abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:26:36 #101
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196615188
Kerst met 5 mensen (nu nog 1 of 2 teveel, maar na vanavond misschien niet meer).
Oud en Nieuw met zijn 4tjes (waarvan 1 <12jr). Geen gezin trouwens :).

Kan wel toch?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:31:17 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196615265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.
Dit klinkt als een ander probleem zoeken om het goed te praten. Obesitas, slechte gezondheid of wat anders is een groot probleem maar nu zitten we in een corona-pandemie. Mag de kans wel heel klein zijn dat je in een ziekenhuis belandt maar ondanks de hele kleine kans is bezetting in ziekenhuis nog steeds enorm hoog en daardoor blokkeer je wel de zorg die anderen nodig hebben.

Wellicht beland jij er zelf niet in, dat is mooi, maar je besmet wellicht wel je neefje en die besmet weer z'n klasgenoot en die weer zn vader die dan wel in ziekenhuis belandt. Kan je wel mooi zeggen; boeit me niet, ken hem toch niet.

Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch dat het toch niemand boeit dat een ander geen bestraling kan krijgen of een nieuwe heup zolang je maar zelf kerst kan vieren.
pi_196615483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit klinkt als een ander probleem zoeken om het goed te praten. Obesitas, slechte gezondheid of wat anders is een groot probleem maar nu zitten we in een corona-pandemie. Mag de kans wel heel klein zijn dat je in een ziekenhuis belandt maar ondanks de hele kleine kans is bezetting in ziekenhuis nog steeds enorm hoog en daardoor blokkeer je wel de zorg die anderen nodig hebben.

Wellicht beland jij er zelf niet in, dat is mooi, maar je besmet wellicht wel je neefje en die besmet weer z'n klasgenoot en die weer zn vader die dan wel in ziekenhuis belandt. Kan je wel mooi zeggen; boeit me niet, ken hem toch niet.

Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch dat het toch niemand boeit dat een ander geen bestraling kan krijgen of een nieuwe heup zolang je maar zelf kerst kan vieren.
Het ene sluit het andere niet uit. Valse tegenstelling.
Zo kan ik er ook nog wel wat van maken: 'zolang je maar zelf je sigaretje kan roken', of 'zolang je maar zelf kan motorrijden', of om het toch bij covid te houden als die zo'n uitzonderingspositie verdient: 'zolang je zelf maar naar buiten kan'. Supersubjectief. Iemand anders kan het prima verachtelijk vinden dat jij je überhaupt afgelopen halfjaar in een winkel hebt vertoont, want online bestellen kan toch ook? Hoe durf je zo'n risico te nemen voor de zorg?

Het blijft ook slechts gissen welke actie er daadwerkelijk een grotere kans heeft om impact te hebben op de zorg, zonder het in cijfers uit te drukken.

En zelf 'blokkeer' je de zorg? Maar anderen hebben hem nodig? En als die anderen dan covid hebben? Blokkeren die dan ook weer de zorg?
I'll give you something to do
pi_196615536
quote:

[..]

Dat de overheid zijn eigen wanbeleid en falen probeert te verhullen door de burger de schuld in de schoenen te schuiven is al erg genoeg, laat ons als burgers daar asjeblieft niet aan meedoen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:52:00 #105
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196615583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:35 schreef babylon het volgende:

[..]

Iedereen verdient zorg. Empathie is een heel ander verhaal.
Precies. Empathie voor die 98,5% van de bevolking die qua gezondheid amper iets merkt van corona maar zich wel 100% aan alle beperkingen moet houden ontbreekt. Na 9 maanden corona faal beleid zou het misschien niet eens een heel gek idee zijn het over een andere boeg te gooien zo langzamerhand.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196616163
Maar even wachten wat er vanavond uitkomt. Schoonfamilie is Duits. Voorlopig zijn de regels dat als ik daarheen ga, ik bij terugkomst 10 dagen in quarantaine ga. Das niet zo erg. Lastiger wordt het om ook aan de Duitse regels te voldoen dus als die blijven hoe ze nu zijn blijf ik denk in NL
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196616993
quote:

Je bent niet goed bij je hoofd. De meeste mensen leven al bijna een jaar in klote omstandigheden, we kunnen heel veel dingen niet doen en laten en nu ga je nog even zeggen dat men egoïstisch is als ze kerst gaan vieren?? De enige egoïsten zijn de politici en de overheid die niet overweg kunnen met het runnen van een land in een crisis en mensen zoals jij die alleen maar lopen te zeiken op anderen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:53 #108
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_196617473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik geef net aan dat het percentage mensen dat sowieso in het ziekenhuis beland met corona heel klein is. Dat volvreten is een veel groter probleem. Meneer Janssen kan niet geholpen worden aan zijn kankercellen omdat meneer Petersen een dikke vetzak is die in het ziekenhuis is beland met diabetes omdat ie bang is voor groente.
Goed punt! Meneer Janssen zou altijd voorrang moeten krijgen ^^
pi_196618135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, ik snap ook niet hoe mensen zo kortzichtig en egoïstisch kunnen zijn door zoveel dingen te ontnemen van het hele volk terwijl de meeste mensen 0,05% kans hebben om überhaupt in het ziekenhuis te belanden. Als je bang bent voor zo'n virus neem je zelf maatregelen, maar waarom wil je dat zo graag opleggen aan anderen?
|:( :')

,05/100*17.000.000 = 8500 mensen die in het ziekenhuis belanden als iedereen besmet zou raken in heel Nederland.
O.b.v. jouw cijfers.

We hebben al meer doden dan dat, terwijl lang niet iedereen in Nederland besmet is geweest. En dan heb jij het over mensen in ziekenhuis.
Als je het logisch verstand mist om dit soort feitjes te checken, dan wordt discussie's voeren wel heel moeilijk.
Eerst denken, dan typen
pi_196618273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:24 schreef Piger het volgende:

[..]

|:( :')

,05/100*17.000.000 = 8500 mensen die in het ziekenhuis belanden als iedereen besmet zou raken in heel Nederland.
O.b.v. jouw cijfers.

We hebben al meer doden dan dat, terwijl lang niet iedereen in Nederland besmet is geweest. En dan heb jij het over mensen in ziekenhuis.
Als je het logisch verstand mist om dit soort feitjes te checken, dan wordt discussie's voeren wel heel moeilijk.
Want hij zegt dat 0,05% van de bevolking in het ziekenhuis komt te liggen? :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:48:28 #111
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_196618533
Mijn moeder heeft zes kinderen. Ik weet niet zeker of ik in de top 3 zit dus houden we ons er maar niet aan om de openbaring van onze ranking uit te stellen tot het lezen van het testament.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:49:41 #112
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196618558
Grappige poll, bijna 50/50.

Vanavond persco. dus als er geen versoepeling komt is het bij mij nee.
Ook mijn ouders hebben te veel kinderen/kleinkinderen :D
pi_196619845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:31 schreef CR7 het volgende:

[..]

Want hij zegt dat 0,05% van de bevolking in het ziekenhuis komt te liggen? :')
Nee. Hij zegt dat 0,05% van mensen met Covid in ziekenhuis terecht komt.
We hebben al meer doden dan dat. Dus dat percentage is veel te laag.
Lees eens beter.
Eerst denken, dan typen
pi_196619952
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:10 schreef Piger het volgende:

[..]

Nee. Hij zegt dat 0,05% van mensen met Covid in ziekenhuis terecht komt.
We hebben al meer doden dan dat. Dus dat percentage is veel te laag.
Lees eens beter.
Over lezen gesproken. Wordt er niet gezegd 'meeste mensen'?
pi_196619980
Gestemd op zeker niet. Gewoon kerst vieren met hele familie van 20 man :).
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:27:11 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196620082
Ik ga me er niet helemaal aan houden.

Maar degene met wie ik het vier horen allemaal bij de eigen kring waarvan ik weet dat ze verantwoordelijk hiermee omgaan. En er ook de afspraak is het binnen beperkte kringen te houden sinds de Corona crisis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:28:44 #117
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196620101
Kerst waarschijnlijk wel. Oud en nieuw absoluut niet. Dat is mijn dag.
pi_196620515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Over lezen gesproken. Wordt er niet gezegd 'meeste mensen'?
Dat wordt gezegd maar is nog steeds complete onzin.
Vanaf de 40 jaar is het al minimaal 0,5% (dus factor 10 hoger) en oplopend. En meer dan 50% van onze bevolking is ouder dan 40.
Eerst denken, dan typen
pi_196620885
quote:

[..]

Maar goed, Nederland is op dit moment zo egoistisch
Nederland,heel Nederland, ja? Flikker op man. Een kleine groep is misschien egoïstisch. Omdat ze maar illegale feestjes blijven organiseren. Ik en 98% met mij houdt zich aan de regels zoals het kabinet wil. We leven al bijna een jaar met beperkingen. In China zijn ze ondertussen alweer maanden lang weer gewoon aan het doen. Als je ziet wat voor maatregelen er zijn, zijn ze mij iig kwijt met de komende maanden aan regels houden. Scholen waar 2000 mensen op 1 dag mogen rondlopen, maar een kroeg of restaurant waar nog geen 10 mensen in mogen. Mensen die aan het lopen zijn moeten een mondkap op, zodra je zit mag die af, ook al zit je met 20 mensen op 1 gang te werken. Schiet mij maar lek met die rare maatregelen.
pi_196621254
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Piger het volgende:

[..]

Dat wordt gezegd maar is nog steeds complete onzin.
Vanaf de 40 jaar is het al minimaal 0,5% (dus factor 10 hoger) en oplopend. En meer dan 50% van onze bevolking is ouder dan 40.
Oh ja het klopt volgens mij niet. 0,05% was volgens mij de kans dat je er aan zou overlijden. De kans dat je in het ziekenhuis belandt heb ik ergens een stuk over gelezen maar kan het niet meer vinden. Maar los daarvan is de kans in ieder geval heel klein. De meeste mensen krijgen namelijk niet eens corona of krijgen het wel maar het doet niets. Overigens heb ik het gevoel dat mensen (door angst) nu ook veel sneller naar het ziekenhuis gaan dan bij bijv. griep.
Facts don't care about your feelings
pi_196621393
Maar wat ik niet begrijp is het volgende, jullie janken allemaal het hardst over de hardste 9 maanden die je ooit hebt meegemaakt. ( :') ) Vervolgens zijn er allerlei adviezen om de duur zo kort mogelijk te maken en die gooi je allemaal in de wind vanwege een kerstdiner waardoor je sowieso twee weken langer met deze zooi zit.

Bliep?
pi_196621629
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef Document1 het volgende:
Maar wat ik niet begrijp is het volgende, jullie janken allemaal het hardst over de hardste 9 maanden die je ooit hebt meegemaakt. ( :') ) Vervolgens zijn er allerlei adviezen om de duur zo kort mogelijk te maken en die gooi je allemaal in de wind vanwege een kerstdiner waardoor je sowieso twee weken langer met deze zooi zit.

Bliep?
Gaat echt niet korter duren. Het is uitzitten tot aan een toereikende vaccinatiegraad. En laten we daar nou net 0 invloed op hebben.
pi_196621845
quote:

Bliep?
nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196621960
quote:

Bliep?
Hoezo janken? Ik hou me vanaf maart al behoorlijk aan de maatregelen; thuiswerken, grote mensenmassa's vermijden, vrienden en familie veel minder bezoeken, niet op vakantie geweest, noem het allemaal maar op. Geen centje pijn, het is wat het is. Mag het me dan asjeblieft mateloos irriteren dat onze overheid het hartstikke prima vindt dat kerken nog altijd vol zitten met honderden gereformeerde zombies en dat de Efteling nog altijd open is, maar het wel nodig vind om de rest van de bevolking als stoute kleuters toe te spreken omdat ze met kerst hun familie zouden willen bezoeken?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196622444
Allemaal idioten hier die alleen maar met een vinger kunnen wijzen naar anderen. En hij dan en zij dan, hun wel, wij niet, boehoeeeee. Ga lekker je gang, doe wat je wilt doen. Van iedereen worden er offers gevraagd en iedereen mist zijn normale leven. als je dan nog geen eens het fatsoen hebt om je aan de maatregelen te houden, dan ben je wat mij betreft minderwaardig. Gelukkig ken ik persoonlijk niemand binnen mijn familie en vrienden/kennissen kring die zich niet aan de maatregelen houden. Mijn God, mag hopen dat er nooit een oorlog uitbreekt hier. Stelletje slapjanussen!!
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')