Het lijkt dat ze daar ook wel rekening mee hadden gehouden, ze waren daar al vroeg met hun sobere "kerstbeleid".quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens laat België perfect zien waarom ik sceptisch ben over de 'snelle pleister' die een korte lockdown zou moeten zijn. In België loopt de R gewoon weer boven de 1 op veel plekken.
Te laat. Veel te laat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef HPoi het volgende:
Ik ben voor aanmodderen tot vaccin , grootschalig opleiden medisch personeel + uitbreiding IC capaciteit. (structureel)
niet doenquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Tja dat is ook steeds het standaard riedeltje, maar er is evenveel bewijs voor die stelling als de originele. Heel weinig.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Mijn mening is terug te vinden in de afgelopen 11 dagen van dit topicquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Streng voor anderen, vooral.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Wie willen dat precies dan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Het was een keuze voor de volksgezondheid in die zin dat het de aandacht afleidde van de daadwerkelijk belangrijkste maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid.
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie willen dat precies dan?
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk (maar dat is een verder ononderbouwde aanname van mij hoor) dat het er mee te maken heeft dat mensen veel meer binnen zijn in de winter. En we weten dat besmettingen daar veel vaker plaatsvinden dan buiten.
En dan nog is de vraag of dat serieus een optie was. Stel dat we in augustus inderdaad een strengere lockdown hadden ingevoerd. Wie zegt dat we niet hetzelfde hadden moeten doen in oktober, en nog een keer in december?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.
Probleem is dat we nooit zullen weten of het verschil had gemaakt of niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
En dat zijn 'veel mensen'?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Precies, hier oppositie hebben jullie een snoepje en nu weer braaf in de hoek gaan zitten en wat waren zij blij bij de SP en GroenLinks dat ze ook invloed hadden op het beleid..quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
of gewoon alles open....of maatregelen/handhaving die ook echt gaan helpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Ik geloof niet echt dat het volk graag een mondkapje draagt hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitterquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Stuk voor stuk zijn het allemaal potentiële kiezers die het verschil kunnen maken in maart.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Waarom hebben ze dan Team Red uitgenodigd in de 2e kamer?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |