Vervelend voor jequote:Op zondag 6 december 2020 19:14 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
jammer zeg, ik vind dit wel vrij kwalijk.
Niet zo zeer voor mij. Ik denk meer voor de zwakkeren en ouderen onder ons. Hoewel iedereen natuurlijk zwaar getroffen kan worden.quote:
Daar zal een kerst etentje met 4 gasten geen verandering in brengen. En anders gaat men wel aan iets anders dood.quote:Op zondag 6 december 2020 19:15 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Niet zo zeer voor mij. Ik denk meer voor de zwakkeren en ouderen onder ons. Hoewel iedereen natuurlijk zwaar getroffen kan worden.
Ja en als 1000 mensen zo denken, heb je het opeens over 4000 gasten.quote:Op zondag 6 december 2020 19:17 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Daar zal een kerst etentje met 4 gasten geen verandering in brengen. En anders gaat men wel aan iets anders dood.
Fquote:Op zondag 6 december 2020 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Ja maar dat is omdat ik toch nergens welkom ben
Ja en wat mij betreft sterft de halve aardbol uit om die ene extra gast op eerste kerstdag. Het zou werkelijk waar mn reet roesten.quote:Op zondag 6 december 2020 19:18 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja en als 1000 mensen zo denken, heb je het opeens over 4000 gasten.
Ik heb wel het idee dat het je wat doet. Zit je iets dwars?quote:Op zondag 6 december 2020 19:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja en wat mij betreft sterft de halve aardbol uit om die ene extra gast op eerste kerstdag. Het zou werkelijk waar mn reet roesten.
Het lijkt er een beetje op dat je hysterie nu omslaat in paranoia. Maar nee er zit me niets dwars.quote:Op zondag 6 december 2020 19:22 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het je wat doet. Zit je iets dwars?
Dat snap ik, niemand zit op een zure ex-mod te wachtenquote:Op zondag 6 december 2020 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
🤣quote:Op zondag 6 december 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:
Ik heb 2 dochters met beiden een relatie. Bij de deur laat ik ze een strootje trekken en de pechvogel mag in de tuin gaan zitten en krijgt daar zijn eten en drinken.
Zeg maar gewoon dat je nergens uitgenodigd bent.quote:Op zondag 6 december 2020 20:25 schreef Fred het volgende:
Ik leef in de gelukkige omstandigheid dat mijn dierbaren elkaar zo belangrijk vinden dat we niet hoeven te focussen op een door commercie in het leven geroepen "verplichte" dag.
Daarnaast heb ik het hele jaar door voldoende te eten, dus hoef ik me ook niet op één specifieke dag te overvoeren.
Dus die maatregelen naleven met kerst zijn appeltje eitje.
Uiteraard, we zien elkaar vaak genoeg dat uit nodigen voor kerstgedoe niet nodig is.quote:Op zondag 6 december 2020 20:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Zeg maar gewoon dat je nergens uitgenodigd bent.
quote:Op zondag 6 december 2020 20:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Uiteraard, we zien elkaar vaak genoeg dat uit nodigen voor kerstgedoe niet nodig is.
En dat gevoel is heerlijk
We doen de rolluiken dicht en doen alsof we niet thuis zijn.quote:Op zondag 6 december 2020 20:37 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik houd me aan de regels en geef jullie allemaal aan
Zodra de politie de straat inrijdt allemaal naar zolder en je stil houdenquote:Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We doen de rolluiken dicht en doen alsof we niet thuis zijn.
Ga je iedereen doxxen?quote:Op zondag 6 december 2020 20:37 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik houd me aan de regels en geef jullie allemaal aan
Fietsen van de gasten bij de buren laten parkeren. Schoppen ze daar de deur in.quote:Op zondag 6 december 2020 20:53 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Zodra de politie de straat inrijdt allemaal naar zolder en je stil houden
Ik herkennen het gevoel. Ik ben al 8 maanden met mijn corona herstel bezig. Soms doe ik nog steeds stapjes terug na zo'n lange tijd als met herstel bezig te zijn..Klote jaar....quote:Op zondag 6 december 2020 19:32 schreef halfway het volgende:
Nee hoor, heb het helemaal gehad. Ze hebben al bijna 1 jaar van mijn leven verkloot.
Dat weet heel fok ondertussen al hoorquote:Op maandag 7 december 2020 07:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik herkennen het gevoel. Ik ben al 8 maanden met mijn corona herstel bezig. Soms doe ik nog steeds stapjes terug na zo'n lange tijd als met herstel bezig te zijn..Klote jaar....
Ik hou me er wel aan.quote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
We doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen.quote:Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen.
dan kan je beter volledig geïsoleerd gaan leven komende 2 jaar.quote:Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen.
en velen met jou....moeten ze allemaal zelf weten maar voorlopig kunnen we versoepelingen wel op onze buik schrijven.quote:Op maandag 7 december 2020 12:51 schreef DjVero het volgende:
Ja en nee. Met de familie bij elkaar, zoals vorig jaar, doen we dit jaar niet, maar het gezin (ouders, twee broers, mijn vrouw en zoon) wel. Ik heb me het hele jaar keurig aan de regels gehouden (ja, echt!), dus nu maar even twee dagen burgerlijk ongehoorzaam.
Sinterklaas/kerst MOET gevierd worden....en natuurlijk heeft iedereen recht op zorg.quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?
Top, dan is het een prima deal lijkt me, veel plezier!
Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?
I know, mijn post was vooral symbolisch bedoeldquote:Op maandag 7 december 2020 12:56 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!
"Heeft u kerst gevierd met de hele familie?"
"Nee, ik was alleen op mijn zolderkamer"
"Henk, hier kan er weer één aan de beademing!"
dat noemen ze egoïstische klootzakken....verbaast me hoeveel er daarvan zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
I know, mijn post was vooral symbolisch bedoeld
Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"
Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".
Pfffff
Dat kunnen ze niet tenzij ze een reden hebben een woning binnen te gaan. Beste kun je een melding maken wegens geluidsoverlast wanneer je denkt dat er teveel mensen bij elkaar zijnquote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"
Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".
Pfffff
Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.quote:Op maandag 7 december 2020 13:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.
Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.quote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.
Iedereen wil dat 2021 niet net zo'n kutjaar wordt.
Ik ben niet van het 'tis niet anders, dus dan maar laten gebeuren' principequote:Op maandag 7 december 2020 13:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.
1. Het treft 95% (of wat is het precieze getal eigenlijk??) van de bevolking niet of nauwelijks.
2. Volgend jaar is er een vaccin.
Dat daardoor hele sectoren omvallen en de zorg overbelast raakt, is ontzettend klote, maar in hun (en de mijne ook een beetje) ogen collateral damage. Asociaal? Zeker, maar dat zit nou eenmaal in veel mensen. Plus, we leven in een ik-ik-ik-maatschappij.
Ik denk dat de regering dat ook echt wel weet en dat ze hopen met deze regel de schade zo minimaal mogelijk proberen te houden, omdat er natuurlijk altijd wel een groep is die zich er wél braaf aan houdt.
Wanneer degenen "die schijt hebben" zeggen dat ze bij de Ikea of Efteling in de rij hebben gestaan, of in één of andere gereformeerde kerk met honderden gristenen psalmen hebben opgedreund, mogen ze gewoon een beroep op de zorg doen hoor...quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ach tieft toch op man. Alcohol en sigaretten nog steeds volop te koop. Kanker doodsoorzaak nummer 1. En dan moeten wij nu in deze specifieke situatie opeens empathie hebben met de zorg en de kwetsbaren terwijl men hun hele leven lang voor zorg betaald?quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfffff
Dit soort domme onderbuik retoriekquote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Iedereen verdient zorg. Empathie is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit soort domme onderbuik retoriek
Daar blijf ik me vooral over verbazen
Wat een grap, alsof de zorg erop zit te wachten om zich te gaan lopen vervelenquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit soort domme onderbuik retoriek
Daar blijf ik me vooral over verbazen
Yessssquote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Tyf zelf op pannenkoek.quote:Op maandag 7 december 2020 23:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ach tieft toch op man. Alcohol en sigaretten nog steeds volop te koop. Kanker doodsoorzaak nummer 1. En dan moeten wij nu in deze specifieke situatie opeens empathie hebben met de zorg en de kwetsbaren terwijl men hun hele leven lang voor zorg betaald?
Ik ga altijd al langs bij familie (1e graad en aanhang). Daarbuiten hou ik zeer beperkt en daar vier ik normaalgesproken toch geen kerst mee. Nu zijn we dus met 8 volwassenen en wat kinderen (1e graad familie), maar die zie ik normaliter ook iedere week. Zou niet weten waarom ik dat met kerst anders zou doen.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfffff
Dit idd. Wij hebben expres het hele jaar het risico genomen dat oma kan sterven. Echter hadden we al lang door dat dit wel even ging duren en ze een jaar opsluiten zou ook zorgen dat ze stierf door eenzaamheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ga altijd al langs bij familie (1e graad en aanhang). Daarbuiten hou ik zeer beperkt en daar vier ik normaalgesproken toch geen kerst mee. Nu zijn we dus met 8 volwassenen en wat kinderen (1e graad familie), maar die zie ik normaliter ook iedere week. Zou niet weten waarom ik dat met kerst anders zou doen.
Het is ook de onbepaalde duur van dit al die nogal uitmaakt hoe je hiermee omgaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Wij hebben expres het hele jaar het risico genomen dat oma kan sterven. Echter hadden we al lang door dat dit wel even ging duren en ze een jaar opsluiten zou ook zorgen dat ze stierf door eenzaamheid.
Dus in principe gewoon met familie zoals elk jaar. Dat zijn 9 mensen die elkaar toch al constant zien.
Kun je vinden. Maar ik werk in de zorg en heb gezien hoe het er aan toe gaat/ging op de verpleeghuizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja, dit topic laat wel goed zien waar het mis gaat. De kortzichtige egoïstische Nederlander die niey verder kijkt dan ik ik ik en het lolletje in het moment. Is het hele jaar al de rode draad dus waarom zou het met kerst anders zijn?
Je mag wel bij mij komenquote:Op zondag 6 december 2020 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja, dit topic laat wel goed zien waar het mis gaat. De kortzichtige egoïstische Nederlander die niey verder kijkt dan ik ik ik en het lolletje in het moment. Is het hele jaar al de rode draad dus waarom zou het met kerst anders zijn?
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?
Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...
Ach hou toch op, er zitten nog altijd ieder weekend meerdere malen per dag honderden gristenen in gereformeerde kerken bij mekaar vanwege de drogreden "vrijheid van religie" en de mensen staan nog altijd rijendik bij de ikea, mediamarkt en albert heijn omdat vvd'ers een stijve krijgen van multinationals.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...
Niet in je feestelijke kerstservet?quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:50 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik wel; ook tijdens kerst hoest/nies ik gewoon in mijn elleboog.
Nee, die is daar niet voor bedoelt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Niet in je feestelijke kerstservet?
Kwalijk als mensen met meer dan 3 familieleden kerst gaan vieren? Hou op man. Zolang er dagelijks 2000 mensen op een school rondlopen. Weetikveel hoeveel honderd mensen in een primark rondlopen. Duizenden mensen door de straten lopen op black friday, kan iedereen van mij de rambam krijgen. Ik hield me redelijk aan de regels, ze kunnen nu van mij de pot op met die kutregels. Horeca wat al maanden dicht is en dan zien hoeveel mensen er in andere gebouwen mogen rondlopen slaat ook al nergens meer op.quote:Op zondag 6 december 2020 19:14 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
jammer zeg, ik vind dit wel vrij kwalijk.
Dit klinkt als een ander probleem zoeken om het goed te praten. Obesitas, slechte gezondheid of wat anders is een groot probleem maar nu zitten we in een corona-pandemie. Mag de kans wel heel klein zijn dat je in een ziekenhuis belandt maar ondanks de hele kleine kans is bezetting in ziekenhuis nog steeds enorm hoog en daardoor blokkeer je wel de zorg die anderen nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.
Het ene sluit het andere niet uit. Valse tegenstelling.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit klinkt als een ander probleem zoeken om het goed te praten. Obesitas, slechte gezondheid of wat anders is een groot probleem maar nu zitten we in een corona-pandemie. Mag de kans wel heel klein zijn dat je in een ziekenhuis belandt maar ondanks de hele kleine kans is bezetting in ziekenhuis nog steeds enorm hoog en daardoor blokkeer je wel de zorg die anderen nodig hebben.
Wellicht beland jij er zelf niet in, dat is mooi, maar je besmet wellicht wel je neefje en die besmet weer z'n klasgenoot en die weer zn vader die dan wel in ziekenhuis belandt. Kan je wel mooi zeggen; boeit me niet, ken hem toch niet.
Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch dat het toch niemand boeit dat een ander geen bestraling kan krijgen of een nieuwe heup zolang je maar zelf kerst kan vieren.
Dat de overheid zijn eigen wanbeleid en falen probeert te verhullen door de burger de schuld in de schoenen te schuiven is al erg genoeg, laat ons als burgers daar asjeblieft niet aan meedoen...quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch dat het toch niemand boeit dat een ander geen bestraling kan krijgen of een nieuwe heup zolang je maar zelf kerst kan vieren.
Precies. Empathie voor die 98,5% van de bevolking die qua gezondheid amper iets merkt van corona maar zich wel 100% aan alle beperkingen moet houden ontbreekt. Na 9 maanden corona faal beleid zou het misschien niet eens een heel gek idee zijn het over een andere boeg te gooien zo langzamerhand.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Iedereen verdient zorg. Empathie is een heel ander verhaal.
Je bent niet goed bij je hoofd. De meeste mensen leven al bijna een jaar in klote omstandigheden, we kunnen heel veel dingen niet doen en laten en nu ga je nog even zeggen dat men egoïstisch is als ze kerst gaan vieren?? De enige egoïsten zijn de politici en de overheid die niet overweg kunnen met het runnen van een land in een crisis en mensen zoals jij die alleen maar lopen te zeiken op anderen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goed punt! Meneer Janssen zou altijd voorrang moeten krijgen ^^quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?
Want hij zegt dat 0,05% van de bevolking in het ziekenhuis komt te liggen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:24 schreef Piger het volgende:
[..]![]()
![]()
,05/100*17.000.000 = 8500 mensen die in het ziekenhuis belanden als iedereen besmet zou raken in heel Nederland.
O.b.v. jouw cijfers.
We hebben al meer doden dan dat, terwijl lang niet iedereen in Nederland besmet is geweest. En dan heb jij het over mensen in ziekenhuis.
Als je het logisch verstand mist om dit soort feitjes te checken, dan wordt discussie's voeren wel heel moeilijk.
Nee. Hij zegt dat 0,05% van mensen met Covid in ziekenhuis terecht komt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:31 schreef CR7 het volgende:
[..]
Want hij zegt dat 0,05% van de bevolking in het ziekenhuis komt te liggen?
Over lezen gesproken. Wordt er niet gezegd 'meeste mensen'?quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:10 schreef Piger het volgende:
[..]
Nee. Hij zegt dat 0,05% van mensen met Covid in ziekenhuis terecht komt.
We hebben al meer doden dan dat. Dus dat percentage is veel te laag.
Lees eens beter.
Dat wordt gezegd maar is nog steeds complete onzin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Over lezen gesproken. Wordt er niet gezegd 'meeste mensen'?
Nederland,heel Nederland, ja? Flikker op man. Een kleine groep is misschien egoïstisch. Omdat ze maar illegale feestjes blijven organiseren. Ik en 98% met mij houdt zich aan de regels zoals het kabinet wil. We leven al bijna een jaar met beperkingen. In China zijn ze ondertussen alweer maanden lang weer gewoon aan het doen. Als je ziet wat voor maatregelen er zijn, zijn ze mij iig kwijt met de komende maanden aan regels houden. Scholen waar 2000 mensen op 1 dag mogen rondlopen, maar een kroeg of restaurant waar nog geen 10 mensen in mogen. Mensen die aan het lopen zijn moeten een mondkap op, zodra je zit mag die af, ook al zit je met 20 mensen op 1 gang te werken. Schiet mij maar lek met die rare maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch
Oh ja het klopt volgens mij niet. 0,05% was volgens mij de kans dat je er aan zou overlijden. De kans dat je in het ziekenhuis belandt heb ik ergens een stuk over gelezen maar kan het niet meer vinden. Maar los daarvan is de kans in ieder geval heel klein. De meeste mensen krijgen namelijk niet eens corona of krijgen het wel maar het doet niets. Overigens heb ik het gevoel dat mensen (door angst) nu ook veel sneller naar het ziekenhuis gaan dan bij bijv. griep.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Piger het volgende:
[..]
Dat wordt gezegd maar is nog steeds complete onzin.
Vanaf de 40 jaar is het al minimaal 0,5% (dus factor 10 hoger) en oplopend. En meer dan 50% van onze bevolking is ouder dan 40.
Gaat echt niet korter duren. Het is uitzitten tot aan een toereikende vaccinatiegraad. En laten we daar nou net 0 invloed op hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef Document1 het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is het volgende, jullie janken allemaal het hardst over de hardste 9 maanden die je ooit hebt meegemaakt. () Vervolgens zijn er allerlei adviezen om de duur zo kort mogelijk te maken en die gooi je allemaal in de wind vanwege een kerstdiner waardoor je sowieso twee weken langer met deze zooi zit.
Bliep?
neequote:Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef Document1 het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is het volgende, jullie janken allemaal het hardst over de hardste 9 maanden die je ooit hebt meegemaakt. () Vervolgens zijn er allerlei adviezen om de duur zo kort mogelijk te maken en die gooi je allemaal in de wind vanwege een kerstdiner waardoor je sowieso twee weken langer met deze zooi zit.
Bliep?
Hoezo janken? Ik hou me vanaf maart al behoorlijk aan de maatregelen; thuiswerken, grote mensenmassa's vermijden, vrienden en familie veel minder bezoeken, niet op vakantie geweest, noem het allemaal maar op. Geen centje pijn, het is wat het is. Mag het me dan asjeblieft mateloos irriteren dat onze overheid het hartstikke prima vindt dat kerken nog altijd vol zitten met honderden gereformeerde zombies en dat de Efteling nog altijd open is, maar het wel nodig vind om de rest van de bevolking als stoute kleuters toe te spreken omdat ze met kerst hun familie zouden willen bezoeken?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef Document1 het volgende:
Bliep?
Ik zou niks liever willen want dan hoef ik ook niet meer te betalen voor rokers, verslaafden, bungeejumpers en de zwaar gehandicapte kinderen van mensen die trouwen met hun neef/nicht.quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Deze user wil dood omdat ze zorgkosten betaalt voor rokers en mensen die trouwen met hun neefquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:56 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik zou niks liever willen want dan hoef ik ook niet meer te betalen voor rokers, verslaafden, bungeejumpers en de zwaar gehandicapte kinderen van mensen die trouwen met hun neef/nicht.
Hahaquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:56 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik zou niks liever willen want dan hoef ik ook niet meer te betalen voor rokers, verslaafden, bungeejumpers en de zwaar gehandicapte kinderen van mensen die trouwen met hun neef/nicht.
Dat wordt dan wel eens tijd, niemand heeft iets aan nóg meer zwakzinnige bontkragen en scooterrijdende monobrows omdat één of andere niffo zijn nicht moet volblaffen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hahamaar waar trek je de grens dan? Incest is niet verboden en roken ook niet.
[..]
Volblaffen mag wel, maar geen kind nemen en al zeker niet een gehandicapt kindquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel eens tijd, niemand heeft iets aan nóg meer zwakzinnige bontkragen en scooterrijdende monobrows omdat één of andere niffo zijn nicht moet volblaffen.
Hoezo? Het betreft allemaal een keuze die mensen maken met alle gevolgen van dien. Mijn punt is dat je dat wel kan vinden over de ene groep maar de vraag is waar de grens ligt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:06 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Deze user wil dood omdat ze zorgkosten betaalt voor rokers en mensen die trouwen met hun neef![]()
Dan heb je ook wel een zwaar leven zeg
Oh nee dit gaat helemaal mis,mijn punt was dat als we de ene keuze gaan afstraffen met geen toegang tot zorg dat ook zou moeten gelden voor andere keuzes. Hoewel ik in mijn werk gezinnen heb gezien die gewoon 3/4 ( met een uitschieter van 7) van deze kinderen in een instelling hebben, zou ik verplichte abortus veel te ver vinden gaan. Maar dat is inderdaad een andere discussie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hahamaar waar trek je de grens dan? Incest is niet verboden en roken ook niet. Rokers betalen ook nog eens veel accijnzen en gaan eerder dood (wat AOW/pensioen bespaart) dus die kosten de maatschappij niet eens zoveel. Ik ben het met je eens dat als je voor de geboorte kunt zien dat een kind gehandicapt wordt, je inderdaad verplicht moeten laten weghalen maar dat is een andere discussie
Geen enkele dood is leuk , kanker ,quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:17 schreef capricia het volgende:
Stel dat mijn moeder of schoonmoeder na de kerst, met 10/20 man in huis, toch ziek wordt...en ik ben daar ook geweest met man en kind.
Ik zou het mezelf nooit vergeven.
Het is geen leuke dood namelijk.
Maar da's geen besmettelijk virus wat je van je geliefden krijgt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:24 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Geen enkele dood is leuk , kanker , auto ongeluk , messteek , hartaanval dus tja
Niet, een afspraak maken gaat op basis van zo snel mogelijk (want je zit immers voor tot en met na de test in quarantaine) ipv welk datum je het beste uitkomt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Razzia's houden.quote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
In het COR en KLB subforum zie je genoeg mensen die bij het overschrijden van de corona maatregelen (teveel mensen in een huis) direct de politie gaan bellen. Dat zal vast wel een dingetje worden tijdens de kerst...quote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Dit. Triest vind ik het.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:39 schreef ondeugend het volgende:
Ja zeker, maar het maakt me wel heel erg verdrietig.
Ik verwacht dan ook een exponentiële stijging van burenruzies in de laatste weken van 2020.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In het COR en KLB subforum zie je genoeg mensen die bij het overschrijden van de corona maatregelen (teveel mensen in een huis) direct de politie gaan bellen. Dat zal vast wel een dingetje worden tijdens de kerst...
Ja inderdaad, lijken mij ook wel gezellige mensen, die de tijd en aandacht hebben voor andere buren tijdens de kerst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook een exponentiële stijging van burenruzies in de laatste weken van 2020.
En dan komt de politie binnen mensen tellen denk je. Hahaquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In het COR en KLB subforum zie je genoeg mensen die bij het overschrijden van de corona maatregelen (teveel mensen in een huis) direct de politie gaan bellen. Dat zal vast wel een dingetje worden tijdens de kerst...
Vijf dagen/ week voor de eerste test thuisblijven en dan een dag voor de kerst tweede test doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Dit dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:53 schreef cemeteryslut het volgende:
Ja! Ik kijk uit naar een kerst waar ik niet drie dagen stad en land af moet om overal heel lang en uitgebreid te tafelen. We kijken thuis op de bank met de hond drie dagen LOTR en snacken. Misschien ga ik even bij een ouder langs op de koffie. Zin in!
I see what you did there.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:49 schreef Drekkoning het volgende:
Wij houden ons volledig aan de coronawet met Kerst. Regels die daar niet in voorkomen laat ik even links liggen.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Ik hou me ook gewoon aan de regels. De meeste mensen wel, denk ik.
Handhaving gaat het in ieder geval druk krijgen ja. Moeten we daar straks weer voor klappen..quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook een exponentiële stijging van burenruzies in de laatste weken van 2020.
Ze bellen maar lekker, het is niet verboden om thuis af te spreken dus wordt een kort telefoongesprek.quote:
Ik snap ook echt werkelijk waar niet datje er een goed of fijn gevoelvan krijgt om de moraalridder uit te hangen in deze.quote:
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Ik ga door de straten lopen en bij mensen naar binnen kijken, meer dan 3 gasten bel ik de politie.
Zin in!
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:31 schreef Twinkle20 het volgende:
1e en 2e kerstdag knallen om vanaf 6uur 's ochtends (tot nu toe) 1000 couverts afhaal te fiksen![]()
Maar dat zal nog wel meer worden nu zeker is dat de horeca dicht blijft.
3e kerstdag met een select gezelschap van in totaal een mannetje/vrouwtje of 6-8 doorbrengen. Kindjes bij opa en oma. Lekker eten, virtuele escaperoom oplossen met vrienden, weerwolven, gezelligheid.. zin in.
En 4e kerstdag uitslapen want dan ben ik zwaar vertieft denk ik
[..]
Ik snap ook echt werkelijk waar niet datje er een goed of fijn gevoelvan krijgt om de moraalridder uit te hangen in deze.
Wat brengt het je?! Je krijgt er niet eens geld voor.
Omdat dat gewoon zo is. Ook die mensen die de godganse dag met een mondkap buiten op lopen, precies zo. Allemaal mensen die willen laten zien aan mensen hoe goed ze wel bezig zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?
Of heb je corona?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Twinkle20 het volgende:
En 4e kerstdag uitslapen want dan ben ik zwaar vertieft denk ik
Misschien houdt zo'n snitcher zich zelf niet aan de regels. Daar zeg ik verder niets over.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?
Je vergeet een 0.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja klopt, 1500 doden ofzo op een bevolking van 17 miljoen mensen. En nu?
Dat is het probleem ook niet echt. Probleem is dat er onvoldoende zorg is om de klap van het corona op te vangen en daarom zijn er dus maatregelen nodig.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja klopt, 1500 doden ofzo op een bevolking van 17 miljoen mensen. En nu?
Onzin, er is ieder jaar eenzelfde piek als we dit jaar gehad hebben. De zorg heeft bewezen dat ze het meer dan prima aan kunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet echt. Probleem is dat er onvoldoende zorg is om de klap van het corona op te vangen en daarom zijn er dus maatregelen nodig.
Geen idee, zal ik nooit achter komen want ik zal me nooit vrijwillig laten testen.quote:
Omdat mensen misschien willen dat de cijfers omlaag gaan? Of iemand zijn verloren aan corona of bang zijn iemand te verliezen. Of een andere reden, wie zal het zeggen. Ik zie weinig begrip voor elkaar aan beide kanten van de medaille.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Misschien houdt zo'n snitcher zich zelf niet aan de regels. Daar zeg ik verder niets over.
Ik geef aan dat ik niet zie wat het je brengt om andere mensen er aan te naaien.
Dus.. da's wel een interessante. Vior de mensen die wel van plan zijn om anderen te verlinken .. waarom?
Lijkt me wel leuk experiment om handhavingsverzoeken in te dienen etc.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Ik ga door de straten lopen en bij mensen naar binnen kijken, meer dan 3 gasten bel ik de politie.
Zin in!
Er is een oversterfte van ongeveer 15k, daar heb ik het over.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waarvan mensen MET corona zijn gestorven, niet perse DOOR corona.
Nou ik vindt van niet dus. En let op het doden cijfer gaat nog omhoog vanwege de patiënten die bijvoorbeeld met kanker te laat behandeld gaan worden want de reguliere zorg ligt groot deels plat nu. Ik denk dat wat jij post onzin is dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Onzin, er is ieder jaar eenzelfde piek als we dit jaar gehad hebben. De zorg heeft bewezen dat ze het meer dan prima aan kunnen.
-edit- dit soort fake news delen we dus niet meer hierquote:Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou ik vindt van niet dus. En let op het doden cijfer gaat nog omhoog vanwege de patiënten die bijvoorbeeld met kanker te laat behandeld gaan worden want de reguliere zorg ligt groot deels plat nu. Ik denk dat wat jij post onzin is dus.
Kerst 2020:quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee, zal ik nooit achter komen want ik zal me nooit vrijwillig laten testen.
En al mocht ik besmet raken die 3e kerstdag omdat er 1 of 2 mensen 'te veel' zijn (waar hebben we het over?) Dan nog denk ik niet dat je de volgende dag al klachten hebt, wel?
Mijn man en ik zijn samen een huishouden. Je mag max 3 mensen ontvangen meen ik? Dus dat is 5. Nah.. het is nog niet helemaal duidelijk bij sommige vrienden. Maar die 1/2/3 mogelijk extra mensen gaat het verschil dan ook niet echt meer maken mijn inziens.
Wil je ophouden met fake news, anders verwijs ik je door naar BNW.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Jij mag vinden wat je wilt, maar de cijfers en feiten liegen er niet om. Terwijl de kranten iedereen in angst proberen te houden zijn de ziekenhuizen ondertussen bijna helemaal leeg. Bel ze maar op en vraag even naar de status.
Dus de overheid zit een lolletje te maken is dat de eind conclusie?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Jij mag vinden wat je wilt, maar de cijfers en feiten liegen er niet om. Terwijl de kranten iedereen in angst proberen te houden zijn de ziekenhuizen ondertussen bijna helemaal leeg. Bel ze maar op en vraag even naar de status.
Tuurlijk. Van twee ziekenhuizen ken ik de actuele cijfers en die zijn niet bijna helemaal leeg.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Denk dat mensen niet inzien dat er toch wat mensen geraakt worden door de maatregelen. Mensen waarvan nu operaties uitgesteld worden; of mensen die hun werk niet (meer) kunnen doen zullen er wel iets anders instaan in vergelijking tot mensen die niet geraakt worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat mensen misschien willen dat de cijfers omlaag gaan? Of iemand zijn verloren aan corona of bang zijn iemand te verliezen. Of een andere reden, wie zal het zeggen. Ik zie weinig begrip voor elkaar aan beide kanten van de medaille.
Precies. En dat gaat ook tot extra doden leiden op termijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat mensen niet inzien dat er toch wat mensen geraakt worden door de maatregelen. Mensen waarvan nu operaties uitgesteld worden; of mensen die hun werk niet (meer) kunnen doen zullen er wel iets anders instaan in vergelijking tot mensen die niet geraakt worden.
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan moeten we mijn inziens ophouden met pleisters plakken (lees: mensen onder de duim proberen te houden met maatregelen die te lang vergen)
En het probleem bij de kern aanpakken: uitbreiden van zorgcapaciteit.
Al dat geld dat nu in de burgers gepompt wordt met al die corona regelingen, daar hadden ze ook een mooie campagne voor op kunnen starten voor het aantrekkelijker maken van het beroep etc. Etc.
Heb jij ze gezien? Ik niet namelijk.
Maar het tij kan nog keren ..
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.
Kan wel zijn maar ik heb het idee dat lang niet voor alle taken in de Covid19 zorg deze opleiding vereist is.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.
Ik ben zeker met je eens dat dit een wake up call is voor ons kabinet. Er is best in de zorg gesneden laatste jaren, mede ook door de vergrijzing. Nu dat alleen erger wordt, is het wel echt nodig om nog meer geld te investeren in personeel en kennis en meer flexibiliteit in te bouwen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.
En dit inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2020 12:26 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar ik heb het idee dat lang niet voor alle taken in de Covid19 zorg deze opleiding vereist is.
Maar goed, ik kan het ook mis hebben.
Dit is niet de eerste en ook niet de laatste pandemie. Maar denk daarom dat er derhalve niks gaat veranderen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.
Voor mijn omgeving: 2 ziekenhuizen met een opnamestop. Als je daar op de SEH komt dan kun je niet worden opgenomen want er zijn 0 bedden vrij.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Wil je ophouden met fake news, anders verwijs ik je door naar BNW.
[ afbeelding ]
Of vraag het anders aan @:Lenny_Leonard die werkt aan de verdeling van patiënten in een ziekenhuis.
Gratis tips:quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Zin in!
spatscherm!quote:Op woensdag 9 december 2020 15:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Gratis tips:
Draag een beschermende bril en sportschoenen.
Met meer dan drie bezoekers rondom de kerststal? Bedankt voor het enorm hoge dodental!quote:Op woensdag 9 december 2020 12:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Kerst 2020:
4 gasten bij het diner, is drukte op de IC.
Inderdaad maar hou je ook rekening dat lang niet iedereen de ernstige vorm krijgen, veel mensen komen er met een lichte verkoudheid vanaf.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfffff
Ze kunnen langs lopen wat ze willen, maar ze mogen binnen niet controleren.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:17 schreef RAVW het volgende:
gewoon je aan de regels houden dan zijn we er sneller van af .. :-)
Ik verwacht nog wel dat ze eerste en tweede kerstdag veel politiesmensen langs de huizen gaan en controleren of mensen met max 3 zitten , dus dat kan de schatkist wer aardig spekken, ik kijk van deze regering echt niet meer op als ze dit nog gaan doen ook
noodveroordening dan mogen ze gewoon binnen vallen dus dat word echt niet moeilijk danquote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze kunnen langs lopen wat ze willen, maar ze mogen binnen niet controleren.
En waar staat precies dat je dan strafbaar bent?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:17 schreef RAVW het volgende:
Ik verwacht nog wel dat ze eerste en tweede kerstdag veel politiesmensen langs de huizen gaan en controleren of mensen met max 3 zitten , dus dat kan de schatkist wer aardig spekken, ik kijk van deze regering echt niet meer op als ze dit nog gaan doen ook
Nee met een noodverordening mogen ze dat ook niet. Er staat ook expliciet in de corona wet dat dit gewoon niet mag. Full lockdown geeft ze ook niet de mogelijkheid om zomaar binnen te lopen, de overheid en hun dienaren mogen namelijk gewoonweg niet zomaar jouw huis betreden zonder tussenkomst van een rechter.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
noodveroordening dan mogen ze gewoon binnen vallen dus dat word echt niet moeilijk dan
om zo naar binnne te lopen
maar zo snel zal het hopelijk niet lopen of ze moeten volgende week ineens met een full lockdown komen
omdat je niet meerd an 3 mensne mag ontvangen met de kerst , net zo geschreven regel als 1,5 m afstand houdenquote:Op woensdag 9 december 2020 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En waar staat precies dat je dan strafbaar bent?
ik ben niet verbaasd dat we weer zulke stijgingen zien met dit -edit- niet op de persoon spelen hierquote:Op zondag 6 december 2020 19:17 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Daar zal een kerst etentje met 4 gasten geen verandering in brengen. En anders gaat men wel aan iets anders dood.
dat ligt er echt aan waar je komt:quote:Op woensdag 9 december 2020 19:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat je niet meerd an 3 mensne mag ontvangen met de kerst , net zo geschreven regel als 1,5 m afstand houden
nou die word niet of nouwelijks nageleeft
ach hier ook zat hoor , gewoon st klaar vieren met 10 man in huis , ik zie ze hier egwoon evel nog ebzoek ontvangen van diverse mensen of er helemaal geen cororna is en dna ook nog even daarna even wat dingen halen bij de gamma of formidoquote:Op woensdag 9 december 2020 19:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben niet verbaasd dat we weer zulke stijgingen zien met dit -edit- niet op de persoon spelen hier
dat zie je hier ook wel hoor , maar als je dna black friday zag en hoorde in de grote steden , dat ze gewoon weer overelkaar heen kropen , of je dit nu met of zonder mondkapje doet , het is gewoon niet verstandigquote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ligt er echt aan waar je komt:
een gemiddelde AH hier doet iedereen zijn best, een gemiddelde jumbo hier heeft men er volledig lak aan.
centrum probeert men het wel maar ivm kleine straatjes: nope.
gemeente pakt dan ook niet door
Maar de politie mag niet zomaar binnenkomenquote:Op woensdag 9 december 2020 19:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat je niet meerd an 3 mensne mag ontvangen met de kerst , net zo geschreven regel als 1,5 m afstand houden
nou die word niet of nouwelijks nageleeft
https://www.rijksoverheid(...)r-in-eenvoudige-taalquote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar de politie mag niet zomaar binnenkomenZeker niet om even te checken of je je daaraan houdt. Daarvoor is aanleiding nodig (nsburen, volle fietsenstalling voor het huis). Dus zal wel meevallen met die handhaving. En ik heb ook nog geen artikel gezien waarin dat expliciet staat omschreven dat je dan strafbaar bent.
Ja want dat aan de regels houden hielp de afgelopen 9 maanden ook zo goed. :-)quote:Op woensdag 9 december 2020 19:17 schreef RAVW het volgende:
Waar staat het gedeelte dat je dan strafbaar bent in de eigen woning?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)r-in-eenvoudige-taal
Zeg dat ze de Brugse zot niet vergeten.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn schoonouders komen uit België. Met een paar Leffes
je mag dus niet met te veel mensen zijn , er zijn al zat mensen bekeurt omdat ze met te vele waren , ook feestjes worden ook gelijk stop gezetquote:Op woensdag 9 december 2020 20:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar staat het gedeelte dat je dan strafbaar bent in de eigen woning?
Ik ook nietquote:Op woensdag 9 december 2020 19:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben niet verbaasd dat we weer zulke stijgingen zien met dit -edit- niet op de persoon spelen hier
En hoe lang duurt een seizoen bij jou dan wel niet?quote:Op woensdag 9 december 2020 20:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja want dat aan de regels houden hielp de afgelopen 9 maanden ook zo goed. :-)
Misschien eens gewoon accepteren dat we, wat we ook proberen, dit gewoon uit moeten zitten omdat het het griep seizoen is?!
Verkoudheidsvirussen en andere virussen zijn er altijd. Alleen vanaf september tot en met maart/april meer omdat men dichter op elkaar zit en de weerstand minder is.Wat dat betreft gedraagt het corona virus zich niet anders en is dat duidelijk aan de cijfers af te lezen.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:41 schreef Samhain het volgende:
[..]
En hoe lang duurt een seizoen bij jou dan wel niet?
Dat kunnen ze 1000 keer neerzetten, maar Rutte onderstreepte ook nog een keer duidelijk: achter de voordeur word er niet gehandhaafd. Dus ja, je mag in theorie niet meer dan 3 mensen ontvangen. Als jij zo achterlijk bent om de gordijnen open te laten staan aan de voorkant zodat de politie van buitenaf kan waarnemen dat je overduidelijk in overtreding bent vraag je er om, maar zolang jij gewoon zorgt dat ze het van buitenaf niet kunnen zien kan je desnoods 100 man binnen ontvangen. Zolang je geen geluidsoverlast veroorzaakt mogen ze helemaal noppes.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat kunnen ze 1000 keer neerzetten, maar Rutte onderstreepte ook nog een keer duidelijk: achter de voordeur word er niet gehandhaafd. Dus ja, je mag in theorie niet meer dan 3 mensen ontvangen. Als jij zo achterlijk bent om de gordijnen open te laten staan aan de voorkant zodat de politie van buitenaf kan waarnemen dat je overduidelijk in overtreding bent vraag je er om, maar zolang jij gewoon zorgt dat ze het van buitenaf niet kunnen zien kan je desnoods 100 man binnen ontvangen. Zolang je geen geluidsoverlast veroorzaakt mogen ze helemaal noppes.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
Feestjes is een ander verhaal, meestal is er dan van buitenaf prima waar te nemen dat wat er binnen gebeurd niet de bedoeling is, of het gebeurd niet achter de voordeur maar bijvoorbeeld in een tuin of in een schuur.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
je mag dus niet met te veel mensen zijn , er zijn al zat mensen bekeurt omdat ze met te vele waren , ook feestjes worden ook gelijk stop gezet
Er zijn toch geen landen meer die geel zijn?quote:Op woensdag 9 december 2020 23:28 schreef VacaLoca het volgende:
Wij gaan op vakantie naar een code geel bestemming. Is dat volgens de maatregelen? Misschien niet op de letter maar is op vakantie naar een corona-arm eiland en vooraf testen om daar buitendeurs te leven met z'n tweeën een groter risico dan in NL naar de kapper of ikea te gaan en met kerst met z'n vijfen dezelfde lucht te ademen?
Ik probeer altijd gezond verstand te gebruiken qua risico inschatting. Ik spreek niet binnen af, sinds maart niet en horeca ook alleen buiten gezeten. Vaak dus strenger naar mijzelf dan wat van de regels mocht.
Maar dezelfde mensen die wel straks met z'n achten waarschijnlijk aan tafel zitten spreken wrs wel massaal schande over vakantie gangers.. wat ons er misschien nog van belet om te gaan.
China is geelquote:Op woensdag 9 december 2020 23:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn toch geen landen meer die geel zijn?
https://www.nederlandwere(...)bben-welke-kleurcode
Jouw inziens is redelijk self centered, want nee drie mensen maken niet uit, maar als elk huishouden in Nederland zo beredeneert, maakt het wel uit. Maar ik lees dat jij een uitzonderingspositie hebt, zolang het alleen jouw drie extra gasten zijn, dus he, voel je vooral niet bezwaard.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee, zal ik nooit achter komen want ik zal me nooit vrijwillig laten testen.
En al mocht ik besmet raken die 3e kerstdag omdat er 1 of 2 mensen 'te veel' zijn (waar hebben we het over?) Dan nog denk ik niet dat je de volgende dag al klachten hebt, wel?
Mijn man en ik zijn samen een huishouden. Je mag max 3 mensen ontvangen meen ik? Dus dat is 5. Nah.. het is nog niet helemaal duidelijk bij sommige vrienden. Maar die 1/2/3 mogelijk extra mensen gaat het verschil dan ook niet echt meer maken mijn inziens.
Nee hoor ze heeft geen uitzonderingspositie, want de extra gasten die bij mij komen maken ook niet uitquote:Op donderdag 10 december 2020 02:23 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Jouw inziens is redelijk self centered, want nee drie mensen maken niet uit, maar als elk huishouden in Nederland zo beredeneert, maakt het wel uit. Maar ik lees dat jij een uitzonderingspositie hebt, zolang het alleen jouw drie extra gasten zijn, dus he, voel je vooral niet bezwaard.
Even wat (retorische) vragen als advocaat van de duivel:quote:Op donderdag 10 december 2020 12:59 schreef Anne het volgende:
Ik vind het wel lastig..
Als zoon en dochter met aanhang naar mijn schoonmoeder gaan, zijn we in overtreding met één persoon teveel.
Maar als we schoonmoeder en dochter met aanhang naar bijvoorbeeld ons laten komen, doen we het wel volgens de regels, terwijl het dezelfde samenstelling is.
Ik wil mijzelf eigenlijk wel aan de regels houden, dus zou het niet bij mijn schoonmoeder kunnen (en ik ben volgens mij de enige die er zo over denkt..), maar het is natuurlijk wel een beetje krom.
Kerst bij mijn ouders gaan we in ieder geval wel opsplitsen, anders zijn we daar met twee teveel.
Dus daar gaan we wel aan de regels voldoen.
Natuurlijk is thuisblijven altijd beter, maar word ik daar dan weer gelukkiger van?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Even wat (retorische) vragen als advocaat van de duivel:
Wat het doel is achter de regels probeer ik me dan altijd af te vragen?
Mocht je er serieus rekening mee houden dat er iemand besmet is, is het dan überhaupt verstandig elkaar op te zoeken?
Of acht je de kans klein en/of wil je het risico wel nemen? In dat geval, maakt één persoon meer of minder dan uit? Zonder voor de excessen te gaan? En is het dan niet beter extréém goed afstand te houden gedurende zo'n avond, en je minder druk te maken om de aantallen?
Blind voor de regels gaan is één ding. Focussen op het achterliggende is een tweede.
Als ze hadden gezegd dat je maximaal met 10 bij elkaar mag zijn, had je er dan minder moeite mee gehad? (terwijl dit aan het feitelijke risico niets verandert)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |