abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196176319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat de Jonge een sul is in communiceren. Ik heb al maanden kritiek op hoe men communiceert en dit is weer een mooi voorbeeld over hoe voorzichtig men moet zijn en hoe goed men moet nadenken welke woorden / zinnen er gebruikt worden.
Ok, maar wat er gebeurt is dit:

De Jonge zegt iets wat je op z'n minst zorgelijk kan noemen

Mensen reageren op de uitspraak en noemen het op z'n minst zorgelijk

Volgens mij is er niets vreemds aan de hand hier.
pi_196176320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alsof jij last hebt van Tante Sjaan’s bingoavondje _O-
Ik woon tegenover een buurthuis :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196176322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:06 schreef leolinedance het volgende:
Kijk eens hoeveel kamerleden een mondkapje dragen tijdens de debatten. Zelfs degenen die niets te melden hebben dragen zo'n ding niet. Hier een random debat: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/belastingplan-2021

+15 man die uren samen in één ruimte zijn.

Maar vervolgens wél zo'n ding opzetten als je gaat lopen door een rustig gebouw.
Wat is hier de logica van? Het was toch juist schadelijk in afgesloten ruimtes waar mensen langer samen verblijven?
Dat kan trouwens ook alleen in Nederland. Als je kijkt naar landen die al sinds de zomer een mondkapjesplicht hebben, dan zie je dat politici en mediafiguren ze ook op hebben. Omdat ze (terecht of onterecht) geloven dat het echt een belangrijke rol speelt, en zij het goede voorbeeld dienen te geven. En het dus ook in alle binnenruimtes verplicht stellen tenzij je aan het eten of drinken bent.

In Nederland geloven 'we' er niet in, maar wordt het straks verplicht gesteld om 'de discussie te beëindigen'. En tegen de tijd dat dat van kracht wordt zijn de besmettingen misschien alweer stukken lager dan in de hele periode dat er over geluld werd.

En dus krijg je inderdaad dat de kantoormedewerkers bij de overheid (degenen die nog op kantoor werken) wel het mondkapje op moeten in de entreehal waar ook burgers komen (openbare ruimte), maar hem buiten zicht van de burger weer af mogen doen (achter de poortjes, dus geen openbare ruimte).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:26 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196176345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou een 2-deling van de maatschappij niet zomaar accepteren nee.
Dat Tante Sjaan wel weer mag bingo'en en ik niet naar een festival.
Dat ga je sowieso krijgen, welke verdeling je ook gaat aanhouden.

Of je nou eerst bijvoorbeeld de zorgmedewerkers gaat vaccineren of het allemaal evenredig gaat verdelen maakt echt niet uit, want die vedeling wel of niet gevaccineerd gaat er gewoon komen.

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B. Totdat er een groepsimmuniteit ontstaat dan mag iedereen alles weer en zo niet sta ik vooraan om te protesteren :D
pi_196176370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel mooi dat pfizer de dag voor het definitief maken van het contract even een 90% bescherming/werking van hun vaccin wereldkundig maakt
Maar waar is de exacte data over de werkzaamheid bij 60 plus, 70 plus en 80 plus?

Die 90 procent zal een "werkzaamheid" betreffen bij jonge gezonde mensen (de trial kandidaten), van wie 80% of meer sowieso al niet ziek zou worden. IMO

Daarbij kan er nooit zo'n stelligheid zijn, gezien zelfs niet 1 kandidaat bewust met het covid virus in aanraking zal worden gebracht.
pi_196176373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B.
Snap je echt niet dat dat een situatie is die we niet moeten willen? En dat mensen hier kritiek op hebben?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:27:55 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196176374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik woon tegenover een buurthuis :Y
Ai dat is wel vervelend dan.

Misschien mag je mee bingo-en als je eind 2021 voor je vaccin in aanmerking komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:03 #208
416575 crew  Evenstar
pi_196176424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Snap je echt niet dat dat een situatie is die we niet moeten willen? En dat mensen hier kritiek op hebben?
Ik snap dat het niet ideaal is, maar er is geen andere oplossing. Kom eens met een oplossing dan. Hoe zou jij het willen doen, zodat er geen tweedeling ontstaat?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:08 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_196176426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:15 schreef groenen het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Hugo altijd op de zaken vooruit wil lopen. Vindt hij zichzelf dan interessant?
Ik gok dat hij, naast dat hij wel stiekem dol is op aandacht, denkt dat mensen van hem denken dat hij nu daadkracht toont. Ondertussen is het zo'n ijdeltuit dat hij waarschijnlijk niet eens door heeft dat hij straks de kop van jut is.

Dat er nu vuile was naar buiten komt zit waarschijnlijk en treurig genoeg ook al doordat het best handig is om nu de eerste steekjes al uit te delen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196176450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij snapt het volgens mij echt niet hoe gevaarlijk dit idee van de jonge is. Bizar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:32:36 #211
416575 crew  Evenstar
pi_196176469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:31 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Hij snapt het volgens mij echt niet hoe gevaarlijk dit idee van de jonge is. Bizar.
Kap aub. met op de man spelen, als je geen inhoudelijke reacties kan plaatsen doe het dan gewoon niet.
pi_196176478
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik gok dat hij, naast dat hij wel stiekem dol is op aandacht, denkt dat mensen van hem denken dat hij nu daadkracht toont. Ondertussen is het zo'n ijdeltuit dat hij waarschijnlijk niet eens door heeft dat hij straks de kop van jut is.

Dat er nu vuile was naar buiten komt zit waarschijnlijk en treurig genoeg ook al doordat het best handig is om nu de eerste steekjes al uit te delen.
Correct me if I'm wrong, maar was het met Samsom niet een vergelijkbare situatie? Nu is De Jonge het enigszins onnozele politieke vriendje, vraag me af wie de volgende wordt.
pi_196176497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet ideaal is, maar er is geen andere oplossing. Kom eens met een oplossing dan. Hoe zou jij het willen doen, zodat er geen tweedeling ontstaat?
De vaccinaties kunnen niet anders dan een positief effect hebben op de R, de besmettingen, de ziekenhuisopnames. Dus ik zou pleiten voor algehele versoepelingen. Kan denk ik best snel als de kwetsbaren zijn ingeënt.
I'll give you something to do
pi_196176509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is vrij simpel. Geen tweedeling toepassing op eventuele versoepelingen van maatregelen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:19 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196176544
Het is best wel dodelijk voor de discussie om telkens te roepen 'er is geen andere mogelijkheid'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:25 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196176545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou als ik goed bekijk, zou het CDA veel minder zetels krijgen met de volgende verkiezingen./
En zelfs dat aantal vind ik nogal flatteus. Ze boffen (maar ook Rutte) dat Baudet niet op stoom komt en zich inlaat met wappies, idioten, en zijn partij van schandaal naar schandaal hobbelt. Anders hadden ze nog niet eens de helft van het huidig aantal geschatte zetels.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:58 #217
14505 OProg
A Life in Music
pi_196176557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:32 schreef TresBon het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar was het met Samsom niet een vergelijkbare situatie? Nu is De Jonge het enigszins onnozele politieke vriendje, vraag me af wie de volgende wordt.
Samson was tot dusdanige hoogte gestegen dat hij wel met de VVD moest natuurlijk en er eigenlijk niet zo'n heel gek programma uithaalde voor henzelf. Echter wist de VVD het met Rutte zo te framen dat alle belangrijke zaken een overwinning voor de VVD waren en ze met de kruimels overbleven. Die PvdA en Samson hadden gewoon niet de handigheid om het op die manier te draaien.

En toen wilde de PvdA een zogenoemd democratisch proces gaan doen om wie de leider zou zijn en toen kwam Lodewijk hem een mes in zijn rug prikken. :')

Maar nu is het echt wel Hugo die het zelf doet. Ik snapte ook al niet waarom hij zo nodig die Corona-wet zelf wilde gaan doen. Het is toch te verwachten dat er dan bakken stront uit komen. Ik had het altijd op de minister van justitie afgeschoven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196176558
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:37:41 #219
416575 crew  Evenstar
pi_196176575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
Het is best wel dodelijk voor de discussie om telkens te roepen 'er is geen andere mogelijkheid'.
Ik vraag of iemand een oplossing heeft. Ik zie het niet. Het is ook dodelijk om maar te blijven roepen dat iets kut is, terwijl je niet met een oplossing komt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:37:51 #220
346939 Janneke141
pi_196176580
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze het vaccin inderdaad het eerst aan de risico groepen willen geven (iets wat ik volledig snap; lijkt me ook de beste keuze) zou ik eerder verwachten dat ze de maatregelen voor iedereen versoepelen. De risico groepen heb je dan inmiddels toch al gevaccineerd; dus je krijgt dan hoogstens wat jongeren in het ziekenhuis. En we doen dit toch allemaal om de zorg te ontzien? Dus dan maken die besmettingen bij jongeren toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet vullen?

Dát zou eerlijk zijn.
Nou, dit dus. Maar kennelijk is dat 'geen mogelijkheid'.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:38:13 #221
346939 Janneke141
pi_196176588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vraag of iemand een oplossing heeft. Ik zie het niet. Het is ook dodelijk om maar te blijven roepen dat iets kut is, terwijl je niet met een oplossing komt.
Die is al een keer of zes gegeven, maar kennelijk lees jij daar liever vakkundig omheen.
pi_196176593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat ga je sowieso krijgen, welke verdeling je ook gaat aanhouden.

Of je nou eerst bijvoorbeeld de zorgmedewerkers gaat vaccineren of het allemaal evenredig gaat verdelen maakt echt niet uit, want die vedeling wel of niet gevaccineerd gaat er gewoon komen.

Uiteindelijk heeft persoon A een vaccin en persoon B niet en de kans is zeker aanwezig dat persoon A dan iets meer mag dan persoon B. Totdat er een groepsimmuniteit ontstaat dan mag iedereen alles weer en zo niet sta ik vooraan om te protesteren :D
De maatregelen gelden toch om de zorg niet te overbelasten? Dan lijkt me het logisch als het vaccin goed werkt voor de risicogroepen dat je die vaccineert. Dan kan je al terug naar normaal de rest komt later wel en belast de zorg niet tot amper. Waarom maatregelen houden op een groep die je toch niet ziet in de ziekenhuizen maar niet direct in aanmerking komen voor een vaccin?
pi_196176621
quote:

Dát zou eerlijk zijn.
Exact. Eigenlijk is de huidige situatie - ongewild - oneerlijk, in de zin van dat ouderen relatief veel harder getroffen worden door het virus. Door hen te vaccineren trek je dat gelijk. Jongeren hebben niet echt een vaccin nodig voor zichzelf, hoogstens tbv groepsimmuniteit.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:40:59 #224
416575 crew  Evenstar
pi_196176626
quote:

Dát zou eerlijk zijn.
Dit is precies wat er gaat gebeuren.

Alleen heb je voor deze groepen al miljoenen vaccins nodig en die gaan er niet zijn op dag één en dat is nou net waar het knelt.

Ik roep maar even totaal willekeurige getallen.

Stel je hebt 4 miljoen vaccins nodig om alle risicogroepen en zorgmedewerkers te vaccineren. Eerste batch met vaccins bestaat uit maar 1 miljoen stuks. Je komt dus 3 miljoen te kort om een fatsoenlijk effect te kunnen creëren.

Wat doe je dan? Laat je die 1 miljoen mensen gewoon aan dezelfde maatregelen houden als de rest van Nederland of zorg je dat die alvast een beetje los kunnen lopen, economie alvast een draai kunnen geven etc.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:41:08 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196176631
Het doel van een vaccin lijkt me om er op nationale schaal (en uiteindelijk internationale schaal) voor te zorgen dat de ziekenhuizen niet elke keer vol lopen als er ergens een uitbraak is. Macroschaal dus.

Niet om kroegbazen of festivalorganisatoren de macht te geven individuele mensen te weigeren die (nog) niet het juiste stempel in hun gezondheidsboekje hebben staan. Dat doen we met andere aandoeningen ook niet namelijk en willekeurige mensen mogen trouwens ook niet zomaar inzage in je medisch dossier vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')