Het is ook een eng clubje bij elkaar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)damning-covid-report
Zal de politie ook blij met zijn, dan moeten er aardig wat extra nachtdiensten ingepland worden om het nog een klein beetje te handhaven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef Socios het volgende:
Avondklok slaat werkelijk nergens op: alsof je überhaupt 's avonds laat en 's nachts niet de ruimte hebt op straat.
Echt hè, als ik nu -ook op vrijdagavond- een ommetje maak, kom ik in de stad niemand tegen. Men ziet hooguit iemand in de verte.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Zal de politie ook blij met zijn, dan moeten er aardig wat extra nachtdiensten ingepland worden om het nog een klein beetje te handhaven.
Het doel van een avondklok is vooral om feestjes en andere bijeenkomsten te voorkomen. Nouja het kan nog steeds maar dan moet je blijven slapen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè, als ik nu -ook op vrijdagavond- een ommetje maak, kom ik in de stad niemand tegen. Men ziet hooguit iemand in de verte.
Op zichzelf niet verkeerd om cocktails te gebruiken wat imo wel als consequentie de kans vergroot op verwante (of gestapelde) bijwerkingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien reeds gemeld? AstraZeneca gaat een combinatie van hun vaccin en het Russische testen. Maw eerste inspuiting met het ene, booster shot met het andere. (De Russen gebruiken twee verschillende vectors, adenovirussen iirc, ik weet niet of één van de twee dezelfde is als die AstraZeneca gebruikt).
AstraZeneca to start COVID-19 trial combined with Russia's Sputnik V vaccine
Nee, dat klopt eigenlijk wel ongeveer. Ik dacht dat er al wat duidelijker sprake was van een stijging, maar nu ik nog eens naar de cijfers kijk, lijkt het meer op een plateau. We kwamen echter wel van een duidelijk dalende trend, dus het is te hopen dat het niet verder ombuigt naar boven, maar voor nu lijkt daar nog geen sprake van te zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Al weken stabiel met kleine fluctuaties, of zie ik iets over het hoofd?
het percentage positieven gaat ook weer omhoog.quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Gek dat de cijfers ook omhoog gaan als je huisgenoten zonder klachten ook laat testen. Ik begin steeds meer een complotgek te worden.
De besmettingen zaten ook wel een tijdje op een plateau; ik verwacht over een weekje ook wel flinke stijgingen in de ziekenhuizen weer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat klopt eigenlijk wel ongeveer. Ik dacht dat er al wat duidelijker sprake was van een stijging, maar nu ik nog eens naar de cijfers kijk, lijkt het meer op een plateau. We kwamen echter wel van een duidelijk dalende trend, dus het is te hopen dat het niet verder ombuigt naar boven, maar voor nu lijkt daar nog geen sprake van te zijn.
De kans dat je midden in de nacht een handhaver tegenkomt is zo goed als nihil.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Het doel van een avondklok is vooral om feestjes en andere bijeenkomsten te voorkomen. Nouja het kan nog steeds maar dan moet je blijven slapen.
denk eens even wat verder na.....het aantal contacten zou wat verminderd moeten wordenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef Socios het volgende:
Avondklok slaat werkelijk nergens op: alsof je überhaupt 's avonds laat en 's nachts niet de ruimte hebt op straat.
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De kans dat je midden in de nacht een handhaver tegenkomt is zo goed als nihil.
Maar voor sommige mensen zal het wel een reden zijn om niet naar dat feestje te gaan. En sommigen ook wel...quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De kans dat je midden in de nacht een handhaver tegenkomt is zo goed als nihil.
Dat is de theorie, de praktijk is wat weerbarstiger.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?
als ze dat nu een goed zouden handhaven....en in het nieuws zetten de eerste dag dan gaan mensen wel even verder nadenken of ze de regels willen overtreden, toch ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar voor sommige mensen zal het wel een reden zijn om niet naar dat feestje te gaan. En sommigen ook wel...
1 nacht op vuurwerk controleren gaat al een flinke uitdaging worden, denk niet dat er capaciteit is om een avondklok serieus te handhaven.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze dat nu een goed zouden handhaven....en in het nieuws zetten de eerste dag dan gaan mensen wel even verder nadenken of ze de regels willen overtreden, toch ?
maar dat mag natuurlijk niet in NL.....
Wat moet je met kerstverlof? Gaan skiën? Familiebijeenkomst?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mijn zusje werkt in Gelderland op een covid afdeling maar daar zat kerstverlof er ook niet in
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat moet je met kerstverlof? Gaan skiën? Familiebijeenkomst?
Samen alleen toch.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?
Omdat hont niet kan klok kijkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je een handhaver tegen moeten komen als je toch thuis blijft ?
Niemand werkt 24/7 tijd zat voor. Daar heb je geen week vakantie voor nodig.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als andere mensen kerst vieren met je familie?
Niet als je avond/nacht dienst moet draaien en je familie aan de andere kant van het land woontquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand werkt 24/7 tijd zat voor. Daar heb je geen week vakantie voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |