Sinterklaasavond verklaart deze cijfers en spreiding volgens mij vrij aardigquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:29 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de diffuse verspreiding over NL?
Voorheen waren het uitbraakgebieden van waaruit het (licht) uitwaaierde, nu een totaal ander beeld.
Het sporten zelf is het probleem niet, het aanvullen van de verbrande koolhydraten aan de bar wél.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vind ik het daarom zo vreemd dat buitensporten zo makkelijk aan banden gelegd zijn. Dat lijkt me juist een relatief veilige vrijetijdsbesteding die er allicht voor zorgt dat men niet uit verveling maar naar het tuincentrum gaat.
Dan zou je bijna gaan denken dat we eigenlijk wel thuis moeten blijven met kerst en nieuwjaar....quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Sinterklaasavond verklaart deze cijfers en spreiding volgens mij vrij aardig
Ik voorspel nu alvast een piek rond jaarwisseling en eind eerste week januariquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zou je bijna gaan denken dat we eigenlijk wel thuis moeten blijven met kerst en nieuwjaar....
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieelquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
Misschien is wat er nodig is meer handhaving, in plaats van meer maatregelen.
De kantines zaten al dicht. En publiek was ook al verboden. Ik ben ook wel kritisch op die maatregel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Het sporten zelf is het probleem niet, het aanvullen van de verbrande koolhydraten aan de bar wél.
Tja, als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieel
Want dat is schijnbaar nodig voor een oud en nieuw zónder vuurwerk...
quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Tijd om het vuurwerk maar weer te herintroducerenquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de politie flink uitpakken met oud en nieuw met een enorm aantal nieuwe agenten en ditto materieel
Want dat is schijnbaar nodig voor een oud en nieuw zónder vuurwerk...
Toen het in de zomer begon op te lopen waren er specifieke groepen/plaatsen aan te wijzen. Studenten(steden) met name. Sinds oktober zijn de cijfers niet meer echt laag geweest dus is er veel tijd geweest om de verspreiding door te laten dringen in alle leeftijdsgroepen en door heel Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klopt, hadden ze al in mei mee moeten beginnen, dan hadden we aankomende mei al kunnen profiteren van verpleegkundigen die zijn omgeschoold naar IC verpleegkundigen.quote:
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
Misschien is wat er nodig is meer handhaving, in plaats van meer maatregelen.
Nee de mondkapjesplicht verklaart de cijfers. Ik was net bij de Ikea en men waant zich onschendbaar met zo'n niet-werkend ding op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En exponentieel opleiden dan om het virus te volgen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Klopt, hadden ze al in mei mee moeten beginnen, dan hadden we aankomende mei al kunnen profiteren van verpleegkundigen die zijn omgeschoold naar IC verpleegkundigen.
De anderhalvemeter wordt anderhalve millimeter (stof).quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee de mondkapjesplicht verklaart de cijfers. Ik was net bij de Ikea en men waant zich onschendbaar met zo'n ding op.
Dit zouden we heel naief als bemoedigend kunnen beschouwen. Laatste 5 dagen = de afgelopen werkweek, zonder weekenden dus waarin nog minder getest wordt, waar de cijfers van gister en eergister nog mee te maken hadden, en toch stabiele nieuwe meldingen. Ik zeg naief, want het kan ook zijn dat er bijv wat minder getest is de afgelopen dagen tov een maandag/dinsdag.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 6424(-12 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 1897(+36 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 268(+50 tov gisteren) nog ouder.
Oké Stalin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.
Wat nooit gaat gebeuren onder het beleid van Rutte.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Iedereen verplicht thuis op 25, 26 en 31 december. Leger inzetten voor controles en iedereen die niet thuis is en geen geldige reden kan opgeven, een boete van minimaal 1000 euro geven en het recht op medische zorg afnemen voor het komende jaar.
RTL bevestigt het ook:quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:13 schreef galantis het volgende:
[..]
De anderhalvemeter wordt anderhalve millimeter (stof).
Nou, let's go! Iets vinden en iets doen..quote:Andere aanpak
Het OMT vindt het een goed idee om leerlingen vaker te testen in het geval van een uitbraak op een school. Hier zouden volgens het OMT antigeentesten ook een rol in kunnen spelen, bij kinderen met én zonder klachten.
Eerder pleitte kinderarts-epidemioloog Patricia Bruijning in Nieuwsuur ook voor een andere aanpak op scholen. Bruijning haalde daarbij een Engelse studie aan. "Daarbij namen ze op gezette tijden monsters af in een hele groep mensen, of ze nu klachten hebben of niet. Daaruit komen ook positieve testen onder jongeren die geen klachten hebben."
Bruijning zei ook: "Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."
Sja. Als er geen mondkapjes waren geweest was die afstand veel meer gehouden. Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
RTL bevestigt het ook:
[ twitter ]
1,5m niet meer nodig. Blijf niet thuis. Was niet uw handen. Mondkapjes zijn voldoende.Mooi dat we commerciële media hebben die hun verantwoordelijkheid nemen om dit nieuwe officieuze coronabeleid te promoten. Het kabinet zaait alleen maar verwarring door aan te dringen op afstand en handenwassen.
Ook mooi die tokkie die zich verwondert over de drukte op het vliegveld terwijl hij op het vliegveld rondloopt.
In alle oprechtheid: waarom vind je dat goed om te zien?quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:37 schreef kol7680 het volgende:
Hier in het winkelcentrum super druk
Goed om te zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |