Matigquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
Gewapende man in Dordrecht opgepakt na online terrorismedreiging - https://nos.nl/l/2360248
[..]
Radicaliserende corona-wappies.
Goed om te lezen dat logisch verstand nu al volstaat als bron om ongefundeerd “feiten” te verkondigen. Sterkt me in mijn gevoel om dan ook maar op basis van logisch verstand te posten (wat ik overigens toch al deed).quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
logisch verstand
en o.a de presentaties van het RIVM, het is in de laatste presentatie ook uitgelegd
Maar het RIVM was toch een liegende organisatie met een dubbele agenda en dus niet te vertrouwen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
logisch verstand
en o.a de presentaties van het RIVM, het is in de laatste presentatie ook uitgelegd
Ja, dat is eigenlijk compensatie voor gebrek aan onderbouwing en het motto van BNW.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat logisch verstand nu al volstaat als bron om ongefundeerd “feiten” te verkondigen. Sterkt me in mijn gevoel om dan ook maar op basis van logisch verstand te posten (wat ik overigens toch al deed).
Deze begrijp ik ook niet. Ik denk dat er een paar onaardige sneren in zitten aan mijn adres, maar ik weet het niet zeker genoeg om boos of beledigd te zijn. Dus ik laat het er maar bij.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Begrijp en probeerde, kennelijk bij voorbaat al kansloos, rekening te houden met bewoordingen. Helaas mislukt maar goed om te herlezen. Op naar de volgende close encounters in deze bizar verlopende discussies waar de rede het verstand tracht te overbluffen.
Feitelijk onjuist. Dat is het alleen als het niet strookt met het logische verstand.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het RIVM was toch een liegende organisatie met een dubbele agenda en dus niet te vertrouwen?
ongefundeerd ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat logisch verstand nu al volstaat als bron om ongefundeerd “feiten” te verkondigen. Sterkt me in mijn gevoel om dan ook maar op basis van logisch verstand te posten (wat ik overigens toch al deed).
Dat wil(de) ik niet eens na al die maanden maar vanaf het allereerste begin.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wil je nu nog meer verantwoordelijkheden bij de burgers neerleggen na al die maanden ?
dat is gedoemd om te mislukken, tevens hebben we de ziekenhuis capaciteit niet het aantal extra opnames op te vangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
we wachten eerst nog even op nog wat meer besmettingen .....quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)van-corona~a4952084/
Sluit scholen, funshopwinkels en onnodige attracties zo als kerken en de Efteling en het aantal besmettingen keldert gegarandeerd binnen de kortste keren.
Leuk dat de kerk als onnodige attracties word gezienquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)van-corona~a4952084/
Sluit scholen, funshopwinkels en onnodige attracties zo als kerken en de Efteling en het aantal besmettingen keldert gegarandeerd binnen de kortste keren.
ik snap niet wat er mis is met online diensten ....quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:15 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Leuk dat de kerk als onnodige attracties word gezien
Wat het ook is.
En in de tussentijd mag je je eigen familie niet eens meer bezoeken zodat anderen de in mijn post omschreven pleziertjes zo lang mogelijk kunnen blijven houden. Bejaarden sterven eenzaam en alleen in verzorgingshuizen, zodat gristelijke zombies nog naar de kerk kunnen en multinationals als ikea en mediamarkt winst kunnen blijven maken...quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we wachten eerst nog even op nog wat meer besmettingen .....
Ik ook nietquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap niet wat er mis is met online diensten ....
Doen de meeste kerken toch ook?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb kennissen in het buitenland en die vonden die online diensten prachtig en waren er dankbaar voor,....quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ook niet
Is het juist niet barmhartig als kerken denken aan hun kwetsbare doelgroep en zorgen dat mensen de diensten makkelijk van afstand kunnen volgen?
Net als die Urk gekkies die zeggen dat ze de corona aan God overlaten en zich niet laten vaccineren maar wel een bril dragen
300 dacht ik ?!quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Doen de meeste kerken toch ook?
Een paar van die christelijke niet helaas.![]()
Maar de katholieke kerk van mijn moeder is al maanden dicht qua dienst.
Begrijp ook niet zo goed dat ze er niet iets aan kunnen doen. Hoeveel mensen komen er eigenlijk bijeen in zo'n dienst?
Ligt eraan hoe dicht je bij de biblebelt woont.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Doen de meeste kerken toch ook?
Een paar van die christelijke niet helaas.![]()
Maar de katholieke kerk van mijn moeder is al maanden dicht qua dienst.
Begrijp ook niet zo goed dat ze er niet iets aan kunnen doen. Hoeveel mensen komen er eigenlijk bijeen in zo'n dienst?
Ik ook niet. Ik snap dat hele "vrijheid van religie" argument ook totaal niet, vallen gelovigen van hun geloof af wanneer hun clubhuis even gesloten is ofzo?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
In het zuiden wordt er een drive in (in de auto blijven) op het Pinkpop terrein georganiseerd. Voor de kerstnacht. Vanuit het bisdom. Maar ja. Dat zijn katholieken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe dicht je bij de biblebelt woont.
Ik woon in de buurt van Urk en Staphorst en niet naar de kerk gaan is not done voor die mafketels
Bizar.quote:
Gezellig met draaiende motor elkaar vergassen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
In het zuiden wordt er een drive in (in de auto blijven) op het Pinkpop terrein georganiseerd. Voor de kerstnacht. Vanuit het bisdom. Maar ja. Dat zijn katholieken.![]()
https://www.1limburg.nl/drive-mis-op-kerstavond-op-pinkpopterrein
Wat overigens ironisch is, want het Pinkpop-terrein was ooit een draf- en renbaan samen met een oude drive-in bioscoop.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
In het zuiden wordt er een drive in (in de auto blijven) op het Pinkpop terrein georganiseerd. Voor de kerstnacht. Vanuit het bisdom. Maar ja. Dat zijn katholieken.![]()
https://www.1limburg.nl/drive-mis-op-kerstavond-op-pinkpopterrein
Puur egoïsme en totale arrogantie, meer is het niet. Regels gelden alleen voor untermenschen, niet voor de uitverkorenen die naar de kerk gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe dicht je bij de biblebelt woont.
Ik woon in de buurt van Urk en Staphorst en niet naar de kerk gaan is not done voor die mafketels
Volgens mij waren het er zelfs dik 600.quote:
Jensen opgepakt?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
Gewapende man in Dordrecht opgepakt na online terrorismedreiging - https://nos.nl/l/2360248
[..]
Radicaliserende corona-wappies.
Ze hebben meerdere ruimtes in die kerk daarquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij waren het er zelfs dik 600.
Fundamentalisten zien dat doorgaan wat anders. Wat iemand als "hulpmiddel" zelf kan maken en/of dan kunt hanteren (en soms toepassen) is anders dan het godvergeten lichaam daarvoor te mogen veranderen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:19 schreef summer2bird het volgende:
Net als die Urk gekkies die zeggen dat ze de corona aan God overlaten en zich niet laten vaccineren maar wel een bril dragen
Complotgek worden is dan niet nodig, want het RIVM geeft zelf ook aan dat dit een (mogelijke) oorzaak is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Gek dat de cijfers ook omhoog gaan als je huisgenoten zonder klachten ook laat testen. Ik begin steeds meer een complotgek te worden.
Oh dan schat ik ze te dom in. Want ik denk dat het juist een goed beleid is, maar dan moet je niet gelijk in een strengere lockdown gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Complotgek worden is dan niet nodig, want het RIVM geeft zelf ook aan dat dit een (mogelijke) oorzaak is.
Ook de ziekenhuizen lopen weer langzaam vol ipv leeg, dus er is wel iets meer aan de hand dan alleen dat er wat meer wordt getest.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Gek dat de cijfers ook omhoog gaan als je huisgenoten zonder klachten ook laat testen. Ik begin steeds meer een complotgek te worden.
Ipv wierookquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:27 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gezellig met draaiende motor elkaar vergassen.
Dat is heel fijn voor ze, maar ze vormen onderdeel van dezelfde samenleving als jou en mij. Wij zouden onze eigen familie niet eens meer mogen bezoeken, zodat gereformeerde egoïsten nog naar de kerk kunnen blijven gaan. Dat heeft natuurlijk niets met "er samen doorheen moeten" te maken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze hebben meerdere ruimtes in die kerk daar
Geloof staat boven de wet he.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is heel fijn voor ze, maar ze vormen onderdeel van dezelfde samenleving als jou en mij. Wij zouden onze eigen familie niet eens meer mogen bezoeken, zodat gereformeerde egoïsten nog naar de kerk kunnen blijven gaan. Dat heeft natuurlijk niets met "er samen doorheen moeten" te maken.
Even een kleine aanvulling, dit is alleen als je naar voren komt uit bco of een melding uit de app.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Jij weet veel hè? Zien die twee te gebruiken vaccins (AZ en Sputnik) er wit of zwart uit?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien reeds gemeld? AstraZeneca gaat een combinatie van hun vaccin en het Russische testen. Maw eerste inspuiting met het ene, booster shot met het andere. (De Russen gebruiken twee verschillende vectors, adenovirussen iirc, ik weet niet of één van de twee dezelfde is als die AstraZeneca gebruikt).
AstraZeneca to start COVID-19 trial combined with Russia's Sputnik V vaccine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
In die cijfers zie je toch geen vollopen? Hooguit een plateau?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook de ziekenhuizen lopen weer langzaam vol ipv leeg, dus er is wel iets meer aan de hand dan alleen dat er wat meer wordt getest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een beetje koffiedik kijken, maar de dalende trend lijkt weer een stijgende trend te wordenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
In die cijfers zie je toch geen vollopen? Hooguit een plateau?
Tsja ze maken gebruik van de mogelijkheden die ze krijgen net zoals bijvoorbeeld hotels dat doen met etentjes in hun restaurant bij overnachten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is heel fijn voor ze, maar ze vormen onderdeel van dezelfde samenleving als jou en mij. Wij zouden onze eigen familie niet eens meer mogen bezoeken, zodat gereformeerde egoïsten nog naar de kerk kunnen blijven gaan. Dat heeft natuurlijk niets met "er samen doorheen moeten" te maken.
Bij vollopen verwacht men een stijging?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook de ziekenhuizen lopen weer langzaam vol ipv leeg, dus er is wel iets meer aan de hand dan alleen dat er wat meer wordt getest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:53 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij weet veel hè? Zien die twee te gebruiken vaccins (AZ en Sputnik) er wit of zwart uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik gok op wit of lichtgrijs, in voldoende concentratieare we infinite or am I alone
Nouja, het lijkt op dit moment stabiel te zijn, wat niet per sé positief is. Maar een stijging is ‘t niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een beetje koffiedik kijken, maar de dalende trend lijkt weer een stijgende trend te worden
Al weken stabiel met kleine fluctuaties, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)damning-covid-reportquote:WHO accused of conspiring with Italy to remove damning Covid report
The World Health Organization has been accused of conspiring with the Italian health ministry to remove a report revealing the country’s mismanagement at the beginning of the coronavirus pandemic – the publication of which was intended to prevent future deaths.
Italy was the first European country to become engulfed by the pandemic. The report, produced by the WHO scientist Francesco Zambon and 10 colleagues across Europe, was funded by Kuwait’s government with the objective of providing information to countries yet to be hit.
Called An Unprecedented Challenge: Italy’s First Response to Covid-19, the document was published on the WHO website on 13 May before being taken down the next day, as first reported by the Guardian in August. The 102-page report said Italy’s pandemic plan had not been updated since 2006 and that, due to being unprepared, the initial response from hospitals was “improvised, chaotic and creative”. It took time for formal guidance to become available, the report added.
The document was allegedly removed at the request of Ranieri Guerra, the WHO’s assistant director general for strategic initiatives. Guerra was the director general for preventive health at the Italian health ministry between 2014 and late 2017, and was therefore responsible for updating the pandemic plan as per new guidelines laid out by the WHO and European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC). Guerra is among the scientists on the Italian government’s Covid-19 taskforce.
[..]
Zambon, who is based at the WHO's office in Venice, has been summoned three times to speak to prosecutors but has been prevented from doing so by the WHO, which has insisted he and the other 10 researchers involved in producing the report should have immunity from testifying.
Het is ook een eng clubje bij elkaar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)damning-covid-report
Zal de politie ook blij met zijn, dan moeten er aardig wat extra nachtdiensten ingepland worden om het nog een klein beetje te handhaven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef Socios het volgende:
Avondklok slaat werkelijk nergens op: alsof je überhaupt 's avonds laat en 's nachts niet de ruimte hebt op straat.
Echt hè, als ik nu -ook op vrijdagavond- een ommetje maak, kom ik in de stad niemand tegen. Men ziet hooguit iemand in de verte.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Zal de politie ook blij met zijn, dan moeten er aardig wat extra nachtdiensten ingepland worden om het nog een klein beetje te handhaven.
Het doel van een avondklok is vooral om feestjes en andere bijeenkomsten te voorkomen. Nouja het kan nog steeds maar dan moet je blijven slapen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè, als ik nu -ook op vrijdagavond- een ommetje maak, kom ik in de stad niemand tegen. Men ziet hooguit iemand in de verte.
Op zichzelf niet verkeerd om cocktails te gebruiken wat imo wel als consequentie de kans vergroot op verwante (of gestapelde) bijwerkingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien reeds gemeld? AstraZeneca gaat een combinatie van hun vaccin en het Russische testen. Maw eerste inspuiting met het ene, booster shot met het andere. (De Russen gebruiken twee verschillende vectors, adenovirussen iirc, ik weet niet of één van de twee dezelfde is als die AstraZeneca gebruikt).
AstraZeneca to start COVID-19 trial combined with Russia's Sputnik V vaccine
Nee, dat klopt eigenlijk wel ongeveer. Ik dacht dat er al wat duidelijker sprake was van een stijging, maar nu ik nog eens naar de cijfers kijk, lijkt het meer op een plateau. We kwamen echter wel van een duidelijk dalende trend, dus het is te hopen dat het niet verder ombuigt naar boven, maar voor nu lijkt daar nog geen sprake van te zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Al weken stabiel met kleine fluctuaties, of zie ik iets over het hoofd?
het percentage positieven gaat ook weer omhoog.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Tjacka het volgende:
De besmettingen zaten ook wel een tijdje op een plateau; ik verwacht over een weekje ook wel flinke stijgingen in de ziekenhuizen weer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat klopt eigenlijk wel ongeveer. Ik dacht dat er al wat duidelijker sprake was van een stijging, maar nu ik nog eens naar de cijfers kijk, lijkt het meer op een plateau. We kwamen echter wel van een duidelijk dalende trend, dus het is te hopen dat het niet verder ombuigt naar boven, maar voor nu lijkt daar nog geen sprake van te zijn.
De kans dat je midden in de nacht een handhaver tegenkomt is zo goed als nihil.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Het doel van een avondklok is vooral om feestjes en andere bijeenkomsten te voorkomen. Nouja het kan nog steeds maar dan moet je blijven slapen.
denk eens even wat verder na.....het aantal contacten zou wat verminderd moeten wordenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef Socios het volgende:
Avondklok slaat werkelijk nergens op: alsof je überhaupt 's avonds laat en 's nachts niet de ruimte hebt op straat.
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De kans dat je midden in de nacht een handhaver tegenkomt is zo goed als nihil.
Maar voor sommige mensen zal het wel een reden zijn om niet naar dat feestje te gaan. En sommigen ook wel...quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is de theorie, de praktijk is wat weerbarstiger.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?
als ze dat nu een goed zouden handhaven....en in het nieuws zetten de eerste dag dan gaan mensen wel even verder nadenken of ze de regels willen overtreden, toch ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar voor sommige mensen zal het wel een reden zijn om niet naar dat feestje te gaan. En sommigen ook wel...
1 nacht op vuurwerk controleren gaat al een flinke uitdaging worden, denk niet dat er capaciteit is om een avondklok serieus te handhaven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze dat nu een goed zouden handhaven....en in het nieuws zetten de eerste dag dan gaan mensen wel even verder nadenken of ze de regels willen overtreden, toch ?
maar dat mag natuurlijk niet in NL.....
Wat moet je met kerstverlof? Gaan skiën? Familiebijeenkomst?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mijn zusje werkt in Gelderland op een covid afdeling maar daar zat kerstverlof er ook niet in
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat moet je met kerstverlof? Gaan skiën? Familiebijeenkomst?
Samen alleen toch.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?
Omdat hont niet kan klok kijkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?
Niemand werkt 24/7 tijd zat voor. Daar heb je geen week vakantie voor nodig.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?
Niet als je avond/nacht dienst moet draaien en je familie aan de andere kant van het land woontquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand werkt 24/7 tijd zat voor. Daar heb je geen week vakantie voor nodig.
Dat bepaal jij?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand werkt 24/7 tijd zat voor. Daar heb je geen week vakantie voor nodig.
In mijn ogen vooral symboolpolitiek. Dan pak je mensen als @Mr.Sandman die zn hond uit laat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef Socios het volgende:
En dat slaat totaal nergens op.quote:
Iets met (kenteken) en andere camera's.... zoals dan nog niet (perfect) zal zijn geïmplementeerd. De dreiging zal veel afschrikken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een goed christen heeft een verbod ook niet nodig. De bijbel is duidelijk over je eigen ‘noodzaak’ boven die van een ander stellen, niet doen.quote:
onzin....quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn ogen vooral symboolpolitiek. Dan pak je mensen als @:Mr.Sandman die zn hond uit laat.
Militairen kunnen niet zomaar als handhavers ingezet worden. Kmar wellicht wel, maar op specifiek verzoek van de minister van justitie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met (kenteken) en anderen camera's.... zoals dan nog niet zal zijn geïmplementeerd.
Ik vernam wel dat de handhavende bezetting met die "feest"dagen sws wordt opgeschaald en zelfs verdubbeld (hoe en wat dat dan ook voor waarde is of sws kan).
Naast de 11.000 BOA's zijn er ca 50.000 operationeel inzetbare "agenten" en daarnaast nog iets van 5.000 Marechaussee, 40.000 getrainde militairen en ruim 6.000 reservisten die allemaal ingezet kunnen worden als handhaver. Dus zeg 100.000 man bewapend, getraind en goed uitgerust om in shifts van 25.000 in groepjes van 2 ons tot de orde te manen. Voor bewaking & (opzichtig) toezicht volstaat hooguit een kwart daarvan en de rest inzetbaar waar nodig. Kortom, ik durf die gok met handhaven met dat team van doorgaans gedweëe burgers waarvan 99% op grond van een regeltje dan mondkapjes dragen, wel aan.
Nb: Niet dat ik dat wil maar uitgaan dat de overheid dat niet kan regelen lijkt mij vooral één van dat niet willen dat wel kan.
Misschien even bijkomen van een regelrecht k#tjaar?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Mooie combinatie, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op zichzelf niet verkeerd om cocktails te gebruiken wat imo wel als consequentie de kans vergroot op verwante (of gestapelde) bijwerkingen.
Er zijn tal van adeno (verkoudheids) virussen al of niet voortkomen uit/aanwezig zijn bij (mens)verwante dieren.
Doorgaans zijn of worden Adenovirussen onschadelijk, ongevaarlijk of als mild ervaren door mensen. Verkoudheid is normaal onderdeel van het leven.
Hoofdreden voor een coktail is dat het goed mogelijk is dat iemand niet reageert op een bepaald Adenovirus type dat ms niet is voor een ander type. Iemand is bv inmiddels specifiek immuun.
Zeker ouderen die al tig keer verkouden zijn geweest is de kans groter dat die immuun zijn voor bepaalde Adeno typen. Iemand immuun voor een bepaald vector virus, zal In dat geval ook niet de daaraan gehechte (spike-proteïne) Covid19 afweer gaan verwerven.
Met een ander type (of mix) wordt de kans groter dat iemand dan alsnog afweer zal aanmaken.
Ik vraag mij hier wel af of AstraZeeneca hun ChAdOx1 onder EMA (nood)goedkeuring kan mag/gaan combineren met Sputnik. Sputnik zelf bestaat ook uit twee doses van adeno-vector vaccins t.w. rAd26 en rAd5 bron resp bekend serotype 5 en type 26. Zie ook deze publicatie die dezelfde Adeno serotype vectoren gebruikt voor Ebola-vaccins. Kern is dat twee subtypen te gebruiken de kans vergroot dat het vaccin pakt. Oxford wil dus die kans dat het vaccin succesvol aanslaat in hun doelgroep(en) verdrievoudigen.
De motivatie bij degenen die het vuile werk mogen opknappen zal zeer gering zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:57 schreef Vallon het volgende:
Nb: Niet dat ik dat wil maar uitgaan dat de overheid dat niet kan regelen lijkt mij vooral één van dat niet willen dat wel kan.
Hoezo?quote:
Ja true.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even een kleine aanvulling, dit is alleen als je naar voren komt uit bco of een melding uit de app.
Je kan (officieel) niet zomaar testen.
20.000 agenten en 3.900 gemeenteboa's. Dat hele verhaal is niet meer dan een leuk fantasietje van de betreffende user.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Militairen kunnen niet zomaar als handhavers ingezet worden. Kmar wellicht wel, maar op specifiek verzoek van de minister van justitie.
Veel verder dan 40.000 ga je niet komen denk ik totaal, groot deel v/d agenten loopt niet op straat ook.
https://www.politiebond.n(...)/blauwe-hocus-pocus/quote:Dagelijks tussen de 17.000 en 23.000 agenten op straat. Preciezer kan de korpsleiding het niet zeggen, want er wordt nergens bijgehouden wanneer medewerkers buiten aan de slag zijn of binnen bijvoorbeeld administratief werk doen.
https://www.politie.nl/th(...)nerieke%20opsporing.quote:In Nederland werken ongeveer 23.700 boa’s bij circa 1100 verschillende instanties. 3900 van hen zijn gemeentelijke handhavers, 2450 Milieu-boa’s (groen en grijs), 850 leerplichtambtenaren, 4800 boa’s openbaar vervoer, 700 Sociaal Rechercheurs en 10.800 boa's generieke opsporing.
Maar kan dat natuurlijk, je bent agent of iemand at nu wil of niet..... denk ik dan simpel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Militairen kunnen niet zomaar als handhavers ingezet worden. Kmar wellicht wel, maar op specifiek verzoek van de minister van justitie.
Veel verder dan 40.000 ga je niet komen denk ik totaal, groot deel v/d agenten loopt niet op straat ook.
Nouja, je hebt gradaties. Ik zou liever hebben dat ze zich met zwaardere misdrijven bezig houden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar kan dat natuurlijk, je bent agent of iemand at nu wil of niet..... denk ik dan simpel.
Ik wilde alleen maar aangeven dat er een hoop geregeld kan worden op & in opdracht van ministers als die een avondklok willen handhaven. Gaan gokken op dat kunnen ze niet (aan), zou ik niet met enig verstand op in willen zetten.
Altijd weer mensen, dan denken dat het onzin is en waar maak jij op dat ik fantaseer....?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
20.000 agenten en 3.900 gemeenteboa's. Dat hele verhaal is niet meer dan een leuk fantasietje van de betreffende user.
[..]
https://www.politiebond.n(...)/blauwe-hocus-pocus/
[..]
https://www.politie.nl/th(...)nerieke%20opsporing.
Wanneer er op die manier dingen geregeld gaan worden dan ontstaat er een grote leegloop onder druk van het thuisfront en dat weten ze op het ministerie ook wel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar kan dat natuurlijk, je bent agent of iemand at nu wil of niet..... denk ik dan simpel.
Ik wilde alleen maar aangeven dat er een hoop geregeld kan worden op & in opdracht van ministers als die een avondklok willen handhaven. Gaan gokken op dat kunnen ze niet (aan), zou ik niet met enig verstand op in willen zetten.
Ik sws ook en ik hoop (opr)echt dat Rutte & Co het in het voorkomende geval het hooguit bij een dringend beredeneerd advies laat en mijn part een sentimenteel beroep doet zonder te vervallen in beschuldigende kleuterpraat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, je hebt gradaties. Ik zou liever hebben dat ze zich met zwaardere misdrijven bezig houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ga er maar vanuit dat het wordt goedgekeurd. Canada heeft al groen licht gegeven.quote:
Het witte huis heeft even wat druk gezet, als het niet word goedgekeurd vandaag dan kan de chef van de FDA zijn spullen pakkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het wordt goedgekeurd. Canada heeft al groen licht gegeven.
Uit het feit dat jij denkt het totale personeelsbestand van die diensten in te kunnen zetten op straat. Nog maar een keer in de herhaling in de hoop dat je het dan wel snapt:quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd weer mensen, dan denken dat het onzin is en waar maak jij op dat ik fantaseer....?
https://www.politie.nl/bi(...)ers-2019-150-dpi.pdf
https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-personeel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buitengewoon_opsporingsambtenaar
En verder was dit niet mijn punt maar om aan te geven dat een verbod prima te handhaven is.
https://www.politiebond.n(...)/blauwe-hocus-pocus/quote:Wel melden de minister en het korps dat de ‘operationele sterkte’ circa 50.000 voltijdsbanen (fte’s) bedraagt. Wie vallen er onder de noemer ‘operationeel’? Dat is blauw plus de recherche plus iedereen die bijdraagt aan het feitelijke politiewerk. Dus ook de receptionisten, de collega’s op de meldkamers, circa 50 ‘personen’ in de korpsleiding, de politie te water, de vliegers en ga zo maar door.
Het witte huis zet ook wat druk op nog wat executies , de lul...quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het witte huis heeft even wat druk gezet, als het niet word goedgekeurd vandaag dan kan de chef van de FDA zijn spullen pakken
Bron: het amerikaanse nieuws
Ja, die kan maar beter gewoon zijn handtekening zetten vandaag geloof ikquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het witte huis heeft even wat druk gezet, als het niet word goedgekeurd vandaag dan kan de chef van de FDA zijn spullen pakken
Bron: het amerikaanse nieuws
Dat is sowieso speculatie..maar avondklok, niet essentiële winkels dicht, scholen/kinderopvang dicht, dat soort dingen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:33 schreef Chanel5 het volgende:
Je hoort in het nieuws dat een lock down niet valt uit te sluiten voor de Kerst, maar wat zou die lock down dan in kunnen houden? Ik vind dat we al heel beperkt zijn.
Levensmiddelenwinkels zullen open blijven, daar ga ik gewoon van uit, de rest zal mij een zorg zijn als de nood aan de man komt.
Niet essentiële winkels dicht, dus kledingwinkels etc, supermarkten zullen gewoon open blijvenquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:33 schreef Chanel5 het volgende:
Je hoort in het nieuws dat een lock down niet valt uit te sluiten voor de Kerst, maar wat zou die lock down dan in kunnen houden? Ik vind dat we al heel beperkt zijn.
Levensmiddelenwinkels zullen open blijven, daar ga ik gewoon van uit, de rest zal mij een zorg zijn als de nood aan de man komt.
Ja dat dus. Tja als het moet dan moet het. Om deze ellende te voorkomen hadden al eerder aktie moeten nemen en zeker geen black friday door moeten laten gaan, is gvd vragen om ellende en dan nu voor velen de Kerst afblazenquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:37 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Niet essentiële winkels dicht, dus kledingwinkels etc, supermarkten zullen gewoon open blijven
Ik verwacht toch wel wat aanpassingen in het assortiment in dat geval bij de supermarkten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:37 schreef BeriBeri het volgende:
Niet essentiële winkels dicht, dus kledingwinkels etc, supermarkten zullen gewoon open blijven
Ik vraag mijzelf af of de kern hier is dat Oxford hun vaccin ook projecteert op een ander Adeno-virus of dat zij daadwerkelijk de Sputnik-SpikeEiwit formule willen gaan toepassen (en/of dat bestellen danwel zelf produceren).quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mooie combinatie, ben benieuwd.
Mooi dat ook even die gehypte anti-Rusland zooi even opzij wordt gezet.
Samenwerken is nu belangrijk.
Is die bron weer een duim?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:40 schreef Fred het volgende:
[..]
scholen gaan dicht vanaf 19 december hoor ik net uit betrouwbare bron.
Is er ook maar één land op de wereld waar het assortiment van de supermarkt is aangepast?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel wat aanpassingen in het assortiment in dat geval bij de supermarkten.
heb je de afgelopen weken al eens geprobeerd na 20u alcohol te kopen in de supermarkt?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
Is er ook maar één land op de wereld waar het assortiment van de supermarkt is aangepast?
Het is duidelijk tijd om naar bed te gaanquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Nope, verre van:
https://www.rijksoverheid(...)lvakanties-2020-2021
Ach dat is het met zo veel van die 'maatregelen'. Geen alcoholverkoop na 20u bijvoorbeeld. Of geen vuurwerk dit jaar (en waarschijnlijk nooit meer).quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn ogen vooral symboolpolitiek. Dan pak je mensen als @:Mr.Sandman die zn hond uit laat.
Jazeker. In een aantal lockdown landen zijn stukken met non food afgeschermd in winkels. Alleen levensmiddelen mochten verkocht worden daarquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er ook maar één land op de wereld waar het assortiment van de supermarkt is aangepast?
Oh god, daar heb je het overquote:Op vrijdag 11 december 2020 23:43 schreef Fred het volgende:
[..]
heb je de afgelopen weken al eens geprobeerd na 20u alcohol te kopen in de supermarkt?
Tja, linksom of rechtsom: het is een aanpassing in het assortiment.quote:
Nee niet geprobeerd maar kom nou toch, wat een lachertje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:43 schreef Fred het volgende:
[..]
heb je de afgelopen weken al eens geprobeerd na 20u alcohol te kopen in de supermarkt?
En dan gaan die mensen naar een andere winkel om een pan te kopen en wordt het daar drukker... of waren die andere winkels dan dicht?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Jazeker. In een aantal lockdown landen zijn stukken met non food afgeschermd in winkels. Alleen levensmiddelen mochten verkocht worden daar
[ afbeelding ]
Die winkels waar ze pannen verkopen zijn daar dicht, zo voorkomen ze oneerlijke concurrentiequote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan gaan die mensen naar een andere winkel om een pan te kopen en wordt het daar drukker... of waren die andere winkels dan dicht?
Ja, gefeliciteerd hoor. Je hebt 3 eiersnijders verdiend.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, linksom of rechtsom: het is een aanpassing in het assortiment.
Dit jaquote:Op zaterdag 12 december 2020 00:02 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die winkels waar ze pannen verkopen zijn daar dicht, zo voorkomen ze oneerlijke concurrentie
Daarom moet je dus ook de niet-essentiële goederen afschermen in supermarkten als je niet-essentiële winkels.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan gaan die mensen naar een andere winkel om een pan te kopen en wordt het daar drukker...
Ga ik nu door voor de koelkast?quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, gefeliciteerd hoor. Je hebt 3 eiersnijders verdiend.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Tja wat moet je anders als je opgescheept zit met een bevolking die de concepten "Blijf thuis" en "vermijd drukke plaatsen" niet snapt?quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijf het allemaal maar vreemd vinden. Een virus bestrijden door een paar rekken af te plakken in een supermarkt.
Van de andere kant hebben 99,99% van die idioten die door de winkelstraten banjerden nergens last van. Jij hebt steeds meer medemenselijk nodig om je te onthouden van ieder vertier,quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:03 schreef Fred het volgende:
Eigenlijk zijn we allemaal een stel idioten bij elkaar. Overheid: ga niet winkelen want dan word je ziek en gaan er mensen dood. Bevolking: gaat tot het uiterste om toch maar ergens nieuwe sokken te kopen om cadeau te geven met kerst
heb laatste weekje van het jaar vrij genomenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Door een winkelstraat banjeren is niet echt wat ik schaar onder "vertier" maar okquote:Op zaterdag 12 december 2020 00:14 schreef maan_man het volgende:
Van de andere kant hebben 99,99% van die idioten die door de winkelstraten banjerden nergens last van. Jij hebt steeds meer medemenselijk nodig om je te onthouden van ieder vertier,
Dat zal voor de meeste mensen wel gelden maar het is nog een van de weinige dingen die mensen nog relatief onbeperkt mogen doen. Het is in de meeste winkels echt een stuk rustiger dan voorgaande jaren. Maar dat lijkt voor sommigen nog steeds niet genoeg en die zien de winkels liever dicht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Door een winkelstraat banjeren is niet echt wat ik schaar onder "vertier" maar ok
Ik ben zelf ook niet per se een voorstander van het sluiten van winkels, maar online verkoop vangt natuurlijk wel een hoop op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wil je de economie compleet slopen dan gooi je de winkels dicht.
Zou helaas wel ten koste kunnen gaan van fysieke winkels...quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet per se een voorstander van het sluiten van winkels, maar online verkoop vangt natuurlijk wel een hoop op.
Fysieke winkels leveren ook banen op en een verplichte sluiting kan voor sommige winkels wel het einde betekenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet per se een voorstander van het sluiten van winkels, maar online verkoop vangt natuurlijk wel een hoop op.
Dat online bestellen en bezorgen is alleen leuk of handig voor de grote bedrijven. Je lokale bakker, groenteboer en slager hebben dat vaak niet. Als ze het al hebben is het gewoon ophalen in de winkel zelf, kan je net zo goed de winkels openlaten. Veel van die winkels hebben het nu al moeilijk omdat hun grootste klant op slot zit de horeca.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voedselwinkels zullen sowieso niet sluiten. Als ze al winkels sluiten, zal het meer om de C&A en de parfumerie op de hoek gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat online bestellen en bezorgen is alleen leuk of handig voor de grote bedrijven. Je lokale bakker, groenteboer en slager hebben dat vaak niet. Als ze het al hebben is het gewoon ophalen in de winkel zelf, kan je net zo goed de winkels openlaten. Veel van die winkels hebben het nu al moeilijk omdat hun grootste klant op slot zit de horeca.
In het buitenland gingen die ook allemaal dicht en bleef alleen de supermarkt open. In België is dat tijdens de 2de lockdown verandert maar van andere landen durf ik dat niet te zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voedselwinkels zullen sowieso niet sluiten. Als ze al winkels sluiten, zal het meer om de C&A en de parfumerie op de hoek gaan.
O, dat wist ik niet. Verbaast me.quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het buitenland gingen die ook allemaal dicht en bleef alleen de supermarkt open. In België is dat tijdens de 2de lockdown verandert maar van andere landen durf ik dat niet te zeggen.
Dat moet dan maar. De horeca gaat er ook kapot aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou helaas wel ten koste kunnen gaan van fysieke winkels...
Nee bizar toch. Een paar adviezen en mondkapjes, dat was het wel. En het sluiten van biebs en alcoholverkoop na 20u. Dachten ze echt dat dát het verschil zou maken?quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:24 schreef Tijn het volgende:
Het zou me verbazen als ze winkels sluiten terwijl scholen open blijven eerlijk gezegd.
Zelfs in maart zijn er geen winkels gesloten.
Die alcoholverkoop na 20.00 weer.quote:Op zaterdag 12 december 2020 01:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee bizar toch. Een paar adviezen en mondkapjes, dat was het wel. En het sluiten van biebs en alcoholverkoop na 20u. Dachten ze echt dat dát het verschil zou maken?
Vraag me ineens af wat je nu aandoet op zo'n tropisch eiland.... Zwembroek en mondkapje?quote:Op zaterdag 12 december 2020 03:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Die alcoholverkoop na 20.00 weer.
Weet je wát pas kut is? In Thailand zitten op het moment dat de koning daar dood gaat (zoals ik vier jaar terug). Dan zit je ergens op een lekker tropisch, zonovergoten eiland en kun je nergens meer een ijskoude Leo krijgen.![]()
Dat is pas kut. Dát maakt wel verschil hoor, op zo'n tropische vakantiebestemming. Dit hier is niets. Effe doorbijten jong. We doen het samen.
We waren niet de oorzaak van de pandemie aan het bespreken, maar de mogelijke oorzaak van de besmetting bij 70 nertsenbedrijven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:53 schreef Vallon het volgende:
Ik maak het niet belachelijk maar het is belachelijk om dieren in direct verband te willen brengen als pandemie oorzaak (al was het maar een beetje om zo als oelewapper een statement te kunnen maken).
Oorzaak van de pandemie is dat Covid19 mens op mens besmet en de samenleving daaronder lijdt.
En nee ik ben totaal niet onder de indruk van iemands titels of positie, wanneer die deze verbanden op stompzinnige wijze uit als een brevet van onvermogen.
"Never waste a primary crisis if it can help a secondary personal objective."
quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat echt ontzettend kut in de ziekenhuizen. De zorg staat nu echt heel zwaar onder druk. Zo erg heb ik het deze golf nog niet meegemaakt.
We houden dit niet lang meer vol. Verdere opschaling IC nauwelijks mogelijk. We hebben het personeel niet en het verzuim neemt steeds verder toe vanwege de zorgzwaarte.
Daarnaast is de druk op regulier ook enorm. Wat we opereren is zware zorg. Dus veel zwaarder in de kliniek. Maar wat op de wachtlijst staat met bijvoorbeeld "moet binnen 2 maanden", kun je niet steeds blijven verlengen.
Landelijke normen (ook soncos bijvoorbeeld) worden zwaar overschreden en we kunnen er eigenlijk niks aan doen.
Nou, dit was dan weer de update vanuit het ziekenhuis.
Detailhandel sluiten gaat economisch gezien dezelfde richting op als de horeca denk ik.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Fysieke winkels leveren ook banen op en een verplichte sluiting kan voor sommige winkels wel het einde betekenen.
Zolang landen met een strenge lockdown het niet significant beter doen dan wij zonder strenge lockdown zou ik voorzichtig zijn met strengere maatregelen.
Onschuldige mensen opsluiten, ja dat deden de nazi s en in Noord Korea.quote:
Naar om te horen. En wat mij betreft ook onderbelicht. Tijdens de eerste golf was hier volop aandacht voor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat echt ontzettend kut in de ziekenhuizen. De zorg staat nu echt heel zwaar onder druk. Zo erg heb ik het deze golf nog niet meegemaakt.
We houden dit niet lang meer vol. Verdere opschaling IC nauwelijks mogelijk. We hebben het personeel niet en het verzuim neemt steeds verder toe vanwege de zorgzwaarte.
Daarnaast is de druk op regulier ook enorm. Wat we opereren is zware zorg. Dus veel zwaarder in de kliniek. Maar wat op de wachtlijst staat met bijvoorbeeld "moet binnen 2 maanden", kun je niet steeds blijven verlengen.
Landelijke normen (ook soncos bijvoorbeeld) worden zwaar overschreden en we kunnen er eigenlijk niks aan doen.
Dit lezende en dat de kerstverloven in Brabant ook al zijn ingetrokken hoop ik dat men snel in gaat grijpen om die besmettingen zsm te doen dalen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Plus dat, met de recente stijgingen, dit met vertraging ook uiteindelijk in de ziekenhuizen weer toe gaat nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 08:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lezende en dat de kerstverloven in Brabant ook al zijn ingetrokken hoop ik dat men snel in gaat grijpen om die besmettingen zsm te doen dalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |