abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 09:47:36 #51
236264 crew  capricia
pi_196594857
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_196594978
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen. O+
We doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_196595296
ja, gewoon met zijn 2en beide kerstdagen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 7 december 2020 @ 10:44:10 #54
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_196595574
Ik ga het de ene dag vieren met mijn ouders en mijn broer en schoonzusje, en de 2e dag zie ik wel. Hadden het liever ook met meer gevierd en bij mij zijn ze gewoon welkom als ze willen langskomen, ik ga niemand aan de deur weigeren in deze dagen.
At the end Justice will prevail
  maandag 7 december 2020 @ 10:47:35 #55
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196595623
Ja, ik zou eigenlijk naar mijn moeder in Frankrijk gaan om daar met de rest van de familie kerst te vieren, maar dat doen we dit jaar maar niet.

Een dag vier ik nu met een bevriend stel, de andere dag... weet ik nog niet. Mijn broer had me uitgenodigd om bij hem en zijn gezin te komen eten, ik denk dat ik dat doe. Drie volwassenen en twee kinderen onder de 12 dan, mag dat? Ik heb eigenlijk geen idee.
  maandag 7 december 2020 @ 12:29:18 #56
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196597109
Nou ja, de waarheid is iets genuanceerder dan een absoluut nee. Wij spacen onze irreguliere contacten een beetje zodat we niet alvast de volgende groep te smetten. Met kerst lukt dat niet zo makkelijk, maar dat is ook niet écht gevraagd, de 'regels' zeggen een X aantal personen per bezoek, dus je kunt prima eerste kerstdag sochtends ergens op bezoek en savonds elders eten en dan tweede kerstdag naar de andere kant van de familie. Daar is niets van gezegd. Mij boeien die regels an sich niets, maar de gezondheid van mijn familie dan weer wel. Een mocht het dan eens gaan om 2 of 3 man te veel op een locatie is dat niet zo erg, maar je gaat aan de andere kant ook geen zaaltje huren om het alsnog met 30 man te kunnen vieren :P zoals ik ook al heb gehoord.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator / Redactie FP maandag 7 december 2020 @ 12:37:57 #57
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_196597225
Noem het een BLM protest in besloten kring en nodig de hele bups uit. Kenne ze je niks make!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_196597246
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hou me er wel aan.
dan kan je beter volledig geïsoleerd gaan leven komende 2 jaar.
pi_196597436
Eigen familie is klein (alleen ouders), dus dat wordt geen probleem. Schoonfamilie is groter, dus daar komen corona-regels prima van pas om dit jaar vooral niet langs te komen ^O^
pi_196597448
Ja en nee. Met de familie bij elkaar, zoals vorig jaar, doen we dit jaar niet, maar het gezin (ouders, twee broers, mijn vrouw en zoon) wel. Ik heb me het hele jaar keurig aan de regels gehouden (ja, echt!), dus nu maar even twee dagen burgerlijk ongehoorzaam.
pi_196597491
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:51 schreef DjVero het volgende:
Ja en nee. Met de familie bij elkaar, zoals vorig jaar, doen we dit jaar niet, maar het gezin (ouders, twee broers, mijn vrouw en zoon) wel. Ik heb me het hele jaar keurig aan de regels gehouden (ja, echt!), dus nu maar even twee dagen burgerlijk ongehoorzaam.
en velen met jou....moeten ze allemaal zelf weten maar voorlopig kunnen we versoepelingen wel op onze buik schrijven.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:54:59 #62
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196597508
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?

Top, dan is het een prima deal lijkt me, veel plezier! ^O^
pi_196597523
Dat de restaurants half/eind januari niet weer open kunnen, is op conto van alle mensen die perse met kerst de regels moeten overtreden.

Thanks...
pi_196597535
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?

Sinterklaas/kerst MOET gevierd worden....en natuurlijk heeft iedereen recht op zorg.
pi_196597541
quote:

Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!

"Heeft u kerst gevierd met de hele familie?"
"Nee, ik was alleen op mijn zolderkamer"
"Henk, hier kan er weer één aan de beademing!"

^O^
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:58:47 #66
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196597590
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:56 schreef DjVero het volgende:

[..]

Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!

"Heeft u kerst gevierd met de hele familie?"
"Nee, ik was alleen op mijn zolderkamer"
"Henk, hier kan er weer één aan de beademing!"

^O^
I know, mijn post was vooral symbolisch bedoeld ;)

Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"

Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".

Pfffff :{w
pi_196597614
quote:
13s.gif Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"

Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".

dat noemen ze egoïstische klootzakken....verbaast me hoeveel er daarvan zijn.
pi_196597633
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
Dat kunnen ze niet tenzij ze een reden hebben een woning binnen te gaan. Beste kun je een melding maken wegens geluidsoverlast wanneer je denkt dat er teveel mensen bij elkaar zijn
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196597642
quote:
13s.gif Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.

Daarnaast zijn er ook mensen die willens en wetens bezopen achter het stuur kruipen, tegen een boom knallen en ook zorg opeisen (als ze nog kunnen praten). Just sayin' ;)
pi_196597840
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:01 schreef DjVero het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.

Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.

Iedereen wil dat 2021 niet net zo'n kutjaar wordt.
pi_196597942
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef babylon het volgende:

[..]

Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.

Iedereen wil dat 2021 niet net zo'n kutjaar wordt.
Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.

1. Het treft 95% (of wat is het precieze getal eigenlijk??) van de bevolking niet of nauwelijks.
2. Volgend jaar is er een vaccin.

Dat daardoor hele sectoren omvallen en de zorg overbelast raakt, is ontzettend klote, maar in hun (en de mijne ook een beetje) ogen collateral damage. Asociaal? Zeker, maar dat zit nou eenmaal in veel mensen. Plus, we leven in een ik-ik-ik-maatschappij.
Ik denk dat de regering dat ook echt wel weet en dat ze hopen met deze regel de schade zo minimaal mogelijk proberen te houden, omdat er natuurlijk altijd wel een groep is die zich er wél braaf aan houdt.
pi_196598064
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:20 schreef DjVero het volgende:

[..]

Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.

1. Het treft 95% (of wat is het precieze getal eigenlijk??) van de bevolking niet of nauwelijks.
2. Volgend jaar is er een vaccin.

Dat daardoor hele sectoren omvallen en de zorg overbelast raakt, is ontzettend klote, maar in hun (en de mijne ook een beetje) ogen collateral damage. Asociaal? Zeker, maar dat zit nou eenmaal in veel mensen. Plus, we leven in een ik-ik-ik-maatschappij.
Ik denk dat de regering dat ook echt wel weet en dat ze hopen met deze regel de schade zo minimaal mogelijk proberen te houden, omdat er natuurlijk altijd wel een groep is die zich er wél braaf aan houdt.
Ik ben niet van het 'tis niet anders, dus dan maar laten gebeuren' principe :)
pi_196598160
Het is geen afspraak met mij en ook geen rechtsgeldig voorschrift ondanks dat men dat zo doet overkomen, dus er is niks om me aan te houden.

Dat neemt overigens niet weg dat twee stuks gezelschap verspreidt over twee kerstdagen al heel wat zou zijn deze kerst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196601088
quote:

Wanneer degenen "die schijt hebben" zeggen dat ze bij de Ikea of Efteling in de rij hebben gestaan, of in één of andere gereformeerde kerk met honderden gristenen psalmen hebben opgedreund, mogen ze gewoon een beroep op de zorg doen hoor...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  roze maandag 7 december 2020 @ 16:17:27 #75
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196601093
Ja
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')