Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar heeft hij een punt an sich (ik volg het debat niet), maar ik snap de vervolgkronkel van dit soort mensen echt totaal helemaal niet.
Een redenatie: Er gaan mensen dood aan dit, maar en gaan dus nog veel meer mensen dood aan dat. Dus dat mensen die dood gaan aan dit is veel minder erg. Zoiets?
Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:29 schreef Montov het volgende:
Oversterfte is tot dusver 15000
Als 2 miljoen besmet zijn geweest, dan is het 0.75%
Dat vertaalt zich in 127500 doden bij 17 miljoen besmettingen.
Deze vraag heb ik samen met user @Owen-Kravecki opgelost:quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:21 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom zou ik een vaccin nemen als zaken zoals social distancing en mondkapjes dragen permanent zijn volgens het WHO?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij wel eens zonder mondkapje binnen 1,5 meter komt van een ander mens of nerts?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als je bent gevaccineerd is dat geen enkel probleem meer. Trouwens, wanneer je de ouderen en vatbaren vaccineerd dan vervalt de hele grondslag voor de maatregelen want de druk op de zorg is weg. Waarom wordt er zo zwaar getild aan besmettingen, als dit geen enkel of nauwelijk ernstig ziektebeeld bij jonge mensen gaat veroorzaken?
Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe met een schijnbare R van 1,24 het percentage positieve tests maar 0,4% stijgt. Van 11,6 naar 12. Dat is ongeveer eenzelfde stijging als de week er voor, maar exponentieel is het niet. Maar een stijging is het wel, dus absoluut zorgelijk. Het is wel irritant dat politici zich zo laten leiden door die dagcijfers die totaal niet relevant meer zijn.
Nou. Eigenlijk alleen maar dat het inderdaad klopt dat daar ook veel mensen aan dood gaan. Maar ik volg hem niet eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is het punt van veel mensen die doodgaan aan kanker?
Ik vrees dat hij dit niet bedoelt.quote:Het enige valide punt wat dat feit in deze discussie kan zijn is dat de enorme hoeveelheid kankerpatienten het belang onderstreept de zorg toegankelijk te houden door het aantal coronapatienten, wat wél beïnvloed kan worden, te drukken
"quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou ik hier ook wel willen uitspreken.
Oh ok. Waarom hoor ik dan alleen over die 1,24 en niet die 1,1? Media... zucht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die R is van weken geleden (27 november), dus is niet meer weerspiegeld in de testresultaten van nu. Het lijkt me een kleine overschatting (wellicht door het nieuwe testbeleid van omstreeks die dagen) en je ziet ook in de doorberekening dat er voor de week erna wordt gerekend op een R van rond de 1,1 - iets wat ook meer overeenkomt met de groeipercentages in de ziekenhuizen (20% in een week => R = 1,1).
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Deze vraag heb ik samen met user @:Owen-Kravecki opgelost:
[..]
[..]
Je vind 5000 doden meer dan nu is gemeld te min?!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat zo simpel omgerekend kan worden wel ja, ware het niet dat wanneer zoveel besmette mensen zich bij ziekenhuizen melden, er door de massa veel meer overledenen zullen zijn.
Ik wil bij jou in de leer. "Krukjes bevruchten die ondergescheten zijn door kraaien"quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet Kuipers niets zeggen over die IC getallen. Overigens, nog niet gefactcheckt, is hetzlefde te zeggen over de ziekenhuiscijfers. Het gros van nedliggers zijn ketsbare mensen in de oudere leeftijdsgroep en zeker niet de jonge mensen.
Kuipers zie ik meer als een soort WC-eend, begeesterd, gemeend waar hij voor staat en hij moet niet andere krukjes bevruchten die onder zijn gescheten door kraaien.
Die 1,24 is de jongste puntschatting, die wordt altijd gerapporteerd. Die 1,1 komt uit de grijze pluim erna:quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok. Waarom hoor ik dan alleen over die 1,24 en niet die 1,1? Media... zucht.
Jij oma moordenaar!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.
Heeft Hugo de Jonge stiekem een FOK!-account?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil bij jou in de leer. "Krukjes bevruchten die ondergescheten zijn door kraaien"
Genoeg is afhankelijk van de overige maatregelen. Als iedereen eerst nog 1,5 meter afstand houdt, groepsgroottes beperkt, dan zit je sneller op 'genoeg' om de rest van de samenleving open te gooien. Als je in één keer alles open wil gooien, moet je wachten tot 60-70% van de bevolking is ingeënt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Als de maatregelen zoals mondkapjes en afstand houden niet als een collectief afgeschaft worden, nadat genoeg mensen gevaccineerd zijn heeft het geen enkel nut een vaccin te nemen.
Dank je. Stel dat dat klopt, dan daalt de R zonder dat er iets verandert qua maatregelen. Dat lijkt mij opvallend.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die 1,24 is de jongste puntschatting, die wordt altijd gerapporteerd. Die 1,1 komt uit de grijze pluim erna:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef JosMert het volgende:
[..]
Je vind 5000 doden meer dan nu is gemeld te min?!
waarom zou dat niet afgeschaft worden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:35 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)dkapje-na-vaccinatiequote:Op dinsdag 15 december 2020 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou dat niet afgeschaft worden?
Ja, aan de andere kant stijgt de R ook zonder dat er iets verandert qua maatregelen :p Uiteindelijk schommelt de R vooral telkens rond een waarde en is deze schommelwaarde van R < 1 naar R > 1 gegaan ergens eind november en daar ook gebleven. Waarom is niet duidelijk, want zoals je zegt, was er niets verandert qua maatregelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dank je. Stel dat dat klopt, dan daalt de R zonder dat er iets verandert qua maatregelen. Dat lijkt mij opvallend.
dat is in het begin zo maar als er genoeg zijn gevaccineerd niet meer nodigquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:42 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)dkapje-na-vaccinatie
Dan snap ik het wat beter, een R die net boven de 1 blijft hangen is natuurlijk al vrij zorgelijk. Wat mij betreft niet zorgelijk genoeg om het hele land op slot te gooien, maar goed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, aan de andere kant stijgt de R ook zonder dat er iets verandert qua maatregelen :p Uiteindelijk schommelt de R vooral telkens rond een waarde en is deze schommelwaarde van R < 1 naar R > 1 gegaan ergens eind november en daar ook gebleven. Waarom is niet duidelijk, want zoals je zegt, was er niets verandert qua maatregelen.
We zaten eerst een week of 2-3 met de R rond de 0,9. Toen wat dichter tegen de 1 aan, maar nog wel eronder, dus bijvoorbeeld tussen de 0,93-0.98. En sinds november zit de R dus weer een trap hoger.
De WHO en ook die Fauci van de USA suggereren dat het ook na herd immunity nog opgevolgd moet gaan worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Genoeg is afhankelijk van de overige maatregelen. Als iedereen eerst nog 1,5 meter afstand houdt, groepsgroottes beperkt, dan zit je sneller op 'genoeg' om de rest van de samenleving open te gooien. Als je in één keer alles open wil gooien, moet je wachten tot 60-70% van de bevolking is ingeënt.
De WHO zegt dan ook vooral dat het niet direct afgeschaft kan worden. Nogal wiedes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is in het begin zo maar als er genoeg zijn gevaccineerd niet meer nodig
Dat passen ze tegen die tijd wel weer aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is in het begin zo maar als er genoeg zijn gevaccineerd niet meer nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |