Dat gaat dus niet gebeurenquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel wat aanpassingen in het assortiment in dat geval bij de supermarkten.
Voor je het weet staat iedereen de kerstcadeau's uit te zoeken bij de non-food rekken van de Lidl.
Ik woonde in Barcelona tijdens de strenge lockdown van maart t/m juni en daar waren toen alleen de supermarkten bakkers en apothekers open, groentezaken waren toen ook dicht net zoals alle andere winkels en de horeca , en bij sommige grote supermarkten mochten maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnenquote:Op zaterdag 12 december 2020 01:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het buitenland gingen die ook allemaal dicht en bleef alleen de supermarkt open. In België is dat tijdens de 2de lockdown verandert maar van andere landen durf ik dat niet te zeggen.
Het lijkt wel een andere wereld.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
(oud filmpje)
Mensen zijn een mooi volkje zonder afstand, maskers en andere beperkende ongein.
Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:59 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ik woonde in Barcelona tijdens de strenge lockdown van maart t/m juni en daar waren toen alleen de supermarkten bakkers en apothekers open, groentezaken waren toen ook dicht net zoals alle andere winkels en de horeca , en bij sommige grote supermarkten mochten maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen
Precies daarom vond ik het nodig het te posten ja. Andere wereld.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:43 schreef asco het volgende:
[..]
Het lijkt wel een andere wereld.
Net zoals elke film die ik kijk zich op een andere planeet lijkt af te spelen.![]()
Dit gaat echt nog LANG duren voordat we terug zijn bij het oude normaal, helaas.
In veel Westerse landen wel, ja maar het verschilt uiteraard per land en de ontslagen en faillesementen reflecteren dat meestal.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe dat soort landen het doen met overheidssteun/compensatie richting de getroffen bedrijven. Weet je ook of dat van dezelfde orde is als hier?
Jep lees het net.. kon niet uitblijvenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:03 schreef Benny het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccin-schiphol-drukte
Nieuwe maatregelen op komst
Dat wordt een mega druk shop weekend deze week. Snel hamsterenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:03 schreef Benny het volgende:
Nee joh, dat blijft open. Je kan toch niet verwachten dat ze maatregelen invoeren die daadwerkelijk het probleem raken?quote:
Oei, dan ga ik snel nog maar even kerstcadeautjes kopen dit weekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:03 schreef Benny het volgende:
Hopelijk denkt niet iedereen zoquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Oei, dan ga ik snel nog maar even kerstcadeautjes kopen dit weekend.
En aandelen van wc papier fabrikantenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef RipCity het volgende:
Bol.com aandelen kopen nu het nog kan
‘Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden.’quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep lees het net.. kon niet uitblijven
Ahold Delhaize voor de kennersquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef RipCity het volgende:
Bol.com aandelen kopen nu het nog kan
Benieuwd of er eens winkels dichtgaan. Ik was altijd faliekant tegen maar als ik me nu bedenk hoe die al die tijd toch wel aardig omzet hebben gedraaid en altijd open zijn geweest, in tegenstelling tot horeca/evenementen/etc, dan mag een kortdurende sluiting geen naam hebben. Maar alleen een leuk idee mits het echt effect heeft natuurlijk en niet dichtgooien om het dichtgooien.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:03 schreef Benny het volgende:
Mja, was het volgend weekend van plan, dus of het nou zoveel uitmaakt.quote:
Dat was het plan toen de extra maatregelen evt. op 22 december zouden komen, dan zou Kerst worden ontzien. Of dat nu ook het geval gaat zijn is niet bekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden.’
Dat schiet op.
Als je maatregelen dan niet laat gelden; gooi dan ook even de restaurants open voor de kerstdagen. Maar dat dan weer niet natuurlijk.
Kerstvakantiequote:Op zaterdag 12 december 2020 11:19 schreef Dimachaerus het volgende:
hopelijk sluiten ze de scholen
het is nu wel duidelijk dat dat een grote boosdoener is
De laatste tijd alleen als er een persconferentie wordt gehouden. Stond niet op de planning, nu dus wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Is er niet iedere zondag overleg in het Catshuis?
Je zou kunnen stellen dat er gewoon weer (en echt wéér, met de nadruk op éé) een week verprutst is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persco op dinsdag en drie dagen later alweer in paniek
quote:"Ik ben een ongeduldige intensivist natuurlijk, maar ik snap er niks van: eerst is er kabinetsberaad op vrijdag, op zondag in het Catshuis is er weer overleg en dan moet het tot dinsdag duren tot er een besluit valt dat weer later ingaat. Het virus houdt daar geen rekening mee. Als ik zolang twijfel op een IC dan is een patiënt al overleden."
Had dan afgelopen dinsdag meteen extra maatregelen aangekondigd. Het is niet alsof de situatie drie dagen later opeens veel anders is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef Confetti het volgende:
Ik kan niet wachten om te zien welke lachwekkende maatregelen nu weer genomen gaan worden die, zoals Grapperhaus het zou zeggen, wel 'des Nederlands' zijn.
Die vice-premier van D66 had het gisteren over wat nog mogelijk is binnen de gedeeltelijke lockdown. Terug naar de bibliotheek-lockdown denk ik.
Tweewekelijks normaliter. Werd afgewisseld met overleg in het Hontshuisquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Is er niet iedere zondag overleg in het Catshuis?
Ah, ok. Voor mijn gevoel zie ik iedere zondag een foto of filmpje van Rutte die op de fiets onderweg is naar het Catshuis.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:20 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De laatste tijd alleen als er een persconferentie wordt gehouden. Stond niet op de planning, nu dus wel.
Echt wat een gepruts. Nogmaals, had dan gewoon afgelopen dinsdag knopen doorgehakt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Benny het volgende:
Nos meldt: Dinsdag waarschijnlijk persco
Nee joh, overleg is 10:00 's ochtends. Tegen het middaguur weten we alweer precies wat er gaat gebeurenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekker het hele weekend speculeren:
- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht
Wie biedt meer?
Ben toch wel enigszins negatief verrast dat de hoofdmodelleur van het RIVM eigenlijk geen idee heeft waar de stijging van het aantal besmettingen vandaan komt. Wat hij in dit gesprek doet is speculatie van het niveau wat we op dit forum ook aan het doen zijn. Wellicht komt het door dat, of het zou goed door dit kunnen komen, we weten het niet.quote:RIVM: 'Spannend wat er de komende dagen gaat gebeuren'
Voor de derde keer deze coronacrisis stijgt het aantal positieve testen fors. En voor de derde keer staan de kabinetsadviseurs van het RIVM voor een belangrijke vraag: moet er worden ingegrepen om het tij te keren?
Er is een kleine hoop dat het om een tijdelijke opleving gaat, door het veranderende testbeleid en een drukke Black Friday-week. Mocht dat niet zo zijn, dan lijken nieuwe maatregelen onvermijdelijk.
"Als je niks doet en je laat de oorzaken van de stijging intact, dan verwacht je natuurlijk dat het aantal besmettingen verder toeneemt", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.
De NOS sprak met hen over de oorzaak van de plotselinge stijging en over een wintereffect.
Het aantal besmettingen stijgt nu net zo hard als in oktober. Maar toen waren geen extra maatregelen van kracht, nu wel. Wordt het effect van de maatregelen teniet gedaan door het gedrag van mensen?
Wallinga: "Die maatregelen zijn wel goed. Je kan zien dat er direct een daling was. Maar andere factoren spelen ook mee: hoe goed worden de maatregelen nageleefd? Het is best wel een poosje geleden dat ze zijn ingevoerd. En we zijn verder in het seizoen: is er een seizoenseffect? Dat weten we niet. Het gedrag van mensen is ook anders: we hebben net een periode gehad waarin er altijd heel veel wordt gewinkeld."
Omdat ook het testbeleid sinds 1 december is veranderd, houden ze er bij het RIVM rekening mee dat dit voor een tijdelijke opleving van het aantal positieve testen heeft gezorgd. Nauwe contacten van mensen die besmet zijn, en mensen die een melding hebben gekregen van de coronamelder, mogen zich na vijf dagen laten testen, ook al hebben ze geen klachten.
Hierdoor zou het kunnen dat mensen die zich voorheen pas lieten testen na acht dagen, nadat ze klachten hadden gekregen, nu al na vijf dagen een positieve uitslag krijgen. Dat zou nu voor een golfje aan positieve testen kunnen zorgen, dat over een paar dagen weer weg is.
"Of dat gebeurt kunnen wij niet voorzien, maar maakt wel dat we met spanning kijken naar wat er de komende dagen aan aantallen worden gemeld", zegt Van Dissel.
"Maar al die dingen wegend, duiden we dit toch als een reële toename", stelt hij. "Ook in Duitsland werd het grootste aantal besmettingen gemeld, en je hoort dat in Vlaanderen de R weer boven de 1 is. Je weet dat seizoenseffecten kunnen meespelen. Tegelijkertijd zie je ook een toename in landen als Spanje en Italië, waar de klimaatomstandigheden weer anders zijn. Ook daar is de vraag wat de toename nou verklaart."
Hoe kan het dat virussen het beter doen in de winter?
Wallinga: "Het R-getal van verkoudheidsvirussen is in januari altijd net iets hoger dan in augustus. Dat kan komen door het gedrag van mensen, die zitten meer binnen. Er is minder ventilatie, want het is koud. Maar het zou ook kunnen dat het een direct effect van temperatuur is, dat kun je niet helemaal uit elkaar houden. En dat effect hoeft niet heel groot te zijn om toch al merkbaar te zijn. Het is niet zeker dat er een seizoenseffect is, maar we kunnen het niet uitsluiten."
Opvallend is dat de stijging niet wordt veroorzaakt door besmettingen in de grote steden, zoals dat wel het geval was aan het begin van de tweede golf.
Van Dissel: "We zien nu dat Amsterdam en Rotterdam de middenmoot innemen, dat Groningen heel laag staat en dat steden als Tilburg en Amersfoort meer besmettingen hebben. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het komt doordat er toch meer urgentie wordt gevoeld in steden waar eerst veel meer besmettingen waren."
Door de kerstvakantie zal het aantal besmettingen sowieso oplopen, blijkt uit de berekeningen, terwijl we dan veel minder op ons werk zullen zijn. Hoe kan dat?
Wallinga: "Dat is voornamelijk doordat mensen op bezoek gaan bij anderen, dat is een vast onderdeel van de kerstvakantie. De contacten veranderen in de kerstvakantie, en worden niet per se minder. Maar het is erg onzeker wat er gaat gebeuren. De kans dat er een toename is in de kerstvakantie is gewoon groter, dat is voor mij een belangrijk punt."
De vuistregel is: zodra het aantal besmettingen stijgt, blijft het stijgen totdat er ingegrepen wordt. En dan komt de toename van de kerstvakantie er nog bij. Moet er iets gebeuren?
Van Dissel: "Of er moeten worden ingegrepen is aan het kabinet. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd of de toename de komende dagen doorzet. Als dat gebeurt, is dat een zorgelijke situatie. Als je niks doet en je laat de redenen waarom iets stijgt intact, dan verwacht je natuurlijk dat het aantal besmettingen verder toeneemt. En dat zou in dit geval niet goed zijn."
Wat kan er nog gedaan worden?
Van Dissel: "Het is altijd heel onverstandig om te speculeren over maatregelen, want dan gaat het een eigen leven leiden. Maar in z'n algemeenheid kun je ze allemaal terugvinden op de routekaart. En dat zijn allemaal maatregelen die besproken worden. "
Op de routekaart staat alleen nog de lockdown: op visite gaan is niet meer toegestaan, met niet meer dan twee mensen op straat, theaters dicht, geen bijeenkomsten en alle binnenlandse reizen worden in dat scenario afgeraden.
In het vorige gesprek vroeg ik: zou een korte maar zware lockdown een goed idee zijn? Toen zei u: in zijn algemeenheid wel, maar de prijs is nogal hoog. Maar of de prijs hoog is, daar gaat u toch niet over? Het is uw taak medisch advies te geven.
Van Wallinga: "Het punt dat ik wilde maken: het blijft altijd een afweging van hoelang je iets moet volhouden en hoeveel het kost. Die afweging is uiteindelijk altijd aan de beleidsmakers. Het is aan ons om die afweging in kaart te brengen."
Van Dissel: "Ik wil ook nog wel benadrukken dat het ook met de precieze duiding van de getallen samenhangt. Zo is de leeftijdsverdeling van degenen die besmet zijn belangrijk, omdat dat bepaalt wat de belasting van de zorg is. We sturen op drie punten: kwetsbaren beschermen, zicht op het virus houden en de reguliere zorg intact houden. Daarom is het niet zo dat er altijd automatisch een aanscherping nodig is. Maar in zijn algemeenheid: als je getallen omlaag wil brengen, dat zal je meer moeten doen dan nu blijkbaar."
quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Dimachaerus het volgende:
als de sportscholen dicht gaan mag het kabinet van mij opkankeren hoor fuck de maatregelen
Het ruimen van besmette personenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht
Wie biedt meer?
Mee eens ja.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt wat een gepruts. Nogmaals, had dan gewoon afgelopen dinsdag knopen doorgehakt.
Er is zo niemand meer die er chocola van kan maken.
Namiddagklok dan maarquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop toch niet op een avondklok. Zou veel en veel te ver gaan.
Vrijwel elke democratie in Europa heeft al een vorm van een avondklok gehad. Overdrijf niet zo.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Beetje kromme vergelijking. Wat een medische behandeling betreft valt er niet veel te verliezen. Dat is wel even anders dan maatregelen nemen die de maatschappij (nog meer) ontwrichten. Niet dat je níét moet nemen maar die druk je er niet even in de koffiepauze doorheen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef Remco het volgende:
Dit is natuurlijk een heel sterk punt van Gommers waar ik mezelf ook over blijf verbazen:
[..]
waarom nou....iedereen moet toch gewoon gezellig kerst met elkaar kunnen vieren en kunnen shoppen voor kerst ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:03 schreef Benny het volgende:
Gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Begrijp dat gehuil ook niet zo. Alsof we dan ineens in een politiestaat leven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vrijwel elke democratie in Europa heeft al een vorm van een avondklok gehad. Overdrijf niet zo.
Mijn kop koffie. Proest. Held!quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef kol7680 het volgende:
Ik zeg alles dicht. Ook supermarkten. Krijg je ook minder mensen op de IC, want obesitas mensen vallen af. Win, win.
eerst nog even uitgebreid kerst vieren met de familie !quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef kol7680 het volgende:
is morgen een extra overleg van het kabinet over het stijgende aantal coronabesmettingen. Dat meldt de woordvoerder van het kabinet. De afgelopen dagen steeg het aantal positief gemelde personen bij het RIVM tot bijna 9000.
Tijdens het extra overleg van zondag worden hoogstwaarschijnlijk nieuwe coronamaatregelen besproken, zegt Fons Lambie, politiek verslaggever van RTL Nieuws. Mogelijk zouden die maatregelen dan dinsdag in een ingelaste persconferentie worden toegelicht.
Eerder zei premier Mark Rutte al dat mochten er nieuwe maatregelen voor kerst komen, dat de kerstdagen dan ontzien zouden worden
Ik zeg avondklok/winkels dicht ligt op tafel. Nog voor kerst.
Vergeet de huizen niet. Niemand meer naar binnen en buiten. Slot erop. Daar zijn tenslotte de meeste besmettingen nuquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef kol7680 het volgende:
Ik zeg alles dicht. Ook supermarkten. Krijg je ook minder mensen op de IC, want obesitas mensen vallen af. Win, win.
Dat zou zogenaamd niet bij Nederlanders passen. Nu zoiets als een mondkapplicht breed wordt gedragen heb ik dat idee maar laten varen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Breekfast het volgende:
De hamvraag is, kunnen we overdag nog wel eiersnijders kopen bij de Action wanneer die avondklok ingevoerd wordt?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Begrijp dat gehuil ook niet zo. Alsof we dan ineens in een politiestaat leven.
Kijk terug naar het afgelopen half jaar en je hebt je antwoord.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Zal mij benieuwen hoe ver men durft te gaan..
Denk duitsland volgen. Aangezien rutte merkel wel sexy en opwindend vindtquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
De scholen gaan na volgende week dicht. Zul je zien dat de besmettingen dalen en dat ze in Den Haag zichzelf op de borst gaan kloppen dat al hun maatregelen zo goed werken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan hoop ik wel dat ze coulant zijn voor mensen die er 's avonds wel door moeten. Voor werk, mantelzorg, noodsituaties, enzovoort.quote:
dit hadden ze duidelijk niet verwacht.....quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had dan afgelopen dinsdag meteen extra maatregelen aangekondigd. Het is niet alsof de situatie drie dagen later opeens veel anders is.
omdat het jouw persoonlijk raakt ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Dimachaerus het volgende:
als de sportscholen dicht gaan mag het kabinet van mij opkankeren hoor fuck de maatregelen
Ik word echt zo moe van uitspraken zoals "daar houdt het virus echt geen rekening mee.". Net als of het virus een ziel heeft en rationele besluiten kan nemen. Dat Mark even met het virus belt om voor te leggen dat ze even een paar dagen nodig hebben om over maatregelen te spreken en dat hij virus dan laat weten dat hij (of is corona een zij) daar echt geen rekening mee kan houden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:21 schreef Remco het volgende:
Dit is natuurlijk een heel sterk punt van Gommers waar ik mezelf ook over blijf verbazen:
[..]
En je hond uitlaten. Gevaarlijk man.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat ze coulant zijn voor mensen die er 's avonds wel door moeten. Voor werk, mantelzorg, noodsituaties, enzovoort.
Nee. Nekschot voor iedereenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat ze coulant zijn voor mensen die er 's avonds wel door moeten. Voor werk, mantelzorg, noodsituaties, enzovoort.
Nee hoor. Want de boa’s willen boetes schrijven. Vinden ze leuk. Met een stokje slaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De enige normaal denkende ja. Hugotje is maar een basisschool leraar tenslottequote:Op zaterdag 12 december 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
Fuck de economie. Wobke gaat ons redden
Wet Openbaarheid Bestuurkequote:Op zaterdag 12 december 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
Fuck de economie. Wobke gaat ons redden
Het land is het zat!quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Al talloze keren voorbij zien komen hier maar nu voor het eerst even bekeken. Het is diep triest
kerken dicht ( !!! )quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht
Wie biedt meer?
Ik zie ze er wel voor aan dat ze weer met zo’n pakket als een paar weken geleden komen. Biebs, dierentuinen, etc. Heel misschien winkels. Maar niet aan de scholen komen. Ondanks dat het vooral in die leeftijdsgroep hard gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
- avondklok
- winkels dicht
- pretparken dicht
- zwembaden dicht
- bioscopen dicht
- bibliotheken dicht
Wie biedt meer?
Misschien dat ze de verkoop van drank wel helemaal aan banden doen? Hebben ze in andere landen ook gedaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef HPoi het volgende:
Oeh wordt spannend of ik mijn drank voortaan mag gaan halen om 20:00 of 19:00.
online diensten kunnen gewoon.....en hebben ze dat niet een beetje aan zichzelf te danken nu ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
Kerken met kerst dicht. Dan heb je de poppen aan het dansen
Dat gaat allemaal een druppel op de gloeiende plaat zijn als we de middelbare scholen open houden. Nu er scholen zelf het heft in handen nemen en de eerste week van januari digitaal onderwijs geven denk ik dat de druk op het kabinet om dit centraal te regelen toe gaat nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kerken dicht ( !!! )
dierentuinen dicht
en eindelijk een strenger quarantaine en thuiswerk beleid ?
We maken er gewoon 18:00 van. Dát zal het virus leren!!quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef HPoi het volgende:
Oeh wordt spannend of ik mijn drank voortaan mag gaan halen om 20:00 of 19:00.
Lijkt mij geen oplossing en zelfs als je in de maatregel geloofd dan gaat het niet werken zonder de grenzen te sluiten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat ze de verkoop van drank wel helemaal aan banden doen? Hebben ze in andere landen ook gedaan.
Na opening stegen de besmettingen de pan uit. Iedereen moet gewoon met z'n gore tengels van de Carry Slee boeken afblijven, jaquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bieb dicht zal ook wel weer flink gaan helpen ja
Prima maatregel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
Kerken met kerst dicht. Dan heb je de poppen aan het dansen
Ik ga met je mee. Wie bied meer?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:37 schreef Oliver23 het volgende:
Voorspelling van de extra maatregelen:
1) Pretparken, Dierentuinen, Musea, Sekswerkers, Theaters en Bioscopen gaan dicht, tot en met 1 februari 2021
2) Kappers blijven wel open, rest van de contactberoepen ook dicht tot 1 februari 2021
3) Woonboulevards ook dicht, zeker ook met de massale trek van Nederlanders naar dit soort gebouwen
4) Kerstvakantie verlengen met een week
5) Niet essentiele winkels dicht tot en met 1 januari 2021
6) Avondklok vanaf 22:00uur
Voor de rest, geen idee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |