Datzelfde kun je in principe zeggen voor het sluiten van contact beroepen wat ze in Belgie deden toch...quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lijkt mij geen oplossing en zelfs als je in de maatregel geloofd dan gaat het niet werken zonder de grenzen te sluiten.
En mijn eiersnijder danquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef alpeko het volgende:
Action en Ikea dicht lijkt me voor nu afdoende.
Als dat zo is, dan sta ik 10 minuten na de persconferentie al bier te hamsterenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat ze de verkoop van drank wel helemaal aan banden doen? Hebben ze in andere landen ook gedaan.
We hadden toch een dashboardquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het verbaast mij vooral hoe visieloos ze zijn in Den Haag.
Het is echt elke week weer mee waaien met de wind van wat dagkoersen en er is helemaal geen plan o.i.d.
Sow dat was me wel een impact hè. Of de afhaal in pretparken sluitenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bieb dicht zal ook wel weer flink gaan helpen ja
Klopt, gisteren stond er bij ik geloof Omroep Brabant een artikel over de kappers nabij de grens die toptijden hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Datzelfde kun je in principe zeggen voor het sluiten van contact beroepen wat ze in Belgie deden toch...
Maar ik ben het wel met je eens.
Is al 9 maanden zo. Jammer dat het 9 maanden moest duren eer je dat door hebt 🤫quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is echt elke week weer mee waaien met de wind van wat dagkoersen en er is helemaal geen plan o.i.d.
Itt kappers zijn de nodige contactberoepen medisch noodzakelijkquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef Oliver23 het volgende:
2) Kappers blijven wel open, rest van de contactberoepen ook dicht tot 1 februari 2021
net een voor je besteld op Bol.com en nu niet meer zeuren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En mijn eiersnijder dan
Oh wacht dan gaan we gewoon allemaal naar de Blokker.
Routekaart genot.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, er schijnt ook weer gewerkt te worden aan een nieuwe routekaart. Again.quote:
Die staan als volgende op het lijstje, verklap ik alvast. Kruidvat daarna omdat het een vreselijke winkel is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En mijn eiersnijder dan
Oh wacht dan gaan we gewoon allemaal naar de Blokker.
De haargrensquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, gisteren stond er bij ik geloof Omroep Brabant een artikel over de kappers nabij de grens die toptijden hebben.
is dat BCO nog steeds niet op orde ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, er schijnt ook weer gewerkt te worden aan een nieuwe routekaart. Again.
Ik geloof er niet meer in. Ze kloten maar gewoon wat aan, zie ook de verklaring van het RIVM dat aangeeft dat ze eigenlijk nog steeds geen idee hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.
https://nos.nl/teletekst#127quote:Sint besmet 45 bewoners zorgcentrum
Een sinterklaas die in het Belgische
Mol een woonzorgcentrum bezocht,heeft
tientallen bewoners besmet.De man bleek
enkele dagen na het bezoek besmet met
het coronavirus.
Van de 150 bewoners van het centrum
zijn er 45 positief getest.De Sint is
bij alle bewoners op de kamer geweest
om ze een cadeautje te geven.Hij is de
zoon van een van de bewoners.Tot dan
toe waren er geen besmettingen in het
woonzorgcentrum.
Gouverneur Cathy Berx zegt dat de man
een hoge virale load had,en daardoor
het schoolvoorbeeld bleek te zijn van
een superverspreider.
waarom kerken 30 personen ? gewoon compleet dicht en naar online diensten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef HPoi het volgende:
* Kerken max. 30 personen
* Theater, musea en bioscoop dicht
* Sexwerkers moeten weer stoppen
* Kappers dicht
* Tuincentra dicht
* Avondklok 23:00-6:00
* Gasmaskers uitdelen
Wel een surprisequote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://nos.nl/teletekst#127
Dat was dus niet zo'n handige actie van Sinterklaas
Wat de Staatsomroep niet meldt is dat de Sint een mondmasker droeg.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://nos.nl/teletekst#127
Dat was dus niet zo'n handige actie van Sinterklaas
Tuincentra dicht lijkt mij eigenlijk best wel onnodig, die zijn vaak zo groot en het is bijna alsof je buiten loopt. Dan lijken mij restricties qua aantallen beter.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef HPoi het volgende:
* Kerken max. 30 personen
* Theater, musea en bioscoop dicht
* Sexwerkers moeten weer stoppen
* Kappers dicht
* Tuincentra dicht
* Avondklok 23:00-6:00
* Gasmaskers uitdelen
helpt niet veel als hij eerst op al die cadeautjes heeft gehoest van tevorenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat de Staatsomroep niet meldt is dat de Sint een mondmasker droeg.
Nee dat is zeer onfortuinlijke informatie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat de Staatsomroep niet meldt is dat de Sint een mondmasker droeg.
Het is een luchtwegvirus, het verspreid zich vooral via de lucht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helpt niet veel als hij eerst op al die cadeautjes heeft gehoest van tevoren
https://www.hln.be/mol/si(...)et-geraakt~a7dd3d82/quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee dat is zeer onfortuinlijke informatie.
Waar heb je dat vandaan?
Ooit in een tuincentra geweest tijdens kerst inkopen? Lopen 100.000 man binnen tegelijkquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tuincentra dicht lijkt mij eigenlijk best wel onnodig, die zijn vaak zo groot en het is bijna alsof je buiten loopt. Dan lijken mij restricties qua aantallen beter.
jij komt echt in top 3 met gebruik woord eiersnijder.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De hamvraag is, kunnen we overdag nog wel eiersnijders kopen bij de Action wanneer die avondklok ingevoerd wordt?
Nu extra maatregelen zou toch niet logisch zijn? Zou naar mijn idee puur paniekvoetbal zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. Ze kloten maar gewoon wat aan, zie ook de verklaring van het RIVM dat aangeeft dat ze eigenlijk nog steeds geen idee hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.
In de weekenden is het in de tuincentra wel zo druk dat men ook in die grote ruimtes wel te dicht op elkaar komt te staan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tuincentra dicht lijkt mij eigenlijk best wel onnodig, die zijn vaak zo groot en het is bijna alsof je buiten loopt. Dan lijken mij restricties qua aantallen beter.
Gaat wel gebeuren. 100% zeker avondklok en winkels dicht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu extra maatregelen zou toch niet logisch zijn? Zou naar mijn idee puur paniekvoetbal zijn.
Hoeven ze Guus Meeuwis ook niet meer uit te nodigen in de F1-studio, dat scheelt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Is maximaal 3 personen in een praatshow al genoemd?
Paar dagen geleden nog, viel allemaal wel mee hoor en je ze controleren hoeveel mensen binnen zijn met de winkelwagentjes.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ooit in een tuincentra geweest tijdens kerst inkopen? Lopen 100.000 man binnen tegelijk
Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiërenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Je zou zelfs idd kunnen stellen dat mondkapjes de besmettingen laten stijgen. Als je dit allemaal vergelijkt met het voorjaarquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
Nou sowieso, de maatregelen sinds oktober zijn toch wel om te janken en lijken tot nu toe eigenlijk nutteloos.
Mondkapjesplicht doet tot nu toe eigenlijk niks, en lijkt het wellicht zelfs erger te maken omdat mensen dichterbij komen.
Alcoholverkoop na 20u aan banden. Even serieus, wat lost dit op? Iedereen die veel alcohol wil voor een moment koopt het wel eerder of online, en zij die even een 6pack willen hebben voor thuis zijn de dupe.
Ook hierdoor minder spreiding winkelend publiek
Zelfde geldt voor stopzetten koopavonden en verkorte openingstijden. Méér mensen op hetzelfde moment bij elkaar.
De lockdown in België waardoor half België naar Nederland komt. Nóg meer mensen bij elkaar.
Die rare verzwaring begin november toen de cijfers terugliepen.. dat levert echt geen credits op
Dreigementen van verzwaringen rondom kerst.
Dreigementen met avondklokken
Doe toch even normaal, kijk wat er goed ging in het voorjaar. Misschien zijn juist door extra verzwaringen de oorzaak van verslechtering omdat mensen het gewoon niet accepteren of het één (afstand houden) vervangen door het andere (niet medisch mondkapje).
Het RIVM denkt dus dat een langere kerstvakantie juist voor meer besmettingen zal zorgen, omdat men dan tijd heeft om elkaar op te zoeken. Maar dat is ook gespeculeer. De herfstvakantie heeft juist enorm geholpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men de scholen toch langer dichthouden middels een week of 2 extra online les in januari nu scholen dit al veelvuldig uit eigen beweging doen of overwegen?
Ja en het kan aan mij liggen, maar ik vind dat eiersnijder grapje verre van grappig?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef RipCity het volgende:
H
[..]
jij komt echt in top 3 met gebruik woord eiersnijder.
Ze hebben gewoon geen plan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
Nou sowieso, de maatregelen sinds oktober zijn toch wel om te janken en lijken tot nu toe eigenlijk nutteloos.
Mondkapjesplicht doet tot nu toe eigenlijk niks, en lijkt het wellicht zelfs erger te maken omdat mensen dichterbij komen.
Alcoholverkoop na 20u aan banden. Even serieus, wat lost dit op? Iedereen die veel alcohol wil voor een moment koopt het wel eerder of online, en zij die even een 6pack willen hebben voor thuis zijn de dupe.
Zelfde geldt voor stopzetten koopavonden en verkorte openingstijden. Méér mensen op hetzelfde moment bij elkaar.
De lockdown in België waardoor half België naar Nederland komt. Nóg meer mensen bij elkaar.
Die rare verzwaring begin november toen de cijfers terugliepen.. dat levert echt geen credits op
Doe toch even normaal, kijk wat er goed ging in het voorjaar. Misschien zijn juist door extra verzwaringen de oorzaak van verslechtering omdat mensen het gewoon niet accepteren of het één (afstand houden) vervangen door het andere (niet medisch mondkapje).
Ah eigenbelang dus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiëren
Je bedoelt die talkshows die ook publiek hebben en waar iedere week dezelfde artiesten optreden? Zoals dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte, daar was toch ook publiek bij?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiëren
Een routekaart de andere kant op. Je lijkt niet echt te weten waar je over praat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.hln.be/mol/si(...)et-geraakt~a7dd3d82/
Zo zie je maar weer, de meeste maatregelen zijn schijnveiligheid.quote:Daar hield hij steeds afstand van de bewoners. Hij bleef nergens langer dan enkele minuten en zowel hij als de bewoners droegen een mondmasker.
In de Kamer ook max 3 graag.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Werken ze aan een exitkaart?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een routekaart de andere kant op. Je lijkt niet echt te weten waar je over praat.
Niet precies, de meeste winkels waren gewoon weer open daarna, wel waren veel kleine barretjes maanden later nog steeds dicht die zullen het niet overleefd hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?
De kroeg is dat ook. Ik ken de verhalen van Ab drank nu wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
ALS er maatregelen komen:
Denk dat we terug gaan naar de maatregelen in het voorjaar + avondklok op Oudjaarsdag en de niet essentiele winkels sluiten. Scholen doen ze (nog) niets mee ivm kerstvakantie. Die sluiten de 18e sowieso.
Misschien dat ze de sportscholen open houden ivm mentale en lichamelijke gezondheid.
Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
Haha die kaart die maar 1 kant op werkte?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Routekaart genot.
Zou wel minder zijn voor de goede voornemens als je niet meer mag sporten.
Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tvquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt die talkshows die ook publiek hebben en waar iedere week dezelfde artiesten optreden? Zoals dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte, daar was toch ook publiek bij?
Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.
Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.
Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021
Vorige week z'n 61.000 tests extra.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Benny het volgende:
Maar even serieus. Zonder onderbuikgevoel en een beetje nuance.
A) In hoeverre stijgen de cijfers zou echt, ten opzichte van de aantal tests die worden afgenomen?
B) Hadden we daarom niet allang kunnen weten dat de cijfers zouden stijgen? En had daar niet al eerder over nagedacht kunnen worden? Waarom het nu op het laatste moment aan laten komen?
Dubbele mondkapjes.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Scholen, krijspaleizen, kinderopvang, peuterspeelzalen dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!
Ja en je muil ook dicht!
Zo is het. Belachelijk dat wij dit hier allemaal weten, maar Hugod maar aan mag klotenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
Kut die heb ik alquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.
Sja, je mag Gran Canaria niet eens in zonder PCR / Antigeen testquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:54 schreef quirina het volgende:
Ondertussen doen Britse toeristen dit.
Nope, ik heb vanwege corona een keer een quarantaine gedaan van 15 dagen in een kamer van 15m2, waar ik niet uit kon en mocht komen. Dat wens ik niemand toe en ik hoop dat we zeker niet die kant op gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.
En activiteiten voor jongeren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Scholen, krijspaleizen, kinderopvang, peuterspeelzalen dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!
Ja en je muil ook dicht!
I see what they did therequote:Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
Niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hoe hou jij de drukte uit de winkels dan?
Het halve politiecorps over de zeik.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die avondklok komt er nog eerder dan de Action dicht
Ze mogen daar niks mee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het halve politiecorps over de zeik.
Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.quote:
Nou was ik toch al van plan morgen even te gaan, maar dit verwacht ik dus ook ja.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
Als je de gordijnen dicht doet heb je kans van slagen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.
Jawel hoor, door ze simpelweg te sluiten. Wordt hoog tijd want ze zijn nog helemaal niet dicht geweest vanaf maartquote:
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat ze een lockdown van drie weken overwegen. Weet je, gooi er maar een lockdown in. En dan ook een echte. In de kerstvakantie please. (dan mis ik m'n therapie toch al). Iedereen binnen blijven. Geen sociaal bezoek, niet winkelen, 1x pw naar de supermarkt, 1 persoon per huishouden. Denk dat dat wel zoden aan een dijk zet.
30 man. Superspreadeventquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef quirina het volgende:
“Het is onderbuik gevoel, maar je gaat bijna denken dat ze een beetje aansturen op een lockdown richting kerst om te voorkomen dat mensen het alsnog met elkaar gaan vieren.”
Lockdown of niet, heel veel mensen hebben nu wel afgesproken om het ondanks een eventuele lockdown toch te vieren omdat er toch al veel niet mag.
De rest van mijn familie viert het gewoon met dertig mensen en testen twee keer vantevoren.
Wij kunnen niet omdat we niet in voor-quarantaine kunnen gaan ivm werk, maar anders waren wij ook gegaan.
Voor de beeldvorming is het natuurlijk funest, ongeacht of ze het wel of niet veilig organiseren. Horeca is dicht, tenzij je bij Linda de Mol mag zitten die de premier interviewt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tv. Maar die kunnen/zullen zich wel schuilen achter een sneltest
Kabinet beloftes zijn niets waard dat heeft het verleden al bewezen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |