Het lijkt dat ze daar ook wel rekening mee hadden gehouden, ze waren daar al vroeg met hun sobere "kerstbeleid".quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens laat België perfect zien waarom ik sceptisch ben over de 'snelle pleister' die een korte lockdown zou moeten zijn. In België loopt de R gewoon weer boven de 1 op veel plekken.
Te laat. Veel te laat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef HPoi het volgende:
Ik ben voor aanmodderen tot vaccin , grootschalig opleiden medisch personeel + uitbreiding IC capaciteit. (structureel)
niet doenquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Tja dat is ook steeds het standaard riedeltje, maar er is evenveel bewijs voor die stelling als de originele. Heel weinig.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Mijn mening is terug te vinden in de afgelopen 11 dagen van dit topicquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Streng voor anderen, vooral.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Wie willen dat precies dan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Het was een keuze voor de volksgezondheid in die zin dat het de aandacht afleidde van de daadwerkelijk belangrijkste maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid.
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie willen dat precies dan?
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk (maar dat is een verder ononderbouwde aanname van mij hoor) dat het er mee te maken heeft dat mensen veel meer binnen zijn in de winter. En we weten dat besmettingen daar veel vaker plaatsvinden dan buiten.
En dan nog is de vraag of dat serieus een optie was. Stel dat we in augustus inderdaad een strengere lockdown hadden ingevoerd. Wie zegt dat we niet hetzelfde hadden moeten doen in oktober, en nog een keer in december?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.
Probleem is dat we nooit zullen weten of het verschil had gemaakt of niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
En dat zijn 'veel mensen'?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Precies, hier oppositie hebben jullie een snoepje en nu weer braaf in de hoek gaan zitten en wat waren zij blij bij de SP en GroenLinks dat ze ook invloed hadden op het beleid..quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
of gewoon alles open....of maatregelen/handhaving die ook echt gaan helpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Ik geloof niet echt dat het volk graag een mondkapje draagt hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitterquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Stuk voor stuk zijn het allemaal potentiële kiezers die het verschil kunnen maken in maart.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Waarom hebben ze dan Team Red uitgenodigd in de 2e kamer?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitter
Nou bel Rutte maar even op dan want jij weet blijkbaar welke dat zijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of maatregelen/handhaving die ook echt gaan helpen.
Beinvloedt, niet bestuurd. Dat 'Red Team' mocht zelfs met Rutte praten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitter
Alleen als je onvoorzichtig bent. Ik heb zo'n idee dat mensen die goed letten op afstand, handen wassen, etc weinig kans hebben om besmet te raken. Maakt niet uit of er nou 2000 of 20.000 dagelijkse cases zijn.quote:
Het lijkt er nog steeds op dat er na 1 december gewoon een nieuw evenwicht gekomen is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
Update van 12 December (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
Jammer dat het daar bijna zeker niet bij blijft als een lockdown wordt ingezet. Voor je het weet zit je tot eind maart in een 'korte strenge lockdown,' omdat bij elke kleine stijging iedereen weer in paniek raakt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was dan ook meer sarcastisch. Ben er ook geen voorstander van en ik geloof ook niet dat het werkt. Hoeveel onderzoeken mensen ook willen laten zien. De praktijk heeft dat inmiddels (en ook toen hierover besloten werd) wel laten zien.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Mijn mening is terug te vinden in de afgelopen 11 dagen van dit topic
Dus dan hadden we met mondkapjes in april/mei nóg sneller de ziekenhuizen leeg laten stromen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Precies. En dat is naar mijn mening echt door het verruimde testbeleid (en daardoor logischerwijs hogere testbereidheid)quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt er nog steeds op dat er na 1 december gewoon een nieuw evenwicht gekomen is.
Misschien ligt het aan mij, maar ergens is dit een merkwaardig beeld. De verspreiding van positief getesten is bijna gelijkmatig over het hele land, overal een paar, 12, 23, 60 etc.quote:
De praktijk heeft dat uitgewezen ja. Ook nu raakt het kabinet in een keer weer in paniek alleen maar gebaseerd op dagcijfers.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jammer dat het daar bijna zeker niet bij blijft als een lockdown wordt ingezet. Voor je het weet zit je tot eind maart in een 'korte strenge lockdown,' omdat bij elke kleine stijging iedereen weer in paniek raakt.
Dat gebeurt aan de lopende band. Iedereen mag wel eens met Rutte praten, van de boerenprotesteerders tot klimaatscholieren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Beinvloedt, niet bestuurd. Dat 'Red Team' mocht zelfs met Rutte praten.
Bedoel je te zeggen dat we kerst beter kunnen cancelen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:
De maatregelen die komen moeten gericht zijn om het beperken van kerstborrels, kerstdrukte en familiesamenkomsten gedurende de kerstvakanties.
En hoe had je dat in gedachten?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:
De maatregelen die komen moeten gericht zijn om het beperken van kerstborrels, kerstdrukte en familiesamenkomsten gedurende de kerstvakanties.
Wie weet wel. Mondkapjes hebben sowieso niet zo'n groot effect, dat is ook nooit door iemand gezegd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef belanov het volgende:
[..]
Dus dan hadden we met mondkapjes in april/mei nóg sneller de ziekenhuizen leeg laten stromen?
En dus ook schreeuwende leken op twitter, die er mede voor hebben gezorgd dat de mondkapjesplicht er kwam.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt aan de lopende band. Iedereen mag wel eens met Rutte praten, van de boerenprotesteerders tot klimaatscholieren.
Sowieso herken ik me niet in dat beeld. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik veel mensen die op zich net zo welwillend zijn om zich aan de regels te houden als daarvoor. Ik vermoed niet dat incidentele gebeurtenissen als Black Friday een grote wissel trekken op de hoeveelheid besmettingen. Dat zal misschien kortstondig resulteren in een iets hogere piek, maar op de keper beschouwd denk ik dat het wel meevalt (sowieso werd de drukte met Black Friday sterk overdreven, imho).quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Niet dat we ons ineens massaal niet aan de maatregelen zijn gaan houden.
Ik denk dat het effect van die gesprekjes met Rutte op het daadwerkelijke beleid nogal beperkt is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus ook schreeuwende leken op twitter, die er mede voor hebben gezordg dat de mondkapjesplicht er kwam.
Ik denk dat de invloed van beleid op de kerstplannen van mensen sowieso marginaal is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
ik denk niet dat heel veel mensen nu nog hun ( familie ) kerstplannen gaan wijzigen, eerlijk gezegd....
De overgrote meerderheid heeft dan ook plannen gemaakt die in overeenstemming zijn met de oproep om kerst dit jaar kleinschalig te vieren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
ik denk niet dat heel veel mensen nu nog hun ( familie ) kerstplannen gaan wijzigen, eerlijk gezegd....
Al zit je midden in een strenge lockdown, dan alsnog gaan heel veel mensen hun kerstplannen niet wijzigen. Gelukkig hebben ook heel veel mensen al rekening gehouden met de omstandigheden waarin we zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
We moet het dus gaan zien over een dag of 2-5 dat het effect naar beneden gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso herken ik me niet in dat beeld. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik veel mensen die op zich net zo welwillend zijn om zich aan de regels te houden als daarvoor. Ik vermoed niet dat incidentele gebeurtenissen als Black Friday een grote wissel trekken op de hoeveelheid besmettingen. Dat zal misschien kortstondig resulteren in een iets hogere piek, maar op de keper beschouwd denk ik dat het wel meevalt (sowieso werd de drukte met Black Friday sterk overdreven, imho).
Ik denk dat het iets omhoog loopt door een combinatie van het weer (bv. meer mensen binnen), het verruimde testbeleid en allicht nog een invloed van sinterklaas/BF. Ik krijg niet het idee dat er iets gebeurd is tussen eind november en begin december dat we collectief veel meer schijt zijn gaan hebben aan de regels.
De meeste mensen luisteren gewoon naar de overheid hoor. Als het beleid is 10 gasten krijg je echt een hele andere verdeling dan nu. Ik snap dat sentiment hier niet dat de gemiddelde Nederlander geen rekening zou houden met de maatregelen/adviezen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat de invloed van beleid op de kerstplannen van mensen sowieso marginaal is.
Mwah... kweetnie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
De realiteit zegt dat het wel zo is, want we hebben een monkapjesplicht terwijl niemand dat echt wil. Behalve de leken op twitter. Het is er alleen maar om 'de dicussie te stoppen'. Het gaat ook niet alleen maar om dat ene gesprekje, het gaat om de reden dat die lui überhaupt dat gesprek hadden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect van die gesprekjes met Rutte op het daadwerkelijke beleid nogal beperkt is.
Tja, we zitten niet bepaald op een (ziekenhuis)niveau om daar veel risico mee te nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moet het dus gaan zien over een dag of 2-5 dat het effect naar beneden gaat.
Maar wellicht zitten we dan alweer in een lockdown, want we hebben wel de reputatie extra maatregelen te nemen als het alweer voorbij is.
Denk je?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
Ik denk dat heel erg veel mensen zich laten leiden door het advies om kerst kleinschalig te vieren, maar dat de invloed van de "regel" om maximaal 3, 4 of x mensen uit y huishoudens bijzonder beperkt is. Het is overigens niet dat ik daar een onderbouwing voor heb, maar als we de afgelopen maanden iets gezien hebben dan is het wel dat mensen elkaar toch willen blijven opzoeken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De meeste mensen luisteren gewoon naar de overheid hoor. Als het beleid is 10 gasten krijg je echt een hele andere verdeling dan nu. Ik snap dat sentiment hier niet dat de gemiddelde Nederlander geen rekening zou houden met de maatregelen/adviezen.
Of, ook mogelijk: de weerstand tegen de mondkapjesplicht is helemaal niet zo groot als je doet voorkomen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De realiteit zegt dat het wel zo is, want we hebben een monkapjesplicht terwijl niemand dat echt wil. Behalve de leken op twitter.
Ik denk dat mensen zich er over het algemeen prima aan houden, maar na zoveel maanden toch iets minder streng dan in het begin. Veel minder thuiswerken, vaker naar vrienden, toch nog een keer extra naar de winkel. Allemaal kleine dingetjes maar omdat veel mensen die doen heeft het vermoed ik best veel effect.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De meeste mensen luisteren gewoon naar de overheid hoor. Als het beleid is 10 gasten krijg je echt een hele andere verdeling dan nu. Ik snap dat sentiment hier niet dat de gemiddelde Nederlander geen rekening zou houden met de maatregelen/adviezen.
Volgens Angela Merkel staat nu naar opa en oma gelijk aan moord. Maar je moet het zelf weten hoorquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... kweetnie.
We zouden alleen naar Opa en Oma gaan, maar met kinderen op een brandhaard twijfel ik nu toch ernstig.
Maar had je dat dan niet beter afgelopen dinsdag meteen kunnen afkondigen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, we zitten niet bepaald op een (ziekenhuis)niveau om daar veel risico mee te nemen.
Om eerlijk te zijn: als ik aan het roer had gestaan had ik nu ook gepleit voor fors ingrijpen (en meer dan het sluiten van doorstroomlocaties) als de ziekenhuisopnames de komende dagen nog steeds (flink) oplopen. Zeker ervan uitgaande dat kerst eraan komt.
Het RIVM en het kabinet hebben beiden meerdere malen heel duidelijk gezegd geen reden te zien om die plicht in te voeren. Dat vinden ze nog steeds, de plicht is er alleen maar om 'van de discussie af te zijn'. Dus nee, dat is niet mogelijk wat je zegt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of, ook mogelijk: de weerstand tegen de mondkapjesplicht is helemaal niet zo groot als je doet voorkomen.
3 of 4 zal geen verschil maken, maar een advies van max. 10 mensen of max. 3 mensen zal echt een groot verschil maken lijkt me.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat heel erg veel mensen zich laten leiden door het advies om kerst kleinschalig te vieren, maar dat de invloed van de "regel" om maximaal 3, 4 of x mensen uit y huishoudens bijzonder beperkt is. Het is overigens niet dat ik daar een onderbouwing voor heb, maar als we de afgelopen maanden iets gezien hebben dan is het wel dat mensen elkaar toch willen blijven opzoeken.
Kan je 'grappig' over doen maar in ons geval is die kans gewoonweg groot.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens Angela Merkel staat nu naar opa en oma gelijk aan moord. Maar je moet het zelf weten hoor
Eens, maar dat gevoel van maart krijgen we sowieso niet meer terug. En ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat het vooral gaat om de kleine dingetjes. Als iedereen één persoon extra ziet, heb je gelijk miljoenen extra contacten, en dus potentiële besmettingen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich er over het algemeen prima aan houden, maar na zoveel maanden toch iets minder streng dan in het begin. Veel minder thuiswerken, vaker naar vrienden, toch nog een keer extra naar de winkel. Allemaal kleine dingetjes maar omdat veel mensen die doen heeft het vermoed ik best veel effect.
er zijn er ook best veel die dat niet hebben gedaanquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid heeft dan ook plannen gemaakt die in overeenstemming zijn met de oproep om kerst dit jaar kleinschalig te vieren.
Afgelopen dinsdag gaven de cijfers geen aanleiding om dat te doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar had je dat dan niet beter afgelopen dinsdag meteen kunnen afkondigen?
Niet verrassend. Te bang voor echt grote maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Noppie2000 het volgende:
Telegraaf
[..]
Had dat toen überhaupt een effect, heeft iemand daar cijfers bij? Rutte zei ook al dat het 'enig effect' had, maar was daar niet echt overtuigend in.
Dat vermoed ik ook. En daarom dat ik dus ook niet sta te springen om nóg meer maatregelen, want ik denk dat de kans groot is dat ook die niet goed genoeg nageleefd gaan worden. In ieder geval niet op de lange termijn. Voorlopig hebben we elke keer een harde daling gezien net na maatregelen, maar daarna weer een stagnering of lichte stijging. Ik zie geen reden om aan te nemen dat dat nu anders zou zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens, maar dat gevoel van maart krijgen we sowieso niet meer terug. En ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat het vooral gaat om de kleine dingetjes. Als iedereen één persoon extra ziet, heb je gelijk miljoenen extra contacten, en dus potentiële besmettingen.
Dat lijken mij dezelfde mensen die de rest van het jaar ook gewoon bij elkaar komt, dus die maken het verschil niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn er ook best veel die dat niet hebben gedaan
Dat hangt af van de maatregelen die je neemt. Als (vrijwel) alles dicht is kun je niet zoveel anders doen dan je je eraan te houden. Je kunt niet naar de winkels gaan wanneer ze dicht zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook. En daarom dat ik dus ook niet sta te springen om nóg meer maatregelen, want ik denk dat de kans groot is dat ook die niet goed genoeg nageleefd gaan worden. In ieder geval niet op de lange termijn. Voorlopig hebben we elke keer een harde daling gezien net na maatregelen, maar daarna weer een stagnering of lichte stijging. Ik zie geen reden om aan te nemen dat dat nu anders zou zijn.
Nee maar je kunt elkaar wel weer opzoeken. Het sluiten van winkels zal ongetwijfeld effect hebben, maar ook dat is weer tijdelijk in mijn optiek. Repressie heeft altijd diminishing returns.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de maatregelen die je neemt. Als (vrijwel) alles dicht is kun je niet zoveel anders doen dan je je eraan te houden. Je kunt niet naar de winkels gaan wanneer ze dicht zijn.
nee, nederland mag geen politiestaat worden toch ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
Misschien is wat er nodig is meer handhaving, in plaats van meer maatregelen.
Sinterklaasavond verklaart deze cijfers en spreiding volgens mij vrij aardigquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:29 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de diffuse verspreiding over NL?
Voorheen waren het uitbraakgebieden van waaruit het (licht) uitwaaierde, nu een totaal ander beeld.
Het sporten zelf is het probleem niet, het aanvullen van de verbrande koolhydraten aan de bar wél.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vind ik het daarom zo vreemd dat buitensporten zo makkelijk aan banden gelegd zijn. Dat lijkt me juist een relatief veilige vrijetijdsbesteding die er allicht voor zorgt dat men niet uit verveling maar naar het tuincentrum gaat.
Dan zou je bijna gaan denken dat we eigenlijk wel thuis moeten blijven met kerst en nieuwjaar....quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Sinterklaasavond verklaart deze cijfers en spreiding volgens mij vrij aardig
Ik voorspel nu alvast een piek rond jaarwisseling en eind eerste week januariquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zou je bijna gaan denken dat we eigenlijk wel thuis moeten blijven met kerst en nieuwjaar....
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieelquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
De kantines zaten al dicht. En publiek was ook al verboden. Ik ben ook wel kritisch op die maatregel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Het sporten zelf is het probleem niet, het aanvullen van de verbrande koolhydraten aan de bar wél.
Tja, als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieel
Want dat is schijnbaar nodig voor een oud en nieuw zónder vuurwerk...
quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Tijd om het vuurwerk maar weer te herintroducerenquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieel
Want dat is schijnbaar nodig voor een oud en nieuw zónder vuurwerk...
Toen het in de zomer begon op te lopen waren er specifieke groepen/plaatsen aan te wijzen. Studenten(steden) met name. Sinds oktober zijn de cijfers niet meer echt laag geweest dus is er veel tijd geweest om de verspreiding door te laten dringen in alle leeftijdsgroepen en door heel Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klopt, hadden ze al in mei mee moeten beginnen, dan hadden we aankomende mei al kunnen profiteren van verpleegkundigen die zijn omgeschoold naar IC verpleegkundigen.quote:
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
Nee de mondkapjesplicht verklaart de cijfers. Ik was net bij de Ikea en men waant zich onschendbaar met zo'n niet-werkend ding op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En exponentieel opleiden dan om het virus te volgen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Klopt, hadden ze al in mei mee moeten beginnen, dan hadden we aankomende mei al kunnen profiteren van verpleegkundigen die zijn omgeschoold naar IC verpleegkundigen.
De anderhalvemeter wordt anderhalve millimeter (stof).quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee de mondkapjesplicht verklaart de cijfers. Ik was net bij de Ikea en men waant zich onschendbaar met zo'n ding op.
Dit zouden we heel naief als bemoedigend kunnen beschouwen. Laatste 5 dagen = de afgelopen werkweek, zonder weekenden dus waarin nog minder getest wordt, waar de cijfers van gister en eergister nog mee te maken hadden, en toch stabiele nieuwe meldingen. Ik zeg naief, want het kan ook zijn dat er bijv wat minder getest is de afgelopen dagen tov een maandag/dinsdag.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 6424(-12 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 1897(+36 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 268(+50 tov gisteren) nog ouder.
Oké Stalin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.
Wat nooit gaat gebeuren onder het beleid van Rutte.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.
RTL bevestigt het ook:quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:13 schreef galantis het volgende:
[..]
De anderhalvemeter wordt anderhalve millimeter (stof).
Nou, let's go! Iets vinden en iets doen..quote:Andere aanpak
Het OMT vindt het een goed idee om leerlingen vaker te testen in het geval van een uitbraak op een school. Hier zouden volgens het OMT antigeentesten ook een rol in kunnen spelen, bij kinderen met én zonder klachten.
Eerder pleitte kinderarts-epidemioloog Patricia Bruijning in Nieuwsuur ook voor een andere aanpak op scholen. Bruijning haalde daarbij een Engelse studie aan. "Daarbij namen ze op gezette tijden monsters af in een hele groep mensen, of ze nu klachten hebben of niet. Daaruit komen ook positieve testen onder jongeren die geen klachten hebben."
Bruijning zei ook: "Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."
Sja. Als er geen mondkapjes waren geweest was die afstand veel meer gehouden. Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
RTL bevestigt het ook:
[ twitter ]
1,5m niet meer nodig. Blijf niet thuis. Was niet uw handen. Mondkapjes zijn voldoende.Mooi dat we commerciële media hebben die hun verantwoordelijkheid nemen om dit nieuwe officieuze coronabeleid te promoten. Het kabinet zaait alleen maar verwarring door aan te dringen op afstand en handenwassen.
Ook mooi die tokkie die zich verwondert over de drukte op het vliegveld terwijl hij op het vliegveld rondloopt.
In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:37 schreef kol7680 het volgende:
Hier in het winkelcentrum super druk
Goed om te zien
Ja dat mensen er klaar mee zijn. Wat volkomen logisch is na 9 maanden symbool politiek vanuit de overheid. En ow ja, geld moet rollenquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?
Vind je het goed dat mensen er klaar mee zijn? Waarom vind je dat goed?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:39 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja dat mensen er klaar mee zijn. Wat volkomen logisch is na 9 maanden symbool politiek vanuit de overheid. En ow ja, geld moet rollen
Studeer je?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef Nexum het volgende:
Het kabinet moet zich echt veel meer gaan richten op bezoek tussen mensen onderling en jongeren..... in het kader van solidariteit zou ik het bijvoorbeeld best wel toepasselijk vinden als het schoolgeld en studieschuld van dit en volgend schooljaar volledig kwijtgescholden wordt voor alle mbo, hbo en uni studenten.
Begint dat gezeik over 2000 hele euros ook weer ja?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef Nexum het volgende:
Het kabinet moet zich echt veel meer gaan richten op bezoek tussen mensen onderling en jongeren..... in het kader van solidariteit zou ik het bijvoorbeeld best wel toepasselijk vinden als het schoolgeld en studieschuld van dit en volgend schooljaar volledig kwijtgescholden wordt voor alle mbo, hbo en uni studenten.
2000 euro is voor sommige mensen ontzettend veel geld, doe even normaalquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Begint dat gezeik over 2000 hele euros ook weer ja?
Dat vind ik toch zo’n non-discussie.
Deze infographic bewijst het wetenschappelijk:quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. Als er geen mondkapjes waren geweest was die afstand veel meer gehouden. Dat weet ik wel zeker.
Wanneer je geen onderscheid maakt tussen binnen vs buiten, de rol van aerosolen bagatelliseert en belang van afvallen/goede gezondheid niet extra benadrukt dan pas je daar je maatregelen op aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vind ik het daarom zo vreemd dat buitensporten zo makkelijk aan banden gelegd zijn. Dat lijkt me juist een relatief veilige vrijetijdsbesteding die er allicht voor zorgt dat men niet uit verveling maar naar het tuincentrum gaat.
Zullen we eens beginnen met simpele maatregelen nemen in die scholen. Ik heb het al vaker geroepen maar:quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:36 schreef Noek het volgende:
Is hij nu echt zo wereldvreemd dat die denkt dat men schoolpauzes in kleine groepjes viert? Aangezien van Dissel denkt dat het rondom scholen gebeurt terwijl die aula's tjokvol zitten.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nder-ic-opnames.html
[..]
Nou, let's go! Iets vinden en iets doen..
Hier gaat het opeens heel hard met de besmettingen ook. We hebben het vast zo weer down want we gaan zo die plaggenbunkers weer in.
Dan moet je niet gaan studeren. Met alle respect, maar die 2000 euro zijn op de totale kosten van een studie helemaal niks. In dat perspectief moet je het zien.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
2000 euro is voor sommige mensen ontzettend veel geld, doe even normaal
Omdat het systeem zoals het nu gaat niet houdbaar is. Ook niet in 2021.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je het goed dat mensen er klaar mee zijn? Waarom vind je dat goed?
Geld kan ook online behoorlijk rollen, kan ik uit ervaring vertellen.
Dus iemand moet niet studeren omdat ze het geld er niet voor hebben? Lekker eerlijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je niet gaan studeren. Met alle respect, maar die 2000 euro zijn op de totale kosten van een studie helemaal niks. In dat perspectief moet je het zien.
Echt een wondermiddel, de cijfers duiden het.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Deze infographic bewijst het wetenschappelijk:
[ afbeelding ]
Onderste 2 kunnen gewoon een uur in de rij op Schiphol in elkaars nek hijgen, niks aan het handje. Mooi dat het nu verplicht is. Maatregelen kunnen van tafel.
Ik vind je gedachten gang vrij vreemd, maar goed: wat dan wel? Hoe gaan we dit dan wel op een goede manier tackelen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Omdat het systeem zoals het nu gaat niet houdbaar is. Ook niet in 2021.
Dat je nog serieus ingaat op deze troll.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?
Thx dat copy-cat verbeteren is idd niet ondenkbaar. Ihkv Covid19 lijkt mij "ergens" goed om te focussen op beste van verschillende werelden. Het "verbeteren" boven de 70/80% is voor mij vooral een commerciële ratrace, voor griep vinden "we" het al prima als dat 40-60% haalt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Bij influenza worden verschillende vaccins gemixed in een vaccin omdat er heel veel varianten van het influenzavirus zijn, maar bij SARS-CoV-2 is dat (nog lang) niet het geval.
Pfizer had in de eerste proeven twee verschillende varianten van hun vaccin gemaakt en zijn doorgegaan met de dgene die in het lab de beste neutraliserende werking had.
Misschien dat het Sputnik en ChadOx vaccin net even een iets ander gestructureerd antistof eiwit tot gevolg hebben die complementeren aan elkaar. Maar ik vraag me af in hoeverre dat te voorzien is, zeker gezien er maar een, behoorlijk bekritiseerde, studie van het Sputnik vaccin openbaar is.
Een wilde theorie kan zijn dat de Russen het 'ontwerp' van ChadOx hebben gekopieerd (legaal of illegaal), maar daarbij iets verbeterd hebben, en dat men dat nu weer wilt combineren omdat men denkt dat wat men verbeterd heeft ook zou kunnen werken bij het ChadOx. Maar dat is allemaal puur gissen.
In de toekomst zal het wel vaker gaan gebeuren dat vaccins van verschillende farmaceuten gecombineerd gaan worden, zeker als de effectiviteit terug gaat lopen mocht het virus muteren. Maar vaccins als die van Moderna en Pfizer, met een effectiviteit van 95%, kunnen eigenlijk nauwelijks verbeterd worden, of alleen misschien voor bepaalde doelgroepen (70+ bijvoorbeeld). Maar dan kun je je afvragen of het niet makkelijker is om die mensen gewoon beide vaccins apart toe te dienen.
Dat is in z’n geheel niet het punt. Het punt is dat als je gaat studeren die 2000 euro echt het verschil niet meer maakt. Een eventuele teruggave is dan ook meer het afkopen van een morele schuld dan dat ik of mijn medestudenten daar ook echt wat aan hebben. Laat staan dat het opweegt tegen het corona-nadeel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:46 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dus iemand moet niet studeren omdat ze het geld er niet voor hebben? Lekker eerlijk.
Precies deze maatregelen zijn toch al op veel scholen gewoon al van toepassing. Scholen mogen daar ook best zelf over nadenken naar mijn idee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eens beginnen met simpele maatregelen nemen in die scholen. Ik heb het al vaker geroepen maar:
- Vaste opstelling in een vast lokaal.
- bij Corona gaan buren in quarantaine (mits binnen 1,5 m uiteraard)
- aula dicht, pauze aan je tafeltje in je vast lokaal.
Volgens mij breng je dan de boel een stuk meer in balans. Want nu zijn scholen corona-vrijstaten.
Hybride lesgeven met kleinere klassen, ventilatie goed hebben, afstand houden. Kwetsbare leraren (zijn die inmiddels niet allemaal al besmet?), bovenbouw online wanneer meer dan x besmettingen in de regio. Etc.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eens beginnen met simpele maatregelen nemen in die scholen. Ik heb het al vaker geroepen maar:
- Vaste opstelling in een vast lokaal.
- bij Corona gaan buren in quarantaine (mits binnen 1,5 m uiteraard)
- aula dicht, pauze aan je tafeltje in je vast lokaal.
Volgens mij breng je dan de boel een stuk meer in balans. Want nu zijn scholen corona-vrijstaten.
Mijn geld rolt prima online kan ik je vertellen, te primaquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je het goed dat mensen er klaar mee zijn? Waarom vind je dat goed?
Geld kan ook online behoorlijk rollen, kan ik uit ervaring vertellen.
Mooi. Het kan dus. Tijd om het van regeringswege te verplichten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies deze maatregelen zijn toch al op veel scholen gewoon al van toepassing. Scholen mogen daar ook best zelf over nadenken naar mijn idee.
(niet alle, dat weet ik ook wel maar van teamgenoten van waterpolo hoor ik deze verhalen van diversen scholen in mijn stad)
- Leraren lopen ipv leerlingen
- Bovenbouw / Onderbouw vieren gespreid pauzes
- Aula is anders ingericht
- Tafels staan uit elkaar
Eh, hoezo niet?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is in z’n geheel niet het punt. Het punt is dat als je gaat studeren die 2000 euro echt het verschil niet meer maakt.
Als beloning voor het starten van de tweede golf?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef Nexum het volgende:
Haha herkenbaarquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn geld rolt prima online kan ik je vertellen, te prima
Ook dat herken ikquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Haha herkenbaarGelukkig heb ik ook veel minder uitgegeven op andere vlakken
Maar mijn spaargeld groeit dit jaar ook harder. Dus zo erg vind ik het niet soms wat extra's voor mijzelf te kopen.
Dat snap ik ook niet. 2000 euro is gewoon veel geld voor veel mensen, zeker als je er een heel jaar lang bijna niets voor terugkrijgt.quote:
Zeker voor studenten. Maar ik snap vooral niet wat voor grote kosten je verder dan nog allemaal zou maken?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
2000 euro is gewoon veel geld voor veel mensen
Het is alweer even geleden dat ik studeerde, maar ik kan me niet herinneren dat ik naast de huur van m'n kamer en het collegegeld nou echt veel kosten had?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat een studie een veelvoud van dat bedrag kost.
Omdat ze vorige keer al gezegd hebben dat ze mogelijk voor kerst nieuwe maatregelen gaan aankondigen als het nodig zou zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:06 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd naar die persco, de laatste bracht niks nieuws, waarom zouden mensen nu wel kijken??
quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
quote:Amsterdamse politie zet zich schrap voor oud en nieuw: twee keer zoveel agenten op straat als vorig jaar
Vanwege het vuurwerkverbod en de coronamaatregelen gaat de Amsterdamse politie twee keer zoveel agenten inzetten als vorig jaar. Hoofdcommissaris Frank Paauw maakt zich zorgen over de jaarwisseling nu er amper tot geen alternatief kan worden geboden. 'Het zal een moeilijke nacht worden.'
De combinatie van het vuurwerkverbod en de al geldende corona-maatregelen zorgt ervoor dat dit jaar veel meer agenten in Amsterdam op straat zullen zijn dan voorgaande jaren. Hoeveel dat er precies zijn, wil Paauw niet zeggen. 'Niet alleen in ME-verband, maar ook gewoon veel mensen op straat, veel blauw om vroegtijdig op te kunnen treden.'
https://www.at5.nl/artike(...)traat-als-vorig-jaar
Sterker overtreders aanpakken kan alleen door pakkans te verhogen? Je opmerking slaat nergens op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar boetehoogte maakt niets uit voor pakkans, dus je opmerking slaat nergens op.
Klopt helemaal. Alleen had dan die hogere boete wel laten staan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was dan verder een prima besluit, omdat de overtreders in eerste instantie ook een strafblad kregen, dat was echt buiten proportie.
Beter verruimen ze de leenmogelijkheden met een jaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat een studie een veelvoud van dat bedrag kost.
Sja. je kan je afvragen wat beter was.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdamse politie zet zich schrap voor oud en nieuw: twee keer zoveel agenten op straat als vorig jaar
Vanwege het vuurwerkverbod en de coronamaatregelen gaat de Amsterdamse politie twee keer zoveel agenten inzetten als vorig jaar. Hoofdcommissaris Frank Paauw maakt zich zorgen over de jaarwisseling nu er amper tot geen alternatief kan worden geboden. 'Het zal een moeilijke nacht worden.'
De combinatie van het vuurwerkverbod en de al geldende corona-maatregelen zorgt ervoor dat dit jaar veel meer agenten in Amsterdam op straat zullen zijn dan voorgaande jaren. Hoeveel dat er precies zijn, wil Paauw niet zeggen. 'Niet alleen in ME-verband, maar ook gewoon veel mensen op straat, veel blauw om vroegtijdig op te kunnen treden.'
https://www.at5.nl/artike(...)traat-als-vorig-jaar
Ik denk dat vooral de politie het gaan ontgelden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. je kan je afvragen wat beter was.
Ik voorspel helaas een hoop relletjes, want men heeft verder niets te doen, je kan ook niet uitgaan, of naar de kroeg.
op 22 dec , maybe, maar nu een spoedoverleg en persco, kan nooit goed zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat ze vorige keer al gezegd hebben dat ze mogelijk voor kerst nieuwe maatregelen gaan aankondigen als het nodig zou zijn.
Neequote:Op zaterdag 12 december 2020 04:25 schreef Za het volgende:
[..]
We waren niet de oorzaak van de pandemie aan het bespreken, maar de mogelijke oorzaak van de besmetting bij 70 nertsenbedrijven.
Daar loopt al maandenlang onderzoek naar, niet zonder reden.
Jij bent van mening dat met de vernietiging van de nertsen dat vraagstuk opgelost is, anderen denken daar gelukkig anders over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dan kunnen we straks in ieder geval niet zeggen dat ze níets gedaan hebben. 😂quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:39 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon weer heel laf de bibliotheek-lockdown terugbrengen als ik de media moet geloven. Alsof mensen dan minder gaan mixen tijdens kerst.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Deze infographic bewijst het wetenschappelijk:
[ afbeelding ]
Onderste 2 kunnen gewoon een uur in de rij op Schiphol in elkaars nek hijgen, niks aan het handje. Mooi dat het nu verplicht is. Maatregelen kunnen van tafel.
Die zijn toch al veelal gesloten rondom de feestdagenquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:39 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan gewoon weer heel laf de bibliotheek-lockdown terugbrengen als ik de media moet geloven. Alsof mensen dan minder gaan mixen tijdens kerst.
En kan daar naar gewezen worden mochten door de kerstvakantie de cijfers ineens dalen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dan kunnen we straks in ieder geval niet zeggen dat ze níets gedaan hebben. 😂
Mijn geld ook 😂quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn geld rolt prima online kan ik je vertellen, te prima
Ik zou er zeer van staan te kijken als ze enkel dat doen. Verwacht persoonlijk echt meer..quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:39 schreef Confetti het volgende:
Het zwakke punt van (bijna?) alle vaccins die op dit moment in ontwikkeling zijn voor SARS-CoV-2 is dat ze zich allemaal richten op het spike-eiwit. Dit omdat dat een kansrijke route leek vanuit eerder onderzoek met SARS en MERS. Maar als dat spike-eiwit verandert door een mutatie (wat dus bij die fretten in Denemarken gebeurde) heeft dat mogelijk invloed op de effectiviteit van alle vaccins.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inzake dat "gestructureerd antistof eiwit" ga ik benieuwd zijn of en op hoeveel manieren dit dan voor Covid19 kan worden gerealiseerd. Oftewel, heeft Covid19 verschillende "spike-eiwitten". Zijn er meer antigenen denkbaar die "elk" zouden kunnen worden gebruikt om antilichamen voor te ontwikkelen.
Het mooiste zou zijn dat ene vaccin simpelweg beschermd tegen de hele (SARS-)-Corona-familie zodat ook mutaties er niet veel meer toedoen. Ook is het dan minder nodig om misschien virusstammen te moeten gaan traceren zoals men dat doet voor Influenza.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |