abonnement Unibet Coolblue
pi_196459674
Zijn de coupplegers verjaagd?

Of zijn de Griekse zuilen van Forum onder de extreemrechtse wind bezweken?

Is er nog toekomst voor FVD? En is er daarbinnen nog een rol voor Baudet?
Wie gaan er nog afhaken en welke partijleden zien juist kansen voor als de storm ooit gaat liggen?
De tijd zal het moeten leren.

De brief van Nicki Pouw-Verweij

Geenstijl: Het onverholen antisemitisme van Thierry Baudet - Een tijdlijn van getuigenissen

Analyse in de podcast De Stemming van Vullings en Van der Wulp

[ Bericht 32% gewijzigd door spinazieruiker op 28-11-2020 22:47:06 ]
pi_196463180
Wat grappig dat je een artikel van Geenstijl Bart Nijman aanhaalt.

Deze was gisteren trending topic vanwege zijn eigen anti-Semitische uitspraken. :')
Wat is dat toch met de lui en de fascinatie om Joden te haten?

De verloofde van Baudet is zelf van Joodse afkomst, die zullen toch niet bij elkaar zijn omdat hij Joden haat. :W
pi_196463187
pi_196463213
Ik zie nog steeds niet de link dat kritiek op Soros automatisch antisemitisme zou betekenen.
pi_196463364
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie nog steeds niet de link dat kritiek op Soros automatisch antisemitisme zou betekenen.
Dit, plus het feit dat een Nanninga en een Bart Nijman zelf een geschiedenis hebben met anti-Semitische uitspraken. op social media. :')

Daar heb ik Baudet niet op kunnen betrappen in ieder geval.
pi_196463476
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit, plus het feit dat een Nanninga en een Bart Nijman zelf een geschiedenis hebben met anti-Semitische uitspraken. op social media. :')

Daar heb ik Baudet niet op kunnen betrappen in ieder geval.
Nanninga en Nijman zijn dan ook niet bepaald zuiver op de graat... Het is niet voor niets dat ze zich aangetrokken voelden tot een club als FvD.

Maar als je het antisemitisme van Baudet de afgelopen jaren gemist het is het wellicht slim om eens naar een bril of gehoorapparaat te gaan zoeken :s).
pi_196463487
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie nog steeds niet de link dat kritiek op Soros automatisch antisemitisme zou betekenen.
Dat doet het dan ook niet. Maar het lijkt antisemitisme wel te triggeren als dat blijkbaar onderhuids al aanwezig was. En dat laatste is natuurlijk best logisch in radicaal-rechtse stromingen...
pi_196463491
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat doet het dan ook niet. Maar het lijkt antisemitisme wel te triggeren als dat blijkbaar onderhuids al aanwezig was. En dat laatste is natuurlijk best logisch in radicaal-rechtse stromingen...
Uhuh, maw we vullen het gewoon in want dat past in jouw plaatje.
pi_196463528
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Uhuh, maw we vullen het gewoon in want dat past in jouw plaatje.
Maar ik benevel benieuwd volgens wie kritiek op Soros gelijk staat aan antisemitisme?

Het zou me niet verbazen als je die bewering ook alleen in bepaalde kringen ziet.
pi_196463555
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Maar ik benevel benieuwd volgens wie kritiek op Soros gelijk staat aan antisemitisme?

Het zou me niet verbazen als je die bewering ook alleen in bepaalde kringen ziet.
De helft van al die FvD figuren blijkbaar die erover schrijven in allerlei brieven zonder enig aantoonbaar bewijs wat dat betreft en niet verder komen dan "kritiek op miljardair en joodse george soros", met name dat joods word steeds benadrukt door alle media, de FvD figuren in kwestie en zo'n beetje iedereen behalve Baudet zelf.

Maar goed, die partij moest kapot, zoveel aandacht op 1 partij terwijl we met een corrupte premier opgescheept zitten waar je dan 1 berichtje 1x per jaar over leest en thats it.

Valt wel op.
pi_196463604
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De helft van al die FvD figuren blijkbaar die erover schrijven in allerlei brieven zonder enig aantoonbaar bewijs wat dat betreft en niet verder komen dan "kritiek op miljardair en joodse george soros", met name dat joods word steeds benadrukt door alle media, de FvD figuren in kwestie en zo'n beetje iedereen behalve Baudet zelf.

Maar goed, die partij moest kapot, zoveel aandacht op 1 partij terwijl we met een corrupte premier opgescheept zitten waar je dan 1 berichtje 1x per jaar over leest en thats it.

Valt wel op.
De beschuldigingen rondom antisemitisme waren aanmerkelijk breder dan dat.

Maar dat het in die kringen een hypocriet excuus is ben ik het wel mee eens. Men wist al jaren heel goed wat voor vlees men in de kuip had en heeft desondanks Baudet door dik en dun gesteund.
  zondag 29 november 2020 @ 10:08:44 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196463630
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nanninga en Nijman zijn dan ook niet bepaald zuiver op de graat... Het is niet voor niets dat ze zich aangetrokken voelden tot een club als FvD.

Maar als je het antisemitisme van Baudet de afgelopen jaren gemist het is het wellicht slim om eens naar een bril of gehoorapparaat te gaan zoeken :s).
Want als je je aangetrokken voelt tot FvD ben je niet zuiver op de graat?
pi_196463655
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 10:08 schreef damsco het volgende:

[..]

Want als je je aangetrokken voelt tot FvD ben je niet zuiver op de graat?
In de hype rond de PS-verkiezingen vorig jaar kan ik me voorstellen dat een deel van de aanhang naïef was. Maar wie voor of na die rijschool FvD koos ging natuurlijk heel bewust voor een partij waar een bruine putlucht omheen hangt. Met een absolute voorman die daar nog trots op is ook.
  zondag 29 november 2020 @ 12:31:36 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196464860
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie nog steeds niet de link dat kritiek op Soros automatisch antisemitisme zou betekenen.
Nou, heel simpel lesje dan;er zijn bepaalde hardnekkige mythes over de rol van joden in de geschiedenis die hebben overleefd door de eeuwen heen. En als je dat weet dan gaat je opvallen dat het wel heel toevallig is dat een Joodse miljardair wordt beschuldigd van allerlei dingen die heel erg lijken op dingen waar joden als groep door de eeuwen heen van worden beschuldigd. Baudet die denkt dat Soros de Europese bevolking wil onderwerpen zou zonder de naam Soros zo uit de `Völkischer Beobachter' kunnen komen.

De reden waarom mensen als Baudet hiermee wegkomen is omdat het publiek de antisemitische dogwhistles niet herkent.
pi_196464968
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou, heel simpel lesje dan;er zijn bepaalde hardnekkige mythes over de rol van joden in de geschiedenis die hebben overleefd door de eeuwen heen. En als je dat weet dan gaat je opvallen dat het wel heel toevallig is dat een Joodse miljardair wordt beschuldigd van allerlei dingen die heel erg lijken op dingen waar joden als groep door de eeuwen heen van worden beschuldigd. Baudet die denkt dat Soros de Europese bevolking wil onderwerpen zou zonder de naam Soros zo uit de `Völkischer Beobachter' kunnen komen.

De reden waarom mensen als Baudet hiermee wegkomen is omdat het publiek de antisemitische dogwhistles niet herkent.
Ah natuurlijk.

:')

Sorry maar wat een onzin.

Het is van Soros wel degelijk bekend, iets waar hij notabene zelf vrij voor uit komt, dat hij bepaalde controle wil uitoefenen, bepaalde invloed wil hebben, bepaalde uitkomsten wil zien in de wereld.

Daar heeft "joods zijn" geen hol mee van doen.

Maar extreem linkse mensen herkennen de "dogwhistles" niet van mensen die daadwerkelijk kwaad in de zin hebben omdat ze met hun hoofd diep in de eigen reet vast zitten terwijl ze hun eigen stront geur opsnuiven.
pi_196465212
Nu wil ik Thierry niet gaan verdedigen... maar we weten dat hij wel eens ineens snel kan gaan praten en hevig gebaren met zijn handen en dergelijke... Net alsof zijn hersenen in een soort turbostand staan...

Zou dat nu ook het geval kunnen zijn geweest? Heeft Thierry misschien adhd?
Ik weet het verder ook niet maar ik kan maar moeilijk geloven dat hij een racist is...
Maxima zou ook hier misschien gezegd hebben: 'Hij was een beetje dom!'

:?

Ach het is ook allemaal geen excuus... Ik vind het alleen zoooo jammer allemaal!!!
pi_196465416
Als Baudet dit niet meer rechtgebreid krijgt, wat zal er dan met hem gebeuren?
Heel Nederland heeft hem dan nu wel uitgekotst...

Zal hij eindigen in een gesticht ergens ver weg in een witte kamer met een dwangbuis om?
  zondag 29 november 2020 @ 13:27:55 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196465514
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:02 schreef Bocaj het volgende:
Nu wil ik Thierry niet gaan verdedigen... maar we weten dat hij wel eens ineens snel kan gaan praten en hevig gebaren met zijn handen en dergelijke... Net alsof zijn hersenen in een soort turbostand staan...

Zou dat nu ook het geval kunnen zijn geweest? Heeft Thierry misschien adhd?
Ik weet het verder ook niet maar ik kan maar moeilijk geloven dat hij een racist is...
Maxima zou ook hier misschien gezegd hebben: 'Hij was een beetje dom!'

:?

Ach het is ook allemaal geen excuus... Ik vind het alleen zoooo jammer allemaal!!!
Opmerkelijke conclusie.

Soros is de kwade genius achter corona om onze vrijheden af te pakken en bijna iedereen uit zijn omgeving is antisemiet klinkt mij niet in de oren als iemand wiens brein in turbostand staat
Laffe huichelaar
  zondag 29 november 2020 @ 13:37:01 #19
80382 manny
30 is best veel
pi_196465612
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Maar goed, die partij moest kapot, zoveel aandacht op 1 partij terwijl we met een corrupte premier opgescheept zitten waar je dan 1 berichtje 1x per jaar over leest en thats it.

Valt wel op.
Is het je ook opgevallen dat de betrokken FvD'ers zelf de media hebben opgezocht ?

En, als je maar 1 berichtje per jaar over Rutten leest, dan is het of een heel goed onderbouwd artikel, of je trekt dan wel heel snel conclusies door hem corrupt te noemen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196465673
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:20 schreef Bocaj het volgende:
Als Baudet dit niet meer rechtgebreid krijgt, wat zal er dan met hem gebeuren?
Heel Nederland heeft hem dan nu wel uitgekotst...

Zal hij eindigen in een gesticht ergens ver weg in een witte kamer met een dwangbuis om?
Dat gaat hem niet meer lukken. Geen enkele partij gaat nog met een partij waarin hij zit, vooral wanneer hij de leider is, samen willen werken. Hij kan zich weer gaan focussen op het schrijven van boeken en zijn spreker schnabbels.
pi_196465686
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:37 schreef manny het volgende:

[..]

Is het je ook opgevallen dat de betrokken FvD'ers zelf de media hebben opgezocht ?

En, als je maar 1 berichtje per jaar over Rutten leest, dan is het of een heel goed onderbouwd artikel, of je trekt dan wel heel snel conclusies door hem corrupt te noemen.
Je maakt een grapje, toch?

Snelle conclusies?

Als het nu na jarenlang corrupte beslissingen, zogenaamd van niets weten, continue mensen het handje boven het hoofd houden etcetc, tot en met onderzoeken willen tegen houden.. come on, laat me niet lachen aub.
pi_196465900
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:20 schreef Bocaj het volgende:
Als Baudet dit niet meer rechtgebreid krijgt, wat zal er dan met hem gebeuren?
Heel Nederland heeft hem dan nu wel uitgekotst...

Zal hij eindigen in een gesticht ergens ver weg in een witte kamer met een dwangbuis om?
dat denk ik niet,
dit soort lui weten altijd hun weg wel te vinden en hun poen te verdienen.
Gaat lezingen geven ofzo, niet perse over Joden of Europa ofzo, maar over "leiderschap en motiveren" of zoiets.
Of hij gaat mensen "coachen". (waarin is voor mij nu nog een raadsel, maar Jan Roos gaf blijkbaar mediatraining bij het FVD, dus zelfs zo'n gast door vrijwel iedereen uitgekotst krijgt altijd nog functies).

Jan Roos is tegenwoordig wel superleuk bij Roddelpraat vind ik trouwens, maar dat is dus een functie die gewoon puur voor het entertainment is, daar vind ik hem wel een kracht hebben, "maar dat geheel terzijde"
pi_196465905
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie nog steeds niet de link dat kritiek op Soros automatisch antisemitisme zou betekenen.
Kritiek op Soros an sich niet nee. Dat kan prima op een inhoudelijke manier, dmv argumenten. Net zoals je bv ook kritiek kan hebben op het doen en laten van mensen als een Buffet, Gates, die pik van facebook, etc.

Maar vaak gaat de kritiek op Soros niet over wat hij doet en hoe iemand het daar inhoudelijk mee oneens is, en vervalt in plaats daarvan in een simplistisch 'rijke jood die achter de schermen de boel manipuleert' zonder enige inhoudelijke kritiek. En dat is precies dezelfde stok als waar joden de afgelopen 2000 jaar, onterecht, veelvuldig mee kapot geslagen zijn. En dat wordt dan ook, terecht, opgevat als zeer antisemitisch.

Maw, als je inhoudelijk uit kan leggen waarom je het niet eens bent wanneer Soros het een of het ander steunt / financieert; dikke prima, niets mis mee, you do you. Maar wanneer het ook maar op een of andere manier iets impliceert of hint naar 'manipulerende jood/joden', wordt het antisemitisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196466058
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah natuurlijk.

:')

Sorry maar wat een onzin.

Het is van Soros wel degelijk bekend, iets waar hij notabene zelf vrij voor uit komt, dat hij bepaalde controle wil uitoefenen, bepaalde invloed wil hebben, bepaalde uitkomsten wil zien in de wereld.

Daar heeft "joods zijn" geen hol mee van doen.

Maar extreem linkse mensen herkennen de "dogwhistles" niet van mensen die daadwerkelijk kwaad in de zin hebben omdat ze met hun hoofd diep in de eigen reet vast zitten terwijl ze hun eigen stront geur opsnuiven.
Klopt. Helaas is dat toch vaak deel van de kritiek, berustend op de valse trope dat rijke joden de boel manipuleren.

Ja maar Probeer, mag men dan geen kritiek hebben op Soros' manieren van invloed en controle uitoefenen, puur en alleen omdat hij joods is en dat (de beschuldiging van inmenging/manipulatie) terecht een gevoelig onderwerp voor joden is?

Nou, ik zou zeggen dat dat deels ook van de context afhangt. In een inhoudelijke discussie over hetgeen waar die invloed en/of controle op uitgeoefend wordt? Dikke prima. In een rant over hoe 'we' onderdrukt worden door 'the powers that be' ... eh, not so much. En als ik die brief van Pouw-Verweij lees, dan zit Baudet toch echt overduidelijk in de laatste hoek.

Maw, inhoud, nuance en context maken kritiek op Soros wel of niet antisemitisch. En volgens mij voelen de meeste mensen, waaronder jij en ik, prima aan welke van de twee in een bepaalde situatie het geval is.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 29-11-2020 14:17:29 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_196466300
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 13:58 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat denk ik niet,
dit soort lui weten altijd hun weg wel te vinden en hun poen te verdienen.
Gaat lezingen geven ofzo, niet perse over Joden of Europa ofzo, maar over "leiderschap en motiveren" of zoiets.
Of hij gaat mensen "coachen". (waarin is voor mij nu nog een raadsel, maar Jan Roos gaf blijkbaar mediatraining bij het FVD, dus zelfs zo'n gast door vrijwel iedereen uitgekotst krijgt altijd nog functies).

Jan Roos is tegenwoordig wel superleuk bij Roddelpraat vind ik trouwens, maar dat is dus een functie die gewoon puur voor het entertainment is, daar vind ik hem wel een kracht hebben, "maar dat geheel terzijde"
Als Baudet zijn zetel verliest is dat financieel gezien een grote aderlating. Ja, hij kan inderdaad weer boeken gaan schrijven of geld verdienen met schnabbels en het aanschuiven bij tv-programma's. Maar dan hark je niet snel zulke bedragen binnen als dat hij nu in de politiek doet.

Een kamerlid krijgt een salaris van 116.000 euro per jaar. Daarbij betaalden de leden uit de top zichzelf ook nog eens tienduizenden euro's uit de partijkas.

  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 14:20:52 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196466307
Treffend om te constateren, die haast kinderlijke verering van de Grote Leider op rechts, of het nu Trump is of Baudet.

Laatste stuiptrekkingen van een wereldwijde toxische, populistische beweging die gelukkig aan het eind van haar Latijn (lol) is gekomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196466390
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
populistische beweging die gelukkig aan het eind van haar Latijn (lol) is gekomen.
En nu? Gaat alles nu miraculeus goed komen met Nederland? Zingen we straks allemaal hand in hand kumbayaa?
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 14:25:30 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196466400
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 14:25 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

En nu? Gaat alles nu miraculeus goed komen met Nederland? Zingen we straks allemaal hand in hand kumbayaa?
Nee, we gaan gewoon weer normaal doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196466453
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Treffend om te constateren, die haast kinderlijke verering van de Grote Leider op rechts, of het nu Trump is of Baudet.

Laatste stuiptrekkingen van een wereldwijde toxische, populistische beweging die gelukkig aan het eind van haar Latijn (lol) is gekomen.
Dat denk ik niet. In tal van landen blijft 'het populisme' populair. Mensen vinden nog steeds dat hun cultuur onder druk staat, en er zijn nog steeds vele verliezers van het globalisme.

In Nederland zie je ook dat het grootste deel van het verlies van FvD weer terugvloeit naar de PVV.
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 14:29:37 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196466481
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. In tal van landen blijft 'het populisme' populair. Mensen vinden nog steeds dat hun cultuur onder druk staat, en er zijn nog steeds vele verliezers van het globalisme.

In Nederland zie je ook dat het grootste deel van het verlies van FvD weer terugvloeit naar de PVV.
"Hun cultuur"

Je bedoelt die linkse hobby?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196466483
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, we gaan gewoon weer normaal doen.
Prima plan :s)

Weer dat kneuterige gezellige Nederland, waar je iemand kan aanspreken op rijgedrag, veilig met de tram kan reizen, spotprenten kan tekenen, als grensrechter bij een amateurclub kan vlaggen, als vrouw veilig over straat kan, kritiek op religie kan hebben!

O-)
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 14:32:37 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196466543
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 14:29 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Prima plan :s)

Weer dat kneuterige gezellige Nederland, waar je iemand kan aanspreken op rijgedrag, veilig met de tram kan reizen, spotprenten kan tekenen, als grensrechter bij een amateurclub kan vlaggen, als vrouw veilig over straat kan, kritiek op religie kan hebben!

O-)
Ik weet dat voor de doorsnee Baudetista/Trumpiaan alles is gerelateerd aan 'de buitenlander'.

Dat verklaart ook direct waarom populistisch rechts zoveel volk aantrekt dat uiteindelijk tegen haar eigen belangen instemt. Maar goed, daadwerkelijk een partijprogramma doornemen of zaken als politiek, economie en geschiedenis bestuderen, dat is wat teveel gevraagd voor de dansers rond het Gouden Kalf; gewoon wat roepen over islam of bruine mensen en de stemmen stromen binnen en een nieuwe rechtse Messias is gevonden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196466606
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. In tal van landen blijft 'het populisme' populair. Mensen vinden nog steeds dat hun cultuur onder druk staat, en er zijn nog steeds vele verliezers van het globalisme.

In Nederland zie je ook dat het grootste deel van het verlies van FvD weer terugvloeit naar de PVV.
Zelf ben ik ook een antiglobalist. Maar zowel op Baudet als de PVV zal ik niet stemmen. Baudet kotste de arbeider sowieso uit. Het is gewoon een neoliberaal die ook nog vrij bizarre bruine ideeën heeft.

Ik sta al heel lang droog. Niet een partij komt nog in de buurt van een PvdA van voor de periode Kok. Dan maar de PvdD, het is niet anders.

Bij mij ontstaat dat antiglobalisme puur uit het feit dat ik tegen het schuiven van goedkope arbeid ben. Een hekel heb aan de Amazons, Ieka's, Zalando's etc. En ik een hekel heb aan de Chinese invloed.
pi_196466691
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat verklaart ook direct waarom populistisch rechts zoveel volk aantrekt dat uiteindelijk tegen haar eigen belangen instemt.
Best wel paternalistisch, weten wat het belang van een ander is.

Mijn belang is dat mijn buurt niet verder verloedert. Mijn belang is dat mijn vriendin niet huilend thuis komt omdat ze weer eens lastiggevallen is door steeds weer dezelfde groep.

Belangen die door links als 'niet bestaand' worden weggewuifd. Of erger, dat de klager over deze zaken wordt weggezet als racist. Maar ach, jij gaat je zin krijgen. Het grootste deel van Nederland vindt het namelijk wel prima, deze multiculturele nachtmerrie.
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 14:43:42 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196466793
quote:
15s.gif Op zondag 29 november 2020 14:39 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Best wel paternalistisch, weten wat het belang van een ander is.

Mijn belang is dat mijn buurt niet verder verloedert. Mijn belang is dat mijn vriendin niet huilend thuis komt omdat ze weer eens lastiggevallen is door steeds weer dezelfde groep.

Belangen die door links als 'niet bestaand' worden weggewuifd. Of erger, dat de klager over deze zaken wordt weggezet als racist. Maar ach, jij gaat je zin krijgen. Het grootste deel van Nederland vindt het namelijk wel prima, deze multiculturele nachtmerrie.
Paternalistisch...

Dan moet je toch een enorme hekel aan Baudet hebben, wat, met z'n "de samenleving heeft een elite nodig die het de weg wijst". Dat je Schubert leert waarderen en zo.

Verder heb je eenzelfde infantiel beeld over rechts en links als al die andere Baudetistas en daarom zal vooral jij je zin gaan krijgen, aangezien die valse dichotomie door hele volksstammen wordt gedeeld (rechts = eigen volk, links = islam): een knalrechtse samenleving waarin sociale zekerheid en sociale voorzieningen steeds meer zullen verdwijnen t.b.v. het grootbedrijf en de Heilige Vrije Markt, de arbeidsmarkt nog verder geflexibiliseerd zal worden en belastingvoordelen vooral gunstig zullen uitvallen voor de meest vermogenden... maar ach, in ieder geval gaat er ergens een grens en een moskee dicht in de Rechtse Hemel op Aarde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196467099
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
een knalrechtse samenleving waarin sociale zekerheid en sociale voorzieningen steeds meer zullen verdwijnen t.b.v. het grootbedrijf en de Heilige Vrije Markt, de arbeidsmarkt nog verder geflexibiliseerd zal worden en belastingvoordelen vooral gunstig zullen uitvallen voor de meest vermogenden..
Poeh, dat is echt waar mijn partij (PVV) voor staat! _O-

Maar je hebt je ingegraven. Is je goed recht. Kom je straks wel eerlijk vertellen wanneer het jouw geliefden zijn die geslachtofferd worden op het heilige multiculturele altaar?
pi_196467162
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 14:29 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Prima plan :s)

Weer dat kneuterige gezellige Nederland, waar je iemand kan aanspreken op rijgedrag, veilig met de tram kan reizen, spotprenten kan tekenen, als grensrechter bij een amateurclub kan vlaggen, als vrouw veilig over straat kan, kritiek op religie kan hebben!

O-)
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet dat voor de doorsnee Baudetista/Trumpiaan alles is gerelateerd aan 'de buitenlander'.

SuperKaas noemt zo al minstens 4 zaken die gerelateerd zijn aan de islam-aanhangers...
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 15:07:29 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196467362
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 14:56 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Poeh, dat is echt waar mijn partij (PVV) voor staat! _O-

Maar je hebt je ingegraven. Is je goed recht. Kom je straks wel eerlijk vertellen wanneer het jouw geliefden zijn die geslachtofferd worden op het heilige multiculturele altaar?
Daar staat PVV inderdaad voor ja, check even hun stemgedrag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 29 november 2020 @ 15:08:10 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196467380
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:59 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

SuperKaas noemt zo al minstens 4 zaken die gerelateerd zijn aan de islam-aanhangers...
Dat is dan ook zo ongeveer het enige waar men naar kijkt; verklaart ook de totale ineenstorting van de verzorgingsstaat: geef rechts mandaat, en zoek het verder maar uit als Jan Modaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196467394
quote:
5s.gif Op zondag 29 november 2020 08:32 schreef Smack10 het volgende:
Wat grappig dat je een artikel van Geenstijl Bart Nijman aanhaalt.

Deze was gisteren trending topic vanwege zijn eigen anti-Semitische uitspraken. :')
Wat is dat toch met de lui en de fascinatie om Joden te haten?

De verloofde van Baudet is zelf van Joodse afkomst, die zullen toch niet bij elkaar zijn omdat hij Joden haat. :W
Hypocriet en ironisch.

Maar het maakt de zaken die mensen hem hebben verteld over Baudet niet minder waar.
  zondag 29 november 2020 @ 15:09:35 #41
80382 manny
30 is best veel
pi_196467424
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, toch?

Snelle conclusies?

Als het nu na jarenlang corrupte beslissingen, zogenaamd van niets weten, continue mensen het handje boven het hoofd houden etcetc, tot en met onderzoeken willen tegen houden.. come on, laat me niet lachen aub.
Je schrijft zelf dat je daar 1 berichtje, 1 keer per jaar over leest. Dan trek je nogal conclusies op basis van dat ene berichtje. Kan me voorstellen dat je er dan meer over wil lezen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 29 november 2020 @ 15:16:57 #42
80382 manny
30 is best veel
pi_196467678
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, we gaan gewoon weer normaal doen.
Zal wel een nieuwe populist aan rechterzijde komen. Er is blijkbaar toch een groep mensen in Nederland die graag stemt op zo'n soort partij. De uitdaging ligt m.i. bij de rest die beter moet uitleggen en verklaren waarom de werkelijke wereld complex is, er nuances zijn en consessies er bij horen. Maar goed, dat bekt wat minder dan "minder minder minder" of het is allemaal de schuld van "de elite".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196467994
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 15:16 schreef manny het volgende:

[..]

Zal wel een nieuwe populist aan rechterzijde komen. Er is blijkbaar toch een groep mensen in Nederland die graag stemt op zo'n soort partij. De uitdaging ligt m.i. bij de rest die beter moet uitleggen en verklaren waarom de werkelijke wereld complex is, er nuances zijn en consessies er bij horen. Maar goed, dat bekt wat minder dan "minder minder minder" of het is allemaal de schuld van "de elite".
Het gaat niet alleen om het uitleggen en verklaren. Maar ook om problemen op te lossen en dingen te laten werken.

De instroom van mensen uit onveilige gebieden, duizenden kilometers van hier, naar Nederlandse sociale huurwoningen is daar een voorbeeld van.
pi_196468000
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 14:29 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Prima plan :s)

Weer dat kneuterige gezellige Nederland, waar je iemand kan aanspreken op rijgedrag, veilig met de tram kan reizen, spotprenten kan tekenen, als grensrechter bij een amateurclub kan vlaggen, als vrouw veilig over straat kan, kritiek op religie kan hebben!

O-)
Touwtje uit de brievenbus. *O*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 15:47:23 #45
80382 manny
30 is best veel
pi_196468628
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 15:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het uitleggen en verklaren. Maar ook om problemen op te lossen en dingen te laten werken.

De instroom van mensen uit onveilige gebieden, duizenden kilometers van hier, naar Nederlandse sociale huurwoningen is daar een voorbeeld van.
Helemaal mee eens. Dat moet je proberen op te lossen en te laten werken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196470621
Zijn er nog Baudet loyalisten over, hier op fok? was wel een grote Forum bastion hiero ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196470862
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 17:05 schreef Slayage het volgende:
Zijn er nog Baudet loyalisten over, hier op fok? was wel een grote Forum bastion hiero ;(
Nee, allemaal overgestapt naar DENK O-)

Takbir..!
pi_196470901
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 17:05 schreef Slayage het volgende:
Zijn er nog Baudet loyalisten over, hier op fok? was wel een grote Forum bastion hiero ;(
Geertje 4 President *O*
metal up your ass
pi_196471188
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 17:05 schreef Slayage het volgende:
Zijn er nog Baudet loyalisten over, hier op fok? was wel een grote Forum bastion hiero ;(
Nou, omdat je erna vraagt; Ik ga nu zeker weten stemmen op ''het grote gevaar'' dat Wilders heet.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196471320
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik weet dat voor de doorsnee Baudetista/Trumpiaan alles is gerelateerd aan 'de buitenlander'.

Dat verklaart ook direct waarom populistisch rechts zoveel volk aantrekt dat uiteindelijk tegen haar eigen belangen instemt. Maar goed, daadwerkelijk een partijprogramma doornemen of zaken als politiek, economie en geschiedenis bestuderen, dat is wat teveel gevraagd voor de dansers rond het Gouden Kalf; gewoon wat roepen over islam of bruine mensen en de stemmen stromen binnen en een nieuwe rechtse Messias is gevonden.
De mensen die over de inmiddels vele geloven en hun inmiddels vele gelovige volgelingen klagen, daarvan worden en werden de klachten echter niet serieus behandeld. Populair worden of werden die dus nooit.
  zondag 29 november 2020 @ 17:36:43 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196471479
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:54 schreef Beathoven het volgende:
Al vaker bewezen dat jij een slechte Maurice de Hond bent wat uitslagen betreft.
quote:
Op basis van meer dan 3000 ondervraagde personen stellen we vast dat een meerderheid van de kiezers op de FVD van vorige week nu aangeven niet meer FVD te zullen stemmen. Het grootste deel van die kiezers geven nu aan PVV te stemmen.
Maurice de Hond
pi_196473365
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 17:15 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Nee, allemaal overgestapt naar DENK O-)

Takbir..!
_O_
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:16 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Geertje 4 President *O*
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 17:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou, omdat je erna vraagt; Ik ga nu zeker weten stemmen op ''het grote gevaar'' dat Wilders heet.
Wat was de druppel, dat je concludeerde dat Geert de betere alternatief was?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196473461
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De helft van al die FvD figuren blijkbaar die erover schrijven in allerlei brieven zonder enig aantoonbaar bewijs wat dat betreft en niet verder komen dan "kritiek op miljardair en joodse george soros", met name dat joods word steeds benadrukt door alle media, de FvD figuren in kwestie en zo'n beetje iedereen behalve Baudet zelf.

Maar goed, die partij moest kapot, zoveel aandacht op 1 partij terwijl we met een corrupte premier opgescheept zitten waar je dan 1 berichtje 1x per jaar over leest en thats it.

Valt wel op.
Het is inderdaad opvallend hoe snel beweringen van de mensen die hem wilden wippen tot feit verheven worden. Het is dan ook het sluitstuk van een jarenlange campagne waarin Baudet en sowieso iedereen die tegen massa-immigratie is met antisemitisme in verband moet worden gebracht ook al is daar geen enkele aanleiding voor. Want antisemitisme maakt er een grote Godwin van en toont aan dat het om racisten gaat en niet om mensen die niet willen dat leraren worden onthoofd. De internationale pers doet dat structureel, daar wordt bijvoorbeeld Wilders ook in de antisemitisme verdachte hoek gezet, en komt al het antisemitsme van moslims op het conto van extreem rechts, weet hun publliek veel Maar ook Nu.nl schreef in de nasleep doodleuk dat Baudet in de kamer over 'omvolking' had gesproken terwijl hij dat woord nooit in de mond genomen heeft, het was Natalie Righton die dat uit haar duim zoog. Nou hoeven we van ons mediakartel, met banden met Soros via grootaandeelhouder SDM overigens, sowieso geen kritische houding tov kritiek op Baudet te verwachten, maar het is dankzij hun langdurige voorbereidende campagne dat de weergave van de coupplegers zomaar geloofwaardig zou zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Helaas is dat toch vaak deel van de kritiek, berustend op de valse trope dat rijke joden de boel manipuleren.

Ja maar Probeer, mag men dan geen kritiek hebben op Soros' manieren van invloed en controle uitoefenen, puur en alleen omdat hij joods is en dat (de beschuldiging van inmenging/manipulatie) terecht een gevoelig onderwerp voor joden is?

Nou, ik zou zeggen dat dat deels ook van de context afhangt. In een inhoudelijke discussie over hetgeen waar die invloed en/of controle op uitgeoefend wordt? Dikke prima. In een rant over hoe 'we' onderdrukt worden door 'the powers that be' ... eh, not so much. En als ik die brief van Pouw-Verweij lees, dan zit Baudet toch echt overduidelijk in de laatste hoek.

Maw, inhoud, nuance en context maken kritiek op Soros wel of niet antisemitisch. En volgens mij voelen de meeste mensen, waaronder jij en ik, prima aan welke van de twee in een bepaalde situatie het geval is.
Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat een buitenlandse kadavermiljardair relatief in het geniep op allerlei manieren politieke invloed koopt geen kritiek zou mogen hebben. Het is geen filantroop die met zijn eigen geld goed werk doet, hij probeert dat 'goede werk'juist op kosten van de gewone burger te laten doen door zijn vrij heimelijke beinvloeding.

Het is toch idioot dat hij zelfs met zijn geld in meer dan één stemwijzer zit en dat zelfs Fox News een taboe heeft op het noemen van zijn naam? Partijfinanciering moet terecht transparant maar gewetenloze buitenlandse speculanten mogen gewoon stiekem invloed op de Nederlandse politiek en verkiezingen kopen? Ook als je het met hem eens bent moet je daar als democraat toch gewoon tegen zijn?

Wat heeft het joods zijn daar nou mee te maken? Daarnaast spelen er een aantal dingen rond het joods zijn die te maken hebben met de joodse geschiedenis op het internationale toneel. Dat kun je ondersteunen, je kunt er begrip voor hebben en je kunt het niettemin afkeuren, maar het is natuurlijk onzin dat dat niet benoemd zou mogen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 november 2020 @ 18:58:18 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196473517
Is dit overigens ooit breed uitgemeten geweest? Ik lees het nu voor het eerst en kan me niet herinneren dat het hier op Fok! voorbij is gekomen.

twitter


quote:
CDA-raadslid Hugo Westerlaken was degene die in JOVD-app Hitler-Wilders en Baudet-aan-galg stuurde

De grootste plaatser van antisemitische plaatjes in de JOVD-jubileumapp was geen VVD-jongere, maar CDA-raadslid Hugo Westerlaken. Dat heeft De Dagelijkse Standaard vanochtend kunnen reconstrueren.

Vanochtend konden we al melden dat de JOVD, de jongerenbeweging van de VVD, een app had waarin antisemitische plaatjes werden gedeeld en Thierry Baudet aan de galg bungelde. De grofste van die plaatjes kwamen van ene “Hucheaux”. Dat blijkt in werkelijkheid Hugo Westerlaken te zijn, die tegenwoordig behalve bestuurder bij de CDA-jongerentak CDJA ook raadslid namen het CDA in Lopik is.

De CDA’er is in de appgroep, opgericht voor de 70e verjaardag van de JOVD, terechtgekomen doordat de zogeheten ‘uitnodigingslink’ was gedeeld met andere appgroepen – ook groepen die niets met de JOVD of de VVD van doen hadden.

Volgens een bekende van Hugo is hij ronduit “gefascineerd” door de Tweede Wereldoorlog: op Facebook heeft hij bij zijn account dan ook een achtergrondfoto van een stuk van de Atlantikwall in Frankrijk, de verdedigingslinie die de nazi’s bouwden tussen 1942 en 1944 om te beschermen tegen een potentiële geallieerde invasie. Zelf omschrijft Hugo zich in 2018 als volgt: “Naast studeren in Den Bosch werk ik bij Pepperminds in Utrecht in de sales. Ik hou van wielrennen, wandelen en fotograferen. Ook ga ik, in mijn vrije tijd, graag naar concerten.”

Westerlaken houdt zichzelf jegens De Dagelijkse Standaard onbereikbaar voor commentaar op de kwestie.
DDS
pi_196473751
Ik vraag me af hoeveel minder ophef er was geweest als mensen zouden weten hoe sommige jongeren tegenwoordig communiceren op internet. De appjes die ik heb gezien vallen vaak ook wel onder de "4chan-humor". En dat is vaak een stuk minder serieus bedoeld dan hoe het voor de leek overkomt.
pi_196473871
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef ijs. het volgende:
Ik vraag me af hoeveel minder ophef er was geweest als mensen zouden weten hoe sommige jongeren tegenwoordig communiceren op internet. De appjes die ik heb gezien vallen vaak ook wel onder de "4chan-humor". En dat is vaak een stuk minder serieus bedoeld dan hoe het voor de leek overkomt.
Discriminerend geleuter wordt heel vaak verpakt als "grapje" .
Dat is een hele oude truc.
pi_196474064
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef ijs. het volgende:
Ik vraag me af hoeveel minder ophef er was geweest als mensen zouden weten hoe sommige jongeren tegenwoordig communiceren op internet. De appjes die ik heb gezien vallen vaak ook wel onder de "4chan-humor". En dat is vaak een stuk minder serieus bedoeld dan hoe het voor de leek overkomt.
Okay, goed, maar dat betekent niet dat dit toelaatbaar gedrag is. Dus, iedereen die het één keer doet een waarschuwing, en iedereen die het vaker doet een royement.

Maar dat gebeurde niet bij FVD.
  zondag 29 november 2020 @ 19:41:10 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196474153
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:14 schreef ijs. het volgende:
Ik vraag me af hoeveel minder ophef er was geweest als mensen zouden weten hoe sommige jongeren tegenwoordig communiceren op internet. De appjes die ik heb gezien vallen vaak ook wel onder de "4chan-humor". En dat is vaak een stuk minder serieus bedoeld dan hoe het voor de leek overkomt.
Wellicht moet je je dan wat beter inlezen, want lang niet al die apps vallen onder die 'humor'
Laffe huichelaar
pi_196474183
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat een buitenlandse kadavermiljardair relatief in het geniep op allerlei manieren politieke invloed koopt geen kritiek zou mogen hebben. Het is geen filantroop die met zijn eigen geld goed werk doet, hij probeert dat 'goede werk'juist op kosten van de gewone burger te laten doen door zijn vrij heimelijke beinvloeding.

Het is toch idioot dat hij zelfs met zijn geld in meer dan één stemwijzer zit en dat zelfs Fox News een taboe heeft op het noemen van zijn naam? Partijfinanciering moet terecht transparant maar gewetenloze buitenlandse speculanten mogen gewoon stiekem invloed op de Nederlandse politiek en verkiezingen kopen? Ook als je het met hem eens bent moet je daar als democraat toch gewoon tegen zijn?

Wat heeft het joods zijn daar nou mee te maken? Daarnaast spelen er een aantal dingen rond het joods zijn die te maken hebben met de joodse geschiedenis op het internationale toneel. Dat kun je ondersteunen, je kunt er begrip voor hebben en je kunt het niettemin afkeuren, maar het is natuurlijk onzin dat dat niet benoemd zou mogen worden.
Die beïnvloeding is helemaal niet geheim. Net als die van de Gebroeders Koch en Rupert Murdoch aan de andere kant van de weegschaal dat niet is.

Ben het wel met je eens dat die focus op het antisemitische aspect van aversie jegens Soros in de Nederlandse context vergezocht is, dat speelt hier naar mijn idee helemaal niet. Maarja omdat er in de VS van die KKK-leden en Alex Jones enzo daar wel op wijzen is het voor sommige journalisten allemaal van hetzelfde laken een pak.
What Would Goku Do
pi_196474184
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Discriminerend geleuter wordt heel vaak verpakt als "grapje" .
Dat is een hele oude truc.
Je kunt ook overdrijven. Tegenwoordig is iedere grap over een zwarte meteen racisme.
pi_196474207
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is inderdaad opvallend hoe snel beweringen van de mensen die hem wilden wippen tot feit verheven worden.
Over welke beweringen van wie heb je het?

Beweringen die dus geen feiten waren?

quote:
Het is dan ook het sluitstuk van een jarenlange campagne waarin Baudet en sowieso iedereen die tegen massa-immigratie is met antisemitisme in verband moet worden gebracht ook al is daar geen enkele aanleiding voor.
Iedereen die tegen massa-immigratie is wordt met antisemitisme in verband gebracht? Door wie dan?

Je hebt vast genoeg concrete (Nederlandse) voorbeelden?

quote:
Want antisemitisme maakt er een grote Godwin van en toont aan dat het om racisten gaat en niet om mensen die niet willen dat leraren worden onthoofd.
Nou, het lijkt me niet dat er maar twee groepen zijn. Mensen die tegen massa-immigratie zijn, en dus voor antisemiet uitgemaakt worden. En mensen die niet willen dat leraren onthoofd worden.

quote:
De internationale pers doet dat structureel, daar wordt bijvoorbeeld Wilders ook in de antisemitisme verdachte hoek gezet, en komt al het antisemitsme van moslims op het conto van extreem rechts, weet hun publliek veel
Okay, buitenlandse pers deugt niet. Vaak weten ze ook niet zo veel van Nederland. Maar wat Baudet en FVD betreft is dat nu niet bepaald interessant.

quote:
Maar ook Nu.nl schreef in de nasleep doodleuk dat Baudet in de kamer over 'omvolking' had gesproken terwijl hij dat woord nooit in de mond genomen heeft, het was Natalie Righton die dat uit haar duim zoog.
Bronnetje van nu.nl?

quote:
Nou hoeven we van ons mediakartel, met banden met Soros via grootaandeelhouder SDM overigens, sowieso geen kritische houding tov kritiek op Baudet te verwachten, maar het is dankzij hun langdurige voorbereidende campagne dat de weergave van de coupplegers zomaar geloofwaardig zou zijn.
Okay, de media met banden met Soros hebben het gedaan. Baudet treft geen blaam, en de coupplegers zijn fout.

Baudet kan daar niets aan doen. Die heeft met zijn leiderschapsstijl en vreemde uitspraken echt niet zijn medestanders van hem vervreemd...

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 29-11-2020 19:55:10 ]
pi_196474265
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:02 schreef Bocaj het volgende:
Nu wil ik Thierry niet gaan verdedigen... maar we weten dat hij wel eens ineens snel kan gaan praten en hevig gebaren met zijn handen en dergelijke... Net alsof zijn hersenen in een soort turbostand staan...

Zou dat nu ook het geval kunnen zijn geweest? Heeft Thierry misschien adhd?
Check de podcast in de OP even. Er wordt onder journalisten gespeculeerd dat hij regelmatig onder invloed is van bepaalde middelen. Zo lang ze het niet kunnen bewijzen kunnen ze het niet als nieuws brengen, maar er zijn stevige aanwijzingen.
pi_196474333
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:Vanochtend konden we al melden dat de JOVD, de jongerenbeweging van de VVD, een app had waarin antisemitische plaatjes werden gedeeld en Thierry Baudet aan de galg bungelde.
De grofste van die plaatjes kwamen van ene “Hucheaux”. Dat blijkt in werkelijkheid Hugo Westerlaken te zijn, die tegenwoordig behalve bestuurder bij de CDA-jongerentak CDJA ook raadslid namen het CDA in Lopik is.
Als dit inderdaad zo is dan lijkt het mij hoog tijd voor de raad in Lopik om eens een discussie op te zetten. Om het zacht uit te drukken.
pi_196474508
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven. Tegenwoordig is iedere grap over een zwarte meteen racisme.
idd jij overdrijft dit...
  zondag 29 november 2020 @ 20:05:58 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196474523
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:55 schreef qajariaq het volgende:
Als dit inderdaad zo is dan lijkt het mij hoog tijd voor de raad in Lopik om eens een discussie op te zetten. Om het zacht uit te drukken.
Het is dat ik dit ergens tegenkwam als reactie op dat hele FvD geneuzel. Nmm wel heel bijzonder dat dit destijds amper aandacht heeft gekregen. Ik kan er niet eens een topic hier op Fok! over vinden en dat zegt wel wat.
pi_196474555
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is dat ik dit ergens tegenkwam als reactie op dat hele FvD geneuzel. Nmm wel heel bijzonder dat dit destijds amper aandacht heeft gekregen. Ik kan er niet eens een topic hier op Fok! over vinden en dat zegt wel wat.
Het probleem is dan ook meer de reactie van de partij dan de uitspraken zelf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 november 2020 @ 20:08:40 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196474744
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen reactie en doodzwijgen is dus gewoon hoe het aangepakt moet worden.
Geen idee, ik ken die andere gevallen niet. De juiste reactie is in ieder geval niet de klokkenluiders ontslaan en de bruinhemden promotie geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196475037
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nanninga en Nijman zijn dan ook niet bepaald zuiver op de graat... Het is niet voor niets dat ze zich aangetrokken voelden tot een club als FvD.

Maar als je het antisemitisme van Baudet de afgelopen jaren gemist het is het wellicht slim om eens naar een bril of gehoorapparaat te gaan zoeken :s).
Geef eens drie concrete voorbeelden van bijvoorbeeld anti-Semitische uitspraken van Baudet dan?
pi_196475293
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 18:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O_
[..]

[..]

Wat was de druppel, dat je concludeerde dat Geert de betere alternatief was?
Geen druppels hier, mijn vorige stemmen gingen ook naar Geert toe :P
metal up your ass
pi_196475671
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 18:53 schreef Slayage het volgende:

Wat was de druppel, dat je concludeerde dat Geert de betere alternatief was?
Het gaat voor mij niet echt om een "beter alternatief", maar meer om het principe.

Het FvD trok mij omdat ik een tegenstem wilde geven tegen het huidige politieke systeem. Dat kan bij de PVV ook, maar de plotselinge golf van FvD vond ik een interessant fenomeen. Ik heb dan ook 4 jaar geleden voor het eerst een politieke stem uitgebracht. Je kunt over Baudet zeggen wat je wilt, maar zeker ook dat hij het voor elkaar heeft gekregen om principiële niet-stemmers, zoals ik, naar de stem bus te laten bewegen. Dat maakt deze implosie natuurlijk extra zuur.

Nu het FvD zo ongeveer een geestverschijning is geworden, zie ik mijzelf zo onderhand verplicht om mij uit te spreken voor datgene wat voor mij het meest van belang is. En dat is het gegeven feit dat ik het echt volstrekt onacceptabel vind dat iemand z'n/haar vrijheid kwijt kan raken, alleen omdat die persoon gebruik maakt van ons grootste goed; de VvMU.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196476039
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen reactie en doodzwijgen is dus gewoon hoe het aangepakt moet worden.
Dat kan alleen als je tot de mainstream partijen behoort, dan sparen journalisten je in de hoop ooit een scoopje te krijgen. :')
pi_196476110
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Discriminerend geleuter wordt heel vaak verpakt als "grapje" .
Dat is een hele oude truc.
Heet dat tegenwoordig dat een Nijmannetje of Annabelletje doen?
pi_196476122
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 21:40:18 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196476294
quote:
Nog lekker even een graantje aandacht meepikken.
Laffe huichelaar
pi_196476411
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nog lekker even een graantje aandacht meepikken.
Nu komen alle schijnheilige ratten tevoorschijn.

Zouden ze dit weten? :7
pi_196476717
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 21:07 schreef SpaceOddity het volgende:

En dat is het gegeven feit dat ik het echt volstrekt onacceptabel vind dat iemand z'n/haar vrijheid kwijt kan raken, alleen omdat die persoon gebruik maakt van ons grootste goed; de VvMU.
Wat bedoel je hier precies mee? Wie heeft zijn vvmu kwijtgeraakt?
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:48 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Geen druppels hier, mijn vorige stemmen gingen ook naar Geert toe :P
Ah okay, wilders nr 1 altijd! :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196476778
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 22:07 schreef Slayage het volgende:

Wat bedoel je hier precies mee? Wie heeft zijn vvmu kwijtgeraakt?
Wilders is zijn vrijheid kwijt, doordat ie gebruik maakt/maakte van de VvMU.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 22:14:07 #79
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196476822
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je tot de mainstream partijen behoort, dan sparen journalisten je in de hoop ooit een scoopje te krijgen. :')
Juist ja.
pi_196476855
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wilders is zijn vrijheid kwijt, doordat ie gebruik maakt/maakte van de VvMU.
Ah je bedoelt de veroordeling voor het minder minderen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196477026
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 22:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ah je bedoelt de veroordeling voor het minder minderen.
Jij weet precies waar ik het over heb.

Dat je nu niet serieus reageert, maar dom gaat trollen zegt weer genoeg.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 22:32:51 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196477091
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wilders is zijn vrijheid kwijt, doordat ie gebruik maakt/maakte van de VvMU.
Nee, de VvMU gaat over iets heel anders.

quote:
Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van expressie is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat.
pi_196477103
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 22:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij weet precies waar ik het over heb.

Dat je nu niet serieus reageert, maar dom gaat trollen zegt weer genoeg.
Trollen? Volgens mij zegt Wilders nog steeds wat hij wilt, maar is hij voor dat minder minderen veroordeeld. Maar da's niet hetzelfde als dat hij zijn vvmu kwijt is. Volgens mij zijn we nog steeds een rechtsstaat waarin de rechter bepaalt wanneer bepaalde grenzen zijn overschreden en kennelijk vonden zij dat Wilders dit keer niet op de grens maar over de grens was. Daarnaast is hij toch in hoger beroep gegaan, dus het laatste woord is nog niet gezegd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196477236
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wilders is zijn vrijheid kwijt, doordat ie gebruik maakt/maakte van de VvMU.
Alles wat je zegt heeft consequenties. Scheld een docent ofzo maar eens uit voor teringmongool. Je mag het zeggen van VvMU, maar het heeft wel gevolgen. Je mag heus wel alles zeggen, maar het heeft gewoon consequenties. Heel logisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196477250
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Trollen? Volgens mij zegt Wilders nog steeds wat hij wilt, maar is hij voor dat minder minderen veroordeeld. Maar da's niet hetzelfde als dat hij zijn vvmu kwijt is. Volgens mij zijn we nog steeds een rechtsstaat waarin de rechter bepaalt wanneer bepaalde grenzen zijn overschreden en kennelijk vonden zij dat Wilders dit keer niet op de grens maar over de grens was. Daarnaast is hij toch in hoger beroep gegaan, dus het laatste woord is nog niet gezegd.
Hij zit opgesloten in een bunker, want een flink aantal moslim wappies vinden het niet leuk wat ie te zeggen heeft. En denken daarom dat het terecht is om hem, geheel in hun traditie, te bedreigen met de dood.

Dat weet iedereen, waaronder jij ook.

Of die mensen hun gelijk hebben, daarover verschillen mensen van mening. Zelfs hier, vreemd genoeg.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196477288
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Alles wat je zegt heeft consequenties. Scheld een docent ofzo maar eens uit voor teringmongool. Je mag het zeggen van VvMU, maar het heeft wel gevolgen. Je mag heus wel alles zeggen, maar het heeft gewoon consequenties. Heel logisch.
Ja, "heel gewoon dat een persoon 16 jaar lang bedreigd word met de dood, puur om wat die persoon zegt".

Niet dus. Onacceptabel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196477573
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 22:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, de VvMU gaat over iets heel anders.
[..]

Nee, het ging er even over waarom ik waarop stem.

Een politicus die al 16 jaar lang zeer serieus met de dood bedreigd word, is onacceptabel.

Tenminste, zo vind ik. Ik merk alweer dat sommigen hier als ware bliksemafleiders van allerlei draai en trol techniekjes aan het toepassen zijn om dit gegeven feit te ontzien.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196477652
Dat iemand erom bedreigd wordt maakt verwerpelijke ideeën nog niet acceptabel. Terug naar FVD?
pi_196477779
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 23:16 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat iemand erom bedreigd wordt maakt verwerpelijke ideeën nog niet acceptabel. Terug naar FVD?
Kunnen we over doorgaan over wat verwerpelijk is natuurlijk.

Maar prima ja, door met de Grote Griekse Tragedie, welke het Forum nu is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 23:28:09 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196477810
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 23:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, het ging er even over waarom ik waarop stem.
Ja, waarbij je aangeeft dat je de VvMU heel belangrijk vindt want Wilders. Dat heeft alleen niets met elkaar te maken. Die 2 hebben namelijk geen betrekking op elkaar.

quote:
Een politicus die al 16 jaar lang zeer serieus met de dood bedreigd word, is onacceptabel.

Tenminste, zo vind ik. Ik merk alweer dat sommigen hier als ware bliksemafleiders van allerlei draai en trol techniekjes aan het toepassen zijn om dit gegeven feit te ontzien.
Dat is wel erg besmettelijk dan zo te zien.
pi_196478118
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 22:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, "heel gewoon dat een persoon 16 jaar lang bedreigd word met de dood, puur om wat die persoon zegt".

Niet dus. Onacceptabel.
Ik maak nergens een waardeoordeel hoor. Ik zelf simpelweg dat alles wat je zegt consequenties heeft.

Het is overigens wel heel dom om dat op zo'n populistisch toontje te doen. Waarom niet een inhoudelijk column in een tijdschrift oid waarin je netjes en met respect uiteenzet waarom migratie tot problemen leidt. In plaats van op zo'n volkse manier de populist uithangen. Volgens mij geilt Wilders er gewoon op dat ie beveiligd moet worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196478326
quote:
4s.gif Op zondag 29 november 2020 23:25 schreef SpaceOddity het volgende:
door met de Grote Griekse Tragedie, welke het Forum nu is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196478697
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik maak nergens een waardeoordeel hoor. Ik zelf simpelweg dat alles wat je zegt consequenties heeft.

Het is overigens wel heel dom om dat op zo'n populistisch toontje te doen. Waarom niet een inhoudelijk column in een tijdschrift oid waarin je netjes en met respect uiteenzet waarom migratie tot problemen leidt. In plaats van op zo'n volkse manier de populist uithangen. Volgens mij geilt Wilders er gewoon op dat ie beveiligd moet worden.
Dom, volkse manier. Waarom zo veroordelen? Het mag best eens een toontje lager imo.
En: een tijdschrift? Het is 2020, bijna 2021, waarom geen bericht sturen via msn of icq? :')
En je laatste zin bevestigt indirect dat Wilders gelijk heeft :W
pi_196478763
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wellicht moet je je dan wat beter inlezen, want lang niet al die apps vallen onder die 'humor'
Je weet wat 'vaak' betekent? Anders even beter inlezen misschien?
pi_196478779
Is het tegenwoordig nog wel mogelijk om wat kritisch tegenover het asielbeleid te staan zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt? Als je op de PVV of FVD stemt valt dat je ten deel. En de andere partijen durven er geen kritiek op te hebben, want dan spelen ze Wilders in de kaart.
pi_196479574
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 01:59 schreef ijs. het volgende:
Is het tegenwoordig nog wel mogelijk om wat kritisch tegenover het asielbeleid te staan zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt? Als je op de PVV of FVD stemt valt dat je ten deel. En de andere partijen durven er geen kritiek op te hebben, want dan spelen ze Wilders in de kaart.
Het ingewikkelde is denk ik dat die partijen meer vinden dan dat ze alleen kritisch zijn op het asielbeleid.

Als ze zouden zeggen "ons asielbeleid moet strenger" zonder haat naar bepaalde groepen in de maatschappij en mét ook andere oplossingen om iets te doen aan sociale problemen dan zou stemmen op die partijen al veel meer geaccepteerd zijn.
pi_196479606
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 01:59 schreef ijs. het volgende:
Is het tegenwoordig nog wel mogelijk om wat kritisch tegenover het asielbeleid te staan zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt? Als je op de PVV of FVD stemt valt dat je ten deel. En de andere partijen durven er geen kritiek op te hebben, want dan spelen ze Wilders in de kaart.
Volgens mij heeft de SP zelfs voordat the PVV was opgericht al signalen afgegeven dat de migratie in sommige stadsdelen niet goed ging.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196479611
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:54 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als ze zouden zeggen "ons asielbeleid moet strenger"
Maar dit is natuurlijk al een hele holle frase. Het asielbeleid is al hardstikke streng. Het probleem is dat er zoveel asielzoekers naar Europa komen (die al bijna geen kans op asiel maken). Die hou je niet tegen met een zo mogelijk nog strenger asiel beleid.

De stroom van economische asielzoekers naar Europa (die dus geen kans maken op asiel), zou je op internationaal niveau moeten gaan indammen. Dat betekent dus een goede samenwerking met andere Europese landen, eventueel zelfs Noord Afrikaanse landen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196479885
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dit is natuurlijk al een hele holle frase. Het asielbeleid is al hardstikke streng. Het probleem is dat er zoveel asielzoekers naar Europa komen (die al bijna geen kans op asiel maken). Die hou je niet tegen met een zo mogelijk nog strenger asiel beleid.

De stroom van economische asielzoekers naar Europa (die dus geen kans maken op asiel), zou je op internationaal niveau moeten gaan indammen. Dat betekent dus een goede samenwerking met andere Europese landen, eventueel zelfs Noord Afrikaanse landen.
Dit is iets waar denk ik veel partijen, van links tot rechts, het over eens zullen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De populistische kiezers op rechts houden hun kiezers voor dat de andere partijen dit niet zouden willen en niet proberen. En zo lang je dit maar wilt, het heel makkelijk zou zijn dit te regelen.

Vervolgens framen zij dat linkse partijen, die mensen willen helpen die in erbarmelijke omstandigheden zijn opgevangen, "Afrikanen importeren".

En zo heb je totale polarisatie rond een onderwerp waarvan eigenlijk iedereen vindt dat het beter moet. Waarbij alleen een optelsom van oplossingen (ook in de landen van herkomst) de stroom kunnen indammen. Waarvoor politieke samenwerking, zowel nationaal als internationaal, essentieel is.

De populistische partijen zijn echter niet uit op het oplossen van dit probleem, maar in de eerste plaats op het gebruik ervan als electorale oogstmachine. Door te wijzen op problemen in eigen land en andere partijen te beschuldigen van het omvolken van Europa.

Gelukkig zie je steeds dat populisten geen stabiele machtsbasis kunnen vasthouden en uitbouwen. Als zij aan de macht komen blijken hun mooie beloftes vanzelf onhaalbaar of niet het beloofde resultaat te geven. Je zag het bij de LPF en nu ook weer bij Trump dat ze bij de volgende verkiezingen worden afgerekend op hun onvermogen. Hopelijk blijft onze democratie sterk genoeg om partijen af te rekenen op hun successen en mislukkingen.
pi_196480120
Ondertussen is Henk Bleker gefrustreerd dat hij niet met Thierry naar PSV kan:

https://www.mediacourant.(...)-op-zondag-ontploft/
pi_196480203
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:47 schreef spinazieruiker het volgende:
Ondertussen is Henk Bleker gefrustreerd dat hij niet met Thierry naar PSV kan:

https://www.mediacourant.(...)-op-zondag-ontploft/
Misschien wil Mauro wel mee dan.
  maandag 30 november 2020 @ 09:01:35 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196480211
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 01:59 schreef ijs. het volgende:
Is het tegenwoordig nog wel mogelijk om wat kritisch tegenover het asielbeleid te staan zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt? Als je op de PVV of FVD stemt valt dat je ten deel. En de andere partijen durven er geen kritiek op te hebben, want dan spelen ze Wilders in de kaart.
Ja hoor. Het is alleen niet mogelijk te zeggen dat joden een geheim internationaal pedofielennetwerk hebben zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt
Laffe huichelaar
  maandag 30 november 2020 @ 09:04:54 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196480237
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 01:59 schreef ijs. het volgende:
Is het tegenwoordig nog wel mogelijk om wat kritisch tegenover het asielbeleid te staan zonder voor bruinhemd te worden uitgemaakt? Als je op de PVV of FVD stemt valt dat je ten deel. En de andere partijen durven er geen kritiek op te hebben, want dan spelen ze Wilders in de kaart.
Dat is zeker mogelijk. Probeer het eens zonder groepen mensen collectief te vergelijken met ziektes, natuurrampen, criminelen of terroristen en je komt een aardig eind.
pi_196480303
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:
Is dit overigens ooit breed uitgemeten geweest? Ik lees het nu voor het eerst en kan me niet herinneren dat het hier op Fok! voorbij is gekomen.

[ twitter ]
[..]

DDS
Nooit gezien dit.
Het is dus niet alleen bij FvD waar dit voorkomt...
  maandag 30 november 2020 @ 09:19:25 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196480339
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:47 schreef spinazieruiker het volgende:
Ondertussen is Henk Bleker gefrustreerd dat hij niet met Thierry naar PSV kan:

https://www.mediacourant.(...)-op-zondag-ontploft/
Zo te zien ook al uitgekotst door het CDA en zit naar een baantje te geilen
pi_196480356
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Check de podcast in de OP even. Er wordt onder journalisten gespeculeerd dat hij regelmatig onder invloed is van bepaalde middelen. Zo lang ze het niet kunnen bewijzen kunnen ze het niet als nieuws brengen, maar er zijn stevige aanwijzingen.
Vanaf 11:30 komt Baudet wel met een goede verklaring over het waarom jongeren die appjes plaatsen... :Y
pi_196480749
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:10 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dit is iets waar denk ik veel partijen, van links tot rechts, het over eens zullen zijn.
Nee hoor. De EU, de VVD, D66, GL, het WEF, de VN, Goldman Sachs etc. willen zoveel mogelijk migranten. De opnamecapaciteit van onze samenleving moet daartoe maximaal uitgenut en belast worden en kan bijna niet overschat worden. Onderwijzers moeten maar een stapje extra doen met maar een paar Nederlands sprekende kinderen in de klas, leraren moeten maar meer aan burgerschapsonderwijs doen en daarbij voorzichtig te werk gaan zodat ze niet onthoofd worden, homostellen moeten het gesprek maar aangaan met hun buurtterroristen, meisjes moeten zich maar wat netter kleden en niet alleen fietsen, winkeliers moeten maar beveiliging inhuren, benedenmodale woningzoekenden moeten maar iets in de vrije sector zoeken voor 2000 per maand, we moeten maar geen grappen over bepaalde onderwerpen meer maken en gewoon wat meer belasting en zorgpremie betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het simpel, Nederland heeft geen buurlanden in oorlog of zo dus is de vluchtelingenproblematiek voor Nederland beperkt tot enkele tientallen of honderden per jaar.

quote:
De populistische kiezers op rechts houden hun kiezers voor dat de andere partijen dit niet zouden willen en niet proberen. En zo lang je dit maar wilt, het heel makkelijk zou zijn dit te regelen.
Dat is het ook. Maar bij een dalende arbeidsproductiviteit door beleid wil de VVD het BNP laten stijgen door meer mensen terwijl de anderen instant sentimentele zelfbevrediging willen door 'welkom in andermans huurwoning' te roepen.

quote:
Vervolgens framen zij dat linkse partijen, die mensen willen helpen die in erbarmelijke omstandigheden zijn opgevangen, "Afrikanen importeren".

En zo heb je totale polarisatie rond een onderwerp waarvan eigenlijk iedereen vindt dat het beter moet. Waarbij alleen een optelsom van oplossingen (ook in de landen van herkomst) de stroom kunnen indammen. Waarvoor politieke samenwerking, zowel nationaal als internationaal, essentieel is.[/quote[Nee, essentieel is het besef dat de Nederlandse overheid er is voor de Nederlanders van hier en nu, en niet voor de miljarden mensen die Nederlander zouden willen worden als ze geletterd genoeg waren om te weten waar het ligt. Daarom kun je dat ook niet internationaal oplossen want de internationale krachten hebben schijt aan de Nederlandse burger. Dat is op zich niet zo erg, als de Nederlandse regering dat maar niet heeft, maar die heeft dat wel en die wil gewoon doen wat internationaal van hen 'gevraagd' wordt.

[quote]De populistische partijen zijn echter niet uit op het oplossen van dit probleem, maar in de eerste plaats op het gebruik ervan als electorale oogstmachine. Door te wijzen op problemen in eigen land en andere partijen te beschuldigen van het omvolken van Europa.
Het zijn dan ook gecreeerde problemen. Beleidskeuzes uit het verleden en huidige beleidskeuzes in dezelfde lijn die het probleem alleen maar groter maken. Het feit dat leraren moeten onderduiken voor het geven van les is een rechtstreeks gevolg van beleid. Dat je bij de kiezer scoort met beleidsvoorstellen om de Nederlandse burger niet met nog meer problemen op te zadelen door buitenlandse problemen te importeren is natuurlijk niet raar. Het rare is dat beleid dat in alle opzichten slecht is voor de Nederlandse samenleving nog wordt gepikt.

quote:
Gelukkig zie je steeds dat populisten geen stabiele machtsbasis kunnen vasthouden en uitbouwen. Als zij aan de macht komen blijken hun mooie beloftes vanzelf onhaalbaar of niet het beloofde resultaat te geven. Je zag het bij de LPF en nu ook weer bij Trump dat ze bij de volgende verkiezingen worden afgerekend op hun onvermogen. Hopelijk blijft onze democratie sterk genoeg om partijen af te rekenen op hun successen en mislukkingen.
Blijft? Onze propagandamachine rekent de VVD-kneuzenkermis helemaal nergens op af en onze democratie is niet eens sterk genoeg om de regering aan te spreken op zijn systematische onrechtsstatelijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196480973
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor. De EU, de VVD, D66, GL, het WEF, de VN, Goldman Sachs etc. willen zoveel mogelijk migranten.
Waar in de verkiezingsprogramma's van VVD, D66 en GL kan ik dit lezen?

En waar staat het in het regeerakkoord?

Wat dit laatste betreft zal ik je vast een beetje helpen:

quote:
We dragen bijvoorbeeld bij aan welvaart en welzijn in andere landen en bestrijden zo ook de grondoorzaken van migratie.
quote:
Nederland zal de grondoorzaken van migratie bestrijden door een gerichte aanpak voor verbetering van de
opvang in de regio.
quote:
Het kabinet zet zich daarom in voor een effectief en menswaardig migratie- en integratiebeleid op nationaal en Europees niveau. Dat omvat de aanpak van de oorzaken van vluchtelingenstromen, het verbeteren van opvang
in de regio, het opvangen van vluchtelingen conform internationale verdragen en het tegengaan van irreguliere
migratie. Wie mag blijven, moet snel meedoen. Daarmee vergroten we kansen van nieuwkomers. Wie niet mag
blijven, moet snel vertrekken.
Waar lees jij iets over het zo veel mogelijk vergroten van de instroom?
Heb je praktijkvoorbeelden hoe dit wordt uitgevoerd?

Ook graag een onderbouwing van je bewering over wat de EU, het WEF, de VN, Goldman Sachs doen.

Het betoog van Emine, dat iedereen het beter moet krijgen in Nederland, dat de belangrijkste problemen van Henk, Ingrid, Fatima en Mo grotendeels overeenkomen, staat ook gewoon in het regeerakkoord:
quote:
Nog te veel mensen denken: prachtig, al die goede economische cijfers, maar ze gelden niet voor mij. Als veel mensen achterblijven, is uiteindelijk de hele samenleving de dupe. Tegenstellingen worden dan spanningen,
die snel kunnen groeien nu internationale instabiliteit en onrust ook effect hebben op het gevoel van onbehagen en vervreemding in ons land. Bijvoorbeeld als de toename van migratie ongecontroleerde vormen lijkt aan te nemen of wanneer buitenlandse spanningen geïmporteerd worden naar Nederlandse straten.
quote:
Omdat werk een zeer belangrijke onderdeel is van integratie, moet de arbeidsmarktpositie van Nederlanders met een migratieachtergrond –nieuwkomers én oudkomers– worden verbeterd. Om de beheersing van de Nederlandse taal –en daarmee het toekomstperspectief– te vergroten, geven gemeenten actief uitvoering aan de bestaande verplichting om de Nederlandse taal te leren. [..] Wanneer mensen vanuit de bijstand aan het werk komen, is het van belang dat ze er ook echt op vooruit gaan.
Dit zijn missies die je niet in een kabinetsperiode van vier jaar voltooit. Er mag wel een tandje bij om grotere stappen te zetten die nodig zijn, maar veel van dit beleid afschieten en in plaats daarvan alleen naar 'buitenlanders' wijzen werkt alleen maar contraproductief.
pi_196481583
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Check de podcast in de OP even. Er wordt onder journalisten gespeculeerd dat hij regelmatig onder invloed is van bepaalde middelen. Zo lang ze het niet kunnen bewijzen kunnen ze het niet als nieuws brengen, maar er zijn stevige aanwijzingen.
Heb hem helemaal uitgeluisterd. Volgens mij moet het speed/cocaine o.i.d. zijn... Oppeppers!
Maar inderdaad zij zeggen ook, je weet het nooit helemaal zeker...
pi_196481791
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:21 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Waar in de verkiezingsprogramma's van VVD, D66 en GL kan ik dit lezen?

En waar staat het in het regeerakkoord?

Wat dit laatste betreft zal ik je vast een beetje helpen:
[..]

[..]

[..]

Waar lees jij iets over het zo veel mogelijk vergroten van de instroom?
Heb je praktijkvoorbeelden hoe dit wordt uitgevoerd?

Ook graag een onderbouwing van je bewering over wat de EU, het WEF, de VN, Goldman Sachs doen.

Het betoog van Emine, dat iedereen het beter moet krijgen in Nederland, dat de belangrijkste problemen van Henk, Ingrid, Fatima en Mo grotendeels overeenkomen, staat ook gewoon in het regeerakkoord:
[..]

[..]

Dit zijn missies die je niet in een kabinetsperiode van vier jaar voltooit. Er mag wel een tandje bij om grotere stappen te zetten die nodig zijn, maar veel van dit beleid afschieten en in plaats daarvan alleen naar 'buitenlanders' wijzen werkt alleen maar contraproductief.
Feiten doen er ook helemaal niet toe. Weltschmerz behoort tot een bepaalde schare complotdenkers die ervan overtuigd zijn dat de 'kartelpartijen' ons land willen overspoelen met immigranten. Dat uit verkiezingsprogramma's en daadwerkelijke beleidskeuzes iets anders blijkt, doet niet ter zake.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196483457
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

Misschien wil Mauro wel mee dan.
En kunnen ze als vervoer Buba gebruiken, lekker duurzaam.
pi_196483551
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 22:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Juist ja.
Waar was de media om de racistische toeslagen affaire breed uit te meten?

Dat is pas op afkomst iemand benadelen en tienduizenden levens verwoest.

Over prioriteiten gesproken. :')
  maandag 30 november 2020 @ 13:44:04 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196483567
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 13:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waar was de media om de racistische toeslagen affaire breed uit te meten?
Je wil beweren dat dat niet breed uit wordt gemeten?
pi_196483594
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 13:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waar was de media om de racistische toeslagen affaire breed uit te meten?

Dat is pas op afkomst iemand benadelen en tienduizenden levens verwoest.

Over prioriteiten gesproken. :')
Nja het is natuurlijk net wat je zelf gaat lezen. Maar die verhoren waren wekenlang live op tv..
pi_196483600
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je wil beweren dat dat niet breed uit wordt gemeten?
Het ging meer over Baudet dan daarover.
pi_196483639
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Alles wat je zegt heeft consequenties. Scheld een docent ofzo maar eens uit voor teringmongool. Je mag het zeggen van VvMU, maar het heeft wel gevolgen. Je mag heus wel alles zeggen, maar het heeft gewoon consequenties. Heel logisch.
Maar als de geestelijke leiders en hun gelovige volgelingen iets verkeerds zeggen heeft dat geen consequenties. Jij meet dus met twee maten en laat het onrecht bestaan.
  maandag 30 november 2020 @ 14:06:02 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196483853
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het ging meer over Baudet dan daarover.
De verhoren worden al een tijdje nauwlettend gevolgd en diverse media houden liveblogs bij. Als je beweert dat het niet breed uit wordt gemeten heb je niet echt het nieuws gevolgd.
pi_196483949
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De verhoren worden al een tijdje nauwlettend gevolgd en diverse media houden liveblogs bij. Als je beweert dat het niet breed uit wordt gemeten heb je niet echt het nieuws gevolgd.
Als je het verschil niet wil zien, dan houdt het op.
pi_196484014
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je het verschil niet wil zien, dan houdt het op.
Als je alleen verschil wil zien, dan houdt het op.
  maandag 30 november 2020 @ 14:20:35 #120
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196484037
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je het verschil niet wil zien, dan houdt het op.
Alle bekende media doen er dagelijks, meermaals, verslag van. Dat rijmt niet echt met 'niet breed uitgemeten'.
pi_196484444
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je het verschil niet wil zien, dan houdt het op.
Je kon de debatten live volgen op NPO1, meerdere media hielden liveblogs bij en dagelijks verschenen er tientallen artikelen over het onderwerp.

Maar deze kwestie speelt al jaren en het einde is nog niet in zicht. Het FvD-debacle voltrok zich in een paar dagen en was daarom in bepaalde opzichten meer urgent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196484536
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kon de debatten live volgen op NPO1, meerdere media hielden liveblogs bij en dagelijks verschenen er tientallen artikelen over het onderwerp.

Maar deze kwestie speelt al jaren en het einde is nog niet in zicht. Het FvD-debacle voltrok zich in een paar dagen en was daarom in bepaalde opzichten meer urgent.
Spectaculairder ook vooral. Maar er is van heel wat kanten toch ook wel iets gezegd dat Asscher wel mazzel had met deze timing van de chaos. Anders had hij veel meer negatieve aandacht gekregen...
  maandag 30 november 2020 @ 15:56:14 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196485185
twitter
pi_196485332
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:56 schreef Tengano het volgende:

[ twitter ]
Is hij nummer twee op de lijst?
pi_196485441
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Vanaf 11:30 komt Baudet wel met een goede verklaring over het waarom jongeren die appjes plaatsen... :Y
Analyse van de analyse:
https://www.villamedia.nl(...)niet-te-horen-kregen
pi_196485467
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:56 schreef Tengano het volgende:

[ twitter ]
Nu de fractie van FVD nog slechts uit (fractievoorzitter) Thierry Baudet bestaat en het bestuur van de partij vleugellam is (hoewel zij er officieel niet over gaan) ziet Baudet kennelijk kans te doen wat hij stiekem altijd al heeft gewild, uitspraak over zetelrovers of niet...
pi_196485498
Kijk hoe hij beweegt dan:
twitter


Als die niet stijf van de coke staat dan zou ik zeker een bezoekje aan een dokter overwegen
pi_196485551
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:19 schreef spinazieruiker het volgende:
Kijk hoe hij beweegt dan:
[ twitter ]

Als die niet stijf van de coke staat dan zou ik zeker een bezoekje aan een dokter overwegen
Mwah... hier vind ik het nog wel meevallen... (Als je niet nu die mogelijke drugsinfo had dan was het je vast niet verder opgevallen!)
  maandag 30 november 2020 @ 16:25:06 #129
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196485556
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:19 schreef spinazieruiker het volgende:
Kijk hoe hij beweegt dan:
[ twitter ]

Als die niet stijf van de coke staat dan zou ik zeker een bezoekje aan een dokter overwegen
Dat is niet best , lijkt wel de Nederlandse Joe Biden :{
Triest , heeft natuurlijk wel impact op hem al deze gebeurtenissen
Ik ben inmiddels overleden
pi_196485582
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:19 schreef spinazieruiker het volgende:
Kijk hoe hij beweegt dan:
[ twitter ]

Als die niet stijf van de coke staat dan zou ik zeker een bezoekje aan een dokter overwegen
Dat is coke. Geen twijfel mogelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 november 2020 @ 16:28:46 #131
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196485593
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is coke. Geen twijfel mogelijk.
Ervaring ? (8>
Ik ben inmiddels overleden
pi_196485609
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:28 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ervaring ? (8>
Ja. Best veel ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 november 2020 @ 16:31:19 #133
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196485615
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:19 schreef spinazieruiker het volgende:
Kijk hoe hij beweegt dan:
[ twitter ]

Als die niet stijf van de coke staat dan zou ik zeker een bezoekje aan een dokter overwegen
Die schokkerige bewegingen zijn toch onderdeel van een imitatie van een fictieve toeschouwer die iets als "ja, uuuhhhh..." doet? Is dat coke-achtig?
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 16:31:26 #134
236264 crew  capricia
pi_196485621
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja. Best veel ook.
_O-
Geweldige kerel ben jij ook. :D
Definitely not CIA
  maandag 30 november 2020 @ 16:53:36 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196485859
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Die schokkerige bewegingen zijn toch onderdeel van een imitatie van een fictieve toeschouwer die iets als "ja, uuuhhhh..." doet? Is dat coke-achtig?
Dit filmpje is vrijdag al gemaakt. Er zijn meerdere beelden van die ook vanuit een andere hoek zijn gemaakt. Ook die zijn hier al gedeeld. Niemand die toen melding maakte dat Thierry helemaal strak van de coke stond. Ik zie het ook niet zo. Kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie behoorlijk redelijk gespannen bent. Dat hele gedoe gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Vind hem dan eigenlijk nog best relaxed met de situatie omgaan.
pi_196485893
Als het geen coke is dan heeft hij vast teveel naar zijn Amerikaanse evenknie gekeken

  maandag 30 november 2020 @ 17:02:16 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196485995
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:53 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dit filmpje is vrijdag al gemaakt. Er zijn meerdere beelden van die ook vanuit een andere hoek zijn gemaakt. Ook die zijn hier al gedeeld. Niemand die toen melding maakte dat Thierry helemaal strak van de coke stond. Ik zie het ook niet zo. Kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie behoorlijk redelijk gespannen bent. Dat hele gedoe gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Vind hem dan eigenlijk nog best relaxed met de situatie omgaan.
Ik zie ook niet zo duidelijk iemand die stijf staat van de coke. Bij de geenstijl coronakelder vond ik 'm als een waanzinnige ogen maar hier zie ik dat niet zozeer. Nachtje niet slapen kan je ook aardig spastisch laten lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 30-11-2020 17:20:56 ]
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 30 november 2020 @ 17:02:49 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196486009


[ Bericht 50% gewijzigd door -XOR- op 30-11-2020 17:18:32 ]
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 30 november 2020 @ 17:06:01 #139
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196486057
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik zie ook niet zo duidelijk iemand die staan staat van de coke. Bij de geenstijl corona kelder vond ik 'm als een waanzinnige ogen maar hier zie ik dat niet zozeer. Nachtje niet slapen kan je ook aardig spastisch laten lijken.
Als ik naar de Voice kijk waar mensen ook stijf van de stress staan, dan zie ik ook dat ze minder relaxedte bewegingen maken. Dat gaat vaak samen met stress. Het is volgens mij meer een vecht- of vluchtreaktie waarvan hij later ook blijk geeft als hij als een speer het pand weer in vlucht. Ik geef het je te doen om in zo'n situatie met zoveel aandacht nog zo beheerst te blijven. De meeste internethelden mensen hier durven nog niet eens van hun zolderkamer af te komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 30-11-2020 17:12:16 ]
pi_196486580
Die vergelijking gaat niet helemaal op.

Thierry is niet een 19-jarig hertje dat voor het eerst op televisie komt en Marco Borsato ontmoet.

In de politiek sta je regelmatig de media te woord, dit is niet de eerste storm die Baudet voor de kiezen krijgt en hij heeft zelf gekozen voor deze carrière omdat hij enige aanleg heeft voor deze arena.
  maandag 30 november 2020 @ 17:54:23 #141
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196486660
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja. Best veel ook.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 november 2020 @ 18:05:34 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196486816
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:46 schreef spinazieruiker het volgende:
Die vergelijking gaat niet helemaal op.

Thierry is niet een 19-jarig hertje dat voor het eerst op televisie komt en Marco Borsato ontmoet.

In de politiek sta je regelmatig de media te woord, dit is niet de eerste storm die Baudet voor de kiezen krijgt en hij heeft zelf gekozen voor deze carrière omdat hij enige aanleg heeft voor deze arena.
Emoties maken iemand ook menselijk en zelfs de wat meer ervaren politici hebben niet altijd hun emoties onder controle. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Thierry een oude rot in het vak is he.

pi_196488785
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar als de geestelijke leiders en hun gelovige volgelingen iets verkeerds zeggen heeft dat geen consequenties. Jij meet dus met twee maten en laat het onrecht bestaan.
Uuh, daar heb je mij helemaal niet over gehoord dus spreek voor jezelf, maar niet voor een ander. Ik meet nergens met twee maten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 30 november 2020 @ 21:10:57 #144
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196489687
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Emoties maken iemand ook menselijk en zelfs de wat meer ervaren politici hebben niet altijd hun emoties onder controle. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Thierry een oude rot in het vak is he.

Hij zit al bijna 4 jaar in de kamer.
  maandag 30 november 2020 @ 22:08:47 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196490562
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij zit al bijna 4 jaar in de kamer.
Ja precies. En 4 jaar aan ervaring om met zo'n crisis om te gaan dat alles om je heen instort is helemaal niks. Dat is niet iets wat hij al meerdere keren heeft meegemaakt en mee heeft gedeald, capiche.
  maandag 30 november 2020 @ 22:17:30 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_196490682
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij zit al bijna 4 jaar in de kamer.
En hij heeft helemaal niets bereikt.
pi_196492430
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 22:17 schreef remlof het volgende:

[..]

En hij heeft helemaal niets bereikt.
O jawel, dat nog meer mensen de kots hebben van het linkse domme clubje.

Dat kun je toch niet ontkennen in de peilingen. Zijn verloren stemmen gaan zeker niet naar links.
Dat waren de we stemmen nooit stemmen.
  Beste debater 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 02:22:20 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196492506
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Emoties maken iemand ook menselijk en zelfs de wat meer ervaren politici hebben niet altijd hun emoties onder controle. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Thierry een oude rot in het vak is he.

Uhm, maar emotie was toch voor sojadrinkende betas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 02:24:49 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196492507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O jawel, dat nog meer mensen de kots hebben van het linkse domme clubje.

Dat kun je toch niet ontkennen in de peilingen. Zijn verloren stemmen gaan zeker niet naar links.
Dat waren de we stemmen nooit stemmen.
Dom... is als niet kapitaalkrachtige Jan Modaal rechts stemmen. Dommer is in die hoedanigheid stemmen op een pseudo-libertarische corpsballenpartij als FvD.

Maar daar komt Jan Modaal nog wel achter als straks dankzij rechts mandaat niet alleen Zwarte Piet weer terug is en de moskee dicht, maar ook zijn baan is geflexibiliseerd, zijn WW verkort, zijn sociale zekerheid verschraald en hij als speelpop van de grote jongens mag jobhoppen tot hij doodvalt.

Maar hee, Piet is weer Zwart, daar gaat het om...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196493378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O jawel, dat nog meer mensen de kots hebben van het linkse domme clubje.

Dat kun je toch niet ontkennen in de peilingen. Zijn verloren stemmen gaan zeker niet naar links.
Dat waren de we stemmen nooit stemmen.
Inhoudelijk en qua stemmers was het gewoon een tijdelijke afsplitsing van de PVV. De totale aanhang van de rechts-radicale partijen is er niet door gegroeid.
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:13:57 #151
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196493547
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 13:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waar was de media om de racistische toeslagen affaire breed uit te meten?

Dat is pas op afkomst iemand benadelen en tienduizenden levens verwoest.

Over prioriteiten gesproken. :')
Zo'n beetje overal. Heb je eigenlijk wel eens een krant open of een journaal gezien? :?

De aandacht zal iets minder geweest zijn omdat Thierry bij zo'n beetje alle mainstream media op bezoek is geweest, maar is de media-aandacht voor de toeslagenaffaire gigantisch, gelet op het feit dat het al zo lang speelt. Ik kan me eigenlijk maar weinig zaken zo snel voor de geest halen die zo lang zo consequent de aandacht hebben gekregen
Laffe huichelaar
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:17:28 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196493574
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Emoties maken iemand ook menselijk en zelfs de wat meer ervaren politici hebben niet altijd hun emoties onder controle. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Thierry een oude rot in het vak is he.

Ik denk dat iedereen in dit filmpje zijn emoties onder controle heeft
Laffe huichelaar
pi_196493916
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Inhoudelijk en qua stemmers was het gewoon een tijdelijke afsplitsing van de PVV. De totale aanhang van de rechts-radicale partijen is er niet door gegroeid.
Ik denk dat de SP wonderlijk genoeg ook uit dat vijvertje vist. Bij een hoop mensen gaat het niet over links of rechts, als ze maar kunnen schoppen tegen de maatschappij. SP valt ook een beetje onder die categorie.
pi_196493929
Dit topic is stukken minder interessant zonder nieuwe episodes van de FVD-soap :9
pi_196494060
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zo'n beetje overal. Heb je eigenlijk wel eens een krant open of een journaal gezien? :?

De aandacht zal iets minder geweest zijn omdat Thierry bij zo'n beetje alle mainstream media op bezoek is geweest, maar is de media-aandacht voor de toeslagenaffaire gigantisch, gelet op het feit dat het al zo lang speelt. Ik kan me eigenlijk maar weinig zaken zo snel voor de geest halen die zo lang zo consequent de aandacht hebben gekregen
Haha ja hoor, ik volg het nieuws.

Ik blijf van mening dat deze zaak zo heftig is en niet genoeg aandacht krijgt van de media.

Waar zijn de onderzoeksjournalisten die hierin duiken en harde artikelen schrijven? Terwijl elke scheet van bepaalde niet boeiende personen/onderwerpen hele weken nieuws zijn.

Maar goed, daar denk jij dan anders over.
  dinsdag 1 december 2020 @ 09:57:58 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196494573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Haha ja hoor, ik volg het nieuws.

Ik blijf van mening dat deze zaak zo heftig is en niet genoeg aandacht krijgt van de media.

Waar zijn de onderzoeksjournalisten die hierin duiken en harde artikelen schrijven? Terwijl elke scheet van bepaalde niet boeiende personen/onderwerpen hele weken nieuws zijn.

Maar goed, daar denk jij dan anders over.
Dat is dan echt maar net wat je wil zien, denk ik.

Sowieso vraag ik me af wat de relevantie van de media-aandacht voor de toeslagenaffaire is in dit topic? Het is niet of FvD zich ook maar een beetje bezig heeft gehouden met dit levensverwoestende wanbeleid.
Laffe huichelaar
pi_196494699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is dan echt maar net wat je wil zien, denk ik.

Sowieso vraag ik me af wat de relevantie van de media-aandacht voor de toeslagenaffaire is in dit topic? Het is niet of FvD zich ook maar een beetje bezig heeft gehouden met dit levensverwoestende wanbeleid.
Afleiding, deflectie etc.
  dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:15 #158
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196495078
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Afleiding, deflectie etc.
Dus op zich vind jij de grootste ruzie binnen een grote politieke partij zo'n beetje ooit niet zo nieuwswaardig. Daar aandacht aan besteden is afleiding/deflectie?

En wie doet de afleiding dan precies?
Laffe huichelaar
pi_196495221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus op zich vind jij de grootste ruzie binnen een grote politieke partij zo'n beetje ooit niet zo nieuwswaardig. Daar aandacht aan besteden is afleiding/deflectie?

En wie doet de afleiding dan precies?
Een stuk of wat FvD-fans. Ze lijken vrij wanhopig en proberen zo de aandacht wat af te leiden.
pi_196498134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus op zich vind jij de grootste ruzie binnen een grote politieke partij zo'n beetje ooit niet zo nieuwswaardig. Daar aandacht aan besteden is afleiding/deflectie?

En wie doet de afleiding dan precies?
Nee, maar de huidige toeslagenaffaire waarbij mensen op afkomst als criminelen worden weggezet is minstens 10 keer zo belangrijk omdat het levens verwoest en crimineel gedrag is van de overheid.

Ik vind dat belangrijker..
  dinsdag 1 december 2020 @ 14:11:51 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196498899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, maar de huidige toeslagenaffaire waarbij mensen op afkomst als criminelen worden weggezet is minstens 10 keer zo belangrijk omdat het levens verwoest en crimineel gedrag is van de overheid.

Ik vind dat belangrijker..
Wie zegt dat dat niet zo is dan? Het is niet zo dat wanneer je het een belangrijk vindt, je het andere niet ook belangrijk vindt.

Ik denk ook zomaar dat wanneer Dijkhof, Blok en Dekker samen naar buiten brengen dat Rutte uitgebreid verkondigd heeft dat bijna iedereen in zijn omgeving antisemiet is, er een internationaal Joods pedonetwerk is en dat Soros achter corona zit, je het in dat geval dan weer wat raar zou vinden als dat ergens op de 4e pagina staat.

Je hebt het over afleiding/deflectie. Wie doet de afleiding dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 01-12-2020 14:18:51 ]
Laffe huichelaar
pi_196499546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 14:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet zo is dan? Het is niet zo dat wanneer je het een belangrijk vindt, je het andere niet ook belangrijk vindt.

Ik denk ook zomaar dat wanneer Dijkhof, Blok en Dekker samen naar buiten brengen dat Rutte uitgebreid verkondigd heeft dat bijna iedereen in zijn omgeving antisemiet is, er een internationaal Joods pedonetwerk is en dat Soros achter corona zit, je het in dat geval dan weer wat raar zou vinden als dat ergens op de 4e pagina staat.

Je hebt het over afleiding/deflectie. Wie doet de afleiding dan?
Dat was ik niet, maar een andere user..
pi_196502960
Interview met de teruggekeerde fractievoorzitter van Forum voor Rafelranden

https://www.telegraaf.nl/(...)j-terugkeer-in-kamer

Opvallend:

- Baudet verwacht een goede en volwaardige lijst te kunnen samenstellen. Uit de top 10 zijn mensen weggevallen, maar die waren vooral gekozen om verschillende stromingen te vertegenwoordigen. Daarachter zitten nog 40 tot 50 mensen die Baudet nog steeds zouden steunen.

- Thierry heeft geen spijt van zijn wispelturige handelen vorige week. Hij heeft alleen spijt dat hij mensen om zich heen had verzameld die hem een dolk in de rug hebben geduwd.

- Baudet ontkent niet dat hij antisemitisch en homofoob is. Hij zegt slechts dat hij zich zulke uitspraken niet kan herinneren en zich niet kan voorstellen dat hij bepaalde dingen heeft gezegd. Maar neemt er tegelijk voor de zekerheid afstand van.

- Baudet laat het van Freek Jansen zelf afhangen of hij op de lijst wil. Even later zien we Jansen op de kamer van Baudet voor een overleg.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:50:01 #164
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196503414
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah natuurlijk.

:')

Sorry maar wat een onzin.

Het is van Soros wel degelijk bekend, iets waar hij notabene zelf vrij voor uit komt, dat hij bepaalde controle wil uitoefenen, bepaalde invloed wil hebben, bepaalde uitkomsten wil zien in de wereld.

Daar heeft "joods zijn" geen hol mee van doen.

Maar extreem linkse mensen herkennen de "dogwhistles" niet van mensen die daadwerkelijk kwaad in de zin hebben omdat ze met hun hoofd diep in de eigen reet vast zitten terwijl ze hun eigen stront geur opsnuiven.
Soros heeft daadwerkelijk kwaad in de zin? En wat onderscheidt Soros precies van andere nogal kapitaalkrachtige lui die hun geld steken in ideologische of idealistische zaken?
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:53:52 #165
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196503493
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, maar de huidige toeslagenaffaire waarbij mensen op afkomst als criminelen worden weggezet is minstens 10 keer zo belangrijk omdat het levens verwoest en crimineel gedrag is van de overheid.

Ik vind dat belangrijker..
Dat is het ook, alleen is dit een debacle wat al even loopt en ook nog wel even zal duren voordat er wat meer zicht is op wie welk aandeel had. Het is vrij logisch dat dat niet elke dag evenveel aandacht opslokt. En nu is dat dan een circusact waarin Baudet de hoofdrol speelt, volgende week weer iets anders.
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:42:25 #166
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_196506127
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Soros heeft daadwerkelijk kwaad in de zin? En wat onderscheidt Soros precies van andere nogal kapitaalkrachtige lui die hun geld steken in ideologische of idealistische zaken?
Geen idee wat hem onderscheid, het is een man met een missie blijkbaar.

Zoals er ongetwijfeld meer van bestaan.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:35 #168
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196506356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen idee wat hem onderscheid, het is een man met een missie blijkbaar.

Zoals er ongetwijfeld meer van bestaan.
Maar je zegt "extreem linkse mensen herkennen de "dogwhistles" niet van mensen die daadwerkelijk kwaad in de zin hebben omdat ze met hun hoofd diep in de eigen reet vast zitten terwijl ze hun eigen stront geur opsnuiven". Gaat dat ook voor Soros op?

En natuurlijk bestaan er meer van, geld = immers macht. Hoe meer geld je hebt, hoe meer invloed je uit kunt oefenen. En dan staat Soros nog garant voor redelijk wat transparantie. Dus ik kan de tunnelvisie t.a.v. rationeel niet helemaal verklaren.
pi_196506513
quote:
''De beste zijn over'' en dan Freek Jansen en Van Haga in de fractiekamer zien. :')

''Als je bijzondere kwaliteiten hebt, heb je ook rafelranden'', was getekend, Baudet.
pi_196539306
Hoe hard gaat dit backfiren?

twitter


Hoe gooi je het laatste beetje vertrouwen in je partij weg...

Mensen die nu nog lid blijven geloven zo heilig in Baudet dat ze het geen probleem zouden vinden als hij hun partner mee zou vragen voor een weekendje Parijs.
pi_196539425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:06 schreef spinazieruiker het volgende:
Hoe hard gaat dit backfiren?

[ twitter ]

Hoe gooi je het laatste beetje vertrouwen in je partij weg...

Mensen die nu nog lid blijven geloven zo heilig in Baudet dat ze het geen probleem zouden vinden als hij hun partner mee zou vragen voor een weekendje Parijs.
FvD moet en zal kapot gemaakt worden. Is het niet links om dan wel rechts om maar afbreken tot aan de grond. Ongelofelijk wat een messen Baudet in zijn rug krijgt.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196539665
Dat, of Baudet is gewoon een falende narcist natuurlijk :Y :P
-
pi_196539669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

FvD moet en zal kapot gemaakt worden. Is het niet links om dan wel rechts om maar afbreken tot aan de grond. Ongelofelijk wat een messen Baudet in zijn rug krijgt.
Wat heeft dit met kapot maken van doen? Een tech journalist geeft aan dat er weer eens sprake is van amateurisme bij een politieke partij die digitaal een verkiezing organiseert, net als bij het CDA een tijdje terug gebeurde. Niemand gehoord over "Hugo de Jonge moet en zal kapot gemaakt worden".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196539682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

FvD moet en zal kapot gemaakt worden. Is het niet links om dan wel rechts om maar afbreken tot aan de grond. Ongelofelijk wat een messen Baudet in zijn rug krijgt.
Is dit een mes in de rug?

Ik zie alleen een bestuur dat totaal incapabel is om Baudet uit de partij te wippen noch terug in het zadel te brengen.

Wat een shitshow. En dit partijtje wil ons land besturen :{w

Kun je nagaan hoe ze als regeringspartij met de privacy van alle burgers om zouden springen als ze nu al zo omgaan met de gegevens van politieke medestanders.
pi_196539854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat heeft dit met kapot maken van doen? Een tech journalist geeft aan dat er weer eens sprake is van amateurisme bij een politieke partij die digitaal een verkiezing organiseert, net als bij het CDA een tijdje terug gebeurde. Niemand gehoord over "Hugo de Jonge moet en zal kapot gemaakt worden".
Hugo de Jonge nu noem je ook wel een clown op.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196539895
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:33 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Hugo de Jonge nu noem je ook wel een clown op.
Lekker inhoudelijke reactie wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 december 2020 @ 21:51:46 #177
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196540244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

FvD moet en zal kapot gemaakt worden. Is het niet links om dan wel rechts om maar afbreken tot aan de grond. Ongelofelijk wat een messen Baudet in zijn rug krijgt.
Ja, het ligt allemaal aan de rest van Nederland. Baudet doet niets verkeerds, hij heeft slechts wat rafelrandjes. Verder een groot visionair en intellectueel. Mensen gunnen hem en zichzelf geen beter Nederland.

:')
pi_196540284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

FvD moet en zal kapot gemaakt worden. Is het niet links om dan wel rechts om maar afbreken tot aan de grond. Ongelofelijk wat een messen Baudet in zijn rug krijgt.
Baudet heeft dit zelf veroorzaakt.
pi_196540749
twitter
  donderdag 3 december 2020 @ 22:41:44 #180
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196541205
quote:
Ja, dat soort tweets (maar dan niet satirisch) gaan we ook zien volgend jaar maart. In 2017 hebben de gemeente Den Haag en de Kiesraad al serieus onderzoek moeten doen naar een of ander indianenverhaal dat in Den Haag-Ypenburg stapels met PVV-stemmen in een container waren gevonden.
pi_196541369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat soort tweets (maar dan niet satirisch) gaan we ook zien volgend jaar maart. In 2017 hebben de gemeente Den Haag en de Kiesraad al serieus onderzoek moeten doen naar een of ander indianenverhaal dat in Den Haag-Ypenburg stapels met PVV-stemmen in een container waren gevonden.
Geen bewijs voor gevonden zeker?

Oud-PVV'er Richard de Mos en zijn partij bleken wel de gemeenteraadsverkiezingen te hebben gemanipuleerd met volmachten.

Het idee van fraude komt vooral op bij mensen die het zelf zouden overwegen.
pi_196542451
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, het ligt allemaal aan de rest van Nederland. Baudet doet niets verkeerds, hij heeft slechts wat rafelrandjes. Verder een groot visionair en intellectueel. Mensen gunnen hem en zichzelf geen beter Nederland.

:')
Enige positieve aan Baudet is dat hij klassieke muziek promoot, al is het aan groepen die er toch geen kloten mee gaan doen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 00:10:43 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196542478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Enige positieve aan Baudet is dat hij klassieke muziek promoot, al is het aan groepen die er toch geen kloten mee gaan doen.
Ik betwijfel of dat oprechte liefde is voor de muziek an sich, het lijkt meer een vehikel te zijn voor dat onzinnige romantiseren van het verleden. Dan kun je het ook niet maken om niet van klassieke muziek te houden. Maar wellicht is dat te cynisch.
pi_196544093
Ook mensen die de partij eerder de rug toek keerden blijken te kunnen stemmen:

https://www.telegraaf.nl/(...)r-lot-thierry-baudet
pi_196544266
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat oprechte liefde is voor de muziek an sich, het lijkt meer een vehikel te zijn voor dat onzinnige romantiseren van het verleden. Dan kun je het ook niet maken om niet van klassieke muziek te houden. Maar wellicht is dat te cynisch.
Denk ook deels het milieu waaruit hij komt
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196544527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, het ligt allemaal aan de rest van Nederland. Baudet doet niets verkeerds, hij heeft slechts wat rafelrandjes. Verder een groot visionair en intellectueel. Mensen gunnen hem en zichzelf geen beter Nederland.

:')
Nee dat zeg ik niet. Baudet heeft ook fouten gemaakt. Maar om hem zo aan te vallen is ook niet terecht. Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196544538
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat oprechte liefde is voor de muziek an sich, het lijkt meer een vehikel te zijn voor dat onzinnige romantiseren van het verleden. Dan kun je het ook niet maken om niet van klassieke muziek te houden. Maar wellicht is dat te cynisch.
Jij bent een goede vriend of vriendin van Baudet aangezien jij alles " denkt" te weten.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196544544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Baudet heeft ook fouten gemaakt. Maar om hem zo aan te vallen is ook niet terecht. Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
LEAVE THIERRY ALONE!!! :'( :'( :'( :'( :'(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:35:47 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196544552
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Baudet heeft ook fouten gemaakt. Maar om hem zo aan te vallen is ook niet terecht. Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
Als de oprichter van een partij een compleet andere kant op wil dan het bestuur/leden dan is het tijd voor hem om de partij te verlaten.
Het is niet dat 1 persoon bepaalt wat de partijkoers is natuurlijk. De oprichter als dictator :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:45:56 #190
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196544635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Baudet heeft ook fouten gemaakt. Maar om hem zo aan te vallen is ook niet terecht. Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
Zoals Baudet met vrijwel iedereen heeft gedaan die het gestart is bedoel je?
Laffe huichelaar
pi_196544674
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de oprichter van een partij een compleet andere kant op wil dan het bestuur/leden dan is het tijd voor hem om de partij te verlaten.
Het is niet dat 1 persoon bepaalt wat de partijkoers is natuurlijk. De oprichter als dictator :')
Het tegenovergestelde gebeurt momenteel.

Leden die voor het partijprogramma gingen (en niet voor Baudet's boreale ideeën) worden de partij uitgejaagd of willen er niks meer mee te maken hebben.

Wie afstand van Baudet neemt heeft het lidmaatschap al opgezegd of overweegt dit serieus. Heb niet de illusie dat deze mensen massaal Baudet uit de partij stemmen.

De uitslag van dit referendum staat al vast. En zodra Baudet mag blijven zullen de laatste gematigde leden uitstappen.

Een bestuur met zwakke knieën heeft dit allemaal mogelijk gemaakt door Baudet alle ruimte te geven de partij te kapen.

Wie de statuten van FVD leest ziet meteen dat de leden geen serieuze macht hebben. Bij de huidige ledenaantallen kan een ALV nooit de krachtige besluiten nemen waar de tegenstellingen in de partij om vroegen.
pi_196544677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
Als je het niet met de meerderheid eens bent stap je eruit en begin opnieuw. Ga dan niet een bestaande organisatie frustreren.

Alsof het 'oudste' lid meer rechten heeft dan de rest.
pi_196544734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Baudet heeft ook fouten gemaakt. Maar om hem zo aan te vallen is ook niet terecht. Als je het niet met de koers eens bent. Stap eruit begin opnieuw. Maar ga niet iemand er uit pesten die het ooit zelf is gestart.
De meeste leden van FVD zijn geen rechtsextremisten. Zij kwmen voor het programma en herkennen zich niet in de boreale, antisemitische en homofobe ideeën en complotsympathieën van Baudet.

Waar Thierry en Freek deze weken mee bezig zijn is juist deze meerderheid onder druk te zetten om onvoorwaardelijk achter Baudet te gaan staan, of de partij te verlaten. Na deze zuivering hebben zij alle ruimte voor een ruk verder naar rechts.

Baudet haalde de term coup erbij maar als die kwalificatie ergens op slaat dan is het op zijn eigen optreden.

Als de beweringen kloppen dat de verkiezing niet anoniem zijn dan staat niks Baudet en Jansen in de weg om van leden die tegen Baudet hebben gezet het lidmaatschap stop te zetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door spinazieruiker op 04-12-2020 09:07:17 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:14:13 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196544916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:49 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde gebeurt momenteel.

Leden die voor het partijprogramma gingen (en niet voor Baudet's boreale ideeën) worden de partij uitgejaagd of willen er niks meer mee te maken hebben.

Wie afstand van Baudet neemt heeft het lidmaatschap al opgezegd of overweegt dit serieus. Heb niet de illusie dat deze mensen massaal Baudet uit de partij stemmen.

De uitslag van dit referendum staat al vast. En zodra Baudet mag blijven zullen de laatste gematigde leden uitstappen.

Een bestuur met zwakke knieën heeft dit allemaal mogelijk gemaakt door Baudet alle ruimte te geven de partij te kapen.

Wie de statuten van FVD leest ziet meteen dat de leden geen serieuze macht hebben. Bij de huidige ledenaantallen kan een ALV nooit de krachtige besluiten nemen waar de tegenstellingen in de partij om vroegen.
Ach, de schade is toch al gedaan. Als dat scenario uitkomt en Baudet weer ‘de macht grijpt’, zal FvD terugvallen naar slechts enkele zetels en in een cordon sanitaire belanden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196545079
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de oprichter van een partij een compleet andere kant op wil dan het bestuur/leden dan is het tijd voor hem om de partij te verlaten.
Het is niet dat 1 persoon bepaalt wat de partijkoers is natuurlijk. De oprichter als dictator :')
De oprichter is natuurlijk de partij in dit geval. Er was nooit een serieus partijprogramma en Baudet heeft altijd de concrete richting bepaald en ook de partij populair gemaakt. Alle volgelingen hebben dat ook altijd braaf gevolgd en beginnen nu pas te piepen. In deze snap ik lijn van Baudet dus wel, al lijkt het me geen duurzame koers (en dat is ook beter voor Nederland).
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:33:34 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196545156
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De oprichter is natuurlijk de partij in dit geval. Er was nooit een serieus partijprogramma en Baudet heeft altijd de concrete richting bepaald en ook de partij populair gemaakt. Alle volgelingen hebben dat ook altijd braaf gevolgd en beginnen nu pas te piepen. In deze snap ik lijn van Baudet dus wel, al lijkt het me geen duurzame koers (en dat is ook beter voor Nederland).
Als Baudet een partij ambieert met een dictator die de lijnen uitzet in plaats van een bestuur en de leden... Dan wens ik hem er veel succes mee, want geen andere partij wil met zo een club in zee natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196545186
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:55 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

De meeste leden van FVD zijn geen rechtsextremisten. Zij kwmen voor het programma en herkennen zich niet in de boreale, antisemitische en homofobe ideeën en complotsympathieën van Baudet.

Waar Thierry en Freek deze weken mee bezig zijn is juist deze meerderheid onder druk te zetten om onvoorwaardelijk achter Baudet te gaan staan, of de partij te verlaten. Na deze zuivering hebben zij alle ruimte voor een ruk verder naar rechts.

Baudet haalde de term coup erbij maar als die kwalificatie ergens op slaat dan is het op zijn eigen optreden.

Als de beweringen kloppen dat de verkiezing niet anoniem zijn dan staat niks Baudet en Jansen in de weg om van leden die tegen Baudet hebben gezet het lidmaatschap stop te zetten.
Erdogan kan hier nog wat van leren.

Tis maar goed dat Baudet in een klap zijn politieke carrière heeft vernietigd en net als Geert tot in de lengte van dagen oppositie kan voeren. Heeft die in ieder geval een vast inkomen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_196546241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als Baudet een partij ambieert met een dictator die de lijnen uitzet in plaats van een bestuur en de leden... Dan wens ik hem er veel succes mee, want geen andere partij wil met zo een club in zee natuurlijk.
Tja, zijn ego doet hem natuurlijk denken dat heel Nederland op hem zit te wachten. Dan heb je geen andere partijen nodig ;).
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:16:19 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196546552
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Tja, zijn ego doet hem natuurlijk denken dat heel Nederland op hem zit te wachten. Dan heb je geen andere partijen nodig ;).
Dat wordt nog een koude kermis dan :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196547915
De soap gaat nog even door:

Oud fractieleider FVD Overijssel stapt naar rechter om partijreferendum

En dit vond ik ook wel een mooie:

quote:
Volgens hem is de ledenadministratie zo rommelig en onvolledig dat er geen goed referendum gehouden kan worden. Ook is er geen notaris die onafhankelijk toezicht houdt en zijn bestuursleden van de jongerenafdeling bij het referendum betrokken. "Terwijl zij juist op afstand zijn gezet", aldus Almekinders.

"Het was al te laat om het referendum tegen te houden. Dat is op stel en sprong opgezet. Dit alles om er een 'Forum van Baudet' van te maken."

De uitslag van de stemming, waaraan ook hij nog mocht deelnemen, zal volgens hem altijd discutabel zijn, ook omdat er geen alternatief geboden wordt. "Hiermee vergeleken is de verkiezing over het leiderschap binnen het CDA fantastisch verlopen."
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:19:45 #201
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196548419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:43 schreef luxerobots het volgende:
De soap gaat nog even door:

Oud fractieleider FVD Overijssel stapt naar rechter om partijreferendum

En dit vond ik ook wel een mooie:
[..]

Wat een clusterfuck daar.
Er komt een dictatoruitslag uit uiteindelijk. Dat is hoe de FvD-leden democratie graag zien. De 2% die niet voor Thierry stemmen worden dan vervolgens ausradiert. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:45:42 #202
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196548887
Wanneer komt er een beetje nieuws over de uitslag van dat referendum? Er zullen nu toch wel wat stemmen geteld zijn zodat er ook al een betrouwbare indicatie is.

twitter
pi_196549424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:45 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
Dit kiessysteem is net zo veilig als je de beheerder vertrouwd. Het lijkt wel veilig maar er zijn punten waar de koppeling tussen de persoon en de stem gecombineerd zijn. Dus hoeft er maar één handige jongen wat gegevens op te slaan en de anonimiteit is er niet meer. Gezien de snelle en eenzijdige organisatie van deze verkiezing (met slechts een kandidaat) lijkt me dat op zijn minst twijfelachtig.

Thierry krijgt zo wel de meeste stemmen die ooit een FvD prominent heeft gehad. :o
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:24:54 #204
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196551548
quote:
Uur U nadert voor vrienden en vijanden van Baudet: 'Ik ben er niet gerust op'

DEN HAAG - Het uur U nadert bij Forum voor Democratie: tot vrijdagavond 18 uur mogen de leden van de partij stemmen of ze Thierry Baudet als hun leider willen of niet. Daarna wordt duidelijk wie er verder mag met de rokende puinhopen van de partij: ,,Er zullen nog vele achtbanen volgen."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-er-niet-gerust-op
twitter

twitter

Ben ik de enige die het toch wel een beetje spannond vindt :@

[ Bericht 35% gewijzigd door Tengano op 04-12-2020 16:36:03 ]
pi_196551707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:24 schreef Tengano het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]

Ben ik de enige die het toch wel een beetje spannond vindt :@
Ach, FvD heeft zichzelf veroordeeld tot een rol in de marge. Of dat nou met of zonder Baudet is. Kan wel goed lachen om het hele circus _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 04-12-2020 16:52:56 ]
pi_196551782
Thierry en zijn bruine vriendjes zullen de uitslag vieren als een overwinning.

In werkelijkheid is het een volgende stap in de marginalisatie van FVD.

Ik ga echt zó hard genieten van zijn misplaatste vreugde _O-
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:49:16 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196551886
Die stemmingen zijn volledig digitaal gedaan. Dus dan moet er om precies 18:00 een definitieve uitslag zijn al, want dat is de afgesproken eindtermijn. Nog iets van vijf kwartier dus, of ben ik dan te optimistisch?
pi_196551926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Tengano het volgende:
Die stemmingen zijn volledig digitaal gedaan. Dus dan moet er om precies 18:00 een definitieve uitslag zijn al, want dat is de afgesproken eindtermijn. Nog iets van vijf kwartier dus, of ben ik dan te optimistisch?
Ze hebben eerst nog een paar uur nodig begreep ik.
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:53:56 #209
80382 manny
30 is best veel
pi_196551931
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Thierry en zijn bruine vriendjes zullen de uitslag vieren als een overwinning.

Als ie wint dan weten me meteen waaraan we toe zijn. Leden die dan nog lid blijven kunnen niet meer zeggen "ik heb het niet geweten".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196551976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:53 schreef manny het volgende:

[..]

Als ie wint dan weten me meteen waaraan we toe zijn. Leden die dan nog lid blijven kunnen niet meer zeggen "ik heb het niet geweten".
Kan iemand zich daar tot nu toe dan wel op beroepen? Ze hebben vanaf het begin heel bewust een scherp profiel gekozen waarbij ze vaker over dan op de rand zaten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:11:22 #211
80382 manny
30 is best veel
pi_196552121
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kan iemand zich daar tot nu toe dan wel op beroepen? Ze hebben vanaf het begin heel bewust een scherp profiel gekozen waarbij ze vaker over dan op de rand zaten.
Als je je erin verdiept hebt niet. Dan was het al veel langer duidelijk dat ie zou fout is als maar kan

Maar er zijn denk ik zat stemmers die zich niet volledig verdiepen in het programma / de leider, en niet alle informatie uit interviews en toespraken meekrijgen. Nu kun je er niet meer omheen. Voor iedereen is duidelijk waar zijn grenzen liggen en als je je daar comfortabel bij voelt dan weet je dus wat je krijgt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196552576
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze hebben eerst nog een paar uur nodig begreep ik.
Bij een uitslag in het nadeel van Thierry gaan ze vast de stemmen van leden die al hebben opgezegd er handmatig uitvissen.
pi_196552812
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:40 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Bij een uitslag in het nadeel van Thierry gaan ze vast de stemmen van leden die al hebben opgezegd er handmatig uitvissen.
Of ze gooien er het Dominiomalgoritme er nog even overheen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:25 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196553108
Hoera!!! Thierry heeft gewonnen *O* *O* *O*

quote:
Forum-leden kiezen Baudet als leider

DEN HAAG - De leden van Forum voor Democratie willen oprichter Thierry Baudet niet kwijt. Ruim driekwart van de leden (76 procent) die bij het referendum zijn stem uitbracht, koos voor zijn partijleiderschap. Daarmee behaalt Baudet een glansrijke zege.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-baudet-als-leider
:B
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:53 #215
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_196553137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:38 schreef Tengano het volgende:
Hoera!!! Thierry heeft gewonnen *O* *O* *O*
Die staat toch maar mooi in een illuster rijtje met mensen als Castro en Saddam Hoessein!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196553189
De waarheid is moeilijk te verteren voor sommige mensen
twitter
pi_196553249
Europarlementariërs vertrekken dus ook.

quote:
Europarlementariërs breken met partij
De Europarlementariërs van Forum voor Democratie breken met hun partij nu Baudet aanblijft als FVD-leider. De driekoppige FVD-delegatie in het Europees Parlement gaat zelfstandig verder, laat zij weten. Nu.nl
pi_196553262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:38 schreef Tengano het volgende:
Hoera!!! Thierry heeft gewonnen *O* *O* *O*
[..]

:B
Beste uitslag die je kon wensen. Nu is die partij echt klaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196553271
''We nemen afscheid van hen die zich niet in mijn lijn kunnen vinden''

Mooi gezegd Thierry. Een beetje samen een lijn uitstippelen. Dat doe jij gewoon alleen.
pi_196553274
Gaaf, fascistenkinderen hebben hun sekteleider herkozen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:50:00 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196553339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:46 schreef luxerobots het volgende:
''We nemen afscheid van hen die zich niet in mijn lijn kunnen vinden''

Mooi gezegd Thierry. Een beetje samen een lijn uitstippelen. Dat doe jij gewoon alleen.
Davide vond dat hij de laatste tijd een beetje een buikje kreeg dus die heeft hij er ook meteen maar uitgeschopt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196553426
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:38 schreef Tengano het volgende:
Hoera!!! Thierry heeft gewonnen *O* *O* *O*
[..]

:B
*O* *O* *O* *O*
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196553442
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gaaf, fascistenkinderen hebben hun sekteleider herkozen.
Godwins gonna godwin :') :') :')
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:05:12 #225
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196553645
Last man standing :7





[ Bericht 17% gewijzigd door Tengano op 04-12-2020 20:44:33 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:43:13 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196554409
Vvd niet
Fvd niet meer
Pvv niet

Dan maar helemaal niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196554454
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:46 schreef luxerobots het volgende:
''We nemen afscheid van hen die zich niet in mijn lijn kunnen vinden''

Mooi gezegd Thierry. Een beetje samen een lijn uitstippelen. Dat doe jij gewoon alleen.
Een lijn met rafelrandjes
pi_196554732
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:43 schreef Red_85 het volgende:
Vvd niet
Fvd niet meer
Pvv niet

Dan maar helemaal niet.
CDA niks voor je dan? Moet je alleen wel over het christelijke heen kijken als dat een issue voor je is.
  vrijdag 4 december 2020 @ 21:00:36 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196554828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

CDA niks voor je dan? Moet je alleen wel over het christelijke heen kijken als dat een issue voor je is.
De geloof en politiek moet je uit elkaar houden.
Sprookjes en werkelijkheid gaan niet samen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 december 2020 @ 21:01:46 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196554864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:00 schreef Red_85 het volgende:

Sprookjes en werkelijkheid gaan niet samen.
Dan zou ik niet op de VVD stemmen als ik jou was :7
pi_196560558
Kan nog een interessante week worden met rechtszaken.

Maar eerlijk is eerlijk Thierry heeft het mandaat van de smeulende restanten van het Forum zonder democratie. Wat die mensen bezield na zijn uitlatingen van de afgelopen week snap je echt niet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 december 2020 @ 10:44:47 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196561236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:03 schreef qajariaq het volgende:
Kan nog een interessante week worden met rechtszaken.

Maar eerlijk is eerlijk Thierry heeft het mandaat van de smeulende restanten van het Forum zonder democratie. Wat die mensen bezield na zijn uitlatingen van de afgelopen week snap je echt niet.
Hij had al heel wat fans die lid waren, en als die dan ook als enige over blijven nadat de tegenstanders weg zijn gegaan, is zo'n uitslag niet raar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_196561368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:43 schreef Red_85 het volgende:
Vvd niet
Fvd niet meer
Pvv niet

Dan maar helemaal niet.
Dan stem net zoals ik op de PvdD. Niet stemmen dan word het verdeeld over de grootste partijen.
Zelf heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in de politiek. Alleen Omtzigt duikt nog in dossiers die er toe doen en is een volksvertegenwoordiger. Zit helaas in het CDA.

Normaliter zou ik PvdA stemmen maar helaas daar is niets meer van over gebleven.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:27:26 #234
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196561898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:03 schreef qajariaq het volgende:
Kan nog een interessante week worden met rechtszaken.

Maar eerlijk is eerlijk Thierry heeft het mandaat van de smeulende restanten van het Forum zonder democratie. Wat die mensen bezield na zijn uitlatingen van de afgelopen week snap je echt niet.
Die is wel leuk! _O-
pi_196561991
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:54 schreef Cherni het volgende:
Normaliter zou ik PvdA stemmen maar helaas daar is niets meer van over gebleven.
Als je dan toch op een antiblanke partij wil stemmen die Nederland aan de moslims wil geven, waarom dan niet DENK *O*
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:37:11 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196562051
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:33 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Als je dan toch op een antiblanke partij wil stemmen die Nederland aan de moslims wil geven, waarom dan niet DENK *O*
Dat er types zijn die denken dat de PvdA 'een anti-blanke partij' is 'die Nederland aan de moslims wil geven' verklaart meteen waarom Terry in de peilingen nog niet op 0 zetels staat. Blijkbaar is een klein deel van de Nederlandse bevolking verstandelijk beperkt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196562083
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:33 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Als je dan toch op een antiblanke partij wil stemmen die Nederland aan de moslims wil geven, waarom dan niet DENK *O*
:) Te radicaal. Net zoals de PVV,GL SP.
Nu moet ik zeggen als de PVV niet het de-islamisering en uit de EU(Nexit) in hun programma had staan was het zo gek niet eens. Er staan punten in hun programma waar ik mij wel in kan vinden en ik moet bekennen dat Fleur zich aardig hersteld heeft.
pi_196562101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat er types zijn die denken dat de PvdA 'een anti-blanke partij' is 'die Nederland aan de moslims wil geven' verklaart meteen waarom Terry in de peilingen nog niet op 0 zetels staat. Blijkbaar is een klein deel van de Nederlandse bevolking verstandelijk beperkt.
Precies. Een PvdA stond voor een arbeider van welke afkomst ook. Helaas is dat niet meer het geval.
pi_196562154
Probleem met die partijen die zeggen op te komen voor de arbeider;

Als je 'vluchtelingen' voorrang geeft op huurwoningen, terwijl je de autochtone arbeider nog een trap nageeft, moet je niet raar opkijken dat kiezers weglopen.
pi_196562313
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan stem net zoals ik op de PvdD. Niet stemmen dan word het verdeeld over de grootste partijen.
Zelf heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in de politiek. Alleen Omtzigt duikt nog in dossiers die er toe doen en is een volksvertegenwoordiger. Zit helaas in het CDA.

Normaliter zou ik PvdA stemmen maar helaas daar is niets meer van over gebleven.
Hoezo zouden de stemmen van mensen die niet stemmen verdeeld worden onder de grote partijen?
pi_196562402
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:44 schreef SuperKaas het volgende:
Probleem met die partijen die zeggen op te komen voor de arbeider;

Als je 'vluchtelingen' voorrang geeft op huurwoningen, terwijl je de autochtone arbeider nog een trap nageeft, moet je niet raar opkijken dat kiezers weglopen.
Het probleem is nu juist dat er geen partij meer is die voor arbeid staat. Alles word gesloopt met alle nadelen die daarbij horen. Zeker de lager opgeleiden en alleenstaanden lopen tegen problemen op. De maatschappij zit vol met onzekerheden. Overigens gaat het niet alleen om autochtone arbeiders. Ook een Portugees die hier werkt heeft recht op een cao conform salaris etc. Dit is ook nog eens gunstig voor eerlijke concurrentie.

Dat hele neoliberale denken heeft voor polarisatie gezorgd. Het ontstaan van splinter partijen laat dat ook zien.

Mbt huisvesting speelt dit al decennia. Er word te weinig gebouwd. Regulering is ook nog een oorzaak.

Als je denkt dat partijen zoals FvD, VVD, PVV dit gaat veranderen dan wens ik je veel succes. De PVV liet meteen de 65 jaar aow grens vallen. Het was zogenaamd hun speerpunt. :)
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:04:56 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:43 schreef Red_85 het volgende:
Vvd niet
Fvd niet meer
Pvv niet

Dan maar helemaal niet.
Ik neig ook hier naar.
pi_196562490
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef Cherni het volgende:
Als je denkt dat partijen zoals FvD, VVD, PVV dit gaat veranderen dan wens ik je veel succes.
Ik denk dat dit politiek niet meer te veranderen is, de schade die is toegebracht is onherstelbaar.

Ik zat laatst oude fragmenten uit de jaren 60/70 over Nederland terug te kijken. Mooie, lieve behulpzame mensen. Studeren met een paar jaar uitloop. Een eenheidsgevoel onder het volk. Een maand proeftijd en je had een vaste baan. Geen aanslagen. Geen gezeur over kinderfeesten. Hardwerkende mannen en deugdzame vrouwen zonder tattoos. Een keurig lieflijk aangeharkt Anton Pieck plaatje.

:{ ;( :'(
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:15:00 #244
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562549
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:10 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ik denk dat dit politiek niet meer te veranderen is, de schade die is toegebracht is onherstelbaar.

Ik zat laatst oude fragmenten uit de jaren 60/70 over Nederland terug te kijken. Mooie, lieve behulpzame mensen. Studeren met een paar jaar uitloop. Een eenheidsgevoel onder het volk. Een maand proeftijd en je had een vaste baan. Geen aanslagen. Geen gezeur over kinderfeesten. Hardwerkende mannen en deugdzame vrouwen zonder tattoos. Een keurig lieflijk aangeharkt Anton Pieck plaatje.

:{ ;( :'(
We hebben daar prachtige cultuur voor teruggekregen, niet zeuren.
pi_196562572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:57 schreef koemleit het volgende:

[..]

Hoezo zouden de stemmen van mensen die niet stemmen verdeeld worden onder de grote partijen?
Omdat de opkomst lager is heb je dus minder stemmen nodig voor een zetel. En dat is zeer gunstig voor de grootste partijen.
Het ligt iets genuanceerder. Ik had het beter moeten uitleggen. Dat is mijn fout
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:18:16 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562592
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Omdat de opkomst lager is heb je dus minder stemmen nodig voor een zetel. En dat is zeer gunstig voor de grootste partijen.
Het ligt iets genuanceerder. Ik had het beter moeten uitleggen. Dat is mijn fout
Dat geldt toch ook voor de kleine partijen?
pi_196562622
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat geldt toch ook voor de kleine partijen?
Alleen stemmen daar in verhouding minder mensen op. Zeker als je uit protest niet gaat stemmen of blanco. De VVDers, CDAers,de gevestigde partijen dus, die lopen wel naar de stembus
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:21:22 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196562633
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:10 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ik denk dat dit politiek niet meer te veranderen is, de schade die is toegebracht is onherstelbaar.

Ik zat laatst oude fragmenten uit de jaren 60/70 over Nederland terug te kijken. Mooie, lieve behulpzame mensen. Studeren met een paar jaar uitloop. Een eenheidsgevoel onder het volk. Een maand proeftijd en je had een vaste baan. Geen aanslagen. Geen gezeur over kinderfeesten. Hardwerkende mannen en deugdzame vrouwen zonder tattoos. Een keurig lieflijk aangeharkt Anton Pieck plaatje.

:{ ;( :'(



We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:21:30 #249
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Alleen stemmen daar in verhouding minder mensen op. Zeker als je uit protest niet gaat stemmen of blanco. De VVDers, CDAers,de gevestigde partijen dus, die lopen wel naar de stembus
Ja zo. Omdat de mensen die op de gevestigde partijen stemmen toch wel blijven stemmen en juist de proteststemmers niet. Omdat die partijen dan minder stemmen nodig hebben voor een zetel want minder stemmers totaal behalen zij zo dus meer zetels.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:22:16 #250
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562652
quote:
Ja als jij denkt dat dat hetzelfde is als de verloedering in de Nederlandse steden, de Mocromaffia en de selectief bevolkte gevangenissen mag je lekker doordromen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:26:21 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196562705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja als jij denkt dat dat hetzelfde is als de verloedering in de Nederlandse steden, de Mocromaffia en de selectief bevolkte gevangenissen mag je lekker doordromen.
Het romantische dromersidee dat het in de boreale samenleving een groot kumbaya van pais en vree was berust op een fascistoide misvatting.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196562750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:39 schreef Cherni het volgende:
Nu moet ik zeggen als de PVV niet het de-islamisering en uit de EU(Nexit) in hun programma had staan was het zo gek niet eens. Er staan punten in hun programma waar ik mij wel in kan vinden en ik moet bekennen dat Fleur zich aardig hersteld heeft.
Als je die twee punten weglaat dan hebben ze werkelijk niets meer. Die twee standpunten is het enige waar ze werkelijk voor staan. De rest is opvulling voor de buhne.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:31:29 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het romantische dromersidee dat het in de boreale samenleving een groot kumbaya van pais en vree was berust op een fascistoide misvatting.
Ja leuk, met extreemrechtse termen smijten om mensen die het niet met jou eens zijn meteen in een hoekje te drukken. Ik heb het ook niet over Marxitische heilparadijzen.

Het is geen XOR situatie he (ja daar vraag je om met je username). Het is niet dat Nederland een paradijs was waar mensen elke dag de polonaise liepen en het goud van de bomen viel als er geen bepaalde migratiebewegingen hadden plaatsgevonden. Wel kunnen we stellen dat deze migratiebewegingen tot een stuk meer onrust en criminaliteit hebben geleid. Als je het daar niet mee eens bent, prima, maar dan praat ik geeneens meer met je. Ik neig er nu al naar gezien je kinderachtige Pavlov neiging om meteen met extreemrechtse termen te gaan smijten.
pi_196562795
In de jaren '70 was het juist treurnis troef in de Nederlandse steden. Niet voor niets was er sprake van ontstedelijking in die tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196562802
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Alleen stemmen daar in verhouding minder mensen op. Zeker als je uit protest niet gaat stemmen of blanco. De VVDers, CDAers,de gevestigde partijen dus, die lopen wel naar de stembus
Een blanco stem vergroot de kiesdeler. Dat is inderdaad gunstig voor de grotere partijen. Niet stemmen of ongeldig stemmen heeft geen invloed op de verhoudingen. En ja, als van een bepaalde partij mensen niet meer gaan stemmen dan gaat die partij wel achteruit maar dat geld voor alle partijen natuurlijk.

En is dus wel degelijk een verschil tussen niet (of ongeldig) stemmen en blanco. Wat ik van een tellend maatje begreep zijn er per verkiezing hooguit een paar blanco en nauwelijks ongeldige stemmen in de bus.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:34:45 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196562812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja leuk, met extreemrechtse termen smijten om mensen die het niet met jou eens zijn meteen in een hoekje te drukken. Ik heb het ook niet over Marxitische heilparadijzen.

Het is geen XOR situatie he (ja daar vraag je om met je username). Het is niet dat Nederland een paradijs was waar mensen elke dag de polonaise liepen en het goud van de bomen viel als er geen bepaalde migratiebewegingen hadden plaatsgevonden. Wel kunnen we stellen dat deze migratiebewegingen tot een stuk meer onrust en criminaliteit hebben geleid.
Ongetwijfeld heeft de massaimmigratie een grote rol gespeeld in de toename van de criminaliteit, maar dat autochtone Nederlanders een soort engeltjes zijn die voor die migratiestromen in een soort hof van eden woonden is romantisch-nationalistische quatsch, en dat is wat de user die ik citeerde wel beweerde.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196562842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:
maar dat autochtone Nederlanders een soort engeltjes zijn die voor die migratiestromen in een soort hof van eden woonden
Vroegah zag je nog wel eens een blanke in Opsporing Verzocht. Ik voel me ontheemd.
pi_196562849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:31 schreef Richestorags het volgende:
Ja leuk, met extreemrechtse termen smijten om mensen die het niet met jou eens zijn meteen in een hoekje te drukken. Ik heb het ook niet over Marxitische heilparadijzen.
Niemand heeft het over Marxistische heilparadijzen (op een enkel geroyeerd SP lid na) maar de lijsttrekker en inmiddels alleenheerser van een ondemocratische partij heeft het wel over Boreale Minerva Uilen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:38:11 #259
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562851
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:33 schreef Monolith het volgende:
In de jaren '70 was het juist treurnis troef in de Nederlandse steden. Niet voor niets was er sprake van ontstedelijking in die tijd.
Klopt, Kees en Henk liquideerden op klaarlichte dag hun tegenstanders en gooiden handgranaten naar binnen bij de shishalounge van Pietje. Frederik sliste elke dag naar vrouwen en noemde ze hoer als ze niet reageerden, waardoor ze zich niet gemakkelijk voelden op straat. Hendrik pleegde elke dag plofkraken en beroofde bejaarden in hun huis, waardoor ze zich in eigen huis onveilig voelden. En Willem-Jan ging vechten in Israël, om de ongelovigen te bestrijden en daar een Christelijk heilparadijs te stichten. Peter zette zijn docent onder druk om het boek van Gerard Reve niet te behandelen tijdens Nederlands, anders zou hij met al zijn vrienden terugkomen. Uhu, uhu.
pi_196562873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Klopt, Kees en Henk liquideerden op klaarlichte dag hun tegenstanders en gooiden handgranaten naar binnen bij de shishalounge van Pietje. Frederik sliste elke dag naar vrouwen en noemde ze hoer als ze niet reageerden, waardoor ze zich niet gemakkelijk voelden op straat. Hendrik pleegde elke dag plofkraken en beroofde bejaarden in hun huis, waardoor ze zich in eigen huis onveilig voelden. En Willem-Jan ging vechten in Israël, om de ongelovigen te bestrijden en daar een Christelijk heilparadijs te stichten. Peter zette zijn docent onder druk om het boek van Gerard Reve niet te behandelen tijdens Nederlands, anders zou hij met al zijn vrienden terugkomen. Uhu, uhu.
Heerlijk _O_
pi_196562875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:38 schreef Richestorags het volgende:
Frederik sliste elke dag naar vrouwen en noemde ze hoer als ze niet reageerden, waardoor ze zich niet gemakkelijk voelden op straat.
Ik wist niet dat al die bouwvakkers Frederik heetten. Detail was dat ze dan geen hoer genoemd werden maar arrogante hoer.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:40:49 #262
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niemand heeft het over Marxistische heilparadijzen (op een enkel geroyeerd SP lid na) maar de lijsttrekker en inmiddels alleenheerser van een ondemocratische partij heeft het wel over Boreale Minerva Uilen.
Dat klopt. Alleen lang niet iedereen die kritisch is op de multiculti is automatisch een voorstander van Boreaal gelul, dus waarom die termen gebruiken? Dat is mijn punt: ik noem ook niet iedereen die kritisch is op het Kapitalisme een Marxistische heilstaataanhanger of wel dan?
pi_196562891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Klopt, Kees en Henk liquideerden op klaarlichte dag hun tegenstanders en gooiden handgranaten naar binnen bij de shishalounge van Pietje. Frederik sliste elke dag naar vrouwen en noemde ze hoer als ze niet reageerden, waardoor ze zich niet gemakkelijk voelden op straat. Hendrik pleegde elke dag plofkraken en beroofde bejaarden in hun huis, waardoor ze zich in eigen huis onveilig voelden. En Willem-Jan ging vechten in Israël, om de ongelovigen te bestrijden en daar een Christelijk heilparadijs te stichten. Peter zette zijn docent onder druk om het boek van Gerard Reve niet te behandelen tijdens Nederlands, anders zou hij met al zijn vrienden terugkomen. Uhu, uhu.
Ik weet niet waar je dat denkt te lezen. Ligt kennelijk nogal gevoelig om te stellen dat de geromantiseerde versie van de jaren 50 of 70 niet helemaal strookt met de werkelijkheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:45:20 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196562926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat denkt te lezen. Ligt kennelijk nogal gevoelig om te stellen dat de geromantiseerde versie van de jaren 50 of 70 niet helemaal strookt met de werkelijkheid.
Het is gewoon onzin om de situatie in de jaren '70 te vergelijken met de buitensporige criminaliteit die we er nadien bij hebben gekregen. Ieder weldenkend mens weet dat er zich genoeg criminelen onder de autochtone bevolking bevinden: Willem Holleeder, Cor van Hout, Eef Goos, Hugo Broers, kampers, Hells Angels etc. etc. etc.

Mensen zoals jij willen altijd maar om de hete brij heendraaien, vandaar mijn sarcastische post. Valt genoeg feitelijk op aan te merken maar daar gaat het niet om.
pi_196562951
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om de situatie in de jaren '70 te vergelijken met de buitensporige criminaliteit die we er nadien bij hebben gekregen. Ieder weldenkend mens weet dat er zich genoeg criminelen onder de autochtone bevolking bevinden: Willem Holleeder, Cor van Hout, Eef Goos, Hugo Broers, kampers, Hells Angels etc. etc. etc.

Mensen zoals jij willen altijd maar om de hete brij heendraaien, vandaar mijn sarcastische post. Valt genoeg feitelijk op aan te merken maar daar gaat het niet om.
Wie heeft het over vergelijken? Ik stel dat het in de jaren '70 helemaal niet zo fantastisch was in de Nederlandse steden, maar dat kun je kennelijk niet stellen zonder dat je schuimbekkende reacties over allochtonen krijgt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:50:24 #266
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld heeft de massaimmigratie een grote rol gespeeld in de toename van de criminaliteit, maar dat autochtone Nederlanders een soort engeltjes zijn die voor die migratiestromen in een soort hof van eden woonden is romantisch-nationalistische quatsch, en dat is wat de user die ik citeerde wel beweerde.
Ja, hij romantiseert het wellicht (ik las net de post). Feit is echter wel dat in die samenleving mensen gewoon hun fiets buiten konden laten staan met de sleutel erin, de achterdeur open etc. Men de buren nog kende. Het was gewoon hechter en gemoedelijker toen. De vraag is of je de schuld dat dat alles is verdwenen of sterk verminderd sec op massaimmigratie kan schuiven. Uiteraard niet, het neoliberalisme heeft hier net zo goed een rol in betekend, maar we moeten niet doen alsof bepaalde bevolkingsgroepen hier geen aandeel in hebben gehad.
pi_196563012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:50 schreef Richestorags het volgende:
Feit is echter wel dat in die samenleving mensen gewoon hun fiets buiten konden laten staan met de sleutel erin, de achterdeur open etc.
Touwtje uit de brievenbus :s)
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:53:41 #268
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196563036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wie heeft het over vergelijken? Ik stel dat het in de jaren '70 helemaal niet zo fantastisch was in de Nederlandse steden, maar dat kun je kennelijk niet stellen zonder dat je schuimbekkende reacties over allochtonen krijgt.
Omdat het gewoon niet zo'n zinnige opmerking is. Nederland is namelijk doorontwikkeld sinds die tijd. In het Romeinse Rijk waren er ongetwijfeld ook aspecten die we als beter kunnen beschouwen dan nu en waar we met weemoed op kunnen terugkijken (ik ben wel gecharmeerd van hun consul systeem als ik naar de trage besluitvorming in Nederland kijk), maar het is ook niet heel zinnig om vast te stellen dat de Romeinse samenleving verder ook niet pais en vree was. Als we Nederland anno 2020 pakken en wegdenken dat bepaalde groepen hier nooit waren gekomen, zie je gewoon een samenleving met een stuk minder criminaliteit en verloedering voor je.

Overigens: wie heeft het over schuimbekken? Dat zijn je eigen projecties gozer....

Maar goed, het heeft sowieso een nogal hoog "als mijn tante een lul had gehad was het mijn oom" gehalte, want die groepen zijn er nu eenmaal en Hitleresque oplossingen wil niemand in dit land op wat gekkies na. Maar dat er anno 2020 mensen nog steeds willen ontkennen dat we een probleem hebben met bijvoorbeeld Marokkanen in de criminaliteit, daar breekt toch echt mijn klomp van. De eerste stap in het oplossen van een probleem is het onderkennen van een probleem. Daar loopt het nog vaak genoeg op stuk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 05-12-2020 13:00:23 ]
pi_196563157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, hij romantiseert het wellicht (ik las net de post). Feit is echter wel dat in die samenleving mensen gewoon hun fiets buiten konden laten staan met de sleutel erin, de achterdeur open etc. Men de buren nog kende. Het was gewoon hechter en gemoedelijker toen. De vraag is of je de schuld dat dat alles is verdwenen of sterk verminderd sec op massaimmigratie kan schuiven. Uiteraard niet, het neoliberalisme heeft hier net zo goed een rol in betekend, maar we moeten niet doen alsof bepaalde bevolkingsgroepen hier geen aandeel in hebben gehad.
Ik heb vrijwel nooit de achterdeur op slot en ga ook regelmatig boodschappen doen met de voordeur niet op slot. Hoewel een vergissing kwam ik er laatst ook achter dan mijn mountainbike al een half jaar met de sleutel er in stond in een niet afgesloten schuur. Inb4: een dorp (7000 zielen) midden in NH.

De buren hebben voor regelmatig contact plaats gemaakt voor mensen op whatsap. Buren groeten gebeurd nog wel en soms ook een praatje op de parkeerplaats of de voordeur. Het kopje suiker lenen hoeft ook al niet meer omdat de super gewoon open is. daar staat dan wel tegenover dat je wel eens pakjes voor elkaar aanneemt.

De hulpvaardigheid op straat is minder geworden, dat klopt maar dat komt ook omdat je nu zelf een telefoon bij je hebt en de bekende die je wilt inschakelen voor hulp kan je dus dag en nacht bereiken. Je hebt niet meer de hulp van een vreemde nodig.

Nog een interessante voor deze discussie, graag wel helemaal lezen natuurlijk:
https://www.nu.nl/binnenl(...)aliteitscijfers.html
pi_196563209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja als jij denkt dat dat hetzelfde is als de verloedering in de Nederlandse steden, de Mocromaffia en de selectief bevolkte gevangenissen mag je lekker doordromen.
Vrij objectief (want meetbaar) bezien waren zaken als misdaad, geweld, verloedering en armoede toen inderdaad ernstiger dan nu.
pi_196563210
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wie heeft het over vergelijken? Ik stel dat het in de jaren '70 helemaal niet zo fantastisch was in de Nederlandse steden, maar dat kun je kennelijk niet stellen zonder dat je schuimbekkende reacties over allochtonen krijgt.
In de jaren zeventig was het ook slechts aangenaam leven als men veel geld had, kregen arme mensen ook geen tot onvoldoende steun. Maar gelukkig hebben de rijke verantwoordelijken door de massa-immigratie tegenwoordig meer concurrentie.
pi_196563290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:05 schreef torentje het volgende:
In de jaren zeventig was het ook slechts aangenaam leven als men veel geld had
Ja, het waren harde tijden toen. Je kon zomaar in de tram worden afgeslacht door iemand die allahu akbar schreeuwde, je moest je als grensrechter zorgen maken of je werd doodgeschopt en als je als filmmaker iets kritisch over het geloof zei, had je het risico om van je fiets te worden geschoten en een nogal onsamenhangend briefje in je buik gespietst te krijgen. Barre tijden.
pi_196563525
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vrij objectief (want meetbaar) bezien waren zaken als misdaad, geweld, verloedering en armoede toen inderdaad ernstiger dan nu.
tegenwoordig is men ook alerter op b.v. kindermisbruik
quote:
Nog tot in de jaren tachtig van de vorige eeuw overheerste de algemene gedachte dat het bij beweringen rond seksueel misbruik in de Kerk om zeer geïsoleerde gevallen ging. Vanaf de jaren vijftig ontstonden er echter publieke schandalen, maar ze bleven beperkt in aantal. In de periode na het Tweede Vaticaans Concilie traden weliswaar talrijke priesters in West-Europa uit de geestelijke stand en soms uit de Kerk, maar hierbij ging het veelal om priesters die trouwden of relaties met vriendinnen op volwassen leeftijd onderhielden. Tussen 1945 en 1995 bereikten maar weinig gevallen van misbruik van minderjarigen de wereldlijke rechtbanken en de juridische openbaarheid (Robertson 2010, p. 15). Latere studies toonden nochtans aan dat het kindermisbruik bijvoorbeeld in de Verenigde Staten, in Ierland, Duitsland, Nederland en België vooral talrijk was vanaf de jaren vijftig tot en met de jaren tachtig, waarbij het zwaartepunt qua aantal gevallen rond het jaar 1970 lag.[5][6] Deze zaken werden dikwijls in de doofpot gestopt, en zowel de kerkelijke verantwoordelijken als de publieke opinie besteedden minder aandacht aan het probleem dan vanaf de jaren tachtig het geval was.[5][6][7] Men moet er rekening mee houden dat voordien de samenleving in haar geheel voor het probleem van seksueel misbruik van minderjarigen veel minder aandacht had.
https://nl.wikipedia.org/(...)ke_Kerk#Gedenktekens
pi_196563969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:09 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ja, het waren harde tijden toen. Je kon zomaar in de tram worden afgeslacht door iemand die allahu akbar schreeuwde, je moest je als grensrechter zorgen maken of je werd doodgeschopt en als je als filmmaker iets kritisch over het geloof zei, had je het risico om van je fiets te worden geschoten en een nogal onsamenhangend briefje in je buik gespietst te krijgen. Barre tijden.
Noord Ierland
Baskenland
Rote armee fraction

En begin jaren negentig de kat van Aad Kosto
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:06:46 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196564243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, hij romantiseert het wellicht (ik las net de post). Feit is echter wel dat in die samenleving mensen gewoon hun fiets buiten konden laten staan met de sleutel erin, de achterdeur open etc. Men de buren nog kende. Het was gewoon hechter en gemoedelijker toen. De vraag is of je de schuld dat dat alles is verdwenen of sterk verminderd sec op massaimmigratie kan schuiven. Uiteraard niet, het neoliberalisme heeft hier net zo goed een rol in betekend, maar we moeten niet doen alsof bepaalde bevolkingsgroepen hier geen aandeel in hebben gehad.
Of de toenemende drukte is een belangrijke factor.

Want hier in het dorp hebben we zat immigranten, van allerlei pluimage.
Toch kan ik prima mijn fiets voor de deur laten staan, met sleutel erin.

Met toenemende drukte nemen ook de negatieve elementen toe en is er minder sociale controle.

De grote vraag is vooral hoe het was geweest zonder die immigranten.
Daarop is eigenlijk geen antwoord te geven omdat die situatie niet bestaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_196564480
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan stem net zoals ik op de PvdD. Niet stemmen dan word het verdeeld over de grootste partijen.
Zelf heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in de politiek. Alleen Omtzigt duikt nog in dossiers die er toe doen en is een volksvertegenwoordiger. Zit helaas in het CDA.

Normaliter zou ik PvdA stemmen maar helaas daar is niets meer van over gebleven.
Met pvdd raak ik mn inkomen kwijt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:59:09 #277
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196565000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met pvdd raak ik mn inkomen kwijt.
Je bent professioneel dierenmishandelaar of zo?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196565119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld heeft de massaimmigratie een grote rol gespeeld in de toename van de criminaliteit, maar dat autochtone Nederlanders een soort engeltjes zijn die voor die migratiestromen in een soort hof van eden woonden is romantisch-nationalistische quatsch, en dat is wat de user die ik citeerde wel beweerde.
Dat klopt maar een belangrijke frustratie is dan ook dat we weer opnieuw kunnen beginnen met het verheffen van een onderklasse. En dan ook nog eentje die niet wil en niet kan vanwege geloof, laaggeletterdheid, inteelt, achterlijke cultuur en ook nog eens schijt heeft aan de autochtonen.

Het eigenlijke probleem is natuurlijk dat een regering en volksvertegenwoordiging die voor de bevolking aan het werk zijn die daarmee niet verder zou belasten. Niet financieel, niet qua criminaliteit, niet qua geloofsdwang en niet qua sociale samenhang. Dus dan is de vraag, waarom? Voor wie zijn ze dan wel aan het werk in Den Haag?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:09:26 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196565129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je bent professioneel dierenmishandelaar of zo?
Er zijn wel meer branches en bedrijven die die partij kapot wil maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196565217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:09 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ja, het waren harde tijden toen. Je kon zomaar in de tram worden afgeslacht door iemand die allahu akbar schreeuwde, je moest je als grensrechter zorgen maken of je werd doodgeschopt en als je als filmmaker iets kritisch over het geloof zei, had je het risico om van je fiets te worden geschoten en een nogal onsamenhangend briefje in je buik gespietst te krijgen. Barre tijden.
Het ergste was nog wel dat men arme mensen financieel kort hield, en dat is nog steeds een onrecht waartegen politieke partijen zich zouden moeten verzetten. Ze weten het, maar deden en doen geen moer.
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:23:56 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196565292
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:51 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Touwtje uit de brievenbus :s)
Tegenwoordig hoef je geen touwtje meer uit je brievenbus te hangen; ze komen zo ook wel binnen :@
pi_196566563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt maar een belangrijke frustratie is dan ook dat we weer opnieuw kunnen beginnen met het verheffen van een onderklasse. En dan ook nog eentje die niet wil en niet kan vanwege geloof, laaggeletterdheid, inteelt, achterlijke cultuur en ook nog eens schijt heeft aan de autochtonen.

Het eigenlijke probleem is natuurlijk dat een regering en volksvertegenwoordiging die voor de bevolking aan het werk zijn die daarmee niet verder zou belasten. Niet financieel, niet qua criminaliteit, niet qua geloofsdwang en niet qua sociale samenhang. Dus dan is de vraag, waarom? Voor wie zijn ze dan wel aan het werk in Den Haag?
En, wat is jouw antwoord op deze vraag?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_196566890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De grote vraag is vooral hoe het was geweest zonder die immigranten.
Daarop is eigenlijk geen antwoord te geven omdat die situatie niet bestaat.
Misschien zoals in Japan?

Waar men elkaar helpt na een natuurramp in plaats van te gaan plunderen, wat in de met diversiteit 'gezegende' landen wel zou gebeuren.

Homogene bevolking = weinig criminaliteit. Niet politiek correct, maar daarom nog geen gek idee.

Maar goed, we gaan het meemaken. Op welk land zullen we straks lijken? Brazilie? Verenigde Staten? Of - god verhoedde - Zuid-Afrika...
  zaterdag 5 december 2020 @ 17:26:43 #284
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196567060
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:11 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Misschien zoals in Japan?

Waar men elkaar helpt na een natuurramp in plaats van te gaan plunderen, wat in de met diversiteit 'gezegende' landen wel zou gebeuren.

Homogene bevolking = weinig criminaliteit. Niet politiek correct, maar daarom nog geen gek idee.

Maar goed, we gaan het meemaken. Op welk land zullen we straks lijken? Brazilie? Verenigde Staten? Of - god verhoedde - Zuid-Afrika...
Het wordt alleen maar veiliger, dus dat zal wel loslopen.
pi_196567119
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:49 schreef OllieA het volgende:

[..]

En, wat is jouw antwoord op deze vraag?
Is dat eigenlijk wel interessant? Waarom hebben we aan de constatering dat onze regering en volksvertegenwoordiging niet voor de bevolking aan het werk zijn niet voldoende?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196567813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk wel interessant? Waarom hebben we aan de constatering dat onze regering en volksvertegenwoordiging niet voor de bevolking aan het werk zijn niet voldoende?
Dus jij bent van de suggestieve vragen. En van niet onderbouwde constateringen. Veel plezier verder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:19:53 #287
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196567831
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het wordt alleen maar veiliger, dus dat zal wel loslopen.
Ja ja, je praat lekker de langspeelplaat van de overheid na. De aangiftebereidheid is sterk gedaald en de mogelijkheid om aangifte te doen is zwaar afgenomen. Loketten zijn gesloten en op vele plekken kan men alleen nog online aangifte doen. Ook weet men dat het oplossingspercentage van misdaden in Nederland dusdanig laag is dat het dus zoals gezegd geen zin heeft (in ieder geval in de perceptie van mensen) om aangifte te doen.

Daarnaast hebben we een restgroep (Marokkanen) die zwaar zijn oververtegenwoordigd in de gevangenis. Er is een jarenlang genegeerd probleem met deze bevolkingsgroep en zelfs anno 2020 wordt het probleem nog steeds niet onderkend: Door de VVD niet, het CDA niet, D66 niet, Groenlinks niet, de PvdA niet. Alleen FvD en PVV maar goed FvD is kapot en de PVV is verder ook niet echt een inspirerende partij.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:22:51 #288
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196567871
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:18 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dus jij bent van de suggestieve vragen. En van niet onderbouwde constateringen. Veel plezier verder.
Het is een onderbouwde constatering. Carl Gustav Jung zei al dat als je niet kan verklaren waarom iemand iets doet, je naar het resultaat van zijn/haar acties moet kijken en daaruit het doel kan destilleren. We hebben geen goede verklaring voor het gedrag van de Nederlandse regering, wel zien we aspecten aan het resultaat: niet in het belang van de gewone burger. Kennelijk is hun doel dus niet om de burger te dienen. En dat blijkt uit de vele beslissingen waar geen draagvlak voor is, waaronder het maar blijven opnemen van migranten.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:28:28 #289
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196567920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja ja, je praat lekker de langspeelplaat van de overheid na. De aangiftebereidheid is sterk gedaald en de mogelijkheid om aangifte te doen is zwaar afgenomen. Loketten zijn gesloten en op vele plekken kan men alleen nog online aangifte doen. Ook weet men dat het oplossingspercentage van misdaden in Nederland dusdanig laag is dat het dus zoals gezegd geen zin heeft (in ieder geval in de perceptie van mensen) om aangifte te doen.

Daarnaast hebben we een restgroep (Marokkanen) die zwaar zijn oververtegenwoordigd in de gevangenis. Er is een jarenlang genegeerd probleem met deze bevolkingsgroep en zelfs anno 2020 wordt het probleem nog steeds niet onderkend: Door de VVD niet, het CDA niet, D66 niet, Groenlinks niet, de PvdA niet. Alleen FvD en PVV maar goed FvD is kapot en de PVV is verder ook niet echt een inspirerende partij.
Dat de bereidheid is afgenomen klopt, maar daar kun je ook gewoon voor corrigeren natuurlijk. En dan staat datzelfde beeld nog steeds overeind.

Zo slecht is het hier niet, de illusie dat alles is op te lossen is dan ook niet heel realistisch.
pi_196568156
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk wel interessant? Waarom hebben we aan de constatering dat onze regering en volksvertegenwoordiging niet voor de bevolking aan het werk zijn niet voldoende?
Mensen die willen regeren over een land, zijn meestal betweters. Die bovendien de normale burgers geen tijd gunnen om zich te verdiepen in een onderwerp waar die betweters over willen praten.
pi_196568987
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is een onderbouwde constatering. Carl Gustav Jung zei al dat als je niet kan verklaren waarom iemand iets doet, je naar het resultaat van zijn/haar acties moet kijken en daaruit het doel kan destilleren. We hebben geen goede verklaring voor het gedrag van de Nederlandse regering, wel zien we aspecten aan het resultaat: niet in het belang van de gewone burger. Kennelijk is hun doel dus niet om de burger te dienen. En dat blijkt uit de vele beslissingen waar geen draagvlak voor is, waaronder het maar blijven opnemen van migranten.
Maar wat is hun doel dan wèl? Want dat ging jij toch op Jungiaanse wijze destilleren?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:42:32 #292
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196571249
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

Maar wat is hun doel dan wèl? Want dat ging jij toch op Jungiaanse wijze destilleren?
Dat is evident: het grootkapitaal dienen. Aan je reactie proef ik trouwens al dat je dit weinig serieus neemt, dus ik heb hier ook niet heel veel zin in.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:01:55 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196571697
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is een onderbouwde constatering. Carl Gustav Jung zei al dat als je niet kan verklaren waarom iemand iets doet, je naar het resultaat van zijn/haar acties moet kijken en daaruit het doel kan destilleren. We hebben geen goede verklaring voor het gedrag van de Nederlandse regering, wel zien we aspecten aan het resultaat: niet in het belang van de gewone burger. Kennelijk is hun doel dus niet om de burger te dienen. En dat blijkt uit de vele beslissingen waar geen draagvlak voor is, waaronder het maar blijven opnemen van migranten.
Of dat draagvlak er is of niet is niet zo relevant, daar hebben we ons eerder op toegelegd waar de afspraak uit is gekomen dat we mensen uit onveilige landen opvangen. Dat kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 23:54:26 #294
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196573456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Of dat draagvlak er is of niet is niet zo relevant, daar hebben we ons eerder op toegelegd waar de afspraak uit is gekomen dat we mensen uit onveilige landen opvangen. Dat kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen.
Dat kan zeker wel. Zeker tijdens Corona kon het ineens allemaal wel.
pi_196573526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Of dat draagvlak er is of niet is niet zo relevant, daar hebben we ons eerder op toegelegd waar de afspraak uit is gekomen dat we mensen uit onveilige landen opvangen. Dat kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen.
Kan wel zo zijn, maar 'opvangen' is niet hetzelfde als ze met voorrang dat huurhuis geven, terwijl de autochtone populatie mag wachten. Daar wringt de spreekwoordelijke schoen.

Een plek in een azc is nog steeds een plek ver weg van oorlog. Hoef je niet een zelfzaam huurhuis met voorrang voor te krijgen.
  zondag 6 december 2020 @ 00:04:29 #296
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196573614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. Zeker tijdens Corona kon het ineens allemaal wel.
Ja, toen was er ook sprake van nogal andere belangen en afwegingen.

quote:
15s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:58 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar 'opvangen' is niet hetzelfde als ze met voorrang dat huurhuis geven, terwijl de autochtone populatie mag wachten. Daar wringt de spreekwoordelijke schoen.
Dat is dan ook een fabeltje. Gemeenten kunnen daar alsnog wel toe besluiten, maar dat dat automatisch voorrang betekent is onzin, dat geldt alleen voor een bepaald aantal situaties.

quote:
Hebben asielzoekers met een verblijfsvergunning voorrang op een sociale huurwoning?
Een gemeente bepaalt zelf of woningzoekenden recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Dit regelt de gemeente in een huisvestingsverordening. Heeft een gemeente zo'n verordening? Dan is zij verplicht om bepaalde groepen voorrang te geven. Zoals mensen die mantelzorg krijgen of uit een GGZ-instelling komen. Vergunninghouders horen sinds 1 juli 2017 niet meer automatisch bij de groep die voorrang krijgt als een gemeente een huisvestingsverordening heeft.
  zondag 6 december 2020 @ 00:27:46 #297
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196573971
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 00:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, toen was er ook sprake van nogal andere belangen en afwegingen.
[..]

Dat is dan ook een fabeltje. Gemeenten kunnen daar alsnog wel toe besluiten, maar dat dat automatisch voorrang betekent is onzin, dat geldt alleen voor een bepaald aantal situaties.
[..]

Irrelevant. Het laat zien dat het kan zolang de wil er is en dat die verdragen dan ineens niet meer zo belangrijk zijn.

Ja, ook dat gemeenten er niet toe besluiten klinkt leuk in theorie maar in de praktijk moeten die mensen ergens gehuisvest worden. En gezien Nederland verdomde rigide is met mensen in vakantieparken, oude bedrijfspanden etc. te plaatsen krijgen ze in de praktijk vaak nog gewoon die woning.
  zondag 6 december 2020 @ 01:16:03 #298
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196574444
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Irrelevant. Het laat zien dat het kan zolang de wil er is en dat die verdragen dan ineens niet meer zo belangrijk zijn.
Dat is niet waar; een tijdelijke opschorting omdat er sprake is van een crisis, is wel even wat anders dan wanneer Nederland ineens zou besluiten om geen asielzoekers meer op te vangen buiten de crisis om. Dat houdt geen stand bij een rechter.

quote:
Ja, ook dat gemeenten er niet toe besluiten klinkt leuk in theorie maar in de praktijk moeten die mensen ergens gehuisvest worden. En gezien Nederland verdomde rigide is met mensen in vakantieparken, oude bedrijfspanden etc. te plaatsen krijgen ze in de praktijk vaak nog gewoon die woning.
Dat men na een asielprocedure een huis toegewezen krijgt is onzin; daar geldt dezelfde route voor als andere dakloze woningzoekenden in dit land: voor eten en onderdak kun je van de opvang gebruik maken en verder schrijf je je in in de lokae wachtlijst(en).

En voor bepaalde gevallen kan er urgentie worden aangevraagd. Maar ook daarvoor geldt weer dat dat wordt beoordeeld op inhoudelijke criteria, een (voorlopige) verblijfsvergunning geeft je niet ineens een streepje voor en maakt ook niet deel uit van een lijstje 'zodra hier aan voldaan is volgt er direct urgentie'.
  zondag 6 december 2020 @ 01:18:25 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196574459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je bent professioneel dierenmishandelaar of zo?
Ff normaal doen, halve gare.

Misschien dat er dan nog eens normale gesprekken kunnen ontstaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196574758
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 01:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ff normaal doen, halve gare.

Misschien dat er dan nog eens normale gesprekken kunnen ontstaan.
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen uitleggen waarom de PvdD een bedreiging vormt voor jouw beroep.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 6 december 2020 @ 10:54:04 #301
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196577597
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 01:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is niet waar; een tijdelijke opschorting omdat er sprake is van een crisis, is wel even wat anders dan wanneer Nederland ineens zou besluiten om geen asielzoekers meer op te vangen buiten de crisis om. Dat houdt geen stand bij een rechter.
Omdat de rechter toetst dat we ons aan dat verdrag moeten houden. Echter verdragen kunnen ook worden opgezegd. Verdragen zijn niets meer dan gentlemen's agreements. Daarnaast worden de grenzen van die verdragen ernstig opgerekt: Albanezen, Marokkanen en Algerijnen zijn geen vluchtelingen. Afrikanen die door NGO's worden opgepikt en hier worden gedropt omdat we ons aan die verdragen dienen te houden zijn geen vluchtelingen. Strikt gezien is bijna niemand in West-Europa een vluchteling. Er zitten nog zoveel veilige landen tussen West-Europa en het gebied waar ze vandaan komen dat veiligheid niet het enige motief is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')