In de Kamer ook max 3 graag.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Is maximaal 3 personen in een praatshow al genoemd?
Werken ze aan een exitkaart?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een routekaart de andere kant op. Je lijkt niet echt te weten waar je over praat.
Niet precies, de meeste winkels waren gewoon weer open daarna, wel waren veel kleine barretjes maanden later nog steeds dicht die zullen het niet overleefd hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?
De kroeg is dat ook. Ik ken de verhalen van Ab drank nu wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiëren
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
ALS er maatregelen komen:
Denk dat we terug gaan naar de maatregelen in het voorjaar + avondklok op Oudjaarsdag en de niet essentiele winkels sluiten. Scholen doen ze (nog) niets mee ivm kerstvakantie. Die sluiten de 18e sowieso.
Misschien dat ze de sportscholen open houden ivm mentale en lichamelijke gezondheid.
Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
Haha die kaart die maar 1 kant op werkte?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Routekaart genot.
Zou wel minder zijn voor de goede voornemens als je niet meer mag sporten.
Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tvquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt die talkshows die ook publiek hebben en waar iedere week dezelfde artiesten optreden? Zoals dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte, daar was toch ook publiek bij?
Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.
Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.
Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021
Vorige week z'n 61.000 tests extra.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Benny het volgende:
Maar even serieus. Zonder onderbuikgevoel en een beetje nuance.
A) In hoeverre stijgen de cijfers zou echt, ten opzichte van de aantal tests die worden afgenomen?
B) Hadden we daarom niet allang kunnen weten dat de cijfers zouden stijgen? En had daar niet al eerder over nagedacht kunnen worden? Waarom het nu op het laatste moment aan laten komen?
Dubbele mondkapjes.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Scholen, krijspaleizen, kinderopvang, peuterspeelzalen dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!
Ja en je muil ook dicht!
Zo is het. Belachelijk dat wij dit hier allemaal weten, maar Hugod maar aan mag klotenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
Nou sowieso, de maatregelen sinds oktober zijn toch wel om te janken en lijken tot nu toe eigenlijk nutteloos.
Mondkapjesplicht doet tot nu toe eigenlijk niks, en lijkt het wellicht zelfs erger te maken omdat mensen dichterbij komen.
Alcoholverkoop na 20u aan banden. Even serieus, wat lost dit op? Iedereen die veel alcohol wil voor een moment koopt het wel eerder of online, en zij die even een 6pack willen hebben voor thuis zijn de dupe.
Ook hierdoor minder spreiding winkelend publiek
Zelfde geldt voor stopzetten koopavonden en verkorte openingstijden. Méér mensen op hetzelfde moment bij elkaar.
De lockdown in België waardoor half België naar Nederland komt. Nóg meer mensen bij elkaar.
Die rare verzwaring begin november toen de cijfers terugliepen.. dat levert echt geen credits op
Dreigementen van verzwaringen rondom kerst.
Dreigementen met avondklokken
Doe toch even normaal, kijk wat er goed ging in het voorjaar. Misschien zijn juist door extra verzwaringen de oorzaak van verslechtering omdat mensen het gewoon niet accepteren of het één (afstand houden) vervangen door het andere (niet medisch mondkapje).
Kut die heb ik alquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.
Sja, je mag Gran Canaria niet eens in zonder PCR / Antigeen testquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:54 schreef quirina het volgende:
Ondertussen doen Britse toeristen dit.
Nope, ik heb vanwege corona een keer een quarantaine gedaan van 15 dagen in een kamer van 15m2, waar ik niet uit kon en mocht komen. Dat wens ik niemand toe en ik hoop dat we zeker niet die kant op gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.
En activiteiten voor jongeren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Scholen, krijspaleizen, kinderopvang, peuterspeelzalen dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!
Ja en je muil ook dicht!
I see what they did therequote:Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
Niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hoe hou jij de drukte uit de winkels dan?
Het halve politiecorps over de zeik.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die avondklok komt er nog eerder dan de Action dicht
Ze mogen daar niks mee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het halve politiecorps over de zeik.
Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.quote:
Nou was ik toch al van plan morgen even te gaan, maar dit verwacht ik dus ook ja.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
Als je de gordijnen dicht doet heb je kans van slagen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.
Jawel hoor, door ze simpelweg te sluiten. Wordt hoog tijd want ze zijn nog helemaal niet dicht geweest vanaf maartquote:
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat ze een lockdown van drie weken overwegen. Weet je, gooi er maar een lockdown in. En dan ook een echte. In de kerstvakantie please. (dan mis ik m'n therapie toch al). Iedereen binnen blijven. Geen sociaal bezoek, niet winkelen, 1x pw naar de supermarkt, 1 persoon per huishouden. Denk dat dat wel zoden aan een dijk zet.
30 man. Superspreadeventquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef quirina het volgende:
“Het is onderbuik gevoel, maar je gaat bijna denken dat ze een beetje aansturen op een lockdown richting kerst om te voorkomen dat mensen het alsnog met elkaar gaan vieren.”
Lockdown of niet, heel veel mensen hebben nu wel afgesproken om het ondanks een eventuele lockdown toch te vieren omdat er toch al veel niet mag.
De rest van mijn familie viert het gewoon met dertig mensen en testen twee keer vantevoren.
Wij kunnen niet omdat we niet in voor-quarantaine kunnen gaan ivm werk, maar anders waren wij ook gegaan.
Voor de beeldvorming is het natuurlijk funest, ongeacht of ze het wel of niet veilig organiseren. Horeca is dicht, tenzij je bij Linda de Mol mag zitten die de premier interviewt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tv. Maar die kunnen/zullen zich wel schuilen achter een sneltest
Kabinet beloftes zijn niets waard dat heeft het verleden al bewezen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.
Het bleef toch al bij 3? Hoeveel minder kan nog?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.
Geen idee wat het exacte adviesgetal is. Onze plannen zijn al gemaakt en daar gaat echt niks meer aan veranderen. Overigens gewoon in klein gezelschap.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Het bleef toch al bij 3? Hoeveel minder kan nog?
Trieste situatie.
Niet naar jou persoonlijk, maar ik zie vrijwel altijd dat de personen die pleiten voor een lockdown er zelf weinig last van hebben (‘dan mis ik mn therapie toch al’)quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat ze een lockdown van drie weken overwegen. Weet je, gooi er maar een lockdown in. En dan ook een echte. In de kerstvakantie please. (dan mis ik m'n therapie toch al). Iedereen binnen blijven. Geen sociaal bezoek, niet winkelen, 1x pw naar de supermarkt, 1 persoon per huishouden. Denk dat dat wel zoden aan een dijk zet.
Daar kan een illegale niet tegenop, wat een feest.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:15 schreef quirina het volgende:
[..]
20 kunnen er niet en dat is nog zonder de kinderen meegerekend
Zet weinig zoden aan de dijk, na die 3 weken heb je weer een R boven de 1 en ben je binnen de kortste keren weer terug bij afquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:17 schreef quirina het volgende:
Klappen zijn er al gevallen. Heel veel mensen zijn juist deze maand hun baan verloren.
Mooi. Ik hoop het.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:16 schreef BeriBeri het volgende:
,,We moeten rekening houden met nieuwe maatregelen’’, zo klinkt het. Eerder noemde premier Rutte bijvoorbeeld het sluiten van schoolgebouwen of winkels, exclusief supermarkten.
Dat is een kromme vergelijking, want in het voorjaar waren de regels veel strenger en hielden mensen zich er beter aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je zou zelfs idd kunnen stellen dat mondkapjes de besmettingen laten stijgen. Als je dit allemaal vergelijkt met het voorjaar
Hier idem dito.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee wat het exacte adviesgetal is. Onze plannen zijn al gemaakt en daar gaat echt niks meer aan veranderen. Overigens gewoon in klein gezelschap.
Als het maar niet te lang gaat duren. De besmettingen hoeven niet helemaal tot 0 gereduceerd te worden. Zeker niet als we binnen afzienbare tijd ook 2/3 vaccins gaan krijgen (al is het maar mondjesmaat).quote:
Winkels gaan zeker dicht, anders komen ook al die Duitsers hier naartoe als zij in lockdown gaanquote:
Zou dit nieuwsbericht dan toch een reactie zijn op de lockdown van Duitsland en in bijzonder aangrenzend NRW?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:21 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Winkels gaan zeker dicht, anders komen ook al die Duitsers hier naartoe als zij in lockdown gaan
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:22 schreef quirina het volgende:
Als de regering nou een lockdown gaat doen is dat puur burgertje treiteren.
Net las ik nog dat je de kroegen open wil?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat?
De cijfers moeten gewoon omlaag. Sterker overtreders aanpakken kan natuurlijk ook.
Omdat ze eerder strenger hadden moeten zijn. Hadden we ook een beetje kerst kunnen vieren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat?
De cijfers moeten gewoon omlaag. Sterker overtreders aanpakken kan natuurlijk ook.
Zou in de rij staan als ze de kroeg zouden openenquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Net las ik nog dat je de kroegen open wil?
Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk. Als maatregelen niet de juiste zijn zorgen ook de niet overtreders nog voor verspreiding.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Ja, daar hebben we nu weinig aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat ze eerder strenger hadden moeten zijn. Hadden we ook een beetje kerst kunnen vieren.
Geheid dat er wel kroegen opengaan al is het maar om de laatste drankvoorraad op te maken voor hun definitieve sluiting.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou in de rij staan als ze de kroeg zouden openen
Ga er maar vanuit dat het laatste gewoon het geval is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk. Als maatregelen niet de juiste zijn zorgen ook de niet overtreders nog voor verspreiding.
Ja, dat moet haast wel. En terecht, met alleen Nederlanders is het al te druk. En het zou me niet verbazen als het donderdag al in gaat, het laatste weekend voor kerst wordt anders totale anarchie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou dit nieuwsbericht dan toch een reactie zijn op de lockdown van Duitsland en in bijzonder aangrenzend NRW?
Ligt aan het weer.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk. Als maatregelen niet de juiste zijn zorgen ook de niet overtreders nog voor verspreiding.
Nou ik las vanochtend een artikel dat mensen die een operatie ondergaan blijkbaar verzwijgen dat ze corona hebbenquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk.
Ja, daar hebben we nu weinig aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat ze eerder strenger hadden moeten zijn. Hadden we ook een beetje kerst kunnen vieren.
Ja, lijkt me wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
Ja, lijkt me wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Echt, wtf. Wat voor een gore klootzak ben je dan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou ik las vanochtend een artikel dat mensen die een operatie ondergaan blijkbaar verzwijgen dat ze corona hebben![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-dodelijk~abd21782/
Dat soort mensen moeten ze sowieso weigeren van de IC
Ik vraag me af hoe ze dit allemaal zo zeker weten, de kans is namelijk veel groter dat hij een paar besmet heeft en die weer andere hebben besmet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://nos.nl/teletekst#127
Dat was dus niet zo'n handige actie van Sinterklaas
Maar laten we eerlijk zijn. De mensen die last zullen hebben van maatregelen is niet die groep, dat is de groep die toch al schijt heeft. Dan kun je meer maatregelen afkondigen die toch niet opgevolgd worden door die groep, maar je kunt ook ‘s gaan nadenken over op een slimmere manier handhaven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we nu weinig aan.
[..]
Ja, lijkt me wel. [ afbeelding ]
Mensen hebben er gewoon schijt aan.
Ja dat is natuurlijk wel echt debiel. Maar ik bedoelde meer alle andere maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
Ja, zit wat in. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn. De mensen die last zullen hebben van maatregelen is niet die groep, dat is de groep die toch al schijt heeft. Dan kun je meer maatregelen afkondigen die toch niet opgevolgd worden door die groep, maar je kunt ook ‘s gaan nadenken over op een slimmere manier handhaven.
Las vanmorgen dat er iets van 5000 boetes uitgedeeld zijn voor het niet dragen van mondkapjes. Wedden dat dat in de meeste gevallen mensen zijn die ‘t gewoon vergeten zijn?
Bizar idd. Maar daar helpen alle voorgestelden en reeds genomen maatregelen niet tegen. Daarmee tref je ook de welwillende burger die het uiteindelijk ook een keer gehad met dat toontje van Knabbel en Babbel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
[..]
Echt, wtf. Wat voor een gore klootzak ben je dan.
Ik heb geen idee. Bij influenza worden verschillende vaccins gemixed in een vaccin omdat er heel veel varianten van het influenzavirus zijn, maar bij SARS-CoV-2 is dat (nog lang) niet het geval.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mijzelf af of de kern hier is dat Oxford hun vaccin ook projecteert op een ander Adeno-virus of dat zij daadwerkelijk de Sputnik-SpikeEiwit formule willen gaan toepassen (en/of dat bestellen danwel zelf produceren).
Dat er verschillend Adeno virussen zullen (moeten) worden gebruikt is vanuit de vector-strategie op (wereld)schaal bijna onvermijdelijk. Gelukkig zijn er heel veel Adeno serotypen.
Ik weet alleen zelf (nog) niet of en op hoeveel manieren de Covid19 signatuur als antigeen - dat moeten worden herkend om af te weren - op dat Adeno-virus kan worden aangebracht of ingebracht.
Covid19 zelf lijkt mij zelf al vrij specifiek en kan mij nog niet goed indenken dat er dan veel (werkende) antigenen zijn die kunnen dienen als aangrijppunt voor een herkenbare T-cel afweer.
Ms kan @:George_of_the_Jungle wat toevoegen, mij corrigeren of hier aanvullen inzake Plan van Oxford om hun ChAdOx1 te gaan combineren met het Sputnik Ad5/Ad26 vector vaccin.
Exitkaart :quote:
Toch vind ik het positief dat ze hier serieus overna denken. Net zo goed als dat er pogingen worden gedaan om een routekaart op te stellen - die dan vooral lijkt voor te schrijven welke maatregelen er nog moeten komen - hoort de andere kant ook op te worden vastgelegd. En dan niet richting niveautje waakzaam maar gewoon richting normaal.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exitkaart :
Nog een jaar vol maatregelen, langzame vaccinatie, geen evenementen, etc
Nee ik heb geen hoop
Wel een heel zwart beeldquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exitkaart :
Nee ik heb geen hoop
Het kan heel hard gaan inderdaad als er vanaf het voorjaar daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd gaat worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel een heel zwart beeld. Ik denk dat aan het einde van de lente/begin van de zomer de grootste ellende wel voorbij is.
Ze kunnen momenteel nog geen 5 dagen vooruit denken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exitkaart :
Nee ik heb geen hoop
Ik s aphet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou ik las vanochtend een artikel dat mensen die een operatie ondergaan blijkbaar verzwijgen dat ze corona hebben![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-dodelijk~abd21782/
Dat soort mensen moeten ze sowieso weigeren van de IC
Het zal een soort inzichtelijk beeld willen schetsen wat in welke volgorde onder welke voorwaarden versoepeld kan worden.quote:
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ze kunnen momenteel nog geen 5 dagen vooruit denken.
Inderdaad. We moeten ons ook niet blind staren op die 60% voor groepsimmuniteit. Dat is nodig om het virus volledig uit te laten doven. Als het percentage dat gevaccineerd is straks gestaag op gaat lopen, zal dat ook betekenen dat het virus zich gestaag steeds minder makkelijk kan verspreiden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kan heel hard gaan inderdaad als er vanaf het voorjaar daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd gaat worden.
Eens, maar je moet zeker eind feb al een plan hebben wat je in de zomer toelaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kan heel hard gaan inderdaad als er vanaf het voorjaar daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd gaat worden.
Klopt. Ofja 'veel' strenger.. de scholen dicht en geen bezoek bij verzorgingshuizen. Ohja en de theaters etc. Dus wel een tandje strenger idd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is een kromme vergelijking, want in het voorjaar waren de regels veel strenger en hielden mensen zich er beter aan.
Lijkt me niet, levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:49 schreef Oliver23 het volgende:
Mogen de Oliebollenkramen wel open blijven op Oudjaarsdag?
Nou nee, want we zijn nog maar net de persco van dinsdag voorbij.quote:
Etenswaren dus open.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lijkt me niet, levensgevaarlijk.
klopt:quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lijkt me niet, levensgevaarlijk.
het was inderdaad duidelijk tijdens de persco dat ze maar heel weinig konden vertellen en dat ze totaal geen idee hadden over een aantal belangrijke zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nou nee, want we zijn nog maar net de persco van dinsdag voorbij.
Een leuke campagne in het verschiet wat iedereen bewust zou moeten maken en nu is de kans groot dat er weer andere maatregelen aan zitten te komen.
Die 1e is in België, die nemen we sowieso niet serieus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
klopt:
https://www.hln.be/lichte(...)~a787cf79/113304023/
https://www.bndestem.nl/b(...)en-gewonde~a604c223/
Hoeveel 'te vroeg' ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:57 schreef LTVDK het volgende:
Mijn moeder is ook (niet geheel onverwacht) positief getest, dus dat is al 4 van de directe contactenMijn testuitslag van gisteren was verrassend genoeg negatief, maar morgen moet ik weer naar de teststraat vanwege het bron- en contactonderzoek omdat ik waarschijnlijk 'te vroeg' was met testen.
heel erg klote maar dit is wel een goed voorbeeld hoe het dus gaat in een familie/gezin, en dan moet de kerst nog komen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:57 schreef LTVDK het volgende:
Mijn moeder is ook (niet geheel onverwacht) positief getest, dus dat is al 4 van de directe contactenMijn testuitslag van gisteren was verrassend genoeg negatief, maar morgen moet ik weer naar de teststraat vanwege het bron- en contactonderzoek omdat ik waarschijnlijk 'te vroeg' was met testen.
Maar een van de reden dat je niet weet of die operatie een paar weken later plaats vind is omdat de ziekenhuizen overvol zijn, daar zijn de mensen die doelbewust anderen besmetten onderdeel van. Als je een operatie wil ondergaan of naar het ziekenhuis gaat als je positief bent getest of liegt over symptomen verlies je wat mij betreft de toegang dat elke operatie of zorg op dat moment.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik s aphet.
Maar ik lees ook uets over vertrouwen. Vertrouwen moeten hebben dat de operatie dan gewoon een paar weken later plaats vindt, na genezing.
En ik denk dat het daar deels in zit. In het vertrouwen. Dat dat tot het nulpunt is gezakt.
Neem nu de uitspraak van Ollogren gisteren. Nee er was geen reden voor extra overleg of een eerdere persconferentie. Nog geen 12 uur later liggen de kaarten compleet anders. Wat zorgt ervoor dat zo'n besluit in nog geen 12 uur tijd 180 graden omdraait? Wat weten zij wat wij niet weten? Waar is de transparantie?
Geen contactberoepen, meer thuiswerkers, OV vrijwel leeg.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klopt. Ofja 'veel' strenger.. de scholen dicht en geen bezoek bij verzorgingshuizen. Ohja en de theaters etc. Dus wel een tandje strenger idd.
Maar dan nog, die mondkapjes hebben ons en de landen om ons heen geen ene reet opgeleverd, dat is wel duidelijk.
Dit is wel iets wat je kunt overwegen ja.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef quirina het volgende:
Gooi de grenzen met België en Duitsland dicht zodat ze niet in ons land kunnen winkelen. Kunnen we nog rustig kerstinkoopjes doen.
Maar jullie hebben wel genoeg afstand gehouden en was er genoeg ventilatie?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:57 schreef LTVDK het volgende:
Naar mijn idee is er veel te veel tijd verstreken tussen de vorige persco en deze. En in die weken hadden we Sinterklaas en BF. Daar hadden ze lering uit moeten trekken met de feestdagen in het verschiet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het was inderdaad duidelijk tijdens de persco dat ze maar heel weinig konden vertellen en dat ze totaal geen idee hadden over een aantal belangrijke zaken.
Laatste contact met een besmet iemand was dinsdag, dus mogelijk ben ik in het weekend niet besmet maar pas toen (of niet, kan ook nog).quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeveel 'te vroeg' ?
5 dagen na het laatste risicovolle contact zeggen ze toch?
Alle sterkte daar.
Daar hebben ze in de Randstad weinig aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef quirina het volgende:
Gooi de grenzen met België en Duitsland dicht zodat ze niet in ons land kunnen winkelen. Kunnen we nog rustig kerstinkoopjes doen.
Grens met duitsland gaat niet dicht, teveel belangen met dat land.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef quirina het volgende:
Ik betwijfel het. Zou ook wel achterlijk zijn, met 100 man voor zo'n kraam staan mag wel maar wat vuurwerk afsteken dezelfde avond nietquote:
Het voordeel is wel dat er inmiddels al wat immuniteit is opgebouwd. Op zich ben ik wel voorstander van zo laat mogelijk ingrijpen. Zodra we de vaccins tot ons beschikking krijgen is al 20%+ van de Nederlanders zo ongeveer besmet geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:01 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Naar mijn idee is er veel te veel tijd verstreken tussen de vorige persco en deze. En in die weken hadden we Sinterklaas en BF. Daar hadden ze lering uit moeten trekken met de feestdagen in het verschiet.
Dat is iets wat na wat België in het begin heeft gedaan iets wat absoluut niet meer zou gebeuren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is wel iets wat je kunt overwegen ja.
Ja dat zei ik weken geleden al. In Sluis, Hulst en Terneuzen zaten de centrumpjes volledig vol met Belgenquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef quirina het volgende:
De maatregelen worden niet gehinderd door enige logica dus past het wel in het plaatje.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Zou ook wel achterlijk zijn, met 100 man voor zo'n kraam staan mag wel maar wat vuurwerk afsteken dezelfde avond niet
Wie dat voorstel heeft gedaan om het boete bedrag te verlagen van 400 naar 100 mag ook uit zijn functie geheven worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Maar boetehoogte maakt niets uit voor pakkans, dus je opmerking slaat nergens op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Wie dat voorstel heeft gedaan om het boete bedrag te verlagen van 400 naar 100 mag ook uit zijn functie geheven worden.
Dat was dan verder een prima besluit, omdat de overtreders in eerste instantie ook een strafblad kregen, dat was echt buiten proportie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Wie dat voorstel heeft gedaan om het boete bedrag te verlagen van 400 naar 100 mag ook uit zijn functie geheven worden.
Volgende week de kappers dan maar weer ? Die zijn al weer even niet geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:04 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De maatregelen worden niet gehinderd door enige logica dus past het wel in het plaatje.
Die kunnen we niet missen in deze zware tijden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
De sociale ongelijkheid werd er ook alleen maar door vergroot. Het doel is niet om geld te krijgen, dus zo'n achterlijk hoog bedrag is altijd onwenselijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was dan verder een prima besluit, omdat de overtreders in eerste instantie ook een strafblad kregen, dat was echt buiten proportie.
het zou eerder verhoogd moeten worden, mensen gaan pas nadenken als het boetebedrag pas echt hoog is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als we de ICs dicht doen zijn er ook geen IC opnames meer!quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:29 schreef Benny het volgende:
[..]
Vergeet de huizen niet. Niemand meer naar binnen en buiten. Slot erop. Daar zijn tenslotte de meeste besmettingen nu
Hoorde afgelopen week van mijn kapper dat hij - los van de sluiting van 2 maanden in het voorjaar - toch ook wel minder klanten krijgt de laatste maanden en het merkt aan de omzet. Veel mensen werken thuis, geen netwerkevents en -borrels dus die haardos mag af en toe wel wat langer groeien dan normaal gesproken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgende week de kappers dan maar weer ? Die zijn al weer even niet geweest.
Juist niet. Je zag in het voorjaar al dat de boetes vooral gegeven werden aan mensen die niemand kwaad deden, niet de daadwerkelijke overtreders. Dan veroorzaak je als BOA een aantekening omdat er 3 zeventienjarigen bij elkaar zitten, maar 100 man in een café krijgen geen boete want ‘openbare orde’quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Maatschappijontwrichtende boetes uitdelen. Gek dat mensen daar fan van kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het zou eerder verhoogd moeten worden, mensen gaan pas nadenken als het boetebedrag pas echt hoog is.
ook al is de pakkans klein.
voor 95 euro nemen ze het risico gewoon, heeft niks met de pakkans te maken.
doen ze al jaren in het verkeer.....quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maatschappijontwrichtende boetes uitdelen. Gek dat mensen daar fan van kunnen zijn.
Enige wat je daarmee bereikt zijn BOA's die gemolesteerd worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maatschappijontwrichtende boetes uitdelen. Gek dat mensen daar fan van kunnen zijn.
Onder dat mom kunnen we het boetebedrag van elke willekeurige overtreding wel omhoog gaan krikken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het zou eerder verhoogd moeten worden, mensen gaan pas nadenken als het boetebedrag pas echt hoog is.
ook al is de pakkans klein.
voor 95 euro nemen ze het risico gewoon, heeft niks met de pakkans te maken.
Mijne heeft enorme toeloop van Belgen. Zelfs extra personeel aan kunnen nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoorde afgelopen week van mijn kapper dat hij - los van de sluiting van 2 maanden in het voorjaar - toch ook wel minder klanten krijgt de laatste maanden en het merkt aan de omzet. Veel mensen werken thuis, geen netwerkevents en -borrels dus die haardos mag af en toe wel wat langer groeien dan normaal gesproken.
kijk eens naar de snelheidsboetes, of die proportioneel en redelijk zijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Onder dat mom kunnen we het boetebedrag van elke willekeurige overtreding wel omhoog gaan krikken.
Er is ook nog zoiets als proportionaliteit en redelijkheid. Dit kun je wel leuk gaan roepen maar er gaat geen agent of BOA het in zijn kop halen om boetes van vele honderden tot duizenden euro's uit te schrijven. Werkt eigenlijk averechts.
Ik verbaas me nergens meer over in dit topic. Harde lockdowns, mensen uit hun gezin wegnemen en in isolatie plaatsen omdat ze positief getest zijn, boetes van duizenden euro’s. Allemaal veilig geroepen van de zolderkamer, waar de additionele maatregelen je toch nagenoeg niet raken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in een grensregio zit heb je wel mazzel, ja. Dat geldt niet voor de mijne.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijne heeft enorme toeloop van Belgen. Zelfs extra personeel aan kunnen nemen.
En daar is de pakkans ook nihil.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze al jaren in het verkeer.....
Ik vind van wel. Als je kijkt naar de mogelijke gevolgen.. succes met remmen voor een kind als je met 50 door een buurtje knalt waar je 30 mag.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk eens naar de snelheidsboetes, of die proportioneel en redelijk zijn
Is ook makkelijk roepen als je zelf in een vast contract zit in een branche die weinig last heeft van corona.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik verbaas me nergens meer over in dit topic. Harde lockdowns, mensen uit hun gezin wegnemen en in isolatie plaatsen omdat ze positief getest zijn, boetes van duizenden euro’s. Allemaal veilig geroepen van de zolderkamer, waar de additionele maatregelen je toch nagenoeg niet raken.
De verdeeldheid is wel compleet ondertussen.
Ik was vorige week in Duitsland boodschappen doen. Normaal staan daar best veel Nederlandse kentekens op de parkeerterreinen. Waren er nu een stuk minder.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je in een grensregio zit heb je wel mazzel, ja. Dat geldt niet voor de mijne.
Je kunt wel leuk boetes van 1000 euro uitschrijven maar als de gemiddelde man die toch niet kan betalen heeft het helemaal geen zin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Onder dat mom kunnen we het boetebedrag van elke willekeurige overtreding wel omhoog gaan krikken.
Er is ook nog zoiets als proportionaliteit en redelijkheid. Dit kun je wel leuk gaan roepen maar er gaat geen agent of BOA het in zijn kop halen om boetes van vele honderden tot duizenden euro's uit te schrijven. Werkt eigenlijk averechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |