abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196522107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn gedachte, maar blijkbaar is dat weer veranderd.
De spelregels worden continu veranderd.

En het dan raar vinden dat er steeds minder draagkracht is voor de maatregelen.

Als het een potje monopolie was geweest, had ik de huisjes en hotelletjes al lang van tafel geveegd en de tafel omgeflikkerd.
pi_196522222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
'Sterftecijfer zal na eerste vaccinaties hard dalen, verspreiding van het virus niet'
[..]

Aangezien de niet kwestbare groep pas op zijn vroegst rond de zomer aan de beurt zal zijn. Kunnen we de zomer wel op onze buik schrijven als je het artikel mag geloven.

Het wordt in elk geval een spannende tijd, wat de politiek gaat doen met versoepelingen.

Ik hoop dat ze op termijn ook wat vroeger met de jongeren gaan beginnen om de verspreiding eerder in te dammen.
Zucht. Het wordt steeds veranderd. Eerst ging het om de zorg, nu weer om de besmettingen. Ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen in stand te blijven houden. Maar ja dit roep ik en velen al zo lang..

Kwetsbaren vaccineren houdt hopelijk in dat er niet zo veel of geen mensen meer in het ziekenhuis komen en dan is de pandemie dus voorbij. Transmissie maakt niks uit want jongeren hebben nauwelijks klachten, kijk de data er maar op na.

Wordt er echt pissig van dat alles steeds maar weer wordt verlengd en uitgemolken. Doelpalen worden steeds verzet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196522241
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit. Ook al is het vaccin dadelijk goedgekeurd, er zal nog steeds moeten blijken hoe het het beste zal werken. Ze kunnen toch onmogelijk nu al jet volledige beleid voor 2021 vastleggen van gezette prik tot gezette prik? Dus zijn ze voorlopig nog voorzichtig en doen geen harde beloften waar ze zich misschien niet aan kunnen houden. Temperen de verwachtingen wat. Hoe constructief is het om nu al verontwaardigd te doen over iets waarvan we nog niet weten hoe het gaat verlopen?

Als dat vaccineren lekker gaat, de uitwerkingen zijn positief, dan wordt er heus van alles versoepeld. Het wordt dan ook weer lente en zomer wat sowieso weer meer ruimte geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-12-2020 21:14:05 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 december 2020 @ 21:05:18 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196522420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Ik vind in het weekoverzicht van het RIVM geen aantal opnames per leeftijdsgroep, dus is het moeilijk te zeggen wat het effect daarop zou zijn. Maar het blijft exponentiële groei, stel dat het aantal besmettingen elke week verdubbelt wanneer je alle maatregelen opheft: als de vaccinaties 7/8 van alle opnames voorkomen, dan duurt het slechts drie weken langer voordat je hetzelfde aantal opnames bereikt. Liggen de ziekenhuizen na bvb 9 ipv 6 weken vol.
are we infinite or am I alone
pi_196522469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik vind in het weekoverzicht van het RIVM geen aantal opnames per leeftijdsgroep, dus is het moeilijk te zeggen wat het effect daarop zou zijn. Maar het blijft exponentiële groei, stel dat het aantal besmettingen elke week verdubbelt wanneer je alle maatregelen opheft: als de vaccinaties 7/8 van alle opnames voorkomen, dan duurt het slechts drie weken langer voordat je hetzelfde aantal opnames bereikt. Liggen de ziekenhuizen na bvb 9 ipv 6 weken vol.
Jonge gezonde mensen komen niet in het ziekenhuis, misschien een enkeling. Is gewoon bangmakerij.
pi_196522511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit. Ook al is het vaccin dadelijk goedgekeurd, er za nog steeds moeten blijken hoe het het beste zal werken. Ze kunnen toch onmogelijk nu al jet volledige beleid voor 2021 vastleggen van gezette prik tot gezette prik? Dus zijn ze voorlopig nog voorzichtig en doen geen harde beloften waar ze zich misschien niet aan kunnen houden. Temperen de verwachtingen wat. Hoe constructief is het om nu al verontwaardigd te doen over iets waarvan we nog koet weten hoe het gaat verlopen?

Als dat vaccineren lekker gaat, de uitwerkingen zijn positief, dan wordt er heus van alles versoepelt. Het wordt dan ook weer lente en zomer wat sowieso weer meer ruimte geeft.
Inderdaad. Men is hier soms wel heel negatief. Hoewel ik dat bij degenen die nu hard worden geraakt door de maatregelen (zoals de horeca) heel goed snap.

Dat we een zware herfst/winter tegemoet gingen wisten we van te voren. Maar de vaccin-ontwikkelingen zijn op dit moment echt positief en gaan denk ik sneller dan menigeen had verwacht.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we in de loop van de lente/zomer van de grootste ellende af zijn en dat een behoorlijk deel van de bevolking al gevaccineerd is. Helaas is het nu nog een paar maanden doorbijten.
pi_196522629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:Groepsimmuniteit is nooit een doel op zich geweest, maar een middel om een doel te bereiken (zorg op normaal niveau en het daar houden)
Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:14:42 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196522651
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.

Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
Dit is onwaar. Het doel is om de zorg te ontlasten.
Antifa
  woensdag 2 december 2020 @ 21:16:45 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196522693
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jonge gezonde mensen komen niet in het ziekenhuis, misschien een enkeling. Is gewoon bangmakerij.
Jij denkt dat Nederland slechts 1.5 miljoen ouderen en zwakken telt, dat de overige 15.8 miljoen Nederlanders jonge gezonde mensen zijn?
pi_196522739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is onwaar. Het doel is om de zorg te ontlasten.
Tot oneindig?
  woensdag 2 december 2020 @ 21:19:02 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522743
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt nooit het doel geweest hoor. Ja, heel even in maart. Dat idee werd snel losgelaten toen.

Er zal straks een punt komen dat bij x vaccinaties het y aantal mensen dat nog in het ziekenhuis komt met Covid dusdanig laag wordt dat allerlei maatregelen niet meer noodzakelijk zijn. Bij welke aantallen dat zo zal zijn, moet nog wel blijken.
pi_196522836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt nooit het doel geweest hoor. Ja, heel even in maart. Dat idee werd snel losgelaten toen.

Er zal straks een punt komen dat bij x vaccinaties het y aantal mensen dat nog in het ziekenhuis komt met Covid dusdanig laag wordt dat allerlei maatregelen niet meer noodzakelijk zijn. Bij welke aantallen dat zo zal zijn, moet nog wel blijken.
Jaap van Dissel heeft constant benoemd dat groepsimmuniteit de oplossing is maar dan middels vaccinatie. Daarbij moest gezorgd worden dat de ziekenhuizen niet overlopen werden maar lege ziekenhuizen kunnen nooit een doel op zich zijn. Dat hele herdimmunity is afgeschoten vanwege de vorm, lekker alles open laten en mensen ziek laten worden. Nu terugkijkend was dat natuurlijk ook niet zo’n heel erg slimme uitspraak.

Dat neemt niet weg dat het doel groepsimmuniteit is, dan pas zullen we maatregelen los kunnen laten omdat de ziekenhuizen dan steeds minder COVID-patiënten hoeven te behandelen.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:27:34 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196522931
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jaap van Dissel heeft constant benoemd dat groepsimmuniteit de oplossing is maar dan middels vaccinatie. Daarbij moest gezorgd worden dat de ziekenhuizen niet overlopen werden maar lege ziekenhuizen kunnen nooit een doel op zich zijn. Dat hele herdimmunity is afgeschoten vanwege de vorm, lekker alles open laten en mensen ziek laten worden. Nu terugkijkend was dat natuurlijk ook niet zo’n heel erg slimme uitspraak.

Dat neemt niet weg dat het doel groepsimmuniteit is, dan pas zullen we maatregelen los kunnen laten omdat de ziekenhuizen dan steeds minder COVID-patiënten hoeven te behandelen.
Ja, oke ik snap wat je bedoelt.

Maar de weg naar groepsimmuniteit gaat geleidelijk, en daarbij kunnen maatregelen ook geleidelijk afgebouwd worden. Er zit nog een heel grijs gebied tussen alle maatregelen intact houden en alles meteen open gooien uiteraard. Al naar gelang de situatie.
pi_196523018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Nederland slechts 1.5 miljoen ouderen en zwakken telt, dat de overige 15.8 miljoen Nederlanders jonge gezonde mensen zijn?
Ik mag toch hopen dat ze jonge mensen (-50) met kwaaltjes of overgewicht er ook eerst gaan uitfilteren ja, en dat die eerst aan de beurt komen met een vaccin. Die lijst alfabetisch afgaan lijkt me niet heel verstandig, dan bereik je nog steeds niks.
pi_196523030
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit werd vandaag door nos.nl gepubliceerd

Weet alleen niet over welke periode het is gemeten

https://cdn.nos.nl/image/2020/12/02/696350/1152x864a.jpg

Maar geeft wel een beeld bij ons gevoel, en dt it dus niet uit de lucht is gegrepen
  woensdag 2 december 2020 @ 21:35:48 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196523130
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit werd vandaag door nos.nl gepubliceerd

Weet alleen niet over welke periode het is gemeten

https://cdn.nos.nl/image/2020/12/02/696350/1152x864a.jpg

Maar geeft wel een beeld bij ons gevoel, en dt it dus niet uit de lucht is gegrepen
Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
  woensdag 2 december 2020 @ 21:36:54 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196523155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Tot oneindig?
Ja, dat stopt niet opeens nee.
Antifa
  woensdag 2 december 2020 @ 21:37:58 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196523179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
Dat staat er niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196523223
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Mja wat is een ziekenhuisopname? Is dat 'simpel' in een bed met af en toe een verpleer die polshoogte komt nemen of is dat ic aan de beademing?

Dus het zegt veel, maar ook weer te weinig.

Iedere patient is er 1 teveel. Denk dat ik het daar wel over eens ben met je.

Maar an sich jouw conclusie vind ik persoonlijk dan niet direct schokkend. Als je het vergelijkt met andere ziektebeelden als bv kanker. Of uberhaupt een ziektebeeld waarbij een ziekenhuisopname noodzakelijk is.

Dat kan ik pas vergelijken als daar cijfers van bekend zijn. Ik ben niet zo in die materie thuis, dus zou niet zo 1-2-3 weten waar ik dat moet zoeken.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:41:17 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196523246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze jonge mensen (-50) met kwaaltjes of overgewicht er ook eerst gaan uitfilteren ja, en dat die eerst aan de beurt komen met een vaccin. Die lijst alfabetisch afgaan lijkt me niet heel verstandig, dan bereik je nog steeds niks.
Ouderen zullen waarschijnlijk voorrang krijgen, en er zijn 1.5 miljoen Nederlanders 70 jaar en ouder.

https://opendata.cbs.nl/s(...)ataset/7461bev/table
pi_196523437
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch om de ziekenhuisopnames?
Je hoopt dan een beetje dat een van die journalisten wakker word en dat even benoemd tijdens de vragen bij de persconferentie. Gaat niet gebeuren, maar toch.
pi_196523550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je hoopt dan een beetje dat een van die journalisten wakker word en dat even benoemd tijdens de vragen bij de persconferentie. Gaat niet gebeuren, maar toch.
Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
pi_196523685
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
Da's inderdaad echt een toneelspel van de bovenste plank iedere keer zonder impulsieve en spontane antwoorden. Allen voorgekauwd en ingestudeerd.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:08:46 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196523751
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je kind ook prima gedijt bij onderwijs van afstand en je werkt zelf thuis enzo, snap ik op zich best dat je als ouder niet per se zin hebt om besmet te raken via de school.
Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 2 december 2020 @ 22:10:10 #100
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196523771
Matt Hancock beweerde dat GB dankzij de Brexit het vaccin zo snel konden goedkeuren, maar het blijkt er niets mee te maken te hebben: de betreffende regelgeving dateert van 2012 en is niet in strijd met EU regels.
quote:
The health secretary asserted on Wednesday morning that “because of Brexit” the UK had been able to approve the Pfizer/BioNTech vaccine, rather than wait for the European Medicines Agency (EMA) to do so.

However, the government announcement of the decision said it had taken place under a provision of the Human Medicines Regulations, passed in 2012, which permits the rapid licensing of medicines in the event of an emergency such as a pandemic.

The UK is still under the remit of the EMA until the end of the Brexit transition period on 1 January, and EU laws also allow other member states to approve medicines for emergency use without EMA authorisation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')