SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:![]()
En deels van 2018quote:Op donderdag 26 november 2020 20:52 schreef Kopiko het volgende:
PiKaFa
Hoewel... de openingspost is nog steeds die van vorig jaar...
1991 - Winter in Hamburgquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Welk liedje dat uit de top 2000 dreigt te vallen wil je redden?
Ik zie de zin daarvan niet zo in.quote:Wat is je ‘waarom ook niet’ vrije keuze dit jaar?
De meesten wel hoor. Maar ik vat 'm, oké: Bennie Jolink.quote:Welke artiest wens je de komende twee weken een blakende gezondheid toe?
1932 Roxy Music - Love is the drugquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Wat is je ‘waarom ook niet’ vrije keuze dit jaar?
Welke artiest wens je de komende twee weken een blakende gezondheid toe?
Geen.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
The Byrds - Mr. Tambourine Man. Vorig jaar een re-entry, nadat deze band een jaar eerder helemaal afwezig was.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Liberian Girl Michael Jacksonquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Steely Dan - Do it again (meest absurde eerste zin uit de popmuziek moet wel behouden blijven)quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb de reddingsacties opgegeven. Die waren nooit succesvol. In plaats daarvan ga ik maar weer eens proberen om Old Town van Phil Lynott terug te krijgenquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Geen idee of die in de keuzelijst staat of niet, maar voor mij is dat La Ballade des Gens Heureux van Gerard Lenorman. Ik heb wel zin in een positief, vrolijk nummer.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Paskal Jakobsenquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Dit houden ze bewust altijd geheim. 50 is wel erg weinig, maar meer dan een paar honderd is het ook niet.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
Is er eigenlijk ook maar iets bekend van hoeveel stemmen een bepaald nummer voor een bepaalde plek moet hebben? Zal zo'n nummer op plek 2000 misschien maar iets van 50 stemmen hebben ofzo?
Dit is het meest plausibele artikel dat ik hierover heb gevonden. De auteur schat iets van 600 stemmen in 2016:quote:Op donderdag 26 november 2020 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
Is er eigenlijk ook maar iets bekend van hoeveel stemmen een bepaald nummer voor een bepaalde plek moet hebben? Zal zo'n nummer op plek 2000 misschien maar iets van 50 stemmen hebben ofzo?
Als hij in een achtbaan verongelukt komen we nooit meer van hem afquote:Op donderdag 26 november 2020 22:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Voor de zekerheid toch maar hopen dat Danny niet onder een auto komt....
Queen is voor 3/4e nog in leven (maar alleen de voor de dodenbonus oninteressante leden m.u.v. Brian May), de Beatles voor 1/2e (1/4e als je in Paul is Dead gelooft) en Michael Jackson's reputatie is ook een beetje dood sinds Leaving Neverlandquote:Op donderdag 26 november 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen.
The Greatest Show on Earth van Nightwish. Al zijn wij bezig met een actie opzetten om deze er wel in te krijgen, dus misschien is lukt dat nog
Queen Beatles Michael Jackson Coldplay? Blof?
Elan mag echt uit dat lijstje, dus als we die nou laten vallen als een baksteen en The Greatest Show on Earth erin stemmen is het primaquote:Op donderdag 26 november 2020 22:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Queen is voor 3/4e nog in leven (maar alleen de voor de dodenbonus oninteressante leden m.u.v. Brian May), de Beatles voor 1/2e (1/4e als je in Paul is Dead gelooft) en Michael Jackson's reputatie is ook een beetje dood sinds Leaving Neverland![]()
Bovendien staat Nightwish er al meermaals in nu, dus heeft het dan nog zin om een actie op te zetten?
Bram Vermeulen-De Wedstrijdquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
quote:Op donderdag 26 november 2020 22:40 schreef Cee het volgende:
Rene Le Blanc
Tuomasquote:Op donderdag 26 november 2020 22:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Elan mag echt uit dat lijstje, dus als we die nou laten vallen als een baksteen en The Greatest Show on Earth erin stemmen is het primaEigenlijk zijn er maar drie nummers van Nightwish het waard om in de Top 2000 te staan. Zeg niet dat ze er allemaal in moeten, maar als er dan nummers in komen te staan zouden dat Ghost Love Score, The Poet and the Pendulum en The Greatest Show on Earth moeten zijn.
Dat zijn echte meesterwerkjes
Inderdaad, geen FOK tijdens de Top 2000 zou een ramp zijnquote:Op donderdag 26 november 2020 22:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Steely Dan - Do it again (meest absurde eerste zin uit de popmuziek moet wel behouden blijven)
Bepaal ik pas als ik een plekje blijk over te houden.
Voor de zekerheid toch maar hopen dat Danny niet onder een auto komt....
Zolang Danny zijn financiën maar tot 1 januari rond heeft.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Inderdaad, geen FOK tijdens de Top 2000 zou een ramp zijn
Ik hoop dat de re-entries van vorig jaar The Wild Places en See Emily Play behouden blijven dit jaar.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Do It Again van Steely Dan, ik wil geen Steely Dan-loze lijstquote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
32 van de 35 nummers zijn bij mijn lijstje "vrije keuze". Waarschijnlijk, want dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Graag ergens bij de bovenste paar honderd. Maar vermoedelijk zou het een top 10000 niet eens halen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 01:00 schreef ok01 het volgende:
The Bottle van Gil Scott Heron, probeer ik al jaren tevergeefs in de lijst te krijgen
Te veel om op te noemen:quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Je had het ook hier als eerste punt kunnen lezen....quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zie de volgende site:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Radio_2-Top_2000%27s
Kun je zo copy-pasten naar excel.
4.504 nummers zijn er dus ooit minstens 1 keer in de Top 2000 geweest.
Waarom staan die niet standaard in de database?
Erg interessant allemaal, maar welke vraag je beantwoordt is onduidelijk.quote:Op vrijdag 27 november 2020 08:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Te veel om op te noemen:
Adriano Celentano - Prisencolinensinainciusol
Lucille Star - The French Song
Frida Boccara - Cent mille chansons
Kingston Trio - Tom Dooley
Bojoura - Frank Mills
Ik neem aan wie je een blakende gezondheid toewenst, als ik de 2e en 4e zo lees...quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:05 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Erg interessant allemaal, maar welke vraag je beantwoordt is onduidelijk.
Met die Ros weet je het maar nooitquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan wie je een blakende gezondheid toewenst, als ik de 2e en 4e zo lees...
Ik hoor het heel af en toe op radio 2, maar dat is dan vaak alleen bij Leo, Rob, Annemiek of in de Soul Nightquote:Op vrijdag 27 november 2020 08:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Graag ergens bij de bovenste paar honderd. Maar vermoedelijk zou het een top 10000 niet eens halen.![]()
De keren dat ik dat nummer in m'n leven op de radio heb gehoord, sowieso pas een jaar of dertig na de release voor het eerst, was dat volgens mij alleen op zenders die buitenlands en/of obscuur waren.
ik het het ook opstaan, mooie opmaat richting de komende lijstenquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
In de Evergreen-lijst hoor ik echt veel nummers die ik niet ken maar wel heel mooi zijn. Vind ik leuk.
Het mogen er ook best 15 zijn ipv 30quote:Op donderdag 26 november 2020 19:50 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen jaar Bløf gaan waarderen, pls spaar me
quote:wie niet?
https://www.nporadio2.nl/(...)afe-met-leo-blokhuisquote:Speel live mee: Leo Blokhuis presenteert de Top 2000 Pubquiz
Vind je het leuk om je muziekkennis te testen en houd je wel van een leuke pubquiz? Dan zit je op vrijdag 27 november helemaal goed in het Top 2000 Online Café.
Onze eigen popprofessor Leo Blokhuis presenteert, live vanuit zijn woonkamer, de quiz die jouw muzikale brein op scherp zet. Op 27 november speel je om 20.30 uur weer mee met een nieuwe quiz.
Hoe doe ik mee?
De quiz wordt georganiseerd in het Top 2000 Online Café en meespelen kan in teamverband (individueel mag natuurlijk ook). Nodig dus vooral je vrienden uit om samen ten strijde te trekken, maar let op... Met de huidige coronamaatregelen is het niet de bedoeling om bij elkaar op de bank te ploffen om de quiz te spelen. Daarom is er in het café een online tool gecreëerd waarmee je met elkaar kan chatten. Zo kan je toch samen overleggen over het juiste antwoord, net als in de kroeg.
Zo werkt het:
Bepaal van tevoren wie de teamleider is;
De teamleider gaat vrijdag vóór 20:30 uur naar https://top2000onlinecafe.nporadio2.nl en activeert de quiz;
De teamleider klikt op de link 'samen beleven', voert zijn naam in en ontvangt een link;
De teamleider deelt deze unieke link met zijn vrienden. Door te klikken op de link treden alle vrienden toe tot een gezamenlijke team-chatgroep in het online café;
Download het scoreformulier hier;
Spelen maar!
Laat weten dat je meespeelt!
Klik hier om gelijk naar het Facebookevenement van de pubquiz op vrijdag 27 november te gaan en zet jezelf op aanwezig of geïnteresseerd. Dan blijf je helemaal up-to-date en kunnen wij alvast een digitaal drankje voor je inschenken.
Wel lekker als je hem zelf ook nog even inkopt.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
En dat mag zijn?quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:16 schreef asco het volgende:
NUMMER 1.![]()
It Giet Oan!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das war einmal....
Ik ben zo’n niet grappig figuur die op Rhythm of the Night van Corona gaat stemmen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Wel lekker als je hem zelf ook nog even inkopt.
Daar heb ik ooit gewoon op gestemd want mooie tijd.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben zo’n niet grappig figuur die op Rhythm of the Night van Corona gaat stemmen.
Zo slecht is die plaat niet. Als ze die overbodige vocaal eraf hadden gelaten steekt het ver boven de gemiddelde hitlijstendance uit die tijd uit. Als Gigi en Darude erin staan, mag deze ook best een jaartje.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben zo’n niet grappig figuur die op Rhythm of the Night van Corona gaat stemmen.
En na de nacht van de popmuziek ga ik nog een keer proberen Rory Gallagher in de lijst te krijgen. Million Miles Away is mijn favoriet.
Wat mij betreft blijft iedereen gezond. We hebben al genoeg medische ellende gehad in 2020.
Proberen? Erop stemmen bedoel je?quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En na de nacht van de popmuziek ga ik nog een keer proberen Rory Gallagher in de lijst te krijgen. Million Miles Away is mijn favoriet.
Wat mij betreft blijft iedereen gezond. We hebben al genoeg medische ellende gehad in 2020.
A Million Miles Away en dan zeker de Irish Tour '74 liveversie is goddelijkquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Deze man weet!quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
A Million Miles Away en dan zeker de Irish Tour '74 liveversie is goddelijk
Ik hoop t niet. Wat vind je van mijn lijst?quote:Op vrijdag 27 november 2020 23:35 schreef dokter.knakworst het volgende:
Gaat Slayer de top 10 halen dit jaar?
Niet verkeerd, er staan een hoop goede albums tussenquote:Op vrijdag 27 november 2020 23:40 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik hoop t niet. Wat vind je van mijn lijst?
Mja, Mn lijst is redelijk perfedtquote:Op vrijdag 27 november 2020 23:42 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Niet verkeerd, er staan een hoop goede albums tussen
Het gaat zo snel hè. Het lijkt wel gister dat hij er nog niet wasquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:16 schreef asco het volgende:
NUMMER 1.![]()
It Giet Oan!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das war einmal....
Strak plan! Wie zijn 'wij' precies? Ik doe wel meequote:Op donderdag 26 november 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
The Greatest Show on Earth van Nightwish. Al zijn wij bezig met een actie opzetten om deze er wel in te krijgen, dus misschien is lukt dat nog
Of helemaal geen Rick meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:31 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hopelijk is dit ook bij deze editie het geval
Precies, dat dus. Onbetaalbaarquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:42 schreef PippenScottie het volgende:
gegarandeerd half dronken en is het we leuk om me met jullie de dj af te zeiken
Paar Facebook groepjes waar ik lid van benquote:Op zaterdag 28 november 2020 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Strak plan! Wie zijn 'wij' precies? Ik doe wel mee
Er is een goeie kans dat Giel dat blok gaat vullenquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
4 tot 6 is het enige blok waarbij ik gegarandeerd altijd slaap.
Dan moeten er wel heel veel mensen trollenquote:Op zaterdag 28 november 2020 20:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wat zijn de odds voor If I Tell You als hoogste binnenkomer?
Hoogste niet, maar één van de 2000 wil ik inmiddels wel geloven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wat zijn de odds voor If I Tell You als hoogste binnenkomer?
Ehm...geen?!quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
1) Steely Dan - Do It Again (mogen er bovendien ook wat vaker in...), Diesel - Sausalito Summernight, en Genesis - Invisible Touch (mijn favoriet van hun, bevecht mij)quote:Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
Nog meer kijkers hier?quote:
Nee, het zei mij ook niets.quote:Op zondag 29 november 2020 20:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb dat hele nr van avril Lavigne van net nog nooit gehoord!
(Top 2000 quiz)
Het origineel van dat nummer, I Can't Go for That (No Can Do), blijf ik altijd een geweldig nummer vindenquote:Op zondag 29 november 2020 20:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Het enige Hall en Oates-gerelateerde nummer in de Top 2000 is die gare sample van Simply Red.
Nederland is een smakeloos land enzo.
quote:
Toxic en Don't Stand So Close to Me... zou de derde clip Rhythm of the Night van Corona zijn?quote:Op zondag 29 november 2020 20:55 schreef KevinMcCallister het volgende:
Ah hét nr voor 2020
Don't stand so close to me
Ik had juist het gevoel dat door die Corona connectie de vragen lastiger waren.quote:Op zondag 29 november 2020 21:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jammer dat ze iets teveel de nadruk op Corona legden.
Zaten bestwel een paar niet-Top 2000quizwaardige fragmenten/vragen tussen.
Dat bedoel ik ook juist. Zeker in de finale zaten er een paar "wie?"'s tussen.quote:Op zondag 29 november 2020 21:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik had juist het gevoel dat door die Corona connectie de vragen lastiger waren.
Daardoor juist leuker vond ik. Zo vaak geweest dat je met gemak de kandidaten in de studio zou verslaan. Nu wist ik er ook niet heel veel.quote:Op zondag 29 november 2020 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook juist. Zeker in de finale zater er een paar "wie?"'s tussen.
Goed bezig!quote:Op donderdag 26 november 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:
Een van de leukste en intelligentste Nederlandse artiesten. Laatste hele fijne podcasts met hem over Bob Dylan geluisterdquote:
Die ga ik zeker eens beluisteren!quote:Op zondag 29 november 2020 21:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Een van de leukste en intelligentste Nederlandse artiesten. Laatste hele fijne podcasts met hem over Bob Dylan geluisterd
1088 in editie 1999quote:Op zondag 29 november 2020 21:06 schreef koffieleuk het volgende:
Fever staat op de soundtrack van Queen's Gambit, dus zou wel leuk zijn als die er weer in komt.
Venus ook, dus misschien dat ie daardoor ook stijgt.
Traditie!quote:Op zondag 29 november 2020 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Ondanks een ***-jaar, het begin is er. Handgeschreven.
Nature is healingquote:Op zondag 29 november 2020 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
yeahhhhhhquote:Op zondag 29 november 2020 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij wel jaquote:Op zondag 29 november 2020 21:26 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Goed bezig!
Zag m op reddit ook al langskomen, dat kwam dus ook van jullie?
quote:Op zondag 29 november 2020 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 november 2020 22:09 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Als iemand die niet elk jaar kijkt: te makkelijk of te niet-Top 2000 gerelateerd?quote:Op zondag 29 november 2020 21:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jammer dat ze iets teveel de nadruk op Corona legden.
Zaten bestwel een paar niet-Top 2000quizwaardige fragmenten/vragen tussen.
Dan gaan ze alle nummers nu volledig draaien.quote:Op maandag 30 november 2020 06:35 schreef Cee het volgende:
De Top 2000 start dit jaar al om 12 uur ‘s nachts, van 24 op 25 december, hoor ik net op de radio.
Ik vond het maar een irritant mannetje.quote:Op maandag 30 november 2020 01:11 schreef hhh38 het volgende:
Lucky Fonz leuke gast inderdaad, fijn dat we die nog een keer gaan zien. En goed dat zijn team won, want een Top 2000 DJ erbij is niet helemaal eerlijk.
Ja zou het?quote:Op maandag 30 november 2020 07:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan gaan ze alle nummers nu volledig draaien.
zeiken is altijd goedquote:Op maandag 30 november 2020 07:46 schreef cafca het volgende:
Ik twijfel alweer of ik wel een lijstje moet maken. Maar ja, als je niet gestemd hebt, mag je niet zeiken....
precies, vanaf de 25e moet dat toch minimaal gewoon doorgaan, het zeiken hier. Moet toch wel ergens een gewoonte overblijven die wel doorgaat dit jaarquote:Op maandag 30 november 2020 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, daarom toch maar een zinloos lijstje maken
Zelfs zinloze lijstjes zijn leukquote:Op maandag 30 november 2020 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, daarom toch maar een zinloos lijstje maken
Meh, Ik vind wel leuk om opstaan met de nummer 2000quote:Op maandag 30 november 2020 06:35 schreef Cee het volgende:
De Top 2000 start dit jaar al om 12 uur ‘s nachts, van 24 op 25 december, hoor ik net op de radio.
Ook zin in 49:16 minuten Tubular Bells 😎quote:Op maandag 30 november 2020 08:32 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kijk nu vooral uit naar 22.43 lang Autobahn.
Dat kan nog steeds.quote:Op maandag 30 november 2020 08:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Meh, Ik vind wel leuk om opstaan met de nummer 2000
Ik vond inderdaad de insteek sinds 2010 ook een stuk leuker. Nu luister ik het eerste uur en dan naar bed en zijn ze daarna al uren bezig. Feitelijk mist de luisteraar hierdoor alleen maar meer verschillende liedjes voor een paar extra albumversies, over het algemeen van nummers waar je niet op zit te wachten.quote:Op maandag 30 november 2020 08:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Meh, Ik vind wel leuk om opstaan met de nummer 2000
Hopelijk die eerste uren dan niet te veel leuks wat ik mis, ik ga daar niet voor wakker blijven.quote:Op maandag 30 november 2020 06:35 schreef Cee het volgende:
Oeh 😍 fijnnn lijstje weer. Ik zie dat we wederom een aantal dezelfde hebben, waaronder nr 13! Hét schijtnummer van dit topic geloof ik haha.quote:Op maandag 30 november 2020 00:59 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 5 plekken over als het gaat zoals afgelopen jaar..
Danny V. kan ik uitleggen; 5/5 op elke uitvaart.
Slechte keuze! Het leuke van 's ochtends is dat je wakker wordt. Koffie zet, eten en dan begint het echt! Nu wordt het wakker en zijn ze al een paar uur onderweg. Ga er in ieder geval zelf niet voor wakker blijvenquote:Op maandag 30 november 2020 06:35 schreef Cee het volgende:
Die komt waarschijnlijk ook gewoon.quote:Op maandag 30 november 2020 09:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jaja, meer 'albumversies'. Vooral een excuus om nog meer te gaan lullen. Vroeger hadden ze een dag langer en redden ze het ook. Nu zijn de nrs wel iets langer maar man man. Enige voordeel is dat je die intromix van Arens niet hebt
Je posts zijn leuker dan je lijstjequote:Op maandag 30 november 2020 00:59 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben geen fan. 9 uur ‘s ochtends was perfect.quote:Op maandag 30 november 2020 06:35 schreef Cee het volgende:
In de nacht geen reclame he. Je mist wel een deel van de fun van de laagte van de lijst. En al beginnen met slaapachterstand want s ochtends gewoon weer aan t kerstontbijt verwacht.quote:Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben geen fan. 9 uur ‘s ochtends was perfect.
Ik ben ook bang dat een flink deel van die 540 extra minuten opgaan aan reclame.
Ik denk dat ik het eerste uurtje ga luisteren van de lijst en dan ga slapen. Die week wordt nog slopend genoeg. Ik moet ook gewoon werken. :-/quote:Op maandag 30 november 2020 09:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In de nacht geen reclame he. Je mist wel een deel van de fun van de laagte van de lijst. En al beginnen met slaapachterstand want s ochtends gewoon weer aan t kerstontbijt verwacht.
Geen vrij gekregen/gevraagd? Hier tegenwoordig standaard. Zou t niet anders meer willen.quote:Op maandag 30 november 2020 09:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het eerste uurtje ga luisteren van de lijst en dan ga slapen. Die week wordt nog slopend genoeg. Ik moet ook gewoon werken. :-/
Dit vrees ik ook tbhquote:Op maandag 30 november 2020 09:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jaja, meer 'albumversies'. Vooral een excuus om nog meer te gaan lullen. Vroeger hadden ze een dag langer en redden ze het ook. Nu zijn de nrs wel iets langer maar man man. Enige voordeel is dat je die intromix van Arens niet hebt
Ik doe een opdracht bij een overheidsinstelling. En werk thuis.quote:Op maandag 30 november 2020 09:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Geen vrij gekregen/gevraagd? Hier tegenwoordig standaard. Zou t niet anders meer willen.
Same here, blijf denk ik wel na kerst bij m'n ouders om daar te werken en toch dat kerstgevoel vast te houdenquote:Op maandag 30 november 2020 09:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het eerste uurtje ga luisteren van de lijst en dan ga slapen. Die week wordt nog slopend genoeg. Ik moet ook gewoon werken. :-/
De eerst mag er weer uit wmb en zeker niet bij de eerste 1900.quote:Op maandag 30 november 2020 08:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe hoog zal "de boer is de keerl" eindigen?
Hoe hoog zal "Vlinder" eindigen? nav "Nikki Verstappen".
Wat vinden jullie van die issue-nummers?
Oh is de lijst al bekend?quote:Op maandag 30 november 2020 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het gecompenseerd wordt door tubular Bells en close to the edge volledig in de nacht te draaien kan ik er wel meer mee leven. Hoewel het jammer blijft dat ik nu waarschijnlijk het grootste deel vd eerste 100 liedjes mis, en laten dat nou net veel platen zijn waar ik op stem
Of 21 minuten Get Readyquote:Op maandag 30 november 2020 09:54 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga voor 17 minuten In a Gadda de Vida
Vorig jaar was het ongeveer van 54-07 in de piekuren, 56-06 in de daluren en 57-04 in de avond.quote:Op maandag 30 november 2020 09:55 schreef DecoAoreste het volgende:
Meer gepraat tussendoor is nog tot daar aan toe, ik ben vooral bang voor nog meer reclame...
Alles wat een beetje hoog staat draaien ze zo ongeveer wel de lange versie van tegenwoordig.quote:Op maandag 30 november 2020 09:29 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dit vrees ik ook tbh
En dan gaan ze waarschijnlijk wél de volledige albumversie van Purple Rain draaien, want dat doen ze altijd.
Hoe werkt dit? Een uur heeft 60 minutenquote:Op maandag 30 november 2020 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ongeveer van 54-07 in de piekuren, 56-06 in de daluren en 57-04 in de avond.
Ja ik ben ook bang voor meer gepraat tussendoorquote:Op maandag 30 november 2020 10:45 schreef Tussle266 het volgende:
Dat reclameverhaal daar geloof ik niet zo in. Radio2 heeft zich nog altijd gewoon aan die wetgeving voor reclame op de publieke omroep te houden. Waar ik wel in geloof is dat ze veel van die tijd gaan gebruiken om te jengelen over al die thuiscafés. De meeste aanwezigen hier hebben volgens mij sowieso niet zoveel met dat café, maar voor een groot deel van de wereld daarbuiten is dat wel heel belangrijk. Dus dat kan je dan zo opvangen.
En bijna 23 minuten Autobahn natuurlijk.
Mooie lijst! Ik ben het hier bijna helemaal mee eens.quote:Op maandag 30 november 2020 00:59 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen.quote:Op maandag 30 november 2020 10:57 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand een mention voor mij posten of mij quoten als de stemweek begint? Ik vergeet dat altijd.
Dan ben ik het alweer vergeten.quote:
Oehquote:Op maandag 30 november 2020 09:54 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga voor 17 minuten In a Gadda de Vida
Laat de Backstreet Boys dat niet horenquote:Op maandag 30 november 2020 10:57 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand een mention voor mij posten of mij quoten als de stemweek begint? Ik vergeet dat altijd.
wat meer gepraat van Gijs over zijn moeder...quote:Op maandag 30 november 2020 10:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja ik ben ook bang voor meer gepraat tussendoor
What happens in the Top 2000 topic, stays in the Top 2000 topic.quote:Op maandag 30 november 2020 11:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Laat de Backstreet Boys dat niet horen
Gijs' moeder pratend over Gijs zou nog minder ondraaglijk zijn.quote:Op maandag 30 november 2020 11:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
wat meer gepraat van Gijs over zijn moeder...
Mee eens. Ik blijf mijn stokpaardje overigens van stal halen dat het méér dan eigenlijk vreemd is dat niemand de volledige lijst live kan beluisteren. Beter zou zijn: 09:00-24:00 live en dan in de nachtelijke uren een jolig programma met de hoogte- en dieptepunten van de afgelopen dag. Zo kun je nog wat extra dagen vullen ook.quote:Op maandag 30 november 2020 08:56 schreef RedFever007 het volgende:
Slechte keuze! Het leuke van 's ochtends is dat je wakker wordt. Koffie zet, eten en dan begint het echt! Nu wordt het wakker en zijn ze al een paar uur onderweg. Ga er in ieder geval zelf niet voor wakker blijven![]()
Ik vind het wel wat hebben dat het in de nacht ook doorgaat. Er zijn zoveel mensen 's nachts aan het werk of onderweg of gewoon wakker op zolder.quote:Op maandag 30 november 2020 11:09 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mee eens. Ik blijf mijn stokpaardje overigens van stal halen dat het méér dan eigenlijk vreemd is dat niemand de volledige lijst live kan beluisteren. Beter zou zijn: 09:00-24:00 live en dan in de nachtelijke uren een jolig programma met de hoogte- en dieptepunten van de afgelopen dag. Zo kun je nog wat extra dagen vullen ook.
Ja, OK, duhh! Maar NIEMAND kan de lijst dus in zijn geheel live horen. Da's best een merkwaardig gegeven.quote:Op maandag 30 november 2020 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben dat het in de nacht ook doorgaat. Er zijn zoveel mensen 's nachts aan het werk of onderweg of gewoon wakker op zolder.
Wil ik best doen als iemand mij daar bijtijds op wijst.quote:Op maandag 30 november 2020 11:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Kan iemand mij mentionen dat ik @:Mani89 moet mentionen?
Toen ik nog jong en onbezonnen was ging ik vaak 's nachts rondjes rijden hier in de omgeving om hele stukken van de lijst te horen. Dan kwam bijvoorbeeld op dinsdagnacht om 2.23 ineens Zondagmiddag Buitenveldert. Dat was leuk en ook best verwarrend.quote:Op maandag 30 november 2020 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben dat het in de nacht ook doorgaat. Er zijn zoveel mensen 's nachts aan het werk of onderweg of gewoon wakker op zolder.
Misschien kan Mani89 je daar op wijzen?quote:Op maandag 30 november 2020 11:17 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wil ik best doen als iemand mij daar bijtijds op wijst.
quote:Op maandag 30 november 2020 11:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Misschien kan Mani89 je daar op wijzen?
quote:Op maandag 30 november 2020 09:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je posts zijn leuker dan je lijstje
Danny Vera, Disturbed, Piano Man 3 Doors Downquote:Op maandag 30 november 2020 00:59 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 november 2020 00:59 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Reclame gaat over het uur heen (inclusief nieuws), dus het laatste nummer eindigt dan 'ongeveer' om 5 voor (55) en het eerste nummer begint 'ongeveer' om 5 over (05).quote:Op maandag 30 november 2020 10:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe werkt dit? Een uur heeft 60 minuten
Ik vind Roller Coaster en Piano Man allebei wel prima nummers, maar ik zou er nooit op stemmen want ze staan veel te hoogquote:Op maandag 30 november 2020 12:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Danny Vera, Disturbed, Piano Man 3 Doors Down![]()
Nee sorry, vreselijke nummers!
Ik vrees echt dat dat vreselijke roller coaster tot in lengte der jaren in de hoogste regionen blijft staan
Dat is eigenlijk wat ik ook bedoel te zeggenquote:Op maandag 30 november 2020 12:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Roller Coaster en Piano Man allebei wel prima nummers, maar ik zou er nooit op stemmen want ze staan veel te hoog
Yup, ongeveer 2000 plekjes te hoog.quote:Op maandag 30 november 2020 12:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Roller Coaster en Piano Man allebei wel prima nummers, maar ik zou er nooit op stemmen want ze staan veel te hoog
En dan begon het afgelopen 2 jaar nog om 8 uur ook, dus dan was je alsnog te laat.quote:Op maandag 30 november 2020 12:08 schreef Kyran het volgende:
Ik ben trouwens wel blij met 00:00 start, want die 09:00 haalde ik nooit
Nou, ik bedoel maarquote:Op maandag 30 november 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan begon het afgelopen 2 jaar nog om 8 uur ook, dus dan was je alsnog te laat.
Ik kom aan drie liedjes die wél op mijn lijst zouden kunnen komen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt maar twee of drie liedjes die niet op mijn lijst zouden kunnen komen, rest allemaal toppers
Het is ook wel de charme van de lijst dat het in de kerstweek is, wanneer veel mensen veel tijd hebben om te luisteren. Als je al de 20e ofzo begint, is dat voor de eerste dagen niet zo en sowieso zou 11/12 dagen Top 2000 voor mij wel een tikkie langdradig worden.quote:Op maandag 30 november 2020 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Oh zo. Om het dan even naar mijn interpretatie te vertalen heb je overdag 47 minuten muziek en gebabbel, avonduren 50 minuten en zelfs 's nachts maar 53 minuten.quote:Op maandag 30 november 2020 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Reclame gaat over het uur heen (inclusief nieuws), dus het laatste nummer eindigt dan 'ongeveer' om 5 voor (55) en het eerste nummer begint 'ongeveer' om 5 over (05).
Maar dat wisselt nog wel sterk tussen de spitsuren, de daluren overdag en de avond. (En tussen 00 en 06 is er geen reclame)
Spits (7-9 uur en 16-18 uur) ongeveer 47 minuten show idd, rond het middaguur 50 minuten en in de avond 53. Ik zou de nacht op 56 minuten zetten.quote:Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oh zo. Om het dan even naar mijn interpretatie te vertalen heb je overdag 47 minuten muziek en gebabbel, avonduren 50 minuten en zelfs 's nachts maar 53 minuten.
Volgens mij is het 's nachts nog net iets meer hoor, dan is het laatste liedje van het uur op minuut 59 afgelopen, heb je wat jingles en bumpers, heel kort het nieuws en om 3 over het uur beginnen ze weer
Ik begrijp die haat op dit nr echt niet.quote:Op maandag 30 november 2020 12:08 schreef RedFever007 het volgende:
-edit- Disturbed SoS blijft zum kotzen![]()
![]()
Lekker hoorquote:Op maandag 30 november 2020 12:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik begrijp die haat op dit nr echt niet.
Goddelijke stem die zanger. (uiterlijk dan weer om te janken)
Mn lijst klaar
1 Slipknot-Psychosocial
2 Alice Cooper- Poison
3 Limp Bizkit- Break Stuff
4 KoRn- Freak on a leash
5 Nightwish-Ghost love score live@wacken2013
6 Floor Jansen&Henk Poort-Phantom of the opera
7 Disturbed-Sound of silence
8 Nirvana-Heartshaped box
9 Mötley crüe- Kickstart my heart
10 Therapy?-Diane
11 Within Temptation-Ice Queen
12 Nirvana-The man who soled the world
13 Deftones-Shove it (my own summer)
14 Drowning pool-Bodies
15 Slayer- Angel of death
16 Nightwish- Elan
17Volbeat-Sad's man tongue
18 Rammstein- Engel
19 Metallica-master of puppets
20 Nick Cave and the bad seeds- Into my arms
21 The Prodigy-Out of space
22 Smashing pumkins-1979
23 System of a down- Chop Suey!
24 Rammstein- Ich will
25 Soundgarden- Black hole sun
26 Rob Zombie-Dragula
27 AC/DC-Thunderstruck
28 Marilyn Manson-The beautiful people
29 Bush-Glycerine
30 Placebo-The Bitter End
31 Depeche Mode- Enjoy the silence
32 Acda en de munnik- Als het vuur gedoofd is
33 Pearl Jam- Black
34 The Offspring-Self Esteem
35 De staat Witchdoctor
Imho past die stem beter bij hun nu-metal/rock-nummers (ik vind hun Land of Confusion best leukquote:Op maandag 30 november 2020 12:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik begrijp die haat op dit nr echt niet.
Goddelijke stem die zanger. (uiterlijk dan weer om te janken)
Op basis van? Persoonlijke smaak, neem ik aan?quote:Op maandag 30 november 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:
Oh, en zoals ieder jaar ga ik even herhalen dat het schandalig is dat er geen Motley Crue in de lijst staat .....
Zo, dat is ook weer gedaan.
Gewoon wereldwijde fame. Het lijkt er haast op dat ze wereldberoemd zijn, behalve in Nederlandquote:Op maandag 30 november 2020 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op basis van? Persoonlijke smaak, neem ik aan?
Want op basis van Top 40 noteringen of hype in Nederland hoef je m niet te doen, lijkt mij.
Ja dat is ook gewoon zo. Ze zijn zooo GROOT in de USA. Had verwacht dat na de film er wel meer interesse zou zijn hier in Nederland, maar helaas.quote:Op maandag 30 november 2020 13:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon wereldwijde fame. Het lijkt er haast op dat ze wereldberoemd zijn, behalve in Nederland
Ja, had dus ook verwacht dat na "The Dirt" het misschien wel meer zou spelen, maar helaasquote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja dat is ook gewoon zo. Ze zijn zooo GROOT in de USA. Had verwacht dat na de film er wel meer interesse zou zijn hier in Nederland, maar helaas.
Ze zijn live ook echt sensationeel, heb ze in Brussel gezien. Maar ik herhaal mezelf geloof ik, heb dat al wel vaker gezegd.
En wb The greatest show on earth, sorry ik vind Elan een leuker meebler nummer en tactisch gestemd. Meer kans dat die er weer in staat dan The greatest show.
Er is toch geen nieuws om het half uur tijdens de Top 2000?quote:Op maandag 30 november 2020 13:50 schreef Evertjan het volgende:
ben bang dat het juist meer ''praatje-plaatje-praatje-plaatje'' gaat worden. het liefst hoor ik de DJ's zo min mogelijk tijdens de top2000. Net zoals het nieuws om het half uur. Wat daar de toegevoegde waarde van is van de top 2000 snap ik ook niet. Doe het gewoon om het uur/ Al die nieuwslezers beginnen zich ook als een halve sidekick te zien tijdens de top2000
Voor m'n gevoel komt deze discussie elk jaar terugquote:Op maandag 30 november 2020 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is toch geen nieuws om het half uur tijdens de Top 2000?
"Het Top 2000-café heeft weer een bezoekersrecord gebroken" etc. etc.quote:Op maandag 30 november 2020 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is toch geen nieuws om het half uur tijdens de Top 2000?
De wachttijd om het café binnen te komen is maar liefst 1 jaar! Een nieuw record! We roepen iedereen op die vandaag nog wilde komen, om dat niet meer te proberen.quote:Op maandag 30 november 2020 14:07 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
"Het Top 2000-café heeft weer een bezoekersrecord gebroken" etc. etc.
Maar dat wordt 't 'm dit jaar niet.
Lastig jaar voor de nieuwsredactie inderdaad. Die kunnen hun cliché-berichten over de populariteit van het café, een record aantal pintransacties in de winkels, xx miljoen aan vuurwerk dat de lucht ingaat enzo niet recyclen.quote:Op maandag 30 november 2020 14:07 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon 1x per uur (itt reguliere uitzendingen op 2, waar het van 06.00 tot 20.00 elk half uur nieuws is.)quote:Op maandag 30 november 2020 14:07 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Geen Dead Boy's Poem of The Poet and the Pendulum in de stemopties. (En ja ik weet het nieuw album blabla maar ik vind sowieso dat te nieuwe nummers er normaal niet in horen)quote:Op maandag 30 november 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
https://strawpoll.com/rwzfa44vg/r
Wie helpt mij om Shoemaker naar de eerste plaatst te werken
Neequote:Op maandag 30 november 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
https://strawpoll.com/rwzfa44vg/r
Wie helpt mij om Shoemaker naar de eerste plaatst te werken
Het was ook alleen een lijst met nummers van laatste album. Was het er ook niet mee eens, maar die lui zijn koppig.quote:Op maandag 30 november 2020 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen Dead Boy's Poem of The Poet and the Pendulum in de stemopties. (En ja ik weet het nieuw album blabla maar ik vind sowieso dat te nieuwe nummers er normaal niet in horen)
Derhalve niet gestemd.
Ik vind sowieso een nieuwe Nightwish-notering niet nodig, maar ja die eeuwige fanclubstemmen doe je weinig aan. En liever de Nightwish-fanclub dan de Cats fanclub. Maar flopshow als daardoor Duncan Browne of The Carpenters eruit vallen.quote:Op maandag 30 november 2020 14:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het was ook alleen een lijst met nummers van laatste album. Was het er ook niet mee eens, maar die lui zijn koppig.
Of enigma...quote:Op maandag 30 november 2020 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind sowieso een nieuwe Nightwish-notering niet nodig, maar ja die eeuwige fanclubstemmen doe je weinig aan. En liever de Nightwish-fanclub dan de Cats fanclub. Maar flopshow als daardoor Duncan Browne of The Carpenters eruit vallen.
Alsof Love er ooit in komt en dat is voor een niet breed gedragen liedje ook totaal niet nodig. Dan vind ik Mötley Crue nog logischer (en wel een stuk minder om zelf naar te luisteren)quote:Op maandag 30 november 2020 14:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Of enigma...
Of dat daardoor het prachtige Alone again or - Love de lijst misloopt
Je nummer 6quote:Op maandag 30 november 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
1. Nightwish - The Greatest Show on Earth (Live at Wembley)
2. Nightwish - Ghost Love Score (Live at Wacken Open Air)
3. Epica (featuring Floor Jansen) - Sancta Terra (Live from Retrospect show)
4. The Gathering - Strange Machines
5. Pearl Jam - Alive
6. Deep Purple - Child in Time
Dit is hoe ver ik nu ben
100% Soldier On bij de bovenste 50.quote:Op maandag 30 november 2020 15:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gokje naar de hoogste nieuwkomer? Ik zet alvast in op di-rect met soldier on of the weight van ons aller danny
Alsof er alleen maar liedjes in staan die zo breed gedragen worden... dat is echt flauwekul.quote:Op maandag 30 november 2020 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof Love er ooit in komt en dat is voor een niet breed gedragen liedje ook totaal niet nodig. Dan vind ik Mötley Crue nog logischer (en wel een stuk minder om zelf naar te luisteren)
Door de wind zal het ook wel goed gaan doen.quote:Op maandag 30 november 2020 15:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gokje naar de hoogste nieuwkomer? Ik zet alvast in op di-rect met soldier on of the weight van ons aller danny
Namen en rugnummers?quote:Op maandag 30 november 2020 15:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Alsof er alleen maar liedjes in staan die zo breed gedragen worden... dat is echt flauwekul.
Slayer... staat er alleen maar in door de fanclub en zo zijn er meer natuurlijk...quote:
Nou, informeer de Love fanclub maar zou ik zeggen.quote:Op maandag 30 november 2020 15:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Slayer... staat er alleen maar in door de fanclub en zo zijn er meer natuurlijk...
Nee dat doe ik niet.quote:Op maandag 30 november 2020 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou, informeer de Love fanclub maar zou ik zeggen.
Misschien omdat Love toch net effe wat minder breed gedragen wordt dan Slayer.quote:
ja joh dat is reden..quote:Op maandag 30 november 2020 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien omdat Love toch net effe wat minder breed gedragen wordt dan Slayer.
Je snapt heus wel wat ik bedoel joh. Ik vind Love ook 10x mooier dan Slayer, maar het is vox populi en dat er een grotere Slayerfanclub is dan een Lovefanclub weet jij ook wel. Dat het allebei geen top 40 muziek is klopt zeker, maar Slayer hoor je nog wel eens op de radio (hoe beperkt ook) en is toch wel een gekende metalband, terwijl Love echt een van de kleinere in hun genre is...quote:
Love past beter bij radio 2 dan Slayer... maar even los ervan: hoe kansloos ook.. ik ga op Love stemmen.quote:Op maandag 30 november 2020 16:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je snapt heus wel wat ik bedoel joh. Ik vind Love ook 10x mooier dan Slayer, maar het is vox populi en dat er een grotere Slayerfanclub is dan een Lovefanclub weet jij ook wel. Dat het allebei geen top 40 muziek is klopt zeker, maar Slayer hoor je nog wel eens op de radio (hoe beperkt ook) en is toch wel een gekende metalband, terwijl Love echt een van de kleinere in hun genre is...
Daar staat Instant Street ook op 41 en die staat ook niet in de Top 2000. Dat zegt niet alles, is natuurlijk een heel beperkt stempubliek.quote:Op maandag 30 november 2020 16:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Love past beter bij radio 2 dan Slayer... maar even los ervan: hoe kansloos ook.. ik ga op Love stemmen.
Die overigens wel dik in de V500 stond en Slayer was daar niet te bekennen.
Niet dat dat altijd een pre is trouwens
Is een beetje vergeten liedje en ik probeer in elk geval dat aspect te veranderen.quote:Op maandag 30 november 2020 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar staat Instant Street ook op 41 en die staat ook niet in de Top 2000. Dat zegt niet alles, is natuurlijk een heel beperkt stempubliek.
Ik zeg niet dat ik Alone Again Or geen mooi liedje vind - ik denk dat ik hem beter vind dan de helft wat in de lijst staat. Alleen verbaast het me totaal niet dat het er niet in staat.
Impossible is ook een goeie kanshebber. Wordt heel erg gepusht door de dj's in ieder gevalquote:Op maandag 30 november 2020 15:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zou er genoeg bierpromotie zijn gedaan voor Time of the Season?quote:Op maandag 30 november 2020 16:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Is een beetje vergeten liedje en ik probeer in elk geval dat aspect te veranderen.
Maar een grote actie? Nee... dan moet ie maar eens bij een commercial gebruikt worden. Dan maak je wel serieus kans.
quote:Op maandag 30 november 2020 12:59 schreef peaceman het volgende:
Ik snap die voorliefde voor Pearl Jam niet zo.
Ik ga voor Door de wind van Miss Montrealquote:Op maandag 30 november 2020 15:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Normaal die of Impossible. Soldier On ook met een halve kans, werd ook nog even lekker gepushed in de quiz.quote:Op maandag 30 november 2020 16:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik ga voor Door de wind van Miss Montreal
Er komen nog 3 quizavondenquote:Op maandag 30 november 2020 16:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Normaal die of Impossible. Soldier On ook met een halve kans, werd ook nog even lekker gepushed in de quiz.
Ik wist niet dat Normaal ook de nummers 'Impossible' en 'Die' heeft gemaakt.quote:Op maandag 30 november 2020 16:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Normaal die of Impossible. Soldier On ook met een halve kans, werd ook nog even lekker gepushed in de quiz.
Dan is de stembus al geslotenquote:Op maandag 30 november 2020 16:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er komen nog 3 quizavonden
Waarvan overigens maar 1 in de stemweek en dan ook nog tegen het eind
Ik had tot de quiz van gisteren ook nog totaal geen idee hoe Soldier On klonk. Tot ze het lieten horen en bleek dat ik het nummer waarschijnlijk al tientallen keren gehoord hebquote:Op maandag 30 november 2020 16:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dan is de stembus al gesloten
En van wie is Impossible? Heb ik nog niet gehoord denk ik
Waren jullie gelukkig in de jaren negentig? Geen twijfels? Nooit gedumpt? Lekker aan het hakken op Charlie Elstak en de Mental Animals?quote:
Ik heb zelf ook weinig met Pearl Jam, maar ik heb dan ook maar pak 'm beet maar zes maanden van de jaren negentig meegemaakt.quote:Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Waren jullie gelukkig in de jaren negentig? Geen twijfels? Nooit gedumpt? Lekker aan het hakken op Charlie Elstak en de Mental Animals?
Laten we het hopen!quote:Op maandag 30 november 2020 16:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Zou er genoeg bierpromotie zijn gedaan voor Time of the Season?
Heerlijk, dat wordt genieten. Waarschijnlijk wordt het dan wel midden in de nacht gedraaidquote:Op maandag 30 november 2020 08:32 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kijk nu vooral uit naar 22.43 lang Autobahn.
Waren jullie gelukkig in de jaren negentig?quote:Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Waren jullie gelukkig in de jaren negentig? Geen twijfels? Nooit gedumpt? Lekker aan het hakken op Charlie Elstak en de Mental Animals?
Yup, terwijl Is everybody going crazy veel leuker is.quote:Op maandag 30 november 2020 16:18 schreef ok01 het volgende:
[..]
Impossible is ook een goeie kanshebber. Wordt heel erg gepusht door de dj's in ieder geval
Mijn nineties waren vooral gangsta rap en hardcore ja, moest toen niets van bands als Pearl Jam of Nirvana enzo hebben. Ben het later wat meer gaan waarderen en Just Breath van Pearl Jam heb ik er nu wel standaard in denk ik. Maar ik ken nog steeds vrij weinig van ze.quote:Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2020 17:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn nineties waren vooral gangsta rap
Nah díe gaat er uit vallen dit jaar.quote:Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef Dagoduck het volgende:
Wat lees ik nou, krijgen we eindelijk de lange versie van In a Gadda Da Vida?
Vorig jaar nog gestegen.quote:Op maandag 30 november 2020 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nah díe gaat er uit vallen dit jaar.
Ik ook. En Elly & Rikkertquote:Op maandag 30 november 2020 17:13 schreef hhh38 het volgende:
Ik luisterde in de Jaren '90 vooral de Sinterklaas en Kerst CDs van Bert en Ernie
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 30 november 2020 17:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Yup, terwijl Is everybody going crazy veel leuker is.
Bij deze ga ik er op stemmenquote:Op maandag 30 november 2020 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nah díe gaat er uit vallen dit jaar.
Jij bent meer van Nederlandstalig toch?quote:
Zo ongeveer. Ik kan me geen enkel liedje van Elly & Rikkert herinneren, dus heeft het gelukkig niet veel indruk gemaaktquote:
Mijn zusje zat in een koor onder leiding van de dochter van Arie van der Veer (EO, je weet zelluf).quote:
Van de jaren 80 wel?quote:Op maandag 30 november 2020 18:30 schreef cafca het volgende:
Ik kan me niet zo heel veel herinneren van de jaren 90
Nah het mythische komt ook omdat het achter elkaar doorgaat. Al werkt dat beter als er ook een cafe met mensen is tot diep in de nacht. Maar ik vind het niet erg om niet de hele lijst te kunnen horen, als ik maar niet elk jaar dezelfde liedjes mis (dat is voor nummers in de laatste nacht waarschijnlijk wel zo, maar dat is dan maar zo).quote:Op maandag 30 november 2020 18:50 schreef TLC het volgende:
Waarom doen ze t niet zoals bij de Evergreen lijst ? van 6 uur s'morgens tot 8 uur s'avonds en dat dan 2 weken
quote:Op maandag 30 november 2020 18:46 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Bert en Ernie (en hun platen) overstijgt leeftijden en generaties.
Geen ruzie in de auto
Dan liever Alles Geprobeerd in liveuitvoering. Verder is Westbroek een volslagen klapmongool gewordenquote:Op maandag 30 november 2020 18:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij bent meer van Nederlandstalig toch?
Dat mythische was ook al voordat er een café was.quote:Op maandag 30 november 2020 18:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nah het mythische komt ook omdat het achter elkaar doorgaat. Al werkt dat beter als er ook een cafe met mensen is tot diep in de nacht. Maar ik vind het niet erg om niet de hele lijst te kunnen horen, als ik maar niet elk jaar dezelfde liedjes mis (dat is voor nummers in de laatste nacht waarschijnlijk wel zo, maar dat is dan maar zo).
Ze zeiden dat Blink182 een nieuwe zanger heeft sinds 2015, dat is niet zo.quote:Op zondag 29 november 2020 21:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En er zat volgens mij ook een fout in, maar die ben ik vergeten
Weet ik, ik zeg alleen dat het cafe er nog meer aan bijdraagtquote:Op maandag 30 november 2020 18:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat mythische was ook al voordat er een café was.
Van wie? Kanye?quote:Op maandag 30 november 2020 18:58 schreef Olga het volgende:
Ik ben er dit jaar ook weer bij. Volgende nutteloze poging om runaway er weer in te krijgen
Dat kan zijn, maar met het goede doel heeft ie genoeg moois gemaakt.quote:Op maandag 30 november 2020 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dan liever Alles Geprobeerd in liveuitvoering. Verder is Westbroek een volslagen klapmongool geworden
Ja, Travelling Wilburies kwamen nog wel langs in de quiz. Een gemiste kans om Del Shannon even te noemenquote:Op maandag 30 november 2020 18:58 schreef Olga het volgende:
Ik ben er dit jaar ook weer bij. Volgende nutteloze poging om runaway er weer in te krijgen
of het origineel van Bon Joviquote:Op maandag 30 november 2020 19:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, Travelling Wilburies kwamen nog wel langs in de quiz. Een gemiste kans om Del Shannon even te noemen
quote:Op maandag 30 november 2020 19:05 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
of het origineel van Bon Jovi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |