abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2020 @ 10:04:23 #251
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196527773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En toch zijn ze nu gesloten.

Er is een groot verschil tussen winkels en restaurants: in een winkel ben je niet lange tijd op korte afstand van een ander, in een restaurant wel. Dus in dat kader snap ik die vergelijking niet. Wat niet wil zeggen dat vind dat winkels zonder meer allemaal open zouden moeten blijven. Het zijn gewoon twee totaal verschillende en niet vergelijkbare zaken, winkels en restaurants.

De horeca is gesloten. Er gaan geluiden op dat restaurants wellicht open zouden kunnen. Dus is een optie om daarmee te experimenteren en dit goed op te zetten, zodat men wéét hoe het zit met restaurants, en niet alleen maar aanneemt dat het vast wel goed zal zitten omdat men bepaalde maatregelen getroffen lijkt te hebben.
Volgens mij is er ook een dingetje met restaurants en cafés waardoor is besloten gewoon alles dicht te gooien. Niet zozeer vanwege de restaurants, maar vanwege de cafés. Zit juridisch weinig verschil tussen die twee ofzoiets, zodat een café zich dan makkelijk kan laten omtoveren naar restaurant. Zoiets was dat toch?

Dat speelt dan ook nog mee.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196527779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196527784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat dat de bedoeling is. Kan de regeringspartij mooi zeggen "ja, we bieden ze echt wel mogelijkheden hoor, maar ze willen niet!".
Wat verwacht je dan? De restricties zoals in de zomer waren overduidelijk niet genoeg.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.
Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196527814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.
Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.
pi_196527818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh dat is zo. De vraag is wel hoe uitvoerbaar het is. De GGD's geven bijvoorbeeld geen bewijs van negatieve test af zoals de commerciële testlocaties wel doen. Dan moet je dus twee keer in een commerciële locatie getest worden, of moet iemand toegang tot je testresultaat krijgen (want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen gewoon zeggen: "Joo, ik ben negatief, echt hoor!"

Dus hoewel het idee interessant is, is de praktische uitvoerbaarheid ervan op deze manier denk ik laag.
Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.

Afschieten is gemakkelijker dan verder over doordenken en haalbaar maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196527832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.
Verschil is wel dat je niet per se naar een restaurant hoeft, het is een luxeproduct. Dat is wel wat anders dan een werkgever met een machtsrelatie over haar werknemers.
pi_196527862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar er wordt weer lang en breed over geluld en onderzocht en uiteindelijk gebeurt er niets en zit je dadelijk toch op half januari op zijn vroegst.
Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven. O-)
pi_196527882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.

Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.

Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
blablablabla
  donderdag 3 december 2020 @ 10:16:52 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196527948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.

Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.

Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:18:12 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196527968
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
Antifa
pi_196527980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Voor mij wel want dat zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.

Maar ik denk dat heel veel horeca eigenaren akkoord zouden gaan met deze voorwaarde, als dat zou betekenen dat ze dan wel open mogen.
pi_196527988
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196527992
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.

Afschieten is gemakkelijker dan verder over doordenken en haalbaar maken.
Maar het haalbaar maken van een onhaalbaar idee is een zinloze exercitie. Ik vind het een goed idee om te experimenteren met restaurants, maar om vooraf en achteraf een negatieve test te moeten overleggen lijkt me zinloos. Indien het voor gebruik van de GGD zelf is, voor BCO kan ik me er wel in vinden.

Ik heb het overigens niet over de financiële haalbaarheid voor de restauranteigenaren, maar indien je dit het proces niet goed overdenkt is de kans dat het goed gaat vrij klein.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:23:25 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196528041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Kennelijk om in kaart te brengen hoe groot het risico in een horecagelegenheid is op besmetting.
pi_196528043
quote:
De PCR, ja. Andere sneltesten zijn ook niet zo goedkoop. Zo'n ademtest kan echter voor een paar euro.
pi_196528056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.
Dat is dus de vraag. Het gaat uiteindelijk ook om het welzijn en de volksgezondheid. Jonge gezonde mensen die doodziek worden of zelfs overlijden wat verwijtbaar is doordat maatregelen vroegtijdig worden opgeheven zullen veel mensen ook niet op zitten te wachten.
blablablabla
pi_196528095
't Is overigens maar de vraag hoe goed het vaccin in de praktijk werkt. Met name bij ouderen/zwakkeren.

Als dat 60% is wordt 40% dus nog steeds ziek. En we hebben gezien met welke aantallen de zorg al onder druk komt te staan.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:27:09 #269
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196528111
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef RipCity het volgende:

[..]

Groetjes vanuit de Hilton breakfast-room!!

Niks mis mee idd.
Groeten vanuit het Bangkok Hilton :'(

Slechte service hier :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196528114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
't Is overigens maar de vraag hoe goed het vaccin in de praktijk werkt. Met name bij ouderen/zwakkeren.

Als dat 60% is wordt 40% dus nog steeds ziek. En we hebben gezien met welke aantallen de zorg al onder druk komt te staan.
Dat inderdaad. Zoals ik gisteren ook vroeg, iedereen onder de 18 wordt momenteel niet gevaccineerd, dus hoe gaan we dan die 80%/90% halen.
pi_196528138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.
Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 10:35:35 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196528271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.

Ook een X aantal COVID-19 doden per jaar wordt straks gewoon geaccepteerd. Als straks genoeg mensen een vaccin hebben wordt de zorg niet meer overbelast, maar er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en komen te overlijden. Dat gaan wij op een gegeven moment gewoon accepteren. Net als dat wij accepteren dat er mensen aan de griep komen te overlijden.

Nu is het nog een pandemie/epidemie, straks is het HOPELIJK gewoon één van de vele virussen waar men niet meer naar omkijkt. Ondanks de griepprik worden er nog steeds veel mensen ziek en overlijden ook nog steeds mensen. Als dit hele gebeuren straks idan eindelijk in dezelfde categorie als de griep geplaatst kan worden mogen wij al heel blij zijn.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:37:27 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196528309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven. O-)
Maar als je naar de horeca gaat dan lopen de besmettingen weer op en wordt gesteld dat iedereen massaal er op uitgaat. Lijkt wel alsof zaken wel open mogen, maar we mogen er niet heen gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 3 december 2020 @ 10:39:53 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196528360
quote:
Het idee van testen is dat ze heel veel tijd nodig hebben om dat aan te lopen en te faciliteren en ondertussen een reuk te doen laten gaan alsof er dan versoepeld kan worden. Feitelijk is die hele excercitie puur bedoeld om te laten zien dat ze ''bezig'' zijn en dat er perspectief aanstaande is. Alleen weten we onderhand ook wel dat hoe veel je ook test, het voor de besmettingsaantallen geen ruk uit maakt. Hooguit dat je het vertraagt.

We zitten in een cirkel
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 3 december 2020 @ 10:41:53 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196528416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Miljoenen mensen opsluiten mag wel. De overheid moet dit net zoals roken en alcohol aan de keuzevrijheid van de individuele burger overlaten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')