abonnement Unibet Coolblue
pi_197282778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nu heb ik persoonlijk nooit gedacht dat politici het publiek voorlogen, want ik denk dat iedereen, ook de politici, terug wil naar de oude situatie. Maar wat jij hier lijkt te impliceren is eigenlijk net zo erg. Als praktisch de hele samenleving ervan uitgaat dat na de vaccinaties het oude normaal terugkeert, waarin we met name weer in staat zijn te leven zonder de 1,5-meter-regel -fysiek contact is voor velen van ons onontbeerlijk-, dan is dat de "gouden standaard" van onze toekomst. Als dat toekomstbeeld niet klopt, dan moet je als politicus die verwachting expliciet tegenspreken. Je weet dat mensen dit verwachten. Als je dat niet doet, komt dat evengoed neer op misleiding.
Ik begrijp het punt wat je probeert te maken, echter in dit geval gaat deze 'frame' niet op.
We weten het namelijk gewoonweg niet, ook politici niet. We zitten in een nieuwe en onbekende crisis en niemand kan precies voorspellen hoe de toekomst er over 3 maanden of een jaar uitziet. Daarom hoor je politici ook regelmatig zeggen dat ze het niet precies weten.

Echter daar wij als burgers vaak van mening zijn dat politici alles moeten weten en wij als mensen moeilijk kunnen omgaan met onzekerheid, zoeken we steeds die (concrete) stip aan de horizon.
Die stip is er alleen niet en dat zullen wij moeten accepteren.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:12:58 #127
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_197283454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:31 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik begrijp het punt wat je probeert te maken, echter in dit geval gaat deze 'frame' niet op.
We weten het namelijk gewoonweg niet, ook politici niet. We zitten in een nieuwe en onbekende crisis en niemand kan precies voorspellen hoe de toekomst er over 3 maanden of een jaar uitziet. Daarom hoor je politici ook regelmatig zeggen dat ze het niet precies weten.

Echter daar wij als burgers vaak van mening zijn dat politici alles moeten weten en wij als mensen moeilijk kunnen omgaan met onzekerheid, zoeken we steeds die (concrete) stip aan de horizon.
Die stip is er alleen niet en dat zullen wij moeten accepteren.
Ik heb nooit een andere indruk gehad dan dat de overweldigende meerderheid van de politici, experts en gewone burgers die stip zag in een terugkeer naar het aloude "knuffelnormaal", op een kortere of een wat langere termijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)r-hun-verwachtingen/

Telkens wanneer iemand iets anders oppert, leidt dat tot (enige) ophef. Tegelijkertijd heb ik geen voorbeelden gezien van politici die zulke mensen bijvielen omdat ze de onmogelijkheid van een terugkeer naar het oude normaal als een serieus scenario zouden zien. Zou dat wel het geval zijn, en blijven ze desondanks zwijgen, dan is dat laakbaar. Maar ze geloven er niet in, want een permanente 1,5-metersamenleving is in onze cultuur, en waarschijnlijk ook in alle andere, onvoorstelbaar. Men zal voor andere opties kiezen. Als tijdelijke crisismaatregel is de huidige situatie acceptabel, maar ze zal nooit een permanent "normaal" worden, ook niet voor beleidsmakers, die tenslotte ook maar mensen zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-zijn-gezag-hiermee

Ik denk ook dat dit één van de zaken is die eenvoudig niet af te dwingen vallen. Als de pressie te lang duurt (als in meerdere jaren) zal de samenleving als vanzelf terugvallen naar "normaal". Politieke figuren kunnen zich daartegen blijven verzetten, maar als de grote massa van het volk niet meer wil zal een terugkeer worden afgedwongen door beleidsmakers die in de weg zitten, weg te stemmen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iblardi op 08-01-2021 12:27:25 ]
pi_197303950
Chris Aalberts doet liveverslag van de FvD-ALV
https://twitter.com/ChrisIsErbij
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:42:00 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197305615
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Bluesdude het volgende:
Chris Aalberts doet liveverslag van de FvD-ALV
https://twitter.com/ChrisIsErbij
Ik heb ergens licht het gevoel dat Chris niet zo heel objectief is, wat een waardeloze verslaggeving
Laffe huichelaar
pi_197305701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb ergens licht het gevoel dat Chris niet zo heel objectief is, wat een waardeloze verslaggeving
Hij zit daar ook niet om objectief te spelen.
En tweeten ter plekke is altijd rommelige verslaggeving
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:52:04 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197305789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij zit daar ook niet om objectief te spelen.
En tweeten ter plekke is altijd rommelige verslaggeving
Nee hij zit daar om een stemmingmakende poppenkast op te voeren, geen haar beter dan die van Baudet en co
Laffe huichelaar
pi_197305875
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee hij zit daar om een stemmingmakende poppenkast op te voeren, geen haar beter dan die van Baudet en co
Niet objectiviteit veinsen is zijn stijl. Logisch dat hij geen fan is van die extreemrechtse complotdenker B
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:03:51 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197305979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet objectiviteit veinsen is zijn stijl. Logisch dat hij geen fan is van die extreemrechtse complotdenker B
Het maakt zijn getweet over de AlV wel volstrekt irrelevant.

Als je nog voor die hele bijeenkomst plaats vindt precies in kan vullen wat ervan gevonden wordt, neemt niemand het serieus als je daar dan verslag van doet.

Voor een zwart beeldscherm had hij hetzelfde gepost
Laffe huichelaar
pi_197306073
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het maakt zijn getweet over de AlV wel volstrekt irrelevant.

Nou... zijn tweets zij informatief. Als je dat niet ziet, dan wil je dat niet zien.
Zet even je eigen subjectiviteit opzij en dan kun veel feiten zien,
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:15:32 #135
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197306141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou... zijn tweets zij informatief. Als je dat niet ziet, dan wil je dat niet zien.
Zet even je eigen subjectiviteit opzij en dan kun veel feiten zien,
De 'feiten' die hij brengt zijn zo gekleurd en doorspekt van zijn onverholen haat datje er onmogelijk op kunt vertrouwen dat het ook daadwerkelijk zo is
Laffe huichelaar
pi_197306183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De 'feiten' die hij brengt zijn zo gekleurd en doorspekt van zijn onverholen haat datje er onmogelijk op kunt vertrouwen dat het ook daadwerkelijk zo is
Ok..je erkent dat hij feiten brengt... en je noemt dat irrelevant.
Dan ben je dus niet geinteresseerd in de feiten.
Kijk eerst naar je eiguh.. Jij bent ook subjectief. Nog erger als Aalberts, lijkt het.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:23:14 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197306251
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ok..je erkent dat hij feiten brengt... en je noemt dat irrelevant.
Dan ben je dus niet geinteresseerd in de feiten.
Kijk eerst naar je eiguh.. Jij bent ook subjectief. Nog erger als Aalberts, lijkt het.
Ik erken juist niet dat hij feiten brengt, vandaar de aanhalingstekens. Misschien zijn zijn tweets gedeeltelijk feiten, misschien niet.

Ik kan het niet controleren, want ik zit niet te kijken. Maar zijn tweetjes zijn, zoals gezegd, zo doorspekt van haat en zo subjectief dat die controle wel nodig is, want je kan er niet op vertrouwen dat het feiten zijn.

Overigens zou ik mijn verslag van zo'n bijeenkomst ook zeker niet vertrouwen en die zou ook volslagen irrelevant zijn. Daarom doe ik het ook niet en daarom breng ik het ook niet of het wel relevant is als ik het wel zou doen.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')