Volgens mij is er ook een dingetje met restaurants en cafés waardoor is besloten gewoon alles dicht te gooien. Niet zozeer vanwege de restaurants, maar vanwege de cafés. Zit juridisch weinig verschil tussen die twee ofzoiets, zodat een café zich dan makkelijk kan laten omtoveren naar restaurant. Zoiets was dat toch?quote:Op donderdag 3 december 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch zijn ze nu gesloten.
Er is een groot verschil tussen winkels en restaurants: in een winkel ben je niet lange tijd op korte afstand van een ander, in een restaurant wel. Dus in dat kader snap ik die vergelijking niet. Wat niet wil zeggen dat vind dat winkels zonder meer allemaal open zouden moeten blijven. Het zijn gewoon twee totaal verschillende en niet vergelijkbare zaken, winkels en restaurants.
De horeca is gesloten. Er gaan geluiden op dat restaurants wellicht open zouden kunnen. Dus is een optie om daarmee te experimenteren en dit goed op te zetten, zodat men wéét hoe het zit met restaurants, en niet alleen maar aanneemt dat het vast wel goed zal zitten omdat men bepaalde maatregelen getroffen lijkt te hebben.
Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Wat verwacht je dan? De restricties zoals in de zomer waren overduidelijk niet genoeg.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat dat de bedoeling is. Kan de regeringspartij mooi zeggen "ja, we bieden ze echt wel mogelijkheden hoor, maar ze willen niet!".
Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch denk ik dat we meer en meer die kant op gaan bewegen. Dus een verplichte test of bewijs van vaccinatie voor je ergens binnen komt.
Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het restaurant zelf van die ademsneltesters krijgt lijkt me dat prima.
Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is zo. De vraag is wel hoe uitvoerbaar het is. De GGD's geven bijvoorbeeld geen bewijs van negatieve test af zoals de commerciële testlocaties wel doen. Dan moet je dus twee keer in een commerciële locatie getest worden, of moet iemand toegang tot je testresultaat krijgen (want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen gewoon zeggen: "Joo, ik ben negatief, echt hoor!"
Dus hoewel het idee interessant is, is de praktische uitvoerbaarheid ervan op deze manier denk ik laag.
Verschil is wel dat je niet per se naar een restaurant hoeft, het is een luxeproduct. Dat is wel wat anders dan een werkgever met een machtsrelatie over haar werknemers.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een aantal bedrijven zijn juridisch door de mangel gehaald omdat ze niet de temperatuur van medewerkers mogen meten omdat dat gevoelige persoonlijke informatie is. Dan lijkt het testen op wel/geen corona niet heel realistisch.
Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar er wordt weer lang en breed over geluld en onderzocht en uiteindelijk gebeurt er niets en zit je dadelijk toch op half januari op zijn vroegst.
Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de reden voor die maatregelen wegvalt als er een vaccin is.
Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.
Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.
Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
Voor mij wel want dat zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou nogal een, uh, dingetje zijn...
Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag want er gaan ook relatief jonge en gezonde mensen dood aan corona of komen op de IC.
Niet zodanig dat de ziekenhuizen uit hun voegen barsten, maar alsnog onwenselijk.
Hoef het ook liever niet te krijgen eerlijk gezegd.
Maar het haalbaar maken van een onhaalbaar idee is een zinloze exercitie. Ik vind het een goed idee om te experimenteren met restaurants, maar om vooraf en achteraf een negatieve test te moeten overleggen lijkt me zinloos. Indien het voor gebruik van de GGD zelf is, voor BCO kan ik me er wel in vinden.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe je het insteekt. Als je dit met een aantal restaurants gaat doen als experiment, gaat het helemaal niet om de (financiele) haalbaarheid voor de restauranteigenaren en zou je het volledig kunnen financieren vanuit de overheid. Misschien zijn er wel restaurants die hier zelf over nagedacht hebben en ideeen over hebben. Oplossingen wellicht zelfs al.
Afschieten is gemakkelijker dan verder over doordenken en haalbaar maken.
Kennelijk om in kaart te brengen hoe groot het risico in een horecagelegenheid is op besmetting.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
De PCR, ja. Andere sneltesten zijn ook niet zo goedkoop. Zo'n ademtest kan echter voor een paar euro.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Een test kost toch 100e of iets dergelijks? Dat verplichten na horecabezoek is duurder dan de horeca dichthouden en ruimer betalen...
Dat is dus de vraag. Het gaat uiteindelijk ook om het welzijn en de volksgezondheid. Jonge gezonde mensen die doodziek worden of zelfs overlijden wat verwijtbaar is doordat maatregelen vroegtijdig worden opgeheven zullen veel mensen ook niet op zitten te wachten.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kanker op je 25ste is ook onwenselijk, doet verder niet ter zake. Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als jij corona krijgt en je moet naar de IC is dat geen probleem zolang de zorg er maar voldoende plek voor heeft.
Groeten vanuit het Bangkok Hiltonquote:Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Groetjes vanuit de Hilton breakfast-room!!
Niks mis mee idd.
Dat inderdaad. Zoals ik gisteren ook vroeg, iedereen onder de 18 wordt momenteel niet gevaccineerd, dus hoe gaan we dan die 80%/90% halen.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
't Is overigens maar de vraag hoe goed het vaccin in de praktijk werkt. Met name bij ouderen/zwakkeren.
Als dat 60% is wordt 40% dus nog steeds ziek. En we hebben gezien met welke aantallen de zorg al onder druk komt te staan.
Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gaan dagelijks mensen dood, van allerlei leeftijden en door allerlei oorzaken. Dat kun je niet voorkomen en dat is ook het doel niet. Het gaat niet om de individuele gevallen die doodgaan door corona of op de IC komen, maar om de grote aantallen.
Ook een X aantal COVID-19 doden per jaar wordt straks gewoon geaccepteerd. Als straks genoeg mensen een vaccin hebben wordt de zorg niet meer overbelast, maar er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en komen te overlijden. Dat gaan wij op een gegeven moment gewoon accepteren. Net als dat wij accepteren dat er mensen aan de griep komen te overlijden.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.
Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
Maar als je naar de horeca gaat dan lopen de besmettingen weer op en wordt gesteld dat iedereen massaal er op uitgaat. Lijkt wel alsof zaken wel open mogen, maar we mogen er niet heen gaan.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, als we als bevolking echt hadden gewild dat de horeca open was gegaan, hadden we met z'n allen wel wat meer thuisgebleven.
Het idee van testen is dat ze heel veel tijd nodig hebben om dat aan te lopen en te faciliteren en ondertussen een reuk te doen laten gaan alsof er dan versoepeld kan worden. Feitelijk is die hele excercitie puur bedoeld om te laten zien dat ze ''bezig'' zijn en dat er perspectief aanstaande is. Alleen weten we onderhand ook wel dat hoe veel je ook test, het voor de besmettingsaantallen geen ruk uit maakt. Hooguit dat je het vertraagt.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:
Wat is überhaupt het idee van dat testen?
Miljoenen mensen opsluiten mag wel. De overheid moet dit net zoals roken en alcohol aan de keuzevrijheid van de individuele burger overlaten.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Door individuele ziektes en oorzaken ja, niet door een virus dat rond waart waar van je weet dat het er is.
Dat kan en mag je niet negeren als overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |