abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:54:41 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176909
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Definieer ''iets'' langer..
Een jaar of anderhalf. Kleinigheidje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:54:50 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196176914
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
En waar zou je dat bewijs overal moeten laten zien dan, afgezien misschien van een vliegveld voordat je richting een ander land vliegt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:55:34 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus het vaccin gaat bij ouderen minder effectief zijn - maar je gaat er als kabinet zijnde wel voor zorgen dat juist die groep meer vrijheden krijgt? Ook wat krom.
Dat hebben ze niet gezegd toch? De Jonge moet gewoon geen voorbeelden noemen, zonder dat hij weet waar hij het over heeft, want dan krijg je dus dit soort scheve gezichten :P

Zij hebben werkelijk nog geen idee over hoe ze dit gaan aanpakken en wat de meest effectieve routes gaan zijn. De onderzoeken zijn nog lang niet afgerond. Misschien blijkt opeens dat dit vaccin bij 70+ heel goed aanslaat of juist bij < 40 jaar. Je route moet je weer aanpassen aan je vaccin, dus het is te vroeg om iets te zeggen.

Ik vind het goed dat ze laten zien wat de mogelijkheden kunnen zijn, maar voorbeelden geven is dom.
pi_196176943
Ongelooflijk. Nu is een tweedeling van je samenleving opeens wel aan de orde wanneer bepaalde mensen gevaccineerd zijn, en dat ze zich dan niet meer aan de maatregelen hoeven te houden. Het gaat nog heel lang duren voordat een jong en gezond iemand als ik gevaccineerd kan worden, en dan heb ik dus nog steeds te kampen met maatregelen. Terwijl de oudjes weer lekker kunnen thee drinken met elkaar en bingo spelen. Al sinds maart moeten jonge en gezonde mensen zich aan de regels houden en vrijwel leven als een kluizenaar terwijl ze niets te vrezen hebben voor dit virus. Een tweedeling voor ouderen is niet bespreekbaar, en jongeren moeten niet zeuren nu en nog langer met maatregelen zitten.

SOLIDARITEIT, DOE HET VOOR DE JONGEREN!!!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:56:37 #255
416575 crew  Evenstar
pi_196176946
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als dit gewoon een methode is om iedereen verplicht te laten vaccineren, zonder het een verplichting te maken. Want ja; je mag dan pas weer ''normaal'' leven als je een vaccin bewijs hebt.
Je weet dat ik je hoog op zitten als user, maar dit is echt BNW maat :)
pi_196176958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daar hebben we het ook over Corona :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:57:38 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196176960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een jaar of anderhalf. Kleinigheidje.
Ja zoiets ja, las ook dat het een half jaar kan duren voor zo'n vaccin volledig werkt in het lichaam.

Deze poppenkast gaat zo nog lang duren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:59:19 #258
416575 crew  Evenstar
pi_196177007
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Definieer ''iets'' langer..
Als ik dat zou weten dan zat ik in Den Haag denk ik :P

Persoonlijk zou ik tot eind 2021 geen probleem hebben om mijzelf aan wat extra maatregelen te houden. Hangt denk ik ook af van hoe snel het straks allemaal gaat. Wanneer is de eerste batch er? Hoeveel zijn het er? Hoelang voordat batch 2 3 4 komt etc. etc. etc.

Misschien komt batch 1 wel in november 2021 en dan is mijn schatting van eind 2021 totaal zinloos.

Ik sta er gewoon wat relaxed in den ik. Situatie is gewoon wat het is. Ben al blij als wij ergens in 2021 al een beetje richting normaal kunnen.
pi_196177058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
Waarom moeten jongeren zich al sinds maart aan de maatregelen houden terwijl zij niets te vrezen hebben voor dit virus? Waarom praat jij dit aso gedrag voor ouderen die gevaccineerd zijn en denken weer los te kunnen goed? Zo werd er ook over de jongeren gesproken, ik draai het nu om. Maar voor de zielige ouderen is dit natuurlijk geen enkel probleem :)
pi_196177122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom zal er gewoon een tweedeling komen met aan de ene kant de risicogroepen en aan de andere kant de rest van de bevolking.

Als je de risicogroepen gaat vragen om zich langer aan de maatregelen gaan houden gaan zijn dat waarschijnlijk niet doen.

Als je aan de gezondere en jongere groep gaat vragen om zich langer aan bepaalde maatregelen te houden gaan zijn waarschijnlijk rellen.

Als je de maatregelen voor iedereen langer laat gelden heb je waarschijnlijk ook geen draagvlak, want er is toch een vaccin?

Het is echt een lastige kwestie. Persoonlijk sta ik er aardig open in en vind ik het niet erg als een bepaalde groep iets langer aan bepaalde maatregelen moet voldoen, zodat een groot deel van de samenleving weer normaal kan functioneren. En ja, ik zal er ook zo in staan als het mij zou raken.
Maar je vraagt het juist aan de grootste groep Nederlanders. De groep die niet in de risico groep vallen. De groep die zich de afgelopen maanden ook al aan allerlei maatregelen heeft moeten houden uit ''solidariteit'' richting de groepen die meer risico liepen. Je vraagt specifiek aan die groep of ze nog ''iets'' (dat gaat minimaal maanden duren) langer willen wachten.

Ik snap echt wel dat het er waarschijnlijk op neer gaat komen dat ouderen en risico groepen als eerste in aanmerking komen voor het virus. Maar juist die groep zorgt voor ziekenhuis belasting. Verreweg het meeste in ieder geval. Dan snap ik niet waarom je op dat moment niet tegen de rest van je bevolking zou zeggen dat de maatregelen ook voor hun komen te vervallen.

Leuk dat je 1-4 miljoen mensen hebt die een vaccin hebben, maar dat doet niet heel veel met de economie hoor. Die krijgt een veel grotere boost als de rest van de bevolking gewoon weer zonder limieten bezig kunnen.

Het is gewoon een beetje krom dat de wereld te klein is als je nu zou roepen dat er aparte maatregelen zouden moeten gelden voor bepaalde groepen, omdat het grootste gedeelte van de bevolking minder risico loopt, maar dat het wel oké is om een minderheid (die we juist hebben proberen te beschermen de afgelopen maanden) meer versoepelingen te geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb jou ook hoog zitten uiteraard, maar agree to disagree op dit vlak. Vind het ook niet bepaald BNW. Zoveel politiek gedoe rondom mensen die zich niet willen laten vaccineren (rondom andere ziektes ook), dat ik het vrij logisch vind dat ze zoiets aan zullen grijpen om ook die groep met bezwaren zo ver te krijgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 21:07:25 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:06:50 #261
416575 crew  Evenstar
pi_196177134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom moeten jongeren zich al sinds maart aan de maatregelen houden terwijl zij niets te vrezen hebben voor dit virus? Waarom praat jij dit aso gedrag voor ouderen die gevaccineerd zijn en denken weer los te kunnen goed? Zo werd er ook over de jongeren gesproken, ik draai het nu om. Maar voor de zielige ouderen is dit natuurlijk geen enkel probleem :)
Ik praat niks goed.

Enige wat ik zeg is dat het normaal is dat er in het begin een tweedeling gaat ontstaan tussen wel of niet gevaccineerd. Ik heb niks gezegd over welke groep het eerst gevaccineerd moet worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet beginnen met zorgmedewerkers en de ouderen in verzorgingstehuizen, want daar lijken de grootste klappen te komen/

Ben ook van mening dat de groep van onder de 60 z.s.m. aan de beurt moet komen om zo snel mogelijk je economie weer op volle toeren te laten draaien. Dit is ook meteen de groep met de meeste sociale contacten.

Ik praat dus helemaal niks goed, maar heb wel begrip voor het feit dat er linksom of rechtsom een tweedeling gaat ontstaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:08:35 #262
416575 crew  Evenstar
pi_196177168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar je vraagt het juist aan de grootste groep Nederlanders. De groep die niet in de risico groep vallen. De groep die zich de afgelopen maanden ook al aan allerlei maatregelen heeft moeten houden uit ''solidariteit'' richting de groepen die meer risico liepen. Je vraagt specifiek aan die groep of ze nog ''iets'' (dat gaat minimaal maanden duren) langer willen wachten.

Ik snap echt wel dat het er waarschijnlijk op neer gaat komen dat ouderen en risico groepen als eerste in aanmerking komen voor het virus. Maar juist die groep zorgt voor ziekenhuis belasting. Verreweg het meeste in ieder geval. Dan snap ik niet waarom je op dat moment niet tegen de rest van je bevolking zou zeggen dat de maatregelen ook voor hun komen te vervallen.

Leuk dat je 1-4 miljoen mensen hebt die een vaccin hebben, maar dat doet niet heel veel met de economie hoor. Die krijgt een veel grotere boost als de rest van de bevolking gewoon weer zonder limieten bezig kunnen.

Het is gewoon een beetje krom dat de wereld te klein is als je nu zou roepen dat er aparte maatregelen zouden moeten gelden voor bepaalde groepen, omdat het grootste gedeelte van de bevolking minder risico loopt, maar dat het wel oké is om een minderheid (die we juist hebben proberen te beschermen de afgelopen maanden) meer versoepelingen te geven.
Maar dat vraag ik helemaal NIET!

Ik heb niks gezegd over welke groep als eerste gevaccineerd moet worden. Ik zeg zelfs dat over het algemeen vaccins minder effectief zijn bij de oudere leeftijdsgroepen, dus daar heb ik mij helemaal niet over uitgelaten :D

Enige, maar dan ook enige, wat ik zeg is dat het heel normaal is dat er een tweedeling gaat ontstaan. Dit kan je bijna niet voorkomen in het begin. Echter zou dit wel weer weg moeten trekken als er genoeg vaccins beschikbaar zijn.
pi_196177204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar dat vraag ik helemaal NIET!

Ik heb niks gezegd over welke groep als eerste gevaccineerd moet worden. Ik zeg zelfs dat over het algemeen vaccins minder effectief zijn bij de oudere leeftijdsgroepen, dus daar heb ik mij helemaal niet over uitgelaten :D

Enige, maar dan ook enige, wat ik zeg is dat het heel normaal is dat er een tweedeling gaat ontstaan. Dit kan je bijna niet voorkomen in het begin. Echter zou dit wel weer weg moeten trekken als er genoeg vaccins beschikbaar zijn.
Ik bedoelde ''je'' niet persoonlijk naar jou; ik doelde op de Jonge en het Kabinet :Y Ik vond dat de Jonge toch wel erg duidelijk die kant op aan het hinten was.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 21:11:17 ]
pi_196177222
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik praat niks goed.

Enige wat ik zeg is dat het normaal is dat er in het begin een tweedeling gaat ontstaan tussen wel of niet gevaccineerd. Ik heb niks gezegd over welke groep het eerst gevaccineerd moet worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet beginnen met zorgmedewerkers en de ouderen in verzorgingstehuizen, want daar lijken de grootste klappen te komen/

Ben ook van mening dat de groep van onder de 60 z.s.m. aan de beurt moet komen om zo snel mogelijk je economie weer op volle toeren te laten draaien. Dit is ook meteen de groep met de meeste sociale contacten.

Ik praat dus helemaal niks goed, maar heb wel begrip voor het feit dat er linksom of rechtsom een tweedeling gaat ontstaan.
De ouderen in een verzorgingstehuis lijkt me niet zo handig. Die zitten zeker door het huidige beleid daar alleen maar om op de dood te wachten. Voor de meeste zal het vaccin ook weinig nut hebben. Met elke griepgolf zijn ze daar ook altijd de lul alleen haalt het de media amper. Ouderen die nog zelfstandig wonen lijkt me beter omdat die veel vitaler zijn.
pi_196177224
Dus eerst moet iedereen verplicht binnen zitten en moet de hele economie aan gort geholpen worden om wat oudjes met een zwakke gezondheid te beschermen?

En als er 'n vaccin is krijgen diezelfde zieke oudjes als eerste het vaccin, zodat zij als eerste naar buiten mogen en de rest nog even op de kont moet blijven zitten.

Hugo de Jonge :') :') :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:12:18 #266
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196177228
Zou eerst de mensen doen die mogelijk een hoge r0 kunnen bereiken, dus mensen die veel contact hebben met anderen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196177231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik niet evident. Er zijn inderdaad meer bewegingen dan in maart, maar in maart was er een schokeffect en was er een grote bereidwilligheid om bedrijfsprocessen tijdelijk (gedeeltelijk) plat te leggen. Misschien zijn de huidige bewegingen wel zo'n beetje het maximaal bereikbare als het gaat om het aan banden leggen van niet-noodzakelijk werk op locatie. Er is anekdotisch bewijs dat werkgevers van hun werknemers blijven eisen dat ze naar locatie komen terwijl dat niet echt nodig is, maar om hoeveel gevallen gaat dat nou echt?
In maart ging het aantal reisbewegingen naar het werk met de helft naar beneden. In oktober ging het even naar -40%, maar zat al snel weer op -20%.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-steeds-minder.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:13:18 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196177243
twitter

Dat is eerste golf niveau voor Frankrijk..
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:13:32 #269
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196177248
Ik vraag me af of er bij de verdeling van de vaccins nog rekening gehouden zal worden met mensen die al corona hebben gehad. Die mensen zijn (waarschijnlijk) immuun en hebben geen baat bij het halen van een vaccin. Het zou ook zonde zijn om een schaars vaccin aan zo iemand te geven. Het gaat potentieel ook niet om een kleine groep mensen. In de eerste golf is naar schatting zo'n 1 miljoen mensen besmet geraakt. Het zou me niet verbazen als dat voor deze tweede golf ook het geval zal zijn. Dan zit je dus al aan bijna 2 miljoen mensen op dit moment (ter zijde: zou dit ook deels kunnen verklaren dat minder mensen zich aan de maatregelen houden? immers, als je het idee hebt immuun te zijn, zul je minder voorzichtig zijn?). Met 2 miljoen zijn we al 20% op weg naar de groepsimmuniteit, dit kan een groot theoretisch voordeel opleveren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:14:23 #270
416575 crew  Evenstar
pi_196177259
Voordat men weer wegloopt met mijn posts. Laat ik ook even meteen zeggen dat ik tegen dingen als vaccinatie paspoorten ben. Ben ook tegen concerten/festivals/horeca waar je alleen mag komen als je gevaccineerd bent.

Iedereen met wat hersencellen zou daar tegen moeten zijn.

Wat bedoel ik dan wel? Een voorbeeld:

Je mag wel weer gewoon op kantoor werken als je gevaccineerd bent, maar moet zoveel mogelijk thuiswerken als je nog geen vaccin hebt gekregen.

Je mag wel de deur uit met een snotneus als je gevaccineerd bent, maar moet binnen blijven als je geen vaccin hebt gekregen.

Je hoeft geen verplicht mondkapje te dragen als je gevaccineerd bent, maar wel als je nog geen vaccin hebt gekregen.

etc.

Dat zijn voor mij maatregelen die zouden kunnen blijven bestaan voor mensen die niet gevaccineerd zijn, tot het moment dat er groepsimmuniteit optreedt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:15:03 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196177271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:13 schreef Viltje het volgende:
Ik vraag me af of er bij de verdeling van de vaccins nog rekening gehouden zal worden met mensen die al corona hebben gehad. Die mensen zijn (waarschijnlijk) immuun en hebben geen baat bij het halen van een vaccin. Het zou ook zonde zijn om een schaars vaccin aan zo iemand te geven. Het gaat potentieel ook niet om een kleine groep mensen. In de eerste golf is naar schatting zo'n 1 miljoen mensen besmet geraakt. Het zou me niet verbazen als dat voor deze tweede golf ook het geval zal zijn. Dan zit je dus al aan bijna 2 miljoen mensen op dit moment (ter zijde: zou dit ook deels kunnen verklaren dat minder mensen zich aan de maatregelen houden? immers, als je het idee hebt immuun te zijn, zul je minder voorzichtig zijn?). Met 2 miljoen zijn we al 20% op weg naar de groepsimmuniteit, dit kan een groot theoretisch voordeel opleveren?
Dan zou je eerst iedereen ook moeten testen op antistoffen, veel mensen hebben het gehad en zijn niet ziek geweest of waren ziek tijdens de eerste golf (en dan kan het ook iets anders zijn geweest).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 21:15:32 #272
416575 crew  Evenstar
pi_196177283
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik bedoelde ''je'' niet persoonlijk naar jou; ik doelde op de Jonge en het Kabinet :Y Ik vond dat de Jonge toch wel erg duidelijk die kant op aan het hinten was.
Ah, duidelijk :)

Dat is wat ik dan ook bedoel dat de Jonge moet oppassen met wat hij zegt, dus eens!
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De ouderen in een verzorgingstehuis lijkt me niet zo handig. Die zitten zeker door het huidige beleid daar alleen maar om op de dood te wachten. Voor de meeste zal het vaccin ook weinig nut hebben. Met elke griepgolf zijn ze daar ook altijd de lul alleen haalt het de media amper. Ouderen die nog zelfstandig wonen lijkt me beter omdat die veel vitaler zijn.
Heb je ook een punt.
pi_196177291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:13 schreef Viltje het volgende:
Dan moet je wel weten of iemand het heeft gehad. En dacht dat je het ook weer opnieuw kon krijgen :?
pi_196177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik praat niks goed.

Gelijke lusten, gelijke lasten. Zo is deze hele corona crisis gespeeld, onder het mom van solidariteit. Een tweedeling tussen gezond en oud is onbespreekbaar, maar nu kan het opeens wel in positieve richting voor ouderen. Ik vind dat erg vreemd. Laat die ouderen ook nog maar even langer met maatregelen opgescheept zitten, ik zit al sinds maart opgescheept met maatregelen die niet voor mij van toepassing zijn omdat ik er niks van merk als ik corona krijg. Die ouderen moeten niet zo zeuren, wij geen lol dan zij ook geen lol.
pi_196177351
https://www.ad.nl/den-haa(...)d-en-nieuw~a65b3a1d/

Hoppakee nog meer verboden in aantocht?
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')