Tja, het alternatief is iedereen onder de strengere maatregelen te houden “omdat dat eerlijker is”.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien, als middel tegen antivaccers. Maar als het een jaar gaat duren voordat iedereen dat wil gevaccineerd is en je moet wachten tot je volgens een of andere arbitraire lijst aan de beurt bent, dan is dat wat mij betreft behoorlijk dubieus.
Dat doe ik dan ook niet, hè.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:27 schreef Drekkoning het volgende:
Dan ga ik toch niet als een klein kind eisen dat zij ook niet mogen?
Dan begreep ik je verkeerd denk ik.quote:
Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Openbaar gebouw, dus binnen worden mondkapjes gedragen. Volgens mij is dat het beleid.
Er wordt nu toch ook gevraagd van jongeren om zich aan strenge maatregelen te houden? Daar kun je precies hetzelfde over zeggen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, het alternatief is iedereen onder de strengere maatregelen te houden “omdat dat eerlijker is”.
Komt op mij een beetje over als: “als ik niet mag dan jij lekker ook niet”.
Je kan nou eenmaal niet iedereen tegelijk vaccineren. Als dat betekent dat sommigen eerder leuke dingen mogen doen dan ik dan is dat leuk voor die mensen. Dan ga ik toch niet als een klein kind eisen dat zij ook niet mogen?
Als het goed is, ben je dan niet in beweging en houd je 1,5 meter afstand.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.
Ja hilarischquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar als je vervolgens een bespreking hebt in een afgesloten ruimte mag je het mondkapje dus af doen. Dat is precies verkeerdom als ik de kenners moet geloven.
Schandaalquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Goh, wie had dat verwacht.![]()
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
Het Henk Krol-electoraat moet ook worden bediend. Anders gaan ze 'leeftijdsdiscriminatie' roepen als hen geadviseerd wordt om thuis te blijven voor hun eigen gezondheid.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Te stigmatiserend. Alles behalve mensen met hun neus op de feiten te drukken als ze gewoon te zwaar zijn. Ook al bied je ze voorrang voor een vaccin wat iedereen wil, een vaccin tegen een ziekte waar zij risicogroep voor zijn: nee gaan we niet doen, te stigmatiserend. Heeft iemand de vetzakken gevraagd wat ze zelf willen? Als ik 65 was met 100kg zou ik die stigmatiserende realiteit best willen ondergaan in ruil voor een vaccin.quote:Daarnaast kun je kijken naar mensen onder de 60 of 65 die extra risico lopen, dat gebeurt bij de griepprik ook. Wat lastig is: je kunt niet selecteren op overgewicht, een erkende risicofactor. Dat is te stigmatiserend.”
Juist. En als je in beweging bent en 1,5 meter afstand houdt zou dat veiliger zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, ben je dan niet in beweging en houd je 1,5 meter afstand.
Op je kamer blijven ? Stel je niet zo aan dramaqueen. Zelfs nu hoeft niemand op zijn kamer te blijven.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus we gaan voorrang geven aan tachtigplussers om gevaccineerd te worden, en zo lang je als twintiger nog niet aan de beurt bent mag je op je kamer blijven zitten. Dat klinkt als een goed plan.
Ja te gek toch? Kan aan mij liggen hoor maar de logica ontbreekt mij volledig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja hilarischJe kunt met een grote boog om iedereen heenlopen op weg naar de bespreking maar mét mondkapje. En vervolgens zit je in een ruimte met 10 man zónder mondkapje.
Lekkere run op die vaccinaties willen. AstraZenecaquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Op je kamer blijven ? Stel je niet zo aan dramaqueen. Zelfs nu hoeft niemand op zijn kamer te blijven.
Ja, ok, daar kan ik nog wel inkomen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.
Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Wat is die de Jonge een walgelijke minister. Helemaal klaar met deze man. Opbokken en aftreden.quote:
Wat een achtelijke uitspraakquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
Bizarre uitspraak, geen idee waarom de Jonge hier mee weg denkt te komen.
Geef het op.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beeldspraak. Je mag niet naar college, je mag niet naar de kroeg en je mag niet naar het voetbalveld. Toch vrij belangrijke dingen voor de gemiddelde jongere.
Tegen de tijd dat we een redelijk deel van de mensen die risico lopen hebben gevaccineerd, dan moet de rest gewoon weer verder kunnen met hun leven. Het is onredelijk om die dan nog allerlei beperkingen op te blijven leggen.
Dat is belachelijk zeg! Maar dat moeten we niet willen toch?quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:49 schreef kol7680 het volgende:
Krijg gewoon woede als ik het lees. Opbokken nu met deze flauwekul. Kook van binnen. Wat een samenleving indelen in niet gevaccineerden en wel.
Dit. Als de 70-plussers en andere risicogroepen bijna allemaal gevaccineerd zijn, dan is er geen reden om de groepen met een risico van bijna nihil nog langer zwaar te beperken. Omdat de ziekenhuis- en ic-opnames dan per definitie minder zullen worden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant de ouderen/kwetsbaren zijn natuurlijk het probleem in de ziekenhuizen niet de jongeren. Ik snap dat om de pandemie te stoppen ongeveer 70% gevaccineerd moet worden, maar met vooral de kwetsbaren/ouderen vaccineren moet er al veel meer kunnen vind ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dit kan nietquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:15 schreef Stoorzendert het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |