abonnement Unibet Coolblue
pi_196170879
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196170888
Ook merkwaardig:

FOK! in september: het kabinet snapt niets van exponentiële stijging!

FOK! in november: wow, wat daalt dit hard!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:21:41 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_196170889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toch nog een forse stijging in aantal doden.
Omdat het wel even kan duren voor een patiënt dood is. Dat effect zie je pas later terug.

Het is vooral positief dat het aantal meldingen ook terug komt in het aantal ziekenhuisopnames. Terwijl daar ook een vertraging op zit die overigens bij de IC nog groter is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:22:05 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196170898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn ze al drie weken weer naar school. En dat was voor/tijdens de herfstvakantie nog het epicentrum van Nederland.
dit is een pre kerstvakantie dipje, alleen er aan denken is al voldoende voor die kinderen
  Redactie Frontpage dinsdag 10 november 2020 @ 15:22:18 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196170906
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196170910
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Probleem is ook wel een beetje dat een hoop van die commerciële teststraten zich niet echt lekker aan de meldingsplicht houden, zal ook niet echt meehelpen.
Dat zorgt er eerder voor dat de daling die we nu zien misschien in werkelijkheid nog wel sneller gaat. Immers, eerst was er een wachttijd voor GGD-testen, oftewel een duidelijke extra reden om commercieel te testen. Toen lagen de besmettingen waarschijnlijk nog een stuk hoger dan we in de statistieken zagen. Later waren de wachtlijsten weggewerkt en kan je een verschuiving van commerciële testen naar GGD-testen verwachten. Dan zie je dus een groter gedeelte van mogelijke besmettingen terug in de cijfers. Ik heb zelfs een donkerbruin vermoeden dat dit de reden is waarom de daling nu zo snel gaat: er was al een daling in de daadwerkelijke besmettingen, maar de cijfers bleven nog even hoog omdat er een verschuiving plaatsvond van commercieel naar GGD.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:22:41 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196170911
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nu gaan mensen roepen dat die twee weken extra maatregelen niet hadden gehoeven.
Die hadden ook niet gehoeven (totaal niet in proportie met de gevolgen/het aantal besmettingen binnen die sectoren), maar dat riepen we al voordat ze werden aangekondigd. Dat waren ook gewoon symboolmaatregelen. Zelfs Rutte kon onder druk niet uitleggen waarom ze die maatregelen genomen hebben. Puur gedaan om te laten zien ''dat ze wat doen''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196170914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook merkwaardig:

FOK! in september: het kabinet snapt niets van exponentiële stijging!

FOK! in november: wow, wat daalt dit hard!
Haha, ja, ik ben zelf ook verbaasd dat het zo hard daalt. Deels omdat het in de landen om ons heen niet goed gaat en ook omdat ik niet verwacht had dat de R nu zo laag zou zijn.
pi_196170915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
Ervan uitgaande dat er simpelweg minder mensen met klachten zijn lijkt me dat alleen maar een goede ontwikkeling.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196170921
Almelo weer bovenin, geen idee wat we hier anders doen. Zeker nu Rotterdam zo gedaald is. Al klopt van die 13 besmettingen gisteren natuurlijk helemaal niets.
pi_196170940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In de podcast De Stemming laatst zeiden ze het wel aardig: het RIVM kan niet modelleren op het gegeven dat niemand zich aan de maatregelen gaat houden. Uiteraard heb je een bandbreedte (ook het RIVM snapt dat 100% compliance te hoopvol is), maar het slaat nergens op om bij voorbaat al te gaan rekenen met 30% compliance. Het is vervolgens aan het kabinet om er ook voor te zorgen dat die compliance er wel komt.

Tegelijkertijd kwam die compliance er pas zodra de ziekenhuizen vol beginnen te lopen, en dat was dus ten tijde van het oktoberpakket.
Waarom vind je dat de RIVM niet moet rekenen met een percentage compliance? Lijkt me dat ze dat sowieso al wel doen. Als iedereen zich altijd aan de anderhalve meter houdt zit de R vrij snel ongeveer op 0 natuurlijk :P.
pi_196170946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
Minder mensen met klachten, zolang het aantal ziekenhuisopnames ook daalt is er niks aan de hand. Als het aantal testen daalt en daardoor ook het aantal besmettingen maar het aantal ziekenhuisopnames neemt toe...dan gaat er wel iets fout.
pi_196170954
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef BillDauterive het volgende:
Deels omdat het in de landen om ons heen niet goed gaat en ook omdat ik niet verwacht had dat de R nu zo laag zou zijn.
Het toont wel aan dat mensen zich beter aan de maatregelen zijn gaan houden (al dan niet gedwongen). Al het geroep over 'enorme drukte' hier en in de media ten spijt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196170960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:18 schreef Mammietje het volgende:
@:Momo
@:_serial_
Bedankt weer voor de mooie overzichtjes! Ik waardeer ze zeer. ^O^
Eensch.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196170962
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die hadden ook niet gehoeven (totaal niet in proportie met de gevolgen/het aantal besmettingen binnen die sectoren), maar dat riepen we al voordat ze werden aangekondigd. Dat waren ook gewoon symboolmaatregelen. Zelfs Rutte kon onder druk niet uitleggen waarom ze die maatregelen genomen hebben. Puur gedaan om te laten zien ''dat ze wat doen''.
Hun reden was dat je dan een week eerder kon stoppen met de maatregelen die toen golden. Maar ik was ook kritisch, moet ik toegeven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:25:33 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196170963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
testen om het testen is niet nodig toch @Elan ?
pi_196170967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waarom vind je dat de RIVM niet moet rekenen met een percentage compliance? Lijkt me dat ze dat sowieso al wel doen.
Niet met 30%, dat lijkt mij veel te laag. Hoeveel nut heeft het om het effect van een maatregel uit te rekenen als je er bij voorbaat al vanuit gaat een overweldigende meerderheid zich er niet aan houdt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196170972
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:20 schreef Cue_ het volgende:
Twente gaat nog steeds slecht ;(
Vijfde na acht wedstrijden, noem het maar slecht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:26:48 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196170986
Maar de daling is nagenoeg gestopt op dit moment, dit zijn echt geen goede cijfers te noemen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196170993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
Je moet niet naar cijfers in isolatie kijken. Dit zou een probleem zijn als het percentage positief zou stijgen. Dit is echter niet het geval: een daling van 16.6% naar 14.5% (nog steeds te hoog overigens).
pi_196170995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:26 schreef zalkc het volgende:
Maar de daling is nagenoeg gestopt op dit moment, dit zijn echt geen goede cijfers te noemen.
Jezus meen je dit
pi_196171005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:26 schreef zalkc het volgende:
Maar de daling is nagenoeg gestopt op dit moment, dit zijn echt geen goede cijfers te noemen.
Er is nog geen enkele indicatie van een stabilisering van de daling.

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171021
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:13 schreef OProg het volgende:
Dat gaat gewoon niet kunnen omdat we in Nederland op geen enkele formele of juridische basis een verschil kunnen maken tussen de twee.
Waarom niet? De ondernemingen staan met een sbi-code geregistreerd bij de KvK:

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:29:17 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196171028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:27 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Jezus meen je dit
We zitten nog lang niet op een aanvaardbaar niveau, en in dit tempo van 6 per dag minder gaat het nog een jaar duren
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196171029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het toont wel aan dat mensen zich beter aan de maatregelen zijn gaan houden (al dan niet gedwongen). Al het geroep over 'enorme drukte' hier en in de media ten spijt.
Ja, in mijn omgeving merk ik ook dat men zich er ineens een stuk beter aan ging houden. Zou het komen omdat we de grens van 10.000 besmettingen gepasseerd waren? Is het sluiten van de horeca misschien wel de effectiefste manier geweest om de besmettingen terug te krijgen? Dat zou wel heel zuur zijn voor de horeca, want dan gaan zij bij een nieuwe golf weer als eerste dicht.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:30:20 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196171046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

We zitten nog lang niet op een aanvaardbaar niveau, en in dit tempo van 6 per dag minder gaat het nog een jaar duren
Er zijn ook dagen met dalingen van 500-1000. Je kan ook overdrijven zeg.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:30:21 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196171047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Wel forse daling in afgenomen tests :{

Week 43: 321.379
Week 44: 293.867
Week 45: 243.341* (volgende week pas duidelijk na correcties)
Dat lijkt me een goed teken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:30:58 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196171058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

We zitten nog lang niet op een aanvaardbaar niveau, en in dit tempo van 6 per dag minder gaat het nog een jaar duren
:')

Zucht....
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196171079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet met 30%, dat lijkt mij veel te laag. Hoeveel nut heeft het om het effect van een maatregel uit te rekenen als je er bij voorbaat al vanuit gaat een overweldigende meerderheid zich er niet aan houdt?
Ah zo. Tja, het lijkt me eigenlijk wel nuttig als je een inschatting maakt van hoeveel mensen zich eraan houden. Daar moet je de maatregelen ook wel op afstemmen imo. Anders heb je vrij weinig aan dergelijke modellering.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:33:58 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196171117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hun reden was dat je dan een week eerder kon stoppen met de maatregelen die toen golden. Maar ik was ook kritisch, moet ik toegeven.
Las gister op verschillende sites dat er gelekt was vanuit het kabinet dat Rutte dit pakket enkel aankondigde, omdat hij het gevoel had dat hij ''iets'' moest doen. Veel mensen accepteren dat gewoon zolang ze het verbergen met termen als ''reisbewegingen'' e.d., maar toen er werd doorgevraagd wat hij er precies van verwachtte viel hij blijkbaar stil. Toen er door journalisten aan hem gevraagd werd waarom hij dan de winkels niet dicht wou gooien, gezien dat veel meer reisbewegingen zijn, draaide hij daar ook gewoon om heen. Bepaalde ministers die het niet zien zitten om scholen te sluiten, bepaalde ministers willen niet dat de detailhanden sluit, dus dit kwam er uit om toch de impressie te wekken dat ze wat deden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196171125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ah zo. Tja, het lijkt me eigenlijk wel nuttig als je een inschatting maakt van hoeveel mensen zich eraan houden. Daar moet je de maatregelen ook wel op afstemmen imo. Anders heb je vrij weinig aan dergelijke modellering.
Volgens mij rekent het RIVM dit wel uit, en die modellen presenteren ze aan het kabinet (en/of het OMT). Vervolgens is het aan de beleidsmakers een inschatting te maken welke lijn ze het meest waarschijnlijk achten o.b.v. de verwachte compliance. Die modellen zijn in heel veel opzichten gewoon droge statistiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171145
Misschien al gemeld:
quote:
Brazil suspends trials of China's Sinovac coronavirus vaccine, citing 'serious adverse event'

Brazil's health regulator has suspended trials of a Chinese-developed Covid-19 vaccine following a "serious adverse event" involving a volunteer recipient, according to sources cited by CNN's affiliate, CNN Brasil.
Chinese drugmaker Sinovac Biotech began Phase 3 trials of its CoronaVac in collaboration with the Brazilian Butantan Institute in Sao Paulo in late July, with an aim to recruit 130,000 volunteers. Phase 3 trials represent the final and most important testing stage before regulatory approval is sought.
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html

quote:
Brazil’s Butantan Institute, a research center that has been developing the vaccine alongside Sinovac, said it was surprised by the move, The Wall Street Journal reported.

The director of the institute, Dimas Covas, said one volunteer had died, but the death was not related to the vaccine trials, the Journal noted.
https://thehill.com/polic(...)vaccine-after-severe
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196171146
De daling lijkt grofweg net zo hard te verlopen als de stijging daarvoor:
(alles na de eerste paar dagen van november is nog incompleet en moet je negeren)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171171
Urk is al dagen felrood. Hoe zou dat nou komen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196171200
Top 10 gemeenten met hoogste aantal nieuw gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen:

Gemeente (Veiligheidsregio) | aantal positieve testen in 7 dagen * (100.000 inwoners / daadwerkelijk aantal inwoners) = uitkomst
Urk (Flevoland) | 124 * (100.000 / 21.135) = 586.70
Hilvarenbeek (Midden- en West-Brabant) | 83 * (100.000 / 15.514) = 535.00
Wierden (Twente) | 130 * (100.000 / 24.440) = 531.91
Rucphen (Midden- en West-Brabant) | 113 * (100.000 / 22.873) = 494.03
Dongen (Midden- en West-Brabant) | 124 * (100.000 / 26.226) = 472.81
Almelo (Twente) | 345 * (100.000 / 73.080) = 472.09
Sluis (Zeeland) | 107 * (100.000 / 23.173) = 461.74
Twenterand (Twente) | 155 * (100.000 / 33.729) = 459.55
Schiedam (Rotterdam-Rijnmond) | 353 * (100.000 / 78.739) = 448.32
Loon op Zand (Midden- en West-Brabant) | 104 * (100.000 / 23.466) = 443.19

Per veiligheidsregio:
4x Midden- en West-Brabant
3x Twente
1x Flevoland
1x Zeeland
1x Rotterdam-Rijnmond

[ Bericht 0% gewijzigd door Benny op 10-11-2020 15:43:50 ]
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 15:38:52 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196171209
Wanneer komt dat persmomentje met Mark en Hugo nou dan?
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:40:01 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_196171224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarom niet? De ondernemingen staan met een sbi-code geregistreerd bij de KvK:

[ afbeelding ]
Ik heb ooit een project gedaan voor een multinational waarin we onze klanten op basis van dergelijke codes in gingen delen. Dat was dus totaal niet zaligmakend want er waren partijen die meerdere zaken deden en dus in voor hun totaal vreemde branches terecht kwamen terwijl het volgens ons klopte. Het uiteindelijke doel voor ons was trouwens om ze zowel qua financieel risico als qua marketing beter in te kunnen delen.

Toen kwam ook wel naar voren dat het toch wel mogelijk is om te gaan schuiven met je activiteit dus het up-to-date houden was vervolgens ook gewoon shit. Helemaal als je ze op langere termijn wil monitoren en targetten.

Dus als je hier aan begint heb je binnen no-time een hele berg ondernemers die aankomen met dat ze niet in de juiste branche zitten. Je zou het hoogstens als aanzet kunnen gebruiken om het voor de toekomst beter in te delen, maar eer je dan helemaal rond hebt is alles wel weer open. :+

Ik kan me trouwens nog heugen dat we toen ook met D-U-N-S nummers van Dun & Bradstreet bezig waren om meer beeld te krijgen. Ik kan me alleen niet meer zo goed herinneren of dit ook met die indeling te maken had of puur met het krijgen van een betrouwbaar beeld van de organisatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door OProg op 10-11-2020 15:45:46 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196171234
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:38 schreef Benny het volgende:
Top 10 gemeenten met hoogste aantal nieuw gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen:

Gemeente (Veiligheidsregio) | aantal positieve testen in 7 dagen * (100.000 inwoners / daadwerkelijk aantal inwoners) = uitkomst
Urk (Flevoland) | 124 * (100.000 / 21.135) = 586,70
Hilvarenbeek (Midden- en West-Brabant) | 83 * (100.000 / 15.514) = 535.00
Wierden (Twente) | 130 * (100.000 / 24.440) = 531.91
Rucphen (Midden- en West-Brabant) | 113 * (100.000 / 22.873) = 494.03
Dongen (Midden- en West-Brabant) | 124 * (100.000 / 26.226) = 472.81
Almelo (Twente) | 345 * (100.000 / 73.080) = 472.09
Sluis (Zeeland) | 107 * (100.000 / 23.173) = 461.74
Twenterand (Twente) | 155 * (100.000 / 33.729) = 459.55
Schiedam (Rotterdam-Rijnmond) | 353 * (100.000 / 78.739) = 448.32
Loon op Zand (Midden- en West-Brabant) | 104 * (100.000 / 23.466) = 443.19

4x Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
3x Twente
1x Flevoland
1x Zeeland
1x Rotterdam-Rijnmond
Heb je dit zelf berekend? Zo ja, heb je ook cijfers hoeveel gemeenten onder de grenzen zitten?
(50/100k; 100/100k; 250/100k; en > 250/100k)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je dit zelf berekend?
Ja
quote:
Zo ja, heb je ook cijfers hoeveel gemeenten onder de grenzen zitten?
(50/100k; 100/100k; 250/100k; en > 250/100k)
Nee
pi_196171256
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Wanneer komt dat persmomentje met Mark en Hugo nou dan?
Volgens mij is dat al geweest. Alleen Hugo, op het Binnenhof, dacht ik,

https://nos.nl/artikel/23(...)-december-dicht.html

Ik denk dat het niet live uitgezonden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 10-11-2020 15:51:09 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196171273
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij rekent het RIVM dit wel uit, en die modellen presenteren ze aan het kabinet (en/of het OMT). Vervolgens is het aan de beleidsmakers een inschatting te maken welke lijn ze het meest waarschijnlijk achten o.b.v. de verwachte compliance. Die modellen zijn in heel veel opzichten gewoon droge statistiek.
Dus RIVM presenteert een gevoeligheidsanalyse met verschillende mate van compliance, en beleidsmakers moeten schatten (op basis waarvan?) wat de daadwerkelijke compliance gaat zijn? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.

Zou wel jammer van de gedragswetenschappelijke unit van het RIVM, dat ze dit de gedragswetenschappelijke kennis niet gebruiken maar gewoon afgaan op de inschatting van de beleidsmakers, die niet per se experts zijn op dat gebied.
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:43:42 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196171285
Een kleine daling, dus geen kapitalen vandaag.
pi_196171304
Hmm als NL van maatregelen af wil kunnen we ons ook massaal gewoon niet meer laten testen.. :P

Ziekenhuisopnames lijkt me nog beste beeld geven, hopelijk blijft dat goed doordalen.

Zou die rioolmeting nou al goed beeld geven?
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:44:58 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196171306
quote:
83s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:36 schreef ondeugend het volgende:
Urk is al dagen felrood. Hoe zou dat nou komen?
gebruiken elkaars snuif 50je
pi_196171361
Ligt er eigenlijk al een vaccinatie plan klaar? Ben best benieuwd naar een roadmap voor de maanden dat we kunnen gaan vaccineren.
pi_196171418
Update van 10 November (Dinsdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : -18) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9583, mutaties -18) gezien de negatieve mutaties is het zeker dat 19-10 piekdag was

Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (18 stuks over heel september) - ook dat is bijna afgerond.
Dag met grootste mutatie : 9-11, 1286 - hier zit ook een zeer duidelijke daling in
Oudste mutatie : 21-9

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3145 van de afgelopen 5 dagen, 835 van de 5 dagen daarvoor, en de overige 366 nog ouder. De datavertraging lijkt iets minder te worden, wat inherent is aan minder besmettingen, maar is duurt nog altijd z'n 10 dagen voor de meeste mutaties zijn verwerkt.

13-10 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt, dit is wat eerder dan vorige update gemeld is

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:00:14 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196171602
Goede cijfers! Verplichte mondkapjes incoming :P
pi_196171625
Week 46: RIVM Rapport over week 45

Van 3 november 10:00 t/m 10 november 10:00 :
243341(was 293876) tests, waarvan 35349(was 48728) positief, 14.5%(was 16.6%, daling 2,1%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager

Van de positief getesten (3 november t/m 10 november) waarvan de setting bekend was (18655, 42.8%)
52.6% thuissituatie (9812)
20.0% bezoek in thuissituatie(3722)
16.8% werk (3131) <-- deze stijgt behoorlijk
5.4% verpleegtehuis (1002)
4.6% school/kinderopvang (865)
1.8% 2e lijn gezondheidszorg / ziekenhuis (335)
1.5% Vrijetijdsbesteding/sport (285)
1.2% overig (225)
1.2% Overige gezondheidzorg (219)
0.5% 1e lijn gezondheidszorg / huisarts (84)
0.4% medereiziger / reis / vakantie (72)
0.3% Horeca (52)
0.3% feest, verjaardag, borrel (63)
0.1% Studentenvereniging/activiteit (19)

BCO :

Week 43 Meldingen 43497 onderzocht, 6212 gevonden via BCO

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-11-2020 16:06:09 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:03:21 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196171663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
Week 46: RIVM Rapport over week 45

Van 3 november 10:00 t/m 10 november 10:00 :
243341(was 293876) tests, waarvan 35349(was 48728) positief, 14.5%(was 16.6%, daling 1,1%) *
* GGD voert niet alle testen uit, dus het werkelijke % ligt vermoedelijk lager

16.8% werk (3131) <-- deze stijgt behoorlijk

Nu het aantal plekken om besmet te raken afneemt, blijven die paar locaties nog over waar je als mens nog naartoe kan: Werk + Huis, al dan niet van anderen. Het aandeel hiervan neemt dan natuurlijk ook toe.
pi_196171678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus RIVM presenteert een gevoeligheidsanalyse met verschillende mate van compliance, en beleidsmakers moeten schatten (op basis waarvan?) wat de daadwerkelijke compliance gaat zijn? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Laat ik het anders zeggen, de modelleurs zijn niet degene die de inschatting maken wat de verwachte compliance is. Wat het RIVM uiteindelijk wel of niet aan het OMT/kabinet voorlegt en in hoeverre dat na consultatie van de gedragsunit gebeurt weet ik niet.

Uiteindelijk is het aan het kabinet om (wederom al dan niet na consultatie van de gedragsunit va het RIVM) ervoor te zorgen dat er ook een bepaalde compliance gehaald wordt. Dat laatste hangt dan weer nauw samen met de effectiviteit van de communicatie, iets waar het kabinet zachtst gezegd nogal moeite mee heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:03:56 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196171681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
positief, 14.5%(was 16.6%, daling 1,1%)
Huh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196171721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nu het aantal plekken om besmet te raken afneemt, blijven die paar locaties nog over waar je als mens nog naartoe kan: Werk + Huis, al dan niet van anderen. Het aandeel hiervan neemt dan natuurlijk ook toe.
Je kan hem wellicht ook omdraaien, er blijven weinig settings over, en nu wordt duidelijker waar het probleem meer zit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196171740
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huh?
gecorrigeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196171767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:48 schreef Simmertje het volgende:
Ligt er eigenlijk al een vaccinatie plan klaar? Ben best benieuwd naar een roadmap voor de maanden dat we kunnen gaan vaccineren.
De GGD's zijn behoorlijk geoefend in het uitvoeren van grootschalige vaccinatieprogramma's dus puur de praktische uitvoering zal zijn gang wel gaan. Ik ben eerder benieuwd naar de exitstrategie wat maatregelen betreft wanneer het vaccin daar is en de eerste groepen (kwetsbaren) hun prikje krijgen.
I'll give you something to do
pi_196171774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
0.3% feest, verjaardag, borrel (63)
0.1% Studentenvereniging/activiteit (19)
Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171780
Toetertjes!
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:09:50 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196171818
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Of dat het druk was in het bos afgelopen weekend :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:11:21 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196171855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kan hem wellicht ook omdraaien, er blijven weinig settings over, en nu wordt duidelijker waar het probleem meer zit.
Je kunt nu moeilijk nog in de horeca besmet raken. Want die is dicht. Daar valt niet zoveel aan om te draaien toch?
pi_196171882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of dat het druk was in het bos afgelopen weekend :')
Wacht maar over twee weken... O-)

10,2% Bos (4281)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
horeca
Nou ja, laat ik het zo zeggen, als die mensen ook opgegeven hebben horeca, toen ze naar de horeca gingen, maar feitelijk ook naar het werk gingen, was het probleem misschien toch het werk, maar niet de horeca.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196171898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef galantis het volgende:

[..]

De GGD's zijn behoorlijk geoefend in het uitvoeren van grootschalige vaccinatieprogramma's dus puur de praktische uitvoering zal zijn gang wel gaan. Ik ben eerder benieuwd naar de exitstrategie wat maatregelen betreft wanneer het vaccin daar is en de eerste groepen (kwetsbaren) hun prikje krijgen.
Ik zat zelf te brainstormen over de volgorde van het vaccineren. Natuurlijk logisch dat je begint met de ouderen en zwakkere van de samenleving. Maar zou het niet verstandig zijn om vervolgens juist de jongeren te vaccineren? Kijkend naar de tweede golf lijkt de verspreiding te zijn begonnen bij deze groep om vervolgens zich langzaam verder te verspreiden in andere groepen. Wanneer je deze groep hebt ingeënt dan pak je het meteen aan bij de bron en zal het veel moeilijker verspreiden naar andere leeftijdsgroepen. Of ben je nog steeds besmettelijk wanneer je ingeënt bent?
pi_196171992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik zat zelf te brainstormen over de volgorde van het vaccineren. Natuurlijk logisch dat je begint met de ouderen en zwakkere van de samenleving. Maar zou het niet verstandig zijn om vervolgens juist de jongeren te vaccineren? Kijkend naar de tweede golf lijkt de verspreiding te zijn begonnen bij deze groep om vervolgens zich langzaam verder te verspreiden in andere groepen. Wanneer je deze groep hebt ingeënt dan pak je het meteen aan bij de bron en zal het veel moeilijker verspreiden naar andere leeftijdsgroepen. Of ben je nog steeds besmettelijk wanneer je ingeënt bent?
Het virus heerst al overal en onder iedereen. Dat het zou overspringen van leeftijdsgroep X op leeftijdsgroep Y is denk ik een te simplistische voorstelling van zaken.
Ik zou wat vaccinatie betreft toch eerst wel voor de kwetsbaren gaan. Die worden niet alleen door jongeren besmet maar kunnen ook prima elkaar besmetten. Zodra die veilig zijn zullen nog maar weinig echt iets van het virus te duchten hebben.
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 16:22:32 #63
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196172045
@DireStraits7 Ik vond deze trouwens wel toepasselijk over onze (korte) discussie van vanmorgen :)

quote:
6. Veel media zijn in Nederland weinig geïnteresseerd in wetgeving maar
wel zeer geïnteresseerd in een leuke podcast of een sappige rel

U vraagt zich wellicht af waarom u deze zaken hier voor het eerst leest. De werkelijke reden is dat behandelingen van wetsvoorstellen vaak relatief weinig aandacht opleveren in de media. Een wetsvoorstel doorgronden kost tijd en omdat de uitslag van de stemming toch al vaak vaststaat (bijvoorbeeld omdat het in het regeerakkoord of in coalitieoverleg zo is afgesproken), zijn de debatten vaak ook niet spannend. Kamerleden krijgen vaak ook relatief weinig interrupties en die gebruik je niet gemakkelijk om een uitvoeringsprobleem recht te zetten, maar veel liever om nog een sneer te geven naar een politieke opponent of even een politieke positie te markeren.
Hoewel dit vooral een financiële visie heeft, denk ik dat dit stuk van Pieter Omtzigt ook zo geplakt kan worden op hoe de maatregelen mbt de coronacrisis zich ontwikkelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196172067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Het virus heerst al overal en onder iedereen. Dat het zou overspringen van leeftijdsgroep X op leeftijdsgroep Y is denk ik een te simplistische voorstelling van zaken.
Ik zou wat vaccinatie betreft toch eerst wel voor de kwetsbaren gaan. Die worden niet alleen door jongeren besmet maar kunnen ook prima elkaar besmetten. Zodra die veilig zijn zullen nog maar weinig echt iets van het virus te duchten hebben.
Ik schets even de situatie van voor de zomer, toen we de besmettingen echt bijna volledig onder controle hadden. Wanneer je begint met vaccineren tijdens een golf heeft inderdaad niet zoveel zin.
pi_196172107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
@:DireStraits7 Ik vond deze trouwens wel toepasselijk over onze (korte) discussie van vanmorgen :)
[..]

Hoewel dit vooral een financiële visie heeft, denk ik dat dit stuk van Pieter Omtzigt ook zo geplakt kan worden op hoe de maatregelen mbt de coronacrisis zich ontwikkelen.
Heel interessant paper! Omtzigt heeft natuurlijk volledig gelijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196172147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
pi_196172166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
Dat hangt ervan af of de data 'missing at (completely) random' is of niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:31:23 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
Wat is dit nou weer voor ongefundeerde tirade.
BCO is niet de heilige graal in het bepalen waar mensen besmet raken, en het is al helemaal niet zo dat het gissen is waar mensen besmet raken.
pi_196172211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
Inmiddels is het 42.8% bekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:17 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196172216
twitter
pi_196172225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik schets even de situatie van voor de zomer, toen we de besmettingen echt bijna volledig onder controle hadden. Wanneer je begint met vaccineren tijdens een golf heeft inderdaad niet zoveel zin.
In dat geval zou inderdaad focussen op de groep(en) met het grootste effect op de R nog wel eens best effectief kunnen zijn.
I'll give you something to do
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:38:31 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172281
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die blauwe grafiek komt niet overeen met de cijfers van de GGD GHOR die elke week gepubliceerd worden over het aantal testen per week. Wellicht dat ze elke week het aantal testen dat vermeld staat voor de jongste week in het RIVM-verslag van dinsdag namen, zonder deze in een volgende week te updaten naar de echte waarde, anders snap ik niet waar ze die vandaan halen.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 16:41:26 #73
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196172325

Is dit de reden dat Rotterdam, Zuid-Holland-Zuid en Twente specifiek genoemd worden?
pi_196172383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor ongefundeerde tirade.
BCO is niet de heilige graal in het bepalen waar mensen besmet raken, en het is al helemaal niet zo dat het gissen is waar mensen besmet raken.
Is toch geen tirade. Was in ieder geval niet met die intentie.
Gewoon dat zolang een hoop onduidelijk is we er geen harde conclusies aan kunnen verbinden.

Lijkt me wel duidelijk dat een paar procent voor horeca,borrels,feestjes en verjaardagen niet klopt.
Tenminste niet in de zin dat het wel zou moeten kunnen. Het is gewoon veel moeilijker te traceren in die setting dan thuis of op werk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:46:51 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is toch geen tirade. Was in ieder geval niet met die intentie.
Gewoon dat zolang een hoop onduidelijk is we er geen harde conclusies aan kunnen verbinden.

Lijkt me wel duidelijk dat een paar procent voor horeca,borrels,feestjes en verjaardagen niet klopt.
Tenminste niet in de zin dat het wel zou moeten kunnen. Het is gewoon veel moeilijker te traceren in die setting dan thuis of op werk.
Maar de horeca is dicht en iedereen wordt geadviseerd om geen feestjes, borrels en verjaardagen te organiseren. Natuurlijk gaan er dan daar weinig mensen besmet raken. Als de komende 3 weken het OV dicht gaat, dan raakt er ook niemand meer besmet in de trein. Als je een besmettingslocatie weghaalt/ontmoedigt, dan gaat deze ook minder prominent aanwezig zijn in de lijst van plekken waar mensen besmet raken.
pi_196172502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:23 schreef Remco het volgende:
Almelo weer bovenin, geen idee wat we hier anders doen. Zeker nu Rotterdam zo gedaald is. Al klopt van die 13 besmettingen gisteren natuurlijk helemaal niets.
Het valt me op dat Overijssel al een aantal dagen op rij nog flinke aantallen doorgeeft van 2/3 weken geleden. Wellicht is de administratie daar gewoon niet op orde.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:53:52 #77
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196172503
Totaal random, maar wat zal ik blij zijn wanneer we weer leven in een tijd waarin het niet draait om Corona, of welke sectoren voor de meeste besmettingen zorgen. Dat we gewoon weer met z'n allen kunnen doen wat we willen doen (mits niet strafbaar :P). Dat bedrijven en sectoren weer op kunnen starten, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196172513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de horeca is dicht en iedereen wordt geadviseerd om geen feestjes, borrels en verjaardagen te organiseren. Natuurlijk gaan er dan daar weinig mensen besmet raken. Als de komende 3 weken het OV dicht gaat, dan raakt er ook niemand meer besmet in de trein. Als je een besmettingslocatie weghaalt/ontmoedigt, dan gaat deze ook minder prominent aanwezig zijn in de lijst van plekken waar mensen besmet raken.
Klopt, maar die percentages waren ook laag toen het wel open was en er meer kon.
Zelfs de studentenverenigingsactiviteiten waren laag in september terwijl alle studentensteden hard gingen en er ook gewezen werd naar de intro weken.

Ik wil graag weten waar de eerste persoon in een huishouden het op loopt. Maar is met een luchtweginfecfie met incubatietijd van 5/6 dagen en overwerkte GGD met duizenden besmettingen per dag gewoon heel lastig om accuraat in kaart te brengen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:04:18 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196172605
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Totaal random, maar wat zal ik blij zijn wanneer we weer leven in een tijd waarin het niet draait om Corona, of welke sectoren voor de meeste besmettingen zorgen. Dat we gewoon weer met z'n allen kunnen doen wat we willen doen (mits niet strafbaar :P). Dat bedrijven en sectoren weer op kunnen starten, etc.
Wat mooi O+
  Spellchecker dinsdag 10 november 2020 @ 17:06:14 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196172618
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Totaal random, maar wat zal ik blij zijn wanneer we weer leven in een tijd waarin het niet draait om Corona, of welke sectoren voor de meeste besmettingen zorgen. Dat we gewoon weer met z'n allen kunnen doen wat we willen doen (mits niet strafbaar :P). Dat bedrijven en sectoren weer op kunnen starten, etc.
Benieuwd naar de eerste nieuwsberichten zonder het woord corona.
pi_196172666
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:06 schreef maily het volgende:

[..]

Benieuwd naar de eerste nieuwsberichten zonder het woord corona.
Tenzij er een nieuw en gevaarlijker virus voor in de plaats komt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:16:54 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196172758
Dit lees ik nu in een bericht van school, gericht aan ouders:

quote:
Ook staat er een doosje met mondkapjes bij de ingang. Het verzoek is een mondkapje te dragen bij het lopen in het gebouw. In het lokaal tijdens het gesprek kunt u het mondkapje afzetten en weer opdoen bij het naar buiten gaan. Dank u wel alvast voor uw moeite.
Dat is toch vreemd? Tijdens het lopen zou je niet besmet raken (doorstroom locatie), en juist langer in dezelfde ruimte zou risicovol zijn? Of de school doet het verkeerd, of ik snap het niet meer :{
pi_196172779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan. Zoals @VoMy al zei: naarmate er meer mogelijke besmettingscontexten aan banden worden gelegd zal het aandeel van de activiteiten die door blijven gaan toenemen. Logisch dus dat het percentage besmettingen op het werk stijgt.

Overigens lijkt het me aannemelijk dat minder vaak de waarheid wordt gesproken in bron- en contactonderzoek over illegale feesten. Dat zou kunnen betekenen dat dit percentage een onderschatting is, maar dat is gissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:41 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196172905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Dit lees ik nu in een bericht van school, gericht aan ouders:
[..]

Dat is toch vreemd? Tijdens het lopen zou je niet besmet raken (doorstroom locatie), en juist langer in dezelfde ruimte zou risicovol zijn? Of de school doet het verkeerd, of ik snap het niet meer :{
Zolang er geen hordes mensen tegelijk door krappe gangen lopen heb je helemaal geen mondkapjes nodig, maar zo'n school wil graag uitstralen dat ze goed bezig zijn.
pi_196172925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan
Want alleen mensen die op locatie moeten zijn raken besmet?

Het lijkt mij evident dat er nog steeds veel mensen onnodig naar hun werk gaan. Als je dan ziet dat de werksituatie nog steeds een fors percentage is dat bij BCO naar buiten komt pas ik Ockhams scheermes toe. En nee, dat is niet allesverklarend, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat ik vrij zeker ben dat jouw verklaring(en) ook slechts een beperkte verklaring zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196172992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Dit lees ik nu in een bericht van school, gericht aan ouders:

Ook staat er een doosje met mondkapjes bij de ingang. Het verzoek is een mondkapje te dragen bij het lopen in het gebouw. In het lokaal tijdens het gesprek kunt u het mondkapje afzetten en weer opdoen bij het naar buiten gaan. Dank u wel alvast voor uw moeite.

Dat is toch vreemd? Tijdens het lopen zou je niet besmet raken (doorstroom locatie), en juist langer in dezelfde ruimte zou risicovol zijn? Of de school doet het verkeerd, of ik snap het niet meer :{
Ook lekker mensen aanmoedigen vooral zo veel mogelijk aan hun mondkapje te zitten. Goed bezig!
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:36:28 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196173048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang er geen hordes mensen tegelijk door krappe gangen lopen heb je helemaal geen mondkapjes nodig, maar zo'n school wil graag uitstralen dat ze goed bezig zijn.

Dat snap ik ja, maar doe dan iets wat in lijn is met het overheidsbeleid? Dit lijkt juist het tegenovergestelde.
pi_196173120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar doe dan iets wat in lijn is met het overheidsbeleid? Dit lijkt juist het tegenovergestelde.
Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196173174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik zat zelf te brainstormen over de volgorde van het vaccineren. Natuurlijk logisch dat je begint met de ouderen en zwakkere van de samenleving. Maar zou het niet verstandig zijn om vervolgens juist de jongeren te vaccineren? Kijkend naar de tweede golf lijkt de verspreiding te zijn begonnen bij deze groep om vervolgens zich langzaam verder te verspreiden in andere groepen. Wanneer je deze groep hebt ingeënt dan pak je het meteen aan bij de bron en zal het veel moeilijker verspreiden naar andere leeftijdsgroepen. Of ben je nog steeds besmettelijk wanneer je ingeënt bent?
Maar als de meeste besmettingen op het werk gebeuren dan zou je zeggen je beroepsbevolking. Anyway er was hiervoor toch al een denktank opgericht om deze vraag te beantwoorden?
pi_196173313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nu het aantal plekken om besmet te raken afneemt, blijven die paar locaties nog over waar je als mens nog naartoe kan: Werk + Huis, al dan niet van anderen. Het aandeel hiervan neemt dan natuurlijk ook toe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan. Zoals @:VoMy al zei: naarmate er meer mogelijke besmettingscontexten aan banden worden gelegd zal het aandeel van de activiteiten die door blijven gaan toenemen. Logisch dus dat het percentage besmettingen op het werk stijgt.

Overigens lijkt het me aannemelijk dat minder vaak de waarheid wordt gesproken in bron- en contactonderzoek over illegale feesten. Dat zou kunnen betekenen dat dit percentage een onderschatting is, maar dat is gissen.
Even kijkend naar de cijfers:

Twee weken geleden: van 17326 gevallen de setting vermeld, 2174 hiervan in de werksituatie.
Vorige week: van 23711 gevallen de setting vermeld, 3443 hiervan in de werksituatie.
Deze week: van 18655 gevallen de setting vermeld, 3131 hiervan in de werksituatie.

Dus je kunt hoe dan ook concluderen dat besmettingen in de werksituatie onverminderd hoog blijven. Je kan zelfs wel verdedigen dat het in de werksituatie verslechtert. Aangezien het totaal aan besmettingen enorm is gedaald, zou je verwachten dat besmettingen op werk meer mee zou dalen.

De vraag of het al dan niet nodig is lijkt mij een legitieme, ik vraag me af of hiernaar gekeken wordt. Kan politiek gevoelig liggen, omdat de VVD werkgevers niet te veel wil dwarszitten uiteraard.
pi_196173314
Rioolwaterdeeltjes zijn ook keihard gezakt zie ik
- verwijderd door admin -
pi_196173331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
op alle school locaties waar ik de afgelopen tijd geweest ben is de regel een mondkap op tot je zit op je werkplek en bij binnenkomst je handen onder zo'n ding door te halen.

Bij 1 locatie, vierkant gebouw met in de gangen eenrichtingsverkeer, moest je zelfs voor een bak koffie door het hele gebouw heen ipv 3 stappen tegen de pijlen (wat gewoon mocht/kon wanneer er geen les wisseling plaats vind).

Kleine edit, onlangs gebeld ivm BCO. Gelukkig was ik niet tijdens de dagen op de betreffende locatie, stage loper bij ons die klachten had (zijn vader inmiddels ook)
pi_196173363
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:40 schreef OProg het volgende:
Dus als je hier aan begint heb je binnen no-time een hele berg ondernemers die aankomen met dat ze niet in de juiste branche zitten. Je zou het hoogstens als aanzet kunnen gebruiken om het voor de toekomst beter in te delen, maar eer je dan helemaal rond hebt is alles wel weer open.
Da's natuurlijk inherent een beetje het probleem van dat soort lijstjes: hoe algemener je ze maakt, hoe meer discussie en hoe limitatiever je ze maakt, hoe meer (gepercipieerde) oneerlijkheid. Het standaard-voorbeeld met de btw is dan altijd het caviavoer dat tegen hoog tarief belast wordt (want een cavia is hier een huisdier) en het konijnenvoer dat tegen laag tarief wordt belast (want het is niet ongewoon een konijn op te eten).

Tegelijkertijd zit er ook een oneerlijkheidscomponent in het maar generiek sluiten van alle horeca. Dat vind ik persoonlijk zwaarder wegen dan de spagaat voor de paar grand café's en soortgelijke. Je kan ook nog wel wat met het verplicht stellen van het nuttigen van een maaltijd - ook dan loop je aan tegen discussies (waarom tellen bitterballen in het café niet mee en mag ik wel een zak bitterballen halen bij de snackbar), maar goed: als de omstandigheden zich daarvoor lenen lijkt me het gecontroleerd opengooien van de samenleving te prevaleren boven het rigide willen kunnen handhaven van regelgeving.

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 10-11-2020 18:02:44 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 18:07:44 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196173546
https://www.sanquin.nl/ov(...)n-corona-beschikbaar

Dit lijkt me ook wel erg goed nieuws!

quote:
Sanquin Bloedbank en plasmaproducent Sanquin Plasma Products (SPP) hebben de afgelopen maanden uit gedoneerd bloed 4.000 doses met antistoffen tegen het coronavirus geproduceerd. Dit geneesmiddel is nu klaar om ingezet te worden. Het zal in eerste instantie worden toegepast om besmetting en ziekte te voorkomen bij mensen met een verzwakt immuunsysteem. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kankerpatiënten en mensen die net een transplantatie hebben ondergaan. Ook komt er een onderzoek om in kaart te brengen hoe effectief dit medicijn is om ziekte en besmetting bij kwetsbare ouderen te voorkomen, bijvoorbeeld na contact met een besmet persoon.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196173563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want alleen mensen die op locatie moeten zijn raken besmet?

Het lijkt mij evident dat er nog steeds veel mensen onnodig naar hun werk gaan. Als je dan ziet dat de werksituatie nog steeds een fors percentage is dat bij BCO naar buiten komt pas ik Ockhams scheermes toe. En nee, dat is niet allesverklarend, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat ik vrij zeker ben dat jouw verklaring(en) ook slechts een beperkte verklaring zijn.
Dat vind ik niet evident. Er zijn inderdaad meer bewegingen dan in maart, maar in maart was er een schokeffect en was er een grote bereidwilligheid om bedrijfsprocessen tijdelijk (gedeeltelijk) plat te leggen. Misschien zijn de huidige bewegingen wel zo'n beetje het maximaal bereikbare als het gaat om het aan banden leggen van niet-noodzakelijk werk op locatie. Er is anekdotisch bewijs dat werkgevers van hun werknemers blijven eisen dat ze naar locatie komen terwijl dat niet echt nodig is, maar om hoeveel gevallen gaat dat nou echt?

Daarnaast kun je je inderdaad voorstellen dat de besmettingen vooral plaatsvinden onder werknemers die nauw contact hebben met elkaar en dat zij juist naar hun werklocatie komen omdat zij hun werk alleen uit kunnen voeren door dat nauwe contact. Ik ben dan ook benieuwd of er meer informatie is over het type werkcontext waarin bekende besmettingen plaatsvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:12:45 #96
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173622
twitter


:{
pi_196173721
Wat nuances bij het vaccinenthousiasme:

quote:
With Pfizer Inc.’s Covid-19 vaccine on track to be authorized as early as next month, Western governments are facing an enormous logistical challenge: getting enough people shots of new vaccines.

While previous vaccination programs have spread over years and focused on specific demographics such as children or the elderly, governments are hoping to do something they never have done before and inoculate a majority of the population in a matter of months.

Even for rich nations with developed vaccination programs, that presents a host of problems including building new databases to track who is getting the shot, working out ways to encourage mass uptake among younger people, ensuring adequate supply and running large-scale inoculation centers where the shots can be safely and quickly administered.

Those challenges mean that even if a vaccine is soon approved, it could be many months before it is administered to enough people to ease the need for lockdown measures that have been recently reimposed across the West.

If a vaccine arrives, “is it enough to say that life will resume as usual? I think the answer is no,” said David Salisbury, who previously chaired the World Health Organization’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196173740
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”


NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:20:56 #99
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173754
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef quirina het volgende:
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zich kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
pi_196173774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:20 schreef asco het volgende:

[..]

Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
Wij van t fok-virus-team wisten het al een paar weken nietwaar? _O-
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:23:29 #101
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173796
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Wij van t fok-virus-team wisten het al een paar weken nietwaar? _O-
Rocket Science! B:)B
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:24:49 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196173817
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef quirina het volgende:
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”


NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Ze kunnen het zicht kwijt raken, ze zijn het niet kwijt he :') er hoeft niet zo overdreven gedaan te worden. Het RIVM heeft het ook al weken over de commerciële testen.
pi_196173857
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef quirina het volgende:
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”


NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Zoals die kerel zei: voor elke positieve testmelding zijn we gemiddeld een uur kwijt. Echt onbegrijpelijk dat dit niet landelijk te regelen is.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196173936
Wel mooi dat pfizer de dag voor het definitief maken van het contract even een 90% bescherming/werking van hun vaccin wereldkundig maakt
pi_196173992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

testen om het testen is niet nodig toch @:Elan ?
Klopt.
Testen met klachten aan de andere kant is van levensbelang :).
blablablabla
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:43:40 #106
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196174097
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:44:47 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196174112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
Bert probeert wanhopig om relevant te blijven.
pi_196174148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
Expert panickseller
pi_196174150
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
Waarom hebben die lui zichzelf nog niet opgeheven? Schandalig.
pi_196174158
Waarom zou je überhaupt nu nog commercieel testen? Doorlooptijd bij de reguliere testen is nu toch prima.
pi_196174189
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:47 schreef Questular het volgende:
Waarom zou je überhaupt nu nog commercieel testen? Doorlooptijd bij de reguliere testen is nu toch prima.
Je krijgt geen negatieve verklaring mee, nodig voor bijv vakantie
pi_196174199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:12 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

:{
Recortje hoor, weer eentje om in te lijsten.
pi_196174212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:49 schreef Adames het volgende:

[..]

Je krijgt geen negatieve verklaring mee, nodig voor bijv vakantie
Dat wist ik niet, dan snap ik het wel :)
pi_196174529
50.000 minder testen gedaan door de GGD, +/- 15% positief

het daalt wel iets maar niet zoveel als de cijfers aantonen op dit moment.
of zit ik ernaast ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196174543
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196174561
quote:
rode ster op je jas
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:17:55 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196174573
quote:
Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196174613
Bizarre uitspraak, geen idee waarom de Jonge hier mee weg denkt te komen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:22:10 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196174619
quote:
Terecht
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:14 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196174641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Terecht
Misschien, als middel tegen antivaccers. Maar als het een jaar gaat duren voordat iedereen dat wil gevaccineerd is en je moet wachten tot je volgens een of andere arbitraire lijst aan de beurt bent, dan is dat wat mij betreft behoorlijk dubieus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:17 #121
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_196174643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
misschien eerst maar even afwachten hoe ze het precies gaan doen, niets is zeker.
Maar de 80 Plussers voorrang geven lijkt mij zeer prima, die zitten al veel langer opgesloten dan jongeren.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:26 #122
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196174648
Net als in Contagion, lootjes trekken obv verjaardag.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196174656
quote:
Totaal gestoord.
Echt ongelofelijk bizar.
pi_196174675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Sommigen pleiten er voor om docenten als eerste te vaccineren ~O>
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196174686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
quote:
Mocht een vaccin straks naar Nederland komen, dan bepaalt minister De Jonge op basis van een advies van de Gezondheidsraad wie als eerste in aanmerking komt voor een prik, hoe de hele vaccinatiecampagne wordt ingericht, en dus ook of mensen die een vaccin nemen, eventueel een voordeeltje te wachten staat.
Een voordeeltje nog wel. Vreselijk benieuwd hoe dat er in de praktijk uit gaat zien.

Ook leuk voor als je wel graag een vaccin (en het voordeeltje) wil maar dat nog niet kan omdat het je niet wordt toebedeeld.
I'll give you something to do
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:27:26 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196174704
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien, als middel tegen antivaccers. Maar als het een jaar gaat duren voordat iedereen dat wil gevaccineerd is en je moet wachten tot je volgens een of andere arbitraire lijst aan de beurt bent, dan is dat wat mij betreft behoorlijk dubieus.
Tja, het alternatief is iedereen onder de strengere maatregelen te houden “omdat dat eerlijker is”.
Komt op mij een beetje over als: “als ik niet mag dan jij lekker ook niet”.

Je kan nou eenmaal niet iedereen tegelijk vaccineren. Als dat betekent dat sommigen eerder leuke dingen mogen doen dan ik dan is dat leuk voor die mensen. Dan ga ik toch niet als een klein kind eisen dat zij ook niet mogen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:28:19 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196174723
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:27 schreef Drekkoning het volgende:
Dan ga ik toch niet als een klein kind eisen dat zij ook niet mogen?
Dat doe ik dan ook niet, hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:29:27 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196174754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet, hè.
Dan begreep ik je verkeerd denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:29:32 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196174755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:30:47 #130
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196174781
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, het alternatief is iedereen onder de strengere maatregelen te houden “omdat dat eerlijker is”.
Komt op mij een beetje over als: “als ik niet mag dan jij lekker ook niet”.

Je kan nou eenmaal niet iedereen tegelijk vaccineren. Als dat betekent dat sommigen eerder leuke dingen mogen doen dan ik dan is dat leuk voor die mensen. Dan ga ik toch niet als een klein kind eisen dat zij ook niet mogen?
Er wordt nu toch ook gevraagd van jongeren om zich aan strenge maatregelen te houden? Daar kun je precies hetzelfde over zeggen.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 19:31:27 #131
5428 crew  miss_sly
pi_196174800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.
Als het goed is, ben je dan niet in beweging en houd je 1,5 meter afstand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196174820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.
Ja hilarisch _O- Je kunt met een grote boog om iedereen heenlopen op weg naar de bespreking maar mét mondkapje. En vervolgens zit je in een ruimte met 10 man zónder mondkapje. _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:33:00 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196174842
quote:
Schandaal :r
pi_196174885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Het Henk Krol-electoraat moet ook worden bediend. Anders gaan ze 'leeftijdsdiscriminatie' roepen als hen geadviseerd wordt om thuis te blijven voor hun eigen gezondheid.

Inderdaad veel eerlijker en minder discriminerend om 80-plussers weer lekker bij elkaar op de koffie te laten komen terwijl de studenten nog een halfjaar thuis moeten blijven. Die hele tweede golf is ook eigenlijk de schuld van die tyfusjeugd.

Een 85-jarige heeft nog zoveel om voor te leven. Die verdienen hun pleziertje nu het nog even kan. Een 20-jarige is nog jong en gezond, die kan wel even wachten. Vroeger in de Tweede Wereldoorlog hadden we het pas echt zwaar, ja tog, of niet dan?

Dit ook echt:

quote:
Daarnaast kun je kijken naar mensen onder de 60 of 65 die extra risico lopen, dat gebeurt bij de griepprik ook. Wat lastig is: je kunt niet selecteren op overgewicht, een erkende risicofactor. Dat is te stigmatiserend.”
Te stigmatiserend. Alles behalve mensen met hun neus op de feiten te drukken als ze gewoon te zwaar zijn. Ook al bied je ze voorrang voor een vaccin wat iedereen wil, een vaccin tegen een ziekte waar zij risicogroep voor zijn: nee gaan we niet doen, te stigmatiserend. Heeft iemand de vetzakken gevraagd wat ze zelf willen? Als ik 65 was met 100kg zou ik die stigmatiserende realiteit best willen ondergaan in ruil voor een vaccin.

Maar even serieus, wel grappig dat die kater na het goede nieuws nu begint te landen. Dat het perspectief nog heel beperkt is en dat er van overheidswege zelfs mensen als De Jonge actief bezig zijn met de meest oneerlijke discriminatie toe te passen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:25 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196174974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het goed is, ben je dan niet in beweging en houd je 1,5 meter afstand.
Juist. En als je in beweging bent en 1,5 meter afstand houdt zou dat veiliger zijn.

Dat is ook de reden waarom de detailhandel open mocht blijven en restaurants bijvoorbeeld moesten sluiten.
pi_196174982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Op je kamer blijven ? Stel je niet zo aan dramaqueen. Zelfs nu hoeft niemand op zijn kamer te blijven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:39 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196175014
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja hilarisch _O- Je kunt met een grote boog om iedereen heenlopen op weg naar de bespreking maar mét mondkapje. En vervolgens zit je in een ruimte met 10 man zónder mondkapje. _O-
Ja te gek toch? Kan aan mij liggen hoor maar de logica ontbreekt mij volledig.
pi_196175058
quote:
Lekkere run op die vaccinaties willen. AstraZeneca _O_ geldjes :r
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:56 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175078
We moeten niet tweedelig samenleving hebben van niet gevaccineerde en gevaccineerde mensen die totaal verschillend zijn. Telkens krijgen niet gevaccineerde mensen geen voordelen dan bij mensen die wel gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. De groep mensen die geen vaccin hebben gekregen moeten wel aan de maatregelen te houden en mensen die wel een vaccin hebben gekregen hoeven dan niet meer aan de maatregelen te houden. Hoe zien we dat voor ons zich???

Dat is misschien niet erg voordelig voor de economie en werkgelegenheid als mensen niet gevaccineerd worden, want dan heb je ook nog te maken met nog weinig vrijheid dan voor pre-coronatijdperk. Maar het mooiste is dat je zelf mag beslissen of je een vaccin wilt hebben of niet. Ik denk namelijk dat het nog wel 2 jaar duurt voor dat hele bevolking gevaccineerd is dan zou de maatregelen opgeheven worden en dan is de weg vrij voor weer terugkeren naar oude normaal.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:36 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196175099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Op je kamer blijven ? Stel je niet zo aan dramaqueen. Zelfs nu hoeft niemand op zijn kamer te blijven.
Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.

Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196175191
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.

Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Ja, ok, daar kan ik nog wel inkomen.
pi_196175199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Schandaal :r
Wat is die de Jonge een walgelijke minister. Helemaal klaar met deze man. Opbokken en aftreden.
pi_196175214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
Bizarre uitspraak, geen idee waarom de Jonge hier mee weg denkt te komen.
Wat een achtelijke uitspraak
In de grondwet staat dat dit geen verplichting kan en mag zijn , nog een reden deze snel bij elkaar geraapte troep niet te nemen
Ze willen het maar al te graag doorheen drukken , nu de corona afneemt verzinnen ze wel weer een ander verhaaltje om ons te naaien
Vuurwerkverbod , sportverbod , gezelligheid verbod , sinterklaas verbod
Wat mag wel .....
pi_196175316
Selecteren op leeftijd als het ouderen benadeeld: discriminerend, stigmatiserend

Selectere op leeftijd als het jongeren benadeeld: ze moeten hun bek houden en mogen niets

:{
pi_196175349
Krijg gewoon woede als ik het lees. Opbokken nu met deze flauwekul. Kook van binnen. Wat een samenleving indelen in niet gevaccineerden en wel.
pi_196175373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.

Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Geef het op.

Accepteer dat gewoon een deel van de posters hier er op geilt om maatregelen te nemen op jongeren, geboden en verboden. Dat is het enige.

We weten nu wel -ondanks het goede nieuws dat vaccins werkzaam zijn- dat het nog erg lang gaat duren, en dat mogelijk de groep die geen risico's loopt bij besmetting nog langer moeten wachten.

Helemaal fraai nu de discussie geframed wordt dat de mensen in de risico-groep eerder gevaccineerd worden, en dat voor hen de maatregelen versoepeld wordt :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:52:00 #147
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:49 schreef kol7680 het volgende:
Krijg gewoon woede als ik het lees. Opbokken nu met deze flauwekul. Kook van binnen. Wat een samenleving indelen in niet gevaccineerden en wel.
Dat is belachelijk zeg! Maar dat moeten we niet willen toch?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196175447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.

Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Dit. Als de 70-plussers en andere risicogroepen bijna allemaal gevaccineerd zijn, dan is er geen reden om de groepen met een risico van bijna nihil nog langer zwaar te beperken. Omdat de ziekenhuis- en ic-opnames dan per definitie minder zullen worden.

Je kunt dan volstaan met grote festivals e.d. nog even te laten wachten, om te voorkomen dat er ineens weer massale verspreiding is. Of dat er in de groep 50-70 toch nog veel in het ziekenhuis belanden. En je kunt een afstand van 1m i.p.v. 1,5m nog laten staan in de horeca. Maar sluitingen en verplichte mondkapjes kunnen dan op een gegeven moment niet meer verdedigd worden, hoewel mensen dat nog wel gaan proberen.

Wat dat betreft wel een positief signaal in een zinnetje in dat artikel, dat je echt stap voor stap naar een versoepeling van maatregelen kunt naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. En dat zal mensen snel over de streep trekken. Prikkels als 'Je mag weer op vakantie als jij gevaccineerd bent' lijken me dan wel weer contraproductief.

Het enige waar ik verder wel voor ben is dat alle leden van het RedTeam en andere China-fanboys door het leger in hun huis worden opgesloten, deuren dichtgelast en de boodschappen laten bezorgen, net zolang totdat 97,5% van de bevolking gevaccineerd is en er groepsimmuniteit is, anders is het natuurlijk 'niet veilig' om buiten te komen. Dat is nou een groep die een keer de les moet leren dat al je gebeden op den duur zullen uitkomen, alleen niet op de manier die je denkt.
pi_196175496
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Mja, aan de andere kant de ouderen/kwetsbaren zijn natuurlijk het probleem in de ziekenhuizen niet de jongeren. Ik snap dat om de pandemie te stoppen ongeveer 70% gevaccineerd moet worden, maar met vooral de kwetsbaren/ouderen vaccineren moet er al veel meer kunnen vind ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 19:56:51 #150
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196175540
quote:
Nee, dit kan niet :')
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:43 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196175564
Ik snap jullie frustratie en verbaasdheid serieus niet. Dit is toch gewoon logisch?

Stel er komt een vaccin die vooral werkt voor < 60 jaar, dan is het toch niet zo gek om de groep van > 60 jaar nog steeds met lichte maatregelen op te zadelen?

Stel er zijn niet genoeg vaccins, waardoor zorgmedewerkers en de groep > 60 jaar het als eerste krijgen, dan is het toch niet zo gek om bepaalde maatregelen voor de overige groepen aan te houden, totdat er genoeg immuniteit is?

Wat dachten jullie dan? Dat als er vaccin is meteen alle maatregelen voor iedereen de deur uit gaan? Dat gaat niet gebeuren als er nog steeds een kans is dat de er (te) veel mensen in een ziekenhuis terecht komen en die alsnog overbelast raken.

Men weet het gewoon nog niet op dit moment en het is heel goed om daar nu al open en eerlijk over te communiceren.
pi_196175626
Vergeet niet dat De Jonge ook dit zei:

quote:
,,Als er een vaccin komt dat ouderen en kwetsbaren heel goed beschermt, dan biedt dat natuurlijk weer fantastische kansen om maatregelen voor de jongeren te versoepelen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196175638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:57 schreef Kyran het volgende:
Ik snap jullie frustratie en verbaasdheid serieus niet. Dit is toch gewoon logisch?

Wat dachten jullie dan? Dat als er vaccin is meteen alle maatregelen voor iedereen de deur uit gaan? Dat gaat niet gebeuren als er nog steeds een kans is dat de er (te) veel mensen in een ziekenhuis terecht komen en die alsnog overbelast raken.

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
pi_196175668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
Dit. Hij wil een tweedeling in de maatschappij creeren. Hou toch op man.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:01:40 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196175675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dit. Als de 70-plussers en andere risicogroepen bijna allemaal gevaccineerd zijn, dan is er geen reden om de groepen met een risico van bijna nihil nog langer zwaar te beperken. Omdat de ziekenhuis- en ic-opnames dan per definitie minder zullen worden.

Je kunt dan volstaan met grote festivals e.d. nog even te laten wachten, om te voorkomen dat er ineens weer massale verspreiding is. Of dat er in de groep 50-70 toch nog veel in het ziekenhuis belanden. En je kunt een afstand van 1m i.p.v. 1,5m nog laten staan in de horeca. Maar sluitingen en verplichte mondkapjes kunnen dan op een gegeven moment niet meer verdedigd worden, hoewel mensen dat nog wel gaan proberen.

Wat dat betreft wel een positief signaal in een zinnetje in dat artikel, dat je echt stap voor stap naar een versoepeling van maatregelen kunt naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. En dat zal mensen snel over de streep trekken. Prikkels als 'Je mag weer op vakantie als jij gevaccineerd bent' lijken me dan wel weer contraproductief.

Het enige waar ik verder wel voor ben is dat alle leden van het RedTeam en andere China-fanboys door het leger in hun huis worden opgesloten, deuren dichtgelast en de boodschappen laten bezorgen, net zolang totdat 97,5% van de bevolking gevaccineerd is en er groepsimmuniteit is, anders is het natuurlijk 'niet veilig' om buiten te komen. Dat is nou een groep die een keer de les moet leren dat al je gebeden op den duur zullen uitkomen, alleen niet op de manier die je denkt.
Klopt, maar er is op dit moment niks, maar dan ook niks, zeker.

Ze gaan echt geen maatregelen treffen als het niet nodig is, maar dat weten wij gewoon nog niet. Dat constante paniek om maatregelen is echt nergens op gebaseed. Alsof de regering er op uit is om iedereen zo lang mogelijk binnen te houden en het liefst alles wat met de horeca te maken heeft onder ziet gaan.
pi_196175724
Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
want je gaat mensen buitensluiten
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:04:54 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175771
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:05:31 #158
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196175801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
Ja, maar dat is toch logisch?

Als ik gevaccineerd ben en geen gevaar zou moeten vormen voor mijn omgeving is het toch niet zo heel gek dat ik in eerste instantie meer mag dan iemand die niet gevaccineerd is?

Die verschillen gaan vanzelf verdwijnen als er groepsimmuniteit ontstaat.

Het gaat hier absoluut niet om mensen maar te verplichten gevaccineerd te worden. Het gaat om de periode vanaf het beginnen met vaccineren tot het moment dat er groepsimmuniteit ontstaat of dat de groepsimmuniteit dusdanig is dat de ziekenhuis niet meer (over) belast worden.

Volkomen logisch.

Wat onlogisch is nu al moord en brand beginnen te schreeuwen.
pi_196175812
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
De vraag is hoe je dat zonder scheve gezichten voor elkaar krijgt.
Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:06:02 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196175819
Kijk eens hoeveel kamerleden een mondkapje dragen tijdens de debatten. Zelfs degenen die niets te melden hebben dragen zo'n ding niet. Hier een random debat: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/belastingplan-2021

+15 man die uren samen in één ruimte zijn.

Maar vervolgens wél zo'n ding opzetten als je gaat lopen door een rustig gebouw.
Wat is hier de logica van? Het was toch juist schadelijk in afgesloten ruimtes waar mensen langer samen verblijven?
pi_196175841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:04 schreef Ven1972 het volgende:
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Gelukkig ligt schoentje de Jonge al onder vuur in het kabinet. Onze basisschool leraar als hoogste op zijn cv. Man, man.
pi_196175842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
Als vrijwel alle kwetsbaren/ouderen gevaccineerd zijn, en de jongeren zijn nog niet aan de beurt dan lijkt het me dat ze er dan helemaal klaar mee zijn die jongeren. En terecht.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196175857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:04 schreef Ven1972 het volgende:
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Nou dat gebeurde al niet, en met de Jonge hebben ze echt electorale zelfmoord gepleegd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196175868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vraag is hoe je dat zonder scheve gezichten voor elkaar krijgt.
Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
Precies, dat is de kritiek die mensen hebben op de uitspraken van De Jonge. En die kritiek is terecht.
pi_196175873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vraag is hoe je dat zonder scheve gezichten voor elkaar krijgt.
Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
Juist. Jij snapt het.
pi_196175878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:04 schreef Ven1972 het volgende:
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Ik denk dat mensen gewoon massaal VVD stemmen, al is het nog niet zeker dat het CDA het aankomende verkiezingen slecht gaat doen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196175890
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde al niet, en met de Jonge hebben ze echt electorale zelfmoord gepleegd.
Klopt. Kan die uitstraling van de beste man totaal niet hebben. Hij komt ook best dommig over.
pi_196175891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
want je gaat mensen buitensluiten
Met een eventuele vaccinatieplicht of een vorm van uitsluiting voor zij die het niet hebben zet je corona op een voetstuk waar het niet hoort.
Zodra het gevaar van overbelaste zorg geweken is door voldoende groepsimmuniteit (waarschijnlijk haalbaar door grootschalig vaccineren), laten we alsjeblieft covid gaan zien als gewoon één van de vele ziektes die er bestaan.
I'll give you something to do
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:33 #169
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175897
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde al niet, en met de Jonge hebben ze echt electorale zelfmoord gepleegd.
Nou als ik goed bekijk, zou het CDA veel minder zetels krijgen met de volgende verkiezingen./
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196175934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch logisch?

Als ik gevaccineerd ben en geen gevaar zou moeten vormen voor mijn omgeving is het toch niet zo heel gek dat ik in eerste instantie meer mag dan iemand die niet gevaccineerd is?
Dat zou je denken, maar als dat alleen maar is omdat je in een bepaalde bevolkingsgroep zit dan snap je ook wel dat er een twee-ledige samenleving ontstaat. En ik hoef niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is. Nog afgezien van de praktische problemen met zo'n systeem.
pi_196175962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar als dat alleen maar is omdat je in een bepaalde bevolkingsgroep zit dan snap je ook wel dat er een twee-ledige samenleving ontstaat. En ik hoef niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is. Nog afgezien van de praktische problemen met zo'n systeem.
Jij snapt het. We leven hier niet in China waar dat normaal is. Zou je denken ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:38 #172
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196176000
Het is wel een hoop werk als ze ons moeten vaccineren, 17,5 miljoen mensen in Nederland en kost ook veel tijd en geduld. Maar het is dan wel de eerste grootschalige vaccinatieoperatie in de geschiedenis van Nederland, die nooit eerder was voorgekomen. En we moeten even afwachten wat de advies van de gezondheidsraad is wat er verder moet gebeuren met de vaccinaties.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:59 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176016
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vraag is hoe je dat zonder scheve gezichten voor elkaar krijgt.
Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
Hoe zou jij het dan anders willen doen?

Gaan loten om vaccins en bijvoorbeeld belangrijke "stations" als zorg overslaan?

Niemand vaccineren, en dus langer met maatregelen voor iedereen zitten, totdat er genoeg vaccins voor heel Nederland zijn?

Tuurlijk gaan sommige groepen het eerder krijgen, want dat zal waarschijnlijk het meest effectief zijn.
pi_196176048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd
Ik weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent, maar niet tegen mensen in dit topic. Ik zou adviseren nog eens even goed te lezen wat de kritiek op De Jonge's uitspraken nou precies is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:14:25 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent, maar niet tegen mensen in dit topic. Ik zou adviseren nog eens even goed te lezen wat de kritiek op De Jonge's uitspraken nou precies is.
Tegen de personen die denken dat wij een COVID-19 paspoort gaan krijgen _O-
pi_196176075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch logisch?

Als ik gevaccineerd ben en geen gevaar zou moeten vormen voor mijn omgeving is het toch niet zo heel gek dat ik in eerste instantie meer mag dan iemand die niet gevaccineerd is?

Die verschillen gaan vanzelf verdwijnen als er groepsimmuniteit ontstaat.

Het gaat hier absoluut niet om mensen maar te verplichten gevaccineerd te worden. Het gaat om de periode vanaf het beginnen met vaccineren tot het moment dat er groepsimmuniteit ontstaat of dat de groepsimmuniteit dusdanig is dat de ziekenhuis niet meer (over) belast worden.

Volkomen logisch.

Wat onlogisch is nu al moord en brand beginnen te schreeuwen.
Denk dat daar ook niemand op tegen is, tegen het voorkomen van overbelasting van ziekenhuizen. Lijkt me trouwens wel dat een bepaalde belasting wel te tolereren valt, zelfs Gommers wil geen lege ic's. :')

Laten we het er maar op houden dat De Jonge heel ongelukkig communiceert en daardoor wel degelijk allerlei maatschappelijke tweedelingen en vormen van discriminatie suggereert. En dat is inmiddels zo'n beetje het handelsmerk van deze man geworden. Moord en brand schreeuwen moeten we inderdaad niet doen, maar het verbaast me niet dat hij zo veel heftige reacties oproept.
pi_196176080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef StarmanFR het volgende:
Vergeet niet dat De Jonge ook dit zei:

,,Als er een vaccin komt dat ouderen en kwetsbaren heel goed beschermt, dan biedt dat natuurlijk weer fantastische kansen om maatregelen voor de jongeren te versoepelen.

Wat een waanzin, het vaccin werkt waarschijnlijk niet eens bij ouderen, dus waarom dit soort BS bazuinen als de Jonge zijnde.
pi_196176092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tegen de personen die denken dat wij een COVID-19 paspoort gaan krijgen _O-
Tegen een stropop dus. Ok, doe rustig aan en neem een glas water om keelproblemen te voorkomen. :)
pi_196176097
Ik snap niet zo goed dat Hugo altijd op de zaken vooruit wil lopen. Vindt hij zichzelf dan interessant?
- verwijderd door admin -
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:16:17 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196176115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd
[..]

Hoe zou jij het dan anders willen doen?

Gaan loten om vaccins en bijvoorbeeld belangrijke "stations" als zorg overslaan?

Niemand vaccineren, en dus langer met maatregelen voor iedereen zitten, totdat er genoeg vaccins voor heel Nederland zijn?

Tuurlijk gaan sommige groepen het eerder krijgen, want dat zal waarschijnlijk het meest effectief zijn.
Waar reageer je op?
pi_196176117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:15 schreef groenen het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Hugo altijd op de zaken vooruit wil lopen. Vindt hij zichzelf dan interessant?
Ik gok dat hij probeert om kritiek voor te zijn dat hij niet transparant genoeg is ofzo. Maar dat gebeurt weer op zeer onhandige wijze.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:17:03 #182
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:14 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk dat daar ook niemand op tegen is, tegen het voorkomen van overbelasting van ziekenhuizen. Lijkt me trouwens wel dat een bepaalde belasting wel te tolereren valt, zelfs Gommers wil geen lege ic's. :')

Laten we het er maar op houden dat De Jonge heel ongelukkig communiceert en daardoor wel degelijk allerlei maatschappelijke tweedelingen en vormen van discriminatie suggereert. En dat is inmiddels zo'n beetje het handelsmerk van deze man geworden. Moord en brand schreeuwen moeten we inderdaad niet doen, maar het verbaast me niet dat hij zo veel heftige reacties oproept.
Die heftige reacties komen ook vooral omdat men wegloopt met zijn opmerkingen.

Dat hij ongelukkig kan communiceren is een feit, maar een beetje nadenken voordat men begint te schreeuwen zou ook wel fijn zijn. Tuurlijk wil de regering geen tweedeling. Wat hebben zij daaraan?
pi_196176137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd
[..]

Hoe zou jij het dan anders willen doen?

Gaan loten om vaccins en bijvoorbeeld belangrijke "stations" als zorg overslaan?

Niemand vaccineren, en dus langer met maatregelen voor iedereen zitten, totdat er genoeg vaccins voor heel Nederland zijn?

Tuurlijk gaan sommige groepen het eerder krijgen, want dat zal waarschijnlijk het meest effectief zijn.
Ik denk dat je echt moet streven naar een zo eerlijke verdeling tussen kwetsbare groepen en niet kwestbare groepen
En stiekem eigenlijk niemand voor moet trekken in deze.

Maar ik denk eigenlijk dat de Jonge daar niet de juiste aangewezen persoon voor is om daar de uitspraken over te doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196176140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent, maar niet tegen mensen in dit topic. Ik zou adviseren nog eens even goed te lezen wat de kritiek op De Jonge's uitspraken nou precies is.
Kyran snapt wel vaker punten van kritiek niet. Als je nu nog niet inziet hoe ontzettend stupide de uitspraken zijn van de Jonge dan begrijp je het echt dus niet.

Een maatschappij tussen wel en niet gevaccineerden. Dat gaat tegen alle grondwetten in. En ook nog verplichten? Hou op, is met een griepprik ook nooit zo geweest. Kijk eens naar het totale plaatje zou ik zeggen. Geld, geld, geld. Vaccins, vaccins, vaccins.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:17:34 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196176147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:15 schreef groenen het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Hugo altijd op de zaken vooruit wil lopen. Vindt hij zichzelf dan interessant?
bangmaken hè. Net als de avondklok.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:18:37 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je echt moet streven naar een zo eerlijke verdeling tussen kwetsbare groepen en niet kwestbare groepen
En stiekem eigenlijk niemand voor moet trekken in deze.

Maar ik denk eigenlijk dat de Jonge daar niet de juiste aangewezen persoon voor is om daar de uitspraken over te doen.
Maar dan zou jij dus willen accepteren dat wij relatief langer in deze puinzooi moeten zitten?

Want dat lijkt mij dan een consequentie van zo'n keuze.
pi_196176179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Nee, want een vaccin werkt niet of nauwelijks bij tachtigplussers.
De bedoeling is dat de meest mobielen en sociaalcontact hebbenden het vaccin krijgen, en dat zijn niet de 80 plussers.
pi_196176188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Kyran snapt wel vaker punten van kritiek niet. Als je nu nog niet inziet hoe ontzettend stupide de uitspraken zijn van de Jonge dan begrijp je het echt dus niet.

Een maatschappij tussen wel en niet gevaccineerden. Dat gaat tegen alle grondwetten in. En ook nog verplichten? Hou op, is met een griepprik ook nooit zo geweest. Kijk eens naar het totale plaatje zou ik zeggen. Geld, geld, geld. Vaccins, vaccins, vaccins.
Juist. Money, money, money.

En de jonge is een eng mannetje die het leuk vindt mensen bang te maken lijkt het wel. Wat een uitspraken weer van deze man. Ga weg met je vaccin!
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:19:34 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196176202
quote:
Zou ik echt heel erg apart vinden eigenlijk. Mits het inderdaad die kant op gaat. De afgelopen maanden is er regelmatig geopperd om bepaalde groepen meer vrijheden te gunnen, omdat die groepen toch minder risico zouden lopen. Als je dat opperde werd je regelmatig met de nek aangekeken, omdat dat asociaal zou zijn. Het zou discriminerend zijn. Met z’n allen tegen Corona en zo. Je moet je als jongere niet aanstellen en de ouderen beschermen.

Maar nu zou het andersom gaan werken (risico groepen en ouderen meer vrijheden) en dan is het opeens een goed idee. Dat is toch net zo fout?

Dan kom je inderdaad in de buurt dat je enkel op vakantie mag of uit eten mag als je een vaccin bewijs hebt. En de groep die de komende jaren de rekening mag gaan betalen van alle maatregelen (en die de afgelopen maanden heel wat minder risico liepen..- voor redenen die ik echt wel begrijp en ook gewoon steun - laat ik dat erbij zeggen) zal dan beloond worden met...oh ja, nog langer maatregelen.

Ik denk oprecht dat dat echt heel slecht gaat vallen bij velen. Het is gewoon hypocriet. Punt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196176203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

bangmaken hè. Net als de avondklok.
Juist. Jij snapt het
pi_196176223
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar dan zou jij dus willen accepteren dat wij relatief langer in deze puinzooi moeten zitten?

Want dat lijkt mij dan een consequentie van zo'n keuze.
Dat volgt nergens uit. Het terugdraaien van maatregelen kan ook zonder vaccin, dat zal met vaccin niet anders zijn.
pi_196176226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar dan zou jij dus willen accepteren dat wij relatief langer in deze puinzooi moeten zitten?

Want dat lijkt mij dan een consequentie van zo'n keuze.
Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:00 #193
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196176233
Mensen, we moeten gewoon afwachten wat er ook in komende periode zal gebeuren. Rustig blijven, schreeuwen helpt niks. We zitten nu nog in zeer onzekere tijd, dat beseffen we ook heel goed. Zeker is nog niet alles zeker wat het betreft een vaccin....

Positief blijven..... en geniet nog een beetje van het leven. :) :) :) :) :) :) :)
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:39 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176245
Money money money ja?

Denk dat meeste valt te verdienen door je economie weer volledig te laten draaien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
Ik denk dus dat die tweedeling niet gaat komen, want het is niet zo zwart-wit als dat men hier doet blijken.
pi_196176256
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:21 schreef Kyran het volgende:

Ik denk dus dat die tweedeling niet gaat komen, want het is niet zo zwart-wit als dat men hier doet blijken.
Waarom suggereert De Jonge dat dan wel?
pi_196176269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom suggereert De Jonge dat dan wel?
Juist. Hij zegt het letterlijk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:23:32 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196176274
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
Alsof jij last hebt van Tante Sjaan’s bingoavondje _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:23:35 #198
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176276
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom suggereert De Jonge dat dan wel?
Omdat de Jonge een sul is in communiceren. Ik heb al maanden kritiek op hoe men communiceert en dit is weer een mooi voorbeeld over hoe voorzichtig men moet zijn en hoe goed men moet nadenken welke woorden / zinnen er gebruikt worden.
pi_196176288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
Idd. Dat gaat tegen de grondwet in. In ons ow zo vrije Nederland.
pi_196176304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat de Jonge een sul is in communiceren. Ik heb al maanden kritiek op hoe men communiceert en dit is weer een mooi voorbeeld over hoe voorzichtig men moet zijn en hoe goed men moet nadenken welke woorden / zinnen er gebruikt worden.
Misschien meent hij het wel wat hij zegt? Al eens over nagedacht dat dit ook zo kan zijn?!
pi_196176319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat de Jonge een sul is in communiceren. Ik heb al maanden kritiek op hoe men communiceert en dit is weer een mooi voorbeeld over hoe voorzichtig men moet zijn en hoe goed men moet nadenken welke woorden / zinnen er gebruikt worden.
Ok, maar wat er gebeurt is dit:

De Jonge zegt iets wat je op z'n minst zorgelijk kan noemen

Mensen reageren op de uitspraak en noemen het op z'n minst zorgelijk

Volgens mij is er niets vreemds aan de hand hier.
pi_196176320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alsof jij last hebt van Tante Sjaan’s bingoavondje _O-
Ik woon tegenover een buurthuis :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196176322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:06 schreef leolinedance het volgende:
Kijk eens hoeveel kamerleden een mondkapje dragen tijdens de debatten. Zelfs degenen die niets te melden hebben dragen zo'n ding niet. Hier een random debat: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/belastingplan-2021

+15 man die uren samen in één ruimte zijn.

Maar vervolgens wél zo'n ding opzetten als je gaat lopen door een rustig gebouw.
Wat is hier de logica van? Het was toch juist schadelijk in afgesloten ruimtes waar mensen langer samen verblijven?
Dat kan trouwens ook alleen in Nederland. Als je kijkt naar landen die al sinds de zomer een mondkapjesplicht hebben, dan zie je dat politici en mediafiguren ze ook op hebben. Omdat ze (terecht of onterecht) geloven dat het echt een belangrijke rol speelt, en zij het goede voorbeeld dienen te geven. En het dus ook in alle binnenruimtes verplicht stellen tenzij je aan het eten of drinken bent.

In Nederland geloven 'we' er niet in, maar wordt het straks verplicht gesteld om 'de discussie te beëindigen'. En tegen de tijd dat dat van kracht wordt zijn de besmettingen misschien alweer stukken lager dan in de hele periode dat er over geluld werd.

En dus krijg je inderdaad dat de kantoormedewerkers bij de overheid (degenen die nog op kantoor werken) wel het mondkapje op moeten in de entreehal waar ook burgers komen (openbare ruimte), maar hem buiten zicht van de burger weer af mogen doen (achter de poortjes, dus geen openbare ruimte).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:26 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
Dat ga je sowieso krijgen, welke verdeling je ook gaat aanhouden.

Of je nou eerst bijvoorbeeld de zorgmedewerkers gaat vaccineren of het allemaal evenredig gaat verdelen maakt echt niet uit, want die vedeling wel of niet gevaccineerd gaat er gewoon komen.

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B. Totdat er een groepsimmuniteit ontstaat dan mag iedereen alles weer en zo niet sta ik vooraan om te protesteren :D
pi_196176370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel mooi dat pfizer de dag voor het definitief maken van het contract even een 90% bescherming/werking van hun vaccin wereldkundig maakt
Maar waar is de exacte data over de werkzaamheid bij 60 plus, 70 plus en 80 plus?

Die 90 procent zal een "werkzaamheid" betreffen bij jonge gezonde mensen (de trial kandidaten), van wie 80% of meer sowieso al niet ziek zou worden. IMO

Daarbij kan er nooit zo'n stelligheid zijn, gezien zelfs niet 1 kandidaat bewust met het covid virus in aanraking zal worden gebracht.
pi_196176373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B.
Snap je echt niet dat dat een situatie is die we niet moeten willen? En dat mensen hier kritiek op hebben?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:27:55 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196176374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik woon tegenover een buurthuis :Y
Ai dat is wel vervelend dan.

Misschien mag je mee bingo-en als je eind 2021 voor je vaccin in aanmerking komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:03 #208
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Snap je echt niet dat dat een situatie is die we niet moeten willen? En dat mensen hier kritiek op hebben?
Ik snap dat het niet ideaal is, maar er is geen andere oplossing. Kom eens met een oplossing dan. Hoe zou jij het willen doen, zodat er geen tweedeling ontstaat?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:08 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_196176426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:15 schreef groenen het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Hugo altijd op de zaken vooruit wil lopen. Vindt hij zichzelf dan interessant?
Ik gok dat hij, naast dat hij wel stiekem dol is op aandacht, denkt dat mensen van hem denken dat hij nu daadkracht toont. Ondertussen is het zo'n ijdeltuit dat hij waarschijnlijk niet eens door heeft dat hij straks de kop van jut is.

Dat er nu vuile was naar buiten komt zit waarschijnlijk en treurig genoeg ook al doordat het best handig is om nu de eerste steekjes al uit te delen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196176450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Snap je echt niet dat dat een situatie is die we niet moeten willen? En dat mensen hier kritiek op hebben?
Hij snapt het volgens mij echt niet hoe gevaarlijk dit idee van de jonge is. Bizar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:32:36 #211
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:31 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Hij snapt het volgens mij echt niet hoe gevaarlijk dit idee van de jonge is. Bizar.
Kap aub. met op de man spelen, als je geen inhoudelijke reacties kan plaatsen doe het dan gewoon niet.
pi_196176478
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik gok dat hij, naast dat hij wel stiekem dol is op aandacht, denkt dat mensen van hem denken dat hij nu daadkracht toont. Ondertussen is het zo'n ijdeltuit dat hij waarschijnlijk niet eens door heeft dat hij straks de kop van jut is.

Dat er nu vuile was naar buiten komt zit waarschijnlijk en treurig genoeg ook al doordat het best handig is om nu de eerste steekjes al uit te delen.
Correct me if I'm wrong, maar was het met Samsom niet een vergelijkbare situatie? Nu is De Jonge het enigszins onnozele politieke vriendje, vraag me af wie de volgende wordt.
pi_196176497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet ideaal is, maar er is geen andere oplossing. Kom eens met een oplossing dan. Hoe zou jij het willen doen, zodat er geen tweedeling ontstaat?
De vaccinaties kunnen niet anders dan een positief effect hebben op de R, de besmettingen, de ziekenhuisopnames. Dus ik zou pleiten voor algehele versoepelingen. Kan denk ik best snel als de kwetsbaren zijn ingeënt.
I'll give you something to do
pi_196176509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet ideaal is, maar er is geen andere oplossing. Kom eens met een oplossing dan. Hoe zou jij het willen doen, zodat er geen tweedeling ontstaat?
Dat is vrij simpel. Geen tweedeling toepassing op eventuele versoepelingen van maatregelen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:19 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176544
Het is best wel dodelijk voor de discussie om telkens te roepen 'er is geen andere mogelijkheid'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196176545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou als ik goed bekijk, zou het CDA veel minder zetels krijgen met de volgende verkiezingen./
En zelfs dat aantal vind ik nogal flatteus. Ze boffen (maar ook Rutte) dat Baudet niet op stoom komt en zich inlaat met wappies, idioten, en zijn partij van schandaal naar schandaal hobbelt. Anders hadden ze nog niet eens de helft van het huidig aantal geschatte zetels.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:58 #217
14505 OProg
A Life in Music
pi_196176557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:32 schreef TresBon het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar was het met Samsom niet een vergelijkbare situatie? Nu is De Jonge het enigszins onnozele politieke vriendje, vraag me af wie de volgende wordt.
Samson was tot dusdanige hoogte gestegen dat hij wel met de VVD moest natuurlijk en er eigenlijk niet zo'n heel gek programma uithaalde voor henzelf. Echter wist de VVD het met Rutte zo te framen dat alle belangrijke zaken een overwinning voor de VVD waren en ze met de kruimels overbleven. Die PvdA en Samson hadden gewoon niet de handigheid om het op die manier te draaien.

En toen wilde de PvdA een zogenoemd democratisch proces gaan doen om wie de leider zou zijn en toen kwam Lodewijk hem een mes in zijn rug prikken. :')

Maar nu is het echt wel Hugo die het zelf doet. Ik snapte ook al niet waarom hij zo nodig die Corona-wet zelf wilde gaan doen. Het is toch te verwachten dat er dan bakken stront uit komen. Ik had het altijd op de minister van justitie afgeschoven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:37:01 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196176558
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:37:41 #219
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
Het is best wel dodelijk voor de discussie om telkens te roepen 'er is geen andere mogelijkheid'.
Ik vraag of iemand een oplossing heeft. Ik zie het niet. Het is ook dodelijk om maar te blijven roepen dat iets kut is, terwijl je niet met een oplossing komt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:37:51 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176580
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
Nou, dit dus. Maar kennelijk is dat 'geen mogelijkheid'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:38:13 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vraag of iemand een oplossing heeft. Ik zie het niet. Het is ook dodelijk om maar te blijven roepen dat iets kut is, terwijl je niet met een oplossing komt.
Die is al een keer of zes gegeven, maar kennelijk lees jij daar liever vakkundig omheen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196176593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat ga je sowieso krijgen, welke verdeling je ook gaat aanhouden.

Of je nou eerst bijvoorbeeld de zorgmedewerkers gaat vaccineren of het allemaal evenredig gaat verdelen maakt echt niet uit, want die vedeling wel of niet gevaccineerd gaat er gewoon komen.

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B. Totdat er een groepsimmuniteit ontstaat dan mag iedereen alles weer en zo niet sta ik vooraan om te protesteren :D
De maatregelen gelden toch om de zorg niet te overbelasten? Dan lijkt me het logisch als het vaccin goed werkt voor de risicogroepen dat je die vaccineert. Dan kan je al terug naar normaal de rest komt later wel en belast de zorg niet tot amper. Waarom maatregelen houden op een groep die je toch niet ziet in de ziekenhuizen maar niet direct in aanmerking komen voor een vaccin?
pi_196176621
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
Exact. Eigenlijk is de huidige situatie - ongewild - oneerlijk, in de zin van dat ouderen relatief veel harder getroffen worden door het virus. Door hen te vaccineren trek je dat gelijk. Jongeren hebben niet echt een vaccin nodig voor zichzelf, hoogstens tbv groepsimmuniteit.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:40:59 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176626
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
Dit is precies wat er gaat gebeuren.

Alleen heb je voor deze groepen al miljoenen vaccins nodig en die gaan er niet zijn op dag één en dat is nou net waar het knelt.

Ik roep maar even totaal willekeurige getallen.

Stel je hebt 4 miljoen vaccins nodig om alle risicogroepen en zorgmedewerkers te vaccineren. Eerste batch met vaccins bestaat uit maar 1 miljoen stuks. Je komt dus 3 miljoen te kort om een fatsoenlijk effect te kunnen creëren.

Wat doe je dan? Laat je die 1 miljoen mensen gewoon aan dezelfde maatregelen houden als de rest van Nederland of zorg je dat die alvast een beetje los kunnen lopen, economie alvast een draai kunnen geven etc.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:41:08 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196176631
Het doel van een vaccin lijkt me om er op nationale schaal (en uiteindelijk internationale schaal) voor te zorgen dat de ziekenhuizen niet elke keer vol lopen als er ergens een uitbraak is. Macroschaal dus.

Niet om kroegbazen of festivalorganisatoren de macht te geven individuele mensen te weigeren die (nog) niet het juiste stempel in hun gezondheidsboekje hebben staan. Dat doen we met andere aandoeningen ook niet namelijk en willekeurige mensen mogen trouwens ook niet zomaar inzage in je medisch dossier vragen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:42:57 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is precies wat er gaat gebeuren.

Alleen heb je voor deze groepen al miljoenen vaccins nodig en die gaan er niet zijn op dag één en dat is nou net waar het knelt.

Ik roep maar even totaal willekeurige getallen.

Stel je hebt 4 miljoen vaccins nodig om alle risicogroepen en zorgmedewerkers te vaccineren. Eerste batch met vaccins bestaat uit maar 1 miljoen stuks. Je komt dus 3 miljoen te kort om een fatsoenlijk effect te kunnen creëren.

Wat doe je dan? Laat je die 1 miljoen mensen gewoon aan dezelfde maatregelen houden als de rest van Nederland of zorg je dat die alvast een beetje los kunnen lopen, economie alvast een draai kunnen geven etc.
Dan zorg je dat die andere 13 miljoen ook weer mee kunnen doen, in plaats van ze uit te sluiten omdat ze nog niet zijn gevaccineerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196176680
Om die reden vond ik het plan van VNO-NCW helemaal zo slecht niet als tussenfase.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196176690
Wanneer is dat tering vaccin er? Lees soms iets over december, maar de bakans lijken ook continu verzet te worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:44:26 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176699
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zorg je dat die andere 13 miljoen ook weer mee kunnen doen, in plaats van ze uit te sluiten omdat ze nog niet zijn gevaccineerd.
Dat kan dus niet denk ik, want die 13 miljoen kunnen alsnog voor tienduizenden besmettingen zorgen. Dat snap je toch wel?
pi_196176703
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer is dat tering vaccin er? Lees soms iets over december, maar de bakans lijken ook continu verzet te worden.
Q3-4 2021 op z'n vroegst
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:44:53 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan dus niet denk ik, want die 13 miljoen kunnen alsnog voor tienduizenden besmettingen zorgen. Dat snap je toch wel?
Maar veel minder voor ziekenhuisopnames. Dat snap je toch wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 20:45:12 #232
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196176717
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer is dat tering vaccin er? Lees soms iets over december, maar de bakans lijken ook continu verzet te worden.
Nou nou, rond de jaarwisseling verwachten sommige bronnen de eerste leveringen, maar het duurt dan nog maanden voordat echt een deel van de bevolking ingeënt kan worden.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:45:32 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196176721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:25 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat kan trouwens ook alleen in Nederland. Als je kijkt naar landen die al sinds de zomer een mondkapjesplicht hebben, dan zie je dat politici en mediafiguren ze ook op hebben. Omdat ze (terecht of onterecht) geloven dat het echt een belangrijke rol speelt, en zij het goede voorbeeld dienen te geven. En het dus ook in alle binnenruimtes verplicht stellen tenzij je aan het eten of drinken bent.

In Nederland geloven 'we' er niet in, maar wordt het straks verplicht gesteld om 'de discussie te beëindigen'. En tegen de tijd dat dat van kracht wordt zijn de besmettingen misschien alweer stukken lager dan in de hele periode dat er over geluld werd.

En dus krijg je inderdaad dat de kantoormedewerkers bij de overheid (degenen die nog op kantoor werken) wel het mondkapje op moeten in de entreehal waar ook burgers komen (openbare ruimte), maar hem buiten zicht van de burger weer af mogen doen (achter de poortjes, dus geen openbare ruimte).
Maar het was toch juist gevaarlijk binnen in afgesloten ruimtes? Hoezo wordt er van ons verwacht dat we een mondkapje dragen als we 5 minuten de supermarkt in lopen (veilige doorstroomlocatie), maar zitten die politici uren met elkaar in één ruimte (gevaarlijk) zonder die dingen :o

Ik snap er geen reet meer van :{
pi_196176725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Q3-4 2021 op z'n vroegst
Nou, laten we er op houden dat ze ruime standaarddeviaties aanhouden over de vraag wanneer dat vaccin er komt :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196176739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Nou nou, rond de jaarwisseling verwachten sommige bronnen de eerste leveringen, maar het duurt dan nog maanden voordat echt een deel van de bevolking ingeënt kan worden.
Waarom duurt dat nog maanden als dat vaccin er is? Men kan nu toch alles al in gereedheid brengen zodat bij aankomst van dat spul direct tot vaccinatie overgegaan kan worden?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196176748
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, laten we er op houden dat ze ruime standaarddeviaties aanhouden over de vraag wanneer dat vaccin er komt :')
Ik denk het realistischer is om er vanuit te gaan dat we nog minimaal een jaar polderen, dan we in Q1 allemaal gevaccineerd zijn ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:48:00 #237
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar veel minder voor ziekenhuisopnames. Dat snap je toch wel?
Meestal zijn vaccins minder effectief bij de oudere leeftijdsgroepen. Als dat nu weer het geval is dan bescherm je juist de meeste risicovolle groepen het minst. Je kan dus niet zeggen dat er minder ziekenhuisopnames gaan komen.

Als de zorg niet overbelast raakt is er sowieso geen reden meer om maatregelen te treffen, met of zonder vaccin, dus je moet die dingen goed uitelkaar blijven houden.
pi_196176759
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom duurt dat nog maanden als dat vaccin er is? Men kan nu toch alles al in gereedheid brengen zodat bij aankomst van dat spul direct tot vaccinatie overgegaan kan worden?
De productie en logistiek zijn de grootste problemen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:48:59 #239
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196176779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zorg je dat die andere 13 miljoen ook weer mee kunnen doen, in plaats van ze uit te sluiten omdat ze nog niet zijn gevaccineerd.
Dit dus ja.

Dan zorg je ervoor dat die hele groep die sowieso al weinig risico loopt ook gewoon weer meer dingen mogen.

Als dit er doorheen komt gaat er heel veel onvrede zijn; dan zul je denk ik wel rellen krijgen. Telkens maar solidariteit eisen (jongeren die hun leven maar gewoon stil moesten zetten vanwege de ouderen), maar andersom...?

Dan zou het veel logischer zijn om die 3 miljoen die nog geen vaccinatie hebben ontvangen en wel in de risicogroep vallen te vragen om zich wat langer aan de maatregelen te houden. Dan kan de grootste groep weer aan de slag. Maar daar struikelen mensen dan weer over, want dan ben je aan het discrimineren.

Uiteindelijk moet je iedereen gewoon hetzelfde behandelen. Met z'n allen tegen Corona, toch? Of nu opeens niet meer, als het niet meer goed uitkomt?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196176787
Zodra er voldoende groepsimmuniteit is kunnen we een coronavaccinatie gaan zien als een griepprik. Dan neem je een vaccin namelijk niet meer voor de maatschappij maar puur voor jezelf of voor je naasten, zoals we met de griepprik ook gewend zijn. En daar hangen we bij mijn weten ook niet allemaal 'voordeeltjes' aan.
I'll give you something to do
pi_196176795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Meestal zijn vaccins minder effectief bij de oudere leeftijdsgroepen. Als dat nu weer het geval is dan bescherm je juist de meeste risicovolle groepen het minst. Je kan dus niet zeggen dat er minder ziekenhuisopnames gaan komen.

Als de zorg niet overbelast raakt is er sowieso geen reden meer om maatregelen te treffen, met of zonder vaccin, dus je moet die dingen goed uitelkaar blijven houden.
Jongere leeftijdsgroepen hebben meer scepsis bij vaccinatie, juist de twintig, dertiger en veertigers hebben zo hun reserveringen. Kinderen inenten zou onethisch zijn. Dus de vaccinatiegraad moet je gaan halen doen senioren te gaan inenten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:50:18 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176811
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jongere leeftijdsgroepen hebben meer scepsis bij vaccinatie, juist de twintig, dertiger en veertigers hebben zo hun reserveringen. Kinderen inenten zou onethisch zijn. Dus de vaccinatiegraad moet je gaan halen doen senioren te gaan inenten.
Ja, maar daar is het weer minder effectief, dus dat is mooi kut :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:50:47 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196176823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Meestal zijn vaccins minder effectief bij de oudere leeftijdsgroepen. Als dat nu weer het geval is dan bescherm je juist de meeste risicovolle groepen het minst. Je kan dus niet zeggen dat er minder ziekenhuisopnames gaan komen.

Als de zorg niet overbelast raakt is er sowieso geen reden meer om maatregelen te treffen, met of zonder vaccin, dus je moet die dingen goed uitelkaar blijven houden.
Dus het vaccin gaat bij ouderen minder effectief zijn - maar je gaat er als kabinet zijnde wel voor zorgen dat juist die groep meer vrijheden krijgt? Ook wat krom.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 20:51:01 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196176831
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom duurt dat nog maanden als dat vaccin er is? Men kan nu toch alles al in gereedheid brengen zodat bij aankomst van dat spul direct tot vaccinatie overgegaan kan worden?
Volgens mij is maar capaciteit om een aantal miljoen per maand te produceren, bovendien de hele logistiek. De EU koopt in, wij krijgen daar 3,nogwat procent van elke batch.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:52:04 #245
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196176853
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jongere leeftijdsgroepen hebben meer scepsis bij vaccinatie, juist de twintig, dertiger en veertigers hebben zo hun reserveringen. Kinderen inenten zou onethisch zijn. Dus de vaccinatiegraad moet je gaan halen doen senioren te gaan inenten.
Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196176855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar daar is het weer minder effectief, dus dat is mooi kut :P
Dat maakt voor de discussie niet zo veel uit, als je homogene groepen in de samenleving krijgt (wel of niet gevaccineerd) dan gaat daar het virus alsnog welig rondt.

We zien nu ook dat grote delen van verzorgingstehuizen besmet raken, terwijl initieel maar een iemand besmet was.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196176871
Rutte roept op een vraag van Azarkan dat er geen onderscheid gemaakt kan worden op basis van wel/niet gevaccineerd, maar dan laat Hugo de Jonge doorschemeren dat hij op basis van wel/niet gevaccineerd een soort van apartheidsstaat wil invoeren.
pi_196176887
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
Mwoah weet niet, dingen als een vaccin-bewijs oid is men ontzettend huiverig voor.
Leuk dat onze pabo-mongool op quasi hippe schoenen zijn hersenspinselen met iedereen deelt, maar dat betekent niet dat het beleid wordt.

Rond maart is het weer verkiezingstijd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:40 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176891
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus ja.

Dan zorg je ervoor dat die hele groep die sowieso al weinig risico loopt ook gewoon weer meer dingen mogen.

Als dit er doorheen komt gaat er heel veel onvrede zijn; dan zul je denk ik wel rellen krijgen. Telkens maar solidariteit eisen (jongeren die hun leven maar gewoon stil moesten zetten vanwege de ouderen), maar andersom...?

Dan zou het veel logischer zijn om die 3 miljoen die nog geen vaccinatie hebben ontvangen en wel in de risicogroep vallen te vragen om zich wat langer aan de maatregelen te houden. Dan kan de grootste groep weer aan de slag. Maar daar struikelen mensen dan weer over, want dan ben je aan het discrimineren.

Uiteindelijk moet je iedereen gewoon hetzelfde behandelen. Met z'n allen tegen Corona, toch? Of nu opeens niet meer, als het niet meer goed uitkomt?
Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
pi_196176903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
Definieer ''iets'' langer..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:54:41 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176909
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Definieer ''iets'' langer..
Een jaar of anderhalf. Kleinigheidje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:54:50 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196176914
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
En waar zou je dat bewijs overal moeten laten zien dan, afgezien misschien van een vliegveld voordat je richting een ander land vliegt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:55:34 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus het vaccin gaat bij ouderen minder effectief zijn - maar je gaat er als kabinet zijnde wel voor zorgen dat juist die groep meer vrijheden krijgt? Ook wat krom.
Dat hebben ze niet gezegd toch? De Jonge moet gewoon geen voorbeelden noemen, zonder dat hij weet waar hij het over heeft, want dan krijg je dus dit soort scheve gezichten :P

Zij hebben werkelijk nog geen idee over hoe ze dit gaan aanpakken en wat de meest effectieve routes gaan zijn. De onderzoeken zijn nog lang niet afgerond. Misschien blijkt opeens dat dit vaccin bij 70+ heel goed aanslaat of juist bij < 40 jaar. Je route moet je weer aanpassen aan je vaccin, dus het is te vroeg om iets te zeggen.

Ik vind het goed dat ze laten zien wat de mogelijkheden kunnen zijn, maar voorbeelden geven is dom.
pi_196176943
Ongelooflijk. Nu is een tweedeling van je samenleving opeens wel aan de orde wanneer bepaalde mensen gevaccineerd zijn, en dat ze zich dan niet meer aan de maatregelen hoeven te houden. Het gaat nog heel lang duren voordat een jong en gezond iemand als ik gevaccineerd kan worden, en dan heb ik dus nog steeds te kampen met maatregelen. Terwijl de oudjes weer lekker kunnen thee drinken met elkaar en bingo spelen. Al sinds maart moeten jonge en gezonde mensen zich aan de regels houden en vrijwel leven als een kluizenaar terwijl ze niets te vrezen hebben voor dit virus. Een tweedeling voor ouderen is niet bespreekbaar, en jongeren moeten niet zeuren nu en nog langer met maatregelen zitten.

SOLIDARITEIT, DOE HET VOOR DE JONGEREN!!!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:56:37 #255
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176946
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
Je weet dat ik je hoog op zitten als user, maar dit is echt BNW maat :)
pi_196176958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je weet dat ik je hoog op zitten als user, maar dit is echt BNW maat :)
Daar hebben we het ook over Corona :P
pi_196176960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een jaar of anderhalf. Kleinigheidje.
Ja zoiets ja, las ook dat het een half jaar kan duren voor zo'n vaccin volledig werkt in het lichaam.

Deze poppenkast gaat zo nog lang duren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:59:19 #258
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177007
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Definieer ''iets'' langer..
Als ik dat zou weten dan zat ik in Den Haag denk ik :P

Persoonlijk zou ik tot eind 2021 geen probleem hebben om mijzelf aan wat extra maatregelen te houden. Hangt denk ik ook af van hoe snel het straks allemaal gaat. Wanneer is de eerste batch er? Hoeveel zijn het er? Hoelang voordat batch 2 3 4 komt etc. etc. etc.

Misschien komt batch 1 wel in november 2021 en dan is mijn schatting van eind 2021 totaal zinloos.

Ik sta er gewoon wat relaxed in den ik. Situatie is gewoon wat het is. Ben al blij als wij ergens in 2021 al een beetje richting normaal kunnen.
pi_196177058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
Waarom moeten jongeren zich al sinds maart aan de maatregelen houden terwijl zij niets te vrezen hebben voor dit virus? Waarom praat jij dit aso gedrag voor ouderen die gevaccineerd zijn en denken weer los te kunnen goed? Zo werd er ook over de jongeren gesproken, ik draai het nu om. Maar voor de zielige ouderen is dit natuurlijk geen enkel probleem :)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:05:48 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
Maar je vraagt het juist aan de grootste groep Nederlanders. De groep die niet in de risico groep vallen. De groep die zich de afgelopen maanden ook al aan allerlei maatregelen heeft moeten houden uit ''solidariteit'' richting de groepen die meer risico liepen. Je vraagt specifiek aan die groep of ze nog ''iets'' (dat gaat minimaal maanden duren) langer willen wachten.

Ik snap echt wel dat het er waarschijnlijk op neer gaat komen dat ouderen en risico groepen als eerste in aanmerking komen voor het virus. Maar juist die groep zorgt voor ziekenhuis belasting. Verreweg het meeste in ieder geval. Dan snap ik niet waarom je op dat moment niet tegen de rest van je bevolking zou zeggen dat de maatregelen ook voor hun komen te vervallen.

Leuk dat je 1-4 miljoen mensen hebt die een vaccin hebben, maar dat doet niet heel veel met de economie hoor. Die krijgt een veel grotere boost als de rest van de bevolking gewoon weer zonder limieten bezig kunnen.

Het is gewoon een beetje krom dat de wereld te klein is als je nu zou roepen dat er aparte maatregelen zouden moeten gelden voor bepaalde groepen, omdat het grootste gedeelte van de bevolking minder risico loopt, maar dat het wel oké is om een minderheid (die we juist hebben proberen te beschermen de afgelopen maanden) meer versoepelingen te geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je weet dat ik je hoog op zitten als user, maar dit is echt BNW maat :)
Ik heb jou ook hoog zitten uiteraard, maar agree to disagree op dit vlak. Vind het ook niet bepaald BNW. Zoveel politiek gedoe rondom mensen die zich niet willen laten vaccineren (rondom andere ziektes ook), dat ik het vrij logisch vind dat ze zoiets aan zullen grijpen om ook die groep met bezwaren zo ver te krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:06:50 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom moeten jongeren zich al sinds maart aan de maatregelen houden terwijl zij niets te vrezen hebben voor dit virus? Waarom praat jij dit aso gedrag voor ouderen die gevaccineerd zijn en denken weer los te kunnen goed? Zo werd er ook over de jongeren gesproken, ik draai het nu om. Maar voor de zielige ouderen is dit natuurlijk geen enkel probleem :)
Ik praat niks goed.

Enige wat ik zeg is dat het normaal is dat er in het begin een tweedeling gaat ontstaan tussen wel of niet gevaccineerd. Ik heb niks gezegd over welke groep het eerst gevaccineerd moet worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet beginnen met zorgmedewerkers en de ouderen in verzorgingstehuizen, want daar lijken de grootste klappen te komen/

Ben ook van mening dat de groep van onder de 60 z.s.m. aan de beurt moet komen om zo snel mogelijk je economie weer op volle toeren te laten draaien. Dit is ook meteen de groep met de meeste sociale contacten.

Ik praat dus helemaal niks goed, maar heb wel begrip voor het feit dat er linksom of rechtsom een tweedeling gaat ontstaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:08:35 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar je vraagt het juist aan de grootste groep Nederlanders. De groep die niet in de risico groep vallen. De groep die zich de afgelopen maanden ook al aan allerlei maatregelen heeft moeten houden uit ''solidariteit'' richting de groepen die meer risico liepen. Je vraagt specifiek aan die groep of ze nog ''iets'' (dat gaat minimaal maanden duren) langer willen wachten.

Ik snap echt wel dat het er waarschijnlijk op neer gaat komen dat ouderen en risico groepen als eerste in aanmerking komen voor het virus. Maar juist die groep zorgt voor ziekenhuis belasting. Verreweg het meeste in ieder geval. Dan snap ik niet waarom je op dat moment niet tegen de rest van je bevolking zou zeggen dat de maatregelen ook voor hun komen te vervallen.

Leuk dat je 1-4 miljoen mensen hebt die een vaccin hebben, maar dat doet niet heel veel met de economie hoor. Die krijgt een veel grotere boost als de rest van de bevolking gewoon weer zonder limieten bezig kunnen.

Het is gewoon een beetje krom dat de wereld te klein is als je nu zou roepen dat er aparte maatregelen zouden moeten gelden voor bepaalde groepen, omdat het grootste gedeelte van de bevolking minder risico loopt, maar dat het wel oké is om een minderheid (die we juist hebben proberen te beschermen de afgelopen maanden) meer versoepelingen te geven.
Maar dat vraag ik helemaal NIET!

Ik heb niks gezegd over welke groep als eerste gevaccineerd moet worden. Ik zeg zelfs dat over het algemeen vaccins minder effectief zijn bij de oudere leeftijdsgroepen, dus daar heb ik mij helemaal niet over uitgelaten :D

Enige, maar dan ook enige, wat ik zeg is dat het heel normaal is dat er een tweedeling gaat ontstaan. Dit kan je bijna niet voorkomen in het begin. Echter zou dit wel weer weg moeten trekken als er genoeg vaccins beschikbaar zijn.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:10:58 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar dat vraag ik helemaal NIET!

Ik heb niks gezegd over welke groep als eerste gevaccineerd moet worden. Ik zeg zelfs dat over het algemeen vaccins minder effectief zijn bij de oudere leeftijdsgroepen, dus daar heb ik mij helemaal niet over uitgelaten :D

Enige, maar dan ook enige, wat ik zeg is dat het heel normaal is dat er een tweedeling gaat ontstaan. Dit kan je bijna niet voorkomen in het begin. Echter zou dit wel weer weg moeten trekken als er genoeg vaccins beschikbaar zijn.
Ik bedoelde ''je'' niet persoonlijk naar jou; ik doelde op de Jonge en het Kabinet :Y Ik vond dat de Jonge toch wel erg duidelijk die kant op aan het hinten was.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196177222
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik praat niks goed.

Enige wat ik zeg is dat het normaal is dat er in het begin een tweedeling gaat ontstaan tussen wel of niet gevaccineerd. Ik heb niks gezegd over welke groep het eerst gevaccineerd moet worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet beginnen met zorgmedewerkers en de ouderen in verzorgingstehuizen, want daar lijken de grootste klappen te komen/

Ben ook van mening dat de groep van onder de 60 z.s.m. aan de beurt moet komen om zo snel mogelijk je economie weer op volle toeren te laten draaien. Dit is ook meteen de groep met de meeste sociale contacten.

Ik praat dus helemaal niks goed, maar heb wel begrip voor het feit dat er linksom of rechtsom een tweedeling gaat ontstaan.
De ouderen in een verzorgingstehuis lijkt me niet zo handig. Die zitten zeker door het huidige beleid daar alleen maar om op de dood te wachten. Voor de meeste zal het vaccin ook weinig nut hebben. Met elke griepgolf zijn ze daar ook altijd de lul alleen haalt het de media amper. Ouderen die nog zelfstandig wonen lijkt me beter omdat die veel vitaler zijn.
pi_196177224
Dus eerst moet iedereen verplicht binnen zitten en moet de hele economie aan gort geholpen worden om wat oudjes met een zwakke gezondheid te beschermen?

En als er 'n vaccin is krijgen diezelfde zieke oudjes als eerste het vaccin, zodat zij als eerste naar buiten mogen en de rest nog even op de kont moet blijven zitten.

Hugo de Jonge :') :') :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:12:18 #266
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196177228
Zou eerst de mensen doen die mogelijk een hoge r0 kunnen bereiken, dus mensen die veel contact hebben met anderen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196177231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik niet evident. Er zijn inderdaad meer bewegingen dan in maart, maar in maart was er een schokeffect en was er een grote bereidwilligheid om bedrijfsprocessen tijdelijk (gedeeltelijk) plat te leggen. Misschien zijn de huidige bewegingen wel zo'n beetje het maximaal bereikbare als het gaat om het aan banden leggen van niet-noodzakelijk werk op locatie. Er is anekdotisch bewijs dat werkgevers van hun werknemers blijven eisen dat ze naar locatie komen terwijl dat niet echt nodig is, maar om hoeveel gevallen gaat dat nou echt?
In maart ging het aantal reisbewegingen naar het werk met de helft naar beneden. In oktober ging het even naar -40%, maar zat al snel weer op -20%.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-steeds-minder.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:13:18 #268
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196177243
twitter

Dat is eerste golf niveau voor Frankrijk..
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:13:32 #269
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196177248
Ik vraag me af of er bij de verdeling van de vaccins nog rekening gehouden zal worden met mensen die al corona hebben gehad. Die mensen zijn (waarschijnlijk) immuun en hebben geen baat bij het halen van een vaccin. Het zou ook zonde zijn om een schaars vaccin aan zo iemand te geven. Het gaat potentieel ook niet om een kleine groep mensen. In de eerste golf is naar schatting zo'n 1 miljoen mensen besmet geraakt. Het zou me niet verbazen als dat voor deze tweede golf ook het geval zal zijn. Dan zit je dus al aan bijna 2 miljoen mensen op dit moment (ter zijde: zou dit ook deels kunnen verklaren dat minder mensen zich aan de maatregelen houden? immers, als je het idee hebt immuun te zijn, zul je minder voorzichtig zijn?). Met 2 miljoen zijn we al 20% op weg naar de groepsimmuniteit, dit kan een groot theoretisch voordeel opleveren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:14:23 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177259
Voordat men weer wegloopt met mijn posts. Laat ik ook even meteen zeggen dat ik tegen dingen als vaccinatie paspoorten ben. Ben ook tegen concerten/festivals/horeca waar je alleen mag komen als je gevaccineerd bent.

Iedereen met wat hersencellen zou daar tegen moeten zijn.

Wat bedoel ik dan wel? Een voorbeeld:

Je mag wel weer gewoon op kantoor werken als je gevaccineerd bent, maar moet zoveel mogelijk thuiswerken als je nog geen vaccin hebt gekregen.

Je mag wel de deur uit met een snotneus als je gevaccineerd bent, maar moet binnen blijven als je geen vaccin hebt gekregen.

Je hoeft geen verplicht mondkapje te dragen als je gevaccineerd bent, maar wel als je nog geen vaccin hebt gekregen.

etc.

Dat zijn voor mij maatregelen die zouden kunnen blijven bestaan voor mensen die niet gevaccineerd zijn, tot het moment dat er groepsimmuniteit optreedt.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:15:03 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196177271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:13 schreef Viltje het volgende:
Ik vraag me af of er bij de verdeling van de vaccins nog rekening gehouden zal worden met mensen die al corona hebben gehad. Die mensen zijn (waarschijnlijk) immuun en hebben geen baat bij het halen van een vaccin. Het zou ook zonde zijn om een schaars vaccin aan zo iemand te geven. Het gaat potentieel ook niet om een kleine groep mensen. In de eerste golf is naar schatting zo'n 1 miljoen mensen besmet geraakt. Het zou me niet verbazen als dat voor deze tweede golf ook het geval zal zijn. Dan zit je dus al aan bijna 2 miljoen mensen op dit moment (ter zijde: zou dit ook deels kunnen verklaren dat minder mensen zich aan de maatregelen houden? immers, als je het idee hebt immuun te zijn, zul je minder voorzichtig zijn?). Met 2 miljoen zijn we al 20% op weg naar de groepsimmuniteit, dit kan een groot theoretisch voordeel opleveren?
Dan zou je eerst iedereen ook moeten testen op antistoffen, veel mensen hebben het gehad en zijn niet ziek geweest of waren ziek tijdens de eerste golf (en dan kan het ook iets anders zijn geweest).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:15:32 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177283
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik bedoelde ''je'' niet persoonlijk naar jou; ik doelde op de Jonge en het Kabinet :Y Ik vond dat de Jonge toch wel erg duidelijk die kant op aan het hinten was.
Ah, duidelijk :)

Dat is wat ik dan ook bedoel dat de Jonge moet oppassen met wat hij zegt, dus eens!
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De ouderen in een verzorgingstehuis lijkt me niet zo handig. Die zitten zeker door het huidige beleid daar alleen maar om op de dood te wachten. Voor de meeste zal het vaccin ook weinig nut hebben. Met elke griepgolf zijn ze daar ook altijd de lul alleen haalt het de media amper. Ouderen die nog zelfstandig wonen lijkt me beter omdat die veel vitaler zijn.
Heb je ook een punt.
pi_196177291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:13 schreef Viltje het volgende:
Ik vraag me af of er bij de verdeling van de vaccins nog rekening gehouden zal worden met mensen die al corona hebben gehad. Die mensen zijn (waarschijnlijk) immuun en hebben geen baat bij het halen van een vaccin. Het zou ook zonde zijn om een schaars vaccin aan zo iemand te geven. Het gaat potentieel ook niet om een kleine groep mensen. In de eerste golf is naar schatting zo'n 1 miljoen mensen besmet geraakt. Het zou me niet verbazen als dat voor deze tweede golf ook het geval zal zijn. Dan zit je dus al aan bijna 2 miljoen mensen op dit moment (ter zijde: zou dit ook deels kunnen verklaren dat minder mensen zich aan de maatregelen houden? immers, als je het idee hebt immuun te zijn, zul je minder voorzichtig zijn?). Met 2 miljoen zijn we al 20% op weg naar de groepsimmuniteit, dit kan een groot theoretisch voordeel opleveren?
Dan moet je wel weten of iemand het heeft gehad. En dacht dat je het ook weer opnieuw kon krijgen :?
pi_196177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik praat niks goed.

Enige wat ik zeg is dat het normaal is dat er in het begin een tweedeling gaat ontstaan tussen wel of niet gevaccineerd. Ik heb niks gezegd over welke groep het eerst gevaccineerd moet worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet beginnen met zorgmedewerkers en de ouderen in verzorgingstehuizen, want daar lijken de grootste klappen te komen/

Ben ook van mening dat de groep van onder de 60 z.s.m. aan de beurt moet komen om zo snel mogelijk je economie weer op volle toeren te laten draaien. Dit is ook meteen de groep met de meeste sociale contacten.

Ik praat dus helemaal niks goed, maar heb wel begrip voor het feit dat er linksom of rechtsom een tweedeling gaat ontstaan.
Gelijke lusten, gelijke lasten. Zo is deze hele corona crisis gespeeld, onder het mom van solidariteit. Een tweedeling tussen gezond en oud is onbespreekbaar, maar nu kan het opeens wel in positieve richting voor ouderen. Ik vind dat erg vreemd. Laat die ouderen ook nog maar even langer met maatregelen opgescheept zitten, ik zit al sinds maart opgescheept met maatregelen die niet voor mij van toepassing zijn omdat ik er niks van merk als ik corona krijg. Die ouderen moeten niet zo zeuren, wij geen lol dan zij ook geen lol.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 21:18:50 #275
186611 Haags
pi_196177351
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:19:18 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196177358
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gelijke lusten, gelijke lasten. Zo is deze hele corona crisis gespeeld, onder het mom van solidariteit. Een tweedeling tussen gezond en oud is onbespreekbaar, maar nu kan het opeens wel in positieve richting voor ouderen. Ik vind dat erg vreemd. Laat die ouderen ook nog maar even langer met maatregelen opgescheept zitten, ik zit al sinds maart opgescheept met maatregelen die niet voor mij van toepassing zijn omdat ik er niks van merk als ik corona krijg. Die ouderen moeten niet zo zeuren, wij geen lol dan zij ook geen lol.
Alsof jij er last van hebt als geënte personen meer vrijheden krijgen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:19:56 #277
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196177368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:18 schreef Justin_Case het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Nog een reden om naar Duitsland te gaan eind dit jaar
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:19:57 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196177370
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gelijke lusten, gelijke lasten. Zo is deze hele corona crisis gespeeld, onder het mom van solidariteit. Een tweedeling tussen gezond en oud is onbespreekbaar, maar nu kan het opeens wel in positieve richting voor ouderen. Ik vind dat erg vreemd. Laat die ouderen ook nog maar even langer met maatregelen opgescheept zitten, ik zit al sinds maart opgescheept met maatregelen die niet voor mij van toepassing zijn omdat ik er niks van merk als ik corona krijg. Die ouderen moeten niet zo zeuren, wij geen lol dan zij ook geen lol.
De ouderen die het hardst geraakt worden en volgens jou binnen zouden moeten zitten zodat jij naar buiten kan zijn nu degene die moeten wachten zodat jij, als volgens jouzelf veilig persoon, het vaccin kan krijgen en weer als enige onbezorgd naar buiten zou moeten kunnen gaan?

Dan heb je het niet alleen niet begrepen maar dan heb je het niet begrepen en geef je een uitstekende weergave van je eigen egoïsme.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:06 #279
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:18 schreef Justin_Case het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Gewoon een stalen plaat op de voordeur solderen en klaar.
pi_196177378
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gelijke lusten, gelijke lasten. Zo is deze hele corona crisis gespeeld, onder het mom van solidariteit.
Daar ga je al de fout in.

Gelijke lasten? Zeker niet. Een jongere levert veel meer in met thuiszitten dan 'n oudere. Gemiddeld zal 'n jongere namelijk vaker buiten zijn, uitgaan, etc, terwijl veel 80-plussers met 'n zwakke gezondheid vooral binnen zitten.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:13 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196177379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:18 schreef Justin_Case het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Die kon je wel aan zien komen. Maar ik denk niet dat ook maar één beleidsmaker dat aandurft.

En bovendien zinloos. Als ik op oudjaarsavond zes flessen wijn in huis wil hebben dan lukt me dat echt wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:13 #282
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Voordat men weer wegloopt met mijn posts. Laat ik ook even meteen zeggen dat ik tegen dingen als vaccinatie paspoorten ben. Ben ook tegen concerten/festivals/horeca waar je alleen mag komen als je gevaccineerd bent.

Iedereen met wat hersencellen zou daar tegen moeten zijn.

Wat bedoel ik dan wel? Een voorbeeld:

Je mag wel weer gewoon op kantoor werken als je gevaccineerd bent, maar moet zoveel mogelijk thuiswerken als je nog geen vaccin hebt gekregen.

Je mag wel de deur uit met een snotneus als je gevaccineerd bent, maar moet binnen blijven als je geen vaccin hebt gekregen.

Je hoeft geen verplicht mondkapje te dragen als je gevaccineerd bent, maar wel als je nog geen vaccin hebt gekregen.

etc.

Dat zijn voor mij maatregelen die zouden kunnen blijven bestaan voor mensen die niet gevaccineerd zijn, tot het moment dat er groepsimmuniteit optreedt.
Met zulke verschillen zou ik nog enigszins kunnen leven. Ik vind het echter wel belangrijk dat de samenleving gewoon weer opstart dan. Jongeren die gewoon naar hun festivals kunnen gaan (nee, zelf totaal geen interesse in, dus dat is niet waarom ik het opper, ik zeg het maar even :P), mensen die gewoon weer op vakantie mogen, mensen die gewoon weer uit eten kunnen gaan, evenementen die weer kunnen, geen beperkingen meer voor de horeca, etc. Je kan gewoon niet aan de grootste groep van je bevolking vragen om die dingen nog steeds niet te doen/te leven met die beperkingen, terwijl de gevaccineerden rustig uit eten mogen, op vakantie mogen, etc. En ik vond wel dat de Jonge daar aardig naar hintte. Zo'n samenleving. Dat moet niemand willen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:14 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_196177400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:18 schreef Justin_Case het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Alsof het merendeel niet al lang een lading in huis heeft om 14 dagen straallazarus te zijn. :')

Dat is net zoiets als wapens willen verbieden terwijl iedereen al 2 pistolen en een geweer onder bed heeft liggen en dan denken dat het uit maakt. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196177403
Het wordt hoog tijd om te stoppen met luisteren naar elke belangengroep die proefballonnetjes de media in smijt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:40 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196177408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die kon je wel aan zien komen. Maar ik denk niet dat ook maar één beleidsmaker dat aandurft.

En bovendien zinloos. Als ik op oudjaarsavond zes flessen wijn in huis wil hebben dan lukt me dat echt wel.
Dan gaan mensen wel thuis zuipen idd. Net zoals ze thuis gaan feesten nu alles dicht is.

Geen toezicht, geen maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:22:40 #286
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196177427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:21 schreef MoreDakka het volgende:
Het wordt hoog tijd om te stoppen met luisteren naar elke belangengroep die proefballonnetjes de media in smijt.
Dit, ook buiten corona
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:24:10 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177453
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met zulke verschillen zou ik nog enigszins kunnen leven. Ik vind het echter wel belangrijk dat de samenleving gewoon weer opstart dan. Jongeren die gewoon naar hun festivals kunnen gaan (nee, zelf totaal geen interesse in, dus dat is niet waarom ik het opper, ik zeg het maar even :P), mensen die gewoon weer op vakantie mogen, mensen die gewoon weer uit eten kunnen gaan, evenementen die weer kunnen, geen beperkingen meer voor de horeca, etc. Je kan gewoon niet aan de grootste groep van je bevolking vragen om die dingen nog steeds niet te doen/te leven met die beperkingen, terwijl de gevaccineerden rustig uit eten mogen, op vakantie mogen, etc. En ik vond wel dat de Jonge daar aardig naar hintte. Zo'n samenleving. Dat moet niemand willen.
Dat zou ook gewoon dom zijn.

Uiteindelijk wil je nu twee dingen.

1) Zorg niet overbelasten

2) Economie z.s.m. weer op volle toeren laten draaien

Als je de groep tussen 18 en 65 binnen probeert te houden dan gooi je punt 2 in de prullenbak.

Mooiste zou zijn als de vaccin ook goed werkt bij >65. Die vaccineren en alles open gooien.

Edit: Aan de andere kant zal dat ook het minst helpen om groepsimmuniteit te krijgen, want de groep van 65+ is nou niet bepaald je meest sociale groep.

Je hebt meer aan het vaccineren van je meest sociale groep (zorgmedewerkers zijn daarom een prima startpunt en nee dat zeg ik niet omdat ik er één ben :P)
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:25:13 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196177481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
Mooiste zou zijn als de vaccin ook goed werkt bij >65. Die vaccineren en alles open gooien.
Nou, we zijn eruit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196177497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:18 schreef Justin_Case het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Nog even en de zorg zit werkloos thuis. Niks mag straks meer en dus ook geen ongelukken ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:26:41 #290
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196177516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Dan zou je eerst iedereen ook moeten testen op antistoffen, veel mensen hebben het gehad en zijn niet ziek geweest of waren ziek tijdens de eerste golf (en dan kan het ook iets anders zijn geweest).
Niet iedereen, want er zijn al iets van 500.000 mensen positief getest. Die zou je uit kunnen sluiten voor de eerste vaccinatierondes. De andere anderhalf miljoen zou je eerst moeten zoeken met antistoffen-tests inderdaad. Maar daar zouden we al mee kunnen beginnen vooruitlopend op het vaccin, lijkt me.
pi_196177527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:21 schreef MoreDakka het volgende:
Het wordt hoog tijd om te stoppen met luisteren naar elke belangengroep die proefballonnetjes de media in smijt.
Het volgende proefballonetje is een autovrij oud&nieuw.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:27:52 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alsof jij er last van hebt als geënte personen meer vrijheden krijgen _O-
Dat is helemaal het punt niet. Het zou gewoon oneerlijk zijn, en lichtelijk hypocriet. Moet je eens opletten hoe snel je shit over je heen krijgt als je durft te zeggen dat bepaalde maatregelen enkel zouden moeten gelden voor ouderen en risico groepen. Dat heb ik in deze reeks meermaals voorbij zien komen. Er werd gepromoot met ''met z'n ALLEN tegen Corona'' & met ''toon solidariteit richting de ouderen''. Onwijs veel gezeik richting jongeren die zich niet aan de maatregelen hielden, want die wilden dan maar meteen dat hun oma in het ziekenhuis zou komen.

Maar nu, mits het écht die kant op gaat, is het opeens oké om de minderheid die we zo hebben geprobeerd te beschermen meer vrijheden te geven. Terwijl de jongeren de rekening van de crisis mogen betalen. Terwijl de jongeren (en alle leeftijden tussen de 20-60) hun leven de afgelopen maanden stil heeft moeten zetten (grote aanpassingen in ieder geval), terwijl ze zelf eigenlijk veel minder risico liepen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:29:28 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zou ook gewoon dom zijn.

Uiteindelijk wil je nu twee dingen.

1) Zorg niet overbelasten

2) Economie z.s.m. weer op volle toeren laten draaien

Als je de groep tussen 18 en 65 binnen probeert te houden dan gooi je punt 2 in de prullenbak.

Mooiste zou zijn als de vaccin ook goed werkt bij >65. Die vaccineren en alles open gooien.

Edit: Aan de andere kant zal dat ook het minst helpen om groepsimmuniteit te krijgen, want de groep van 65+ is nou niet bepaald je meest sociale groep.

Je hebt meer aan het vaccineren van je meest sociale groep (zorgmedewerkers zijn daarom een prima startpunt en nee dat zeg ik niet omdat ik er één ben :P)
Dan zijn we het gewoon grotendeels eens denk ik ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:29:58 #294
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196177584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:14 schreef Kyran het volgende:
Voordat men weer wegloopt met mijn posts. Laat ik ook even meteen zeggen dat ik tegen dingen als vaccinatie paspoorten ben. Ben ook tegen concerten/festivals/horeca waar je alleen mag komen als je gevaccineerd bent.

Iedereen met wat hersencellen zou daar tegen moeten zijn.

Wat bedoel ik dan wel? Een voorbeeld:

Je mag wel weer gewoon op kantoor werken als je gevaccineerd bent, maar moet zoveel mogelijk thuiswerken als je nog geen vaccin hebt gekregen.

Je mag wel de deur uit met een snotneus als je gevaccineerd bent, maar moet binnen blijven als je geen vaccin hebt gekregen.

Je hoeft geen verplicht mondkapje te dragen als je gevaccineerd bent, maar wel als je nog geen vaccin hebt gekregen.

etc.

Dat zijn voor mij maatregelen die zouden kunnen blijven bestaan voor mensen die niet gevaccineerd zijn, tot het moment dat er groepsimmuniteit optreedt.
Een vaccin zorgt ervoor dat het ziekteverloop minder ernstig is, maar niet dat je niet meer ziek wordt. Ofwel, je kunt nog steeds symptomen hebben. Iemand die een snotneus heeft vanwege corona kan nog steeds anderen besmetten, het ziekteverloop voor hem/haarzelf wordt gewoon gunstiger omdat diegene al antistoffen heeft.

Ik heb niet direct het antwoord maar zou beginnen met het vaccineren van risicogroepen. Zodra daar een kritieke massa van bereikt is ga je versoepelen voor iedereen, niet alleen die risicogroepen. Een vaccin zorgt op een vrij pijnloze manier voor groepsimmuniteit, het is onlogisch om de mensen die er geen pijn van zullen ondervinden langer dan noodzakelijk maatregelen te laten houden omdat er mensen zijn die nog geen vaccin hebben maar 'm wel kunnen krijgen.

Het doel is en blijft zorg ontlasten, dat is het altijd geweest. De hoeveelheid ziekenhuisopnames stijgt hard bij 80+, gevolgd door 70+, 60+ en ga zo maar door. Dat zou dus de meest logische volgorde zijn, er vanuit gaande dat het vaccin voldoende werkt in die groep. Indien het vaccin in die groep niet voldoende werkt zul je moeten blijven monitoren op besmettingen en kun je vroeg in een uitbraak bijvoorbeeld antistoffen toedienen (dmv het plasma van Sanquin).

Als de maatregelen blijven gelden ook nadat er een kritieke massa gevaccineerd is betekent het dat het doel veranderd is. Daar moeten ze dan eerlijk over zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:30:11 #295
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196177587
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan zijn we het gewoon grotendeels eens denk ik ^O^
Denk dat het vooral zit in hoe wij het verhaal van de Jonge hebben opgevat.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:31:23 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196177611
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is helemaal het punt niet. Het zou gewoon oneerlijk zijn, en lichtelijk hypocriet. Moet je eens opletten hoe snel je shit over je heen krijgt als je durft te zeggen dat bepaalde maatregelen enkel zouden moeten gelden voor ouderen en risico groepen. Dat heb ik in deze reeks meermaals voorbij zien komen. Er werd gepromoot met ''met z'n ALLEN tegen Corona'' & met ''toon solidariteit richting de ouderen''. Onwijs veel gezeik richting jongeren die zich niet aan de maatregelen hielden, want die wilden dan maar meteen dat hun oma in het ziekenhuis zou komen.

Maar nu, mits het écht die kant op gaat, is het opeens oké om de minderheid die we zo hebben geprobeerd te beschermen meer vrijheden te geven. Terwijl de jongeren de rekening van de crisis mogen betalen. Terwijl de jongeren (en alle leeftijden tussen de 20-60) hun leven de afgelopen maanden stil heeft moeten zetten (grote aanpassingen in ieder geval), terwijl ze zelf eigenlijk veel minder risico liepen.
Joh lekker belangrijk. Kunnen sommigen wat eerder leuke dingen doen jij of ik. Heb ik geen last van, hebben ze mazzel, geniet ervan.

Het levert mij helemaal niks op als die mensen voor niks ook “binnen moeten blijven”.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:32:38 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196177643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat het vooral zit in hoe wij het verhaal van de Jonge hebben opgevat.
Hugo praat soms iets te veel zijn mond voorbij met hersenspinsels
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:33:27 #298
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat het vooral zit in hoe wij het verhaal van de Jonge hebben opgevat.
Ja :Y . In jouw uitleg kan ik me enigszins vinden, maar ik interpreteer zijn bericht heel anders. Ik hoop dat hij het niet zo bedoeld als hoe hij het in mijn ogen brengt. Want dan krijg je écht heel veel gezeik in de samenleving. Dan is je draagvlak echt weg.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196177712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat het vooral zit in hoe wij het verhaal van de Jonge hebben opgevat.
Het lijkt me stug dat Hugo de vaccinatiestrategie gaat bepalen. Die zal gewoon een advies krijgen wat die blindelings zal moeten overnemen van de gezondheidsraad.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:37:29 #300
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196177739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Joh lekker belangrijk. Kunnen sommigen wat eerder leuke dingen doen jij of ik. Heb ik geen last van, hebben ze mazzel, geniet ervan.

Het levert mij helemaal niks op als die mensen voor niks ook “binnen moeten blijven”.
Dat zou je nu andersom ook kunnen zeggen. Maatregelen voor de jongeren versoepelen, hoppa. Dan kunnen ouderen reageren met ''ach, lekker belangrijk, gewoon blij zijn voor de jongeren'' *O* maar dan is de wereld te klein.

Ik gun het ze echt wel hoor; afgunst is het niet. Maar we strijden tegen Corona met z'n ALLEN toch? Solidariteit, toch? Hoe Kyran het beschrijft kan ik de situatie nog best begrijpen; maar als het gaat neerkomen op ''gevaccineerden mogen alles weer & de rest van de bevolking moet het gewoon een paar maanden langer (minimaal) vol houden met strenge maatregelen'' dan is dat gewoon hypocriet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196177760
Het maakt waarschijnlijk niet zo veel uit wie je vaccineert. De jongeren zijn sociaal mobieler, dus veroorzaken meer besmettingen. De ouderen groepen zijn minder mobiel, maar belasten de zorg zwaarder.

Het vaccinatieprobleem is daarom heel makkelijk aan te pakken:

1. Voer een vaccinatie paspoort in
2. Iedereen die gevaccineerd is mag alles weer
3. Verkoop vaccins; eerste batches duur, zeg enkele duizenden euros, daarna afbouwend in prijs.

Gevolg:
1. Rijken gaan eerst en krijgen hun vrijheid terug
2. De rijksten krijgen de meeste ruimte en kunnen de economie het snelst opgang helpen
3. De minder rijken komen ook gewoon aan de beurt en profiteren van de opbloeiende economie
4. Een deel van de kosten voor de samenleving kan hiermee bekostigd worden.
5. Geen gedoe voor de overheid over wie eerst mag

Win-win voor iedereen. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')