abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196690660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?
Ja dat mensen er klaar mee zijn. Wat volkomen logisch is na 9 maanden symbool politiek vanuit de overheid. En ow ja, geld moet rollen :)
pi_196690685
Het kabinet moet zich echt veel meer gaan richten op bezoek tussen mensen onderling en jongeren..... in het kader van solidariteit zou ik het bijvoorbeeld best wel toepasselijk vinden als het schoolgeld en studieschuld van dit en volgend schooljaar volledig kwijtgescholden wordt voor alle mbo, hbo en uni studenten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_196690689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:39 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja dat mensen er klaar mee zijn. Wat volkomen logisch is na 9 maanden symbool politiek vanuit de overheid. En ow ja, geld moet rollen :)
Vind je het goed dat mensen er klaar mee zijn? Waarom vind je dat goed?

Geld kan ook online behoorlijk rollen, kan ik uit ervaring vertellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196690694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef Nexum het volgende:
Het kabinet moet zich echt veel meer gaan richten op bezoek tussen mensen onderling en jongeren..... in het kader van solidariteit zou ik het bijvoorbeeld best wel toepasselijk vinden als het schoolgeld en studieschuld van dit en volgend schooljaar volledig kwijtgescholden wordt voor alle mbo, hbo en uni studenten.
Studeer je?
Go hard or go home
pi_196690696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef Nexum het volgende:
Begint dat gezeik over 2000 hele euros ook weer ja? :')
Dat vind ik toch zo’n non-discussie.
zie email 27 oktober
pi_196690704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Begint dat gezeik over 2000 hele euros ook weer ja? :')
Dat vind ik toch zo’n non-discussie.
2000 euro is voor sommige mensen ontzettend veel geld, doe even normaal
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_196690706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sja. Als er geen mondkapjes waren geweest was die afstand veel meer gehouden. Dat weet ik wel zeker.
Deze infographic bewijst het wetenschappelijk:

Onderste 2 kunnen gewoon een uur in de rij op Schiphol in elkaars nek hijgen, niks aan het handje. Mooi dat het nu verplicht is. Maatregelen kunnen van tafel. *O*
pi_196690714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:41 schreef Noek het volgende:

[..]

Studeer je?
Nee
pi_196690722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vind ik het daarom zo vreemd dat buitensporten zo makkelijk aan banden gelegd zijn. Dat lijkt me juist een relatief veilige vrijetijdsbesteding die er allicht voor zorgt dat men niet uit verveling maar naar het tuincentrum gaat.
Wanneer je geen onderscheid maakt tussen binnen vs buiten, de rol van aerosolen bagatelliseert en belang van afvallen/goede gezondheid niet extra benadrukt dan pas je daar je maatregelen op aan.

Uiteindelijk is geen gezichtsverlies lijden belangrijker dus vecht men door op dezelfde leugens. Dit is al sinds maart zo.
pi_196690731
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:36 schreef Noek het volgende:
Is hij nu echt zo wereldvreemd dat die denkt dat men schoolpauzes in kleine groepjes viert? Aangezien van Dissel denkt dat het rondom scholen gebeurt terwijl die aula's tjokvol zitten.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nder-ic-opnames.html
[..]

Nou, let's go! Iets vinden en iets doen..

Hier gaat het opeens heel hard met de besmettingen ook. We hebben het vast zo weer down want we gaan zo die plaggenbunkers weer in.
Zullen we eens beginnen met simpele maatregelen nemen in die scholen. Ik heb het al vaker geroepen maar:
- Vaste opstelling in een vast lokaal.
- bij Corona gaan buren in quarantaine (mits binnen 1,5 m uiteraard)
- aula dicht, pauze aan je tafeltje in je vast lokaal.

Volgens mij breng je dan de boel een stuk meer in balans. Want nu zijn scholen corona-vrijstaten.
zie email 27 oktober
pi_196690748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef Nexum het volgende:

[..]

2000 euro is voor sommige mensen ontzettend veel geld, doe even normaal
Dan moet je niet gaan studeren. Met alle respect, maar die 2000 euro zijn op de totale kosten van een studie helemaal niks. In dat perspectief moet je het zien.
zie email 27 oktober
pi_196690752
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat het systeem zoals het nu gaat niet houdbaar is. Ook niet in 2021.
pi_196690757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moet je niet gaan studeren. Met alle respect, maar die 2000 euro zijn op de totale kosten van een studie helemaal niks. In dat perspectief moet je het zien.
Dus iemand moet niet studeren omdat ze het geld er niet voor hebben? Lekker eerlijk.
pi_196690758
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:42 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Deze infographic bewijst het wetenschappelijk:

[ afbeelding ]

Onderste 2 kunnen gewoon een uur in de rij op Schiphol in elkaars nek hijgen, niks aan het handje. Mooi dat het nu verplicht is. Maatregelen kunnen van tafel. *O*
Echt een wondermiddel, de cijfers duiden het.
pi_196690774
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:46 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Omdat het systeem zoals het nu gaat niet houdbaar is. Ook niet in 2021.
Ik vind je gedachten gang vrij vreemd, maar goed: wat dan wel? Hoe gaan we dit dan wel op een goede manier tackelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196690786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?
Dat je nog serieus ingaat op deze troll.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:48:25 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196690787
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Bij influenza worden verschillende vaccins gemixed in een vaccin omdat er heel veel varianten van het influenzavirus zijn, maar bij SARS-CoV-2 is dat (nog lang) niet het geval.
Pfizer had in de eerste proeven twee verschillende varianten van hun vaccin gemaakt en zijn doorgegaan met de dgene die in het lab de beste neutraliserende werking had.
Misschien dat het Sputnik en ChadOx vaccin net even een iets ander gestructureerd antistof eiwit tot gevolg hebben die complementeren aan elkaar. Maar ik vraag me af in hoeverre dat te voorzien is, zeker gezien er maar een, behoorlijk bekritiseerde, studie van het Sputnik vaccin openbaar is.
Een wilde theorie kan zijn dat de Russen het 'ontwerp' van ChadOx hebben gekopieerd (legaal of illegaal), maar daarbij iets verbeterd hebben, en dat men dat nu weer wilt combineren omdat men denkt dat wat men verbeterd heeft ook zou kunnen werken bij het ChadOx. Maar dat is allemaal puur gissen.
In de toekomst zal het wel vaker gaan gebeuren dat vaccins van verschillende farmaceuten gecombineerd gaan worden, zeker als de effectiviteit terug gaat lopen mocht het virus muteren. Maar vaccins als die van Moderna en Pfizer, met een effectiviteit van 95%, kunnen eigenlijk nauwelijks verbeterd worden, of alleen misschien voor bepaalde doelgroepen (70+ bijvoorbeeld). Maar dan kun je je afvragen of het niet makkelijker is om die mensen gewoon beide vaccins apart toe te dienen.
Thx dat copy-cat verbeteren is idd niet ondenkbaar. Ihkv Covid19 lijkt mij "ergens" goed om te focussen op beste van verschillende werelden. Het "verbeteren" boven de 70/80% is voor mij vooral een commerciële ratrace, voor griep vinden "we" het al prima als dat 40-60% haalt.

Inzake dat "gestructureerd antistof eiwit" ga ik benieuwd zijn of en op hoeveel manieren dit dan voor Covid19 kan worden gerealiseerd. Oftewel, heeft Covid19 verschillende "spike-eiwitten". Zijn er meer antigenen denkbaar die "elk" zouden kunnen worden gebruikt om antilichamen voor te ontwikkelen.
Het mooiste zou zijn dat ene vaccin simpelweg beschermd tegen de hele (SARS-)-Corona-familie zodat ook mutaties er niet veel meer toedoen. Ook is het dan minder nodig om misschien virusstammen te moeten gaan traceren zoals men dat doet voor Influenza.

Het injecteren van verschillende vaccin-versies mits daar wat tijd tussen zit, lijkt mij ook net wat veiliger dan dit gelijktijdig doen (mixen Sputnik+Oxford in één). Het gelijktijdig injecteren kan imo contra productief zijn omdat dan de patiënt dan gelijktijdig meerdere afweer moet maken (tegen verschillende virusdragers).
Een verschil tussen Sputnik en Oxford is dat de laatste een mensvreemd Adenovirus gebruikt als vector waar het "Covid19 antigeen" is ingeplakt.

Hoe dan ook en los of het andere onvermoede gevolgen kan/gaat hebben, lijkt het er op dat vector/mrna vaccins een oplossing zouden kunnen gaan brengen voor mensen die dat dan als keuze willen gebruiken.
//--//
Het genetisch-modificeren is uiters boeiend onderwerp en dit als massaal live uitgevoerd experiment mee te kunnen maken. Men lijkt nu echt de brug zijn over te (willen) gaan om onszelf te - mogen - veranderen naar waarin -en toe dan ook. Of dit wenselijk is, is vooral straks een vraag voor de geschiedenis.
De keuze tussen sterven "zonder" of leven "met", is niet heel moeilijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196690788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:46 schreef Nexum het volgende:

[..]

Dus iemand moet niet studeren omdat ze het geld er niet voor hebben? Lekker eerlijk.
Dat is in z’n geheel niet het punt. Het punt is dat als je gaat studeren die 2000 euro echt het verschil niet meer maakt. Een eventuele teruggave is dan ook meer het afkopen van een morele schuld dan dat ik of mijn medestudenten daar ook echt wat aan hebben. Laat staan dat het opweegt tegen het corona-nadeel.
zie email 27 oktober
pi_196690810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zullen we eens beginnen met simpele maatregelen nemen in die scholen. Ik heb het al vaker geroepen maar:

Volgens mij breng je dan de boel een stuk meer in balans. Want nu zijn scholen corona-vrijstaten.
Precies deze maatregelen zijn toch al op veel scholen gewoon al van toepassing. Scholen mogen daar ook best zelf over nadenken naar mijn idee.
(niet alle, dat weet ik ook wel maar van teamgenoten van waterpolo hoor ik deze verhalen van diversen scholen in mijn stad)

- Leraren lopen ipv leerlingen
- Bovenbouw / Onderbouw vieren gespreid pauzes
- Aula is anders ingericht
- Tafels staan uit elkaar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196690828
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hybride lesgeven met kleinere klassen, ventilatie goed hebben, afstand houden. Kwetsbare leraren (zijn die inmiddels niet allemaal al besmet?), bovenbouw online wanneer meer dan x besmettingen in de regio. Etc.

Maarja dit is allemaal van 5/6 maanden terug. Gaat nu toch allemaal niet meer gebeuren.
Gewoon je handen stuk blijven wassen...

Ondertussen in België, https://www.nu.nl/buitenl(...)met-coronavirus.html

Had hij maar zijn handen gewassen. Zullen die bejaarden toch stiekem op schoot zijn gekropen en in het gezicht gehoest.
pi_196690872
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn geld rolt prima online kan ik je vertellen, te prima _O-
pi_196690878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies deze maatregelen zijn toch al op veel scholen gewoon al van toepassing. Scholen mogen daar ook best zelf over nadenken naar mijn idee.
(niet alle, dat weet ik ook wel maar van teamgenoten van waterpolo hoor ik deze verhalen van diversen scholen in mijn stad)

- Leraren lopen ipv leerlingen
- Bovenbouw / Onderbouw vieren gespreid pauzes
- Aula is anders ingericht
- Tafels staan uit elkaar
Mooi. Het kan dus. Tijd om het van regeringswege te verplichten.
zie email 27 oktober
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:54:02 #273
12221 Tijn