Afgelopen jaren hebben twee verschillende nummers van Nick in de keuzelijst gestaan als het goed is. Ik weet alleen even niet meer welke, volgens mij Northern Sky...quote:Op woensdag 25 november 2020 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Staat Nick Drake eigenlijk in de keuzelijst?
Ben bang dat dhr Drake niet bekend genoeg is en zelfs als ie bekend genoeg zou zijn denk ik dat ie het spreidingsprobleem heeft. Ik denk dat een hoop mensen zich afvragen waarom er ineens de naam Nick voor die rapper staat.quote:Op woensdag 25 november 2020 20:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Afgelopen jaren hebben twee verschillende nummers van Nick in de keuzelijst gestaan als het goed is. Ik weet alleen even niet meer welke, volgens mij Northern Sky...
Wordt wel eens tijd dat ie erin komt.
Mooi overzicht, dat ga ik eens rustig doorspittenquote:Op maandag 23 november 2020 16:56 schreef Cassa95 het volgende:
De Top 2000, de keuzelijst en andere landelijke allertijdenlijsten
Zie het volledige artikel en overzicht van de missers in de lijst der lijsten: https://caschart.blogspot.com/2020/11/top2000-keuzelijst-andere-allertijdenlijsten.html
Ik hoop op 505quote:Op woensdag 25 november 2020 21:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mooi overzicht, dat ga ik eens rustig doorspitten![]()
Ben benieuwd of we dit jaar nog hoge noteringen / oude winnaars van de Snob 2000 van 2019 terugzien op de keuzelijst, zoals Rebellion (Lies), Exit Music en Arriving Somewhere but Not Here
En welk nummer wil je dan op die positie?quote:
1999quote:Op woensdag 25 november 2020 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En welk nummer wil je dan op die positie?
Ik heb overigens die 505-adoratie nooit zo begrepen. Doe mij maar Brianstorm.quote:
Ja, 105 plaatsen winst in de lijst waar we afgelopen weekend nog naar luisterde had ik ook totaal niet zien aankomen (maar ben er wel zeer content meequote:Op woensdag 25 november 2020 21:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben bang dat dhr Drake niet bekend genoeg is en zelfs als ie bekend genoeg zou zijn denk ik dat ie het spreidingsprobleem heeft. Ik denk dat een hoop mensen zich afvragen waarom er ineens de naam Nick voor die rapper staat.
Dat hij in die ene lijst dit jaar zo hoog stond met The Day Is Done vond ik dan ook een grote verrassing.
Is op zich wel opvallend dat 505 al jaren het best scorende nummer van de Aapjes in de Tijdloze 100 van Studio Brussel (nog voor I Bet You Look Good on the Dancefloor), maar dat het in Nederlandse allertijdenlijsten altijd om andere AM nummers draait.quote:
Op zich stond hij in de top 50 in de 3fm lijst dus het is ook hier wel een gedragen plaat, alleen niet in de keuzelijst van Radio 2(?)quote:Op woensdag 25 november 2020 21:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Is op zich wel opvallend dat 505 al jaren het best scorende nummer van de Aapjes in de Tijdloze 100 van Studio Brussel (nog voor I Bet You Look Good on the Dancefloor), maar dat het in Nederlandse allertijdenlijsten altijd om andere AM nummers draait.
Volgens mij waren de drie in de keuzelijst vorig jaar I Bet You Look Good On The Dancefloor, Fluorescent Adolescent en When The Sun Goes Down.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op zich stond hij in de top 50 in de 3fm lijst dus het is ook hier wel een gedragen plaat, alleen niet in de keuzelijst van Radio 2(?)
Do I Wanna Know sowieso ook welquote:Op woensdag 25 november 2020 21:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de drie in de keuzelijst vorig jaar I Bet You Look Good On The Dancefloor, Fluorescent Adolescent en When The Sun Goes Down.
Ohja tuurlijkquote:Op woensdag 25 november 2020 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Do I Wanna Know sowieso ook wel
Liever 25x Arctic Monkeys dan 25x Coldplayquote:Op woensdag 25 november 2020 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens vind ik 4 noteringen voor Arctic Monkeys wel een prima afspiegeling, blijft toch een beetje een overhyped bandje als je het mij vraagt. Ze zeiden het zelf op het begin al.
Ik heb persoonlijk ook liever 20x My Bloody Valentine dan 20x Blof, maar ik weet niet of dat een eerlijke afspiegeling is.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Liever 25x Arctic Monkeys dan 25x Coldplay
Vergeleken met de twee noteringen voor Tame Impala, de ene notering voor Arcade Fire en de nul noteringen voor bijv. The National, Bon Iver, Sufjan Stevens, Interpol, LCD Soundsystem, dEUS, Band of Horses, Tool en Wilco doen Arctic Monkeys het eigenlijk wel wat te goed ja. Zal er zelf niet snel over klagen, want vind alleen de laatste plaat wat minder. Een en ander zal zijn getriggerd door de keuzelijst waar vanaf 2014 opeens meerdere AM nummers op kwamen te staan.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens vind ik 4 noteringen voor Arctic Monkeys wel een prima afspiegeling, blijft toch een beetje een overhyped bandje als je het mij vraagt. Ze zeiden het zelf op het begin al.
Wat hoog staat in de alternatieve lijstjes is natuurlijk ook niet allemaal even toegankelijk voor het grote publiek. Denk dat je blij moet zijn met iedere notering.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vergeleken met de twee noteringen voor Tame Impala, de ene notering voor Arcade Fire en de nul noteringen voor bijv. The National, Bon Iver, Sufjan Stevens, Interpol, LCD Soundsystem, dEUS, Band of Horses, Tool en Wilco doen Arctic Monkeys het eigenlijk wel wat te goed ja. Zal er zelf niet snel over klagen, want vind alleen de laatste plaat wat minder. Een en ander zal zijn getriggerd door de keuzelijst waar vanaf 2014 opeens meerdere AM nummers op kwamen te staan.
The War on Drugs en The Smashing Pumpkins vind ik nu in verhouding ook teveel nummers in de T2000 hebben (beiden 4), als je het afzet tegen hoe andere grote alternatieve bands presteren.
Van die namen geef ik alleen Tool, Sufjan (specifiek Chicago), BoH en The National een kans. dEUS misschien omdat het Belgen zijn, maar Hotellounge heeft er wel eens ingestaan en is er ook alweer uitquote:Op woensdag 25 november 2020 21:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat hoog staat in de alternatieve lijstjes is natuurlijk ook niet allemaal even toegankelijk voor het grote publiek. Denk dat je blij moet zijn met iedere notering.
Smashing Pumpkins hebben wel een veelzijdig oeuvre met 2 klassieke platen, ik zou zeggen dat 3 voldoet voor hen.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vergeleken met de twee noteringen voor Tame Impala, de ene notering voor Arcade Fire en de nul noteringen voor bijv. The National, Bon Iver, Sufjan Stevens, Interpol, LCD Soundsystem, dEUS, Band of Horses, Tool en Wilco doen Arctic Monkeys het eigenlijk wel wat te goed ja. Zal er zelf niet snel over klagen, want vind alleen de laatste plaat wat minder. Een en ander zal zijn getriggerd door de keuzelijst waar vanaf 2014 opeens meerdere AM nummers op kwamen te staan.
The War on Drugs en The Smashing Pumpkins vind ik nu in verhouding ook teveel nummers in de T2000 hebben (beiden 4), als je het afzet tegen hoe andere grote alternatieve bands presteren.
Band Of Horses toch ook alleen met The Funeral lijkt me?quote:Op woensdag 25 november 2020 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van die namen geef ik alleen Tool, Sufjan (specifiek Chicago), BoH en The National een kans. dEUS misschien omdat het Belgen zijn, maar Hotellounge heeft er wel eens ingestaan en is er ook alweer uit
Vorig jaar driemaal, volgens mij ook de reden waarom geen een het haalt. Al is er dit jaar wel wat meer aandacht.quote:Op woensdag 25 november 2020 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Staat Nick Drake eigenlijk in de keuzelijst?
Ding is wel dat bands als Tame Impala en Arctic Monkeys een breder draagvlak hebben dan alle anderen die je hier opnoemt. Zeker onder jongeren - je ziet ook vaak Arctic Monkeys-platen bij jongerenzaken als Urban Outfitters, dat zie ik platen van Band of Horses nog niet zo snel doen.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik deze bands alleen in de playlists van 3fm zien opduiken, radio 2 draait ze eigenlijk (bijna) nooit. Editors was hetzelfde, tot ze op Pinkpop hadden gestaan en Papillon ineens zonder één minuut airtime op Radio 2 de lijst haalde. Heerlijk die verblufte Bert Kranenbarg: "ehm dit is eh nieuw, dit zijn eh de editors en ze komen uit Engeland, Papillon." Sindsdien is het al iets beter qua airtime, je hebt voor die bands iemand nodig die het veel draait of gewoon een festival dat veel mensen zich herinneren.quote:the National, Bon Iver, Sufjan Stevens, Interpol, LCD Soundsystem, dEUS, Band of Horses, Tool en Wilco
2014 was een prachtig jaar toen er vanuit DJ-oogpunt allerlei vage meuk in de lijst kwam.quote:Op donderdag 26 november 2020 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik deze bands alleen in de playlists van 3fm zien opduiken, radio 2 draait ze eigenlijk (bijna) nooit. Editors was hetzelfde, tot ze op Pinkpop hadden gestaan en Papillon ineens zonder één minuut airtime op Radio 2 de lijst haalde. Heerlijk die verblufte Bert Kranenbarg: "ehm dit is eh nieuw, dit zijn eh de editors en ze komen uit Engeland, Papillon." Sindsdien is het al iets beter qua airtime, je hebt voor die bands iemand nodig die het veel draait of gewoon een festival dat veel mensen zich herinneren.
Hier zitten een hoop noteringen bij die ik liever zou zien dan weer een volledig inwisselbare skyradio-plaat van Maroon 5 of Jason Mraz. Of de zoveelste Blof- of Queen-notering extra.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Misschien waren ze tot die tijd van Radio 2 gebanned? Tegen 2016 was de oude garde van Radio 2 grotendeels al naar 5 verhuisd.quote:Op donderdag 26 november 2020 11:27 schreef Idisrom het volgende:
Weet iemand nog wat de reden was, dat de Sex Pistols plotseling vanaf 2016 met twee nummers in de lijst staan?
Ik bedoel meer in de zin van, waarom in de jaren daarvoor nooit.
Mja, er zijn alleen pittig weinig festivals/concerten geweest dit jaar.quote:Op donderdag 26 november 2020 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik deze bands alleen in de playlists van 3fm zien opduiken, radio 2 draait ze eigenlijk (bijna) nooit. Editors was hetzelfde, tot ze op Pinkpop hadden gestaan en Papillon ineens zonder één minuut airtime op Radio 2 de lijst haalde. Heerlijk die verblufte Bert Kranenbarg: "ehm dit is eh nieuw, dit zijn eh de editors en ze komen uit Engeland, Papillon." Sindsdien is het al iets beter qua airtime, je hebt voor die bands iemand nodig die het veel draait of gewoon een festival dat veel mensen zich herinneren.
Wat dat betreft is het fijn dat Annemieke nu op Radio 2 zit en zeer regelmatig deze bands draait, waardoor ze ook in andere programma's weer wat vaker voorbij komen en niet meer onbekend zijn.quote:Op donderdag 26 november 2020 10:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Yup, ik ben ertoe geneigd om dit in de vrije keuze te zettenquote:Op donderdag 26 november 2020 11:58 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mja, er zijn alleen pittig weinig festivals/concerten geweest dit jaar.
Ik stem wellicht hier op:quote:Op donderdag 26 november 2020 12:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
Yup, ik ben ertoe geneigd om dit in de vrije keuze te zetten
Hoezo?quote:Op donderdag 26 november 2020 16:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij noteren Homeward Bound alvast als enorme stijger voor de Top 2000 van 2020.
Nick en Simon.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoezo?
Prima nummer overigens, dus niets mis mee
Prima, als dat betekent dat de N&S stemmen allemaal naar S&G gaanquote:Op donderdag 26 november 2020 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nick en Simon.
In de evergreen ook hard gestegen.
Ik zie Nick en Simon door hun grote exposure dit jaar ook wel stijgen.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima, als dat betekent dat de N&S stemmen allemaal naar S&G gaan
Dank je, ik dacht nu dat Simon of Garfunkel dood isquote:Op donderdag 26 november 2020 16:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij noteren Homeward Bound alvast als enorme stijger voor de Top 2000 van 2020.
Ohja, tuurlijk.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nick en Simon.
quote:Op donderdag 26 november 2020 17:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima, als dat betekent dat de N&S stemmen allemaal naar S&G gaan
Ik dacht dat het op Thierry sloegquote:Op donderdag 26 november 2020 17:53 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dank je, ik dacht nu dat Simon of Garfunkel dood is
Ik dacht allebeiquote:Op donderdag 26 november 2020 17:53 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dank je, ik dacht nu dat Simon of Garfunkel dood is
quote:Op donderdag 26 november 2020 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nick en Simon.
Of Thierry Baudet?quote:Op donderdag 26 november 2020 17:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik dacht dat het op Thierry sloeg
Ik ben afgelopen jaar Bløf gaan waarderen, pls spaar mequote:Op donderdag 26 november 2020 11:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hier zitten een hoop noteringen bij die ik liever zou zien dan weer een volledig inwisselbare skyradio-plaat van Maroon 5 of Jason Mraz. Of de zoveelste Blof- of Queen-notering extra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |