Maar het zorgt wél weer voor reisbewegingen en contactmomenten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.

Verder alles goed?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:28 schreef Bocaj het volgende:
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala
Rutte op tv, jij loopt naar de plee...
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala
Hugo op buis, dat is niet zo pluis...
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! lalala![]()

Toen was het ook 1 volgens mij hoor.quote:

Men zoekt wel wat anders leuks om te doen. Afspreken met een paar vrienden of kennissen, lekker knus virusverspreidertje spelen in een slecht geventileerd hok.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nou ja, funshoppen wordt wel degelijk tegengegaan, aangezien er alleen essentiële dingen verkocht worden. Ik zou niet zo snel 50 km rijden om alleen een potje augurken te kunnen kopen, voor de Ikea/Primark/Hornbach heb ik het wel over en laat daar nou heel veel drukte ontstaan de hele tijd, dat is de essentie van dit hele gebeuren.
Denk dat mensen eerder geneigd zijn om in eigen stad of dorp hun proviand in te slaan.

Dan verschilt het flink per instelling. Waar wij zaten moesten het er echt 2 zijn destijds. Waar wij overigens niet voor in aanmerking komen en kwamen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Toen was het ook 1 volgens mij hoor.
Onze kinderen gingen toen iig naar de basisschool (en alleen ik werk in een vitaal proces, luchtvaart). Voor zover ik begreep is dat nu weer zo en gaan ze dus gewoon naar hun basisschool, alleen moet ik nu een werkgeversverklaring laten zien idd.

gewoon 3 weken lang ketamine door het kraanwater mengen.....dan blijft iedereen half wappie thuis .....quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Men zoekt wel wat anders leuks om te doen. Afspreken met een paar vrienden of kennissen, lekker knus virusverspreidertje spelen in een slecht geventileerd hok.

50 km rijden voor de Primark, wat kan het bestaan armoede zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:22 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Denk dat mensen eerder geneigd zijn om in eigen stad of dorp hun proviand in te slaan.

Je bent lekker aan het zeurpieten hèquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
Ach Jezus, de lockdown is nog geen dag van kracht en er is alweer een dusdanige waslijst aan uitzonderingen dat straks het hele winkelcentrum weer open kan, hoor.
Ja, zo komen we er wel.

gewoon feiten....quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bent lekker aan het zeurpieten hè

Blijkbaar hebben sommigen dan strenger beleid gehanteerd ofzo, want het was toch echt 1 ouder:quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan verschilt het flink per instelling. Waar wij zaten moesten het er echt 2 zijn destijds. Waar wij overigens niet voor in aanmerking komen en kwamen, maar dat terzijde.

Volgens gerenommeerde bron WHO vinden de meeste besmettingen thuis plaats. Ik wacht nog steeds op een verbod.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
Is bekend waar nu de meeste besmettingen plaatsvinden in Nederland? Ik hoor of lees daar niets over.

Dit is natuurlijk al 300x gezegd hier. Die mondkapje zorgen vermoedelijk voor een toename van het aantal besmettingen. Terugdraaien is echter geen optie meer, dat zou de geloofwaardigheid van Hugo en kornuiten tot onder het nulpunt laten dalen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
De eerdere vraag is waarom iets hanteren dat sws geen principiële bescherming biedt anders dan een in stand gehouden vermoeden dat voor elk individu compleet anders ligt ?
Als antwoord op de vraag hier: kuddegedrag. Er is daarbij geen plan anders dan reageren op wat kan en dan het plan wordt. Daarvan terugkomen is schier onmogelijk (eer, gezichtverlies, foute afslag en meer persoonlijk geleuter).
Als mens zich aanpassen op wat anderen ook doen is doorgaans een uitstekend plan waarin een onderworpen mens; voordeel en beslist bescherming kan verwachten (ook als dat gedrag aantoonbaar en feitelijk stupide is). Genoeg studies die dat - ook op op uiterst ludieke wijze - aantonen. Zo ook, imo hier.
Iemand die dan dat ridicule danspatroon doorbreekt is daarmee afvallig en wordt daarmee schuldig.

bron ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef leolinedance het volgende:
Die mondkapje zorgen vermoedelijk voor een toename van het aantal besmettingen.

Geld is voor veel mensen nou eenmaal belangrijker dan gezondheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef raptorix het volgende:
Zag trouwens allerlei winkels die eigenlijk gesloten horen te zijn open zijn, o.a. de lampenwinkel, meerdere kledingwinkels, en nog wat meer, tjah zo schiet het niet op natuurlijk.

Ik zag tijdens m’n wandelingetje door het dorp dat naast de bloemist ook gewoon de gitaarwinkel open is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je bent lekker aan het zeurpieten hè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |