Voordat je een afspraak maakt moet je een checklist invullen. Die kun je toch prima uitsplitsen? Zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Da's de ellende, dat weet zelfs het RIVM niet preciesZiekenhuisopnamen zijn wat dat betreft nu dan ook de meer alarmerende factor, denk ik.
Ali Expressquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
De harde lockdown die in dit topic voorgesteld werd is inclusief sluiting van alles behalve supermarkten, waar ga je die dan kopen?
Zet er wat horecamensen bij. Win-win.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met de pakketbezorgers die het al niet meer trekken?
Ik ben juist niet verkouden geworden dit seizoen vanwege thuiswerken en niet op pad zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:19 schreef Questular het volgende:
Tja de helft van Nederland is snot verkouden en laat zich maar testen. Hoeveel van die positieve testen nu zouden niet geweest zijn als mensen zich met een gewone verkoudheid
niet zouden laten testen?
Blijven bagger cijfers hoor.
ja, is gewoon binnen 2 dagen binnenquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Winkelpersoneel kan toch meehelpen? Als de winkels dicht moeten hebben die toch niets te doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Het blijft toch een merkwaardige trend, omdat overal in Europa men dit probleem heeft. Is men er collectief klaar mee in Europa of zou het toch echt deels een seizoensgriep zijn?
verkiezingen komen er ook aan hequote:Op zaterdag 12 december 2020 14:23 schreef trein2000 het volgende:
Rutte cs willen de doorstroomlocaties weer dicht doen? Doe dan maar niks hoor, dat is het nieuwe kroegen eerder dicht.
Of je gaat ingrijpen of je laat het lopen. Dat slappe heeft helemaal niemand wat aan.
Ik denk (maar dat is een verder ononderbouwde aanname van mij hoor) dat het er mee te maken heeft dat mensen veel meer binnen zijn in de winter. En we weten dat besmettingen daar veel vaker plaatsvinden dan buiten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Het blijft toch een merkwaardige trend, omdat overal in Europa men dit probleem heeft. Is men er collectief klaar mee in Europa of zou het toch echt deels een seizoensgriep zijn?
Overstroomde ziekenhuizen leveren ook geen zetels op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
verkiezingen komen er ook aan he
Nog maar weinig groene cijfertjesquote:
Maar dat verklaart niet (volledig) waarom het van de ene op de andere week met zo'n 50% stijgt. Dat zou betekenen dat de R rond de 1,5 zou zitten. Dat lijkt me zeer sterk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk (maar dat is een verder ononderbouwde aanname van mij hoor) dat het er mee te maken heeft dat mensen veel meer binnen zijn in de winter. En we weten dat besmettingen daar veel vaker plaatsvinden dan buiten.
Vast bij de Action. Het gangpad achter de eiersnijders.quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zet er wat horecamensen bij. Win-win.
En jullie hebben voor al deze mensen een busje klaar staan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Winkelpersoneel kan toch meehelpen? Als de winkels dicht moeten hebben die toch niets te doen.
ze huren vaak gewoon busjes in de drukkere tijdenquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
En jullie hebben voor al deze mensen een busje klaar staan?
Ik heb ze zelf niet staan, maar dat lijkt me wel het minste probleem.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Die zijn natuurlijk ook over bij de niet-essentiële winkels, een gesloten winkel hoef je immers niet te bevoorraden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:26 schreef maan_man het volgende:
Hier zijn vanochtend 7 ballen gesneuveld bij het opzetten!quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ali Express
Maar sowieso... wie koopt er nou elk jaar kerstversiering? Je haalt toch gewoon elk jaar weer dezelfde doos met lichtjes, slingers en ballen uit de opslag, of niet dan?
Volgens mij zien we het niet overal in Europa toch? In België, Frankrijk, Italië gaat het bijvoorbeeld nog steeds prima.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Verkopen ze die niet bij de Action?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Ongeveer hetzelfde als in Nederland en Duitsland.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij zien we het niet overal in Europa toch? In België, Frankrijk, Italië gaat het bijvoorbeeld nog steeds prima.
Daar komen die hoge ziekenhuiscijfers niet vandaan. De mensen die daar nu liggen zouden daar ook liggen zonder testen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:19 schreef Questular het volgende:
Tja de helft van Nederland is snot verkouden en laat zich maar testen. Hoeveel van die positieve testen nu zouden niet geweest zijn als mensen zich met een gewone verkoudheid
niet zouden laten testen?
Blijven bagger cijfers hoor.
Wat is jouw mening over de diffuse verspreiding over NL?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik voor de 3e keer sinds de corona perikelen. 2x in de 1e golf en 2 weken geleden. Netjes overal aan gehouden maar helaasquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben juist niet verkouden geworden dit seizoen vanwege thuiswerken en niet op pad zijn.
Grapje zeker?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij zien we het niet overal in Europa toch? In België, Frankrijk, Italië gaat het bijvoorbeeld nog steeds prima.
Daarom nu 'nog effe snel'. Zoals 10 miljoen andere NL'ers. Zien we over een week of 2 wel een keer terug in de statistieken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
De harde lockdown die in dit topic voorgesteld werd is inclusief sluiting van alles behalve supermarkten, waar ga je die dan kopen?
Ik wel ja. Hier valt die doos onderhand van ellende uit elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ali Express
Maar sowieso... wie koopt er nou elk jaar kerstversiering? Je haalt toch gewoon elk jaar weer dezelfde doos met lichtjes, slingers en ballen uit de opslag, of niet dan?
Misschien kunnen we de kappers ook weer een keertje doen. Is al weer lang geleden inmiddels.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:23 schreef trein2000 het volgende:
Rutte cs willen de doorstroomlocaties weer dicht doen? Doe dan maar niks hoor, dat is het nieuwe kroegen eerder dicht.
Of je gaat ingrijpen of je laat het lopen. Dat slappe heeft helemaal niemand wat aan.
Dat zeker maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ongeveer 20% van de besmette mensen zonder symptomen corona heeft. Die mensen laten zich dus alleen maar testen als ze een ander virus hebben die wel bepaalde symptomen met zich meebrengt. Dus ik kan me wel voorstellen dat een heel klein gedeelte van de stijging daardoor komt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar komen die hoge ziekenhuiscijfers niet vandaan. De mensen die daar nu liggen zouden daar ook liggen zonder testen.
Had dat toen überhaupt een effect, heeft iemand daar cijfers bij? Rutte zei ook al dat het 'enig effect' had, maar was daar niet echt overtuigend in.quote:Volgens een betrokkene zullen de beperkingen in lijn liggen met het ’versnellingspakket’ van november, toen zogeheten ’doorstroomlocaties’ als pretparken, dierentuinen, musea, bioscopen en zwembaden voor twee weken dicht moesten.
Precies. Dat een korte, harde lockdown ervoor zou zorgen dat je daarna weer meer kan is een fabeltje. Dat zien we op alle plekken waar ze het proberen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens laat België perfect zien waarom ik sceptisch ben over de 'snelle pleister' die een korte lockdown zou moeten zijn. In België loopt de R gewoon weer boven de 1 op veel plekken.
voordat je dat voor elkaar hebt is de pandemie al overquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef HPoi het volgende:
Ik ben voor aanmodderen tot vaccin , grootschalig opleiden medisch personeel + uitbreiding IC capaciteit. (structureel)
quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wel ja. Hier valt die doos onderhand van ellende uit elkaar.
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:17 schreef Fred het volgende:
Die mondkapjes helpen nog niet echt geloof ik.
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens laat België perfect zien waarom ik sceptisch ben over de 'snelle pleister' die een korte lockdown zou moeten zijn. In België loopt de R gewoon weer boven de 1 op veel plekken.
Het lijkt dat ze daar ook wel rekening mee hadden gehouden, ze waren daar al vroeg met hun sobere "kerstbeleid".quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Te laat. Veel te laat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef HPoi het volgende:
Ik ben voor aanmodderen tot vaccin , grootschalig opleiden medisch personeel + uitbreiding IC capaciteit. (structureel)
niet doenquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Tja dat is ook steeds het standaard riedeltje, maar er is evenveel bewijs voor die stelling als de originele. Heel weinig.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Mijn mening is terug te vinden in de afgelopen 11 dagen van dit topicquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
Hoe weet je dat? Misschien hadden we zonder mondkapjes wel het dubbele aantal gehad?
Streng voor anderen, vooral.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad alleen zin als je er daarna ook serieus bovenop zit met testen en BCO en daadwerkelijk lokaal snel ingrijpt wanneer er en brandhaard wordt geconstateerd.
Wie willen dat precies dan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap het wel, veel mensen willen dat er iets gedaan wordt, maakt niet eens meer uit wat. Als het maar streng is.
Het was een keuze voor de volksgezondheid in die zin dat het de aandacht afleidde van de daadwerkelijk belangrijkste maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid.
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst op een dusdanig laag niveau komen dat dat ook daadwerkelijk een realistisch scenario is. En dan had België heel wat langer op slot gemoeten.
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie willen dat precies dan?
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk (maar dat is een verder ononderbouwde aanname van mij hoor) dat het er mee te maken heeft dat mensen veel meer binnen zijn in de winter. En we weten dat besmettingen daar veel vaker plaatsvinden dan buiten.
En dan nog is de vraag of dat serieus een optie was. Stel dat we in augustus inderdaad een strengere lockdown hadden ingevoerd. Wie zegt dat we niet hetzelfde hadden moeten doen in oktober, en nog een keer in december?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Eind van de zomer was dat goed mogelijk geweest, maar nu zou het een hele kluif worden.
Probleem is dat we nooit zullen weten of het verschil had gemaakt of niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
Mondkapjes was een pure politieke keuze, geen keuze voor volksgezondheid. Dus dat het geen verschil maakt was al verwacht.
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
En dat zijn 'veel mensen'?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Precies, hier oppositie hebben jullie een snoepje en nu weer braaf in de hoek gaan zitten en wat waren zij blij bij de SP en GroenLinks dat ze ook invloed hadden op het beleid..quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
of gewoon alles open....of maatregelen/handhaving die ook echt gaan helpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic een aantal users die pleiten voor een 'korte strenge lockdown', bijvoorbeeld. Een aantal burgemeesters hebben dat ook al geopperd.
Ik geloof niet echt dat het volk graag een mondkapje draagt hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook wel opgedrongen door het volk want een groot deel was van 'ik wil best een mondkapje dragen, maar zolang het niet verplicht is doe ik het niet'.
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitterquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Stuk voor stuk zijn het allemaal potentiële kiezers die het verschil kunnen maken in maart.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah vooral opgedrongen door luidkeels schreeuwende leken op twitter. Waar het kabinet blijkbaar waarde aan hecht.
Waarom hebben ze dan Team Red uitgenodigd in de 2e kamer?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitter
Nou bel Rutte maar even op dan want jij weet blijkbaar welke dat zijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of maatregelen/handhaving die ook echt gaan helpen.
Beinvloedt, niet bestuurd. Dat 'Red Team' mocht zelfs met Rutte praten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinetsbeleid wordt gestuurd door een handjevol schreeuwers op Twitter
Alleen als je onvoorzichtig bent. Ik heb zo'n idee dat mensen die goed letten op afstand, handen wassen, etc weinig kans hebben om besmet te raken. Maakt niet uit of er nou 2000 of 20.000 dagelijkse cases zijn.quote:
Het lijkt er nog steeds op dat er na 1 december gewoon een nieuw evenwicht gekomen is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
Update van 12 December (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
Jammer dat het daar bijna zeker niet bij blijft als een lockdown wordt ingezet. Voor je het weet zit je tot eind maart in een 'korte strenge lockdown,' omdat bij elke kleine stijging iedereen weer in paniek raakt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was dan ook meer sarcastisch. Ben er ook geen voorstander van en ik geloof ook niet dat het werkt. Hoeveel onderzoeken mensen ook willen laten zien. De praktijk heeft dat inmiddels (en ook toen hierover besloten werd) wel laten zien.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Mijn mening is terug te vinden in de afgelopen 11 dagen van dit topic
Dus dan hadden we met mondkapjes in april/mei nóg sneller de ziekenhuizen leeg laten stromen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Precies. En dat is naar mijn mening echt door het verruimde testbeleid (en daardoor logischerwijs hogere testbereidheid)quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt er nog steeds op dat er na 1 december gewoon een nieuw evenwicht gekomen is.
Misschien ligt het aan mij, maar ergens is dit een merkwaardig beeld. De verspreiding van positief getesten is bijna gelijkmatig over het hele land, overal een paar, 12, 23, 60 etc.quote:
De praktijk heeft dat uitgewezen ja. Ook nu raakt het kabinet in een keer weer in paniek alleen maar gebaseerd op dagcijfers.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jammer dat het daar bijna zeker niet bij blijft als een lockdown wordt ingezet. Voor je het weet zit je tot eind maart in een 'korte strenge lockdown,' omdat bij elke kleine stijging iedereen weer in paniek raakt.
Dat gebeurt aan de lopende band. Iedereen mag wel eens met Rutte praten, van de boerenprotesteerders tot klimaatscholieren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Beinvloedt, niet bestuurd. Dat 'Red Team' mocht zelfs met Rutte praten.
Bedoel je te zeggen dat we kerst beter kunnen cancelen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:
De maatregelen die komen moeten gericht zijn om het beperken van kerstborrels, kerstdrukte en familiesamenkomsten gedurende de kerstvakanties.
En hoe had je dat in gedachten?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef Jojoke het volgende:
De maatregelen die komen moeten gericht zijn om het beperken van kerstborrels, kerstdrukte en familiesamenkomsten gedurende de kerstvakanties.
Wie weet wel. Mondkapjes hebben sowieso niet zo'n groot effect, dat is ook nooit door iemand gezegd.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef belanov het volgende:
[..]
Dus dan hadden we met mondkapjes in april/mei nóg sneller de ziekenhuizen leeg laten stromen?
En dus ook schreeuwende leken op twitter, die er mede voor hebben gezorgd dat de mondkapjesplicht er kwam.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt aan de lopende band. Iedereen mag wel eens met Rutte praten, van de boerenprotesteerders tot klimaatscholieren.
Sowieso herken ik me niet in dat beeld. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik veel mensen die op zich net zo welwillend zijn om zich aan de regels te houden als daarvoor. Ik vermoed niet dat incidentele gebeurtenissen als Black Friday een grote wissel trekken op de hoeveelheid besmettingen. Dat zal misschien kortstondig resulteren in een iets hogere piek, maar op de keper beschouwd denk ik dat het wel meevalt (sowieso werd de drukte met Black Friday sterk overdreven, imho).quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
Niet dat we ons ineens massaal niet aan de maatregelen zijn gaan houden.
Ik denk dat het effect van die gesprekjes met Rutte op het daadwerkelijke beleid nogal beperkt is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus ook schreeuwende leken op twitter, die er mede voor hebben gezordg dat de mondkapjesplicht er kwam.
Ik denk dat de invloed van beleid op de kerstplannen van mensen sowieso marginaal is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
ik denk niet dat heel veel mensen nu nog hun ( familie ) kerstplannen gaan wijzigen, eerlijk gezegd....
De overgrote meerderheid heeft dan ook plannen gemaakt die in overeenstemming zijn met de oproep om kerst dit jaar kleinschalig te vieren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
ik denk niet dat heel veel mensen nu nog hun ( familie ) kerstplannen gaan wijzigen, eerlijk gezegd....
Al zit je midden in een strenge lockdown, dan alsnog gaan heel veel mensen hun kerstplannen niet wijzigen. Gelukkig hebben ook heel veel mensen al rekening gehouden met de omstandigheden waarin we zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
We moet het dus gaan zien over een dag of 2-5 dat het effect naar beneden gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso herken ik me niet in dat beeld. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik veel mensen die op zich net zo welwillend zijn om zich aan de regels te houden als daarvoor. Ik vermoed niet dat incidentele gebeurtenissen als Black Friday een grote wissel trekken op de hoeveelheid besmettingen. Dat zal misschien kortstondig resulteren in een iets hogere piek, maar op de keper beschouwd denk ik dat het wel meevalt (sowieso werd de drukte met Black Friday sterk overdreven, imho).
Ik denk dat het iets omhoog loopt door een combinatie van het weer (bv. meer mensen binnen), het verruimde testbeleid en allicht nog een invloed van sinterklaas/BF. Ik krijg niet het idee dat er iets gebeurd is tussen eind november en begin december dat we collectief veel meer schijt zijn gaan hebben aan de regels.
De meeste mensen luisteren gewoon naar de overheid hoor. Als het beleid is 10 gasten krijg je echt een hele andere verdeling dan nu. Ik snap dat sentiment hier niet dat de gemiddelde Nederlander geen rekening zou houden met de maatregelen/adviezen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat de invloed van beleid op de kerstplannen van mensen sowieso marginaal is.
Mwah... kweetnie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Predator40 het volgende:
De realiteit zegt dat het wel zo is, want we hebben een monkapjesplicht terwijl niemand dat echt wil. Behalve de leken op twitter. Het is er alleen maar om 'de dicussie te stoppen'. Het gaat ook niet alleen maar om dat ene gesprekje, het gaat om de reden dat die lui überhaupt dat gesprek hadden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect van die gesprekjes met Rutte op het daadwerkelijke beleid nogal beperkt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |