En dan komt de politie binnen mensen tellen denk je. Hahaquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In het COR en KLB subforum zie je genoeg mensen die bij het overschrijden van de corona maatregelen (teveel mensen in een huis) direct de politie gaan bellen. Dat zal vast wel een dingetje worden tijdens de kerst...
Vijf dagen/ week voor de eerste test thuisblijven en dan een dag voor de kerst tweede test doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Dit dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:53 schreef cemeteryslut het volgende:
Ja! Ik kijk uit naar een kerst waar ik niet drie dagen stad en land af moet om overal heel lang en uitgebreid te tafelen. We kijken thuis op de bank met de hond drie dagen LOTR en snacken. Misschien ga ik even bij een ouder langs op de koffie. Zin in!
I see what you did there.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:49 schreef Drekkoning het volgende:
Wij houden ons volledig aan de coronawet met Kerst. Regels die daar niet in voorkomen laat ik even links liggen.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Ik hou me ook gewoon aan de regels. De meeste mensen wel, denk ik.
Handhaving gaat het in ieder geval druk krijgen ja. Moeten we daar straks weer voor klappen..quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook een exponentiële stijging van burenruzies in de laatste weken van 2020.
Ze bellen maar lekker, het is niet verboden om thuis af te spreken dus wordt een kort telefoongesprek.quote:
Ik snap ook echt werkelijk waar niet datje er een goed of fijn gevoelvan krijgt om de moraalridder uit te hangen in deze.quote:
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Ik ga door de straten lopen en bij mensen naar binnen kijken, meer dan 3 gasten bel ik de politie.
Zin in!
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:31 schreef Twinkle20 het volgende:
1e en 2e kerstdag knallen om vanaf 6uur 's ochtends (tot nu toe) 1000 couverts afhaal te fiksen![]()
Maar dat zal nog wel meer worden nu zeker is dat de horeca dicht blijft.
3e kerstdag met een select gezelschap van in totaal een mannetje/vrouwtje of 6-8 doorbrengen. Kindjes bij opa en oma. Lekker eten, virtuele escaperoom oplossen met vrienden, weerwolven, gezelligheid.. zin in.
En 4e kerstdag uitslapen want dan ben ik zwaar vertieft denk ik
[..]
Ik snap ook echt werkelijk waar niet datje er een goed of fijn gevoelvan krijgt om de moraalridder uit te hangen in deze.
Wat brengt het je?! Je krijgt er niet eens geld voor.
Omdat dat gewoon zo is. Ook die mensen die de godganse dag met een mondkap buiten op lopen, precies zo. Allemaal mensen die willen laten zien aan mensen hoe goed ze wel bezig zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?
Of heb je corona?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Twinkle20 het volgende:
En 4e kerstdag uitslapen want dan ben ik zwaar vertieft denk ik
Misschien houdt zo'n snitcher zich zelf niet aan de regels. Daar zeg ik verder niets over.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom ga je er vanuit dat mensen die zich wel aan de regels houden dat alleen doen om een "deuger" te zijn en zich beter te voelen over zichzelf?
Je vergeet een 0.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja klopt, 1500 doden ofzo op een bevolking van 17 miljoen mensen. En nu?
Dat is het probleem ook niet echt. Probleem is dat er onvoldoende zorg is om de klap van het corona op te vangen en daarom zijn er dus maatregelen nodig.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja klopt, 1500 doden ofzo op een bevolking van 17 miljoen mensen. En nu?
Onzin, er is ieder jaar eenzelfde piek als we dit jaar gehad hebben. De zorg heeft bewezen dat ze het meer dan prima aan kunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet echt. Probleem is dat er onvoldoende zorg is om de klap van het corona op te vangen en daarom zijn er dus maatregelen nodig.
Geen idee, zal ik nooit achter komen want ik zal me nooit vrijwillig laten testen.quote:
Omdat mensen misschien willen dat de cijfers omlaag gaan? Of iemand zijn verloren aan corona of bang zijn iemand te verliezen. Of een andere reden, wie zal het zeggen. Ik zie weinig begrip voor elkaar aan beide kanten van de medaille.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Misschien houdt zo'n snitcher zich zelf niet aan de regels. Daar zeg ik verder niets over.
Ik geef aan dat ik niet zie wat het je brengt om andere mensen er aan te naaien.
Dus.. da's wel een interessante. Vior de mensen die wel van plan zijn om anderen te verlinken .. waarom?
Lijkt me wel leuk experiment om handhavingsverzoeken in te dienen etc.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Ik ga door de straten lopen en bij mensen naar binnen kijken, meer dan 3 gasten bel ik de politie.
Zin in!
Er is een oversterfte van ongeveer 15k, daar heb ik het over.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waarvan mensen MET corona zijn gestorven, niet perse DOOR corona.
Nou ik vindt van niet dus. En let op het doden cijfer gaat nog omhoog vanwege de patiënten die bijvoorbeeld met kanker te laat behandeld gaan worden want de reguliere zorg ligt groot deels plat nu. Ik denk dat wat jij post onzin is dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:47 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Onzin, er is ieder jaar eenzelfde piek als we dit jaar gehad hebben. De zorg heeft bewezen dat ze het meer dan prima aan kunnen.
-edit- dit soort fake news delen we dus niet meer hierquote:Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou ik vindt van niet dus. En let op het doden cijfer gaat nog omhoog vanwege de patiënten die bijvoorbeeld met kanker te laat behandeld gaan worden want de reguliere zorg ligt groot deels plat nu. Ik denk dat wat jij post onzin is dus.
Kerst 2020:quote:Op woensdag 9 december 2020 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee, zal ik nooit achter komen want ik zal me nooit vrijwillig laten testen.
En al mocht ik besmet raken die 3e kerstdag omdat er 1 of 2 mensen 'te veel' zijn (waar hebben we het over?) Dan nog denk ik niet dat je de volgende dag al klachten hebt, wel?
Mijn man en ik zijn samen een huishouden. Je mag max 3 mensen ontvangen meen ik? Dus dat is 5. Nah.. het is nog niet helemaal duidelijk bij sommige vrienden. Maar die 1/2/3 mogelijk extra mensen gaat het verschil dan ook niet echt meer maken mijn inziens.
Wil je ophouden met fake news, anders verwijs ik je door naar BNW.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Jij mag vinden wat je wilt, maar de cijfers en feiten liegen er niet om. Terwijl de kranten iedereen in angst proberen te houden zijn de ziekenhuizen ondertussen bijna helemaal leeg. Bel ze maar op en vraag even naar de status.
Dus de overheid zit een lolletje te maken is dat de eind conclusie?quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Jij mag vinden wat je wilt, maar de cijfers en feiten liegen er niet om. Terwijl de kranten iedereen in angst proberen te houden zijn de ziekenhuizen ondertussen bijna helemaal leeg. Bel ze maar op en vraag even naar de status.
Tuurlijk. Van twee ziekenhuizen ken ik de actuele cijfers en die zijn niet bijna helemaal leeg.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Denk dat mensen niet inzien dat er toch wat mensen geraakt worden door de maatregelen. Mensen waarvan nu operaties uitgesteld worden; of mensen die hun werk niet (meer) kunnen doen zullen er wel iets anders instaan in vergelijking tot mensen die niet geraakt worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat mensen misschien willen dat de cijfers omlaag gaan? Of iemand zijn verloren aan corona of bang zijn iemand te verliezen. Of een andere reden, wie zal het zeggen. Ik zie weinig begrip voor elkaar aan beide kanten van de medaille.
Precies. En dat gaat ook tot extra doden leiden op termijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat mensen niet inzien dat er toch wat mensen geraakt worden door de maatregelen. Mensen waarvan nu operaties uitgesteld worden; of mensen die hun werk niet (meer) kunnen doen zullen er wel iets anders instaan in vergelijking tot mensen die niet geraakt worden.
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan moeten we mijn inziens ophouden met pleisters plakken (lees: mensen onder de duim proberen te houden met maatregelen die te lang vergen)
En het probleem bij de kern aanpakken: uitbreiden van zorgcapaciteit.
Al dat geld dat nu in de burgers gepompt wordt met al die corona regelingen, daar hadden ze ook een mooie campagne voor op kunnen starten voor het aantrekkelijker maken van het beroep etc. Etc.
Heb jij ze gezien? Ik niet namelijk.
Maar het tij kan nog keren ..
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.
Kan wel zijn maar ik heb het idee dat lang niet voor alle taken in de Covid19 zorg deze opleiding vereist is.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het opleiden van een IC verpleegkundige duurt 6 jaar, voor de toekomst met de vergrijzing die voor de deur staat moet er zeker iets gebeuren, maar dat is zeker niet de oplossing voor dit probleem nu.
Ik ben zeker met je eens dat dit een wake up call is voor ons kabinet. Er is best in de zorg gesneden laatste jaren, mede ook door de vergrijzing. Nu dat alleen erger wordt, is het wel echt nodig om nog meer geld te investeren in personeel en kennis en meer flexibiliteit in te bouwen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.
En dit inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2020 12:26 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar ik heb het idee dat lang niet voor alle taken in de Covid19 zorg deze opleiding vereist is.
Maar goed, ik kan het ook mis hebben.
Dit is niet de eerste en ook niet de laatste pandemie. Maar denk daarom dat er derhalve niks gaat veranderen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar maak er dan tenminste een begin aan. Waarom zou dit de laatste pandemie zijn? Maar zelfs dat gebeurt niet. Genoeg mensen die nu werkloos zijn of dat binnen niet al te lange tijd gaan worden door dit hele gebeuren.
Voor mijn omgeving: 2 ziekenhuizen met een opnamestop. Als je daar op de SEH komt dan kun je niet worden opgenomen want er zijn 0 bedden vrij.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Wil je ophouden met fake news, anders verwijs ik je door naar BNW.
[ afbeelding ]
Of vraag het anders aan @:Lenny_Leonard die werkt aan de verdeling van patiënten in een ziekenhuis.
Gratis tips:quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Leonos het volgende:
Zin in!
spatscherm!quote:Op woensdag 9 december 2020 15:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Gratis tips:
Draag een beschermende bril en sportschoenen.
Met meer dan drie bezoekers rondom de kerststal? Bedankt voor het enorm hoge dodental!quote:Op woensdag 9 december 2020 12:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Kerst 2020:
4 gasten bij het diner, is drukte op de IC.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |