abonnement Unibet Coolblue
pi_196518091
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
  woensdag 2 december 2020 @ 16:31:49 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196518120
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral ook opvallend dat ze blijven roepen dat landen in de zomer te snel versoepeld hebben. Dat gebeurde echt bij hele lage cijfers toch pas in NL? Ik kan me herinneren dat we echt rond de 50 besmettingen per dag zaten; of er zelfs onder voor langere tijd. Of m'n geheugen laat me in de steek.

Maar als dat klopt; dan moet die versoepeling dus nog later komen? Dat impliceert echt dat we richting de 0 moeten of zo.
Ik zou niet zeggen, te snel versoepeld, maar eerder te slap verstrengd begin september. Had je gedurende de hele maand september de sportkantines dichtgehouden + horeca dicht om 22.00, dan was de R in die maand veel dichter bij de 1 geweest en had je ook met gerichtere maatregelen daarna de besmettingen kunnen proberen terug te dringen - of dat dan gelukt was, is een tweede. Nu moest het allemaal toch weer gehaast en met de botte bijl.
pi_196518161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen, te snel versoepeld, maar eerder te slap verstrengd begin september. Had je gedurende de hele maand september de sportkantines dichtgehouden + horeca dicht om 22.00, dan was de R in die maand veel dichter bij de 1 geweest en had je ook met gerichtere maatregelen daarna de besmettingen kunnen proberen terug te dringen - of dat dan gelukt was, is een tweede. Nu moest het allemaal toch weer gehaast en met de botte bijl.
De signaalwaardes waren in bepaalde regio's (zoals Adam en Rdam volgens mij) zelfs al in Augustus zorgwekkend. Maar toen is er gewoon niet ingegrepen want we "hadden het zo verdiend om effe lekker naar het terras te kunnen met z'n allen.."
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 16:40:15 #4
408813 crew  trein2000
pi_196518244
De EU heeft ook een meninkje: https://www.telegraaf.nl/(...)tel-een-avondklok-in

Lekker optimistisch wel zo -O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196518301
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
De EU heeft ook een meninkje: https://www.telegraaf.nl/(...)tel-een-avondklok-in

Lekker optimistisch wel zo -O-
Die mening mogen ze hebben maar dit is allemaal wel heel erg mosterd na de maaltijd.

Als de EU eens iets had kunnen betekenen voor haar lidstaten dan was het begin van het jaar geweest. Nee, toen bleef het angstvallig stil en mocht ieder land het zelf maar uitzoeken.
Nu komen ze opeens met een advies.

In dat parlement zitten mensen die een godsvermogen betaald krijgen maar nergens verantwoordelijkheid durven pakken wanneer dat gevraagd wordt.
pi_196518320
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De signaalwaardes waren in bepaalde regio's (zoals Adam en Rdam volgens mij) zelfs al in Augustus zorgwekkend. Maar toen is er gewoon niet ingegrepen want we "hadden het zo verdiend om effe lekker naar het terras te kunnen met z'n allen.."
De burgemeesters en de lokale overheden in die regio's hebben gewoon keihard gefaald en niets anders gedaan dan alleen maar naar boven gewezen. 'Niet ons probleem'.

Daardoor kon het virus zich weer door het hele land verspreiden.
pi_196518322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dan ga je helaas nog altijd uit van achterhaalde aanname dat (jonge) kinderen nauwelijks rol spelen bij de verspreiding van het virus. Dat wordt alleen nog door het RIVM/OMT gezegd.

Waarom denk je dat in vrijwel alle andere landen meer maatregelen zijn getroffen rondom de scholen?
alles is waar wat het RIVM zegt toch ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 16:47:05 #8
408813 crew  trein2000
pi_196518349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die mening mogen ze hebben maar dit is allemaal wel heel erg mosterd na de maaltijd.

Als de EU eens iets had kunnen betekenen voor haar lidstaten dan was het begin van het jaar geweest. Nee, toen bleef het angstvallig stil en mocht ieder land het zelf maar uitzoeken.
Nu komen ze opeens met een advies.

In dat parlement zitten mensen die een godsvermogen betaald krijgen maar nergens verantwoordelijkheid durven pakken wanneer dat gevraagd wordt.
Ze gaan er niet over. Zo simpel is het.

Maar dan moet je ook gewoon je afzijdig houden. Dit is slappe hap.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 16:51:00 #9
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196518404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:12 schreef Gretzl het volgende:
Protect Everybody wil ook dat ouders zelf kunnen kiezen of ze hun kind naar school sturen of thuishouden. Advocaat Koos van den Berg: "Er zijn ouders die de risico's onverantwoord groot vinden. Een aantal ouders is echt bang, voor hen wegen de gezondheidsrisico's zwaarder dan het belang van hun kind om naar school te kunnen gaan. Maar als ouders hun kind thuishouden wordt gedreigd met een boete van meer dan 4000 euro en een strafblad of de inschakeling van jeugdzorg." Voor zover bekend zijn dergelijke boetes nog niet daadwerkelijk opgelegd.

Hoe werkt dit? Zijn er serieus ouders die niet in een risicogroep vallen die het risico voor henzelf groter vinden dan het recht op een goede scholing voor hun kinderen? Indien de ouders in een risicogroep vallen zijn er al mogelijkheden in overleg met de school heb ik me laten vertellen, dus waarom?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196518426
Drie medewerkers neergestoken in een Albert Heijn in Den Haag, de eerste mondkapjes activist?
- verwijderd door admin -
  woensdag 2 december 2020 @ 16:53:56 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196518448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe werkt dit? Zijn er serieus ouders die niet in een risicogroep vallen die het risico voor henzelf groter vinden dan het recht op een goede scholing voor hun kinderen? Indien de ouders in een risicogroep vallen zijn er al mogelijkheden in overleg met de school heb ik me laten vertellen, dus waarom?
Volgens mij zijn die mensen achter die rechtszaak een soort Viruswaanzin-figuren, alleen dan andersom.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 december 2020 @ 16:56:46 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196518484
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe werkt dit? Zijn er serieus ouders die niet in een risicogroep vallen die het risico voor henzelf groter vinden dan het recht op een goede scholing voor hun kinderen?
Als je kind ook prima gedijt bij onderwijs van afstand en je werkt zelf thuis enzo, snap ik op zich best dat je als ouder niet per se zin hebt om besmet te raken via de school.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 16:57:12 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196518492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die mensen achter die rechtszaak een soort Viruswaanzin-figuren, alleen dan andersom.
Zorgelijk. Dit is waarschijnlijk dezelfde groep mensen die volgend jaar vooraan staat en roept hoe het in hemelsnaam kan dat hun kroost is blijven zitten en dat dat onacceptabel is en wel de schuld van de school moet zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196518497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe werkt dit? Zijn er serieus ouders die niet in een risicogroep vallen die het risico voor henzelf groter vinden dan het recht op een goede scholing voor hun kinderen? Indien de ouders in een risicogroep vallen zijn er al mogelijkheden in overleg met de school heb ik me laten vertellen, dus waarom?
edit: excuses Chatrox, las je bericht verkeerd :)
  woensdag 2 december 2020 @ 16:58:08 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196518505
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De signaalwaardes waren in bepaalde regio's (zoals Adam en Rdam volgens mij) zelfs al in Augustus zorgwekkend.
Niet alleen de signaalwaarden, de GGDs van Amsterdam en Rotterdam gaven half augustus aan dat het aantal cases zo groot was geworden dat BCO niet meer goed kon worden uitgevoerd.
  woensdag 2 december 2020 @ 16:59:51 #16
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196518539
quote:
Rusland start eind volgende week met
het vaccineren van de bevolking.Daar
heeft president Poetin opdracht toe
gegeven.Tot eind 2020 zijn 2 miljoen
doses van het Russische vaccin Spoetnik
V beschikbaar,genoeg voor 1 procent van
de bevolking.Uit een peiling van eind
oktober bleek dat 59 procent van de
Russen zich niet wil laten inenten.
Bron: NOS TT.

Goh verrassend. Spoetnik V _O-.
Nou, iig doses genoeg voor 1 procent :').
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 17:00:29 #17
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196518548
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je kind ook prima gedijt bij onderwijs van afstand en je werkt zelf thuis enzo, snap ik op zich best dat je als ouder niet per se zin hebt om besmet te raken via de school.
Dat snap ik wel, maar is dat risico echt zo groot? N=1, ik weet het. Bij mijn schoonmoeder op school zijn totaal 4 kinderen positief getest. 3 van de kinderen hebben (volgens BCO) het opgelopen van hun ouders, 1 van de grotere broer. Er zijn daarnaast 2 leerkrachten positief getest, op een school met ~1000 leerlingen.

Gaan die ouders dan ook geen boodschappen doen e.d, blijven ze helemaal binnen? Het komt op mij over als drammen om toch je zin te krijgen. Via de rechter afdwingen dat je kind niet naar school hoeft, ik vind 't nogal over de top.

Zelfde als de mondkapjesplicht wat mij betreft. Draag je 'm niet, krijg je een boete. Gaat je kind niet naar school terwijl er geen reden is om je kind thuis te houden is het wat mij betreft terecht dat de leerplichtambtenaar ingrijpt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196518687
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

In dat parlement zitten mensen die een godsvermogen betaald krijgen maar nergens verantwoordelijkheid durven pakken wanneer dat gevraagd wordt.
Het enige pakken wat die europarlementariërs doen gebeurt op die illegale neukfeesten van ze, of valt dat onder de "knuffelcontacten"?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 17:16:32 #19
408813 crew  trein2000
pi_196518788
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet alleen de signaalwaarden, de GGDs van Amsterdam en Rotterdam gaven half augustus aan dat het aantal cases zo groot was geworden dat BCO niet meer goed kon worden uitgevoerd.
Dat was het moment geweest voor Aboutaleb en Halsema om in te grijpen. Maar goed, de lafste actoren in deze crisis willen blijkbaar alleen zelfstandig handelen als ze mooi weer kunnen spelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 2 december 2020 @ 17:21:38 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196518851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
In dat parlement zitten mensen die een godsvermogen betaald krijgen maar nergens verantwoordelijkheid durven pakken wanneer dat gevraagd wordt.
dat wordt toch nooit gevraagd, dat is nou net het probleem
  woensdag 2 december 2020 @ 17:22:52 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196518865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het enige pakken wat die europarlementariërs doen gebeurt op die illegale neukfeesten van ze, of valt dat onder de "knuffelcontacten"?
wel een mooi verhaal dat trouwens :)
  woensdag 2 december 2020 @ 17:24:28 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196518893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat was het moment geweest voor Aboutaleb en Halsema om in te grijpen. Maar goed, de lafste actoren in deze crisis willen blijkbaar alleen zelfstandig handelen als ze mooi weer kunnen spelen.
Ja, maar Abou heeft toch maar mooi de winkels gesloten omdat het druk was!

Toen stond iedereen tegelijk op de tramhalte, maar je kan niet alles hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196518943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die mensen achter die rechtszaak een soort Viruswaanzin-figuren, alleen dan andersom.
Als het dezelfde mensen zijn die achter containment nu zitten dan zou ik ze niet serieus nemen. De man achter die groep heeft een bedrijf in thuisonderwijs dan snap ik wel dat je de scholen dicht wilt hebben.
  woensdag 2 december 2020 @ 17:34:06 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196519024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gaan die ouders dan ook geen boodschappen doen e.d, blijven ze helemaal binnen?
Lijkt me wel. Al snap ik zelf ook niet waarom je vandaag de dag nog naar een supermarkt zou gaan, hoor :+

Maar verder weet ik het ook niet. Ik heb niet eens kinderen :P
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 17:41:30 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196519130
  woensdag 2 december 2020 @ 17:43:15 #26
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196519148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend in de Volkskrant een groot, niet geheel onverwachts, kritisch artikel waarbij ze een lokale GGD-directeur hadden geïnterviewd die aangaf dat de GGD van niets wist als het ging om de start van het vaccineren op 4 januari. Maar de GGD gaat ook voorlopig geen rol spelen in het vaccineren als ik het zo zie.

Edit: Ik zie overigens dat de verstandelijk beperkten topprioriteit zijn bij het inenten, maar dat zijn dezelfde mensen die dagelijks briesende tweets sturen over dat er een chip in het vaccin zit. Dat wordt nog een hele opgave voor de instellingsartsen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 17:47:27 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196519214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal wel weer onder zorgpersoneel vallen... Misschien moeten ze dat veranderen in iedereen die bij een ziekenhuis of zorginstelling werkt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 17:48:59 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196519238
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:
Ik zie overigens dat de verstandelijk beperkten topprioriteit zijn bij het inenten, maar dat zijn dezelfde mensen die dagelijks briesende tweets sturen over dat er een chip in het vaccin zit. Dat wordt nog een hele opgave voor de instellingsartsen.
_O- _O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196519248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vanochtend in de Volkskrant een groot, niet geheel onverwachts, kritisch artikel waarbij ze een lokale GGD-directeur hadden geïnterviewd die aangaf dat de GGD van niets wist als het ging om de start van het vaccineren op 4 januari. Maar de GGD gaat ook voorlopig geen rol spelen in het vaccineren als ik het zo zie.

Edit: Ik zie overigens dat de verstandelijk beperkten topprioriteit zijn bij het inenten, maar dat zijn dezelfde mensen die dagelijks briesende tweets sturen over dat er een chip in het vaccin zit. Dat wordt nog een hele opgave voor de instellingsartsen.
:D
pi_196519277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vanochtend in de Volkskrant een groot, niet geheel onverwachts, kritisch artikel waarbij ze een lokale GGD-directeur hadden geïnterviewd die aangaf dat de GGD van niets wist als het ging om de start van het vaccineren op 4 januari. Maar de GGD gaat ook voorlopig geen rol spelen in het vaccineren als ik het zo zie.

Die persoon hoorde het vanuit de media, volgens mij stond in hetzelfde artikel ook dat men dat vanuit de overheid met opzet doet om de GGD's een beetje bij de les te houden. Beetje vuil spel maar wellicht effectief.
pi_196519299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als het dezelfde mensen zijn die achter containment nu zitten dan zou ik ze niet serieus nemen. De man achter die groep heeft een bedrijf in thuisonderwijs dan snap ik wel dat je de scholen dicht wilt hebben.
'Wij van wc-eend ..'
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 17:56:23 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196519349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Edit: Ik zie overigens dat de verstandelijk beperkten topprioriteit zijn bij het inenten, maar dat zijn dezelfde mensen die dagelijks briesende tweets sturen over dat er een chip in het vaccin zit. Dat wordt nog een hele opgave voor de instellingsartsen.
De winnaar van de prijs: "De toppost van 2 december 2020" gaat naar VoMy.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196519683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:19 schreef VoMy het volgende:
@:DireStraits7

Dit hadden ze vorige week in die grafiek:
[ afbeelding ]

En dit nu:
[ afbeelding ]

Vorige week hadden ze een piek van boven de 6000 (groene lijntje) richting maandag 16 november, die toen niet te zien was in de DOO. Dat is nu deze week omlaag bijgesteld, ook voor de omliggende dagen. Nu hebben ze eenzelfde hoge piek op 23 november, die vooralsnog niet terug te zien is in de DOO.
Die groene lijn zal ongetwijfeld met een grote bandbreedte getekend moeten worden i.v.m. onzekerheid. Maar opvallend inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196519753
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Die mening mogen ze hebben maar dit is allemaal wel heel erg mosterd na de maaltijd.
Mosterd na de maaltijd? Dit is voor hen juist hét moment om het te hebben over de beoogde versoepelingen rond de kerst in de lidstaten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196519841
Voor de liefhebbers trouwens: https://decorrespondent.n(...)67795889300-73bd1eb9

quote:
Er gloort hoop aan de horizon: we gaan een nieuwe fase van de coronapandemie in – het begin van het einde. Nu is de vraag hoe de vaccins precies werken en in welke volgorde we kunnen worden gevaccineerd. De beste optie lijkt eerst de kwetsbaren beschermen, dan degenen die covid-19 het meest kunnen verspreiden.

Het begin van het einde van de pandemie is in zicht, aldus viroloog Marion Koopmans
Een hele interessant, uitgebreid gesprek met Koopmans. Over de Nederlandse aanpak, de rol van a-/presymptomatische besmettingen, de ontwikkeling van het vaccin, de dilemma's van mensen zoals zij, de exitstrategie, de rol van de GGD's tijdens/na de zomer (en het belang van het k-getal bij BCO) en het belang van onderzoek naar de oorsprong van het virus (en waarom zij daarvoor naar China gaat).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196519843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gezonde jongeren onder de 18 krijgen geen vaccin?
pi_196519865
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:24 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Gezonde jongeren onder de 18 krijgen geen vaccin?
quote:
Kunnen kinderen ook een vaccinatie krijgen?

Er is nog meer onderzoek nodig naar de werking en veiligheid van een vaccin bij kinderen.
https://www.rijksoverheid(...)/veelgestelde-vragen
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196520197
50 horeca ondernemers hier in de buurt (Valkenburg Zuid Limburg) hebben besloten 17 januari gewoon weer open te gaan. Ik ben benieuwd.
pi_196520280
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:24 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Gezonde jongeren onder de 18 krijgen geen vaccin?
Ze mogen die van mij hebben.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:53:02 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196520345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kortom de totale volwassen bevolking van bijna 14 miljoen bron-cbs wordt in/met dit plaatje gevacinneerd.
De helft verzorgd door de GGD en de andere helft door aan -en bijgeschakelde (huis/bedrijfs)artsen.

Naast dubbele dosis, flink meer mensen dan men doet met griep (ca 6 miljoen) dat een stuk eenvoudiger is; dan de complexe operatie voor 28 miljoen Covid19 vaccins. Het medisch volgsysteem zal behoorlijk tot in zijn voegen gaan uitbarsten.

Nu maar hopen dat het vaccin op termijn gaat/blijft werken, er geen seizoensgedoe noch mutaties ontstaan en er geen bijwerkingen - al of niet verondersteld - plaatsvinden. Best wel een dingetje, hoe om te gaan met iemand die na vaccinatie een maand of twee later e.o.a. immuniteitsaandoening of een kanker ontwikkeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 18:54:58 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196520367
quote:
6s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kortom de totale volwassen bevolking van bijna 14 miljoen bron-cbs wordt in/met dit plaatje gevacinneerd.
De helft verzorgd door de GGD en de andere helft door aan -en bijgeschakelde (huis/bedrijfs)artsen.

Naast dubbele dosis, flink meer mensen dan men doet met griep (ca 6 miljoen) dat een stuk eenvoudiger is en dan de operatie voor 28 miljoen Covid19 vaccins. Het medisch volgsysteem zal behoorlijk tot in zijn voegen gaan uitbarsten.

Nu maar hopen dat het vaccin op termijn gaat/blijft werken, er geen seizoensgedoe noch mutaties ontstaan en er geen bijwerkingen - al of niet verondersteld - ontstaan. Best wel een dingetje, hoe om te gaan met iemand die na vaccinatie een maand of twee later e.o.a. immuniteitsaandoening of een kanker ontwikkeld.
Er zijn mensen ingeënt maanden terug he in de testfases. Dan weten we ook iets over effecten over een periode van maanden.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:57:40 #42
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_196520401
stel je bent positief getest, hoe ga je dat dan doen met boodschappen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_196520417
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:57 schreef cherrycoke het volgende:
stel je bent positief getest, hoe ga je dat dan doen met boodschappen?
Kan je toch zelf bedenken? Jumbo/Albert Heijn/picnic online? Buurt-app vragen of iemand je helpt of kennis/buurman/vrienden/familie etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196520419
Wat slecht zeg pas tegen de zomer die inentingen. Hoorde net op de tv zelfs pas in augustus.
Dat betekent dat iedereen in 2021 de zomervakantie en festivals en alles wat het leven aangenamer maakt weer op hun buik kan schrijven.
Toch eens kijken of het mogelijk gaat zijn om in Duitsland een vaccin te krijgen tegen die tijd.
pi_196520437
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:52 schreef groenen het volgende:
Drie medewerkers neergestoken in een Albert Heijn in Den Haag, de eerste mondkapjes activist?
Waar lees je dat het ook maar enig verband heeft met een mondkapje?
  Redactie Games woensdag 2 december 2020 @ 19:10:40 #46
181272 crew  Noppie2000
pi_196520610
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:58 schreef quirina het volgende:
Wat slecht zeg pas tegen de zomer die inentingen. Hoorde net op de tv zelfs pas in augustus.
Dat betekent dat iedereen in 2021 de zomervakantie en festivals en alles wat het leven aangenamer maakt weer op hun buik kan schrijven.
Toch eens kijken of het mogelijk gaat zijn om in Duitsland een vaccin te krijgen tegen die tijd.
Wat wil je dan, dat ze genoeg vaccins uit het reet toveren? :') Dat betekent het overigens niet, maar ik heb het idee dat het weinig nut heeft je dat uit te leggen.
  woensdag 2 december 2020 @ 19:10:56 #47
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_196520617
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kan je toch zelf bedenken? Jumbo/Albert Heijn/picnic online? Buurt-app vragen of iemand je helpt of kennis/buurman/vrienden/familie etc.
jumbo etc, is alles vol tot zeker 16 december. ik ga nu de "what if's"af voordat ik straks echt positief ben, ik wel goede buurt die zouden dat wel doen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_196520649
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  woensdag 2 december 2020 @ 19:18:54 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196520740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Clickbait. Uitgaande van achtergrond bij deze intensivisten, ms iets t.a.v. behandeling (waar idd ook grote sprongen worden gemaakt).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196520742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Blaastest is klaar. Ontwikkeld uit Nederland. Zou mooi zijn ;)
pi_196520806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Clickbait. Uitgaande van achtergrond bij deze intensivisten, ms iets t.a.v. behandeling (waar idd ook grote sprongen worden gemaakt).
Ja ik verwacht ook niet echt een extreme doorbraak, want anders breng je dat gewoon meteen naar buiten en wacht je niet op een simpele Nederlandse talkshow.

Maar het zou mooi zijn als er een medicijn is die enigszins lijkt te ondersteunen o.d.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
pi_196520822
Die blaastest gebruiken ze om longkanker op te sporen toch?
  woensdag 2 december 2020 @ 19:24:54 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196520829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Denk dat het toch het ontdekken en opruimen van DUMBS is en verwerken tot Big Macs, ipv een virusziekte


https://twitter.com/DirkJanDrost/status/1333478831194320898?s=09
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196520930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Ik ben wel benieuwd.
Maar als het echt breaking zou zijn, zou het nu al de wereld in zijn geslingerd lijkt me.

Desondanks vind ik Gommers best een sympathieke gast, dus om die reden misschien toch het kijken waard straks.
pi_196520953
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:58 schreef quirina het volgende:
Wat slecht zeg pas tegen de zomer die inentingen. Hoorde net op de tv zelfs pas in augustus.
Dat betekent dat iedereen in 2021 de zomervakantie en festivals en alles wat het leven aangenamer maakt weer op hun buik kan schrijven.
Toch eens kijken of het mogelijk gaat zijn om in Duitsland een vaccin te krijgen tegen die tijd.
Maar wat heb je er aan eerder het vaccin te hebben als het leven pas weer augustus 2021 start?
pi_196520992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kan je toch zelf bedenken? Jumbo/Albert Heijn/picnic online? Buurt-app vragen of iemand je helpt of kennis/buurman/vrienden/familie etc.
Ikkan me voorstellen dat er onder ons echt eenzame mensen zijn die dat geluk niet hebben.

En die volle tijdsloten gaan je ook niet helpen.

Dus dan heb je 3 opties, honger lijden, wel gaan, of een beroep doen op thuisbezorgd en consorten als je dat geld hebt.
pi_196521004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:10 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Wat wil je dan, dat ze genoeg vaccins uit het reet toveren? :') Dat betekent het overigens niet, maar ik heb het idee dat het weinig nut heeft je dat uit te leggen.
Het is toch krom dat ze het in het buitenland wel voor elkaar krijgen maar hier niet!

Vind jou trouwens een vervelend betweterig figuur die op een nare manier reageert.
Wat een kapsones!
  Redactie Games woensdag 2 december 2020 @ 19:36:18 #58
181272 crew  Noppie2000
pi_196521022
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Het is toch krom dat ze het in het buitenland wel voor elkaar krijgen maar hier niet!

Vind jou trouwens een vervelend betweterig figuur die op een nare manier reageert.
Wat een kapsones!
Welke landen laten voor ~augustus het hele land vaccineren dan? Ik hoor het graag.

En dank je O+
  woensdag 2 december 2020 @ 19:38:35 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196521055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:36 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Welke landen laten voor ~augustus het hele land vaccineren dan? Ik hoor het graag.

En dank je O+
Altijd weer het buitenland.
  woensdag 2 december 2020 @ 19:38:50 #60
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196521061
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:58 schreef quirina het volgende:
Wat slecht zeg pas tegen de zomer die inentingen. Hoorde net op de tv zelfs pas in augustus.
Dat betekent dat iedereen in 2021 de zomervakantie en festivals en alles wat het leven aangenamer maakt weer op hun buik kan schrijven.
Toch eens kijken of het mogelijk gaat zijn om in Duitsland een vaccin te krijgen tegen die tijd.
Waarom reageer je zo verrast?

Het is al langer gezegd dat het vaccineren niet binnen 2 maanden gaat en dat hier een jaar voor nodig kan zijn. Dat wil niet zeggen dat we de huidige maatregelen tot ver in 2021 hebben, maar misschien komen grootschalige evenementen in de zomer nog iets te vroeg. Dus zo onaangenaam wordt het leven nou ook weer niet in 2021. Voor zover het zo genoemd mag worden.

Als je gewoon uit gaat van een "normaal" (pre-corona) leven in 2022, kan het alleen maar meevallen.
En dat is achteraf gezien nog snel trouwens, puur vanwege de snelheid van de ontwikkeling van vaccins :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196521136
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Denk dat het toch het ontdekken en opruimen van DUMBS is en verwerken tot Big Macs, ipv een virusziekte


https://twitter.com/DirkJanDrost/status/1333478831194320898?s=09
O, dat heb ik gisteren gelezen. Ik was in total shock.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 december 2020 @ 19:48:27 #62
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196521218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat heb ik gisteren gelezen. Ik was in total shock.
Erg als dit waar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 2 december 2020 @ 19:50:41 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196521245
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat heb ik gisteren gelezen. Ik was in total shock.
Bizar hè

Maar, hey, ook daar zijn behoorlijk wat aanhangers van... Die mensen kunnen je collega of je buurvrouw zijn...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196521371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Bizar hè

Maar, hey, ook daar zijn behoorlijk wat aanhangers van... Die mensen kunnen je collega of je buurvrouw zijn...
Ik ben me er zeker van bewust dat er mensen zijn die, in mijn ogen, hele vreemde dingen geloven, maar dit is echt next level in het kwadraat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 december 2020 @ 20:05:45 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196521488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Er komt een Netflix-serie gebaseerd op het leven en werk van Gommers tijdens corona.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196521619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:38 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo verrast?

Het is al langer gezegd dat het vaccineren niet binnen 2 maanden gaat en dat hier een jaar voor nodig kan zijn. Dat wil niet zeggen dat we de huidige maatregelen tot ver in 2021 hebben, maar misschien komen grootschalige evenementen in de zomer nog iets te vroeg. Dus zo onaangenaam wordt het leven nou ook weer niet in 2021. Voor zover het zo genoemd mag worden.

Als je gewoon uit gaat van een "normaal" (pre-corona) leven in 2022, kan het alleen maar meevallen.
En dat is achteraf gezien nog snel trouwens, puur vanwege de snelheid van de ontwikkeling van vaccins :)
Daar mag wel wat vaart achter. Het is nu nog niet voor te stellen maar het normale leven terug vanaf laten we zeggen koningsdag zou wel heel gewenst zijn.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:18:09 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196521662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daar mag wel wat vaart achter. Het is nu nog niet voor te stellen maar het normale leven terug vanaf laten we zeggen koningsdag zou wel heel gewenst zijn.
Sow dat zou een mooie dag zijn om alles weer open te knallen.

Beste Koningsdag ooit :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 december 2020 @ 20:30:39 #68
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_196521834
uitslag net binnen, negatief. *O* *O* *O*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_196521887
'Sterftecijfer zal na eerste vaccinaties hard dalen, verspreiding van het virus niet'

quote:
Daarentegen zal de eerste vaccinatieronde weinig impact hebben op de verspreiding van het virus. We hoeven volgens epidemiologen dus ook niet snel te rekenen op versoepeling van de coronaregels.
Aangezien de niet kwestbare groep pas op zijn vroegst rond de zomer aan de beurt zal zijn. Kunnen we de zomer wel op onze buik schrijven als je het artikel mag geloven.

Het wordt in elk geval een spannende tijd, wat de politiek gaat doen met versoepelingen.

Ik hoop dat ze op termijn ook wat vroeger met de jongeren gaan beginnen om de verspreiding eerder in te dammen.

[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 02-12-2020 20:39:15 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:39:55 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196521988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop dat ze op termijn ook wat vroeger met de jongeren gaan beginnen om de verspreiding eerder in te dammen.
Wat denk je zelf?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 december 2020 @ 20:40:31 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
'Sterftecijfer zal na eerste vaccinaties hard dalen, verspreiding van het virus niet'
[..]

Aangezien de niet kwestbare groep pas op zijn vroegst rond de zomer aan de beurt zal zijn. Kunnen we de zomer wel op onze buik schrijven als je het artikel mag geloven.

Het wordt in elk geval een spannende tijd, wat de politiek gaat doen met versoepelingen.

Ik hoop dat ze op termijn ook wat vroeger met de jongeren gaan beginnen om de verspreiding eerder in te dammen.
Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
pi_196522016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Ja dat was ook mijn gedachte, maar blijkbaar is dat weer veranderd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196522022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Natuurlijk niet, eerst maanden polderen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:42:11 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn gedachte, maar blijkbaar is dat weer veranderd.
Dit circus is in maart opgetuigd omdat we de zorg moesten ontlasten. Daarom staat het leven van allerlei gezonde mensen die amper iets van corona te vrezen hebben nu al bijna 9 maanden gedeeltelijk on hold.

Als het virus zich verspreidt terwijl de zorg het prima aankan zou dat geen enkel probleem mogen zijn. Groepsimmuniteit is nooit een doel op zich geweest, maar een middel om een doel te bereiken (zorg op normaal niveau en het daar houden)

[ Bericht 8% gewijzigd door WheeledWarrior op 02-12-2020 20:48:37 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 20:43:00 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196522043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Ja, dat dacht ik ook. Zal ik wel weer verkeerd verstaan hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196522107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn gedachte, maar blijkbaar is dat weer veranderd.
De spelregels worden continu veranderd.

En het dan raar vinden dat er steeds minder draagkracht is voor de maatregelen.

Als het een potje monopolie was geweest, had ik de huisjes en hotelletjes al lang van tafel geveegd en de tafel omgeflikkerd.
pi_196522222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
'Sterftecijfer zal na eerste vaccinaties hard dalen, verspreiding van het virus niet'
[..]

Aangezien de niet kwestbare groep pas op zijn vroegst rond de zomer aan de beurt zal zijn. Kunnen we de zomer wel op onze buik schrijven als je het artikel mag geloven.

Het wordt in elk geval een spannende tijd, wat de politiek gaat doen met versoepelingen.

Ik hoop dat ze op termijn ook wat vroeger met de jongeren gaan beginnen om de verspreiding eerder in te dammen.
Zucht. Het wordt steeds veranderd. Eerst ging het om de zorg, nu weer om de besmettingen. Ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen in stand te blijven houden. Maar ja dit roep ik en velen al zo lang..

Kwetsbaren vaccineren houdt hopelijk in dat er niet zo veel of geen mensen meer in het ziekenhuis komen en dan is de pandemie dus voorbij. Transmissie maakt niks uit want jongeren hebben nauwelijks klachten, kijk de data er maar op na.

Wordt er echt pissig van dat alles steeds maar weer wordt verlengd en uitgemolken. Doelpalen worden steeds verzet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196522241
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit. Ook al is het vaccin dadelijk goedgekeurd, er zal nog steeds moeten blijken hoe het het beste zal werken. Ze kunnen toch onmogelijk nu al jet volledige beleid voor 2021 vastleggen van gezette prik tot gezette prik? Dus zijn ze voorlopig nog voorzichtig en doen geen harde beloften waar ze zich misschien niet aan kunnen houden. Temperen de verwachtingen wat. Hoe constructief is het om nu al verontwaardigd te doen over iets waarvan we nog niet weten hoe het gaat verlopen?

Als dat vaccineren lekker gaat, de uitwerkingen zijn positief, dan wordt er heus van alles versoepeld. Het wordt dan ook weer lente en zomer wat sowieso weer meer ruimte geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-12-2020 21:14:05 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196522420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Ik vind in het weekoverzicht van het RIVM geen aantal opnames per leeftijdsgroep, dus is het moeilijk te zeggen wat het effect daarop zou zijn. Maar het blijft exponentiële groei, stel dat het aantal besmettingen elke week verdubbelt wanneer je alle maatregelen opheft: als de vaccinaties 7/8 van alle opnames voorkomen, dan duurt het slechts drie weken langer voordat je hetzelfde aantal opnames bereikt. Liggen de ziekenhuizen na bvb 9 ipv 6 weken vol.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196522469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik vind in het weekoverzicht van het RIVM geen aantal opnames per leeftijdsgroep, dus is het moeilijk te zeggen wat het effect daarop zou zijn. Maar het blijft exponentiële groei, stel dat het aantal besmettingen elke week verdubbelt wanneer je alle maatregelen opheft: als de vaccinaties 7/8 van alle opnames voorkomen, dan duurt het slechts drie weken langer voordat je hetzelfde aantal opnames bereikt. Liggen de ziekenhuizen na bvb 9 ipv 6 weken vol.
Jonge gezonde mensen komen niet in het ziekenhuis, misschien een enkeling. Is gewoon bangmakerij.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196522511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit. Ook al is het vaccin dadelijk goedgekeurd, er za nog steeds moeten blijken hoe het het beste zal werken. Ze kunnen toch onmogelijk nu al jet volledige beleid voor 2021 vastleggen van gezette prik tot gezette prik? Dus zijn ze voorlopig nog voorzichtig en doen geen harde beloften waar ze zich misschien niet aan kunnen houden. Temperen de verwachtingen wat. Hoe constructief is het om nu al verontwaardigd te doen over iets waarvan we nog koet weten hoe het gaat verlopen?

Als dat vaccineren lekker gaat, de uitwerkingen zijn positief, dan wordt er heus van alles versoepelt. Het wordt dan ook weer lente en zomer wat sowieso weer meer ruimte geeft.
Inderdaad. Men is hier soms wel heel negatief. Hoewel ik dat bij degenen die nu hard worden geraakt door de maatregelen (zoals de horeca) heel goed snap.

Dat we een zware herfst/winter tegemoet gingen wisten we van te voren. Maar de vaccin-ontwikkelingen zijn op dit moment echt positief en gaan denk ik sneller dan menigeen had verwacht.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we in de loop van de lente/zomer van de grootste ellende af zijn en dat een behoorlijk deel van de bevolking al gevaccineerd is. Helaas is het nu nog een paar maanden doorbijten.
pi_196522629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:Groepsimmuniteit is nooit een doel op zich geweest, maar een middel om een doel te bereiken (zorg op normaal niveau en het daar houden)
Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:14:42 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196522651
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
Dit is onwaar. Het doel is om de zorg te ontlasten.
pi_196522693
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jonge gezonde mensen komen niet in het ziekenhuis, misschien een enkeling. Is gewoon bangmakerij.
Jij denkt dat Nederland slechts 1.5 miljoen ouderen en zwakken telt, dat de overige 15.8 miljoen Nederlanders jonge gezonde mensen zijn?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196522739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is onwaar. Het doel is om de zorg te ontlasten.
Tot oneindig?
  woensdag 2 december 2020 @ 21:19:02 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522743
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
Volgens mij is dit echt nooit het doel geweest hoor. Ja, heel even in maart. Dat idee werd snel losgelaten toen.

Er zal straks een punt komen dat bij x vaccinaties het y aantal mensen dat nog in het ziekenhuis komt met Covid dusdanig laag wordt dat allerlei maatregelen niet meer noodzakelijk zijn. Bij welke aantallen dat zo zal zijn, moet nog wel blijken.
pi_196522836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt nooit het doel geweest hoor. Ja, heel even in maart. Dat idee werd snel losgelaten toen.

Er zal straks een punt komen dat bij x vaccinaties het y aantal mensen dat nog in het ziekenhuis komt met Covid dusdanig laag wordt dat allerlei maatregelen niet meer noodzakelijk zijn. Bij welke aantallen dat zo zal zijn, moet nog wel blijken.
Jaap van Dissel heeft constant benoemd dat groepsimmuniteit de oplossing is maar dan middels vaccinatie. Daarbij moest gezorgd worden dat de ziekenhuizen niet overlopen werden maar lege ziekenhuizen kunnen nooit een doel op zich zijn. Dat hele herdimmunity is afgeschoten vanwege de vorm, lekker alles open laten en mensen ziek laten worden. Nu terugkijkend was dat natuurlijk ook niet zo’n heel erg slimme uitspraak.

Dat neemt niet weg dat het doel groepsimmuniteit is, dan pas zullen we maatregelen los kunnen laten omdat de ziekenhuizen dan steeds minder COVID-patiënten hoeven te behandelen.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:27:34 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522931
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jaap van Dissel heeft constant benoemd dat groepsimmuniteit de oplossing is maar dan middels vaccinatie. Daarbij moest gezorgd worden dat de ziekenhuizen niet overlopen werden maar lege ziekenhuizen kunnen nooit een doel op zich zijn. Dat hele herdimmunity is afgeschoten vanwege de vorm, lekker alles open laten en mensen ziek laten worden. Nu terugkijkend was dat natuurlijk ook niet zo’n heel erg slimme uitspraak.

Dat neemt niet weg dat het doel groepsimmuniteit is, dan pas zullen we maatregelen los kunnen laten omdat de ziekenhuizen dan steeds minder COVID-patiënten hoeven te behandelen.
Ja, oke ik snap wat je bedoelt.

Maar de weg naar groepsimmuniteit gaat geleidelijk, en daarbij kunnen maatregelen ook geleidelijk afgebouwd worden. Er zit nog een heel grijs gebied tussen alle maatregelen intact houden en alles meteen open gooien uiteraard. Al naar gelang de situatie.
pi_196523018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Nederland slechts 1.5 miljoen ouderen en zwakken telt, dat de overige 15.8 miljoen Nederlanders jonge gezonde mensen zijn?
Ik mag toch hopen dat ze jonge mensen (-50) met kwaaltjes of overgewicht er ook eerst gaan uitfilteren ja, en dat die eerst aan de beurt komen met een vaccin. Die lijst alfabetisch afgaan lijkt me niet heel verstandig, dan bereik je nog steeds niks.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196523030
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jonge gezonde mensen komen niet in het ziekenhuis, misschien een enkeling. Is gewoon bangmakerij.
Dit werd vandaag door nos.nl gepubliceerd

Weet alleen niet over welke periode het is gemeten

https://cdn.nos.nl/image/2020/12/02/696350/1152x864a.jpg

Maar geeft wel een beeld bij ons gevoel, en dt it dus niet uit de lucht is gegrepen
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 21:35:48 #91
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196523130
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit werd vandaag door nos.nl gepubliceerd

Weet alleen niet over welke periode het is gemeten

https://cdn.nos.nl/image/2020/12/02/696350/1152x864a.jpg

Maar geeft wel een beeld bij ons gevoel, en dt it dus niet uit de lucht is gegrepen
Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
  woensdag 2 december 2020 @ 21:36:54 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196523155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Tot oneindig?
Ja, dat stopt niet opeens nee.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:37:58 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196523179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
Dat staat er niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196523223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
Mja wat is een ziekenhuisopname? Is dat 'simpel' in een bed met af en toe een verpleer die polshoogte komt nemen of is dat ic aan de beademing?

Dus het zegt veel, maar ook weer te weinig.

Iedere patient is er 1 teveel. Denk dat ik het daar wel over eens ben met je.

Maar an sich jouw conclusie vind ik persoonlijk dan niet direct schokkend. Als je het vergelijkt met andere ziektebeelden als bv kanker. Of uberhaupt een ziektebeeld waarbij een ziekenhuisopname noodzakelijk is.

Dat kan ik pas vergelijken als daar cijfers van bekend zijn. Ik ben niet zo in die materie thuis, dus zou niet zo 1-2-3 weten waar ik dat moet zoeken.
pi_196523246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze jonge mensen (-50) met kwaaltjes of overgewicht er ook eerst gaan uitfilteren ja, en dat die eerst aan de beurt komen met een vaccin. Die lijst alfabetisch afgaan lijkt me niet heel verstandig, dan bereik je nog steeds niks.
Ouderen zullen waarschijnlijk voorrang krijgen, en er zijn 1.5 miljoen Nederlanders 70 jaar en ouder.

https://opendata.cbs.nl/s(...)ataset/7461bev/table
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 2 december 2020 @ 21:51:02 #96
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196523437
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Je hoopt dan een beetje dat een van die journalisten wakker word en dat even benoemd tijdens de vragen bij de persconferentie. Gaat niet gebeuren, maar toch.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196523550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je hoopt dan een beetje dat een van die journalisten wakker word en dat even benoemd tijdens de vragen bij de persconferentie. Gaat niet gebeuren, maar toch.
Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196523685
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
Da's inderdaad echt een toneelspel van de bovenste plank iedere keer zonder impulsieve en spontane antwoorden. Allen voorgekauwd en ingestudeerd.
pi_196523751
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je kind ook prima gedijt bij onderwijs van afstand en je werkt zelf thuis enzo, snap ik op zich best dat je als ouder niet per se zin hebt om besmet te raken via de school.
Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196523771
Matt Hancock beweerde dat GB dankzij de Brexit het vaccin zo snel konden goedkeuren, maar het blijkt er niets mee te maken te hebben: de betreffende regelgeving dateert van 2012 en is niet in strijd met EU regels.
quote:
The health secretary asserted on Wednesday morning that “because of Brexit” the UK had been able to approve the Pfizer/BioNTech vaccine, rather than wait for the European Medicines Agency (EMA) to do so.

However, the government announcement of the decision said it had taken place under a provision of the Human Medicines Regulations, passed in 2012, which permits the rapid licensing of medicines in the event of an emergency such as a pandemic.

The UK is still under the remit of the EMA until the end of the Brexit transition period on 1 January, and EU laws also allow other member states to approve medicines for emergency use without EMA authorisation.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196523772
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
Hoe kan iets dat er sowieso gaat komen, hetzij door natuurlijk verloop, hetzij door vaccinatie, een doel zijn?
De hamvraag is juist welke route we volgen naar die onvermijdelijke groepsimmuniteit. En welke consequenties er aan de verschillende routes kleven.
Daarbij stel je doelen, zoals waarborgen van volksgezondheid, of specifieker de ziekenhuizen niet te laten overspoelen.
Die groepsimmuniteit komt er hoe dan ook.
Tenzij je mensen niet lang genoeg immuun verwacht, want dan komt ie er simpelweg nooit. Of je moet tzt aan de lopende band blijven vaccineren.
I'll give you something to do
pi_196523802
quote:
6s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kortom de totale volwassen bevolking van bijna 14 miljoen bron-cbs wordt in/met dit plaatje gevacinneerd.
De helft verzorgd door de GGD en de andere helft door aan -en bijgeschakelde (huis/bedrijfs)artsen.

Naast dubbele dosis, flink meer mensen dan men doet met griep (ca 6 miljoen) dat een stuk eenvoudiger is; dan de complexe operatie voor 28 miljoen Covid19 vaccins. Het medisch volgsysteem zal behoorlijk tot in zijn voegen gaan uitbarsten.

Nu maar hopen dat het vaccin op termijn gaat/blijft werken, er geen seizoensgedoe noch mutaties ontstaan en er geen bijwerkingen - al of niet verondersteld - plaatsvinden. Best wel een dingetje, hoe om te gaan met iemand die na vaccinatie een maand of twee later e.o.a. immuniteitsaandoening of een kanker ontwikkeld.
Wordt ongetwijfeld weg gebaggetaliseerd. Zie jij de Gommers en Osterhous van deze wereld publiekelijk toegeven dat ze een grote fout hebben gemaakt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:12:22 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196523808
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
Dat idee heb ik soms wel ja; gezien het gebrek aan kritische vragen. Maar op andere momenten lijkt het er juist op dat de vragen oprecht zijn en dat Rutte zich er ook aan stoort als er dubbele vragen worden gesteld. Als alles vooraf afgesproken zou zijn vind ik dat dan wel wat apart. Of hij had acteur moeten worden i.p.v. premier :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:13:25 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196523828
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Als je samen een huishouden deelt, is het onmogelijk om elkaar niet onbedoeld aan te steken.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:13:26 #105
5428 crew  miss_sly
pi_196523829
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Afstand houden tot een kind is echt niet gezond. Ook niet als ze wat ouder worden. Zeker niet als ze wel nabijheid nodig hebben. Het is echt heel onnatuurlijk om binnen je gezin gedwongen afstand te houden tot elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 december 2020 @ 22:13:35 #106
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196523830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
Je leest het verkeerd. 1 op de 50 ziekenhuisopnames is een twintiger; niet 1 op de 50 twintigers belandt in het ziekenhuis.
pi_196523836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Gaan vertellen dat we ook na vaccinatie vooral niet moeten denken dat we er van af moeten zijn. Mondkapjes en afstand houden blijft het devies. Wellicht dat wel de dagopvang voor ouderen weer meer doorgang kan vinden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:14:29 #108
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196523848
quote:
12s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:13 schreef Viltje het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. 1 op de 50 ziekenhuisopnames is een twintiger; niet 1 op de 50 twintigers belandt in het ziekenhuis.
Ah ik lees nu de titel goed ja, je hebt gelijk
pi_196523877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Afstand houden tot een kind is echt niet gezond. Ook niet als ze wat ouder worden. Zeker niet als ze wel nabijheid nodig hebben. Het is echt heel onnatuurlijk om binnen je gezin gedwongen afstand te houden tot elkaar.
Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:16:16 #110
236264 crew  capricia
pi_196523890
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Dit is een bizarre opmerking.
Jij kreeg vroeger nooit een arm om je heen toen je ouder was dan 2 of zo? Of dat je geknuffeld werd?
Dat mama of papa je naar bed brachten. Je haren wasten?

Omdat je van de tiet af was..
Definitely not CIA
  woensdag 2 december 2020 @ 22:16:28 #111
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196523897
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit.
Weet je hoe dat komt? Al die experts die zoveel verschillende meningen hebben. Hierdoor zaaien ze FUD.

Ik vind dat persoonlijk vermoeiend. Hugo en Mark hebben immers gezegd dat als het vaccin er is we kunnen versoepelen. Het is moeilijk een politicus op z’n mooie woorden of schoenen te geloven maar ik hou ze er wel aan.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:16:50 #112
236264 crew  capricia
pi_196523904
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.
Opgeofferd nog wel. :')
Definitely not CIA
pi_196524014
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:24 schreef quirina het volgende:
Die blaastest gebruiken ze om longkanker op te sporen toch?
Daar is 'ie oorspronkelijk volgens mij wel voor bedoeld. Hij is o.a. door de universiteit van Maastricht ontwikkeld. De jongste zus van twee meiden uit m'n vriendengroep is vanuit de universiteit een tijd lang in China geweest voor het testen (meer Chinezen --> betrouwbaardere testresultaten) van de machine. Een tijdje terug las ik dat men er van uit gaat de machine vanaf eind volgend jaar te kunnen gaan gebruiken om covid-19 te detecteren.

Het opsporen van longkanker via ademanalyse vind ik eerlijk gezegd veel mooier; corona is van voorbijgaande aard, longkanker zal ook na corona slachtoffers blijven eisen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196524177
Iemand hier bekend met "the great reset"? Dit is een model uitgebracht door het World Economic Forum onder leiding van Klaus Schwab. Dit is geen BNW, dit brengen ze gewoon naar buiten zonder blad voor de mond in de samenvatting van het boek wat ze uitgebracht hebben.. Kijk en huiver.

De auteurs klagen in de inleiding al het ‘oude normaal’ aan: een wereld met te grote sociale ongelijkheid, teveel onrecht, een gebrek aan internationale samenwerking en een falen van globaal leiderschap. Covid-19 zal er echter voor zorgen dat we nooit meer terug kunnen naar dit oude normaal. Het Nieuwe Normaal is onvermijdelijk, en belooft beterschap voor onze oude, zieke wereld.Noodzakelijke sociale afstand omdat er andere pandemieën gaan komen (onze gezondheid!) waarborgen, en bedrijven te verzekeren tegen schadeclaims van besmette arbeiders, zal het nodig worden heel hard in te zetten op … automatisering. Ofte: de Vierde Industriële Revolutie.

En dat er nog verschillende pandemieën op de loer liggen, en we als globale samenleving hierop een ‘veerkrachtig’ antwoord moeten kunnen verzinnen.

In het Nieuwe Normaal van de ‘Remote Everything’ (Alles op Afstand) spelen technologie, robots en artificiële intelligente een cruciale rol. Cultuur, onderwijs, handel, sport, ontspanning, eten worden meer en meer virusvrij, goedkoper, en aan de consument geleverd via het scherm, en binnenkort misschien ook via drones die pakketjes droppen aan onze deur. De tijd van de “Steen & Mortel” winkels ligt meer en meer achter ons, en ook onze horeca zal zich moeten specialiseren in afhaalmaaltijden en cocktails op bestelling, die vervolgens thuis worden genuttigd. Dat wordt ook de meest klimaatvriendelijke keuze. Het enige live-alternatief wordt waarschijnlijk een model à la McDonalds, waar je met je bubbel wel nog altijd naar toe kan, maar dan op grote afstand van de medewerkers en andere klanten, met digitale schermen waar je je bestelling invoert en contactloos betaalt, en een robot die je je eten komt brengen en naderhand je stoel en tafel desinfecteert. Al geven de auteurs grif toe dat het grootste deel van onze horeca simpelweg zal verdwijnen, en dit voornamelijk zal gebeuren door de grotere ketens, die deze uitdaging niet enkel aankunnen, maar er al jaren op voorbereid zijn. Idem voor de evenementenindustrie.


Dit WEF schetst dus een dystopische wereld waarin wij gaan leven.
https://www.dewereldmorge(...)room-en-nachtmerrie/
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:35:04 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_196524244
Mooi rellen 17 januari met de horeca open.
Helden _O_
Haters everywhere but I don't really care.
pi_196524291
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is een bizarre opmerking.
Jij kreeg vroeger nooit een arm om je heen toen je ouder was dan 2 of zo? Of dat je geknuffeld werd?
Dat mama of papa je naar bed brachten. Je haren wasten?

Omdat je van de tiet af was..
Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:39:24 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196524301
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
Oh, jawel. Maar niet alleen van hun ouders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 december 2020 @ 22:42:28 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196524348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
Mooi rellen 17 januari met de horeca open.
Helden _O_
Zouden ze dat echt durven denk je? Is het niet gewoon om politieke druk te zetten?
  woensdag 2 december 2020 @ 22:42:41 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196524353
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
pi_196524357
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
Mooi rellen 17 januari met de horeca open.
Helden _O_
Klinkt natuurlijk allemaal heel stoer, maar als ondernemer ben je wel vrij eenvoudig juridisch aan te pakken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 2 december 2020 @ 22:44:00 #121
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_196524374
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zouden ze dat echt durven denk je? Is het niet gewoon om politieke druk te zetten?
Uiteraard voor de druk, maar werd hoog tijd.
Als het aan Hugo ligt zitten we tot augustus binnen.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:45:13 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196524405
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:42 schreef Gunner het volgende:
Zouden ze dat echt durven denk je?
Als je toch al zo goed als failliet bent maakt een eventuele boete ook niet meer uit.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:48:59 #123
236264 crew  capricia
pi_196524493
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
Ik wil hier geen R&P topic van maken. :D
Maar ik denk dat dit meer over jou gaat. En dat is geen persoonlijke aanval.

Natuurlijk heeft een 12-jarige ook aanraking thuis nodig. Een knuffel. Een arm. En soms even smorgens bij papa en mama in bed liggen.

Op liefde groeien ze beter. O+
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:49:54 #124
5428 crew  miss_sly
pi_196524515
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.
Nogal dramatisch, dit.
Er wordt helemaal niemand opgeofferd. Wat niet wegneemt dat sommigen meer geraakt worden dan anderen. Dat sommige besluiten moeilijk te begrijpen of verteren zijn. Allemaal waar.
En ik ben ervan overtuigd dat dat volgend jaar langzaam maar zeker allemaal weer beter wordt als het vaccin werkt zoals men hoopt en verwacht dat het werkt en meer en meer mensen worden gevaccineerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 december 2020 @ 22:57:56 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524630
Ophef om eetfoto in restaurant Tweede Kamer: ‘Waarom mag dit wél open?’

https://www.gelderlander.(...)36r3D-MsGXJeLK_dNwqI

Goh wie had dit nou verwacht _O-

En ja, ik weet dat het mag. Maar dan zo'n foto plaatsen :') _O-
pi_196524658
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Weet je hoe dat komt? Al die experts die zoveel verschillende meningen hebben. Hierdoor zaaien ze FUD.

Ik vind dat persoonlijk vermoeiend. Hugo en Mark hebben immers gezegd dat als het vaccin er is we kunnen versoepelen. Het is moeilijk een politicus op z’n mooie woorden of schoenen te geloven maar ik hou ze er wel aan.
dat is niet aan hun, want vaccinatie is niet verplicht, als veel mensen weigeren, kom je nog geen stap verder.
pi_196524678
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil hier geen R&P topic van maken. :D
Maar ik denk dat dit meer over jou gaat. En dat is geen persoonlijke aanval.

Natuurlijk heeft een 12-jarige ook aanraking thuis nodig. Een knuffel. Een arm. En soms even smorgens bij papa en mama in bed liggen.

Op liefde groeien ze beter. O+
:Y
Mijn 15-jarige tilt me tegenwoordig op om een knuffel te geven... }:|
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:06:11 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196524723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, oke ik snap wat je bedoelt.

Maar de weg naar groepsimmuniteit gaat geleidelijk, en daarbij kunnen maatregelen ook geleidelijk afgebouwd worden. Er zit nog een heel grijs gebied tussen alle maatregelen intact houden en alles meteen open gooien uiteraard. Al naar gelang de situatie.
Wat ik me afvraag.. Als ze jongeren onder de 18 niet gaan vaccineren omdat er nog meer onderzoek is, en er zijn meer dan 2 miljoen mensen onder de 18. Hoe komen we dan aan die vaccinatiegraad van 80/90% die ons voorgehouden wordt?

Zelfs als niemand weigert redden we dat nog niet dan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196524736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
Ophef om eetfoto in restaurant Tweede Kamer: ‘Waarom mag dit wél open?’

https://www.gelderlander.(...)36r3D-MsGXJeLK_dNwqI

Goh wie had dit nou verwacht _O-

En ja, ik weet dat het mag. Maar dan zo'n foto plaatsen :') _O-
Er is een bedrijfskantine open, stop de persen!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196524740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
Ophef om eetfoto in restaurant Tweede Kamer: ‘Waarom mag dit wél open?’

https://www.gelderlander.(...)36r3D-MsGXJeLK_dNwqI

Goh wie had dit nou verwacht _O-

En ja, ik weet dat het mag. Maar dan zo'n foto plaatsen :') _O-
Dit was wel zo ongeveer het laatste zetje wat ik nodig had om mentaal afscheid te nemen van alle corona perikelen.

Tijd voor actief verzet!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:08:08 #131
236264 crew  capricia
pi_196524743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:Y
Mijn 15-jarige tilt me tegenwoordig op om een knuffel te geven... }:|
Wat heerlijk!
Definitely not CIA
pi_196524761
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil hier geen R&P topic van maken. :D
Maar ik denk dat dit meer over jou gaat. En dat is geen persoonlijke aanval.

Natuurlijk heeft een 12-jarige ook aanraking thuis nodig. Een knuffel. Een arm. En soms even smorgens bij papa en mama in bed liggen.

Op liefde groeien ze beter. O+
Ben het geheel met je eens. Daarom ben ik ook gewoon in z'n algemeenheid tegen al deze maatregelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:10:05 #133
236264 crew  capricia
pi_196524763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
Ophef om eetfoto in restaurant Tweede Kamer: ‘Waarom mag dit wél open?’

https://www.gelderlander.(...)36r3D-MsGXJeLK_dNwqI

Goh wie had dit nou verwacht _O-

En ja, ik weet dat het mag. Maar dan zo'n foto plaatsen :') _O-
Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?
Definitely not CIA
pi_196524777
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat heerlijk!
De eerste paar keer is dat heel grappig ja! :{ :D
Maar ik heb inderdaad heerlijke knuffelkonten (met name de jongens) die het een rotzorg zal zijn wie daar bij is. ^O^
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:11:50 #135
236264 crew  capricia
pi_196524780
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ben het geheel met je eens. Daarom ben ik ook gewoon in z'n algemeenheid tegen al deze maatregelen.
:')

quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Definitely not CIA
  woensdag 2 december 2020 @ 23:12:18 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524785
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?
Nee wij werken thuis.
pi_196524786
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]

:')
[..]

Ja alleen voor die kinderen waarvan de ouder(s) kwetsbaar zijn natuurlijk, niet integraal.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:13:50 #138
236264 crew  capricia
pi_196524800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee wij werken thuis.
Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:13:57 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196524801
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?
Hier is de bedrijfskantine dicht sinds maart, je mag ook alleen naar kantoor met speciale toestemming via een formulier, onze pasjes zijn nu geblokkeerd. Maar is wel wat anders dan bij een tweede kamer ja.
pi_196524806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee wij werken thuis.
:)
Dan is wel de vraag.... Wat doet de dame van de kantine nu? :)
pi_196524808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee wij werken thuis.
Hier ook.
Lijkt wel alsof de grootste pleitbezorgers van harde maatregelen zelf nauwelijks last hebben van de maatregelen. Beetje werken op locatie, kids naar school brengen en knuffelen. Alleen bij pa en ma op bezoek ff beetje afstand houden. En op internet kankeren dat harde maatregelen nodig zijn.

Als je voor harde maatregelen bent kom je wat mij betreft alleen nog buiten omdat je ambulante hulp nodig hebt. De rest kan immers gewoon besteld worden via internet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196524811
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?
Tweede kamerleden kunnen geen Ms Teams licentie krijgen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 december 2020 @ 23:16:12 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524819
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?
Schijnbaar wel, ze debatteren ook regelmatig 3 uur met zo'n 20 personen in een kippenhok zonder mondkapjes.
Zal wel noodzakelijk zijn om dat zo te doen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:19:33 #144
236264 crew  capricia
pi_196524852
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tweede kamerleden kunnen geen Ms Teams licentie krijgen?
Voor ons parlement?
Liever niet. Gaat prima zo.

En zo zijn er meer beroepen.
Dus dan is de kantine ook open.

Wat is je probleem daar precies mee? In mijn ziekenhuis is de bedrijfskantine ook open bijv.
Definitely not CIA
  woensdag 2 december 2020 @ 23:21:21 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:)
Dan is wel de vraag.... Wat doet de dame van de kantine nu? :)
Hoezo dame :{
pi_196524869
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Voor ons parlement?
Liever niet. Gaat prima zo.

En zo zijn er meer beroepen.
Dus dan is de kantine ook open.

Wat is je probleem daar precies mee? In mijn ziekenhuis is de bedrijfskantine ook open bijv.
Zij maken maatregelen die impact hebben op vele levens en huishoudens, terwijl die maatregelen hen op deze manier niet raakt. ZOu hetzelfde zijn als olie alleen op de bon te krijgen is, maar zij zelf uitgezonderd zijn en in bugatti Veyrons v12 kunnen rondrijden.

Ik verbaas mij dat jij schrijft dat de bedrijfskantine bij jullie in het ziekenhuis open is. Zeker daar zou je extra risico aversie verwachten. Wat is er mis mee om je boterham alleen ergens op een rustige plek op te eten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 december 2020 @ 23:22:32 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524883
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Voor ons parlement?
Liever niet. Gaat prima zo.

En zo zijn er meer beroepen.
Dus dan is de kantine ook open.

Wat is je probleem daar precies mee? In mijn ziekenhuis is de bedrijfskantine ook open bijv.
Je hebt gelijk, gaat super allemaal.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 23:25:50 #148
236264 crew  capricia
pi_196524904
Trusten.
Ik neem jullie opmerkingen mee.
Maar ik ga slapen.
Sweet dreams.
Definitely not CIA
pi_196524917
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoezo dame :{
Vooroordelen. :@
Maar je staat er dus hoogstpersoonlijk, begrijp ik nu! :P
pi_196524921
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:
Trusten.
Ik neem jullie opmerkingen mee.
Maar ik ga slapen.
Sweet dreams.

Slaap lekker. :W
pi_196524922
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:
Trusten.
Ik neem jullie opmerkingen mee.
Maar ik ga slapen.
Sweet dreams.

Jammer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196524940
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jammer.
Eens. :{
Zitten we ook meteen zonder mod.... Wat moeten we nou? -O-
pi_196524948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. :{
Zitten we ook meteen zonder mod.... Wat moeten we nou? -O-
Ook maar naar bed dan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 2 december 2020 @ 23:32:09 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196524961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vooroordelen. :@
Maar je staat er dus hoogstpersoonlijk, begrijp ik nu! :P
Helaas niet. Ik zou broodjes Martino serveren, op de Belgische manier :9~
pi_196524963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ook maar naar bed dan?
:N
pi_196524972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. :{
Zitten we ook meteen zonder mod.... Wat moeten we nou? -O-
Jammer in de zin dat mijn opmerking onbeantwoord blijft, zeker omdat ik benieuwd was naar haar repliek. Ik bespeurde enige hypocrisie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196524984
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jammer in de zin dat mijn opmerking onbeantwoord blijft, zeker omdat ik benieuwd was naar haar repliek. Ik bespeurde enige hypocrisie.
O, maar ze komt wel terug hoor. ^O^
Kan je het er dan met haar over hebben. Wel zo fatsoenlijk ook als je dat soort termen wil gebruiken. :Y
pi_196524998
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dit was wel zo ongeveer het laatste zetje wat ik nodig had om mentaal afscheid te nemen van alle corona perikelen.

Tijd voor actief verzet!
Bij mij was het vooral het feit dat het kinderdagverblijf waar mijn vriendin werkt nog altijd niet voor langere tijd gesloten wordt nadat 9 van de 25 personeelsleden afgelopen week positief getest zijn. (we hebben het hier overigens over Duitsland)

Er wordt continu door overheden, zorgbonzen, virologen enz. op gehamerd hoe ernstig en gevaarlijk corona wel niet is en dat vrijwel alles, wat ook maar een beetje op levensvreugde lijkt, voor een ontelbaar aantal nieuwe infecties zal zorgen. Vervolgens is de helft van het personeel bij haar werkgever door besmetting uitgeschakeld (gelukkig is ze zelf twee keer negatief getest in de voorbije week) en het enige wat volgt is... niets... Als het aan de raad van bestuur ligt gaat de tent maandag weer gewoon open alsof er niets aan de hand is, het Gesundheitsamt (de Duitse GGD) zwijgt in alle toonaarden en, driekwart jaar nadat corona Europa bereikte, ligt er nog altijd he-le-maal niets aan draaiboeken of protocollen klaar. En dat is dan in een grotemensenland, ik wil niet weten hoe het er bij Jan Klaasen en Katrien in nederlandje aan toe gaat wanneer er daadwerkelijk sprake is van corona hotspot...

De gepropageerde ernst komt totaal niet overeen met het amateuristische en lakse handelen van overheden en instanties.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196525019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Helaas niet. Ik zou broodjes Martino serveren, op de Belgische manier :9~
En hoe is dat dan? Op de Belgische manier?
(Pas op je woorden, he? @Christal_Meth houdt het hier in de gaten! ;) )
Eerste eis als werknemer zou een tap ook zijn waarschijnlijk! :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 december 2020 @ 23:58:06 #160
408813 crew  trein2000
pi_196525120
quote:
Voldoende personeel om snel en grootschalig te vaccineren evenmin – de GGD vindt werven en opleiden voorlopig niet nodig.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)vws-het-aan-a4022411
Is dit echt? Of moet je daar ook een HBO opleiding met 50 jar ervaring voor hebben om bij godsgratie tegen minimumloon te mogen opdraven? Man man man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 december 2020 @ 00:09:29 #161
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196525183
Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat het kabinetsbeleid nog steeds 1 grote bende is. En dat het niet meer goed komt met de verantwoordelijke bewindslieden.

twitter


twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 00:15:43 #162
408813 crew  trein2000
pi_196525205
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:09 schreef Gretzl het volgende:
Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat het kabinetsbeleid nog steeds 1 grote bende is. En dat het niet meer goed komt met de verantwoordelijke bewindslieden.

[ twitter ]

[ twitter ]
Beetje populistisch gelul dit. De Jonge nu laten wieberen gaat echt helemaal niks helpen. Dat wordt alleen maar meer chaos. Wat je moet doen is nu een 'vaccinatiemarinier' aanstellen. Haal een zwaargewicht er bij, categorie Peter van Uhm, met onbeperkte mogelijkheden en middelen om dit vlot te trekken. Dan mag Hugo even lekker rustig aan doen en alvast solliciteren.

Verder zal je wel met die decentrale structuren moeten werken, er is simpelweg niets anders. Maar je kunt dat natuurlijk wel centraal aansturen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196525241
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tweede kamerleden kunnen geen Ms Teams licentie krijgen?
Jawel maar dan zijn het aartsluie zakkenvullers die in hun nest blijven liggen en gaan Netflixen. Aldus de grootse oppositiepartij.

Dus dan zit er niks anders op he. Braaf naar Den Haag komen anders wordt het volk boos.
pi_196525273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Beetje populistisch gelul dit. De Jonge nu laten wieberen gaat echt helemaal niks helpen. Dat wordt alleen maar meer chaos. Wat je moet doen is nu een 'vaccinatiemarinier' aanstellen. Haal een zwaargewicht er bij, categorie Peter van Uhm, met onbeperkte mogelijkheden en middelen om dit vlot te trekken. Dan mag Hugo even lekker rustig aan doen en alvast solliciteren.

Verder zal je wel met die decentrale structuren moeten werken, er is simpelweg niets anders. Maar je kunt dat natuurlijk wel centraal aansturen.
Hugo op straat zetten heeft in deze fase inderdaad weinig zin. Sterker nog, voorlopig hoor en lees in buiten hier op fok eigenlijk relatief weinig klachten over zijn beleid.

Maar het is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat we na 10 maanden crisis nog steeds geen centraal systeem hebben wbt de vaccinaties. Vanaf dag 1 is dit namelijk al bekend dat we gevaccineerd gaan worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 00:34:01 #165
408813 crew  trein2000
pi_196525281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hugo op straat zetten heeft in deze fase inderdaad weinig zin. Sterker nog, voorlopig hoor en lees in buiten hier op fok eigenlijk relatief weinig klachten over zijn beleid.

Maar het is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat we na 10 maanden crisis nog steeds geen centraal systeem hebben wbt de vaccinaties. Vanaf dag 1 is dit namelijk al bekend dat we gevaccineerd gaan worden.
Euhm als je dit leest ligt dat toch vooral aan Hugo cs. https://www.volkskrant.nl(...)zucht-diep~b55c6a81/
Er is blijkbaar een landelijk overleg, maar de deelnemers daarvan moeten 4 januari lezen in een bushbericht van de NOS...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 december 2020 @ 00:42:36 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196525315
Heeejjj een nieuwe routekaart!!

https://www.telegraaf.nl/(...)-los-met-versoepelen

De oude was niet meer relevant. Als of die dat ooit is geweest :') De routekaart die maar één kant op werkte :') _O-

Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
  donderdag 3 december 2020 @ 00:46:43 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196525325
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En hoe is dat dan? Op de Belgische manier?
(Pas op je woorden, he? @:Christal_Meth houdt het hier in de gaten! ;) )
Eerste eis als werknemer zou een tap ook zijn waarschijnlijk! :D
Nederlandse Martino is echt ruk. Dan krijg je dit soort meuk. Ik weet niet precies wat die Belgen ermee doen, maar het is goddelijk :9~

Tap is ook prima, wel met mijn bier erop natuurlijk :Y
  donderdag 3 december 2020 @ 00:50:21 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196525339
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:09 schreef Gretzl het volgende:
Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat het kabinetsbeleid nog steeds 1 grote bende is. En dat het niet meer goed komt met de verantwoordelijke bewindslieden.

[ twitter ]

[ twitter ]
En dan vergeet vriend Klöpping de andere helft nog. Routekaart-fiasco, alcoholverkoop na 20u verbannen etc. etc.

Eén grote kneuzenkermis is het.
  donderdag 3 december 2020 @ 00:52:16 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196525349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Beetje populistisch gelul dit. De Jonge nu laten wieberen gaat echt helemaal niks helpen. Dat wordt alleen maar meer chaos. Wat je moet doen is nu een 'vaccinatiemarinier' aanstellen. Haal een zwaargewicht er bij, categorie Peter van Uhm, met onbeperkte mogelijkheden en middelen om dit vlot te trekken. Dan mag Hugo even lekker rustig aan doen en alvast solliciteren.

Verder zal je wel met die decentrale structuren moeten werken, er is simpelweg niets anders. Maar je kunt dat natuurlijk wel centraal aansturen.
Ja eens, Hugod nu laten wieberen brengt ook niks. Een ander had het waarschijnlijk net zo hard verneukt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 00:57:46 #170
408813 crew  trein2000
pi_196525379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:
Een ander had het waarschijnlijk net zo hard verneukt.
Dat betwijfel ik. Een type Wiebes had dit heel anders gefixt. Maar in deze fase een bewindspersoon er uit schoppen gaat echt averechts werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196525476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:42 schreef leolinedance het volgende:
Heeejjj een nieuwe routekaart!!

https://www.telegraaf.nl/(...)-los-met-versoepelen

De oude was niet meer relevant. Als of die dat ooit is geweest :') De routekaart die maar één kant op werkte :') _O-

Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
De titel vergroot alweer mijn sympatie met de aangekondigde acties voor de horeca. Ik hoop dat het niet nog veel strenger zal worden.
  donderdag 3 december 2020 @ 01:24:06 #172
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196525512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:42 schreef leolinedance het volgende:
Heeejjj een nieuwe routekaart!!

https://www.telegraaf.nl/(...)-los-met-versoepelen

De oude was niet meer relevant. Als of die dat ooit is geweest :') De routekaart die maar één kant op werkte :') _O-

Dit kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
Kan het artikel niet lezen. Wat staat er in over restaurants?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 01:49:28 #173
408813 crew  trein2000
pi_196525592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 01:24 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Kan het artikel niet lezen. Wat staat er in over restaurants?
Punt van strijd tussen de economische en de zorg kant van het kabinet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196525612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En hoe is dat dan? Op de Belgische manier?
(Pas op je woorden, he? @:Christal_Meth houdt het hier in de gaten! ;) )
Eerste eis als werknemer zou een tap ook zijn waarschijnlijk! :D
En hij ziet het wanneer z'n naam fout geschreven wordt!
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196525616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En hij ziet het wanneer z'n naam fout geschreven wordt!
HIJ ziet echt alles... :@
In een post, vlam... weg vriendinnetjesgevoel... -O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Mammietje op 03-12-2020 02:14:20 ]
pi_196525640
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

HIJ ziet echt alles... :@
In een post, vlam... weg vriendinnetjesgevoel... -O-
Sorry mamietje. :@
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196525645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nederlandse Martino is echt ruk. Dan krijg je dit soort meuk. Ik weet niet precies wat die Belgen ermee doen, maar het is goddelijk :9~

Tap is ook prima, wel met mijn bier erop natuurlijk :Y
Natuurlijk jouw bier! :{w What else? :? ;)
pi_196525680
Het probleem is niet de Hotels en de Restaurants, toen het weer mocht was het gelijk weer een zooitje bij de Cafe's, niet vreemd want het gemiddelde barpersoneel in een Cafe staat daar meestal omdt ze echt niets anders kunnen. Ik zou zeggen, gooi de cafe's dicht, maar hou hun terassen open, en ga niet lullig doen als mensen een stukje van de publieke ruimte gebruiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 02:56:27 #179
408813 crew  trein2000
pi_196525697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:48 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is niet de Hotels en de Restaurants, toen het weer mocht was het gelijk weer een zooitje bij de Cafe's, niet vreemd want het gemiddelde barpersoneel in een Cafe staat daar meestal omdt ze echt niets anders kunnen. Ik zou zeggen, gooi de cafe's dicht, maar hou hun terassen open, en ga niet lullig doen als mensen een stukje van de publieke ruimte gebruiken.
Gewoon cafés dicht. Toen ik met pinksteren, de dag van de heropening, hier door het dorp liep vroeg ik aan iemand of soms spontaan het bevrijdingsfeest was uitgebroken. Dat ging echt nergens over.

Daarna werd het beeld wel iets beter, maar nog steeds was het chaos. Ook op de terrassen. Dat kwam ook door slappe handhaving overigens, maar de vraag is ook of je dat moet willen strak handhaven. Dat heeft andere nadelen. Dan kun je wellicht beter het geëmmer voor zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196525702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gewoon cafés dicht. Toen ik met pinksteren, de dag van de heropening, hier door het dorp liep vroeg ik aan iemand of soms spontaan het bevrijdingsfeest was uitgebroken. Dat ging echt nergens over.

Daarna werd het beeld wel iets beter, maar nog steeds was het chaos. Ook op de terrassen. Dat kwam ook door slappe handhaving overigens, maar de vraag is ook of je dat moet willen strak handhaven. Dat heeft andere nadelen. Dan kun je wellicht beter het geëmmer voor zijn.
Daar heb je wel een punt, ik woon zelf in Amsterdam, en de regel 30 man gaat nergens over omdat de meeste cafes nauwelijks 30 man binnen kunnen hebben, laat staan op 1.5 meter....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 03:29:10 #181
408813 crew  trein2000
pi_196525754
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vws-groepsimmuniteit
Lezenswaardig, we gingen in het begin voor groepsimmuniteit. En VWS ging uit van een mortaliteit lager dan griep.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196526326
Aantal doden in de laatste maand (sinds 3 november):
Nederland 1928
België 5053
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196526404
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vws-groepsimmuniteit
Lezenswaardig, we gingen in het begin voor groepsimmuniteit. En VWS ging uit van een mortaliteit lager dan griep.
quote:
Opvallend is een afspraak eind februari om mondkapjes voor niet-hulpverleners te ontraden, vanwege de schaarste.

"Conform eerdere ICCb-afspraak: mondkapjes alleen effectief voor hulpverleners in de zorg. Dit ook in communicatieboodschap mee uit te dragen, vanwege de run op deze middelen."

Lang is door het RIVM ontkend dat schaarste een rol speelde bij het advies over het gebruik van mondmaskers, bijvoorbeeld in de ouderenzorg.

Uit de stukken blijkt dat de politie dan zelf al een groot aantal mondkapjes heeft aangeschaft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 3 december 2020 @ 07:12:48 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196526431
D66 wil "sommige restaurants op proef open laten gaan onder voorwaarden". Eén van die voorwaarden is dat alle gasten voor en na het etentje worden getest.

Laat maar, ik laat wel bezorgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196526448
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zouden ze dat echt durven denk je? Is het niet gewoon om politieke druk te zetten?
Ik ken een paar ondernemers waarbij het geen verschil meer gaat maken of ze die boete pakken, of nog een maand zo doorsudderen. Het is klaar voor hen.

En dat waren echt mooie tenten. Die wat minder vet op de botten hadden door investeringen, omdat ze beter en sterker wilden worden. Die een mooie toekomst in het verschiet hadden liggen.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 07:25:52 #186
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196526499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ken een paar ondernemers waarbij het geen verschil meer gaat maken of ze die boete pakken, of nog een maand zo doorsudderen. Het is klaar voor hen.

En dat waren echt mooie tenten. Die wat minder vet op de botten hadden door investeringen, omdat ze beter en sterker wilden worden. Die een mooie toekomst in het verschiet hadden liggen.
Ik ben wel benieuwd wat het risico hiervan op lange termijn is. Ik kan me goed voorstellen dat je als ondernemer na deze pandemie minder happig bent op risico nemen of flinke investeringen doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196526542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vws-groepsimmuniteit
Lezenswaardig, we gingen in het begin voor groepsimmuniteit. En VWS ging uit van een mortaliteit lager dan griep.
Wat een bizar slecht geschreven stuk zeg, RTL voegt gewoon keiharde onwaarheden en speculatie toe, samen met een bak hindsight :')

Ja zo kan ik het ook wel.
pi_196526555
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dit was wel zo ongeveer het laatste zetje wat ik nodig had om mentaal afscheid te nemen van alle corona perikelen.

Tijd voor actief verzet!
_O-
pi_196526586
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Echt ongelooflijk, hier werd in de media zoveel ophef over gemaakt en telkens weer blijkt dat het advies consequent en redelijk is geweest. Maar rectificaties en dergelijke gaan we niet zien natuurlijk.
pi_196526690
Vaccinatie van de 6 miljoen min of meer 'gezonde' mensen gaat pas in augustus van start.

Dat is toch wel heel zorgelijk.
blablablabla
  donderdag 3 december 2020 @ 08:10:25 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196526747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:00 schreef Elan het volgende:
Vaccinatie van de 6 miljoen min of meer 'gezonde' mensen gaat pas in augustus van start.

Dat is toch wel heel zorgelijk.
Zolang de reden maar is dat het komt doordat de vaccins niet eerder geleverd kunnen worden, ivm productie of omdat andere landen ook die shit krijgen, kan ik het nog accepteren. Want dan hebben we het zelf niet in de hand
Als het door eigen (mis)kunde klopt, zou dat echt ruk zijn.
pi_196526761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:00 schreef Elan het volgende:
Vaccinatie van de 6 miljoen min of meer 'gezonde' mensen gaat pas in augustus van start.

Dat is toch wel heel zorgelijk.
Vind ik ook maar die mening mag je hier niet delen van sommigen.
Ja zomervakanties festivals alle leuke dingen gaan niet door volgend jaar.
Leuk vooruitzicht:(
  donderdag 3 december 2020 @ 08:14:20 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196526779
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:12 schreef quirina het volgende:
Ja zomervakanties festivals alle leuke dingen gaan niet door volgend jaar.
Waarom zou dat zo zijn? Als de planning loopt zoals die nu geschetst is, dan hebben we bij de start van de zomer het overgrote deel van de risicogroepen gevaccineerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 3 december 2020 @ 08:15:21 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196526784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Als de planning loopt zoals die nu geschetst is, dan hebben we bij de start van de zomer het overgrote deel van de risicogroepen gevaccineerd.
En dan zou de zorg ontlast zijn *O* en dan kunnen erdingen open *O*
En veel zaken zijn dan buiten *O* en .. en... feesten *O*

Zou wel leuk zijn als dat zo zou lopen O+
pi_196526794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:12 schreef Janneke141 het volgende:
D66 wil "sommige restaurants op proef open laten gaan onder voorwaarden". Eén van die voorwaarden is dat alle gasten voor en na het etentje worden getest.

Laat maar, ik laat wel bezorgen.
Dat stond er niet, er staat vooraf of achteraf testen:

quote:
D66: sommige horecabedrijven moeten al open kunnen
D66-fractievoorzitter Jetten vindt dat sommige horecazaken onder strikte voorwaarden open moeten kunnen gaan. Hij wil dat er geëxperimenteerd wordt met vooraf reserveren, mensen naar hun tafel begeleiden in een goed geventileerde ruimte en alle bezoekers vooraf of achteraf testen op corona, zegt hij in het AD.

Jetten vindt dat het in de discussie niet langer moet gaan over een 'alles-of-niets-strategie'. "Het kan en moet slimmer", voegt hij eraan toe. Jetten zet er zijn vraagtekens bij dat de horeca vooral dicht moest om het aantal vervoersbewegingen van groepen mensen in te dammen.

"Dat vind ik met de beelden van de overvolle winkelstraat steeds moeilijker uit te leggen", zegt de fractievoorzitter van de regeringspartij. Hij wil ook dat de voorgenomen versobering van het financiële steunpakket van tafel gaat. Het kabinet buigt zich de komende dagen weer over de coronamaatregelen en over wat er met de feestdagen mogelijk is. Dinsdag is er een persconferentie.

Horecagelegenheden in vijftig gemeenten dreigen op 17 januari open te gaan, ook al lopen ze daardoor het risico een boete te krijgen. Nu voldoende steunmaatregelen vanuit het kabinet lijken uit te blijven, kan de horeca niet anders meer, schreven ze gisteren in een gezamenlijk persbericht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 december 2020 @ 08:17:33 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196526795
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dan zou de zorg ontlast zijn *O* en dan kunnen erdingen open *O*
En veel zaken zijn dan buiten *O* en .. en... feesten *O*

Zou wel leuk zijn als dat zo zou lopen O+
Dat zou in elk geval in lijn zijn met de doelen die al een tijdje worden geschetst: het draait om het ontlasten van zorg en ziekenhuizen. Maar je leest zo her en der dat er al behoorlijk op wordt voorgesorteerd om dat weer aan te passen, en in dat geval zou Elan wel eens gelijk kunnen krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196526797
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zolang de reden maar is dat het komt doordat de vaccins niet eerder geleverd kunnen worden, ivm productie of omdat andere landen ook die shit krijgen, kan ik het nog accepteren. Want dan hebben we het zelf niet in de hand
Als het door eigen (mis)kunde klopt, zou dat echt ruk zijn.
Dat is waarschijnlijk gewoon een combinatie van infrastructuur en aanbod. Het is meer hoe we het land tot die tijd gaan inrichten.

Nog een hele zomer vol met maatregelen, of gaat de samenleving weer open en moet je als 'jongere' (gaat over de groep tot 60, dus zo heel jong is dat ook weer niet) het risico op Corona maar gewoon voor lief nemen? omdat de ziekenhuizen tenslotte niet vol komen te liggen.

Beide scenario's spreken nou niet echt tot de verbeelding.
blablablabla
pi_196526798
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dan zou de zorg ontlast zijn *O* en dan kunnen erdingen open *O*
En veel zaken zijn dan buiten *O* en .. en... feesten *O*

Zou wel leuk zijn als dat zo zou lopen O+
Reken er maar niet op.
  donderdag 3 december 2020 @ 08:17:56 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196526801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat stond er niet, er staat vooraf of achteraf testen:
[..]

Ik hoorde het op de radio. Die zeiden 'en'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196526807
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zolang de reden maar is dat het komt doordat de vaccins niet eerder geleverd kunnen worden, ivm productie of omdat andere landen ook die shit krijgen, kan ik het nog accepteren. Want dan hebben we het zelf niet in de hand
Als het door eigen (mis)kunde klopt, zou dat echt ruk zijn.
Lijkt me niet dat ze miskleunen alvast op de agenda zetten voor augustus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196526816
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik hoorde het op de radio. Die zeiden 'en'.
Dan hadden zij het fout.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 december 2020 @ 08:20:10 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196526822
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:17 schreef quirina het volgende:
Reken er maar niet op.
Ik reken ook nergens op. Heeft toch geen nut. Ik zie het vanzelf wel wat het wordt. Maar het zou wel leuk zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:18 schreef miss_sly het volgende:
Lijkt me niet dat ze miskleunen alvast op de agenda zetten voor augustus.
Dat zou wat zijn :D
Zie hier wel veel stukken terugkomen dat men vooral heel veel zegt "we weten het nog niet / het is onduidelijk" . Dat baart me wel zorgen. Ook al weet je niet precies welk vaccin wanneer precies komt, kan je wel een plan hebben van, als dit, dan dat.
Ik hoop vooral dat ze dat wel hebben, maar misschien niet communiceren (om welke reden dan ook)
  donderdag 3 december 2020 @ 08:20:31 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196526826
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan hadden zij het fout.
Of de krant had het fout.

Maar laten we ervan uitgaan dat de krant het goed heeft. Hoe controleer je dit precies?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196526829
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:12 schreef quirina het volgende:

[..]

Vind ik ook maar die mening mag je hier niet delen van sommigen.
Ja zomervakanties festivals alle leuke dingen gaan niet door volgend jaar.
Leuk vooruitzicht:(
Of ze gaan wel door maar de kans dat je corona krijgt is vrij reëel.
Het heeft tenslotte altijd om de ziekenhuizen gedraaid qua maatregelen.

Rare situatie krijg je dan.
blablablabla
pi_196526835
Kijk rtl nieuws nu. Zoveel dingen gingen er mis.
pi_196526854
En wintersport mag ook niet met de kerst.
Vrienden van me hadden Oostenrijk geboekt die zullen wel balen.
pi_196526856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of de krant had het fout.

Maar laten we ervan uitgaan dat de krant het goed heeft. Hoe controleer je dit precies?
Ze hebben het over een proef. Mensen die daaraan meedoen, weten dat dit tot de voorwaarden behoort en laten zich dus testen. Hoe controleer je dat? Niet. Maar als je het niet doet en er loopt wat mis, is er grote kans dat ze weer moeten sluiten. Goede reden om wél mee te werken. En waarom zou men dat niet doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196526864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Of ze gaan wel door maar de kans dat je corona krijgt is vrij reëel.
Het heeft tenslotte altijd om de ziekenhuizen gedraaid qua maatregelen.

Rare situatie krijg je dan.
Hoezo? Dat is dezelfde situatie als deze zomer volgens mij. Vrijwel alles mag, zolang de ziekenhuizen maar niet vollopen.
pi_196526880
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:24 schreef quirina het volgende:
En wintersport mag ook niet met de kerst.
Vrienden van me hadden Oostenrijk geboekt die zullen wel balen.
Dikke kans dat er tot en met de krokus niet geskiet kan worden. Zo goed gaat het overal niet. Ook duitsland vanmorgen weer meer besmettingen.
pi_196526888
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dan zou de zorg ontlast zijn *O* en dan kunnen erdingen open *O*
En veel zaken zijn dan buiten *O* en .. en... feesten *O*

Zou wel leuk zijn als dat zo zou lopen O+
Hangt van de werkzaamheid van het vaccin bij de risicogroepen af. Die is meestal minder goed dan bij een gezond persoon. Als dat maar 50% blijkt te zijn kan de zorg nog flink belast worden zonder maatregelen.
pi_196526895
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:24 schreef quirina het volgende:
En wintersport mag ook niet met de kerst.
Vrienden van me hadden Oostenrijk geboekt die zullen wel balen.
Dat had je in september al aan kunnen zien komen.
pi_196526909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo? Dat is dezelfde situatie als deze zomer volgens mij. Vrijwel alles mag, zolang de ziekenhuizen maar niet vollopen.
Afgelopen zomer waren er amper besmettingen, zeker in de maanden juni en juli was het een tiende van wat we nu registreren.

En niet bijna alles mocht. Er waren tal van beperkingen, qua groepsgrootte, qua afstand, festivals gingen niet door enzovoort.

Dat is iets anders dan een situatie waarin besmettingen er niet meer toe doen omdat ze tenslotte toch de zorg niet belasten.
blablablabla
pi_196526951
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

erdingen *O*

Erdinger *O* :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 3 december 2020 @ 08:43:20 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196526955
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:42 schreef StateOfMind het volgende:
Erdinger *O* :9~
Ik klikte van schrik op de "rapporteer" button :')
pi_196527011
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik klikte van schrik op de "rapporteer" button :')
Maar die heb je niet verstuurd :P
pi_196527059
Afgelopen weekend trouwens heerlijk in een hotel geslapen, samen met m'n vriendin... jacuzzi in de kamer, drankjes gedaan in de bar, heerlijk gedineerd in het restaurant en 's ochtends een heerlijk ontbijtbuffet. Je moet toch wat als de restaurants en kroegen dicht zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196527077
quote:
6s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:57 schreef Nielsch het volgende:
Afgelopen weekend trouwens heerlijk in een hotel geslapen, samen met m'n vriendin... jacuzzi in de kamer, drankjes gedaan in de bar, heerlijk gedineerd in het restaurant en 's ochtends een heerlijk ontbijtbuffet. Je moet toch wat als de restaurants en kroegen dicht zijn...
Groetjes vanuit de Hilton breakfast-room!!

Niks mis mee idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196527087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Afgelopen zomer waren er amper besmettingen, zeker in de maanden juni en juli was het een tiende van wat we nu registreren.

En niet bijna alles mocht. Er waren tal van beperkingen, qua groepsgrootte, qua afstand, festivals gingen niet door enzovoort.

Dat is iets anders dan een situatie waarin besmettingen er niet meer toe doen omdat ze tenslotte toch de zorg niet belasten.
Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
pi_196527093
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:24 schreef quirina het volgende:
En wintersport mag ook niet met de kerst.
Vrienden van me hadden Oostenrijk geboekt die zullen wel balen.
fucking dom ook (tenzij gratis te annuleren)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196527097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:21 schreef quirina het volgende:
Kijk rtl nieuws nu. Zoveel dingen gingen er mis.
Behoorlijke beerput zo lijkt het..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
Als er voldoende mensen gevaccineerd zijn bedoel je.
pi_196527155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
Niet meteen toch? Dat gaat maanden, zo niet bijna heel 2021 innemen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet meteen toch? Dat gaat maanden, zo niet bijna heel 2021 innemen..
Ligt eraan wanneer ze de teugels gaan laten vieren. Kan ook zo zijn dat de maatschappij voor een groot deel weer open gaat als de kwetsbaren een vaccin hebben gehad. Tel daarbij op dat het dan richting de zomer gaat en dan zou er al een hoop weer moeten kunnen mijns inziens. Als ik organisator van een festival was dan zou ik toch hoop hebben om in augustus weer een festival te kunnen organiseren.
pi_196527248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:13 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer ze de teugels gaan laten vieren. Kan ook zo zijn dat de maatschappij voor een groot deel weer open gaat als de kwetsbaren een vaccin hebben gehad. Tel daarbij op dat het dan richting de zomer gaat en dan zou er al een hoop weer moeten kunnen mijns inziens. Als ik organisator van een festival was dan zou ik toch hoop hebben om in augustus weer een festival te kunnen organiseren.
Massale evenementen met niet gevaccineerde groepen mensen zie ik dus echt niet zo snel gebeuren eigenlijk. En ik vraag me af wanneer we daadwerkelijk alle 'kwetsbaren' in de samenleving een vaccin hebben kunnen geven, je hebt het dan over vele miljoenen mensen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet meteen toch? Dat gaat maanden, zo niet bijna heel 2021 innemen..
Ik heb het niet over het vaccineren van iedereen.
pi_196527265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Behoorlijke beerput zo lijkt het..

[ afbeelding ]
Hoezo? Dit was al lang bekend. De hele wereld heeft het virus flink onderschat. Een beerput impliceert iets heel anders.
pi_196527289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo? Dit was al lang bekend. De hele wereld heeft het virus flink onderschat. Een beerput impliceert iets heel anders.
En zo kan je lekker kritiekloos op weg naar een volgende pandemie.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 09:25:05 #228
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196527291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan hadden zij het fout.
Er was net op BNR een interview met Rob Jetten, die zei ook ‘en’. Bij aanvullende vragen was de test erna een dag of 2 dagen later, maar hij gaf wel aan dat je vooraf negatief getest en erna nog een keer getest moest worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 december 2020 @ 09:26:29 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196527307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was net op BNR een interview met Rob Jetten, die zei ook ‘en’. Bij aanvullende vragen was de test erna een dag of 2 dagen later, maar hij gaf wel aan dat je vooraf negatief getest en erna nog een keer getest moest worden.
Blijft de vraag wie dat gaat controleren. Het restaurant kan het in ieder geval niet. Moet je je vooraf bij de restaurantproefambtenaar gaan aanmelden als wil gaan uit eten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196527335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo? Dit was al lang bekend. De hele wereld heeft het virus flink onderschat. Een beerput impliceert iets heel anders.
Er komt nu wel wat meer naar buiten, zie RTL nieuws..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527378
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Blijft de vraag wie dat gaat controleren. Het restaurant kan het in ieder geval niet. Moet je je vooraf bij de restaurantproefambtenaar gaan aanmelden als wil gaan uit eten?
Dit is toch een totaal onwerkbare situatie? ten eerste zijn die tests niet gratis, ten tweede vind ikhet nogal wat om je even 2 keer te laten testen.

Gevalletje van laten zien dat je voor versoepeling bent, maar zoveel randvoorwaarden scheppen dat het niet werkt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196527409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was net op BNR een interview met Rob Jetten, die zei ook ‘en’. Bij aanvullende vragen was de test erna een dag of 2 dagen later, maar hij gaf wel aan dat je vooraf negatief getest en erna nog een keer getest moest worden.
Dat heb ik gemist. Ik zie er op zich nog steeds niets vreemds aan, overigens, behalve dat de NOS het kennelijk niet juist heeft weergegeven :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Blijft de vraag wie dat gaat controleren. Het restaurant kan het in ieder geval niet. Moet je je vooraf bij de restaurantproefambtenaar gaan aanmelden als wil gaan uit eten?
Het gaat om experimenteren met het openen van restaurants.
Wat is iets wat je wil weten? In hoeverre restaurants bijdragen aan de verspreiding van het virus.
Hoe kun je dat onderzoeken? Door een goed testbeleid.

Het is niet dat ze nu alle restaurants zonder restricties open kunnen en willen gooien, maar ze willen onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om ze op een veilige manier open te laten gaan.

Als het derhalve een test is, werk je daaraan mee, en werk je ook mee aan de controles die daarbij horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196527420
Onder welke steen heeft Jetten gelegen?

quote:
Jetten wil dat geëxperimenteerd wordt met vooraf reserveren, mensen begeleiden naar de tafel in een goed geventileerde ruimte en alle bezoekers vooraf of achteraf testen op corona.
Dat eerste was al maanden het geval, het tweede doen ze in de meeste restaurants waar ik kom al van voor dat corona kwam. Dat is normaal. Tenzij je bij de McD gaat eten.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:36:04 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196527427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Ik zie er op zich nog steeds niets vreemds aan, overigens, behalve dat de NOS het kennelijk niet juist heeft weergegeven :)
[..]

Het gaat om experimenteren met het openen van restaurants.
Wat is iets wat je wil weten? In hoeverre restaurants bijdragen aan de verspreiding van het virus.
Hoe kun je dat onderzoeken? Door een goed testbeleid.

Het is niet dat ze nu alle restaurants zonder restricties open kunnen en willen gooien, maar ze willen onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om ze op een veilige manier open te laten gaan.

Als het derhalve een test is, werk je daaraan mee, en werk je ook mee aan de controles die daarbij horen.
Gaan we ook testen in hoeverre de Primark en de Intratuin bijdragen aan verspreiding dan?
  donderdag 3 december 2020 @ 09:38:51 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196527454
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dit is toch een totaal onwerkbare situatie? ten eerste zijn die tests niet gratis, ten tweede vind ikhet nogal wat om je even 2 keer te laten testen.

Gevalletje van laten zien dat je voor versoepeling bent, maar zoveel randvoorwaarden scheppen dat het niet werkt.
Heeft totaal geen zin als horeca-ondernemer om onder dit soort regels open te gaan.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:40:25 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196527466
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:31 schreef phpmystyle het volgende:

Dit is toch een totaal onwerkbare situatie? ten eerste zijn die tests niet gratis, ten tweede vind ikhet nogal wat om je even 2 keer te laten testen.

Gevalletje van laten zien dat je voor versoepeling bent, maar zoveel randvoorwaarden scheppen dat het niet werkt.
Maar is het ook bedoelt om elk restaurant zo open te krijgen of is het bedoelt om te kijken hoe besmettelijk een restaurant kan zijn?
pi_196527478
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat het risico hiervan op lange termijn is. Ik kan me goed voorstellen dat je als ondernemer na deze pandemie minder happig bent op risico nemen of flinke investeringen doen.
Ja dat ga je dus krijgen. We willen juist het investeren stimuleren (voorstel BIK is daar een voorbeeld van). Maar ik snap wel dat ondernemers door dit hele gebeuren, wat ik absoluut niet wil scharen in de categorie 'ondernemersrisico', terughoudender zijn.

Ik heb ook nog geen ondernemers in mijn bestand die wel oren hebben naar die BIK. Leuk initiatief, maar het vertrouwen is er gewoon niet. Niet alleen onder horeca ondernemers overigens.
pi_196527507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:35 schreef alpeko het volgende:
Onder welke steen heeft Jetten gelegen?
[..]

Dat eerste was al maanden het geval, het tweede doen ze in de meeste restaurants waar ik kom al van voor dat corona kwam. Dat is normaal. Tenzij je bij de McD gaat eten.
Ja, dat dacht ik dus ook toen ik dit las.
Buiten het verplichte testen zou er niets veranderen.
pi_196527512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaan we ook testen in hoeverre de Primark en de Intratuin bijdragen aan verspreiding dan?
Je vindt dit zelf echt een passende reactie?

Ongeacht of je vindt dat deze winkels al dan niet open zouden moeten zijn, gaat het over de horeca, die dicht is en daar problemen van ondervindt. Iemand geeft nu eindelijk aan dat er wellicht naar gekeken moet worden of dat anders kan, en dan is dit je reactie? Ik snap dat niet. Er wordt zoveel geklaagd over de hoe de horeca hard wordt geraakt, dat restaurants anders zijn dan kroegen, dat er meer maatwerk zou moeten komen in de oplossingen. Dan wordt er iets geopperd, en in plaats van dat als een mogelijke positieve stap in de goede richting te zien, wordt er meteen weer gewezen en geklaagd. Niet heel constructief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196527524
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar is het ook bedoelt om elk restaurant zo open te krijgen of is het bedoelt om te kijken hoe besmettelijk een restaurant kan zijn?
Denk vooral laten zien van Jetten dat D66 écht wil versoepelen zonder daarbij de coalitie tegen het hoofd te stoten. Iedereen denkt dat D66 de horeca wil open, maar tegelijkertijd kan dat niet onder zulke voorwaarden, en zal niemand Jetten iets verwijten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:46:10 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196527537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je vindt dit zelf echt een passende reactie?

Ongeacht of je vindt dat deze winkels al dan niet open zouden moeten zijn, gaat het over de horeca, die dicht is en daar problemen van ondervindt. Iemand geeft nu eindelijk aan dat er wellicht naar gekeken moet worden of dat anders kan, en dan is dit je reactie? Ik snap dat niet. Er wordt zoveel geklaagd over de hoe de horeca hard wordt geraakt, dat restaurants anders zijn dan kroegen, dat er meer maatwerk zou moeten komen in de oplossingen. Dan wordt er iets geopperd, en in plaats van dat als een mogelijke positieve stap in de goede richting te zien, wordt er meteen weer gewezen en geklaagd. Niet heel constructief.
De horeca heeft al lang en breed in het voorjaar allerlei maatregelen genomen om zaken coronaproof te maken. Meer nog dan winkels waarschijnlijk.

Gooi er in restaurants desnoods nog een mondkapje bij als je niet aan je tafel zit en gaan met die banaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door WheeledWarrior op 03-12-2020 09:51:28 ]
pi_196527546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er komt nu wel wat meer naar buiten, zie RTL nieuws..
Heb ik gezien. Niets nieuws of opzienbarends. Alleen maar foutieve aannames en hindsight.
pi_196527611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De horeca heeft al lang en breed in het voorjaar allerlei maatregelen genomen om zaken coronaproof te maken. Meer nog dan winkels waarschijnlijk.
Het verschil is en blijft dat winkels vluchtige bezoekjes zijn en je je in de horeca normaliter minstens 60-120 minuten in een dichte ruimte bevind met dezelfde mensen. Ik snap de discussie omtrent drukte, maar je kunt het niet met elkaar vergelijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527612
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De horeca heeft al lang en breed in het voorjaar allerlei maatregelen genomen om zaken coronaproof te maken. Meer nog dan winkels waarschijnlijk.
En toch zijn ze nu gesloten.

Er is een groot verschil tussen winkels en restaurants: in een winkel ben je niet lange tijd op korte afstand van een ander, in een restaurant wel. Dus in dat kader snap ik die vergelijking niet. Wat niet wil zeggen dat vind dat winkels zonder meer allemaal open zouden moeten blijven. Het zijn gewoon twee totaal verschillende en niet vergelijkbare zaken, winkels en restaurants.

De horeca is gesloten. Er gaan geluiden op dat restaurants wellicht open zouden kunnen. Dus is een optie om daarmee te experimenteren en dit goed op te zetten, zodat men wéét hoe het zit met restaurants, en niet alleen maar aanneemt dat het vast wel goed zal zitten omdat men bepaalde maatregelen getroffen lijkt te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 december 2020 @ 09:54:25 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196527633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft totaal geen zin als horeca-ondernemer om onder dit soort regels open te gaan.
Je zou bijna denken dat dat de bedoeling is. Kan de regeringspartij mooi zeggen "ja, we bieden ze echt wel mogelijkheden hoor, maar ze willen niet!".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196527642
Maar er wordt weer lang en breed over geluld en onderzocht en uiteindelijk gebeurt er niets en zit je dadelijk toch op half januari op zijn vroegst.
pi_196527663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar er wordt weer lang en breed over geluld en onderzocht en uiteindelijk gebeurt er niets en zit je dadelijk toch op half januari op zijn vroegst.
De huidige hoeveelheden besmettingen geven dan ook weinig ruimte om de horeca wél open te gooien voor de kerst.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 09:59:46 #248
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196527708
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Ik zie er op zich nog steeds niets vreemds aan, overigens, behalve dat de NOS het kennelijk niet juist heeft weergegeven :)
[..]

Het gaat om experimenteren met het openen van restaurants.
Wat is iets wat je wil weten? In hoeverre restaurants bijdragen aan de verspreiding van het virus.
Hoe kun je dat onderzoeken? Door een goed testbeleid.

Het is niet dat ze nu alle restaurants zonder restricties open kunnen en willen gooien, maar ze willen onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om ze op een veilige manier open te laten gaan.

Als het derhalve een test is, werk je daaraan mee, en werk je ook mee aan de controles die daarbij horen.
Oh dat is zo. De vraag is wel hoe uitvoerbaar het is. De GGD's geven bijvoorbeeld geen bewijs van negatieve test af zoals de commerciële testlocaties wel doen. Dan moet je dus twee keer in een commerciële locatie getest worden, of moet iemand toegang tot je testresultaat krijgen (want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen gewoon zeggen: "Joo, ik ben negatief, echt hoor!"

Dus hoewel het idee interessant is, is de praktische uitvoerbaarheid ervan op deze manier denk ik laag.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196527744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Behoorlijke beerput zo lijkt het..

[ afbeelding ]
Ik lees eerlijk gezegd weinig nieuws. Vooral dat ze eind februari behoorlijk in het duister tastten en logischerwijs niet wisten wat er op ons af zou komen. Achteraf misschien naïef, maar dat er een pandemie van deze schaal zou ontstaan lag nou niet bepaald in de lijn der verwachting.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus ook toen ik dit las.
Buiten het verplichte testen zou er niets veranderen.
Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 3 december 2020 @ 10:04:23 #251
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196527773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En toch zijn ze nu gesloten.

Er is een groot verschil tussen winkels en restaurants: in een winkel ben je niet lange tijd op korte afstand van een ander, in een restaurant wel. Dus in dat kader snap ik die vergelijking niet. Wat niet wil zeggen dat vind dat winkels zonder meer allemaal open zouden moeten blijven. Het zijn gewoon twee totaal verschillende en niet vergelijkbare zaken, winkels en restaurants.

De horeca is gesloten. Er gaan geluiden op dat restaurants wellicht open zouden kunnen. Dus is een optie om daarmee te experimenteren en dit goed op te zetten, zodat men wéét hoe het zit met restaurants, en niet alleen maar aanneemt dat het vast wel goed zal zitten omdat men bepaalde maatregelen getroffen lijkt te hebben.
Volgens mij is er ook een dingetje met restaurants en cafés waardoor is besloten gewoon alles dicht te gooien. Niet zozeer vanwege de restaurants, maar vanwege de cafés. Zit juridisch weinig verschil tussen die twee ofzoiets, zodat een café zich dan makkelijk kan laten omtoveren naar restaurant. Zoiets was dat toch?

Dat speelt dan ook nog mee.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196527779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat dat de bedoeling is. Kan de regeringspartij mooi zeggen "ja, we bieden ze echt wel mogelijkheden hoor, maar ze willen niet!".
Wat verwacht je dan? De restricties zoals in de zomer waren overduidelijk niet genoeg.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.
Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 10:07:47 #255
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196527814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.
Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196527818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh dat is zo. De vraag is wel hoe uitvoerbaar het is. De GGD's geven bijvoorbeeld geen bewijs van negatieve test af zoals de commerciële testlocaties wel doen. Dan moet je dus twee keer in een commerciële locatie getest worden, of moet iemand toegang tot je testresultaat krijgen (want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen gewoon zeggen: "Joo, ik ben negatief, echt hoor!"

Dus hoewel het idee interessant is, is de praktische uitvoerbaarheid ervan op deze manier denk ik laag.
Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.

Afschieten is gemakkelijker dan verder over doordenken en haalbaar maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196527832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.
Verschil is wel dat je niet per se naar een restaurant hoeft, het is een luxeproduct. Dat is wel wat anders dan een werkgever met een machtsrelatie over haar werknemers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar er wordt weer lang en breed over geluld en onderzocht en uiteindelijk gebeurt er niets en zit je dadelijk toch op half januari op zijn vroegst.
Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.

Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.

Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
blablablabla
  donderdag 3 december 2020 @ 10:16:52 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196527948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.

Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.

Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:18:12 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196527968
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
pi_196527980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Voor mij wel want dat zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.

Maar ik denk dat heel veel horeca eigenaren akkoord zouden gaan met deze voorwaarde, als dat zou betekenen dat ze dan wel open mogen.
pi_196527988
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.

Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.

Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 10:19:50 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196527992
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.

Afschieten is gemakkelijker dan verder over doordenken en haalbaar maken.
Maar het haalbaar maken van een onhaalbaar idee is een zinloze exercitie. Ik vind het een goed idee om te experimenteren met restaurants, maar om vooraf en achteraf een negatieve test te moeten overleggen lijkt me zinloos. Indien het voor gebruik van de GGD zelf is, voor BCO kan ik me er wel in vinden.

Ik heb het overigens niet over de financiële haalbaarheid voor de restauranteigenaren, maar indien je dit het proces niet goed overdenkt is de kans dat het goed gaat vrij klein.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 december 2020 @ 10:23:25 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196528041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
Kennelijk om in kaart te brengen hoe groot het risico in een horecagelegenheid is op besmetting.
pi_196528043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
De PCR, ja. Andere sneltesten zijn ook niet zo goedkoop. Zo'n ademtest kan echter voor een paar euro.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196528056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.
Dat is dus de vraag. Het gaat uiteindelijk ook om het welzijn en de volksgezondheid. Jonge gezonde mensen die doodziek worden of zelfs overlijden wat verwijtbaar is doordat maatregelen vroegtijdig worden opgeheven zullen veel mensen ook niet op zitten te wachten.
blablablabla
pi_196528095
't Is overigens maar de vraag hoe goed het vaccin in de praktijk werkt. Met name bij ouderen/zwakkeren.

Als dat 60% is wordt 40% dus nog steeds ziek. En we hebben gezien met welke aantallen de zorg al onder druk komt te staan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196528111
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef RipCity het volgende:

[..]

Groetjes vanuit de Hilton breakfast-room!!

Niks mis mee idd.
Groeten vanuit het Bangkok Hilton :'(

Slechte service hier :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 10:27:15 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196528114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
't Is overigens maar de vraag hoe goed het vaccin in de praktijk werkt. Met name bij ouderen/zwakkeren.

Als dat 60% is wordt 40% dus nog steeds ziek. En we hebben gezien met welke aantallen de zorg al onder druk komt te staan.
Dat inderdaad. Zoals ik gisteren ook vroeg, iedereen onder de 18 wordt momenteel niet gevaccineerd, dus hoe gaan we dan die 80%/90% halen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196528138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.
Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 10:35:35 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
Ook een X aantal COVID-19 doden per jaar wordt straks gewoon geaccepteerd. Als straks genoeg mensen een vaccin hebben wordt de zorg niet meer overbelast, maar er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en komen te overlijden. Dat gaan wij op een gegeven moment gewoon accepteren. Net als dat wij accepteren dat er mensen aan de griep komen te overlijden.

Nu is het nog een pandemie/epidemie, straks is het HOPELIJK gewoon één van de vele virussen waar men niet meer naar omkijkt. Ondanks de griepprik worden er nog steeds veel mensen ziek en overlijden ook nog steeds mensen. Als dit hele gebeuren straks idan eindelijk in dezelfde categorie als de griep geplaatst kan worden mogen wij al heel blij zijn.
pi_196528309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven. O-)
Maar als je naar de horeca gaat dan lopen de besmettingen weer op en wordt gesteld dat iedereen massaal er op uitgaat. Lijkt wel alsof zaken wel open mogen, maar we mogen er niet heen gaan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196528360
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
Het idee van testen is dat ze heel veel tijd nodig hebben om dat aan te lopen en te faciliteren en ondertussen een reuk te doen laten gaan alsof er dan versoepeld kan worden. Feitelijk is die hele excercitie puur bedoeld om te laten zien dat ze ''bezig'' zijn en dat er perspectief aanstaande is. Alleen weten we onderhand ook wel dat hoe veel je ook test, het voor de besmettingsaantallen geen ruk uit maakt. Hooguit dat je het vertraagt.

We zitten in een cirkel
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196528416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
Miljoenen mensen opsluiten mag wel. De overheid moet dit net zoals roken en alcohol aan de keuzevrijheid van de individuele burger overlaten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196528481
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
Er waren altijd virussen rond, en soms zijn die voor individuen gevaarlijk. Dat is een gegeven, dat hoort bij het leven. Als Covid dusdanig teruggedrongen kan worden door die vaccinaties dat het net als griep tot meer zieken kan leiden, maar niet dusdanig dat de ziekenhuizen overlopen en de reguliere zorg moet worden afgeschaald, is het verworden tot een ziekte die erbij hoort. Bij leven horen zekere risico''s.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196528486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ook een X aantal COVID-19 doden per jaar wordt straks gewoon geaccepteerd. Als straks genoeg mensen een vaccin hebben wordt de zorg niet meer overbelast, maar er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en komen te overlijden. Dat gaan wij op een gegeven moment gewoon accepteren. Net als dat wij accepteren dat er mensen aan de griep komen te overlijden.
Nee, het is juist de bedoeling om de noodmaatregelen die onze grondrechten opzij zetten tot ver na de noodsituatie te verlengen om mensen tot vaccinatie te bewegen. De doelpalen zijn al lang verzet, het afpakken en selectief teruggeven van rechten is al een gewoon beleidsinstrument geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196528541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is juist de bedoeling om de noodmaatregelen die onze grondrechten opzij zetten tot ver na de noodsituatie te verlengen om mensen tot vaccinatie te bewegen. De doelpalen zijn al lang verzet, het afpakken en selectief teruggeven van rechten is al een gewoon beleidsinstrument geworden.
Dat kan misschien de bedoeling wel zijn (al vind ik dat wat BNW) maar dat gaat gewoon niet gebeuren met dit volk. Zijn we veel te ongehoorzaam voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 10:48:33 #279
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er waren altijd virussen rond, en soms zijn die voor individuen gevaarlijk. Dat is een gegeven, dat hoort bij het leven. Als Covid dusdanig teruggedrongen kan worden door die vaccinaties dat het net als griep tot meer zieken kan leiden, maar niet dusdanig dat de ziekenhuizen overlopen en de reguliere zorg moet worden afgeschaald, is het verworden tot een ziekte die erbij hoort. Bij leven horen zekere risico''s.
Dit.

Al het andere is in mijn ogen BNW materiaal, want het kan gewoon niet onderbouwd worden. De regering heeft geen enkele reden om dit langer te laten duren dan nodig is.

Ze zullen vast linksom of rechtsom proberen mensen meer richting een vaccinatie te duwen, maar om nou te doen alsof ze er op uit zijn om ons een oor aan te naaien is gewoon nerges op gebaseerd behalve wat onderbuikgevoelens.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:48:47 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196528576
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, het is juist de bedoeling om de noodmaatregelen die onze grondrechten opzij zetten tot ver na de noodsituatie te verlengen om mensen tot vaccinatie te bewegen. De doelpalen zijn al lang verzet, het afpakken en selectief teruggeven van rechten is al een gewoon beleidsinstrument geworden.
Met die grondrechten liep het toch al de spuigaten uit. Je moet als overheid daadkracht kunnen tonen zonder dat je meteen door een of andere principiële zolderkamerjurist wordt teruggefloten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196528591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar het haalbaar maken van een onhaalbaar idee is een zinloze exercitie. Ik vind het een goed idee om te experimenteren met restaurants, maar om vooraf en achteraf een negatieve test te moeten overleggen lijkt me zinloos. Indien het voor gebruik van de GGD zelf is, voor BCO kan ik me er wel in vinden.

Ik heb het overigens niet over de financiële haalbaarheid voor de restauranteigenaren, maar indien je dit het proces niet goed overdenkt is de kans dat het goed gaat vrij klein.
Het wordt vooralsnog naar buiten gebracht als een experiment. Experimenten hoeven ook niet perfect haalbaar te zijn, financieel te kloppen, gemakkelijk te zijn en mogen nog niet volledig doordacht zijn. Daarvoor is het immers een expermient.

Ik begrijp werkelijk niet dat als er dan eens een balletje opgeworpen wordt om iets nader te bekijken, er weer alleen maar beren o pde weg worden gezocht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196528632
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat kan misschien de bedoeling wel zijn (al vind ik dat wat BNW) maar dat gaat gewoon niet gebeuren met dit volk. Zijn we veel te ongehoorzaam voor.
Dat gebeurt wel met dit volgzame en gemanipuleerde volk. De minister geeft gewoon toe dat de mondkapjesplicht is ingevoerd zonder noodzaak, maar voor de 'duidelijkheid en de handhaving'. Verbod op verkoop van alcohol door avondwinkels heeft ook helemaal niets met een epidemie te maken. Niemand die het over vaccinatie heeft in relatie tot het beschermen van de kwetsbaren zodat we zsm terug kunnen naar normaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196528646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk, hier werd in de media zoveel ophef over gemaakt en telkens weer blijkt dat het advies consequent en redelijk is geweest. Maar rectificaties en dergelijke gaan we niet zien natuurlijk.
Hoezo consequent? "conform eerdere ICCb-afspraak: mondkapjes alleen effectief voor hulpverleners in de zorg". Geen vaststelling of conclusie, maar een afspraak. Een afgesproken standpunt dat men moest communiceren om het gebruik van medische maskers te ontraden. Waarbij men argumenten gebruikte als "bij ondeskundig gebruik verhogen mondmaskers de kans op besmetting (door aanraken van neus of mond nadat men het masker heeft aangeraakt)", wat zou betekenen dat een bepaalde hoeveelheid virussen inademen veiliger zou zijn dan een kleine fractie van die hoeveelheid via de handen in de mond te krijgen...

Dat vond ik nog het meest kwalijke, dat heel wat medici en wetenschappers in die discussie over maskers zoiets onzinnigs verdedigden. Misschien geloofden ze het zelfs, omdat ze tijdens hun opleiding hadden geleerd dat "een fout gebruikt masker gevaarlijker is dan geen masker". Maar in die context, in het lab of de zorg, betekent "geen masker" iets heel anders, want daar is een masker verplicht bij het uitvoeren van gevaarlijke procedures. Men bedoelt in feite: voer zulke procedures enkel uit wanneer je zeker weet dat het masker werkt (het correcte type is en goed afsluit) en je het correct kan gebruiken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196528658
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ook een X aantal COVID-19 doden per jaar wordt straks gewoon geaccepteerd. Als straks genoeg mensen een vaccin hebben wordt de zorg niet meer overbelast, maar er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en komen te overlijden. Dat gaan wij op een gegeven moment gewoon accepteren. Net als dat wij accepteren dat er mensen aan de griep komen te overlijden.

Nu is het nog een pandemie/epidemie, straks is het HOPELIJK gewoon één van de vele virussen waar men niet meer naar omkijkt. Ondanks de griepprik worden er nog steeds veel mensen ziek en overlijden ook nog steeds mensen. Als dit hele gebeuren straks idan eindelijk in dezelfde categorie als de griep geplaatst kan worden mogen wij al heel blij zijn.
Verschil met griep is natuurlijk wel dat daar eigenlijk geen jonge en gezonde mensen aan overlijden. Je weet direct van betrokkenen ook hier @Lenny_Leonard dat er mensen van allerlei leeftijden zwaar getroffen worden. Als je kwetsbaren zou vaccineren en de maatregelen op zou heffen krijg je een explosieve groei juist onder die relatief jonge en gezonde groep.

De vraag is dan wat zwaarder weegt de situatie van die mensen en de maatschappelijke druk die daar bij komt kijken of de economie die gebaat is bij geen maatregelen. Op voorhand zeggen dat zolang de ziekenhuizen het maar kunnen behappen er geen maatregelen zullen zijn lijkt me nogal voorbarig.

Duivels dilemma.
blablablabla
pi_196528678
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Met die grondrechten liep het toch al de spuigaten uit. Je moet als overheid daadkracht kunnen tonen zonder dat je meteen door een of andere principiële zolderkamerjurist wordt teruggefloten.
Ik hoorde gisteren ook van de NOS dat De Jonge bekend staat als een minister die van aanpakken houdt. Blijkbaar is de rechtsstaat alleen van belang voor landen als Polen en Hongarije die maar niet willen islamiseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196528704
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Verschil met griep is natuurlijk wel dat daar eigenlijk geen jonge en gezonde mensen aan overlijden. Je weet direct van betrokkenen ook hier @:Lenny_Leonard dat er mensen van allerlei leeftijden zwaar getroffen worden. Als je kwetsbaren zou vaccineren en de maatregelen op zou heffen krijg je een explosieve groei juist onder die relatief jonge en gezonde groep.

De vraag is dan wat zwaarder weegt de situatie van die mensen en de maatschappelijke druk die daar bij komt kijken of de economie die gebaat is bij geen maatregelen. Op voorhand zeggen dat zolang de ziekenhuizen het maar kunnen behappen er geen maatregelen zullen zijn lijkt me nogal voorbarig.

Duivels dilemma.
Zelfs in Maart/April zijn er al onderzoeken gedaan door de HvA dat iedereen onder de 50 inprincipe door kon gaan met leven zonder de ziekenhuizen te overspoelen. En verder zijn er ook wel jonge mensen overleden aan griep, maar dat komt weinig voor. Net zoals bij corona.
pi_196528706
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Verschil met griep is natuurlijk wel dat daar eigenlijk geen jonge en gezonde mensen aan overlijden. Je weet direct van betrokkenen ook hier @:Lenny_Leonard dat er mensen van allerlei leeftijden zwaar getroffen worden. Als je kwetsbaren zou vaccineren en de maatregelen op zou heffen krijg je een explosieve groei juist onder die relatief jonge en gezonde groep.

De vraag is dan wat zwaarder weegt de situatie van die mensen en de maatschappelijke druk die daar bij komt kijken of de economie die gebaat is bij geen maatregelen. Op voorhand zeggen dat zolang de ziekenhuizen het maar kunnen behappen er geen maatregelen zullen zijn lijkt me nogal voorbarig.

Duivels dilemma.
Wat zou jij opperen? Je hebt gelijk hoor, ook als de oudjes zijn gevaccineerd zul je jonge mensen hebben die overlijden aan dit virus, hoe gering dat aantal ook is.

Oprecht benieuwd wat jij voorstaat :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196528762
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel met dit volgzame en gemanipuleerde volk. De minister geeft gewoon toe dat de mondkapjesplicht is ingevoerd zonder noodzaak, maar voor de 'duidelijkheid en de handhaving'. Verbod op verkoop van alcohol door avondwinkels heeft ook helemaal niets met een epidemie te maken. Niemand die het over vaccinatie heeft in relatie tot het beschermen van de kwetsbaren zodat we zsm terug kunnen naar normaal.
Nee, daar geloof ik totaal niet in.
pi_196528776
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Verschil met griep is natuurlijk wel dat daar eigenlijk geen jonge en gezonde mensen aan overlijden. Je weet direct van betrokkenen ook hier @:Lenny_Leonard dat er mensen van allerlei leeftijden zwaar getroffen worden. Als je kwetsbaren zou vaccineren en de maatregelen op zou heffen krijg je een explosieve groei juist onder die relatief jonge en gezonde groep.
Goed zo, groepsimmuniteit zonder vaccinatie.

quote:
De vraag is dan wat zwaarder weegt de situatie van die mensen en de maatschappelijke druk die daar bij komt kijken of de economie die gebaat is bij geen maatregelen. Op voorhand zeggen dat zolang de ziekenhuizen het maar kunnen behappen er geen maatregelen zullen zijn lijkt me nogal voorbarig.

Duivels dilemma.
Dat is dus niet de vraag. Grondrechten zijn geen onderwerp van afweging. Noodsituatie voorbij, noodmaatregelen voorbij, punt. Zo niet dan hebben we met zijn allen een veel groter probleem dan covid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 11:03:38 #290
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528798
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Verschil met griep is natuurlijk wel dat daar eigenlijk geen jonge en gezonde mensen aan overlijden. Je weet direct van betrokkenen ook hier @:Lenny_Leonard dat er mensen van allerlei leeftijden zwaar getroffen worden. Als je kwetsbaren zou vaccineren en de maatregelen op zou heffen krijg je een explosieve groei juist onder die relatief jonge en gezonde groep.

De vraag is dan wat zwaarder weegt de situatie van die mensen en de maatschappelijke druk die daar bij komt kijken of de economie die gebaat is bij geen maatregelen. Op voorhand zeggen dat zolang de ziekenhuizen het maar kunnen behappen er geen maatregelen zullen zijn lijkt me nogal voorbarig.

Duivels dilemma.
Eens hoor, maar ik heb het ook eigenlijk over een periode waar een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, dus ook de jongere deel.

Verder met je eens :)
  donderdag 3 december 2020 @ 11:03:54 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196528801
620 doden in Polen. Zodan. Gaat ook rap daar.

Edit: was een aantal dagen geleden zelfs hoger zie ik nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 11:05:19 #292
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het wordt vooralsnog naar buiten gebracht als een experiment. Experimenten hoeven ook niet perfect haalbaar te zijn, financieel te kloppen, gemakkelijk te zijn en mogen nog niet volledig doordacht zijn. Daarvoor is het immers een expermient.

Ik begrijp werkelijk niet dat als er dan eens een balletje opgeworpen wordt om iets nader te bekijken, er weer alleen maar beren o pde weg worden gezocht.
Dat beren op de weg zoeken is iets wat vanaf dag één al gebeurt. Ik heb bijvoorbeeld al vaker geroepen dat ik echt niet snap waarom zoveel mensen blijven denken in wat niet mogelijk is in plaats van te kijken wat wel mogelijk/haalbaar is.

Iederen zoekt constant naar de beren. Alsof er gewoon geen interesse is om oplossingen te vinden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 11:08:24 #293
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528874
Ja, noodsituatie voorbij = noodmaatregelen voorbij. Helemaal mee eens.

Alleen is het vaccinneren van 450.000 mensen in een land met 17.000.000 mensen niet genoeg om te zeggen dat er geen noodsituatie meer is. Dat moet je toch ook snappen?

Zo simpel is het gewoon.
pi_196528875
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zelfs in Maart/April zijn er al onderzoeken gedaan door de HvA dat iedereen onder de 50 inprincipe door kon gaan met leven zonder de ziekenhuizen te overspoelen. En verder zijn er ook wel jonge mensen overleden aan griep, maar dat komt weinig voor. Net zoals bij corona.
Er gaan eigenlijk geen jonge en gezonde mensen dood aan de griep dat zei die De Jonge van het OMT laatst nog bij EenVandaag, echt niet te vergelijken met Corona waar je de sigaar kunt zijn als je toevallig verkeerde genen draagt.

En ze willen de groep tot 60 vanaf augustus pas vaccineren maar daar gaat het niet om er is meer dan druk op ziekenhuizen en de economie.
blablablabla
pi_196528892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel met dit volgzame en gemanipuleerde volk. De minister geeft gewoon toe dat de mondkapjesplicht is ingevoerd zonder noodzaak, maar voor de 'duidelijkheid en de handhaving'. Verbod op verkoop van alcohol door avondwinkels heeft ook helemaal niets met een epidemie te maken. Niemand die het over vaccinatie heeft in relatie tot het beschermen van de kwetsbaren zodat we zsm terug kunnen naar normaal.
Ik heb het waarschijnlijk gemist, kan je nog eens herhalen wat volgens jou het werkelijke doel is van de mondkapjesplicht en het verbod op alcoholverkoop na 20:00?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196528931
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat zou jij opperen? Je hebt gelijk hoor, ook als de oudjes zijn gevaccineerd zul je jonge mensen hebben die overlijden aan dit virus, hoe gering dat aantal ook is.

Oprecht benieuwd wat jij voorstaat :)
Moeilijk man.
Zag laatst die docu in de frontlinie oid moest een vitale vijftiger afscheid nemen van haar man omdat ze in coma werd gebracht. Dat zijn vreselijke beelden maar ook als je het hebt over druk op de zorg kun je die wel belasten met een Covid-afdeling vol met jonge mensen in de kracht van hun leven? Aan de andere kant moet de kachel ook weer gaan branden, maar gezien de absurde welvaart die we hier genieten dan toch nog even maatregelen vasthouden tot die 6 miljoen ook hun prikje hebben gehad. Of beter nog, eerder beginnen met vaccineren. Eigenlijk is het een keuze die je helemaal niet wilt maken.
blablablabla
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:14:44 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196528943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het wordt vooralsnog naar buiten gebracht als een experiment. Experimenten hoeven ook niet perfect haalbaar te zijn, financieel te kloppen, gemakkelijk te zijn en mogen nog niet volledig doordacht zijn. Daarvoor is het immers een expermient.

Ik begrijp werkelijk niet dat als er dan eens een balletje opgeworpen wordt om iets nader te bekijken, er weer alleen maar beren o pde weg worden gezocht.
Dat vind ik te makkelijk. Dan kan ik ook zeggen dat ik als experiment wil dat alles gewoon open gegooid wordt. Mensen die daartegen zijn zien alleen maar beren op de weg.

Dit is wat ik verder in mijn post zei:
quote:
Maar het haalbaar maken van een onhaalbaar idee is een zinloze exercitie. Ik vind het een goed idee om te experimenteren met restaurants, maar om vooraf en achteraf een negatieve test te moeten overleggen lijkt me zinloos. Indien het voor gebruik van de GGD zelf is, voor BCO kan ik me er wel in vinden.
De manier die nu voorgesteld wordt door D66 vind ik een slecht idee. Met aanpassingen kan er (naar mijn mening) meer mee dan er nu voorgesteld wordt, want D66 gaat met het idee eraan voorbij dat de GGD geen negatieve test overlegd aan de bezoeker van dat restaurant, met als gevolg dat de restauranteigenaar de bezoeker op zijn blauwe ogen moet geloven. Elke andere situatie (waarin de eigenaar de bezoeker niet op zijn blauwe ogen hoeft te geloven) houdt in dat of het restaurant toegang tot de data krijgt, wat me een heel slecht idee lijkt. Of dat een commerciële test nodig is, waarvan de GGD aangeeft dat commerciële labs geen betrouwbare resultaten geven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196528961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Er gaan eigenlijk geen jonge en gezonde mensen dood aan de griep dat zei die De Jonge van het OMT laatst nog bij EenVandaag, echt niet te vergelijken met Corona waar je de sigaar kunt zijn als je toevallig verkeerde genen draagt.

En ze willen de groep tot 60 vanaf augustus pas vaccineren maar daar gaat het niet om er is meer dan druk op ziekenhuizen en de economie.
Het komt minder voor, maar er zijn in Nederland en Europa ook wel wat jongeren overleden aan de griep jaren geleden. Verder als je ook kijkt in het rapport van het RIVM:
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201201_1159.pdf

Pagina 64, dan zie je dat er intotaal 973 mensen zijn overleden onder de 70! Waarvan een substantieel gedeelte onderliggende aandoeningen heeft. Maar van ongeveer 10% weten ze dat er geen onderliggende aandoeningen zijn, dus dat is ontzettend klein.

Inmiddels zitten we met de eerste en tweede golf al RUIM over de 2 miljoen besmettingen. Er gaat echt geen massa slachting plaats vinden onder jongeren als die het vaccin pas in augustus of over 3 jaar krijgen, ook niet als ze massaal ziek worden.

pi_196528973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens hoor, maar ik heb het ook eigenlijk over een periode waar een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, dus ook de jongere deel.

Verder met je eens :)
Volgens RTL gisteren gaat dat bij de groep tot 60 pas vanaf augustus gebeuren, ben erg benieuwd hoe ze dat tot die tijd willen gaan invullen.
blablablabla
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:19:38 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196529010
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Er gaan eigenlijk geen jonge en gezonde mensen dood aan de griep dat zei die De Jonge van het OMT laatst nog bij EenVandaag, echt niet te vergelijken met Corona waar je de sigaar kunt zijn als je toevallig verkeerde genen draagt.

En ze willen de groep tot 60 vanaf augustus pas vaccineren maar daar gaat het niet om er is meer dan druk op ziekenhuizen en de economie.
Als je de verkeerde genen draagt kun je overal aan dood gaan. In mijn familie zit een erfelijke vorm van kanker. Ik heb 'm zelf niet, maar mn broertje wel. Gevolg: Vroeg of laat krijgt mn broertje dat. Wanneer weten we niet, we weten alleen dat het gaat gebeuren.

Er zijn zo ontzettend veel ziektes waar je -ook als jongere- aan dood kunt gaan, het lijkt me echt niet aannemelijk dat wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn en je dingen weer open gaat gooien jongeren ineens bij bosjes omvallen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196529031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb het waarschijnlijk gemist, kan je nog eens herhalen wat volgens jou het werkelijke doel is van de mondkapjesplicht en het verbod op alcoholverkoop na 20:00?
Geen idee. Het probleem wat ik ermee heb is dat er geen concreet doel meer hoeft te zijn waarvoor een proportioneel middel wordt gekozen. Er is een grabbelton van maatregelen gecreeerd waar De Jonge naar hartelust in kan graaien, om daadkrachtig over te komen, om signalen af te geven dat we nog steeds heel bang moeten zijn voor corona, om de aandacht af te leiden, om in de pas te lopen met Europese collega's, om mensen te straffen die zo grof waren om feest te vieren terwijl er mensen doodgaan.

Onze nationale dominee Blokhuis kwam er natuurlijk bekaaid vanaf tewijl Hugo zo staat te shinen maar die is zijn hele carriere al op kruistocht tegen plezier makende mensen. Dus alles tegen alcohol, drugs en roken is goed. Het is natuurlijk niet zo dat mensen die een illegaal feestje plannen na 8-en kratten bier gaan inslaan bij de avondwinkel tegen anderhalf keer de normale prijs. Het nachtleven stuk en de festivalcultuur stuk zou natuurlijk een mooie bonus zijn voor Blokhuis en Grapperhaus die dat laatste toch al wilden vanwege 'ondermijning' van hun immer falende war on drugs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')