abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:43 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196175564
Ik snap jullie frustratie en verbaasdheid serieus niet. Dit is toch gewoon logisch?

Stel er komt een vaccin die vooral werkt voor < 60 jaar, dan is het toch niet zo gek om de groep van > 60 jaar nog steeds met lichte maatregelen op te zadelen?

Stel er zijn niet genoeg vaccins, waardoor zorgmedewerkers en de groep > 60 jaar het als eerste krijgen, dan is het toch niet zo gek om bepaalde maatregelen voor de overige groepen aan te houden, totdat er genoeg immuniteit is?

Wat dachten jullie dan? Dat als er vaccin is meteen alle maatregelen voor iedereen de deur uit gaan? Dat gaat niet gebeuren als er nog steeds een kans is dat de er (te) veel mensen in een ziekenhuis terecht komen en die alsnog overbelast raken.

Men weet het gewoon nog niet op dit moment en het is heel goed om daar nu al open en eerlijk over te communiceren.
pi_196175626
Vergeet niet dat De Jonge ook dit zei:

quote:
,,Als er een vaccin komt dat ouderen en kwetsbaren heel goed beschermt, dan biedt dat natuurlijk weer fantastische kansen om maatregelen voor de jongeren te versoepelen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196175638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:57 schreef Kyran het volgende:
Ik snap jullie frustratie en verbaasdheid serieus niet. Dit is toch gewoon logisch?

Wat dachten jullie dan? Dat als er vaccin is meteen alle maatregelen voor iedereen de deur uit gaan? Dat gaat niet gebeuren als er nog steeds een kans is dat de er (te) veel mensen in een ziekenhuis terecht komen en die alsnog overbelast raken.

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
pi_196175668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je snapt de kritiek niet helemaal. De Jonge stelt dat het voor kan komen dat gevaccineerde groepen minder beperkingen zullen krijgen dan niet-gevaccineerde. Dat is waar mensen op aanslaan, ik zie vrijwel niemand opperen dat alle maatregelen meteen geschrapt moeten worden.
Dit. Hij wil een tweedeling in de maatschappij creeren. Hou toch op man.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:01:40 #155
416575 crew  Evenstar
pi_196175675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dit. Als de 70-plussers en andere risicogroepen bijna allemaal gevaccineerd zijn, dan is er geen reden om de groepen met een risico van bijna nihil nog langer zwaar te beperken. Omdat de ziekenhuis- en ic-opnames dan per definitie minder zullen worden.

Je kunt dan volstaan met grote festivals e.d. nog even te laten wachten, om te voorkomen dat er ineens weer massale verspreiding is. Of dat er in de groep 50-70 toch nog veel in het ziekenhuis belanden. En je kunt een afstand van 1m i.p.v. 1,5m nog laten staan in de horeca. Maar sluitingen en verplichte mondkapjes kunnen dan op een gegeven moment niet meer verdedigd worden, hoewel mensen dat nog wel gaan proberen.

Wat dat betreft wel een positief signaal in een zinnetje in dat artikel, dat je echt stap voor stap naar een versoepeling van maatregelen kunt naarmate de vaccinatiegraad toeneemt. En dat zal mensen snel over de streep trekken. Prikkels als 'Je mag weer op vakantie als jij gevaccineerd bent' lijken me dan wel weer contraproductief.

Het enige waar ik verder wel voor ben is dat alle leden van het RedTeam en andere China-fanboys door het leger in hun huis worden opgesloten, deuren dichtgelast en de boodschappen laten bezorgen, net zolang totdat 97,5% van de bevolking gevaccineerd is en er groepsimmuniteit is, anders is het natuurlijk 'niet veilig' om buiten te komen. Dat is nou een groep die een keer de les moet leren dat al je gebeden op den duur zullen uitkomen, alleen niet op de manier die je denkt.
Klopt, maar er is op dit moment niks, maar dan ook niks, zeker.

Ze gaan echt geen maatregelen treffen als het niet nodig is, maar dat weten wij gewoon nog niet. Dat constante paniek om maatregelen is echt nergens op gebaseed. Alsof de regering er op uit is om iedereen zo lang mogelijk binnen te houden en het liefst alles wat met de horeca te maken heeft onder ziet gaan.
pi_196175724
Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
want je gaat mensen buitensluiten
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:04:54 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175771
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:05:31 #158
416575 crew  Evenstar
pi_196175801
quote:

[..]

Ja, maar dat is toch logisch?

Als ik gevaccineerd ben en geen gevaar zou moeten vormen voor mijn omgeving is het toch niet zo heel gek dat ik in eerste instantie meer mag dan iemand die niet gevaccineerd is?

Die verschillen gaan vanzelf verdwijnen als er groepsimmuniteit ontstaat.

Het gaat hier absoluut niet om mensen maar te verplichten gevaccineerd te worden. Het gaat om de periode vanaf het beginnen met vaccineren tot het moment dat er groepsimmuniteit ontstaat of dat de groepsimmuniteit dusdanig is dat de ziekenhuis niet meer (over) belast worden.

Volkomen logisch.

Wat onlogisch is nu al moord en brand beginnen te schreeuwen.
pi_196175812
quote:

[..]

De vraag is hoe je dat zonder scheve gezichten voor elkaar krijgt.
Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:06:02 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196175819
Kijk eens hoeveel kamerleden een mondkapje dragen tijdens de debatten. Zelfs degenen die niets te melden hebben dragen zo'n ding niet. Hier een random debat: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/belastingplan-2021

+15 man die uren samen in één ruimte zijn.

Maar vervolgens wél zo'n ding opzetten als je gaat lopen door een rustig gebouw.
Wat is hier de logica van? Het was toch juist schadelijk in afgesloten ruimtes waar mensen langer samen verblijven?
pi_196175841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:04 schreef Ven1972 het volgende:
Maar dan moeten we bij komende verkiezingen niet meer massaal op het CDA stemmen.
Gelukkig ligt schoentje de Jonge al onder vuur in het kabinet. Onze basisschool leraar als hoogste op zijn cv. Man, man.
pi_196175842
quote:

[..]

Als vrijwel alle kwetsbaren/ouderen gevaccineerd zijn, en de jongeren zijn nog niet aan de beurt dan lijkt het me dat ze er dan helemaal klaar mee zijn die jongeren. En terecht.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:07:05 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196175857
quote:
Nou dat gebeurde al niet, en met de Jonge hebben ze echt electorale zelfmoord gepleegd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196175868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Stel je voor dat jij omdat je jong, kerngezond bent, in geen enkele risicogroep valt, en pas ergens in 2022 aan de beurt komt voor een vaccin, en jouw beste vrienden, omdat ze in zorg werken, begin 2021, en vrijwel direct daarna minder beperkingen hebben.

Dat is een moeilijke discussie en tegelijk een van de redenen dat je eigenlijk niet wilt dat je bepaalde groepen wel en bepaalde groepen pas veel later gaat vaccineren.
Precies, dat is de kritiek die mensen hebben op de uitspraken van De Jonge. En die kritiek is terecht.
pi_196175873
quote:

[..]

Juist. Jij snapt het.
pi_196175878
quote:
Ik denk dat mensen gewoon massaal VVD stemmen, al is het nog niet zeker dat het CDA het aankomende verkiezingen slecht gaat doen.
pi_196175890
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde al niet, en met de Jonge hebben ze echt electorale zelfmoord gepleegd.
Klopt. Kan die uitstraling van de beste man totaal niet hebben. Hij komt ook best dommig over.
pi_196175891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
want je gaat mensen buitensluiten
Met een eventuele vaccinatieplicht of een vorm van uitsluiting voor zij die het niet hebben zet je corona op een voetstuk waar het niet hoort.
Zodra het gevaar van overbelaste zorg geweken is door voldoende groepsimmuniteit (waarschijnlijk haalbaar door grootschalig vaccineren), laten we alsjeblieft covid gaan zien als gewoon één van de vele ziektes die er bestaan.
I'll give you something to do
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:33 #169
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196175897
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou als ik goed bekijk, zou het CDA veel minder zetels krijgen met de volgende verkiezingen./
pi_196175934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch logisch?

Als ik gevaccineerd ben en geen gevaar zou moeten vormen voor mijn omgeving is het toch niet zo heel gek dat ik in eerste instantie meer mag dan iemand die niet gevaccineerd is?
Dat zou je denken, maar als dat alleen maar is omdat je in een bepaalde bevolkingsgroep zit dan snap je ook wel dat er een twee-ledige samenleving ontstaat. En ik hoef niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is. Nog afgezien van de praktische problemen met zo'n systeem.
pi_196175962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar als dat alleen maar is omdat je in een bepaalde bevolkingsgroep zit dan snap je ook wel dat er een twee-ledige samenleving ontstaat. En ik hoef niet uit te leggen waarom dat een slecht idee is. Nog afgezien van de praktische problemen met zo'n systeem.
Jij snapt het. We leven hier niet in China waar dat normaal is. Zou je denken ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:38 #172
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196176000
Het is wel een hoop werk als ze ons moeten vaccineren, 17,5 miljoen mensen in Nederland en kost ook veel tijd en geduld. Maar het is dan wel de eerste grootschalige vaccinatieoperatie in de geschiedenis van Nederland, die nooit eerder was voorgekomen. En we moeten even afwachten wat de advies van de gezondheidsraad is wat er verder moet gebeuren met de vaccinaties.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:59 #173
416575 crew  Evenstar
pi_196176016
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd

quote:

[..]

Hoe zou jij het dan anders willen doen?

Gaan loten om vaccins en bijvoorbeeld belangrijke "stations" als zorg overslaan?

Niemand vaccineren, en dus langer met maatregelen voor iedereen zitten, totdat er genoeg vaccins voor heel Nederland zijn?

Tuurlijk gaan sommige groepen het eerder krijgen, want dat zal waarschijnlijk het meest effectief zijn.
pi_196176048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
Het staat gewoon letterlijk in het artikel zelfs ....

BEPAALDE maatregelen WELLICHT LANGER zullen gelden

LANGER, dus niet voor altijd
Ik weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent, maar niet tegen mensen in dit topic. Ik zou adviseren nog eens even goed te lezen wat de kritiek op De Jonge's uitspraken nou precies is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:14:25 #175
416575 crew  Evenstar
pi_196176068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent, maar niet tegen mensen in dit topic. Ik zou adviseren nog eens even goed te lezen wat de kritiek op De Jonge's uitspraken nou precies is.
Tegen de personen die denken dat wij een COVID-19 paspoort gaan krijgen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')