abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2020 @ 09:12:02 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196684992
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196685231
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik verwacht toch wel wat aanpassingen in het assortiment in dat geval bij de supermarkten.
Voor je het weet staat iedereen de kerstcadeau's uit te zoeken bij de non-food rekken van de Lidl.
Dat gaat dus niet gebeuren
pi_196685317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In het buitenland gingen die ook allemaal dicht en bleef alleen de supermarkt open. In België is dat tijdens de 2de lockdown verandert maar van andere landen durf ik dat niet te zeggen.
Ik woonde in Barcelona tijdens de strenge lockdown van maart t/m juni en daar waren toen alleen de supermarkten bakkers en apothekers open, groentezaken waren toen ook dicht net zoals alle andere winkels en de horeca , en bij sommige grote supermarkten mochten maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen
pi_196685645
(oud filmpje)

Mensen zijn een mooi volkje zonder afstand, maskers en andere beperkende ongein. ;(
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:43:55 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_196685773
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
(oud filmpje)

Mensen zijn een mooi volkje zonder afstand, maskers en andere beperkende ongein. ;(
Het lijkt wel een andere wereld.

Net zoals elke film die ik kijk zich op een andere planeet lijkt af te spelen. :')

Dit gaat echt nog LANG duren voordat we terug zijn bij het oude normaal, helaas. -O-
pi_196685803
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:59 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Ik woonde in Barcelona tijdens de strenge lockdown van maart t/m juni en daar waren toen alleen de supermarkten bakkers en apothekers open, groentezaken waren toen ook dicht net zoals alle andere winkels en de horeca , en bij sommige grote supermarkten mochten maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen
Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?
I'll give you something to do
pi_196685811
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:43 schreef asco het volgende:

[..]

Het lijkt wel een andere wereld.

Net zoals elke film die ik kijk zich op een andere planeet lijkt af te spelen. :')

Dit gaat echt nog LANG duren voordat we terug zijn bij het oude normaal, helaas. -O-
Precies daarom vond ik het nodig het te posten ja. Andere wereld.
pi_196685918
https://nos.nl/artikel/23(...)n-gaat-gebeuren.html

Het aantal besmettingen stijgt nu net zo hard als in oktober. Maar toen waren geen extra maatregelen van kracht, nu wel. Wordt het effect van de maatregelen teniet gedaan door het gedrag van mensen?

Wallinga: "Die maatregelen zijn wel goed. Je kan zien dat er direct een daling was. Maar andere factoren spelen ook mee: hoe goed worden de maatregelen nageleefd? Het is best wel een poosje geleden dat ze zijn ingevoerd. En we zijn verder in het seizoen: is er een seizoenseffect? Dat weten we niet. Het gedrag van mensen is ook anders: we hebben net een periode gehad waarin er altijd heel veel wordt gewinkeld."

Omdat ook het testbeleid sinds 1 december is veranderd, houden ze er bij het RIVM rekening mee dat dit voor een tijdelijke opleving van het aantal positieve testen heeft gezorgd. Nauwe contacten van mensen die besmet zijn, en mensen die een melding hebben gekregen van de coronamelder, mogen zich na vijf dagen laten testen, ook al hebben ze geen klachten.

Hierdoor zou het kunnen dat mensen die zich voorheen pas lieten testen na acht dagen, nadat ze klachten hadden gekregen, nu al na vijf dagen een positieve uitslag krijgen. Dat zou nu voor een golfje aan positieve testen kunnen zorgen, dat over een paar dagen weer weg is.

"Of dat gebeurt kunnen wij niet voorzien, maar maakt wel dat we met spanning kijken naar wat er de komende dagen aan aantallen worden gemeld", zegt Van Dissel.

"Maar al die dingen wegend, duiden we dit toch als een reële toename", stelt hij. "Ook in Duitsland werd het grootste aantal besmettingen gemeld, en je hoort dat in Vlaanderen de R weer boven de 1 is. Je weet dat seizoenseffecten kunnen meespelen. Tegelijkertijd zie je ook een toename in landen als Spanje en Italië, waar de klimaatomstandigheden weer anders zijn. Ook daar is de vraag wat de toename nou verklaart."
pi_196686051
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?
In veel Westerse landen wel, ja maar het verschilt uiteraard per land en de ontslagen en faillesementen reflecteren dat meestal.
pi_196686068
quote:
Jep lees het net.. kon niet uitblijven
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196686070
Pushmeldingen. Pushmeldingen overal *O*
pi_196686073
Weer een overleg in het Catshuis. Is het niet beter om zo min mogelijk bij elkaar komen.
Check it out
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:08:23 #14
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686096
Verbod op eiersnijders incoming -O-
A murky, forgotten land.
pi_196686100
quote:
Dat wordt een mega druk shop weekend deze week. Snel hamsteren
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Games zaterdag 12 december 2020 @ 11:10:57 #16
181272 crew  Noppie2000
pi_196686134
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
Verbod op eiersnijders incoming -O-
Nee joh, dat blijft open. Je kan toch niet verwachten dat ze maatregelen invoeren die daadwerkelijk het probleem raken?

Biblotheken weer dicht :Y
pi_196686141
quote:
Oei, dan ga ik snel nog maar even kerstcadeautjes kopen dit weekend.
leven zoals het leven is
pi_196686142
Bol.com aandelen kopen nu het nog kan
pi_196686163
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Oei, dan ga ik snel nog maar even kerstcadeautjes kopen dit weekend.
Hopelijk denkt niet iedereen zo :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:12:37 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686164
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef RipCity het volgende:
En aandelen van wc papier fabrikanten *O*
A murky, forgotten land.
pi_196686170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo nog even snel een kapsalon halen. Straks gaan die ook dicht.
pi_196686175
is morgen een extra overleg van het kabinet over het stijgende aantal coronabesmettingen. Dat meldt de woordvoerder van het kabinet. De afgelopen dagen steeg het aantal positief gemelde personen bij het RIVM tot bijna 9000.

Tijdens het extra overleg van zondag worden hoogstwaarschijnlijk nieuwe coronamaatregelen besproken, zegt Fons Lambie, politiek verslaggever van RTL Nieuws. Mogelijk zouden die maatregelen dan dinsdag in een ingelaste persconferentie worden toegelicht.

Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden

Ik zeg avondklok/winkels dicht ligt op tafel. Nog voor kerst.
pi_196686190
*gaat kapper bellen
Alius aliud dicit
pi_196686207
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep lees het net.. kon niet uitblijven
‘Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden.’

Dat schiet op.

Als je maatregelen dan niet laat gelden; gooi dan ook even de restaurants open voor de kerstdagen. Maar dat dan weer niet natuurlijk.
pi_196686209
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef RipCity het volgende:
Ahold Delhaize voor de kenners *O*
pi_196686214
quote:
Benieuwd of er eens winkels dichtgaan. Ik was altijd faliekant tegen maar als ik me nu bedenk hoe die al die tijd toch wel aardig omzet hebben gedraaid en altijd open zijn geweest, in tegenstelling tot horeca/evenementen/etc, dan mag een kortdurende sluiting geen naam hebben. Maar alleen een leuk idee mits het echt effect heeft natuurlijk en niet dichtgooien om het dichtgooien.
pi_196686215
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mja, was het volgend weekend van plan, dus of het nou zoveel uitmaakt. :P
leven zoals het leven is
  Redactie Games zaterdag 12 december 2020 @ 11:16:27 #28
181272 crew  Noppie2000
pi_196686217
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

‘Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden.’

Dat schiet op.

Als je maatregelen dan niet laat gelden; gooi dan ook even de restaurants open voor de kerstdagen. Maar dat dan weer niet natuurlijk.
Dat was het plan toen de extra maatregelen evt. op 22 december zouden komen, dan zou Kerst worden ontzien. Of dat nu ook het geval gaat zijn is niet bekend.
pi_196686220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:14 schreef Mrmime het volgende:
*gaat kapper bellen
Goeie. Die had ik staan voor de 21ste
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:16:56 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686224
Persco op dinsdag en drie dagen later alweer in paniek :')
pi_196686226
Even wat verwachte maatregelen:

- Niet noodzakelijk winkels dicht
- Bios, kappers en bieb dicht
- Avondklok 22.00 uur.

Dan heb je het wel gehad.
pi_196686246
Ow ja en scholen dicht.
pi_196686251
Na het horen van het nieuws. Het gaat weer goed met de WC papier fabrikant.

Kimberly-Clark
NYSE: KMB
136,00 USD +1,94 (1,45%)
Gesloten: 11 dec. 16:23 EST · Disclaimer
Nabeurs 136,00 0,00 (0,00%)
Check it out
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:19:02 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686257
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:18 schreef kol7680 het volgende:
Ow ja en scholen dicht.
Die zijn over een week toch al 2 weken dicht.
pi_196686260
hopelijk sluiten ze de scholen

het is nu wel duidelijk dat dat een grote boosdoener is
pi_196686276
Ik kan niet wachten om te zien welke lachwekkende maatregelen nu weer genomen gaan worden die, zoals Grapperhaus het zou zeggen, wel 'des Nederlands' zijn.

Die vice-premier van D66 had het gisteren over wat nog mogelijk is binnen de gedeeltelijke lockdown. Terug naar de bibliotheek-lockdown denk ik.
pi_196686286
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:19 schreef Dimachaerus het volgende:
hopelijk sluiten ze de scholen

het is nu wel duidelijk dat dat een grote boosdoener is
Kerstvakantie *O*
pi_196686287
Is er niet iedere zondag overleg in het Catshuis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Games zaterdag 12 december 2020 @ 11:20:55 #39
181272 crew  Noppie2000
pi_196686289
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:
De laatste tijd alleen als er een persconferentie wordt gehouden. Stond niet op de planning, nu dus wel.
pi_196686296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persco op dinsdag en drie dagen later alweer in paniek :')
Je zou kunnen stellen dat er gewoon weer (en echt wéér, met de nadruk op éé) een week verprutst is.
pi_196686304
Dit is natuurlijk een heel sterk punt van Gommers waar ik mezelf ook over blijf verbazen:
quote:
"Ik ben een ongeduldige intensivist natuurlijk, maar ik snap er niks van: eerst is er kabinetsberaad op vrijdag, op zondag in het Catshuis is er weer overleg en dan moet het tot dinsdag duren tot er een besluit valt dat weer later ingaat. Het virus houdt daar geen rekening mee. Als ik zolang twijfel op een IC dan is een patiënt al overleden."
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:49 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686305
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef Confetti het volgende:
Ik kan niet wachten om te zien welke lachwekkende maatregelen nu weer genomen gaan worden die, zoals Grapperhaus het zou zeggen, wel 'des Nederlands' zijn.

Die vice-premier van D66 had het gisteren over wat nog mogelijk is binnen de gedeeltelijke lockdown. Terug naar de bibliotheek-lockdown denk ik.
Had dan afgelopen dinsdag meteen extra maatregelen aangekondigd. Het is niet alsof de situatie drie dagen later opeens veel anders is.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:55 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686306
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Tweewekelijks normaliter. Werd afgewisseld met overleg in het Hontshuis :7
A murky, forgotten land.
pi_196686310
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

De laatste tijd alleen als er een persconferentie wordt gehouden. Stond niet op de planning, nu dus wel.
Ah, ok. Voor mijn gevoel zie ik iedere zondag een foto of filmpje van Rutte die op de fiets onderweg is naar het Catshuis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196686314
Nos meldt: Dinsdag waarschijnlijk persco
pi_196686316
Lekker het hele weekend speculeren:

- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht

Wie biedt meer?
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:22:40 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686324
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Benny het volgende:
Nos meldt: Dinsdag waarschijnlijk persco
Echt wat een gepruts. Nogmaals, had dan gewoon afgelopen dinsdag knopen doorgehakt.

Er is zo niemand meer die er chocola van kan maken.
  Redactie Games zaterdag 12 december 2020 @ 11:23:07 #48
181272 crew  Noppie2000
pi_196686332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:

- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht

Wie biedt meer?
Nee joh, overleg is 10:00 's ochtends. Tegen het middaguur weten we alweer precies wat er gaat gebeuren :+ De eerste twee niet, dat zou daadwerkelijk iets kunnen doen. Terug naar de bieblockdown, dat zal het verschil maken :Y
pi_196686340
quote:
RIVM: 'Spannend wat er de komende dagen gaat gebeuren'

Voor de derde keer deze coronacrisis stijgt het aantal positieve testen fors. En voor de derde keer staan de kabinetsadviseurs van het RIVM voor een belangrijke vraag: moet er worden ingegrepen om het tij te keren?

Er is een kleine hoop dat het om een tijdelijke opleving gaat, door het veranderende testbeleid en een drukke Black Friday-week. Mocht dat niet zo zijn, dan lijken nieuwe maatregelen onvermijdelijk.

"Als je niks doet en je laat de oorzaken van de stijging intact, dan verwacht je natuurlijk dat het aantal besmettingen verder toeneemt", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.

De NOS sprak met hen over de oorzaak van de plotselinge stijging en over een wintereffect.

Het aantal besmettingen stijgt nu net zo hard als in oktober. Maar toen waren geen extra maatregelen van kracht, nu wel. Wordt het effect van de maatregelen teniet gedaan door het gedrag van mensen?

Wallinga: "Die maatregelen zijn wel goed. Je kan zien dat er direct een daling was. Maar andere factoren spelen ook mee: hoe goed worden de maatregelen nageleefd? Het is best wel een poosje geleden dat ze zijn ingevoerd. En we zijn verder in het seizoen: is er een seizoenseffect? Dat weten we niet. Het gedrag van mensen is ook anders: we hebben net een periode gehad waarin er altijd heel veel wordt gewinkeld."

Omdat ook het testbeleid sinds 1 december is veranderd, houden ze er bij het RIVM rekening mee dat dit voor een tijdelijke opleving van het aantal positieve testen heeft gezorgd. Nauwe contacten van mensen die besmet zijn, en mensen die een melding hebben gekregen van de coronamelder, mogen zich na vijf dagen laten testen, ook al hebben ze geen klachten.

Hierdoor zou het kunnen dat mensen die zich voorheen pas lieten testen na acht dagen, nadat ze klachten hadden gekregen, nu al na vijf dagen een positieve uitslag krijgen. Dat zou nu voor een golfje aan positieve testen kunnen zorgen, dat over een paar dagen weer weg is.

"Of dat gebeurt kunnen wij niet voorzien, maar maakt wel dat we met spanning kijken naar wat er de komende dagen aan aantallen worden gemeld", zegt Van Dissel.

"Maar al die dingen wegend, duiden we dit toch als een reële toename", stelt hij. "Ook in Duitsland werd het grootste aantal besmettingen gemeld, en je hoort dat in Vlaanderen de R weer boven de 1 is. Je weet dat seizoenseffecten kunnen meespelen. Tegelijkertijd zie je ook een toename in landen als Spanje en Italië, waar de klimaatomstandigheden weer anders zijn. Ook daar is de vraag wat de toename nou verklaart."

Hoe kan het dat virussen het beter doen in de winter?

Wallinga: "Het R-getal van verkoudheidsvirussen is in januari altijd net iets hoger dan in augustus. Dat kan komen door het gedrag van mensen, die zitten meer binnen. Er is minder ventilatie, want het is koud. Maar het zou ook kunnen dat het een direct effect van temperatuur is, dat kun je niet helemaal uit elkaar houden. En dat effect hoeft niet heel groot te zijn om toch al merkbaar te zijn. Het is niet zeker dat er een seizoenseffect is, maar we kunnen het niet uitsluiten."

Opvallend is dat de stijging niet wordt veroorzaakt door besmettingen in de grote steden, zoals dat wel het geval was aan het begin van de tweede golf.

Van Dissel: "We zien nu dat Amsterdam en Rotterdam de middenmoot innemen, dat Groningen heel laag staat en dat steden als Tilburg en Amersfoort meer besmettingen hebben. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het komt doordat er toch meer urgentie wordt gevoeld in steden waar eerst veel meer besmettingen waren."

Door de kerstvakantie zal het aantal besmettingen sowieso oplopen, blijkt uit de berekeningen, terwijl we dan veel minder op ons werk zullen zijn. Hoe kan dat?

Wallinga: "Dat is voornamelijk doordat mensen op bezoek gaan bij anderen, dat is een vast onderdeel van de kerstvakantie. De contacten veranderen in de kerstvakantie, en worden niet per se minder. Maar het is erg onzeker wat er gaat gebeuren. De kans dat er een toename is in de kerstvakantie is gewoon groter, dat is voor mij een belangrijk punt."

De vuistregel is: zodra het aantal besmettingen stijgt, blijft het stijgen totdat er ingegrepen wordt. En dan komt de toename van de kerstvakantie er nog bij. Moet er iets gebeuren?

Van Dissel: "Of er moeten worden ingegrepen is aan het kabinet. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd of de toename de komende dagen doorzet. Als dat gebeurt, is dat een zorgelijke situatie. Als je niks doet en je laat de redenen waarom iets stijgt intact, dan verwacht je natuurlijk dat het aantal besmettingen verder toeneemt. En dat zou in dit geval niet goed zijn."

Wat kan er nog gedaan worden?

Van Dissel: "Het is altijd heel onverstandig om te speculeren over maatregelen, want dan gaat het een eigen leven leiden. Maar in z'n algemeenheid kun je ze allemaal terugvinden op de routekaart. En dat zijn allemaal maatregelen die besproken worden. "

Op de routekaart staat alleen nog de lockdown: op visite gaan is niet meer toegestaan, met niet meer dan twee mensen op straat, theaters dicht, geen bijeenkomsten en alle binnenlandse reizen worden in dat scenario afgeraden.

In het vorige gesprek vroeg ik: zou een korte maar zware lockdown een goed idee zijn? Toen zei u: in zijn algemeenheid wel, maar de prijs is nogal hoog. Maar of de prijs hoog is, daar gaat u toch niet over? Het is uw taak medisch advies te geven.

Van Wallinga: "Het punt dat ik wilde maken: het blijft altijd een afweging van hoelang je iets moet volhouden en hoeveel het kost. Die afweging is uiteindelijk altijd aan de beleidsmakers. Het is aan ons om die afweging in kaart te brengen."

Van Dissel: "Ik wil ook nog wel benadrukken dat het ook met de precieze duiding van de getallen samenhangt. Zo is de leeftijdsverdeling van degenen die besmet zijn belangrijk, omdat dat bepaalt wat de belasting van de zorg is. We sturen op drie punten: kwetsbaren beschermen, zicht op het virus houden en de reguliere zorg intact houden. Daarom is het niet zo dat er altijd automatisch een aanscherping nodig is. Maar in zijn algemeenheid: als je getallen omlaag wil brengen, dat zal je meer moeten doen dan nu blijkbaar."
Ben toch wel enigszins negatief verrast dat de hoofdmodelleur van het RIVM eigenlijk geen idee heeft waar de stijging van het aantal besmettingen vandaan komt. Wat hij in dit gesprek doet is speculatie van het niveau wat we op dit forum ook aan het doen zijn. Wellicht komt het door dat, of het zou goed door dit kunnen komen, we weten het niet.
pi_196686342
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Dimachaerus het volgende:
als de sportscholen dicht gaan mag het kabinet van mij opkankeren hoor fuck de maatregelen
:') ik moest lachen
pi_196686349
Afgelopen dinsdag was de persconferentie op basis van een gelijkblijvend aantal besmettingen vanaf afgelopen maandag zat de stijging er pas echt in. Als die persconferentie donderdag was geweest had het er al heel anders uitgezien.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:24:13 #52
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686352
quote:

- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht

Wie biedt meer?
Het ruimen van besmette personen :M
A murky, forgotten land.
pi_196686357
Ik hoop toch niet op een avondklok. Zou veel en veel te ver gaan.
pi_196686362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Echt wat een gepruts. Nogmaals, had dan gewoon afgelopen dinsdag knopen doorgehakt.

Er is zo niemand meer die er chocola van kan maken.
Mee eens ja.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:25:17 #55
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Namiddagklok dan maar :7
A murky, forgotten land.
pi_196686383
quote:
Vrijwel elke democratie in Europa heeft al een vorm van een avondklok gehad. Overdrijf niet zo.
pi_196686388
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef Remco het volgende:
Dit is natuurlijk een heel sterk punt van Gommers waar ik mezelf ook over blijf verbazen:
[..]

Beetje kromme vergelijking. Wat een medische behandeling betreft valt er niet veel te verliezen. Dat is wel even anders dan maatregelen nemen die de maatschappij (nog meer) ontwrichten. Niet dat je níét moet nemen maar die druk je er niet even in de koffiepauze doorheen.
pi_196686389
quote:
waarom nou....iedereen moet toch gewoon gezellig kerst met elkaar kunnen vieren en kunnen shoppen voor kerst ?
:D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196686390
quote:
Gaat gebeuren.
pi_196686407
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrijwel elke democratie in Europa heeft al een vorm van een avondklok gehad. Overdrijf niet zo.
Begrijp dat gehuil ook niet zo. Alsof we dan ineens in een politiestaat leven.
pi_196686415
Ik zeg alles dicht. Ook supermarkten. Krijg je ook minder mensen op de IC, want obesitas mensen vallen af. Win, win.
pi_196686427
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef kol7680 het volgende:
Ik zeg alles dicht. Ook supermarkten. Krijg je ook minder mensen op de IC, want obesitas mensen vallen af. Win, win.
Mijn kop koffie. Proest. Held!
pi_196686445
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef kol7680 het volgende:
is morgen een extra overleg van het kabinet over het stijgende aantal coronabesmettingen. Dat meldt de woordvoerder van het kabinet. De afgelopen dagen steeg het aantal positief gemelde personen bij het RIVM tot bijna 9000.

Tijdens het extra overleg van zondag worden hoogstwaarschijnlijk nieuwe coronamaatregelen besproken, zegt Fons Lambie, politiek verslaggever van RTL Nieuws. Mogelijk zouden die maatregelen dan dinsdag in een ingelaste persconferentie worden toegelicht.

Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden

Ik zeg avondklok/winkels dicht ligt op tafel. Nog voor kerst.
eerst nog even uitgebreid kerst vieren met de familie ! *O*
pi_196686449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef kol7680 het volgende:
Vergeet de huizen niet. Niemand meer naar binnen en buiten. Slot erop. Daar zijn tenslotte de meeste besmettingen nu
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:30:05 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686456
Als de kerken maar open blijven.
pi_196686467
quote:
Dat zou zogenaamd niet bij Nederlanders passen. Nu zoiets als een mondkapplicht breed wordt gedragen heb ik dat idee maar laten varen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:30:36 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686468
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Begrijp dat gehuil ook niet zo. Alsof we dan ineens in een politiestaat leven.
De hamvraag is, kunnen we overdag nog wel eiersnijders kopen bij de Action wanneer die avondklok ingevoerd wordt?
pi_196686473
Zal mij benieuwen hoe ver men durft te gaan..
  Redactie Games zaterdag 12 december 2020 @ 11:31:10 #69
181272 crew  Noppie2000
pi_196686479
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk terug naar het afgelopen half jaar en je hebt je antwoord.
pi_196686486
quote:
Denk duitsland volgen. Aangezien rutte merkel wel sexy en opwindend vindt :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:31:42 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686489
quote:
De scholen gaan na volgende week dicht. Zul je zien dat de besmettingen dalen en dat ze in Den Haag zichzelf op de borst gaan kloppen dat al hun maatregelen zo goed werken.
pi_196686492
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:26 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Gaat gebeuren.
Dan hoop ik wel dat ze coulant zijn voor mensen die er 's avonds wel door moeten. Voor werk, mantelzorg, noodsituaties, enzovoort.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:02 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686495
Oh nee wacht, het ligt allemaal aan de ongehoorzame burger. De maatregelen zijn fantastisch.
pi_196686501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Had dan afgelopen dinsdag meteen extra maatregelen aangekondigd. Het is niet alsof de situatie drie dagen later opeens veel anders is.
dit hadden ze duidelijk niet verwacht.....
pi_196686507
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Dimachaerus het volgende:
als de sportscholen dicht gaan mag het kabinet van mij opkankeren hoor fuck de maatregelen
omdat het jouw persoonlijk raakt ?
pi_196686508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef Remco het volgende:
[..]

Ik word echt zo moe van uitspraken zoals "daar houdt het virus echt geen rekening mee.". Net als of het virus een ziel heeft en rationele besluiten kan nemen. Dat Mark even met het virus belt om voor te leggen dat ze even een paar dagen nodig hebben om over maatregelen te spreken en dat hij virus dan laat weten dat hij (of is corona een zij) daar echt geen rekening mee kan houden.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:38 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686509
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dan hoop ik wel dat ze coulant zijn voor mensen die er 's avonds wel door moeten. Voor werk, mantelzorg, noodsituaties, enzovoort.
En je hond uitlaten. Gevaarlijk man.
pi_196686512
Fuck de economie. Wobke gaat ons redden *O*
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:55 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686516
quote:

[..]

Nee. Nekschot voor iedereen :{w

Gr gr Hugo
A murky, forgotten land.
pi_196686520
quote:

[..]

Nee hoor. Want de boa’s willen boetes schrijven. Vinden ze leuk. Met een stokje slaan.
pi_196686532
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
De enige normaal denkende ja. Hugotje is maar een basisschool leraar tenslotte
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:33:40 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686533
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
Wet Openbaarheid Bestuurke *O*
A murky, forgotten land.
pi_196686539
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Al talloze keren voorbij zien komen hier maar nu voor het eerst even bekeken. Het is diep triest :D
Het land is het zat!
pi_196686546
quote:

- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht

Wie biedt meer?
kerken dicht ( !!! )
dierentuinen dicht
en eindelijk een strenger quarantaine en thuiswerk beleid ?
pi_196686555
Oeh wordt spannend of ik mijn drank voortaan mag gaan halen om 20:00 of 19:00.
pi_196686563
Kerken met kerst dicht. Dan heb je de poppen aan het dansen :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:35:49 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686573
Bieb dicht zal ook wel weer flink gaan helpen ja :')
pi_196686574
Nog een maatregel. Kerst gaat niet door en achter de deur controleren of mensen zich er aan houden.
pi_196686581
quote:

- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht

Wie biedt meer?
Ik zie ze er wel voor aan dat ze weer met zo’n pakket als een paar weken geleden komen. Biebs, dierentuinen, etc. Heel misschien winkels. Maar niet aan de scholen komen. Ondanks dat het vooral in die leeftijdsgroep hard gaat.
pi_196686589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef HPoi het volgende:
Misschien dat ze de verkoop van drank wel helemaal aan banden doen? Hebben ze in andere landen ook gedaan.
pi_196686591
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
online diensten kunnen gewoon.....en hebben ze dat niet een beetje aan zichzelf te danken nu ?
pi_196686601
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kerken dicht ( !!! )
dierentuinen dicht
en eindelijk een strenger quarantaine en thuiswerk beleid ?
Dat gaat allemaal een druppel op de gloeiende plaat zijn als we de middelbare scholen open houden. Nu er scholen zelf het heft in handen nemen en de eerste week van januari digitaal onderwijs geven denk ik dat de druk op het kabinet om dit centraal te regelen toe gaat nemen.
pi_196686607
Voorspelling van de extra maatregelen:

1) Pretparken, Dierentuinen, Musea, Sekswerkers, Theaters en Bioscopen gaan dicht, tot en met 1 februari 2021

2) Kappers blijven wel open, rest van de contactberoepen ook dicht tot 1 februari 2021

3) Woonboulevards ook dicht, zeker ook met de massale trek van Nederlanders naar dit soort gebouwen

4) Kerstvakantie verlengen met een week

5) Niet essentiele winkels dicht tot en met 1 januari 2021

6) Avondklok vanaf 22:00uur

Voor de rest, geen idee _O-
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:37:25 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef HPoi het volgende:
We maken er gewoon 18:00 van. Dát zal het virus leren!!

Naast het afschaffen van koopavonden toch wel de beste regel hoor :D
pi_196686621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien dat ze de verkoop van drank wel helemaal aan banden doen? Hebben ze in andere landen ook gedaan.
Lijkt mij geen oplossing en zelfs als je in de maatregel geloofd dan gaat het niet werken zonder de grenzen te sluiten.
pi_196686628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Na opening stegen de besmettingen de pan uit. Iedereen moet gewoon met z'n gore tengels van de Carry Slee boeken afblijven, ja :(

Nee, serieus... Een bieb hoort gewoon open te blijven. Dat dichtgooien was de meest achterlijke acties van dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benny op 12-12-2020 11:44:54 ]
pi_196686629
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
Prima maatregel.
pi_196686633
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef Oliver23 het volgende:
Voorspelling van de extra maatregelen:

1) Pretparken, Dierentuinen, Musea, Sekswerkers, Theaters en Bioscopen gaan dicht, tot en met 1 februari 2021

2) Kappers blijven wel open, rest van de contactberoepen ook dicht tot 1 februari 2021

3) Woonboulevards ook dicht, zeker ook met de massale trek van Nederlanders naar dit soort gebouwen

4) Kerstvakantie verlengen met een week

5) Niet essentiele winkels dicht tot en met 1 januari 2021

6) Avondklok vanaf 22:00uur

Voor de rest, geen idee _O-
Ik ga met je mee. Wie bied meer?
pi_196686640
de scholen gaan volgende week al dicht dus daar zijn ze al te laat mee, misschien de vakantie 2 weken verlengen ?
pi_196686652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Lijkt mij geen oplossing en zelfs als je in de maatregel geloofd dan gaat het niet werken zonder de grenzen te sluiten.
Datzelfde kun je in principe zeggen voor het sluiten van contact beroepen wat ze in Belgie deden toch...

Maar ik ben het wel met je eens.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:39:53 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef alpeko het volgende:
Action en Ikea dicht lijkt me voor nu afdoende.
En mijn eiersnijder dan :(

Oh wacht dan gaan we gewoon allemaal naar de Blokker.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:40:02 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686655
Het verbaast mij vooral hoe visieloos ze zijn in Den Haag.

Het is echt elke week weer mee waaien met de wind van wat dagkoersen en er is helemaal geen plan o.i.d.
pi_196686659
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan sta ik 10 minuten na de persconferentie al bier te hamsteren :')
pi_196686667
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het is echt elke week weer mee waaien met de wind van wat dagkoersen en er is helemaal geen plan o.i.d.
We hadden toch een dashboard :')
pi_196686677
Of: Alles weer openen onder het mom van whatever! *O*
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:41:36 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196686680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sow dat was me wel een impact hè. Of de afhaal in pretparken sluiten :')
pi_196686684
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Datzelfde kun je in principe zeggen voor het sluiten van contact beroepen wat ze in Belgie deden toch...

Maar ik ben het wel met je eens.
Klopt, gisteren stond er bij ik geloof Omroep Brabant een artikel over de kappers nabij de grens die toptijden hebben.
pi_196686686
quote:

Is al 9 maanden zo. Jammer dat het 9 maanden moest duren eer je dat door hebt 🤫
pi_196686691
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef Oliver23 het volgende:

Itt kappers zijn de nodige contactberoepen medisch noodzakelijk
pi_196686699
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

net een voor je besteld op Bol.com en nu niet meer zeuren.
is gelijk je kerstcadeautje
pi_196686701
quote:

Routekaart genot.

Zou wel minder zijn voor de goede voornemens als je niet meer mag sporten.
- verwijderd door admin -
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:42:29 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686703
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En een routekaart *O*
A murky, forgotten land.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:42:36 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, er schijnt ook weer gewerkt te worden aan een nieuwe routekaart. Again.

Ik geloof er niet meer in. Ze kloten maar gewoon wat aan, zie ook de verklaring van het RIVM dat aangeeft dat ze eigenlijk nog steeds geen idee hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.
pi_196686715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die staan als volgende op het lijstje, verklap ik alvast. Kruidvat daarna omdat het een vreselijke winkel is.
pi_196686716
Maar even serieus. Zonder onderbuikgevoel en een beetje nuance.

A) In hoeverre stijgen de cijfers zou echt, ten opzichte van de aantal tests die worden afgenomen?

B) Hadden we daarom niet allang kunnen weten dat de cijfers zouden stijgen? En had daar niet al eerder over nagedacht kunnen worden? Waarom het nu op het laatste moment aan laten komen?
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:43:28 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686729
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:41 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, gisteren stond er bij ik geloof Omroep Brabant een artikel over de kappers nabij de grens die toptijden hebben.
De haargrens :7
A murky, forgotten land.
pi_196686732
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik geloof er niet meer in. Ze kloten maar gewoon wat aan, zie ook de verklaring van het RIVM dat aangeeft dat ze eigenlijk nog steeds geen idee hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.
is dat BCO nog steeds niet op orde ?
pi_196686736
* Kerken max. 30 personen
* Theater, musea en bioscoop dicht
* Sexwerkers moeten weer stoppen
* Kappers dicht
* Tuincentra dicht
* Avondklok 23:00-6:00
* Gasmaskers uitdelen
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:43:50 #120
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196686738
quote:
Sint besmet 45 bewoners zorgcentrum

Een sinterklaas die in het Belgische
Mol een woonzorgcentrum bezocht,heeft
tientallen bewoners besmet.De man bleek
enkele dagen na het bezoek besmet met
het coronavirus.

Van de 150 bewoners van het centrum
zijn er 45 positief getest.De Sint is
bij alle bewoners op de kamer geweest
om ze een cadeautje te geven.Hij is de
zoon van een van de bewoners.Tot dan
toe waren er geen besmettingen in het
woonzorgcentrum.

Gouverneur Cathy Berx zegt dat de man
een hoge virale load had,en daardoor
het schoolvoorbeeld bleek te zijn van
een superverspreider.
https://nos.nl/teletekst#127

Dat was dus niet zo'n handige actie van Sinterklaas
pi_196686740
Maar in ieder geval verwacht ik wel dat alles waar ik een beetje plezier uit gehaald had kunnen hebben in de komende tijd gesloten gaat worden: massage salons, zwemmen, sauna
pi_196686749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef HPoi het volgende:
* Kappers dicht
* Tuincentra dicht
* Gasmaskers uitdelen
waarom kerken 30 personen ? gewoon compleet dicht en naar online diensten.
pi_196686752
Denk dat Rutte nog een keer op tv komt en zegt:

- Dit kan zo echt niet
- Hou rekening met elkaar
- Nu laatste waarschuwing :’)
- Samen krijgen we corrie klein
- Alle Poolse winkel dicht want die worden toch opgeblazen
- 3de Kerstdag
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:44:50 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196686759
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wel een surprise :Y
A murky, forgotten land.
pi_196686762
quote:

[..]

Wat de Staatsomroep niet meldt is dat de Sint een mondmasker droeg.
pi_196686776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef HPoi het volgende:
* Kappers dicht
* Tuincentra dicht
* Gasmaskers uitdelen
Tuincentra dicht lijkt mij eigenlijk best wel onnodig, die zijn vaak zo groot en het is bijna alsof je buiten loopt. Dan lijken mij restricties qua aantallen beter.
pi_196686778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:44 schreef Confetti het volgende:

[..]

helpt niet veel als hij eerst op al die cadeautjes heeft gehoest van tevoren :{
pi_196686786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:44 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee dat is zeer onfortuinlijke informatie.
Waar heb je dat vandaan?
pi_196686804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helpt niet veel als hij eerst op al die cadeautjes heeft gehoest van tevoren :{
Het is een luchtwegvirus, het verspreid zich vooral via de lucht.
pi_196686809
Nou sowieso, de maatregelen sinds oktober zijn toch wel om te janken en lijken tot nu toe eigenlijk nutteloos.
Mondkapjesplicht doet tot nu toe eigenlijk niks, en lijkt het wellicht zelfs erger te maken omdat mensen dichterbij komen.
Alcoholverkoop na 20u aan banden. Even serieus, wat lost dit op? Iedereen die veel alcohol wil voor een moment koopt het wel eerder of online, en zij die even een 6pack willen hebben voor thuis zijn de dupe.
Ook hierdoor minder spreiding winkelend publiek

Zelfde geldt voor stopzetten koopavonden en verkorte openingstijden. Méér mensen op hetzelfde moment bij elkaar.

De lockdown in België waardoor half België naar Nederland komt. Nóg meer mensen bij elkaar.

Die rare verzwaring begin november toen de cijfers terugliepen.. dat levert echt geen credits op

Dreigementen van verzwaringen rondom kerst.
Dreigementen met avondklokken

Doe toch even normaal, kijk wat er goed ging in het voorjaar. Misschien zijn juist door extra verzwaringen de oorzaak van verslechtering omdat mensen het gewoon niet accepteren of het één (afstand houden) vervangen door het andere (niet medisch mondkapje).
pi_196686811
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Nee dat is zeer onfortuinlijke informatie.
Waar heb je dat vandaan?
https://www.hln.be/mol/si(...)et-geraakt~a7dd3d82/
pi_196686815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Tuincentra dicht lijkt mij eigenlijk best wel onnodig, die zijn vaak zo groot en het is bijna alsof je buiten loopt. Dan lijken mij restricties qua aantallen beter.
Ooit in een tuincentra geweest tijdens kerst inkopen? Lopen 100.000 man binnen tegelijk
pi_196686822
H
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De hamvraag is, kunnen we overdag nog wel eiersnijders kopen bij de Action wanneer die avondklok ingevoerd wordt?
jij komt echt in top 3 met gebruik woord eiersnijder.
pi_196686823
Is maximaal 3 personen in een praatshow al genoemd?
pi_196686825
quote:

[..]

Nu extra maatregelen zou toch niet logisch zijn? Zou naar mijn idee puur paniekvoetbal zijn.
pi_196686836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In de weekenden is het in de tuincentra wel zo druk dat men ook in die grote ruimtes wel te dicht op elkaar komt te staan.
pi_196686847
Zou men de scholen toch langer dichthouden middels een week of 2 extra online les in januari nu scholen dit al veelvuldig uit eigen beweging doen of overwegen?
pi_196686848
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nu extra maatregelen zou toch niet logisch zijn? Zou naar mijn idee puur paniekvoetbal zijn.
Gaat wel gebeuren. 100% zeker avondklok en winkels dicht.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:48:48 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686855
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Hoeven ze Guus Meeuwis ook niet meer uit te nodigen in de F1-studio, dat scheelt.
pi_196686857
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ooit in een tuincentra geweest tijdens kerst inkopen? Lopen 100.000 man binnen tegelijk
Paar dagen geleden nog, viel allemaal wel mee hoor en je ze controleren hoeveel mensen binnen zijn met de winkelwagentjes.

Als ze de bezoeker aantallen overal terug willen dringen moeten ze de parkeerplekken verminderen. Lijkt mij de meest simpele oplossing, voorkom je ook grote groepen mensen die bij elkaar staan te wachten.
pi_196686879
quote:
Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiëren
pi_196686894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:
Nou sowieso, de maatregelen sinds oktober zijn toch wel om te janken en lijken tot nu toe eigenlijk nutteloos.
Mondkapjesplicht doet tot nu toe eigenlijk niks, en lijkt het wellicht zelfs erger te maken omdat mensen dichterbij komen.
Alcoholverkoop na 20u aan banden. Even serieus, wat lost dit op? Iedereen die veel alcohol wil voor een moment koopt het wel eerder of online, en zij die even een 6pack willen hebben voor thuis zijn de dupe.

Zelfde geldt voor stopzetten koopavonden en verkorte openingstijden. Méér mensen op hetzelfde moment bij elkaar.

De lockdown in België waardoor half België naar Nederland komt. Nóg meer mensen bij elkaar.

Die rare verzwaring begin november toen de cijfers terugliepen.. dat levert echt geen credits op

Doe toch even normaal, kijk wat er goed ging in het voorjaar. Misschien zijn juist door extra verzwaringen de oorzaak van verslechtering omdat mensen het gewoon niet accepteren of het één (afstand houden) vervangen door het andere (niet medisch mondkapje).
Je zou zelfs idd kunnen stellen dat mondkapjes de besmettingen laten stijgen. Als je dit allemaal vergelijkt met het voorjaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 11:51:28 ]
pi_196686902
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men de scholen toch langer dichthouden middels een week of 2 extra online les in januari nu scholen dit al veelvuldig uit eigen beweging doen of overwegen?
Het RIVM denkt dus dat een langere kerstvakantie juist voor meer besmettingen zal zorgen, omdat men dan tijd heeft om elkaar op te zoeken. Maar dat is ook gespeculeer. De herfstvakantie heeft juist enorm geholpen.

Als je de extra week kerstvakantie na oud en nieuw doet dan valt het denk ik ook wel mee met de contacten die men met elkaar aangaat. Elkaar opzoeken doe je toch vaak vlak voor/tijdens de feestdagen, niet meer in januari.
pi_196686908
Lockdown _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196686909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:47 schreef RipCity het volgende:
H
[..]

jij komt echt in top 3 met gebruik woord eiersnijder.
Ja en het kan aan mij liggen, maar ik vind dat eiersnijder grapje verre van grappig?
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:52:21 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196686911
quote:

Ze hebben gewoon geen plan.

Nu ook weer, je doet dinsdag een persco en drie dagen later moet er opeens in paniek weer eentje belegd worden? Wat precies is er nu anders dan eerder deze week? Hak knopen door en geef maatregelen de kans om zich te bewijzen in de praktijk. Maar ga niet de burger elke 7 dagen weer lastig vallen met nieuwe regeltjes, richtlijnen, aanpassingen, adviezen enzovoorts.
pi_196686921
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:50 schreef Benny het volgende:

[..]

Talkshows zullen een uitzondering blijven, omdat dit een platform is om over maatregelen, ed. te discussiëren
Ah eigenbelang dus.
pi_196686924
quote:

[..]

Je bedoelt die talkshows die ook publiek hebben en waar iedere week dezelfde artiesten optreden? Zoals dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte, daar was toch ook publiek bij?
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:53:07 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196686925
quote:

[..]

Een routekaart de andere kant op. Je lijkt niet echt te weten waar je over praat.
Antifa
pi_196686932
quote:
quote:
Daar hield hij steeds afstand van de bewoners. Hij bleef nergens langer dan enkele minuten en zowel hij als de bewoners droegen een mondmasker.
Zo zie je maar weer, de meeste maatregelen zijn schijnveiligheid.
pi_196686936
quote:
In de Kamer ook max 3 graag.
pi_196686953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een routekaart de andere kant op. Je lijkt niet echt te weten waar je over praat.
Werken ze aan een exitkaart?
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:55:16 #154
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196686957
ALS er maatregelen komen:

Denk dat we terug gaan naar de maatregelen in het voorjaar + avondklok op Oudjaarsdag en de niet essentiele winkels sluiten. Scholen doen ze (nog) niets mee ivm kerstvakantie. Die sluiten de 18e sowieso.

Misschien dat ze de sportscholen open houden ivm mentale en lichamelijke gezondheid.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196686971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet precies, de meeste winkels waren gewoon weer open daarna, wel waren veel kleine barretjes maanden later nog steeds dicht die zullen het niet overleefd hebben.
Na de zomer ging de horeca weer dicht, geloof dat ze sinds een week of 2 weer open zijn en er gold een avondklok vanaf 22u horeca ging om 21u dicht zodat iedereen om 22u
thuis was, woon nu niet meer in Barcelona
pi_196686973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

In de Kamer ook max 3 graag.
Dat gaat ten koste van de democratie, verplicht mondkapjes lijkt me wel een prima idee.
pi_196686977
quote:

[..]

De kroeg is dat ook. Ik ken de verhalen van Ab drank nu wel.
pi_196686985
Ik ben echt persconferentie moe, ik kijk er niet meer na

Is net een soort moment of fame voor Rutte dat ie weer mag.

Misschien ligt het aan mij maar ik zie er niet het nut van in elke of bijna elke week een persconferentie te houden met elke keer andere of nieuwe regels.
pi_196686990
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
ALS er maatregelen komen:

Denk dat we terug gaan naar de maatregelen in het voorjaar + avondklok op Oudjaarsdag en de niet essentiele winkels sluiten. Scholen doen ze (nog) niets mee ivm kerstvakantie. Die sluiten de 18e sowieso.

Misschien dat ze de sportscholen open houden ivm mentale en lichamelijke gezondheid.
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
pi_196687012
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop dat we in ieder geval vrij naar buiten mogen, dan kan ik in ieder geval daar blijven sporten.
Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:58:30 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:42 schreef groenen het volgende:

[..]

Routekaart genot.

Zou wel minder zijn voor de goede voornemens als je niet meer mag sporten.
Haha die kaart die maar 1 kant op werkte? :')
pi_196687024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je bedoelt die talkshows die ook publiek hebben en waar iedere week dezelfde artiesten optreden? Zoals dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte, daar was toch ook publiek bij?
Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tv :') . Maar die kunnen/zullen zich wel schuilen achter een sneltest
pi_196687038
Bijna alle 'Des Nederlandse' maatregelen hebben betrekking op bijeenkomsten in de publieke ruimte, zoals winkels, supermarkten, OV.

Het probleem met kerst is dat de bijeenkomsten in private ruimten gaan plaatsvinden. Dat betekent dat de maatregelen rechtstreeks de vrijheid van de bevolking moeten gaan treffen, zoals een avondklok of verbod op reizen. Iets wat wij niet hebben gedaan tot nu toe.

We gaan er dus aan.
pi_196687046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ze dat ook gaan verbieden dan is het hek wel van de dam idd. Maar zo bont zullen ze het niet maken.
Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.
pi_196687056
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.
pi_196687063
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Maximaal 500 meter buiten de deur en een verplichte app om het te handhaven.
En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:30 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

En die app is klaar in het tweede kwartaal van 2021
Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.
pi_196687088
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Scholen, krijspaleizen, kinderopvang, peuterspeelzalen dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!

Ja en je muil ook dicht!
pi_196687094
Gister waren ze nog druk met een campagne die effect zou hebben?
pi_196687104
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Benny het volgende:
Maar even serieus. Zonder onderbuikgevoel en een beetje nuance.

A) In hoeverre stijgen de cijfers zou echt, ten opzichte van de aantal tests die worden afgenomen?

B) Hadden we daarom niet allang kunnen weten dat de cijfers zouden stijgen? En had daar niet al eerder over nagedacht kunnen worden? Waarom het nu op het laatste moment aan laten komen?
Vorige week z'n 61.000 tests extra.
Als je uitgaat van gemiddeld positief % van 11.5% is dat in het ongunstigste geval z'n 7000 gevallen extra per week, 1000 per dag.

Ik verwacht eigenlijk dat het aantal tests deze week nog verder opgelopen is aangezien sommige GGD's wel een stijging tot 30% rapporteren.

Dan kom je op z'n 70.000 - 80.000 extra testen t.o.v. 2 weken geleden op 8100 gevallen per week extra uit.

Waarom is de 'hitrate' bij extra geteste mogelijk meer zeker?
1) mogelijk zijn dit huisgenoten van al positief geteste gevallen, die mochten voorheen niet testen, maar kunnen op deze manier als ze negatief zijn hun quarantaine verkorten.
2) mogelijk zijn er extra gevallen gevonden doordat je nu wel mag testen na een melding uit de coronatest
3) toegenomen testbereidheid om "veilig" kerst te kunnen vieren met wat familie/vrienden(die laatste acht ik ook wel pleusibel)

B) ja dat hadden we, als het testbeleid aangepast wordt, had je naar mijn idee redelijkerwijs rekening moeten en kunnen houden met extra positief getesten.

Het is onderbuik gevoel, maar je gaat bijna denken dat ze een beetje aansturen op een lockdown richting kerst om te voorkomen dat mensen het alsnog met elkaar gaan vieren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196687105
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
pi_196687106
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!

Ja en je muil ook dicht!
Dubbele mondkapjes.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:03:10 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687108
quote:

Zo is het. Belachelijk dat wij dit hier allemaal weten, maar Hugod maar aan mag kloten :(
pi_196687119
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik hoorde ook dat iedereen die zich laat vaccineren de nieuwste iPhone krijgt.
Kut die heb ik al :'(
pi_196687129
quote:
Sja, je mag Gran Canaria niet eens in zonder PCR / Antigeen test
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196687133
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Word bijna een beetje treurig hiervan. Had je een jaar terug nooit kunnen bedenken dat je je hier oprecht zorgen over zou kunnen maken.
Nope, ik heb vanwege corona een keer een quarantaine gedaan van 15 dagen in een kamer van 15m2, waar ik niet uit kon en mocht komen. Dat wens ik niemand toe en ik hoop dat we zeker niet die kant op gaan.
pi_196687144
Denken dat ze winkels gaan sluiten :') :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:05:04 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687150
Wat een ellende allemaal. Denk dat ik maar een reisje Curacao boek, daar kan niets mis gaan.
pi_196687157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:04 schreef Lemsterr het volgende:
Hoe hou jij de drukte uit de winkels dan?
pi_196687161
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:02 schreef quirina het volgende:
bibliotheken dicht!
Musea dicht!
Winkels dicht!
Fitnesscentra dicht!
Sauna’s dicht!
Alles dicht!

Ja en je muil ook dicht!
En activiteiten voor jongeren.
pi_196687163
quote:
Politici in paniek maken rare sprongen.
pi_196687168
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Met dat nieuws over strengere maatregelen zorg je volgens mij vooral een piek in de winkels/centra vandaag en morgen. Nog even snel alles inslaan voordat het dicht gaat.
I see what they did there 8-)
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:06:12 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687175
quote:
Die avondklok komt er nog eerder dan de Action dicht :')
pi_196687178
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Hoe hou jij de drukte uit de winkels dan?
Niet.
pi_196687184
“Het is onderbuik gevoel, maar je gaat bijna denken dat ze een beetje aansturen op een lockdown richting kerst om te voorkomen dat mensen het alsnog met elkaar gaan vieren.”

Lockdown of niet, heel veel mensen hebben nu wel afgesproken om het ondanks een eventuele lockdown toch te vieren omdat er toch al veel niet mag.
De rest van mijn familie viert het gewoon met dertig mensen en testen twee keer vantevoren.
Wij kunnen niet omdat we niet in voor-quarantaine kunnen gaan ivm werk, maar anders waren wij ook gegaan.
pi_196687190
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die avondklok komt er nog eerder dan de Action dicht :')
Het halve politiecorps over de zeik.
pi_196687202
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:07 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het halve politiecorps over de zeik.
Ze mogen daar niks mee.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:08:12 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687207
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En activiteiten voor jongeren.
Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.
pi_196687220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Niet.
We zullen zien wat er wordt besloten.
pi_196687230
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef quirina het volgende:

[..]

Ze mogen daar niks mee.
Ziektewet, andere baan zoeken.
pi_196687244
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Nou was ik toch al van plan morgen even te gaan, maar dit verwacht ik dus ook ja.
pi_196687247
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja je zult maar een hitsige tiener zijn die dacht het nieuwe jaar in te kunnen luiden met drank en een leuke chick in bed op nieuwjaarsdag. Kom je bedrogen uit met je online spelletjesmiddag die Hugo en co voor je gaan organiseren.
Als je de gordijnen dicht doet heb je kans van slagen.
pi_196687250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Niet.
Jawel hoor, door ze simpelweg te sluiten. Wordt hoog tijd want ze zijn nog helemaal niet dicht geweest vanaf maart
pi_196687256
Avondklok op 31/12 zou wel de ultieme afsluiter van dit jaar zijn. Geen oudejaarsconference. Geen champagne natuurlijk want dat leidt tot grensoverschrijdend gedrag. En om 0u Roller Coaster i.p.v. Bohemian Rhapsody. Mss de bbq dan maar aanslingeren voor iets van vuurwerk.
pi_196687265
Ik hoorde vanmorgen dat ze een lockdown van drie weken overwegen. Weet je, gooi er maar een lockdown in. En dan ook een echte. In de kerstvakantie please. (dan mis ik m'n therapie toch al). Iedereen binnen blijven. Geen sociaal bezoek, niet winkelen, 1x pw naar de supermarkt, 1 persoon per huishouden. Denk dat dat wel zoden aan een dijk zet.
Somebody that I used to know
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:12:45 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687286
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat ze een lockdown van drie weken overwegen. Weet je, gooi er maar een lockdown in. En dan ook een echte. In de kerstvakantie please. (dan mis ik m'n therapie toch al). Iedereen binnen blijven. Geen sociaal bezoek, niet winkelen, 1x pw naar de supermarkt, 1 persoon per huishouden. Denk dat dat wel zoden aan een dijk zet.
Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.
pi_196687292
Heb al ingeslagen voor een groot deel. Alle kerstcadeau’s zijn binnen.
Kerstdiner is ook al gereserveerd en wordt ook bezorgd dag voor kerst.
Maar ja als je niet op tijd bent moet je toch echt dit weekend en volgend weekend de stad in om alles bijelkaar te shoppen. Want het is ook druk bij PostNL en dhl.
pi_196687300
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:06 schreef quirina het volgende:
“Het is onderbuik gevoel, maar je gaat bijna denken dat ze een beetje aansturen op een lockdown richting kerst om te voorkomen dat mensen het alsnog met elkaar gaan vieren.”

Lockdown of niet, heel veel mensen hebben nu wel afgesproken om het ondanks een eventuele lockdown toch te vieren omdat er toch al veel niet mag.
De rest van mijn familie viert het gewoon met dertig mensen en testen twee keer vantevoren.
Wij kunnen niet omdat we niet in voor-quarantaine kunnen gaan ivm werk, maar anders waren wij ook gegaan.
30 man. Superspreadevent :M
pi_196687307
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:58 schreef Benny het volgende:

[..]

Die van Linda de Mol begreep ik ook niet helemaal. Dat was gewoon een kroeg op tv :') . Maar die kunnen/zullen zich wel schuilen achter een sneltest
Voor de beeldvorming is het natuurlijk funest, ongeacht of ze het wel of niet veilig organiseren. Horeca is dicht, tenzij je bij Linda de Mol mag zitten die de premier interviewt.
pi_196687314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben al gezegd dat kerst buiten eventuele maatregelen zal vallen. Dus dat sociale bezoek gaat er gewoon komen tussen 24 en 27 december.
Kabinet beloftes zijn niets waard dat heeft het verleden al bewezen.
pi_196687317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het bleef toch al bij 3? Hoeveel minder kan nog?
Trieste situatie.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:15:34 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687329
Zo maar eens naar de Ikea :)
pi_196687330
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

30 man. Superspreadevent :M
20 kunnen er niet en dat is nog zonder de kinderen meegerekend ~:)
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:15:43 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:14 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Het bleef toch al bij 3? Hoeveel minder kan nog?
Trieste situatie.
Geen idee wat het exacte adviesgetal is. Onze plannen zijn al gemaakt en daar gaat echt niks meer aan veranderen. Overigens gewoon in klein gezelschap.
pi_196687341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Zo maar eens naar de Ikea :)
Ze hebben daar lekkere paardevleesgehaktballetjes hoorde ik.
pi_196687342
quote:
Niet naar jou persoonlijk, maar ik zie vrijwel altijd dat de personen die pleiten voor een lockdown er zelf weinig last van hebben (‘dan mis ik mn therapie toch al’)

Er zijn veel mensen voor wie een ‘harde’ lockdown echt funest is, na een jaar dat toch al kut was. Beetje afsluiten met de genadeklap.
pi_196687345
,,We moeten rekening houden met nieuwe maatregelen’’, zo klinkt het. Eerder noemde premier Rutte bijvoorbeeld het sluiten van schoolgebouwen of winkels, exclusief supermarkten.
pi_196687346
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:15 schreef quirina het volgende:

[..]

20 kunnen er niet en dat is nog zonder de kinderen meegerekend ~:)
Daar kan een illegale niet tegenop, wat een feest. :P
pi_196687348
quote:
Zet weinig zoden aan de dijk, na die 3 weken heb je weer een R boven de 1 en ben je binnen de kortste keren weer terug bij af
pi_196687366
Klappen zijn er al gevallen. Heel veel mensen zijn juist deze maand hun baan verloren.
pi_196687369
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:17 schreef quirina het volgende:
Klappen zijn er al gevallen. Heel veel mensen zijn juist deze maand hun baan verloren.
Bron?
pi_196687371
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:16 schreef BeriBeri het volgende:
,,We moeten rekening houden met nieuwe maatregelen’’, zo klinkt het. Eerder noemde premier Rutte bijvoorbeeld het sluiten van schoolgebouwen of winkels, exclusief supermarkten.
Mooi. Ik hoop het.
pi_196687373
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je zou zelfs idd kunnen stellen dat mondkapjes de besmettingen laten stijgen. Als je dit allemaal vergelijkt met het voorjaar
Dat is een kromme vergelijking, want in het voorjaar waren de regels veel strenger en hielden mensen zich er beter aan.
pi_196687376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee wat het exacte adviesgetal is. Onze plannen zijn al gemaakt en daar gaat echt niks meer aan veranderen. Overigens gewoon in klein gezelschap.
Hier idem dito.
Bovendien hou ik rekening met een oproep voor een operatie.
Maar die kan met de huidige omstandigheden ook zomaar weer een paar weken verzet worden.
pi_196687382
En strooooooi dan wat lekkers , in de een of dandre hoek!
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201211_98570027
pi_196687397
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mooi. Ik hoop het.
Als het maar niet te lang gaat duren. De besmettingen hoeven niet helemaal tot 0 gereduceerd te worden. Zeker niet als we binnen afzienbare tijd ook 2/3 vaccins gaan krijgen (al is het maar mondjesmaat).
pi_196687416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mooi. Ik hoop het.
Winkels gaan zeker dicht, anders komen ook al die Duitsers hier naartoe als zij in lockdown gaan
pi_196687437
Als de regering nou een lockdown gaat doen is dat puur burgertje treiteren.
pi_196687452
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:21 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Winkels gaan zeker dicht, anders komen ook al die Duitsers hier naartoe als zij in lockdown gaan
Zou dit nieuwsbericht dan toch een reactie zijn op de lockdown van Duitsland en in bijzonder aangrenzend NRW?
pi_196687453
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:22 schreef quirina het volgende:
Als de regering nou een lockdown gaat doen is dat puur burgertje treiteren.
Hoezo dat?

De cijfers moeten gewoon omlaag. Sterker overtreders aanpakken kan natuurlijk ook.
pi_196687466
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo dat?

De cijfers moeten gewoon omlaag. Sterker overtreders aanpakken kan natuurlijk ook.
Net las ik nog dat je de kroegen open wil?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196687486
quote:

[..]

Hoezo dat?

Omdat ze eerder strenger hadden moeten zijn. Hadden we ook een beetje kerst kunnen vieren.
pi_196687498
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Net las ik nog dat je de kroegen open wil?
Zou in de rij staan als ze de kroeg zouden openen _O_
pi_196687500
quote:

[..]

Hoezo dat?

Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk. Als maatregelen niet de juiste zijn zorgen ook de niet overtreders nog voor verspreiding.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 12:26:46 ]
pi_196687503
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Omdat ze eerder strenger hadden moeten zijn. Hadden we ook een beetje kerst kunnen vieren.
Ja, daar hebben we nu weinig aan.
pi_196687517
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zou in de rij staan als ze de kroeg zouden openen _O_
Geheid dat er wel kroegen opengaan al is het maar om de laatste drankvoorraad op te maken voor hun definitieve sluiting.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:27:10 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687518
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk. Als maatregelen niet de juiste zijn zorgen ook de niet overtreders nog voor verspreiding.
Ga er maar vanuit dat het laatste gewoon het geval is.
pi_196687519
Winkels moeten wel dicht,
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou dit nieuwsbericht dan toch een reactie zijn op de lockdown van Duitsland en in bijzonder aangrenzend NRW?
Ja, dat moet haast wel. En terecht, met alleen Nederlanders is het al te druk. En het zou me niet verbazen als het donderdag al in gaat, het laatste weekend voor kerst wordt anders totale anarchie.
pi_196687520
quote:

[..]

Ligt aan het weer.
pi_196687526
quote:

[..]

Maar ligt het aan de overtreders? Ik heb dat idee niet eigenlijk.
Nou ik las vanochtend een artikel dat mensen die een operatie ondergaan blijkbaar verzwijgen dat ze corona hebben :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-dodelijk~abd21782/

Dat soort mensen moeten ze sowieso weigeren van de IC :')
pi_196687532
quote:

[..]

quote:

[..]

Ja, lijkt me wel.

Mensen hebben er gewoon schijt aan.
pi_196687544
quote:

[..]

quote:

[..]

Ja, lijkt me wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nou ik las vanochtend een artikel dat mensen die een operatie ondergaan blijkbaar verzwijgen dat ze corona hebben :')

Echt, wtf. Wat voor een gore klootzak ben je dan.
pi_196687568
quote:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dit allemaal zo zeker weten, de kans is namelijk veel groter dat hij een paar besmet heeft en die weer andere hebben besmet.

Maakt natuurlijk niet zo`n mooie krantenkop.
pi_196687573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[..]

Ja, lijkt me wel. [ afbeelding ]

Maar laten we eerlijk zijn. De mensen die last zullen hebben van maatregelen is niet die groep, dat is de groep die toch al schijt heeft. Dan kun je meer maatregelen afkondigen die toch niet opgevolgd worden door die groep, maar je kunt ook ‘s gaan nadenken over op een slimmere manier handhaven.

Las vanmorgen dat er iets van 5000 boetes uitgedeeld zijn voor het niet dragen van mondkapjes. Wedden dat dat in de meeste gevallen mensen zijn die ‘t gewoon vergeten zijn?
pi_196687576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[..]

Ja dat is natuurlijk wel echt debiel. Maar ik bedoelde meer alle andere maatregelen.

Deze zou inderdaad zo evident moeten zijn. Dat ben ik met je eens.
pi_196687588
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn. De mensen die last zullen hebben van maatregelen is niet die groep, dat is de groep die toch al schijt heeft. Dan kun je meer maatregelen afkondigen die toch niet opgevolgd worden door die groep, maar je kunt ook ‘s gaan nadenken over op een slimmere manier handhaven.

Las vanmorgen dat er iets van 5000 boetes uitgedeeld zijn voor het niet dragen van mondkapjes. Wedden dat dat in de meeste gevallen mensen zijn die ‘t gewoon vergeten zijn?
Ja, zit wat in. Je hebt gelijk. :)
pi_196687597
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[..]

[..]

Echt, wtf. Wat voor een gore klootzak ben je dan.
Bizar idd. Maar daar helpen alle voorgestelden en reeds genomen maatregelen niet tegen. Daarmee tref je ook de welwillende burger die het uiteindelijk ook een keer gehad met dat toontje van Knabbel en Babbel.
pi_196687648
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vraag mijzelf af of de kern hier is dat Oxford hun vaccin ook projecteert op een ander Adeno-virus of dat zij daadwerkelijk de Sputnik-SpikeEiwit formule willen gaan toepassen (en/of dat bestellen danwel zelf produceren).

Dat er verschillend Adeno virussen zullen (moeten) worden gebruikt is vanuit de vector-strategie op (wereld)schaal bijna onvermijdelijk. Gelukkig zijn er heel veel Adeno serotypen.
Ik weet alleen zelf (nog) niet of en op hoeveel manieren de Covid19 signatuur als antigeen - dat moeten worden herkend om af te weren - op dat Adeno-virus kan worden aangebracht of ingebracht.
Covid19 zelf lijkt mij zelf al vrij specifiek en kan mij nog niet goed indenken dat er dan veel (werkende) antigenen zijn die kunnen dienen als aangrijppunt voor een herkenbare T-cel afweer.

Ms kan @:George_of_the_Jungle wat toevoegen, mij corrigeren of hier aanvullen inzake Plan van Oxford om hun ChAdOx1 te gaan combineren met het Sputnik Ad5/Ad26 vector vaccin.
Ik heb geen idee. Bij influenza worden verschillende vaccins gemixed in een vaccin omdat er heel veel varianten van het influenzavirus zijn, maar bij SARS-CoV-2 is dat (nog lang) niet het geval.
Pfizer had in de eerste proeven twee verschillende varianten van hun vaccin gemaakt en zijn doorgegaan met de dgene die in het lab de beste neutraliserende werking had.
Misschien dat het Sputnik en ChadOx vaccin net even een iets ander gestructureerd antistof eiwit tot gevolg hebben die complementeren aan elkaar. Maar ik vraag me af in hoeverre dat te voorzien is, zeker gezien er maar een, behoorlijk bekritiseerde, studie van het Sputnik vaccin openbaar is.
Een wilde theorie kan zijn dat de Russen het 'ontwerp' van ChadOx hebben gekopieerd (legaal of illegaal), maar daarbij iets verbeterd hebben, en dat men dat nu weer wilt combineren omdat men denkt dat wat men verbeterd heeft ook zou kunnen werken bij het ChadOx. Maar dat is allemaal puur gissen.
In de toekomst zal het wel vaker gaan gebeuren dat vaccins van verschillende farmaceuten gecombineerd gaan worden, zeker als de effectiviteit terug gaat lopen mocht het virus muteren. Maar vaccins als die van Moderna en Pfizer, met een effectiviteit van 95%, kunnen eigenlijk nauwelijks verbeterd worden, of alleen misschien voor bepaalde doelgroepen (70+ bijvoorbeeld). Maar dan kun je je afvragen of het niet makkelijker is om die mensen gewoon beide vaccins apart toe te dienen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:36:04 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196687653
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Werken ze aan een exitkaart?
Ja.
Antifa
pi_196687701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja.
Exitkaart :
Nog een jaar vol maatregelen, langzame vaccinatie, geen evenementen, etc

Nee ik heb geen hoop
pi_196687713
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja.
Wat houdt dat in?
pi_196687769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Exitkaart :

Nee ik heb geen hoop
Toch vind ik het positief dat ze hier serieus overna denken. Net zo goed als dat er pogingen worden gedaan om een routekaart op te stellen - die dan vooral lijkt voor te schrijven welke maatregelen er nog moeten komen - hoort de andere kant ook op te worden vastgelegd. En dan niet richting niveautje waakzaam maar gewoon richting normaal.
pi_196687786
quote:

[..]

Exitkaart :

Nee ik heb geen hoop
Wel een heel zwart beeld :D . Ik denk dat aan het einde van de lente/begin van de zomer de grootste ellende wel voorbij is.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:45:32 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196687810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Wel een heel zwart beeld :D . Ik denk dat aan het einde van de lente/begin van de zomer de grootste ellende wel voorbij is.
Het kan heel hard gaan inderdaad als er vanaf het voorjaar daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd gaat worden.
pi_196687827
quote:

[..]

Exitkaart :

Nee ik heb geen hoop
Ze kunnen momenteel nog geen 5 dagen vooruit denken.
pi_196687837
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik s aphet.
Maar ik lees ook uets over vertrouwen. Vertrouwen moeten hebben dat de operatie dan gewoon een paar weken later plaats vindt, na genezing.

En ik denk dat het daar deels in zit. In het vertrouwen. Dat dat tot het nulpunt is gezakt.

Neem nu de uitspraak van Ollogren gisteren. Nee er was geen reden voor extra overleg of een eerdere persconferentie. Nog geen 12 uur later liggen de kaarten compleet anders. Wat zorgt ervoor dat zo'n besluit in nog geen 12 uur tijd 180 graden omdraait? Wat weten zij wat wij niet weten? Waar is de transparantie?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:25 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196687843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:39 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
Het zal een soort inzichtelijk beeld willen schetsen wat in welke volgorde onder welke voorwaarden versoepeld kan worden.
Antifa
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:45 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196687850
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ze kunnen momenteel nog geen 5 dagen vooruit denken.
Jawel hoor.
Antifa
pi_196687890
Mogen de Oliebollenkramen wel open blijven op Oudjaarsdag?
pi_196687906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het kan heel hard gaan inderdaad als er vanaf het voorjaar daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd gaat worden.
Inderdaad. We moeten ons ook niet blind staren op die 60% voor groepsimmuniteit. Dat is nodig om het virus volledig uit te laten doven. Als het percentage dat gevaccineerd is straks gestaag op gaat lopen, zal dat ook betekenen dat het virus zich gestaag steeds minder makkelijk kan verspreiden.

Oftewel, als in de maand maart 25% bijvoorbeeld al immuun is dan zou de verspreiding al minder snel moeten gaan dan in de situatie waarin we nu zitten.
pi_196687908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eens, maar je moet zeker eind feb al een plan hebben wat je in de zomer toelaat.

Laten we maar eens kijken wat er in de landen rond ons heen gaan gebeuren.
pi_196687920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is een kromme vergelijking, want in het voorjaar waren de regels veel strenger en hielden mensen zich er beter aan.
Klopt. Ofja 'veel' strenger.. de scholen dicht en geen bezoek bij verzorgingshuizen. Ohja en de theaters etc. Dus wel een tandje strenger idd.

Maar dan nog, die mondkapjes hebben ons en de landen om ons heen geen ene reet opgeleverd, dat is wel duidelijk.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:20 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:49 schreef Oliver23 het volgende:
Mogen de Oliebollenkramen wel open blijven op Oudjaarsdag?
Lijkt me niet, levensgevaarlijk.
pi_196687955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Nou nee, want we zijn nog maar net de persco van dinsdag voorbij.
Een leuke campagne in het verschiet wat iedereen bewust zou moeten maken en nu is de kans groot dat er weer andere maatregelen aan zitten te komen.
pi_196687963
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lijkt me niet, levensgevaarlijk.
Etenswaren dus open.
pi_196687979
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:57:01 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196687996
https://www.telegraaf.nl/(...)l-coronabesmettingen

Yes dierentuinen weer dicht! Dat gaat onze redding worden :)
  Redactie Frontpage zaterdag 12 december 2020 @ 12:57:18 #258
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196688000
Mijn moeder is ook (niet geheel onverwacht) positief getest, dus dat is al 4 van de directe contacten -O- Mijn testuitslag van gisteren was verrassend genoeg negatief, maar morgen moet ik weer naar de teststraat vanwege het bron- en contactonderzoek omdat ik waarschijnlijk 'te vroeg' was met testen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196688010
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:54 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Nou nee, want we zijn nog maar net de persco van dinsdag voorbij.
Een leuke campagne in het verschiet wat iedereen bewust zou moeten maken en nu is de kans groot dat er weer andere maatregelen aan zitten te komen.
het was inderdaad duidelijk tijdens de persco dat ze maar heel weinig konden vertellen en dat ze totaal geen idee hadden over een aantal belangrijke zaken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:58:25 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196688017
quote:
Die 1e is in België, die nemen we sowieso niet serieus.
pi_196688034
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:57 schreef LTVDK het volgende:
Mijn moeder is ook (niet geheel onverwacht) positief getest, dus dat is al 4 van de directe contacten -O- Mijn testuitslag van gisteren was verrassend genoeg negatief, maar morgen moet ik weer naar de teststraat vanwege het bron- en contactonderzoek omdat ik waarschijnlijk 'te vroeg' was met testen.
Hoeveel 'te vroeg' ?
5 dagen na het laatste risicovolle contact zeggen ze toch?

Alle sterkte daar.
pi_196688037
quote:
heel erg klote maar dit is wel een goed voorbeeld hoe het dus gaat in een familie/gezin, en dan moet de kerst nog komen.
pi_196688039
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik s aphet.
Maar ik lees ook uets over vertrouwen. Vertrouwen moeten hebben dat de operatie dan gewoon een paar weken later plaats vindt, na genezing.

En ik denk dat het daar deels in zit. In het vertrouwen. Dat dat tot het nulpunt is gezakt.

Neem nu de uitspraak van Ollogren gisteren. Nee er was geen reden voor extra overleg of een eerdere persconferentie. Nog geen 12 uur later liggen de kaarten compleet anders. Wat zorgt ervoor dat zo'n besluit in nog geen 12 uur tijd 180 graden omdraait? Wat weten zij wat wij niet weten? Waar is de transparantie?
Maar een van de reden dat je niet weet of die operatie een paar weken later plaats vind is omdat de ziekenhuizen overvol zijn, daar zijn de mensen die doelbewust anderen besmetten onderdeel van. Als je een operatie wil ondergaan of naar het ziekenhuis gaat als je positief bent getest of liegt over symptomen verlies je wat mij betreft de toegang dat elke operatie of zorg op dat moment.

Dat het wat transparanter kan dat ben ik met je eens, maar enerzijds voorkom je daarmee (inmiddels dus niet meer) de paniek.
pi_196688048
Gooi de grenzen met België en Duitsland dicht zodat ze niet in ons land kunnen winkelen. Kunnen we nog rustig kerstinkoopjes doen.
pi_196688058
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Klopt. Ofja 'veel' strenger.. de scholen dicht en geen bezoek bij verzorgingshuizen. Ohja en de theaters etc. Dus wel een tandje strenger idd.

Maar dan nog, die mondkapjes hebben ons en de landen om ons heen geen ene reet opgeleverd, dat is wel duidelijk.
Geen contactberoepen, meer thuiswerkers, OV vrijwel leeg.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:00:44 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196688061
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef quirina het volgende:
Gooi de grenzen met België en Duitsland dicht zodat ze niet in ons land kunnen winkelen. Kunnen we nog rustig kerstinkoopjes doen.
Dit is wel iets wat je kunt overwegen ja.
Antifa
pi_196688068
quote:
Maar jullie hebben wel genoeg afstand gehouden en was er genoeg ventilatie?
pi_196688071
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het was inderdaad duidelijk tijdens de persco dat ze maar heel weinig konden vertellen en dat ze totaal geen idee hadden over een aantal belangrijke zaken.
Naar mijn idee is er veel te veel tijd verstreken tussen de vorige persco en deze. En in die weken hadden we Sinterklaas en BF. Daar hadden ze lering uit moeten trekken met de feestdagen in het verschiet.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 december 2020 @ 13:01:22 #269
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196688078
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoeveel 'te vroeg' ?
5 dagen na het laatste risicovolle contact zeggen ze toch?

Alle sterkte daar.
Laatste contact met een besmet iemand was dinsdag, dus mogelijk ben ik in het weekend niet besmet maar pas toen (of niet, kan ook nog).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196688080
quote:
Daar hebben ze in de Randstad weinig aan.
pi_196688082
quote:
Grens met duitsland gaat niet dicht, teveel belangen met dat land.
België heeft het zelf al eens gedaan, werd niet echt in dank afgenomen door Nederland.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:02:00 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196688092
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:54 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Etenswaren dus open.
Ik betwijfel het. Zou ook wel achterlijk zijn, met 100 man voor zo'n kraam staan mag wel maar wat vuurwerk afsteken dezelfde avond niet :')
pi_196688103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:01 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Naar mijn idee is er veel te veel tijd verstreken tussen de vorige persco en deze. En in die weken hadden we Sinterklaas en BF. Daar hadden ze lering uit moeten trekken met de feestdagen in het verschiet.
Het voordeel is wel dat er inmiddels al wat immuniteit is opgebouwd. Op zich ben ik wel voorstander van zo laat mogelijk ingrijpen. Zodra we de vaccins tot ons beschikking krijgen is al 20%+ van de Nederlanders zo ongeveer besmet geweest.
pi_196688113
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is wel iets wat je kunt overwegen ja.
Dat is iets wat na wat België in het begin heeft gedaan iets wat absoluut niet meer zou gebeuren.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:03:54 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196688128
quote:
Ja dat zei ik weken geleden al. In Sluis, Hulst en Terneuzen zaten de centrumpjes volledig vol met Belgen :')

Dit valt niet uit te leggen aan de horeca.
pi_196688135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Zou ook wel achterlijk zijn, met 100 man voor zo'n kraam staan mag wel maar wat vuurwerk afsteken dezelfde avond niet :')
De maatregelen worden niet gehinderd door enige logica dus past het wel in het plaatje.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:05:44 #277
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196688157
quote:

[..]

Hoezo dat?

Wie dat voorstel heeft gedaan om het boete bedrag te verlagen van 400 naar 100 mag ook uit zijn functie geheven worden.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:06:42 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196688173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Wie dat voorstel heeft gedaan om het boete bedrag te verlagen van 400 naar 100 mag ook uit zijn functie geheven worden.
Maar boetehoogte maakt niets uit voor pakkans, dus je opmerking slaat nergens op.
Antifa
pi_196688179
quote:

[..]

Dat was dan verder een prima besluit, omdat de overtreders in eerste instantie ook een strafblad kregen, dat was echt buiten proportie.
pi_196688180
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:04 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De maatregelen worden niet gehinderd door enige logica dus past het wel in het plaatje.
Volgende week de kappers dan maar weer ? Die zijn al weer even niet geweest.
pi_196688184
Nou, ik heb wel eens positievere berichten gelezen.

@Lenny_Leonard Bedankt voor je update. ^O^
Geeft de ernst in de praktijk goed weer. Blijft onderbelicht in het nieuws wat mij betreft.
pi_196688187
quote:

[..]

Die kunnen we niet missen in deze zware tijden.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:09:05 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196688224
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat was dan verder een prima besluit, omdat de overtreders in eerste instantie ook een strafblad kregen, dat was echt buiten proportie.
De sociale ongelijkheid werd er ook alleen maar door vergroot. Het doel is niet om geld te krijgen, dus zo'n achterlijk hoog bedrag is altijd onwenselijk.
Antifa
pi_196688226
quote:

[..]

het zou eerder verhoogd moeten worden, mensen gaan pas nadenken als het boetebedrag pas echt hoog is.
ook al is de pakkans klein.

voor 95 euro nemen ze het risico gewoon, heeft niks met de pakkans te maken.
pi_196688232
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:29 schreef Benny het volgende:

[..]

Vergeet de huizen niet. Niemand meer naar binnen en buiten. Slot erop. Daar zijn tenslotte de meeste besmettingen nu
Als we de ICs dicht doen zijn er ook geen IC opnames meer!
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:30 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196688248
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgende week de kappers dan maar weer ? Die zijn al weer even niet geweest.
Hoorde afgelopen week van mijn kapper dat hij - los van de sluiting van 2 maanden in het voorjaar - toch ook wel minder klanten krijgt de laatste maanden en het merkt aan de omzet. Veel mensen werken thuis, geen netwerkevents en -borrels dus die haardos mag af en toe wel wat langer groeien dan normaal gesproken.
pi_196688249
quote:

[..]

Juist niet. Je zag in het voorjaar al dat de boetes vooral gegeven werden aan mensen die niemand kwaad deden, niet de daadwerkelijke overtreders. Dan veroorzaak je als BOA een aantekening omdat er 3 zeventienjarigen bij elkaar zitten, maar 100 man in een café krijgen geen boete want ‘openbare orde’
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:41 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196688252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het zou eerder verhoogd moeten worden, mensen gaan pas nadenken als het boetebedrag pas echt hoog is.

Maatschappijontwrichtende boetes uitdelen. Gek dat mensen daar fan van kunnen zijn.
Antifa
pi_196688274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maatschappijontwrichtende boetes uitdelen. Gek dat mensen daar fan van kunnen zijn.
doen ze al jaren in het verkeer.....
pi_196688284
quote:

[..]

Enige wat je daarmee bereikt zijn BOA's die gemolesteerd worden.
pi_196688291
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Onder dat mom kunnen we het boetebedrag van elke willekeurige overtreding wel omhoog gaan krikken.

Er is ook nog zoiets als proportionaliteit en redelijkheid. Dit kun je wel leuk gaan roepen maar er gaat geen agent of BOA het in zijn kop halen om boetes van vele honderden tot duizenden euro's uit te schrijven. Werkt eigenlijk averechts.
pi_196688324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoorde afgelopen week van mijn kapper dat hij - los van de sluiting van 2 maanden in het voorjaar - toch ook wel minder klanten krijgt de laatste maanden en het merkt aan de omzet. Veel mensen werken thuis, geen netwerkevents en -borrels dus die haardos mag af en toe wel wat langer groeien dan normaal gesproken.
Mijne heeft enorme toeloop van Belgen. Zelfs extra personeel aan kunnen nemen.
pi_196688328
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Onder dat mom kunnen we het boetebedrag van elke willekeurige overtreding wel omhoog gaan krikken.

Er is ook nog zoiets als proportionaliteit en redelijkheid. Dit kun je wel leuk gaan roepen maar er gaat geen agent of BOA het in zijn kop halen om boetes van vele honderden tot duizenden euro's uit te schrijven. Werkt eigenlijk averechts.
kijk eens naar de snelheidsboetes, of die proportioneel en redelijk zijn
pi_196688349
quote:

[..]

Ik verbaas me nergens meer over in dit topic. Harde lockdowns, mensen uit hun gezin wegnemen en in isolatie plaatsen omdat ze positief getest zijn, boetes van duizenden euro’s. Allemaal veilig geroepen van de zolderkamer, waar de additionele maatregelen je toch nagenoeg niet raken.

De verdeeldheid is wel compleet ondertussen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:15:14 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196688353
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mijne heeft enorme toeloop van Belgen. Zelfs extra personeel aan kunnen nemen.
Als je in een grensregio zit heb je wel mazzel, ja. Dat geldt niet voor de mijne.
pi_196688359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

doen ze al jaren in het verkeer.....
En daar is de pakkans ook nihil.
pi_196688363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk eens naar de snelheidsboetes, of die proportioneel en redelijk zijn
Ik vind van wel. Als je kijkt naar de mogelijke gevolgen.. succes met remmen voor een kind als je met 50 door een buurtje knalt waar je 30 mag.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:15:52 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196688367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik verbaas me nergens meer over in dit topic. Harde lockdowns, mensen uit hun gezin wegnemen en in isolatie plaatsen omdat ze positief getest zijn, boetes van duizenden euro’s. Allemaal veilig geroepen van de zolderkamer, waar de additionele maatregelen je toch nagenoeg niet raken.

De verdeeldheid is wel compleet ondertussen.
Is ook makkelijk roepen als je zelf in een vast contract zit in een branche die weinig last heeft van corona.
pi_196688380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je in een grensregio zit heb je wel mazzel, ja. Dat geldt niet voor de mijne.
Ik was vorige week in Duitsland boodschappen doen. Normaal staan daar best veel Nederlandse kentekens op de parkeerterreinen. Waren er nu een stuk minder.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:17:40 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196688395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Je kunt wel leuk boetes van 1000 euro uitschrijven maar als de gemiddelde man die toch niet kan betalen heeft het helemaal geen zin.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:17:57 #301
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196688404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is ook makkelijk roepen als je zelf in een vast contract zit in een branche die weinig last heeft van corona.
Wat een gelul.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')