Ik hou me er wel aan.quote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
We doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen.quote:Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen.
dan kan je beter volledig geïsoleerd gaan leven komende 2 jaar.quote:Op maandag 7 december 2020 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hou me er wel aan.
Niet voor de politie of de wetgever, maar omdat ik besmettingen wil voorkomen.
en velen met jou....moeten ze allemaal zelf weten maar voorlopig kunnen we versoepelingen wel op onze buik schrijven.quote:Op maandag 7 december 2020 12:51 schreef DjVero het volgende:
Ja en nee. Met de familie bij elkaar, zoals vorig jaar, doen we dit jaar niet, maar het gezin (ouders, twee broers, mijn vrouw en zoon) wel. Ik heb me het hele jaar keurig aan de regels gehouden (ja, echt!), dus nu maar even twee dagen burgerlijk ongehoorzaam.
Sinterklaas/kerst MOET gevierd worden....en natuurlijk heeft iedereen recht op zorg.quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?
Top, dan is het een prima deal lijkt me, veel plezier!
Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Spreken we dan ook af met diegenen die schijt gaan hebben en kerst met de hele familie en schoonfamilie vieren, dat ze dan ook zo stoer zijn om bij een eventuele zware covid besmetting geen beroep te doen op de zorg?
I know, mijn post was vooral symbolisch bedoeldquote:Op maandag 7 december 2020 12:56 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zolang je dat nooit kunt checken, wens ik je veel succes met deze regel!
"Heeft u kerst gevierd met de hele familie?"
"Nee, ik was alleen op mijn zolderkamer"
"Henk, hier kan er weer één aan de beademing!"
dat noemen ze egoïstische klootzakken....verbaast me hoeveel er daarvan zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
I know, mijn post was vooral symbolisch bedoeld
Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"
Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".
Pfffff
Dat kunnen ze niet tenzij ze een reden hebben een woning binnen te gaan. Beste kun je een melding maken wegens geluidsoverlast wanneer je denkt dat er teveel mensen bij elkaar zijnquote:Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe kan de politie controleren of de mensen tijdens de kerst zich aan de maatregelen houden??
Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schijthekel aan die lui die wel bléren van "ik wil dit, ik wil dat.... niemand gaat mij vertellen hoeveel mensen ik mag proppen in mijn huiskamer!!!!"
Maar als ze dan opeens twee weken later zwaar benauwd zijn en 39 graden koorts hebben komen ze wel jankend bij die eerste hulp post aanzetten. "Help me.... help me".
Pfffff
Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.quote:Op maandag 7 december 2020 13:01 schreef DjVero het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het is voor veel mensen al zo'n kutjaar geweest. Een klein lichtpuntje, wat kerst toch is voor velen, mag je mensen wel gunnen, vind ik. Met twintig man kerst gaan vieren, vind ik dan ook weer onfatsoenlijk.
Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.quote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Als je buikpijn hebt van teveel taart eten, ga je jezelf ook niet troosten met een extra stuk taart.
Iedereen wil dat 2021 niet net zo'n kutjaar wordt.
Ik ben niet van het 'tis niet anders, dus dan maar laten gebeuren' principequote:Op maandag 7 december 2020 13:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Er zijn twee factoren waardoor ik op z'n minst kan begrijpen waarom mensen menen toch uitgebreid kerst te moeten gaan vieren.
1. Het treft 95% (of wat is het precieze getal eigenlijk??) van de bevolking niet of nauwelijks.
2. Volgend jaar is er een vaccin.
Dat daardoor hele sectoren omvallen en de zorg overbelast raakt, is ontzettend klote, maar in hun (en de mijne ook een beetje) ogen collateral damage. Asociaal? Zeker, maar dat zit nou eenmaal in veel mensen. Plus, we leven in een ik-ik-ik-maatschappij.
Ik denk dat de regering dat ook echt wel weet en dat ze hopen met deze regel de schade zo minimaal mogelijk proberen te houden, omdat er natuurlijk altijd wel een groep is die zich er wél braaf aan houdt.
Wanneer degenen "die schijt hebben" zeggen dat ze bij de Ikea of Efteling in de rij hebben gestaan, of in één of andere gereformeerde kerk met honderden gristenen psalmen hebben opgedreund, mogen ze gewoon een beroep op de zorg doen hoor...quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ach tieft toch op man. Alcohol en sigaretten nog steeds volop te koop. Kanker doodsoorzaak nummer 1. En dan moeten wij nu in deze specifieke situatie opeens empathie hebben met de zorg en de kwetsbaren terwijl men hun hele leven lang voor zorg betaald?quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfffff
Dit soort domme onderbuik retoriekquote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Iedereen verdient zorg. Empathie is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit soort domme onderbuik retoriek
Daar blijf ik me vooral over verbazen
Wat een grap, alsof de zorg erop zit te wachten om zich te gaan lopen vervelenquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit soort domme onderbuik retoriek
Daar blijf ik me vooral over verbazen
Yessssquote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Tyf zelf op pannenkoek.quote:Op maandag 7 december 2020 23:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ach tieft toch op man. Alcohol en sigaretten nog steeds volop te koop. Kanker doodsoorzaak nummer 1. En dan moeten wij nu in deze specifieke situatie opeens empathie hebben met de zorg en de kwetsbaren terwijl men hun hele leven lang voor zorg betaald?
Ik ga altijd al langs bij familie (1e graad en aanhang). Daarbuiten hou ik zeer beperkt en daar vier ik normaalgesproken toch geen kerst mee. Nu zijn we dus met 8 volwassenen en wat kinderen (1e graad familie), maar die zie ik normaliter ook iedere week. Zou niet weten waarom ik dat met kerst anders zou doen.quote:Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfffff
Dit idd. Wij hebben expres het hele jaar het risico genomen dat oma kan sterven. Echter hadden we al lang door dat dit wel even ging duren en ze een jaar opsluiten zou ook zorgen dat ze stierf door eenzaamheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ga altijd al langs bij familie (1e graad en aanhang). Daarbuiten hou ik zeer beperkt en daar vier ik normaalgesproken toch geen kerst mee. Nu zijn we dus met 8 volwassenen en wat kinderen (1e graad familie), maar die zie ik normaliter ook iedere week. Zou niet weten waarom ik dat met kerst anders zou doen.
Het is ook de onbepaalde duur van dit al die nogal uitmaakt hoe je hiermee omgaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Wij hebben expres het hele jaar het risico genomen dat oma kan sterven. Echter hadden we al lang door dat dit wel even ging duren en ze een jaar opsluiten zou ook zorgen dat ze stierf door eenzaamheid.
Dus in principe gewoon met familie zoals elk jaar. Dat zijn 9 mensen die elkaar toch al constant zien.
Kun je vinden. Maar ik werk in de zorg en heb gezien hoe het er aan toe gaat/ging op de verpleeghuizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja, dit topic laat wel goed zien waar het mis gaat. De kortzichtige egoïstische Nederlander die niey verder kijkt dan ik ik ik en het lolletje in het moment. Is het hele jaar al de rode draad dus waarom zou het met kerst anders zijn?
Je mag wel bij mij komenquote:Op zondag 6 december 2020 19:18 schreef Mortaxx het volgende:
Ja maar dat is omdat ik toch nergens welkom ben
Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nouja, dit topic laat wel goed zien waar het mis gaat. De kortzichtige egoïstische Nederlander die niey verder kijkt dan ik ik ik en het lolletje in het moment. Is het hele jaar al de rode draad dus waarom zou het met kerst anders zijn?
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?
Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...
Ach hou toch op, er zitten nog altijd ieder weekend meerdere malen per dag honderden gristenen in gereformeerde kerken bij mekaar vanwege de drogreden "vrijheid van religie" en de mensen staan nog altijd rijendik bij de ikea, mediamarkt en albert heijn omdat vvd'ers een stijve krijgen van multinationals.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Omdat meneer Janssen niet geholpen kan worden aan zijn kankercellen doordat meneer Petersen wekenlang een bed en personeel bezet houdt omdat hij niet bang was voor het virus en toch met zijn hele familie zichzelf vol heeft gevreten met kerst...
Niet in je feestelijke kerstservet?quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:50 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik wel; ook tijdens kerst hoest/nies ik gewoon in mijn elleboog.
Nee, die is daar niet voor bedoelt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Niet in je feestelijke kerstservet?
Kwalijk als mensen met meer dan 3 familieleden kerst gaan vieren? Hou op man. Zolang er dagelijks 2000 mensen op een school rondlopen. Weetikveel hoeveel honderd mensen in een primark rondlopen. Duizenden mensen door de straten lopen op black friday, kan iedereen van mij de rambam krijgen. Ik hield me redelijk aan de regels, ze kunnen nu van mij de pot op met die kutregels. Horeca wat al maanden dicht is en dan zien hoeveel mensen er in andere gebouwen mogen rondlopen slaat ook al nergens meer op.quote:Op zondag 6 december 2020 19:14 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
jammer zeg, ik vind dit wel vrij kwalijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |