abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196173314
Rioolwaterdeeltjes zijn ook keihard gezakt zie ik
- verwijderd door admin -
pi_196173331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
op alle school locaties waar ik de afgelopen tijd geweest ben is de regel een mondkap op tot je zit op je werkplek en bij binnenkomst je handen onder zo'n ding door te halen.

Bij 1 locatie, vierkant gebouw met in de gangen eenrichtingsverkeer, moest je zelfs voor een bak koffie door het hele gebouw heen ipv 3 stappen tegen de pijlen (wat gewoon mocht/kon wanneer er geen les wisseling plaats vind).

Kleine edit, onlangs gebeld ivm BCO. Gelukkig was ik niet tijdens de dagen op de betreffende locatie, stage loper bij ons die klachten had (zijn vader inmiddels ook)
pi_196173363
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:40 schreef OProg het volgende:
Dus als je hier aan begint heb je binnen no-time een hele berg ondernemers die aankomen met dat ze niet in de juiste branche zitten. Je zou het hoogstens als aanzet kunnen gebruiken om het voor de toekomst beter in te delen, maar eer je dan helemaal rond hebt is alles wel weer open.
Da's natuurlijk inherent een beetje het probleem van dat soort lijstjes: hoe algemener je ze maakt, hoe meer discussie en hoe limitatiever je ze maakt, hoe meer (gepercipieerde) oneerlijkheid. Het standaard-voorbeeld met de btw is dan altijd het caviavoer dat tegen hoog tarief belast wordt (want een cavia is hier een huisdier) en het konijnenvoer dat tegen laag tarief wordt belast (want het is niet ongewoon een konijn op te eten).

Tegelijkertijd zit er ook een oneerlijkheidscomponent in het maar generiek sluiten van alle horeca. Dat vind ik persoonlijk zwaarder wegen dan de spagaat voor de paar grand café's en soortgelijke. Je kan ook nog wel wat met het verplicht stellen van het nuttigen van een maaltijd - ook dan loop je aan tegen discussies (waarom tellen bitterballen in het café niet mee en mag ik wel een zak bitterballen halen bij de snackbar), maar goed: als de omstandigheden zich daarvoor lenen lijkt me het gecontroleerd opengooien van de samenleving te prevaleren boven het rigide willen kunnen handhaven van regelgeving.

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 10-11-2020 18:02:44 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196173546
https://www.sanquin.nl/ov(...)n-corona-beschikbaar

Dit lijkt me ook wel erg goed nieuws!

quote:
Sanquin Bloedbank en plasmaproducent Sanquin Plasma Products (SPP) hebben de afgelopen maanden uit gedoneerd bloed 4.000 doses met antistoffen tegen het coronavirus geproduceerd. Dit geneesmiddel is nu klaar om ingezet te worden. Het zal in eerste instantie worden toegepast om besmetting en ziekte te voorkomen bij mensen met een verzwakt immuunsysteem. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kankerpatiënten en mensen die net een transplantatie hebben ondergaan. Ook komt er een onderzoek om in kaart te brengen hoe effectief dit medicijn is om ziekte en besmetting bij kwetsbare ouderen te voorkomen, bijvoorbeeld na contact met een besmet persoon.
pi_196173563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want alleen mensen die op locatie moeten zijn raken besmet?

Het lijkt mij evident dat er nog steeds veel mensen onnodig naar hun werk gaan. Als je dan ziet dat de werksituatie nog steeds een fors percentage is dat bij BCO naar buiten komt pas ik Ockhams scheermes toe. En nee, dat is niet allesverklarend, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat ik vrij zeker ben dat jouw verklaring(en) ook slechts een beperkte verklaring zijn.
Dat vind ik niet evident. Er zijn inderdaad meer bewegingen dan in maart, maar in maart was er een schokeffect en was er een grote bereidwilligheid om bedrijfsprocessen tijdelijk (gedeeltelijk) plat te leggen. Misschien zijn de huidige bewegingen wel zo'n beetje het maximaal bereikbare als het gaat om het aan banden leggen van niet-noodzakelijk werk op locatie. Er is anekdotisch bewijs dat werkgevers van hun werknemers blijven eisen dat ze naar locatie komen terwijl dat niet echt nodig is, maar om hoeveel gevallen gaat dat nou echt?

Daarnaast kun je je inderdaad voorstellen dat de besmettingen vooral plaatsvinden onder werknemers die nauw contact hebben met elkaar en dat zij juist naar hun werklocatie komen omdat zij hun werk alleen uit kunnen voeren door dat nauwe contact. Ik ben dan ook benieuwd of er meer informatie is over het type werkcontext waarin bekende besmettingen plaatsvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:12:45 #96
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173622
twitter

:{
pi_196173721
Wat nuances bij het vaccinenthousiasme:

quote:
With Pfizer Inc.’s Covid-19 vaccine on track to be authorized as early as next month, Western governments are facing an enormous logistical challenge: getting enough people shots of new vaccines.

While previous vaccination programs have spread over years and focused on specific demographics such as children or the elderly, governments are hoping to do something they never have done before and inoculate a majority of the population in a matter of months.

Even for rich nations with developed vaccination programs, that presents a host of problems including building new databases to track who is getting the shot, working out ways to encourage mass uptake among younger people, ensuring adequate supply and running large-scale inoculation centers where the shots can be safely and quickly administered.

Those challenges mean that even if a vaccine is soon approved, it could be many months before it is administered to enough people to ease the need for lockdown measures that have been recently reimposed across the West.

If a vaccine arrives, “is it enough to say that life will resume as usual? I think the answer is no,” said David Salisbury, who previously chaired the World Health Organization’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196173740
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:20:56 #99
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173754
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef quirina het volgende:
“Door de commerciële test straten raken wij het zich kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
pi_196173774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:20 schreef asco het volgende:

[..]

Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
Wij van t fok-virus-team wisten het al een paar weken nietwaar? _O-
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:23:29 #101
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173796
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Wij van t fok-virus-team wisten het al een paar weken nietwaar? _O-
Rocket Science! B:)B
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:24:49 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196173817
quote:
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Ze kunnen het zicht kwijt raken, ze zijn het niet kwijt he :') er hoeft niet zo overdreven gedaan te worden. Het RIVM heeft het ook al weken over de commerciële testen.
Antifa
pi_196173857
quote:

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Zoals die kerel zei: voor elke positieve testmelding zijn we gemiddeld een uur kwijt. Echt onbegrijpelijk dat dit niet landelijk te regelen is.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196173936
Wel mooi dat pfizer de dag voor het definitief maken van het contract even een 90% bescherming/werking van hun vaccin wereldkundig maakt
pi_196173992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

testen om het testen is niet nodig toch @:Elan ?
Klopt.
Testen met klachten aan de andere kant is van levensbelang :).
blablablabla
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:43:40 #106
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196174097
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:44:47 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196174112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Bertje Slagter van het Red Team was zojuist ook weer aan het paniek zaaien bij EenVandaag. :')
Bert probeert wanhopig om relevant te blijven.
pi_196174148
quote:
Expert panickseller
pi_196174150
quote:
Waarom hebben die lui zichzelf nog niet opgeheven? Schandalig.
pi_196174158
Waarom zou je überhaupt nu nog commercieel testen? Doorlooptijd bij de reguliere testen is nu toch prima.
pi_196174189
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:47 schreef Questular het volgende:
Waarom zou je überhaupt nu nog commercieel testen? Doorlooptijd bij de reguliere testen is nu toch prima.
Je krijgt geen negatieve verklaring mee, nodig voor bijv vakantie
pi_196174199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:12 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

:{
Recortje hoor, weer eentje om in te lijsten.
pi_196174212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:49 schreef Adames het volgende:

[..]

Je krijgt geen negatieve verklaring mee, nodig voor bijv vakantie
Dat wist ik niet, dan snap ik het wel :)
pi_196174529
50.000 minder testen gedaan door de GGD, +/- 15% positief

het daalt wel iets maar niet zoveel als de cijfers aantonen op dit moment.
of zit ik ernaast ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196174543
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196174561
quote:
rode ster op je jas
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:17:55 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196174573
quote:
Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196174613
Bizarre uitspraak, geen idee waarom de Jonge hier mee weg denkt te komen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:22:10 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196174619
quote:
Terecht
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:14 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196174641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Terecht
Misschien, als middel tegen antivaccers. Maar als het een jaar gaat duren voordat iedereen dat wil gevaccineerd is en je moet wachten tot je volgens een of andere arbitraire lijst aan de beurt bent, dan is dat wat mij betreft behoorlijk dubieus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')