abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196678133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ah, Argentinië, Peru en Colombia, die hebben inderdaad precies hetzelfde zorgstelsel en ziekenhuisvermogen en sociale stelsel als Nederland.
Kan je uitstekend mee vergelijken natuurlijk!
Gaat niet enkel om de zorg, maar ook de economische schade en psychologische impact.
Ze hadden een keiharde lockdown, maar toch bleven de besmettingen doorlopen.

Ze waren in het begin niet van plan om meer dan 200 dagen in lockdown te gaan.
Het is nu weer onder controle...toevallig is het daar ook bijna zomer.
pi_196678143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:04 schreef alpeko het volgende:
Aangezien immuniteit toch een feit na besmetting lijkt te zijn zou ik zeker niet zomaar pleiten voor een totale lockdown.
Gewoon lockdownen en iedereen mag pas weer naar buiten als er een prik gezet is en het zegel van de deur af is gehaald.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196678181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Gewoon lockdownen en iedereen mag pas weer naar buiten als er een prik gezet is en het zegel van de deur af is gehaald.
Zo ergens eind volgend jaar *) Zin an
pi_196678193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feit is dat ze er nu alweer feesten en al maanden uit eten kunnen.
Sydney 5.2 miljoen inwoners, Brisbane 2.28 miljoen inwoners.
Na 7 maanden in een thuis gevangenis zitten, grootste economische crisis (groter dan wo2) en nu in dezelfde periode als onze zomer.
pi_196678195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gaat niet enkel om de zorg, maar ook de economische schade en psychologische impact.
Ze hadden een keiharde lockdown, maar toch bleven de besmettingen doorlopen.
Argentinië heeft een van de strengste lockdowns ter wereld die nog steeds aan de gang is en ze presteren het om nog steeds over de 1 miljoen "besmettingen" te zitten. Heel opmerkelijk. Je mag daar het vuilnis niet eens buiten zetten. Lockdowns werken niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196678252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Na 7 maanden in een thuis gevangenis zitten, grootste economische crisis (groter dan wo2) en nu in dezelfde periode als onze zomer.
7 maanden ??? dat klopt niet.
het was 112 dagen dat is geen 7 maanden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196678277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

7 maanden ??? dat klopt niet.
het was 112 dagen dat is geen 7 maanden
Gelukkig maar dat de zomer voor de deur stond anders duurde het nog iets langer.
pi_196678325
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat de zomer voor de deur stond anders duurde het nog iets langer.
ook niet waar
pi_196678351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ook niet waar
Het is toch best opmerkelijk te noemen dat bijna iedere lockdown in ieder land tot nu toe opgeheven is omdat de zomer of warmer weer aanbrak?
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:20:59 #135
236264 crew  capricia
pi_196678415
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is toch best opmerkelijk te noemen dat bijna iedere lockdown in ieder land tot nu toe opgeheven is omdat de zomer of warmer weer aanbrak?
?? In Italië mogen ze vanaf dit weekend de provincies weer verlaten. Gaat beter daar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:21:39 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196678433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Za zegt toch helemaal niet dat het de oorzaak is van de pandemie? Hij zegt dat nog niet duidelijk is of er dieren zijn die als natuurlijk reservoir kunnen dienen en waardoor mensen ook besmet kunnen raken. En dat is helemaal geen belachelijk idee.
Ik counter. "Ik zeg ook niet dat het geen bron is van de pandemie. Ik zeg alleen dat het vrij duidelijk is dat dieren geen oorzaak zijn van de pandemie waardoor mensen duidelijk alleen en specifiek elkaar besmetten. En dat is ook de belachelijk simpele vaststelling."

En zo kunnen we er van alles bijhalen en nog slimmer verwoorden door zaken (om wille van beleefdheid) vaag te maken en te omlijsten met een "zou zo maar kunnen dat het zo was mits het zo zou kunnen zijn".
Ik ontken ook nergens dat fretten besmet kunnen worden (sterker ik stond ergens vooraan vanwege hun nut als proefdieren) en heb niets aangetroffen dat zij andersom mensen besmetten anders dan men heeft gevonden dat fokkers besmet waren. Nu maar hopen dat men niet op het idee gaat komen om ook de bunzing & marters of laat staan de chimpansees uit te roeien.

Hierbij ook genoemd, dat de term (fokker of fretten) besmet mij niets zegt aangaande besmettelijk zijn, laat staan gevolgen ondervindend. Ik kan aantonen dat mijn kat besmet is met Covid19, moet dat beest dood ? wat verder aan eigen verbeelding zal zijn.

Hierbij aangetekend dat virussen gevaarlijk voor mensen naast noodzakelijk, ook per definitie voortkomen uit een (dierlijk) reservoir al was het maar dat wij ook onderdeel van die evolutionaire biotoop en daar ook uit voortkomen. Dus blijven roepen dat dieren oorzaak of verband houdend kunnen zijn, is roepen dat water nat is en vogels ziektes (over)vliegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196678459
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

half augustus is de daling ingezet in victoria en toen was het nog volop winter en koud.

August is in the winter in Melbourne and is typically the 3rd coldest month of the year. Daytime maximum temperatures average around a cool 14°C (58°F), whilst at night 6°C (43°F) is normal
pi_196678468
-ophouden-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 11-12-2020 20:32:21 ]
pi_196678481
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]

?? In Italië mogen ze vanaf dit weekend de provincies weer verlaten. Gaat beter daar.
Dat is niet eens een versoepeling te noemen.
pi_196678529
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is niet eens een versoepeling te noemen.
Nou ja, als je daarvoor niet eens je dorp uit mocht is het wel ietsje versoepeld :P
Twiddel
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:27:41 #141
5428 crew  miss_sly
pi_196678547
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik counter. "Ik zeg ook niet dat het geen bron is van de pandemie. Ik zeg alleen dat het vrij duidelijk is dat dieren geen oorzaak zijn van de pandemie waardoor mensen duidelijk alleen en specifiek elkaar besmetten. En dat is ook de belachelijk simpele vaststelling."

En zo kunnen we er van alles bijhalen en nog slimmer verwoorden door zaken (om wille van beleefdheid) vaag te maken en te omlijsten met een "zou zo maar kunnen dat het zo was mits het zo zou kunnen zijn".
Ik ontken ook nergens dat fretten besmet kunnen worden (sterker ik stond ergens vooraan vanwege hun nut als proefdieren) en heb niets aangetroffen dat zij andersom mensen besmetten anders dan men heeft gevonden dat fokkers besmet waren. Nu maar hopen dat men niet op het idee gaat komen om ook de bunzing & marters of laat staan de chimpansees uit te roeien.

Hierbij ook genoemd, dat de term (fokker of fretten) besmet mij niets zegt aangaande besmettelijk zijn, laat staan gevolgen ondervindend. Ik kan aantonen dat mijn kat besmet is met Covid19, moet dat beest dood ? wat verder aan eigen verbeelding zal zijn.

Hierbij aangetekend dat virussen gevaarlijk voor mensen naast noodzakelijk, ook per definitie voortkomen uit een (dierlijk) reservoir al was het maar dat wij ook onderdeel van die evolutionaire biotoop en daar ook uit voortkomen. Dus blijven roepen dat dieren oorzaak of verband houdend kunnen zijn, is roepen dat water nat is en vogels ziektes (over)vliegen.
Ik kan niet veel met je woordenbrij, sorry. Ik heb werkelijk geen idee wat het is dat je probeert te zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196678576
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan niet veel met je woordenbrij, sorry. Ik heb werkelijk geen idee wat het is dat je probeert te zeggen.
Volgens mij zegt hij dat hij niet geloofd dat het virus van een dier afkomt

Maar ik kan natuurlijk fout zitten. :P
Twiddel
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:34:28 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196678677
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoef niet meer te treinen sinds eind mei 2019 en ben daar zoooo blij om. Ik kreeg er gigantisch veel stress van (veel uitval). Dan krijg je nu dat reserveringsbeleid erbij. Ben blij dat ik al anderhalf jaar mag fietsen nu.
Vind de trein zoveel fijner dan de auto, gewoon lekker een boek lezen, gewoon in slaap vallen, na twee uur in de auto ben ik kapot terwijl ik na twee uur trein ook kapot ben maar dan wel een boek gelezen heb ;) het helpt wel mee dat ik geen overstap heb.

Disclaimer: twee uur is een hyperbool ik zit slechts één uur en vijfendertig minuten in de trein.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196678697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zonder enige maatregelen heb je op zeker wel meer ziekenhuis opnames en besmettingen aangezien de mens zelf niet kan bedenken dat bepaalde dingen nu niet zo handig zijn.
Maar in alle landen met strengere regels hebben we gezien dat het totaal niet houdbaar is/iets structureels oplevert.
Duitsland gaat straks weer dicht, Frankrijk sluit de bevolking alweer op, Wales heeft een korte lockdown gehad en zit op hetzelfde punt. Wij hebben een tijdelijke daling gehad en zijn op hetzelfde punt aanbeland.
pi_196678725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zonder enige maatregelen heb je op zeker wel meer ziekenhuis opnames en besmettingen aangezien de mens zelf niet kan bedenken dat bepaalde dingen nu niet zo handig zijn.
Bron graag dat het zonder maatregelen veel heftiger zou zijn geweest.
pi_196678831
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bron graag dat het zonder maatregelen veel heftiger zou zijn geweest.
logisch verstand
en o.a de presentaties van het RIVM, het is in de laatste presentatie ook uitgelegd
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:45:16 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196678892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Okey, wat is jou plan dan?
Leef met het virus, doe ons maximaal haalbare en accepteer dat wat niet kan het dan het leed, lijden en sterven veroorzaakt.

Geef mensen informatie en zij die het (zelf) nodig achten; hulp zich binnen de eigen mogelijkheden te beschermen. Ga vooral niet uitmaken dat andersdenkenden of willenden, zich moet muilkorven en laten opsluiten in hun bestaan. Organiseer met gelijkgestemden waar nodig leefcommunes of omgangsbubbels waar mensen zich als keuze in willen ophouden. Verpleeg/tehuizen met -en zonder social-distance gedoe.
Komen of zijn er vaccins als -en naar keuze; ook prima, maak dat gepast onderdeel van de mix etc.etc.

Mensen die (verondersteld) risico gedrag willen vertonen krijgen advies wat te doen zoals na een festival/feest, voetbal wedstrijd dan 5-10 dagen bij ouders weg blijven of omgekeerd online boodschappen doen of in HazMat outfit. Het is/wordt dan een keuze bij alle activiteiten: leven om te lezen wat niet -of feesten met wat prima wel kan.

En ja, sommige keuzes zullen zorgen voor radicale consequenties in werk, contacten en dat samen (over)leven.
Diezelfde consequenties, zonder dat dit een keuze mag is, zijn er nu ook in werk, perspectief, omgang en welbevinden.

De "zelfbeschikking"en "-keuze" is zeker niet wegwerpen o.i.d. maar het leven leefbaar maken zonder daarbij mensen te veroordelen in keuzes of hun volstrekt normale gedrag dat ons tot mensen maakt.

NB: zat gedachten en ideeën en ik vind het echt een gemiste kans dat alleen wordt gekeken om het "levensgevaarlijke virus uit te trappen" en daar alles aan onderwerpen. of mee te rechtvaardigen.
pi_196678956
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leef met het virus, doe ons maximaal haalbare en accepteer dat wat niet kan het dan het leed, lijden en sterven veroorzaakt.

Geef mensen informatie en zij die het (zelf) nodig achten; hulp zich binnen de eigen mogelijkheden te beschermen. Ga vooral niet uitmaken dat andersdenkenden of willenden, zich moet muilkorven en laten opsluiten in hun bestaan. Organiseer met gelijkgestemden waar nodig leefcommunes of omgangsbubbels waar mensen zich als keuze in willen ophouden. Verpleeg/tehuizen met -en zonder social-distance gedoe.
Komen of zijn er vaccins als -en naar keuze; ook prima, maak dat gepast onderdeel van de mix etc.etc.

Mensen die (verondersteld) risico gedrag willen vertonen krijgen advies wat te doen zoals na een festival/feest, voetbal wedstrijd dan 5-10 dagen bij ouders weg blijven of omgekeerd online boodschappen doen of in HazMat outfit. Het is/wordt dan een keuze bij alle activiteiten: leven om te lezen wat niet -of feesten met wat prima wel kan.

En ja, sommige keuzes zullen zorgen voor radicale consequenties in werk, contacten en dat samen (over)leven.
Diezelfde consequenties, zonder dat dit een keuze mag is, zijn er nu ook in werk, perspectief, omgang en welbevinden.

De "zelfbeschikking"en "-keuze" is zeker niet wegwerpen o.i.d. maar het leven leefbaar maken zonder daarbij mensen te veroordelen in keuzes of hun volstrekt normale gedrag dat ons tot mensen maakt.

NB: zat gedachten en ideeën en ik vind het echt een gemiste kans dat alleen wordt gekeken om het "levensgevaarlijke virus uit te trappen" en daar alles aan onderwerpen. of mee te rechtvaardigen.
wil je nu nog meer verantwoordelijkheden bij de burgers neerleggen na al die maanden ?
dat is gedoemd om te mislukken, tevens hebben we de ziekenhuis capaciteit niet het aantal extra opnames op te vangen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:53:35 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196679089
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Begrijp en probeerde, kennelijk bij voorbaat al kansloos, rekening te houden met bewoordingen. Helaas mislukt maar goed om te herlezen. Op naar de volgende close encounters in deze bizar verlopende discussies waar de rede het verstand tracht te overbluffen.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:56:07 #150
236264 crew  capricia
pi_196679160
Gewapende man in Dordrecht opgepakt na online terrorismedreiging - https://nos.nl/l/2360248
quote:
Gewapende man in Dordrecht opgepakt na online terrorismedreiging
De politie heeft een man uit Dordrecht opgepakt op verdenking van het dreigen met een terroristisch misdrijf.

De man van 40 zou online hebben gedreigd met vuurwapengeweld. Bij zijn arrestatie had hij ook een vuurwapen bij zich. Het Openbaar Ministerie begon een onderzoek na een tip van de Amerikaanse autoriteiten.

Een politiewoordvoerder wil niets kwijt over de inhoud van de dreiging en waar op internet die zou zijn geuit. Wel wordt gezegd dat de man "zich keert tegen de coronamaatregelen, de Nederlandse overheid en de politie in het bijzonder".

De woordvoerder kon niet zeggen of de man uit Dordrecht eerder met de politie in aanraking is geweest.
Radicaliserende corona-wappies. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')