grote hoeveelheden coronatests moeten worden afgenomen, maar Nederlandse laboratoria zeggen dat ze daarvoor te weinig materialen hebben. Het gaat om plastic wegwerpmaterialen die dna en chemicaliën in de testmachines moeten brengen. Het ministerie van Volksgezondheid verdeelt die plastics, maar de leveringen zijn volgens verschillende testlabs stelselmatig te weinig.
Dat is advies wat geldt ten tijde van een pandemie, ja. Niet voor de eeuwigheid. De tandjes, zeg.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De toon, de toon. Let op de toon.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is advies wat geldt ten tijde van een pandemie, ja. Niet voor de eeuwigheid. De tandjes, zeg.
Ah, in elk geval geef je toe dat de WHO dit dus wel degelijk adviseert. Hebben we daar geen twijfel meer over.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze brengen een advies uit. Dat wordt meegenomen in de besluitvorming. Maar het is niet zo dat wat de WHO roept klakkeloos wordt overgenomen.
Als iedereen zich strict aan de adviezen van de WHO had gehouden, was heel deze pandemie niet ontstaan.
Dat is gebaseerd op eigen interpretatie. Die is net zo valide als die van mij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan niet, want je hebt nog niets verdedigd. Het enige dat je zegt is dat 100% niet gehaald kan worden en daarom alles open ligt. Meerdere andere users hebben je er al op gewezen dat die 100% helemaal niet zo relevant is dus wat is je punt nou?
Dat is wel moeilijk hard te maken denk ik omdat zij in het begin ook grove fouten hebben gemaakt met het inschatten ervan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
Als iedereen zich strict aan de adviezen van de WHO had gehouden, was heel deze pandemie niet ontstaan.
Oh ja, dat lachwekkende artikelquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:15 schreef VoMy het volgende:
Overigens, 450.000 tests in een week.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)naar-buitenland.html
[..]
Benieuwd of we hier binnenkort nog weer wat van gaan horen dan.
Ja. En? Wat is er zo vreemd aan dat advies dan? Ik toon net wat er exact staat als advies ten tijde van deze pandemie. Wat is daar zo vreemd en extreem aan volgens jou?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah, in elk geval geef je toe dat de WHO dit dus wel degelijk adviseert. Hebben we daar geen twijfel meer over.
Adviezen van de WHO worden in overgrote mate overgenomen door overheden.
Je kunt een TR maken!quote:
Mweh. Met of zonder al die testen blijven we gebukt onder maatregelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat de WHO aangeeft dat het mondkapje ook na vaccinatie geldt. Dat kun je toch lezen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En? Wat is er zo vreemd aan dat advies dan? Ik toon net wat er exact staat als advies ten tijde van deze pandemie. Wat is daar zo vreemd en extreem aan volgens jou?
Toch riep de WHO in februari al op om strikte maatregelen op te leggen om de verspreiding van het virus in de kiem te smoren, waar vervolgens weinig tot geen gehoor aan werd gegeven in de westerse wereld. Was het niet een staatssecretaris of een minister die toen nog in Nieuwsuur daarnaar gevraagd werd, waarop-ie zei dat we inderdaad "een beetje stout" zijn?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel moeilijk hard te maken denk ik omdat zij in het begin ook grove fouten hebben gemaakt met het inschatten ervan.
DAT STAAT ER NIET.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de WHO aangeeft dat het mondkapje ook na vaccinatie geldt. Dat kun je toch lezen?
*voorspelt een daling in corona cases.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Echt waar, die quote maakt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DAT STAAT ER NIET.
Make wearing a mask a normal part of being around other people. The appropriate use, storage and cleaning or disposal are essential to make masks as effective as possible.
Klopt, maar toen was het eigenlijk al te laat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch riep de WHO in februari al op om strikte maatregelen op te leggen om de verspreiding van het virus in de kiem te smoren, waar vervolgens weinig tot geen gehoor aan werd gegeven in de westerse wereld. Was het niet een staatssecretaris of een minister die toen nog in Nieuwsuur daarnaar gevraagd werd, waarop-ie zei dat we inderdaad "een beetje stout" zijn?
Nieuw normaalquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DAT STAAT ER NIET.
Make wearing a mask a normal part of being around other people. The appropriate use, storage and cleaning or disposal are essential to make masks as effective as possible.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |