Hoe kan iets dat er sowieso gaat komen, hetzij door natuurlijk verloop, hetzij door vaccinatie, een doel zijn?quote:Op woensdag 2 december 2020 21:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin toch van mening. Herdimmunity is vanaf de tweede persco het doel geweest (eigenlijk al sinds de eerste). Daar kwam echter zoveel kritiek op dat we die term gauw los hebben gelaten en de manier waarom we groepsimmuniteit konden bereiken is aangepast om de zorg niet te overspoelen.
Groepsimmuniteit is vanaf de eerste seconde het doel geweest en de zorg is een factor die het tijdspad bepaald.
Wordt ongetwijfeld weg gebaggetaliseerd. Zie jij de Gommers en Osterhous van deze wereld publiekelijk toegeven dat ze een grote fout hebben gemaakt?quote:Op woensdag 2 december 2020 18:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom de totale volwassen bevolking van bijna 14 miljoen bron-cbs wordt in/met dit plaatje gevacinneerd.
De helft verzorgd door de GGD en de andere helft door aan -en bijgeschakelde (huis/bedrijfs)artsen.
Naast dubbele dosis, flink meer mensen dan men doet met griep (ca 6 miljoen) dat een stuk eenvoudiger is; dan de complexe operatie voor 28 miljoen Covid19 vaccins. Het medisch volgsysteem zal behoorlijk tot in zijn voegen gaan uitbarsten.
Nu maar hopen dat het vaccin op termijn gaat/blijft werken, er geen seizoensgedoe noch mutaties ontstaan en er geen bijwerkingen - al of niet verondersteld - plaatsvinden. Best wel een dingetje, hoe om te gaan met iemand die na vaccinatie een maand of twee later e.o.a. immuniteitsaandoening of een kanker ontwikkeld.
Dat idee heb ik soms wel ja; gezien het gebrek aan kritische vragen. Maar op andere momenten lijkt het er juist op dat de vragen oprecht zijn en dat Rutte zich er ook aan stoort als er dubbele vragen worden gesteld. Als alles vooraf afgesproken zou zijn vind ik dat dan wel wat apart. Of hij had acteur moeten worden i.p.v. premierquote:Op woensdag 2 december 2020 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vragen zijn van tevoren ingestudeerd. Mogen ook niet te kritisch zijn. Dan vallen ze ook behoorlijk door de mand live op de TV.
Als je samen een huishouden deelt, is het onmogelijk om elkaar niet onbedoeld aan te steken.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Afstand houden tot een kind is echt niet gezond. Ook niet als ze wat ouder worden. Zeker niet als ze wel nabijheid nodig hebben. Het is echt heel onnatuurlijk om binnen je gezin gedwongen afstand te houden tot elkaar.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of afstand houden tot het kind, de meeste scholieren hebben niet meer de tiet van de moeder nodig om hun voeding binnen te krijgen.
Je leest het verkeerd. 1 op de 50 ziekenhuisopnames is een twintiger; niet 1 op de 50 twintigers belandt in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 2 december 2020 21:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel veel dat ongeveer 1 op de 50 twintigers een ziekenhuisopname nodig heeft bij een besmetting en bij de veertigers is dat zelfs 1 op de 15. (Dan ga ik uit van deze cijfers).
Gaan vertellen dat we ook na vaccinatie vooral niet moeten denken dat we er van af moeten zijn. Mondkapjes en afstand houden blijft het devies. Wellicht dat wel de dagopvang voor ouderen weer meer doorgang kan vinden.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:12 schreef StefanKollaart het volgende:
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
https://op1npo.nl/2020/12(...)hebben-wereldnieuws/
Ah ik lees nu de titel goed ja, je hebt gelijkquote:Op woensdag 2 december 2020 22:13 schreef Viltje het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. 1 op de 50 ziekenhuisopnames is een twintiger; niet 1 op de 50 twintigers belandt in het ziekenhuis.
Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afstand houden tot een kind is echt niet gezond. Ook niet als ze wat ouder worden. Zeker niet als ze wel nabijheid nodig hebben. Het is echt heel onnatuurlijk om binnen je gezin gedwongen afstand te houden tot elkaar.
Dit is een bizarre opmerking.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Al die experts die zoveel verschillende meningen hebben. Hierdoor zaaien ze FUD.quote:Op woensdag 2 december 2020 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Wat lopen sommigen toch vaak zo negatief mogelijk op de zaken vooruit.
Opgeofferd nog wel.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.
Daar is 'ie oorspronkelijk volgens mij wel voor bedoeld. Hij is o.a. door de universiteit van Maastricht ontwikkeld. De jongste zus van twee meiden uit m'n vriendengroep is vanuit de universiteit een tijd lang in China geweest voor het testen (meer Chinezen --> betrouwbaardere testresultaten) van de machine. Een tijdje terug las ik dat men er van uit gaat de machine vanaf eind volgend jaar te kunnen gaan gebruiken om covid-19 te detecteren.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:24 schreef quirina het volgende:
Die blaastest gebruiken ze om longkanker op te sporen toch?
Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is een bizarre opmerking.
Jij kreeg vroeger nooit een arm om je heen toen je ouder was dan 2 of zo? Of dat je geknuffeld werd?
Dat mama of papa je naar bed brachten. Je haren wasten?
Omdat je van de tiet af was..
Oh, jawel. Maar niet alleen van hun ouders.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
Zouden ze dat echt durven denk je? Is het niet gewoon om politieke druk te zetten?quote:Op woensdag 2 december 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
Mooi rellen 17 januari met de horeca open.
Helden
quote:Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle kinderen hebben dagelijks aanraking nodig, zeker als je de 12 gepasseerd bent.
Klinkt natuurlijk allemaal heel stoer, maar als ondernemer ben je wel vrij eenvoudig juridisch aan te pakken.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
Mooi rellen 17 januari met de horeca open.
Helden
Uiteraard voor de druk, maar werd hoog tijd.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zouden ze dat echt durven denk je? Is het niet gewoon om politieke druk te zetten?
Als je toch al zo goed als failliet bent maakt een eventuele boete ook niet meer uit.quote:
Ik wil hier geen R&P topic van maken.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogal dramatisch, dit.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom moeten miljoenen anderen maar opgeofferd worden.
dat is niet aan hun, want vaccinatie is niet verplicht, als veel mensen weigeren, kom je nog geen stap verder.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Al die experts die zoveel verschillende meningen hebben. Hierdoor zaaien ze FUD.
Ik vind dat persoonlijk vermoeiend. Hugo en Mark hebben immers gezegd dat als het vaccin er is we kunnen versoepelen. Het is moeilijk een politicus op z’n mooie woorden of schoenen te geloven maar ik hou ze er wel aan.
quote:Op woensdag 2 december 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil hier geen R&P topic van maken.![]()
Maar ik denk dat dit meer over jou gaat. En dat is geen persoonlijke aanval.
Natuurlijk heeft een 12-jarige ook aanraking thuis nodig. Een knuffel. Een arm. En soms even smorgens bij papa en mama in bed liggen.
Op liefde groeien ze beter.
Wat ik me afvraag.. Als ze jongeren onder de 18 niet gaan vaccineren omdat er nog meer onderzoek is, en er zijn meer dan 2 miljoen mensen onder de 18. Hoe komen we dan aan die vaccinatiegraad van 80/90% die ons voorgehouden wordt?quote:Op woensdag 2 december 2020 21:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, oke ik snap wat je bedoelt.
Maar de weg naar groepsimmuniteit gaat geleidelijk, en daarbij kunnen maatregelen ook geleidelijk afgebouwd worden. Er zit nog een heel grijs gebied tussen alle maatregelen intact houden en alles meteen open gooien uiteraard. Al naar gelang de situatie.
Er is een bedrijfskantine open, stop de persen!quote:Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
Ophef om eetfoto in restaurant Tweede Kamer: ‘Waarom mag dit wél open?’
https://www.gelderlander.(...)36r3D-MsGXJeLK_dNwqI
Goh wie had dit nou verwacht
En ja, ik weet dat het mag. Maar dan zo'n foto plaatsen![]()
![]()
Dit was wel zo ongeveer het laatste zetje wat ik nodig had om mentaal afscheid te nemen van alle corona perikelen.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
![]()
Wat heerlijk!quote:Op woensdag 2 december 2020 23:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Mijn 15-jarige tilt me tegenwoordig op om een knuffel te geven...
Ben het geheel met je eens. Daarom ben ik ook gewoon in z'n algemeenheid tegen al deze maatregelen.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil hier geen R&P topic van maken.![]()
Maar ik denk dat dit meer over jou gaat. En dat is geen persoonlijke aanval.
Natuurlijk heeft een 12-jarige ook aanraking thuis nodig. Een knuffel. Een arm. En soms even smorgens bij papa en mama in bed liggen.
Op liefde groeien ze beter.
Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?quote:Op woensdag 2 december 2020 22:57 schreef leolinedance het volgende:
![]()
De eerste paar keer is dat heel grappig ja!quote:
quote:Op woensdag 2 december 2020 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben het geheel met je eens. Daarom ben ik ook gewoon in z'n algemeenheid tegen al deze maatregelen.
quote:Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee wij werken thuis.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?
Ja alleen voor die kinderen waarvan de ouder(s) kwetsbaar zijn natuurlijk, niet integraal.quote:
Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?quote:
Hier is de bedrijfskantine dicht sinds maart, je mag ook alleen naar kantoor met speciale toestemming via een formulier, onze pasjes zijn nu geblokkeerd. Maar is wel wat anders dan bij een tweede kamer ja.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn bedrijfskantine is ook gewoon open. De jouwe niet?
Hier ook.quote:
Tweede kamerleden kunnen geen Ms Teams licentie krijgen?quote:Op woensdag 2 december 2020 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?
Schijnbaar wel, ze debatteren ook regelmatig 3 uur met zo'n 20 personen in een kippenhok zonder mondkapjes.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje lastig voor de Tweede Kamer. Denk je niet?
Voor ons parlement?quote:Op woensdag 2 december 2020 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tweede kamerleden kunnen geen Ms Teams licentie krijgen?
Hoezo damequote:Op woensdag 2 december 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Dan is wel de vraag.... Wat doet de dame van de kantine nu?
Zij maken maatregelen die impact hebben op vele levens en huishoudens, terwijl die maatregelen hen op deze manier niet raakt. ZOu hetzelfde zijn als olie alleen op de bon te krijgen is, maar zij zelf uitgezonderd zijn en in bugatti Veyrons v12 kunnen rondrijden.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor ons parlement?
Liever niet. Gaat prima zo.
En zo zijn er meer beroepen.
Dus dan is de kantine ook open.
Wat is je probleem daar precies mee? In mijn ziekenhuis is de bedrijfskantine ook open bijv.
Je hebt gelijk, gaat super allemaal.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor ons parlement?
Liever niet. Gaat prima zo.
En zo zijn er meer beroepen.
Dus dan is de kantine ook open.
Wat is je probleem daar precies mee? In mijn ziekenhuis is de bedrijfskantine ook open bijv.
Slaap lekker.quote:Op woensdag 2 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:
Trusten.
Ik neem jullie opmerkingen mee.
Maar ik ga slapen.
Sweet dreams.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |