abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:03:56 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196171681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
positief, 14.5%(was 16.6%, daling 1,1%)
Huh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196171721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nu het aantal plekken om besmet te raken afneemt, blijven die paar locaties nog over waar je als mens nog naartoe kan: Werk + Huis, al dan niet van anderen. Het aandeel hiervan neemt dan natuurlijk ook toe.
Je kan hem wellicht ook omdraaien, er blijven weinig settings over, en nu wordt duidelijker waar het probleem meer zit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196171740
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huh?
gecorrigeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196171767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:48 schreef Simmertje het volgende:
Ligt er eigenlijk al een vaccinatie plan klaar? Ben best benieuwd naar een roadmap voor de maanden dat we kunnen gaan vaccineren.
De GGD's zijn behoorlijk geoefend in het uitvoeren van grootschalige vaccinatieprogramma's dus puur de praktische uitvoering zal zijn gang wel gaan. Ik ben eerder benieuwd naar de exitstrategie wat maatregelen betreft wanneer het vaccin daar is en de eerste groepen (kwetsbaren) hun prikje krijgen.
I'll give you something to do
pi_196171774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:01 schreef _serial_ het volgende:
0.3% feest, verjaardag, borrel (63)
0.1% Studentenvereniging/activiteit (19)
Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171780
Toetertjes!
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:09:50 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196171818
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit laat ook wel zien waarom er disproportioneel gefocust wordt op excessieve feesten. Op zichzelf niet onterecht, maar volgens mij kunnen de media beter schrijven over de hoeveelheid mensen die nog (onnodig) naar hun werk gaan. Maar ja, dat onderwerp is minder sexy.
Of dat het druk was in het bos afgelopen weekend :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:11:21 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196171855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kan hem wellicht ook omdraaien, er blijven weinig settings over, en nu wordt duidelijker waar het probleem meer zit.
Je kunt nu moeilijk nog in de horeca besmet raken. Want die is dicht. Daar valt niet zoveel aan om te draaien toch?
Antifa
pi_196171882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of dat het druk was in het bos afgelopen weekend :')
Wacht maar over twee weken... O-)

10,2% Bos (4281)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196171889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
horeca
Nou ja, laat ik het zo zeggen, als die mensen ook opgegeven hebben horeca, toen ze naar de horeca gingen, maar feitelijk ook naar het werk gingen, was het probleem misschien toch het werk, maar niet de horeca.
pi_196171898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:07 schreef galantis het volgende:

[..]

De GGD's zijn behoorlijk geoefend in het uitvoeren van grootschalige vaccinatieprogramma's dus puur de praktische uitvoering zal zijn gang wel gaan. Ik ben eerder benieuwd naar de exitstrategie wat maatregelen betreft wanneer het vaccin daar is en de eerste groepen (kwetsbaren) hun prikje krijgen.
Ik zat zelf te brainstormen over de volgorde van het vaccineren. Natuurlijk logisch dat je begint met de ouderen en zwakkere van de samenleving. Maar zou het niet verstandig zijn om vervolgens juist de jongeren te vaccineren? Kijkend naar de tweede golf lijkt de verspreiding te zijn begonnen bij deze groep om vervolgens zich langzaam verder te verspreiden in andere groepen. Wanneer je deze groep hebt ingeënt dan pak je het meteen aan bij de bron en zal het veel moeilijker verspreiden naar andere leeftijdsgroepen. Of ben je nog steeds besmettelijk wanneer je ingeënt bent?
pi_196171992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik zat zelf te brainstormen over de volgorde van het vaccineren. Natuurlijk logisch dat je begint met de ouderen en zwakkere van de samenleving. Maar zou het niet verstandig zijn om vervolgens juist de jongeren te vaccineren? Kijkend naar de tweede golf lijkt de verspreiding te zijn begonnen bij deze groep om vervolgens zich langzaam verder te verspreiden in andere groepen. Wanneer je deze groep hebt ingeënt dan pak je het meteen aan bij de bron en zal het veel moeilijker verspreiden naar andere leeftijdsgroepen. Of ben je nog steeds besmettelijk wanneer je ingeënt bent?
Het virus heerst al overal en onder iedereen. Dat het zou overspringen van leeftijdsgroep X op leeftijdsgroep Y is denk ik een te simplistische voorstelling van zaken.
Ik zou wat vaccinatie betreft toch eerst wel voor de kwetsbaren gaan. Die worden niet alleen door jongeren besmet maar kunnen ook prima elkaar besmetten. Zodra die veilig zijn zullen nog maar weinig echt iets van het virus te duchten hebben.
pi_196172045
@DireStraits7 Ik vond deze trouwens wel toepasselijk over onze (korte) discussie van vanmorgen :)

quote:
6. Veel media zijn in Nederland weinig geïnteresseerd in wetgeving maar
wel zeer geïnteresseerd in een leuke podcast of een sappige rel

U vraagt zich wellicht af waarom u deze zaken hier voor het eerst leest. De werkelijke reden is dat behandelingen van wetsvoorstellen vaak relatief weinig aandacht opleveren in de media. Een wetsvoorstel doorgronden kost tijd en omdat de uitslag van de stemming toch al vaak vaststaat (bijvoorbeeld omdat het in het regeerakkoord of in coalitieoverleg zo is afgesproken), zijn de debatten vaak ook niet spannend. Kamerleden krijgen vaak ook relatief weinig interrupties en die gebruik je niet gemakkelijk om een uitvoeringsprobleem recht te zetten, maar veel liever om nog een sneer te geven naar een politieke opponent of even een politieke positie te markeren.
Hoewel dit vooral een financiële visie heeft, denk ik dat dit stuk van Pieter Omtzigt ook zo geplakt kan worden op hoe de maatregelen mbt de coronacrisis zich ontwikkelen.
pi_196172067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Het virus heerst al overal en onder iedereen. Dat het zou overspringen van leeftijdsgroep X op leeftijdsgroep Y is denk ik een te simplistische voorstelling van zaken.
Ik zou wat vaccinatie betreft toch eerst wel voor de kwetsbaren gaan. Die worden niet alleen door jongeren besmet maar kunnen ook prima elkaar besmetten. Zodra die veilig zijn zullen nog maar weinig echt iets van het virus te duchten hebben.
Ik schets even de situatie van voor de zomer, toen we de besmettingen echt bijna volledig onder controle hadden. Wanneer je begint met vaccineren tijdens een golf heeft inderdaad niet zoveel zin.
pi_196172107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
@:DireStraits7 Ik vond deze trouwens wel toepasselijk over onze (korte) discussie van vanmorgen :)
[..]

Hoewel dit vooral een financiële visie heeft, denk ik dat dit stuk van Pieter Omtzigt ook zo geplakt kan worden op hoe de maatregelen mbt de coronacrisis zich ontwikkelen.
Heel interessant paper! Omtzigt heeft natuurlijk volledig gelijk.
pi_196172147
quote:

[..]

Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
pi_196172166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Horeca ook 1,5%... er klopt gewoon niks van dat BCO. Zolang 75% onbekend (of hoeveel het inmiddels is) is blijft het gissen en koffiedik.
In ieder geval kan je die percentages dan niet gebruiken als argument voor dingen open of dicht.
Dat hangt ervan af of de data 'missing at (completely) random' is of niet.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:31:23 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172189
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor ongefundeerde tirade.
BCO is niet de heilige graal in het bepalen waar mensen besmet raken, en het is al helemaal niet zo dat het gissen is waar mensen besmet raken.
Antifa
pi_196172211
quote:

[..]

Inmiddels is het 42.8% bekend.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:17 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196172216
twitter
pi_196172225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik schets even de situatie van voor de zomer, toen we de besmettingen echt bijna volledig onder controle hadden. Wanneer je begint met vaccineren tijdens een golf heeft inderdaad niet zoveel zin.
In dat geval zou inderdaad focussen op de groep(en) met het grootste effect op de R nog wel eens best effectief kunnen zijn.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:38:31 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172281
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die blauwe grafiek komt niet overeen met de cijfers van de GGD GHOR die elke week gepubliceerd worden over het aantal testen per week. Wellicht dat ze elke week het aantal testen dat vermeld staat voor de jongste week in het RIVM-verslag van dinsdag namen, zonder deze in een volgende week te updaten naar de echte waarde, anders snap ik niet waar ze die vandaan halen.
Antifa
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:41:26 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196172325

Is dit de reden dat Rotterdam, Zuid-Holland-Zuid en Twente specifiek genoemd worden?
pi_196172383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor ongefundeerde tirade.
BCO is niet de heilige graal in het bepalen waar mensen besmet raken, en het is al helemaal niet zo dat het gissen is waar mensen besmet raken.
Is toch geen tirade. Was in ieder geval niet met die intentie.
Gewoon dat zolang een hoop onduidelijk is we er geen harde conclusies aan kunnen verbinden.

Lijkt me wel duidelijk dat een paar procent voor horeca,borrels,feestjes en verjaardagen niet klopt.
Tenminste niet in de zin dat het wel zou moeten kunnen. Het is gewoon veel moeilijker te traceren in die setting dan thuis of op werk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:46:51 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is toch geen tirade. Was in ieder geval niet met die intentie.
Gewoon dat zolang een hoop onduidelijk is we er geen harde conclusies aan kunnen verbinden.

Lijkt me wel duidelijk dat een paar procent voor horeca,borrels,feestjes en verjaardagen niet klopt.
Tenminste niet in de zin dat het wel zou moeten kunnen. Het is gewoon veel moeilijker te traceren in die setting dan thuis of op werk.
Maar de horeca is dicht en iedereen wordt geadviseerd om geen feestjes, borrels en verjaardagen te organiseren. Natuurlijk gaan er dan daar weinig mensen besmet raken. Als de komende 3 weken het OV dicht gaat, dan raakt er ook niemand meer besmet in de trein. Als je een besmettingslocatie weghaalt/ontmoedigt, dan gaat deze ook minder prominent aanwezig zijn in de lijst van plekken waar mensen besmet raken.
Antifa
pi_196172502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:23 schreef Remco het volgende:
Almelo weer bovenin, geen idee wat we hier anders doen. Zeker nu Rotterdam zo gedaald is. Al klopt van die 13 besmettingen gisteren natuurlijk helemaal niets.
Het valt me op dat Overijssel al een aantal dagen op rij nog flinke aantallen doorgeeft van 2/3 weken geleden. Wellicht is de administratie daar gewoon niet op orde.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196172503
Totaal random, maar wat zal ik blij zijn wanneer we weer leven in een tijd waarin het niet draait om Corona, of welke sectoren voor de meeste besmettingen zorgen. Dat we gewoon weer met z'n allen kunnen doen wat we willen doen (mits niet strafbaar :P). Dat bedrijven en sectoren weer op kunnen starten, etc.
pi_196172513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de horeca is dicht en iedereen wordt geadviseerd om geen feestjes, borrels en verjaardagen te organiseren. Natuurlijk gaan er dan daar weinig mensen besmet raken. Als de komende 3 weken het OV dicht gaat, dan raakt er ook niemand meer besmet in de trein. Als je een besmettingslocatie weghaalt/ontmoedigt, dan gaat deze ook minder prominent aanwezig zijn in de lijst van plekken waar mensen besmet raken.
Klopt, maar die percentages waren ook laag toen het wel open was en er meer kon.
Zelfs de studentenverenigingsactiviteiten waren laag in september terwijl alle studentensteden hard gingen en er ook gewezen werd naar de intro weken.

Ik wil graag weten waar de eerste persoon in een huishouden het op loopt. Maar is met een luchtweginfecfie met incubatietijd van 5/6 dagen en overwerkte GGD met duizenden besmettingen per dag gewoon heel lastig om accuraat in kaart te brengen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:04:18 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196172605
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Totaal random, maar wat zal ik blij zijn wanneer we weer leven in een tijd waarin het niet draait om Corona, of welke sectoren voor de meeste besmettingen zorgen. Dat we gewoon weer met z'n allen kunnen doen wat we willen doen (mits niet strafbaar :P). Dat bedrijven en sectoren weer op kunnen starten, etc.
Wat mooi O+
  Spellchecker dinsdag 10 november 2020 @ 17:06:14 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196172618
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Benieuwd naar de eerste nieuwsberichten zonder het woord corona.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:41 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196172666
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:06 schreef maily het volgende:

[..]

Benieuwd naar de eerste nieuwsberichten zonder het woord corona.
Tenzij er een nieuw en gevaarlijker virus voor in de plaats komt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:16:54 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196172758
Dit lees ik nu in een bericht van school, gericht aan ouders:

quote:
Ook staat er een doosje met mondkapjes bij de ingang. Het verzoek is een mondkapje te dragen bij het lopen in het gebouw. In het lokaal tijdens het gesprek kunt u het mondkapje afzetten en weer opdoen bij het naar buiten gaan. Dank u wel alvast voor uw moeite.
Dat is toch vreemd? Tijdens het lopen zou je niet besmet raken (doorstroom locatie), en juist langer in dezelfde ruimte zou risicovol zijn? Of de school doet het verkeerd, of ik snap het niet meer :{
pi_196172779
quote:

[..]

Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan. Zoals @VoMy al zei: naarmate er meer mogelijke besmettingscontexten aan banden worden gelegd zal het aandeel van de activiteiten die door blijven gaan toenemen. Logisch dus dat het percentage besmettingen op het werk stijgt.

Overigens lijkt het me aannemelijk dat minder vaak de waarheid wordt gesproken in bron- en contactonderzoek over illegale feesten. Dat zou kunnen betekenen dat dit percentage een onderschatting is, maar dat is gissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:41 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196172905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Dat is toch vreemd? Tijdens het lopen zou je niet besmet raken (doorstroom locatie), en juist langer in dezelfde ruimte zou risicovol zijn? Of de school doet het verkeerd, of ik snap het niet meer :{
Zolang er geen hordes mensen tegelijk door krappe gangen lopen heb je helemaal geen mondkapjes nodig, maar zo'n school wil graag uitstralen dat ze goed bezig zijn.
pi_196172925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan
Want alleen mensen die op locatie moeten zijn raken besmet?

Het lijkt mij evident dat er nog steeds veel mensen onnodig naar hun werk gaan. Als je dan ziet dat de werksituatie nog steeds een fors percentage is dat bij BCO naar buiten komt pas ik Ockhams scheermes toe. En nee, dat is niet allesverklarend, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat ik vrij zeker ben dat jouw verklaring(en) ook slechts een beperkte verklaring zijn.
pi_196172992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:16 schreef leolinedance het volgende:

Ook staat er een doosje met mondkapjes bij de ingang. Het verzoek is een mondkapje te dragen bij het lopen in het gebouw. In het lokaal tijdens het gesprek kunt u het mondkapje afzetten en weer opdoen bij het naar buiten gaan. Dank u wel alvast voor uw moeite.

Ook lekker mensen aanmoedigen vooral zo veel mogelijk aan hun mondkapje te zitten. Goed bezig!
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:36:28 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196173048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang er geen hordes mensen tegelijk door krappe gangen lopen heb je helemaal geen mondkapjes nodig, maar zo'n school wil graag uitstralen dat ze goed bezig zijn.

Dat snap ik ja, maar doe dan iets wat in lijn is met het overheidsbeleid? Dit lijkt juist het tegenovergestelde.
pi_196173120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar doe dan iets wat in lijn is met het overheidsbeleid? Dit lijkt juist het tegenovergestelde.
Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196173174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:13 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Maar als de meeste besmettingen op het werk gebeuren dan zou je zeggen je beroepsbevolking. Anyway er was hiervoor toch al een denktank opgericht om deze vraag te beantwoorden?
pi_196173313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nu het aantal plekken om besmet te raken afneemt, blijven die paar locaties nog over waar je als mens nog naartoe kan: Werk + Huis, al dan niet van anderen. Het aandeel hiervan neemt dan natuurlijk ook toe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet niet of deze mensen onnodig naar hun werk gaan. Zoals @:VoMy al zei: naarmate er meer mogelijke besmettingscontexten aan banden worden gelegd zal het aandeel van de activiteiten die door blijven gaan toenemen. Logisch dus dat het percentage besmettingen op het werk stijgt.

Overigens lijkt het me aannemelijk dat minder vaak de waarheid wordt gesproken in bron- en contactonderzoek over illegale feesten. Dat zou kunnen betekenen dat dit percentage een onderschatting is, maar dat is gissen.
Even kijkend naar de cijfers:

Twee weken geleden: van 17326 gevallen de setting vermeld, 2174 hiervan in de werksituatie.
Vorige week: van 23711 gevallen de setting vermeld, 3443 hiervan in de werksituatie.
Deze week: van 18655 gevallen de setting vermeld, 3131 hiervan in de werksituatie.

Dus je kunt hoe dan ook concluderen dat besmettingen in de werksituatie onverminderd hoog blijven. Je kan zelfs wel verdedigen dat het in de werksituatie verslechtert. Aangezien het totaal aan besmettingen enorm is gedaald, zou je verwachten dat besmettingen op werk meer mee zou dalen.

De vraag of het al dan niet nodig is lijkt mij een legitieme, ik vraag me af of hiernaar gekeken wordt. Kan politiek gevoelig liggen, omdat de VVD werkgevers niet te veel wil dwarszitten uiteraard.
pi_196173314
Rioolwaterdeeltjes zijn ook keihard gezakt zie ik
- verwijderd door admin -
pi_196173331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
op alle school locaties waar ik de afgelopen tijd geweest ben is de regel een mondkap op tot je zit op je werkplek en bij binnenkomst je handen onder zo'n ding door te halen.

Bij 1 locatie, vierkant gebouw met in de gangen eenrichtingsverkeer, moest je zelfs voor een bak koffie door het hele gebouw heen ipv 3 stappen tegen de pijlen (wat gewoon mocht/kon wanneer er geen les wisseling plaats vind).

Kleine edit, onlangs gebeld ivm BCO. Gelukkig was ik niet tijdens de dagen op de betreffende locatie, stage loper bij ons die klachten had (zijn vader inmiddels ook)
pi_196173363
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:40 schreef OProg het volgende:
Dus als je hier aan begint heb je binnen no-time een hele berg ondernemers die aankomen met dat ze niet in de juiste branche zitten. Je zou het hoogstens als aanzet kunnen gebruiken om het voor de toekomst beter in te delen, maar eer je dan helemaal rond hebt is alles wel weer open.
Da's natuurlijk inherent een beetje het probleem van dat soort lijstjes: hoe algemener je ze maakt, hoe meer discussie en hoe limitatiever je ze maakt, hoe meer (gepercipieerde) oneerlijkheid. Het standaard-voorbeeld met de btw is dan altijd het caviavoer dat tegen hoog tarief belast wordt (want een cavia is hier een huisdier) en het konijnenvoer dat tegen laag tarief wordt belast (want het is niet ongewoon een konijn op te eten).

Tegelijkertijd zit er ook een oneerlijkheidscomponent in het maar generiek sluiten van alle horeca. Dat vind ik persoonlijk zwaarder wegen dan de spagaat voor de paar grand café's en soortgelijke. Je kan ook nog wel wat met het verplicht stellen van het nuttigen van een maaltijd - ook dan loop je aan tegen discussies (waarom tellen bitterballen in het café niet mee en mag ik wel een zak bitterballen halen bij de snackbar), maar goed: als de omstandigheden zich daarvoor lenen lijkt me het gecontroleerd opengooien van de samenleving te prevaleren boven het rigide willen kunnen handhaven van regelgeving.

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 10-11-2020 18:02:44 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196173546
https://www.sanquin.nl/ov(...)n-corona-beschikbaar

Dit lijkt me ook wel erg goed nieuws!

quote:
Sanquin Bloedbank en plasmaproducent Sanquin Plasma Products (SPP) hebben de afgelopen maanden uit gedoneerd bloed 4.000 doses met antistoffen tegen het coronavirus geproduceerd. Dit geneesmiddel is nu klaar om ingezet te worden. Het zal in eerste instantie worden toegepast om besmetting en ziekte te voorkomen bij mensen met een verzwakt immuunsysteem. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kankerpatiënten en mensen die net een transplantatie hebben ondergaan. Ook komt er een onderzoek om in kaart te brengen hoe effectief dit medicijn is om ziekte en besmetting bij kwetsbare ouderen te voorkomen, bijvoorbeeld na contact met een besmet persoon.
pi_196173563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want alleen mensen die op locatie moeten zijn raken besmet?

Het lijkt mij evident dat er nog steeds veel mensen onnodig naar hun werk gaan. Als je dan ziet dat de werksituatie nog steeds een fors percentage is dat bij BCO naar buiten komt pas ik Ockhams scheermes toe. En nee, dat is niet allesverklarend, maar de verschillen zijn wel dusdanig groot dat ik vrij zeker ben dat jouw verklaring(en) ook slechts een beperkte verklaring zijn.
Dat vind ik niet evident. Er zijn inderdaad meer bewegingen dan in maart, maar in maart was er een schokeffect en was er een grote bereidwilligheid om bedrijfsprocessen tijdelijk (gedeeltelijk) plat te leggen. Misschien zijn de huidige bewegingen wel zo'n beetje het maximaal bereikbare als het gaat om het aan banden leggen van niet-noodzakelijk werk op locatie. Er is anekdotisch bewijs dat werkgevers van hun werknemers blijven eisen dat ze naar locatie komen terwijl dat niet echt nodig is, maar om hoeveel gevallen gaat dat nou echt?

Daarnaast kun je je inderdaad voorstellen dat de besmettingen vooral plaatsvinden onder werknemers die nauw contact hebben met elkaar en dat zij juist naar hun werklocatie komen omdat zij hun werk alleen uit kunnen voeren door dat nauwe contact. Ik ben dan ook benieuwd of er meer informatie is over het type werkcontext waarin bekende besmettingen plaatsvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:12:45 #96
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173622
twitter

:{
pi_196173721
Wat nuances bij het vaccinenthousiasme:

quote:
With Pfizer Inc.’s Covid-19 vaccine on track to be authorized as early as next month, Western governments are facing an enormous logistical challenge: getting enough people shots of new vaccines.

While previous vaccination programs have spread over years and focused on specific demographics such as children or the elderly, governments are hoping to do something they never have done before and inoculate a majority of the population in a matter of months.

Even for rich nations with developed vaccination programs, that presents a host of problems including building new databases to track who is getting the shot, working out ways to encourage mass uptake among younger people, ensuring adequate supply and running large-scale inoculation centers where the shots can be safely and quickly administered.

Those challenges mean that even if a vaccine is soon approved, it could be many months before it is administered to enough people to ease the need for lockdown measures that have been recently reimposed across the West.

If a vaccine arrives, “is it enough to say that life will resume as usual? I think the answer is no,” said David Salisbury, who previously chaired the World Health Organization’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196173740
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zicht kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:20:56 #99
22565 asco
Los in deze tent
pi_196173754
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef quirina het volgende:
Ze zijn eindelijk wakker hoor!
“Door de commerciële test straten raken wij het zich kwijt op het daadwerkelijke aantal besmettingen”

NO SHIT SHERLOCKIES!

( nu op npo1)
Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
pi_196173774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:20 schreef asco het volgende:

[..]

Een kind van 6 snapt dat nog.
Maarja, onze overheid. |:(
Wij van t fok-virus-team wisten het al een paar weken nietwaar? _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo