quote:
Goed zo. Ze zullen wel een goed gesprek met hem hebben gehad.quote:Op zondag 8 november 2020 09:12 schreef wdn het volgende:
CNN: Kushner heeft Biden gesproken en heeft aangegeven dat Trump heeft erkend te hebben verloren
Officieel is het extreem stil
Wat doet hij tegenwoordig eigenlijk?quote:Op zondag 8 november 2020 09:28 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of Obama nog een comeback gaat maken.... Uiteraard niet als President, dat is niet toegestaan, maar wellicht bijvoorbeeld op buitenlandse zaken.
Dat zou prima zijn, ObamaGodquote:Op zondag 8 november 2020 09:28 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of Obama nog een comeback gaat maken.... Uiteraard niet als President, dat is niet toegestaan, maar wellicht bijvoorbeeld op buitenlandse zaken.
Hij en zijn vrouw hebben een contract met Netflix voor het maken van films en documentairesquote:Op zondag 8 november 2020 09:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat doet hij tegenwoordig eigenlijk?
Nee? Tenminste ze hebben het niet er over gehad in de afgelopen 2 uurquote:
Was hij niet helemaal klaar met politiek? Ik acht de kans klein eigenlijk dat hij daar zelf nog zin in heeft... Zou wel leuk zijnquote:Op zondag 8 november 2020 09:28 schreef raptorix het volgende:
Komt net te kort leek me eerder?quote:Op zondag 8 november 2020 09:21 schreef Monolith het volgende:
Trump ligt overigens nog wel op koers om Arizona te winnen, lijkt het.
Het tellen duurt altijd zo lang, maar nu was de post idd belangrijker.quote:Op zondag 8 november 2020 10:14 schreef warp995 het volgende:
Heb het de afgelopen dagen niet heel nauw meer gevolgd. Maar wat was nou de uiteindelijke reden dat het tellen zo lang duurde? Door de post of?
Het tellen duurt lang door:quote:Op zondag 8 november 2020 10:14 schreef warp995 het volgende:
Heb het de afgelopen dagen niet heel nauw meer gevolgd. Maar wat was nou de uiteindelijke reden dat het tellen zo lang duurde? Door de post of?
AOC lijkt me compleet ongeschikt als minister. Wat ze prima kan is bij zo'n hoorzitting figuren als Suckerberg doorzagen, maar dat is het dan ook wel.quote:Op zondag 8 november 2020 09:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, ObamaGod. Blijft een sterke politicus, ondanks dat ik het lang niet altijd eens ben geweest met zijn visie. Obama zou natuurlijk een duizend maal betere keus zijn dan van die hysterische figuren zoals Warren of AOC.
Als er een oneindig aantal stemmen ligt zou Trump zeker nog kunnen winnen.quote:Op zondag 8 november 2020 09:21 schreef Monolith het volgende:
Trump ligt overigens nog wel op koers om Arizona te winnen, lijkt het.
Beetje lopen zoeken, er is eigenlijk niets over te zeggenquote:Op zondag 8 november 2020 10:05 schreef Saboo het volgende:
[..]
Was hij niet helemaal klaar met politiek? Ik acht de kans klein eigenlijk dat hij daar zelf nog zin in heeft... Zou wel leuk zijn
Wahid Shaka Khan, een anonieme twitteraar zegt het, dus natuurlijk is het waar.quote:
Er staat dat CNN het zegt. Maar kan er niks over terugvinden. Zal wel fake zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 10:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wahid Shaka Khan, een anonieme twitteraar zegt het, dus natuurlijk is het waar.
Gast..quote:Op zondag 8 november 2020 10:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Er staat dat CNN het zegt. Maar kan er niks over terugvinden. Zal wel fake zijn.
Doodsimpel twitterrechts was het al aan het retweeten.quote:Op zondag 8 november 2020 10:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wahid Shaka Khan, een anonieme twitteraar zegt het, dus natuurlijk is het waar.
“De Telegraaf schrijft dat Aurelius vanochtend een natte wind heeft gelaten.“quote:
Daarom vraag ik toch of the waar is ezel! Topic gaat te snel om terug te lezen.quote:Op zondag 8 november 2020 10:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
“De Telegraaf schrijft dat Aurelius vanochtend een natte wind heeft gelaten.“
Dat kan best eens waar staan. Er staat dat de Telegraaf het heeft geschreven.
Het lijkt wel een southpark sketch inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik blijf met verbazing lezen over de verkeerde Four Seasons plek waar die laatste speech van Trumps advocaten was.
Hoe is dit zo gelopen, ik kan het gewoon niet bevatten. Iemand die in het telefoonboek snel Four Seasons opzocht? Maar hoe hebben ze die plek uberhaupt 'geboekt' (het echte Four Seasons had geen boeking staan). De fout moet snel naar voren zijn gekomen met een belletje. Of is het normaal dat het parkeerterrein van een tuincentrum regelmatig geboekt wordt voor speeches
Och bij ABC hadden ze een afbeelding van een stem lokatie in Georgie (het land naast Rusland)quote:Op zondag 8 november 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik blijf met verbazing lezen over de verkeerde Four Seasons plek waar die laatste speech van Trumps advocaten was.
Hoe is dit zo gelopen, ik kan het gewoon niet bevatten. Iemand die in het telefoonboek snel Four Seasons opzocht? Maar hoe hebben ze die plek uberhaupt 'geboekt' (het echte Four Seasons had geen boeking staan). De fout moet snel naar voren zijn gekomen met een belletje. Of is het normaal dat het parkeerterrein van een tuincentrum regelmatig geboekt wordt voor speeches
Het echte four seasons is is ook het hoogste gebouw van de stad (of een van de hoogste gebouwen). Dus tijdens het rijden was er niemand die zei van ehhh gaan we niet verkeerd?
Trump en zijn adviseurs zijn gewoon enorme faalhazen. Dat blijkt al jaren uit alles.quote:Op zondag 8 november 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het echte four seasons is is ook het hoogste gebouw van de stad (of een van de hoogste gebouwen). Dus tijdens het rijden was er niemand die zei van ehhh gaan we niet verkeerd?
Ja, die horen gewoon in de keuken te staan. Toch?quote:Op zondag 8 november 2020 09:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, ObamaGod. Blijft een sterke politicus, ondanks dat ik het lang niet altijd eens ben geweest met zijn visie. Obama zou natuurlijk een duizend maal betere keus zijn dan van die hysterische figuren zoals Warren of AOC.
Oh jawel hoorquote:Op zondag 8 november 2020 00:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet dat veel mensen in 2008 blij waren met Obama, maar ik kan me niet herinneren dat mensen zo uitgebreid de straat op gingen en het in een volksfeest ontaarde
Op Twitter ook een boze journalist (?) die aangaf dat er in Georgia wel sprake moest zijn van fraude omdat die maar 3,7 miljoen inwoners hebben. En hoezo er dan 7 miljoen mensen hadden gestemd?quote:Op zondag 8 november 2020 11:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Och bij ABC hadden ze een afbeelding van een stem lokatie in Georgie (het land naast Rusland)
dat volgens hun in Georgia (de staat in de VS) was.
Dat vind ik nog een stuk dommer.
Wat ook kan is dat het WEL een terechte boeking was omdat ze nergen anders mochten komen en ze nu net doen alsof het een foutje was.
Die horen gewoon in de keuken te staan? Het ontgaat mij even wat je nu precies bedoelt ...quote:Op zondag 8 november 2020 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, die horen gewoon in de keuken te staan. Toch?
Maar ze doen niet alsof het een foutje was toch? Ze doen alsof dit het plan was.quote:Op zondag 8 november 2020 11:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Och bij ABC hadden ze een afbeelding van een stem lokatie in Georgie (het land naast Rusland)
dat volgens hun in Georgia (de staat in de VS) was.
Dat vind ik nog een stuk dommer.
Wat ook kan is dat het WEL een terechte boeking was omdat ze nergen anders mochten komen en ze nu net doen alsof het een foutje was.
Zou een mooi verhaal zijn, ware het niet dat dit bedrijf een flink aantal donaties aan Trump heeft gedaan.quote:Op zondag 8 november 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is toch knap dat ze 4 jaar geleden gewonnen hebben.quote:Op zondag 8 november 2020 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Trump en zijn adviseurs zijn gewoon enorme faalhazen. Dat blijkt al jaren uit alles.
Het zou kunnen dat ze degene die alles neerzetten naar de Four Seasons hebben gestuurd, en dat zijn waarschijnlijk gewoon mensen die doen wat ze opgedragen wordt. En dat de 'leiding' daar later achter kwam en dacht fuuuck, naja, laten we het maar gewoon doen anders zijn we weer uren verder.quote:Op zondag 8 november 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Documentaire over Cambridge Analytica gezien?quote:Op zondag 8 november 2020 11:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is toch knap dat ze 4 jaar geleden gewonnen hebben.
Een tuincentrum in een of ander steegje doet 'flinke' donaties aan Trump? Wat groeien ze daar? geldbomen?quote:Op zondag 8 november 2020 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou een mooi verhaal zijn, ware het niet dat dit bedrijf een flink aantal donaties aan Trump heeft gedaan.
2008 was echt mooi. Acht jaar W achter de rug. Een charismatische president. De laatste barrière voor zwarte mensen doorbroken.quote:Op zondag 8 november 2020 11:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh jawel hoorik was er die avond bij in Chicago en het was echt een groot feest. Mensen trokken massaal de straten op en vielen elkaar huilend in de armen: blank/gekeurd/hetero/homo/jong/oud. Ik vond dat toen heel indrukwekkend! Zelf hebben we ook tot in de kleine uurtjes gefeest
Geen idee zag het voorbij komen op Twitter.quote:Op zondag 8 november 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een tuincentrum in een of ander steegje doet 'flinke' donaties aan Trump? Wat groeien ze daar? geldbomen?
Ja dat was er ook zo 1 D:quote:Op zondag 8 november 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op Twitter ook een boze journalist (?) die aangaf dat er in Georgia wel sprake moest zijn van fraude omdat die maar 3,7 miljoen inwoners hebben. En hoezo er dan 7 miljoen mensen hadden gestemd?
Ik zag op Twitter voorbij komen dat Elvis nog leeft.quote:Op zondag 8 november 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee zag het voorbij komen op Twitter.
quote:Op zondag 8 november 2020 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zag op Twitter voorbij komen dat Elvis nog leeft.
En? Zie je daar de staat Pennsylvania (PA) tussenstaan?quote:
ehmquote:
Ja je hebt gelijkquote:Op zondag 8 november 2020 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En? Zie je daar de staat PA tussenstaan?
Oopsquote:Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"BIDEN FOR PRESIDENT" staat er voor en dat is geen PA...
Ik zie dat niet in die staten afkortingen terugkomen? Four Seasons Landscaping kan je zo'n beetje vinden in elke staat (snel even gegoogled). Ik zie CA, MA, TN, maar geen PA.quote:Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja de naam van het bedrijf ... dat bedrijf is in PA ;-)
zie mijn editquote:Op zondag 8 november 2020 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie dat niet in die staten afkortingen terugkomen? Four Seasons Landscaping kan je zo'n beetje vinden in elke staat (snel even gegoogled). Ik zie CA, MA, TN, maar geen PA
quote:
Veel mensen zijn analfabeet of bijna analfabeet. Op mijn werk moet ik vaak documenten laten ondertekenen door ouders van een leerling , zelfs met uitgebreide uitleg slagen velen erin om hun naam op het verkeerde lijntje te zetten. Of ze zijn te lui om 3 regels tekst te lezen of ze kunnen het niet.quote:Op zondag 8 november 2020 11:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat was er ook zo 1 D:
Er zijn 1000den ongeldige stembiljetten omdat stemmers hun GEBOORTEDATUM invullen bij de DATUM.
Of een handtekening zetten niet onder de de plek waar staat "handtekening:"
Echt hoe dom ben je dan?
Van wat ik begreep is er een team van mensen die langsgaan bij de stemmer om het te fixen. Daar las ik eerder iets over.quote:Op zondag 8 november 2020 11:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat was er ook zo 1 D:
Er zijn 1000den ongeldige stembiljetten omdat stemmers hun GEBOORTEDATUM invullen bij de DATUM.
Of een handtekening zetten niet onder de de plek waar staat "handtekening:"
Echt hoe dom ben je dan?
Neequote:Op zondag 8 november 2020 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Documentaire over Cambridge Analytica gezien?
Doen, dan weet je hoe griezelig geld kan zijn in combinatie met een laag ethisch moraal.quote:
Alternative factsquote:Op zondag 8 november 2020 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zag op Twitter voorbij komen dat Elvis nog leeft.
Vooral sneu om stemmen ongeldig (proberen) te verklaren om die reden. Van welke richting dan ook.quote:Op zondag 8 november 2020 11:39 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Veel mensen zijn analfabeet of bijna analfabeet. Op mijn werk moet ik vaak documenten laten ondertekenen door ouders van een leerling , zelfs met uitgebreide uitleg slagen velen erin om hun naam op het verkeerde lijntje te zetten. Of ze zijn te lui om 3 regels tekst te lezen of ze kunnen het niet.
Oud-kamerlid van de PVV was dat.quote:Op zondag 8 november 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op Twitter ook een boze journalist (?) die aangaf dat er in Georgia wel sprake moest zijn van fraude omdat die maar 3,7 miljoen inwoners hebben. En hoezo er dan 7 miljoen mensen hadden gestemd?
Met verkeerd gespelde voornaam, dus hij heeft het van geen vreemde.quote:
Ik zie dat ze in Georgia wel gewoon doorgaan. Laatste update 4 uur geleden. Biden loopt daar nu met 10K stemmen voor op Turnip.quote:Op zondag 8 november 2020 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Komen er vandaag weer updates mbt tot stemmen tellen?
Het is dan ook een idioot archaïsch proces. Je hoort overal dat deze verkiezingen een historisch hoge opkomst hebben die naar verwachting zo ongeveer uit gaat komen op 64%, een absolute overwinning voor de democratie!quote:Op zondag 8 november 2020 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vooral sneu om stemmen ongeldig (proberen) te verklaren om die reden. Van welke richting dan ook.
Scheelt nog dat ie geen woordvoerder buitenlandbeleid was.quote:Op zondag 8 november 2020 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met verkeerd gespelde voornaam, dus hij heeft het van geen vreemde.
Curing heet dat. Kan in bijna alle staten inderdaad. Maakt voor de stemrichting en intentie ook niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 8 november 2020 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van wat ik begreep is er een team van mensen die langsgaan bij de stemmer om het te fixen. Daar las ik eerder iets over.
Of een doorgeslagen prioriteit voor ‘Lawn & Order’.quote:Op zondag 8 november 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een tuincentrum in een of ander steegje doet 'flinke' donaties aan Trump? Wat groeien ze daar? geldbomen?
quote:De hotline voor verkiezingsfraude die het campagneteam van president Donald Trump in het Witte Huis heeft opgezet, wordt bestookt door grappenmakers, zeggen meerdere bronnen tegen ABC News. Elke dag komen er honderden telefoontjes binnen, met name mensen die lachen, Trump belachelijk maken en daarna weer ophangen. Voor sommige medewerkers van het team, die binnenkort ook zonder werk zitten omdat hun contracten aflopen, is het inmiddels een "nachtmerrie" geworden, schrijft ABC News.
De hotline is trending onder gebruikers van het sociale medium TikTok, die eerder dit jaar een campagnebijeenkomst van Trump ontregelden door massaal kaartjes aan te vragen, zonder van plan te zijn om op te dagen.
Je bedoelt over de mail vote flip in de swing states? Dat is door velen al aangegeven. Lag ook gewoon voor de hand namelijk.quote:Op zondag 8 november 2020 12:32 schreef quo_ het volgende:
Geen idee of dit al langs geweest is maar ik zie 'm net. verbazingwekkende voorspelling van Bernie, nu al ruim 2 weken geleden. Vanaf 2:36.
Maar dat is frauduleus! Nou ja, behalve in Ohio, want daar won Trump.quote:Op zondag 8 november 2020 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt over de mail vote flip in de swing states? Dat is door velen al aangegeven. Lag ook gewoon voor de hand namelijk.
Of in Arizona, waar je de tegenovergestelde trend ziet omdat de daar wel vroeg beginnen met early votes tellen.quote:Op zondag 8 november 2020 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is frauduleus! Nou ja, behalve in Ohio, want daar won Trump.
Ja, en exact dezelfde trend was er dus ook in Ohio, alleen was het daar Trump die een erg grote achterstand omdraaide.quote:Op zondag 8 november 2020 12:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of in Arizona, waar je de tegenovergestelde trend ziet omdat de daar wel vroeg beginnen met early votes tellen.
Zeer verdacht. Trump liep voorop in veel swing states. Toen stopten ze met tellen na de Arizona win call door Foxnews. En de volgende morgen vonden al die swing states miljoenen mail in votes. 80% voor Biden. Ja doeiquote:Op zondag 8 november 2020 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt over de mail vote flip in de swing states? Dat is door velen al aangegeven. Lag ook gewoon voor de hand namelijk.
Je zal hoe dan ook ergens een grens moeten vastleggen. Aangezien het over niet ongelooflijk ingewikkelde dingen gaat. -Hoe moeilijk is het om op de juiste plaats de huidige datum te zetten- lijkt het mij eerlijk om gewoon die grens aan te houden. Het zal voor beide partijen enigszins gelijk op gaan neem ik aan.quote:Op zondag 8 november 2020 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vooral sneu om stemmen ongeldig (proberen) te verklaren om die reden. Van welke richting dan ook.
Je praat echt poep. In een aantal swing states hebben ze eerst de stemmen gesteld die persoonlijk op de verkiezingsdag zijn uitgebracht. Daarna pas de de stemmen via de post.quote:Op zondag 8 november 2020 12:38 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Zeer verdacht. Trump liep voorop in veel swing states. Toen stopten ze met tellen na de Arizona win call door Foxnews. En de volgende morgen vonden al die swing states miljoenen mail in votes. 80% voor Biden. Ja doei
Geen timestamp no problem.
No signature match no problem.
Dit is toch raar.
er zijn niet zo veel mensen met het speech talent van Obama dus kan ook nog wat langer wordenquote:Op zondag 8 november 2020 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Overigens geeft dit allemaal wel goed aan wat een fenomenaal speecher Obama was en nog steeds is. Biden articuleert verschrikkelijk slecht en onduidelijk, Harris met haar ontzettend nasale stem, Trump die alles opdreunt als een monotone robot...drie dingen die bij Obama allemaal juist erg goed waren.
Als Biden zijn termijn gewoon vol weet te maken hebben we daar straks acht jaar lang geen president die gewoon sterk en duidelijk praat met een heldere stem, twaalf of zelfs zestien jaar als Harris het daarna over zou nemen
Texas was in 8 uur klaar. Die telden gewoon alle stemmen. Mail in of niet. 1 dag. Waarom deed de rest dit niet. Die hadden na 3 November opeens 4 extra dagen nodig. En gingen alle republikeins toezichthouders eruit gooien. Moesten druk extra ballots voor Biden vinden natuurlijkquote:Op zondag 8 november 2020 12:41 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Je praat echt poep. In een aantal swing states hebben ze eerst de stemmen gesteld die persoonlijk op de verkiezingsdag zijn uitgebracht. Daarna pas de de stemmen via de post.
Die staten mochten poststemmen niet eerder tellen vanwege Republikeinse rechtszaken als ik het goed heb.quote:Op zondag 8 november 2020 12:45 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Texas was in 8 uur klaar. Die telden gewoon alle stemmen. Mail in of niet. 1 dag. Waarom deed de rest dit niet. Die hadden na 3 November opeens 4 extra dagen nodig. En gingen alle republikeins toezichthouders eruit gooien. Moesten druk extra ballots voor Biden vinden natuurlijk![]()
Democraten zijn altijd ratten geweest. Verbaasd me niks eerlijk gezegd.
Of Republikeinse politici.quote:Op zondag 8 november 2020 12:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die staten mochten poststemmen niet eerder tellen vanwege Republikeinse rechtszaken als ik het goed heb.
Wederom praat je poep. In bijv Texas mochten poststemmen direct geteld worden, in bijv Pennsylvania niet. Dankzij de republikeinen.quote:Op zondag 8 november 2020 12:45 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Texas was in 8 uur klaar. Die telden gewoon alle stemmen. Mail in of niet. 1 dag. Waarom deed de rest dit niet. Die hadden na 3 November opeens 4 extra dagen nodig. En gingen alle republikeins toezichthouders eruit gooien. Moesten druk extra ballots voor Biden vinden natuurlijk![]()
Democraten zijn altijd ratten geweest. Verbaasd me niks eerlijk gezegd.
Kun je daar ook iets van een bron of iets geven.quote:Op zondag 8 november 2020 12:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die staten mochten poststemmen niet eerder tellen vanwege Republikeinse rechtszaken als ik het goed heb.
Die hebben gewoon met die onbegrijpelijke tactiek al de groundwork gelegd voor deze ‘scorched earth’ endgame van Trump. Ondemocratische cheaters should not be rewarded.quote:Op zondag 8 november 2020 12:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kom kom knulletje, even opletten.quote:Op zondag 8 november 2020 12:51 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Kun je daar ook iets van een bron of iets geven.
Dat zeggen ze al miljoenmiljard keer tijdens de TV coverage, en 1 zoektocht op Google zegt genoeg. Precies de Swing States waar Trump dreigde te verliezen mochten die ballots niet eerder tellen. De Staten waar hij zou winnen mocht het allemaal wel. De tactiek van schreeuwen dat het door fraude is, is allemaal maanden terug al besproken door Team Trump.quote:Op zondag 8 november 2020 12:51 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Kun je daar ook iets van een bron of iets geven.
Misschien wel een andere kieswet? Retorische vraag is dit, ik zal het er maar bij zeggen voor de zekerheid.quote:
Naast een crematorium en een dildowinkel.quote:Op zondag 8 november 2020 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom gaf Guilliani gisteren eigenlijk een persconferentie voor de garagepoort van een tuincentrum? [ afbeelding ]
Waarom niet?quote:Op zondag 8 november 2020 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom gaf Guilliani gisteren eigenlijk een persconferentie voor de garagepoort van een tuincentrum? [ afbeelding ]
Precies. Een beter passend einde aan 4 jaar Trump had niemand kunnen verzinnen.quote:
Klinkklare onzin ...quote:Op zondag 8 november 2020 13:09 schreef Ixnay het volgende:
Van Chicago, Illinois zijn door statistici het aantal stemmen bij de verkiezingsuitslag geanalyseerd.
In de natuur komt bij getallen uit een grote verzameling het cijfer "1" het meeste voor. 2 komt minder voor dan 1, etc. 9 komt het minste voor. Deze verdeling van waarden bij een decimaal stelsel noemen we de verdeling van Benford.
Zie ook Wikipedia waar de wet van Benford wordt uitgelegd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Benford
Bij fraude met cijfers vergeten fraudeurs wel eens dat ze het cijfer 1 vaker moeten gebruiken als begincijfer in een dataverzameling. Als iemand willekeurig cijfers intikt is, komt de verdeling van Benford niet tot uiting in de reaultaten. Alle mogelijke begincijfers, 1 tot en met 9, hebben bij een willekeurige invoer van cijfers ongeveer een kans van 100% / 9 = 11,11% om als begincijfer te worden gebruikt.
Volgens de wet van Benford is dit niet 11,11% maar ongeveer 30% en neemt dit percentage af, naarmate het cijfer toeneemt.
Bij de verkiezingsuitslag in Chicago bleken bij 5 van de 6 presidentskandidaten de uitslag globaal overeen te komen met de verdeling van Benford. Bij de kandidaat Joseph Biden en zijn running mate Kamala Harris lijkt dit niet het geval te zijn. U kunt de verkiezingsuitslag van Chicago bekijken, te vinden via Google. U ziet dat het cijfer 1 juist heel weinig gebruikt wordt als begincijfer en zelfs 3 het meest.
Uiteraard kan het bij een kleinere dataverzameling gebeuren door toeval dat deze waarden niet helemaal overeenkomen. Bij de verkiezingsuitslag van een grote stad als Chicago is dit natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Zeker als 3 zelfs meer gebruikt is dan 2. Terwijl de verdeling bij de andere 5 presidentskandidaten vrij goed blijkt te kloppen.
Omdat niemand anders zich aan zo'n persconferentie wilde branden zeker ...quote:
Omdat dat tuincentrum in een buurt lag waar veel Republikeinse stemmers woonden. Die waren niet zo geneigd om met megafoons, toeterende auto's en tegendemonstraties te komenquote:Op zondag 8 november 2020 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dus hoeveel stemmen heeft #teamBiden kunstmatig geplust? Daar is dan toch een cijfer aan te geven?quote:Op zondag 8 november 2020 13:09 schreef Ixnay het volgende:
Van Chicago, Illinois zijn door statistici het aantal stemmen bij de verkiezingsuitslag geanalyseerd.
In de natuur komt bij getallen uit een grote verzameling het cijfer "1" het meeste voor. 2 komt minder voor dan 1, etc. 9 komt het minste voor. Deze verdeling van waarden bij een decimaal stelsel noemen we de verdeling van Benford.
Bij fraude met cijfers vergeten fraudeurs wel eens dat ze het cijfer 1 vaker moeten gebruiken als begincijfer in een dataverzameling. Als iemand willekeurig cijfers intikt is, komt de verdeling van Benford niet tot uiting in de reaultaten. Alle mogelijke begincijfers, 1 tot en met 9, hebben bij een willekeurige invoer van cijfers ongeveer een kans van 100% / 9 = 11,11% om als begincijfer te worden gebruikt.
Volgens de wet van Benford is dit niet 11,11% maar ongeveer 30% en neemt dit percentage af, naarmate het cijfer toeneemt.
Bij de verkiezingsuitslag in Chicago bleken bij 5 van de 6 presidentskandidaten de uitslag globaal overeen te komen met de verdeling van Benford. Bij de kandidaat Joseph Biden en zijn running mate Kamala Harris lijkt dit niet het geval te zijn. U kunt de verkiezingsuitslag van Chicago bekijken, te vinden via Google. U ziet dat het cijfer 1 juist heel weinig gebruikt wordt als begincijfer en zelfs 3 het meest.
Uiteraard kan het bij een kleinere dataverzameling gebeuren door toeval dat deze waarden niet helemaal overeenkomen. Bij de verkiezingsuitslag van een grote stad als Chicago is dit natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Zeker als 3 zelfs meer gebruikt is dan 2. Terwijl de verdeling bij de andere 5 presidentskandidaten vrij goed blijkt te kloppen.
Onzin, de grafiekjes bleken gemanipuleerd te zijn betreffende schaal verdeling. Met dit soort onzin gooien republikeinen / aanhangers van Trump hun eigen ramen in. Keep on going, niemand neemt dit dadelijk nog serieus,zelfs al zou er een kern van waarheid in zitten. Had je maar niet 9 van de tien keer moeten liegenquote:Op zondag 8 november 2020 13:09 schreef Ixnay het volgende:
Wie zijn de statistici die dit uitgerekend hebben? Want dan wil ik wel graag weten waar dit verhaal vandaan komt.quote:Op zondag 8 november 2020 13:09 schreef Ixnay het volgende:
er zit zelfs een sex shop/peep show naast !!!!quote:Op zondag 8 november 2020 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een leuke poging om de gewenste fraude aan te tonen door selectief misbruik te maken van een wetmatigheid en deze verkeerd uit te leggen.quote:Op zondag 8 november 2020 13:09 schreef Ixnay het volgende:
Dit verhaal kunnen we dus ook zonder enig probleem naar de eeuwige complotvelden sturen. Het is ook wel grappig dat je zelf een soort van 'Hurdur, dit kan niet zo zijn'-statement maakt terwijl je dus totaal niet lijkt te begrijpen wat de wet in houdt, wanneer deze van toepassing is, en vooral wanneer niet, zoals nu.quote:Uiteraard kan het bij een kleinere dataverzameling gebeuren door toeval dat deze waarden niet helemaal overeenkomen. Bij de verkiezingsuitslag van een grote stad als Chicago is dit natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Zeker als 3 zelfs meer gebruikt is dan 2. Terwijl de verdeling bij de andere 5 presidentskandidaten vrij goed blijkt te kloppen.
wat de trump droeftoeters vergeten is dat als er al fraude zou zijn dat het aan beide kanten is.quote:Op zondag 8 november 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een leuke poging om de gewenste fraude aan te tonen door selectief misbruik te maken van een wetmatigheid en deze verkeerd uit te leggen.
Deze wet geldt juist niet als er een bovengrens is, zoals bij percentages die verdeeld worden, en bij een vaste hoeveelheid inwoners die verdeeld wordt over verzamelingen. Dan verwacht je inderdaad dat bij de kleinere kandidaten, die toch al niet een significante hoeveelheid stemmen gingen winnen, het nog wel geldt - het plafond is immers niet in zicht voor deze mensen - maar niet voor Biden, die veruit het populairst was in Chicago. Voor hem geldt dit dus specifiek niet, omdat de mogelijke verdelingen van de stemaantallen voor Biden per bijvoorbeeld kiesdistrict, enorm worden beperkt door de grote van het kiesdistrict. Hierdoor is er geen sprake van de onderliggende natuurlijke logaritmische verdeling die nodig is voor de Wet van Benford, en die wet is dan ook totaal niet van toepassing bij dit soort resultaten.
[..]
Dit verhaal kunnen we dus ook zonder enig probleem naar de eeuwige complotvelden sturen. Het is ook wel grappig dat je zelf een soort van 'Hurdur, dit kan niet zo zijn'-statement maakt terwijl je dus totaal niet lijkt te begrijpen wat de wet in houdt, wanneer deze van toepassing is, en vooral wanneer niet, zoals nu.
De Wet van Benford komt van Frank Benford, een natuurkundige.quote:Op zondag 8 november 2020 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie zijn de statistici die dit uitgerekend hebben? Want dan wil ik wel graag weten waar dit verhaal vandaan komt.
Eigenlijk weten we al van de democratische pogingen van 4 jaar geleden dat het toch niet lukt om een president op die manier af te zetten. Dat zou het Trumpteam toch ook moeten weten dat ze die strijd voor de rechtbank nooit kunnen winnen.quote:Op zondag 8 november 2020 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat de trump droeftoeters vergeten is dat als er al fraude zou zijn dat het aan beide kanten is.
en dat het 4 jaar geleden ook niet eerlijk is gegaan
Nee, dat was niet mijn vraag. Ik vroeg wie de statistici zijn die dit specifieke geval uitgerekend hebben, jij claimde dat dit gebeurt was in je originele post. Benford kan het niet geweest zijn, die is al geruime tijd dood.quote:Op zondag 8 november 2020 13:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De Wet van Benford komt van Frank Benford, een natuurkundige.
Deze wet kun jij toepassen op onderstaande data.
[ afbeelding ]
Omdat ze eigenlijk in de voortuin van het (zeer luxueuze) "four seasons hotel" de persconferentie hadden geboekt, dachten ze. Maar ze.hadden zich in het adres van de locatie vergist en hadden perongelijk de voortuin van "four seasons garden landscaping" besprokenquote:Op zondag 8 november 2020 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als het een comedy sketch was hadden mensen je uitgelachen omdat het zo onrealistisch was. Je verzint het gewoon niet.quote:Op zondag 8 november 2020 13:37 schreef miaeak het volgende:
[..]
Omdat ze eigenlijk in de voortuin van het (zeer luxueuze) "four seasons hotel" de persconferentie hadden geboekt, dachten ze. Maar ze.hadden zich in het adres van de locatie vergist en hadden perongelijk de voortuin van "four seasons garden landscaping" besproken.
Dat was nog wel het meest geweldige moment van deze hele affaire.
Wen er maar aan. Hillary-aanhangers hadden het 4 jaar lang over de Russian-hoax. Trump aanhangers gaan nu 4 jaar lang zeuren over de fraude-hoax.quote:Op zondag 8 november 2020 13:20 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Onzin, de grafiekjes bleken gemanipuleerd te zijn betreffende schaal verdeling. Met dit soort onzin gooien republikeinen / aanhangers van Trump hun eigen ramen in. Keep on going, niemand neemt dit dadelijk nog serieus,zelfs al zou er een kern van waarheid in zitten. Had je maar niet 9 van de tien keer moeten liegen
Ik weet niet wat je probeert te doen, maar deze 'wet' geldt alleen voor getalverzamelingen die op een natuurlijk logaritmische schaal werken, zonder harde bovengrens. Dus een wereld waarin elke factorverschuiving op elke willekeurige waarde even waarschijnlijk is - iemand die 4 stemmen had, had net zo goed 8 stemmen kunnen hebben als iemand die 4000 stemmen had 8000 stemmen had kunnen hebben.quote:Op zondag 8 november 2020 13:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De Wet van Benford komt van Frank Benford, een natuurkundige.
Deze wet kun jij toepassen op onderstaande data.
[ afbeelding ]
Zoals je ziet komt bij de overige 5 kandidaten ook het aantal stemmen niet perfect overeen met de verdeling van Benford. Je kunt op grote schaal dus wel een waarschijnlijkheid kunnen geven m.b.t. hoeveel er gefraudeerd is, maar geen cijfers helaas. Anders was het allemaal wat makkelijker.quote:Op zondag 8 november 2020 13:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus hoeveel stemmen heeft #teamBiden kunstmatig geplust? Daar is dan toch een cijfer aan te geven?
Het blijft inderdaad vooral bij "hebben over". Er wordt gewoon inhoudelijk uitgelegd waarom het geen hout snijdt. Reageer daar dan gewoon op.quote:Op zondag 8 november 2020 13:39 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Hillary-aanhangers hadden het 4 jaar lang over de Russian-hoax. Trump aanhangers gaan nu 4 jaar lang zeuren over de fraude-hoax.
Dat zijn statistici van de GOP. Ik haal deze claim in mijn post weg, zodat je me daar niet op kunt pakken.quote:Op zondag 8 november 2020 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn vraag. Ik vroeg wie de statistici zijn die dit specifieke geval uitgerekend hebben, jij claimde dat dit gebeurt was in je originele post. Benford kan het niet geweest zijn, die is al geruime tijd dood.
Wiskunde is bepaald geen common sense en met statistieken kan je alle kanten op, als je iets weet van de materie begrijp je dat.
But his votesquote:Op zondag 8 november 2020 13:39 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Hillary-aanhangers hadden het 4 jaar lang over de Russian-hoax. Trump aanhangers gaan nu 4 jaar lang zeuren over de fraude-hoax.
Ik geloof in beiden niet. Grootschalige fraude vergt een zekere mate van competentie.quote:Op zondag 8 november 2020 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blijft inderdaad vooral bij "hebben over". Er wordt gewoon inhoudelijk uitgelegd waarom het geen hout snijdt. Reageer daar dan gewoon op.
Als je vragen hebt over de wet van Benford of de verkiezingsuitslag van Chicago dan hoor ik het wel.quote:
Ja, was bekend maar ze konden niet meer terug.quote:Op zondag 8 november 2020 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het een comedy sketch was hadden mensen je uitgelachen omdat het zo onrealistisch was. Je verzint het gewoon niet.
Aangezien het onmogelijk is om dit:
[ afbeelding ]
met dit te verwarren:
[ afbeelding ]
Moet het wel al bekend zijn geweest toen ze erheen reden. Het is dus niet een verkeerde afslag oid.
quote:Op zondag 8 november 2020 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blijft inderdaad vooral bij "hebben over". Er wordt gewoon inhoudelijk uitgelegd waarom het geen hout snijdt. Reageer daar dan gewoon op.
Lol.quote:Op zondag 8 november 2020 13:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je vragen hebt over de wet van Benford of de verkiezingsuitslag van Chicago dan hoor ik het wel.
Wie dan? Noem dan eens namen zodat we kunnen verifieren of dit statistici zijn en zonder die vermelding is je post gewoon onzin, dat snap je toch zelf wel? Onbekende mensen van de GOP zeggen dat er iets niet klopt vanwege "statistiek", we kunnen U niet vertellen wie dat zijn of wat ze doen maar je moet dat maar gewoon voor waar aannemen want waarom zou de groep die de verkiezingen verliest liegen?quote:Op zondag 8 november 2020 13:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat zijn statistici van de GOP. Ik haal deze claim in mijn post weg, zodat je me daar niet op kunt pakken.
De Russian "hoax" die gewoon door ongeveer alle overheidsinstanties bevestigd is en ook door Congress? Die "hoax"?quote:Op zondag 8 november 2020 13:39 schreef Aurelius het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 november 2020 13:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je vragen hebt over de wet van Benford of de verkiezingsuitslag van Chicago dan hoor ik het wel.
Ja op jouw posts krijg je natuurlijk geen inhoudelijk weerwoord, want het was natuurlijk niet de bedoeling dat er iemand op de hoogte was van hoe Benford's law echt werkt en dat het, afgezien van het feit dat het natuurlijk geen ijzeren natuurwet is, deze überhaupt niet op alle reeksen getallen van toepassing is.quote:
Ik ben zelf ook een statisticus. Ik pas de wet van Benford toe op resultatenquote:Op zondag 8 november 2020 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
quote:
Op zondag 8 november 2020 13:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat zijn statistici van de GOP. Ik haal deze claim in mijn post weg, zodat je me daar niet op kunt pakken.
Wie dan? Noem dan eens namen zodat we kunnen verifieren of dit statistici zijn en zonder die vermelding is je post gewoon onzin, dat snap je toch zelf wel? Onbekende mensen van de GOP zeggen dat er iets niet klopt vanwege "statistiek", we kunnen U niet vertellen wie dat zijn of wat ze doen maar je moet dat maar gewoon voor waar aannemen want waarom zou de groep die de verkiezingen verliest liegen?
Ok, dus het is geen conclusie van andere statistici maar van jou, waarom zeg je dat dan niet gewoon? Dan weten we waar we over praten.quote:Op zondag 8 november 2020 13:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een statisticus. Ik pas de wet van Benford toe op resultaten
Een statisticus is iemand die zich bezig houdt met statistiek.
Als jij zegt, "ik had 3 appels en ik eet er 1 op en nu heb ik er nog maar 2" dan ga ik jou toch ook niet vragen "van welke wiskundige die onzin komt".
De wet van Benford is een wet die bewezen is en die pas ik toe op verkiezingsresultaten in Chicago.
Ik heb gelezen ergens dat statistici hier (net als ik) zich ook hierin verdiept hebben. Omdat ik deze namen niet opgeschreven heb kan ik ze niet noemen en heb ik de regel waarin ik stel dat statistici zich hiermee bezig gehouden hebben verwijderd uit mijn post.
De rest is wiskunde en cijfers. Als je hier nog vragen over hebt hoor ik dat graag.
Lul niet vent, dit heb je gewoon van Twitter gejat.quote:Op zondag 8 november 2020 13:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als jij zegt, "ik had 3 appels en ik eet er 1 op en nu heb ik er nog maar 2" dan ga ik jou toch ook niet vragen "van welke wiskundige die onzin komt".
De wet van Benford is een wet die bewezen is en die pas ik toe op verkiezingsresultaten in Chicago.
Ik heb gelezen ergens dat statistici hier (net als ik) zich ook hierin verdiept hebben. Omdat ik deze namen niet opgeschreven heb kan ik ze niet noemen en heb ik de regel waarin ik stel dat statistici zich hiermee bezig gehouden hebben verwijderd uit mijn post.
De rest is wiskunde en cijfers. Als je hier nog vragen over hebt hoor ik dat graag.
Is goed. Ik pas de wet van Benford toe op verkiezingsresultaten.quote:Op zondag 8 november 2020 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus het is geen conclusie van andere statistici maar van jou, waarom zeg je dat dan niet gewoon? Dan weten we waar we over praten.
"Zoals ik zie"? Ik heb geen enkel idee over welke cijfers het gaat. Behalve dat het ergens via google te raadplegen zou moeten zijn, maar waar moet ik dan überhaupt op zoeken?quote:Op zondag 8 november 2020 13:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zoals je ziet komt bij de overige 5 kandidaten ook het aantal stemmen niet perfect overeen met de verdeling van Benford. Je kunt op grote schaal dus wel een waarschijnlijkheid kunnen geven m.b.t. hoeveel er gefraudeerd is, maar geen cijfers helaas. Anders was het allemaal wat makkelijker.
Laat het mij weten als iemand hier nog meer vragen heeft over deze zeer goed onderbouwde aanwijzing richting fraude.
Let op: Ik zeg niet dat er onomstotelijk gefraudeerd is. Dit zijn echter wel zeer duidelijke signalen.
Dat plaatje komt inderdaad niet van mij.quote:Op zondag 8 november 2020 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lul niet vent, dit heb je gewoon van Twitter gejat.
Reageer nou eens op de posts van VoMy.
Sorry? Ik vraag om uitleg van jouw beweringen en de basis daarvoor, heb ik ergens gezegd dat jij iets niet mag zeggen?quote:Op zondag 8 november 2020 13:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Is goed. Ik pas de wet van Benford toe op verkiezingsresultaten.
Als iemand 3 appels heeft en hij eet er 1 op dan heeft hij er nog maar 2 over.
Dit is calculus, een andere vorm van wiskunde.
Zou ik op Fok mogen zeggen dat ik nog maar 2 appels heb dan, of moet ik eerst een naam noemen van iemand dit algebraïsch/analytisch bewezen heeft? En dan pas geloof je het?
Nogmaals. Ik zeg niet dat er fraude is. Ik zeg alleen dat mij iets is opgevallen in verkiezingsresultaten.
Mag ik zeggen dat mij iets opvalt of moet ik mijn bek houden van jou?
Zie mijn post van 15:35.quote:Op zondag 8 november 2020 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
"Zoals ik zie"? Ik heb geen enkel idee over welke cijfers het gaat. Behalve dat het ergens via google te raadplegen zou moeten zijn, maar waar moet ik dan überhaupt op zoeken?
Als dit duidelijke en goed onderbouwde signalen zijn, dan is ook aan te geven wat wel realistisch zijn moeten zijn en hoeveel ongeveer gefraudeerd is.
En aangezien het de cijfers bij de andere kandidaten ook niet aansluit bij wat logisch zou zijn. Betekent dit dat die kandidaten ook geplust hebben of zijn daar teveel stemmen afgekeurd/verwijderd?
Ga je het bij dit zwakzinnigenniveau houden of ga je nog inhoudelijk reageren op de posts van VoMy of de uitleg op StackExchange?quote:Op zondag 8 november 2020 14:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat plaatje komt inderdaad niet van mij.
Dit betekent dat andere mensen er dus ook mee bezig zijn.
Dat maakt mijn standpunt dus sterker.
Doe jij eens even normaal.quote:Op zondag 8 november 2020 13:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Is goed. Ik pas de wet van Benford toe op verkiezingsresultaten.
Als iemand 3 appels heeft en hij eet er 1 op dan heeft hij er nog maar 2 over.
Dit is calculus, een andere vorm van wiskunde.
Zou ik op Fok mogen zeggen dat ik nog maar 2 appels heb dan, of moet ik eerst een naam noemen van iemand dit algebraïsch/analytisch bewezen heeft? En dan pas geloof je het?
Nogmaals. Ik zeg niet dat er fraude is. Ik zeg alleen dat mij iets is opgevallen in verkiezingsresultaten.
Mag ik zeggen dat mij iets opvalt of moet ik mijn bek houden van jou?
Gezien het blijkbaar niet voor je uitmaakt dat de wet van benford in deze situatie niet toegepast kan worden, heb ik zojuist de wet van Pythagoras op de verkiezingsuitkomsten toegepast en daar zie ik toch geen aanwijzingen voor fraude uit komen. Is gewoon wiskunde en cijfers..quote:Op zondag 8 november 2020 13:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De karakters en standpunten van Biden en Trump staan loodrecht op elkaar, dus Pythagoras lijkt me goed van toepassing.quote:Op zondag 8 november 2020 14:02 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Gezien het blijkbaar niet voor je uitmaakt dat de wet van benford in deze situatie niet toegepast kan worden, heb ik zojuist de wet van Pythagoras op de verkiezingsuitkomsten toegepast en daar zie ik toch geen aanwijzingen voor fraude uit komen. Is gewoon wiskunde en cijfers..
Sorry dan voor mijn mogelijk defensieve houding.quote:Op zondag 8 november 2020 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Ik vraag om uitleg van jouw beweringen en de basis daarvoor, heb ik ergens gezegd dat jij iets niet mag zeggen?
Pythagoras gaat over meetkunde.quote:Op zondag 8 november 2020 14:02 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Gezien het blijkbaar niet voor je uitmaakt dat de wet van benford in deze situatie niet toegepast kan worden, heb ik zojuist de wet van Pythagoras op de verkiezingsuitkomsten toegepast en daar zie ik toch geen aanwijzingen voor fraude uit komen. Is gewoon wiskunde en cijfers..
Dure woorden om verwarring te zaaien en de waarheid te bedekken. SAD!
Kom dan met een statistisch onderbouwd verhaal waarom er gecheated is tijdens deze verkiezingen, je zegt toch statisticus te zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 14:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sorry dan voor mijn mogelijk defensieve houding.
Maar de laatste dagen heb ik het idee dat mods nogal hard gaan met verwijderen en editten hier.
Misschien ben jij beter en eerlijker.
Dat heb ik toch uitgelegd?quote:Op zondag 8 november 2020 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom dan met een statistisch onderbouwd verhaal waarom er gecheated is tijdens deze verkiezingen, je zegt toch statisticus te zijn.
Waarom reageer je niet op het feit dat Benford helemaal niet van toepassing is op dit soort resultaten?quote:Op zondag 8 november 2020 14:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat heb ik toch uitgelegd?
Laat het weten als er nog vragen zijn. Ik hoor het graag.
Bedankt voor het linkje. Lijkt me interessant om te lezen,quote:Op zondag 8 november 2020 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.eipartnership(...)results-dont-tell-us
Normaal wil ik altijd het onderwerp kleur zo veel mogelijk vermijden omdat het weinig betekent.quote:Op zondag 8 november 2020 11:26 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
2008 was echt mooi. Acht jaar W achter de rug. Een charismatische president. De laatste barrière voor zwarte mensen doorbroken.
Ik herinner me die beelden nog goed. Ook de huilende mensen bij zijn inauguratie. Mooi was dat.
Als er sprake is van stochastiek is Benford van toepassing toch? Of denk jij van niet?quote:Op zondag 8 november 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet op het feit dat Benford helemaal niet van toepassing is op dit soort resultaten?
Lees even de vorige pagina door en dan vooral de posts die je vakkundig genegeerd hebt en waarin het keurig uiteengezet wordt. 'Als er sprake is van stochastiek'. Lol.quote:Op zondag 8 november 2020 14:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er sprake is van stochastiek is Benford van toepassing toch? Of denk jij van niet?
Zo niet? Waarom klopt het bij de andere 5 wel dan, alleen bij Biden niet? Zou jij dat weten?
Ik zoek maar naar antwoorden.
Vertel mij even op welke posts dat je wil dat ik reageer, dan beantwoord ik ze graag.quote:Op zondag 8 november 2020 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lees even de vorige pagina door en dan vooral de posts die je vakkundig genegeerd hebt en waarin het keurig uiteengezet wordt. 'Als er sprake is van stochastiek'. Lol.
Het is volkomen ongeloofwaardig dat je ze gemist hebtquote:Op zondag 8 november 2020 14:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vertel mij even op welke posts dat je wil dat ik reageer, dan beantwoord ik ze graag.
Groetjes.
quote:Op zondag 8 november 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een leuke poging om de gewenste fraude aan te tonen door selectief misbruik te maken van een wetmatigheid en deze verkeerd uit te leggen.
Deze wet geldt juist niet als er een bovengrens is, zoals bij percentages die verdeeld worden, of bij een vaste hoeveelheid inwoners die verdeeld wordt over verzamelingen. Dan verwacht je inderdaad dat bij de kleinere kandidaten, die toch al niet een significante hoeveelheid stemmen gingen winnen, het nog wel geldt - het plafond is immers niet in zicht voor deze mensen - maar niet voor Biden, die veruit het populairst was in Chicago. Voor hem geldt dit dus specifiek niet, omdat de mogelijke verdelingen van de stemaantallen voor Biden per bijvoorbeeld kiesdistrict, enorm worden beperkt door de grote van het kiesdistrict. Hierdoor is er geen sprake van de onderliggende natuurlijke logaritmische verdeling die nodig is voor de Wet van Benford, en die wet is dan ook totaal niet van toepassing bij dit soort resultaten.
[..]
Dit verhaal kunnen we dus ook zonder enig probleem naar de eeuwige complotvelden sturen. Het is ook wel grappig dat je zelf een soort van 'Hurdur, dit kan niet zo zijn'-statement maakt terwijl je dus totaal niet lijkt te begrijpen wat de wet in houdt, wanneer deze van toepassing is, en vooral wanneer niet, zoals nu.
quote:Op zondag 8 november 2020 13:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je probeert te doen, maar deze 'wet' geldt alleen voor getalverzamelingen die op een natuurlijk logaritmische schaal werken, zonder harde bovengrens. Dus een wereld waarin elke factorverschuiving op elke willekeurige waarde even waarschijnlijk is - iemand die 4 stemmen had, had net zo goed 8 stemmen kunnen hebben als iemand die 4000 stemmen had 8000 stemmen had kunnen hebben.
Dit is bij verkiezingen specifiek niet het geval, omdat de grens op het aantal stemmen voor een Joe Biden per precinct/county/whatever, vrij dicht bij zijn eigenlijke waarde ligt. De onderliggende kansverdeling voor Bidens stemresultaten - en überhaupt voor de stemresultaten - voldoet dus niet aan de benodigde achterliggende distributie. De wet van Benford is dus helemaal niet zomaar van toepassing op dit soort uitslagen.
quote:Op zondag 8 november 2020 14:00 schreef Monolith het volgende:
Voor de geïnteresseerde leek leggen ze het hier op StackExchange ook prima uit:
https://skeptics.stackexc(...)violate-benfords-law
quote:Op zondag 8 november 2020 14:00 schreef Monolith het volgende:
Voor de geïnteresseerde leek leggen ze het hier op StackExchange ook prima uit:
https://skeptics.stackexc(...)violate-benfords-law
quote:Op zondag 8 november 2020 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.eipartnership(...)results-dont-tell-us
Welke bepaalde dingen? Wat is zeker?quote:Op zondag 8 november 2020 14:28 schreef laracroftonline het volgende:
we gaan wel zien wat de uitspraak van de supreme court gaat zijn maar dat er bepaalde dingen niet kloppen is toch wel wat zeker is
Verhalen? Verhalen zijn geen bewijzen.quote:, er komen ook steeds meer mensen met hun verhaal naar buiten. we zullen zien hoeveel cases trump heeft aangespannen op maandag.
Nog een slechte verliezerquote:Op zondag 8 november 2020 14:28 schreef laracroftonline het volgende:
we gaan wel zien wat de uitspraak van de supreme court gaat zijn maar dat er bepaalde dingen niet kloppen is toch wel wat zeker is, er komen ook steeds meer mensen met hun verhaal naar buiten. we zullen zien hoeveel cases trump heeft aangespannen op maandag.
dat denk ik ook wel eiglquote:Op zondag 8 november 2020 14:28 schreef laracroftonline het volgende:
we gaan wel zien wat de uitspraak van de supreme court gaat zijn maar dat er bepaalde dingen niet kloppen is toch wel wat zeker is, er komen ook steeds meer mensen met hun verhaal naar buiten. we zullen zien hoeveel cases trump heeft aangespannen op maandag.
En dat allemaal onder het oog van observators van beide zijden. Knap hoor. En in staten zoals Texas en Florida (300.000 stemmen niet aangekomen en teruggevonden in USPS postkantoortjes)zou dat dan ineens niet ter sprake zijn. Hoezo selectief.quote:Op zondag 8 november 2020 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch wel knap als het je als democratische partij lukt om in overwegend door republikeinen bestuurde staten en counties de verkiezingen te saboteren. Daar is een grootschalige organisatie voor nodig, de republikeinen moeten ook in die organisatie zitten anders lukt je dat niet. Dus volgens Trump zijn mensen uit zijn eigen partij hem dan blijkbaar ook zat
Wat er niet klopt is HEEL simpel.quote:Op zondag 8 november 2020 14:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er sprake is van stochastiek is Benford van toepassing toch? Of denk jij van niet?
Zo niet? Waarom klopt het bij de andere 5 wel dan, alleen bij Biden niet? Zou jij dat weten?
Ik zoek maar naar antwoorden.
Er is inderdaad sprake van een bovengrens en dan geldt deze verdeling niet. Er zijn daardoor situaties mogelijk waarbij een waarde tussen de 90 en de 99 groter is dan 100-199. Ondanks dat het domein van deze waarden veel kleiner is. Toch lijkt het mij waarschijnlijker dat een waarde met een 1 begint dan met een 2. Denk jij van niet? Ook in de natuur zijn er altijd constanten die deze verdeling beïnvloeden.quote:Op zondag 8 november 2020 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Deze wet geldt juist niet als er een bovengrens is, zoals bij percentages die verdeeld worden, of bij een vaste hoeveelheid inwoners die verdeeld wordt over verzamelingen. Dan verwacht je inderdaad dat bij de kleinere kandidaten, die toch al niet een significante hoeveelheid stemmen gingen winnen, het nog wel geldt - het plafond is immers niet in zicht voor deze mensen - maar niet voor Biden, die veruit het populairst was in Chicago. Voor hem geldt dit dus specifiek niet, omdat de mogelijke verdelingen van de stemaantallen voor Biden per bijvoorbeeld kiesdistrict, enorm worden beperkt door de grote van het kiesdistrict. Hierdoor is er geen sprake van de onderliggende natuurlijke logaritmische verdeling die nodig is voor de Wet van Benford, en die wet is dan ook totaal niet van toepassing bij dit soort resultaten.
Waarom die zin met die complotvelden? Ik laat 6 plaatjes zien, 1 past totaal niet bij de rest. Trump/Pence en Biden/Harris hebben beiden ongeveer 49% a 50%. Waarom zijn deze waarden bij de ene verdeeld volgens Benford en bij de andere niet. Ik kan mij maar 2 redenen bedenken en dat zijn toeval en fraude.quote:Dit verhaal kunnen we dus ook zonder enig probleem naar de eeuwige complotvelden sturen. Het is ook wel grappig dat je zelf een soort van 'Hurdur, dit kan niet zo zijn'-statement maakt terwijl je dus totaal niet lijkt te begrijpen wat de wet in houdt, wanneer deze van toepassing is, en vooral wanneer niet, zoals nu.
Je mag je serieus afvragen wat de reden is dat de republikeinen niet wilden dat ze de mail-in ballots gingen tellen vóór de stembussen dicht waren.quote:Op zondag 8 november 2020 14:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat er niet klopt is HEEL simpel.
Philadelphia
in counties waar Hillary Clinton in 2016 won deed Biden het dit jaar meestal BETER.
Biden deed het 3 tot 5% beter dan Hillary. De enige uitzondering is de county met de meeste inwoners Philadelphia
county. Daar was het 4% minder dan Clinton.
Daar waar Clinton verloor deed Biden het overal 2 tot 3% beter dan Clinton.
Je kunt al die cijfers zelf nakijken op de site van Philadelphia.
Trump heeft zichzelf in zijn eigen voet geschoten: https://www.inquirer.com/(...)allots-20201105.html door te eisen dat mail votes achteraf geteld moeten worden. Daarnaast heeft hij heel hard geroepen dat republikeinen niet via de mail moeten stemmen.
DAT heeft ervoor gezorgd dat veel democratische stemmen pas achteraf geteld mochten worden.
Komt bij dat de 2 grootste counties altijd al democraat stemmen en dat deze 2 ook altijd de laatste 2 zijn die de cijfers bekend maken.
Er zijn conclusies te trekken:
- de opkomst was veel hoger dan 2016
- er zijn aan beide kanten veel meer mensen op komen dagen
- de cijfers voor Philadelphia lijken mij eerder een kenmerk voor een flipped state.
Uit de cijfers van deze staat is niet te bepalen of er sprake is van fraude. Daarvoor is er verschil per county te egaal vergeleken met de stemmen voor Clinton in 2016
Als er wel sprake is van fraude dan heeft iemand of een groep een methode gevonden die niet te detecteren is op basis van de uitslag in Philadelphia. Is het de meest logische conclusie? Nee.
Dit https://www.cbsnews.com/n(...)enter-vote-counting/
is inderdaad iets waar ze zich zorgen over moeten maken. Dat waren QANON supporters. https://en.wikipedia.org/wiki/QAnon en dat zijn rechts extremisten. Het is niet bekend wat er op de ballots stond maar de kans is groot dat het voor Trump was.
Grappig inderdaad. Wat een sukkels als dit waar is.quote:Op zondag 8 november 2020 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het een comedy sketch was hadden mensen je uitgelachen omdat het zo onrealistisch was. Je verzint het gewoon niet.
Aangezien het onmogelijk is om dit:
[ afbeelding ]
met dit te verwarren:
[ afbeelding ]
Moet het wel al bekend zijn geweest toen ze erheen reden. Het is dus niet een verkeerde afslag oid.
Er valt niets meer te halen voor Trump, het is over.quote:Op zondag 8 november 2020 14:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Grappig inderdaad. Wat een sukkels als dit waar is.
Misschien gaan ze alsnog winnen. We weten het niet.
Er volgen nog rechtszaken. We zullen zien.quote:Op zondag 8 november 2020 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er valt niets meer te halen voor Trump, het is over.
Hij gaat iig de geschiedenis in als de slechtste verliezer ooit van alle presidenten.quote:
Nee, toen kwam niet elke brainfart op twitter.quote:Op zondag 8 november 2020 14:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij gaat iig de geschiedenis in als de slechtste verliezer ooit van alle presidenten.
Al moet ik nageven dat zijn voorgangers ook niet allemaal beschikten over Twitter.
'Je denkt'. Je kunt denken wat je wil, maar het klopt niet wat je denkt. Je komt ook met een statistische wet, zet het hier neer als absolute waarheid, maar als er even wordt doorgevraagd 'denk jij' dat het zo is. Omdat je de wet dus niet begrijpt maar wel de zogenaamde consequentie (boehoe, fraude).quote:Op zondag 8 november 2020 14:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er is inderdaad sprake van een bovengrens en dan geldt deze verdeling niet. Er zijn daardoor situaties mogelijk waarbij een waarde tussen de 90 en de 99 groter is dan 100-199. Ondanks dat het domein van deze waarden veel kleiner is. Toch lijkt het mij waarschijnlijker dat een waarde met een 1 begint dan met een 2. Denk jij van niet? Ook in de natuur zijn er altijd constanten die deze verdeling beïnvloeden.
Ik denk dat bij echte grote aantallen data, zoals bijvoorbeeld de banksaldo's van mensen in Nederland, dat deze veel vaker met een 1 beginnen dan met een 2. 1000-1999 euro komt meer voor dan 2000-2999 euro. En 100.000 - 199.999 komt meer voor dan 200.000-299.999. Ik denk dat de verdeling van Benford hier heel mooi klopt. Nu zou jij kunnen zeggen dat de hoeveelheid geld eindig is net als het aantal stemmen in Chicago en dat daarom de wet van Benford niet van toepassing is. Toch denk ik dat je op die verdeling uitkomt. Zowel in Chicago als bij mijn voorbeeld met de banksaldo's.
Ja, dat is dus net uitgelegd. Het is exact hetzelfde argument als bij Chicago.quote:Ik ben het met je eens dat bij de kleinere partijen de bovengrens nauwelijks in zicht is en dat je in die resultaten die verdeling beter terug ziet komen. Bij de allerkleinste aantallen gaat toeval weer een rol spelen, net als bij het gooien met een dobbelsteen.
Het enige wat ik niet begrijp is waarom het bij de resultaten van Trump+Pence wel vrij mooi overeenkomt met Benford. Dit kan ook toeval zijn. Maar nou zie ik in Pittsburgh en Philadelphia hetzelfde. Snap jij daar wat van?
Omdat je heel selectief met een willekeurige wet komt, die niet van toepassing is, en de enige reden dat je dat doet - en dat je zo heilig overtuigd bent van je gelijk - is omdat de uitkomst, de Democraten frauderen, de gewenste uitkomst is. Klassiek complotdenken dus.quote:Waarom die zin met die complotvelden? Ik laat 6 plaatjes zien, 1 past totaal niet bij de rest. Trump/Pence en Biden/Harris hebben beiden ongeveer 49% a 50%. Waarom zijn deze waarden bij de ene verdeeld volgens Benford en bij de andere niet. Ik kan mij maar 2 redenen bedenken en dat zijn toeval en fraude.
Maar ik doe geen uitspraak, welke van de 2 het is, mogelijk is er een derde reden. Mij valt alleen iets op en ik benoem dat op een vrij, open en respectvol discussieforum.
De uitslag is bekend en die blijft staan.quote:Op zondag 8 november 2020 14:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er volgen nog rechtszaken. We zullen zien.
Deze rechtszaken hebben bij voorbaat geen enkele kans. Hooguit volgen er hertellingen (daar heeft hij recht op) en dat verandert niets, dat is kleingeld.quote:Statistisch gezien denk ik dat Trump gaat winnen. Hij heeft meer dan 4000 rechtszaken in zijn leven meegemaakt en de meeste daarvan heeft hij gewonnen.
Er is geen fundering voor fraude, alleen anekdotisch bewijs en "hear say" wat bij de rechter verworpen zal worden.quote:Ik zeg niet dat dit een bewijs is, ik doe ook geen stellingen. Ik heb gewoon het gevoel dat Trump gaat winnen en ik uit dat gevoel op een vrij, open en respectvol discussieforum waar iedereen gelijk is en waar ik geen ongefundeerde onzin op gooi. Ik leg overal een fundering onder.
Oh die reden is heel simpel: Trump vind die methode niks en noemde de methode "illegaal".quote:Op zondag 8 november 2020 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je mag je serieus afvragen wat de reden is dat de republikeinen niet wilden dat ze de mail-in ballots gingen tellen vóór de stembussen dicht waren.
Het is namelijk dé manier om "fraude" te roepen omdat je tegenstander inloopt bij het tellen, terwijl je als partij zelf de situatie van dat late tellen hebt afgedwongen bij een rechter.
Heel dubieus.
Klopt, al zou in de hele VS 1.000.000 van dat soort gevallen vinden, dan nog zijn dat niet alleen stemmen voor democraten maar ook voor republikeinen. Onder de streep is er voor niemand winst.quote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef wdn het volgende:
Daar waar je in de pers verhalen hoort over problemen lijken het mij overal menselijke fouten te zijn en ook allemaal incidenten. Soms bewust. Soms onbewust.
[..]
Oh die reden is heel simpel: Trump vind die methode niks en noemde de methode "illegaal".
En zoals een goede republikein betaamt doe je dan niet aan postal voting en ga je of in de rij staan op de dag van stemmen of je stemt gewoon niet.
Er zijn inderdaad fouten gemaakt met stemmen via de post maar dat waren menselijke fouten. Trump noemt die gevallen steeds allemaal fraude (hier is een lijst van de BBC: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404 ).
Dit ben ik eerlijk gezegd niet met je eens.quote:Op zondag 8 november 2020 14:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij gaat iig de geschiedenis in als de slechtste verliezer ooit van alle presidenten.
Al moet ik nageven dat zijn voorgangers ook niet allemaal beschikten over Twitter.
Vermoedelijk mogen funderingen op drijfzand nog welquote:Op zondag 8 november 2020 14:58 schreef SEMTEX het volgende:
De disclaimer in dit topic: "Ongefundeerde posts over verkiezingsfraude worden weggehaald." wordt ook niet echt meer gehandhaafd he?
en toevallig alleen aan de kant van de Dems ?quote:Op zondag 8 november 2020 13:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zoals je ziet komt bij de overige 5 kandidaten ook het aantal stemmen niet perfect overeen met de verdeling van Benford. Je kunt op grote schaal dus wel een waarschijnlijkheid kunnen geven m.b.t. hoeveel er gefraudeerd is, maar geen cijfers helaas. Anders was het allemaal wat makkelijker.
Laat het mij weten als iemand hier nog meer vragen heeft over deze zeer goed onderbouwde aanwijzing richting fraude.
Let op: Ik zeg niet dat er onomstotelijk gefraudeerd is. Dit zijn echter wel zeer duidelijke signalen.
Volgens mij toch wel hoor. Wat overigens prima isquote:Op zondag 8 november 2020 14:58 schreef SEMTEX het volgende:
De disclaimer in dit topic: "Ongefundeerde posts over verkiezingsfraude worden weggehaald." wordt ook niet echt meer gehandhaafd he?
hij heeft tot nu toe alle rechtzaken verloren ....aangezien het gewoon leugens zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 14:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er volgen nog rechtszaken. We zullen zien.
Statistisch gezien denk ik dat Trump gaat winnen. Hij heeft meer dan 4000 rechtszaken in zijn leven meegemaakt en de meeste daarvan heeft hij gewonnen.
Ik zeg niet dat dit een bewijs is, ik doe ook geen stellingen. Ik heb gewoon het gevoel dat Trump gaat winnen en ik uit dat gevoel op een vrij, open en respectvol discussieforum waar iedereen gelijk is en waar ik geen ongefundeerde onzin op gooi. Ik leg overal een fundering onder.
Ben je nu al vergeten dat die winnaar een record aantal leugens en onwaarheden op zijn naam heeft. Inclusief allerlei beschuldigingen die gewoon te weerleggen waren.quote:Op zondag 8 november 2020 14:55 schreef Ixnay het volgende:
Er werden in die 4 jaar zeer veel ongefundeerde uitspraken gedaan over de winnaar
Ik heb zelf nog niets gezien van eventuele fraude van de republiekeinen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toevallig alleen aan de kant van de Dems ?
+/- 4 miljoen meer stemmen, +/- 90 meer kiesmannenquote:Op zondag 8 november 2020 15:02 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
beter een slechte verliezer dan een halve winnaar.
Nog steeds in denial, zie ik?quote:Op zondag 8 november 2020 15:02 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
beter een slechte verliezer dan een halve winnaar.
quote:The proliferation of elections in even those states that are arguably anything but democratic has given rise to a focused interest on developing methods for detecting fraud in the official statistics of a state's election returns. Among these efforts are those that employ Benford's Law, with the most common application being an attempt to proclaim some election or another fraud free or replete with fraud. This essay, however, argues that, despite its apparent utility in looking at other phenomena, Benford's Law is problematical at best as a forensic tool when applied to elections. Looking at simulations designed to model both fair and fraudulent contests as well as data drawn from elections we know, on the basis of other investigations, were either permeated by fraud or unlikely to have experienced any measurable malfeasance, we find that conformity with and deviations from Benford's Law follow no pattern. It is not simply that the Law occasionally judges a fraudulent election fair or a fair election fraudulent. Its “success rate” either way is essentially equivalent to a toss of a coin, thereby rendering it problematical at best as a forensic tool and wholly misleading at worst.
Het is een gewapend betonnen fundering op palen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vermoedelijk mogen funderingen op drijfzand nog wel
Trump vindt die methode normaliter prima hoor. Hij heeft zelf op die wijze gestemd bij vorige verkiezingen.quote:Op zondag 8 november 2020 14:52 schreef wdn het volgende:
Daar waar je in de pers verhalen hoort over problemen lijken het mij overal menselijke fouten te zijn en ook allemaal incidenten. Soms bewust. Soms onbewust.
[..]
Oh die reden is heel simpel: Trump vind die methode niks en noemde de methode "illegaal".
En zoals een goede republikein betaamt doe je dan niet aan postal voting en ga je of in de rij staan op de dag van stemmen of je stemt gewoon niet.
Hij wilde die stemmen apart hebben geteld zodat hij via een rechtzaak zou kunnen afdwingen dat ze niet geteld gaan worden. Maar ze zijn niet illegaal (zoals al door een rechter is gesteld in 2 staten)
Er zijn inderdaad fouten gemaakt met stemmen via de post maar dat waren menselijke fouten. Trump noemt die gevallen steeds allemaal fraude (hier is een lijst van de BBC: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404 ).
Net gekeken. Moet het even laten bezinken.quote:Op zondag 8 november 2020 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doen, dan weet je hoe griezelig geld kan zijn in combinatie met een laag ethisch moraal.
er zijn in Florida en Texas ook aanwijzingen dat het niet 100% eerlijk is verlopen maar daar hoor je bijna niemand over, als er al fraude is dan is het gewoon aan beide kanten, het kan niet zo zijn dat alleen de Dems gefraudeerd hebben, dan ben je echt een struisvogel.quote:Op zondag 8 november 2020 15:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog niets gezien van eventuele fraude van de republiekeinen.
Van de democraten heb ik ook zeer zeker geen bewijzen. Er zijn wel signalen die het onderzoeken waard zijn.
Fraude is natuurlijk niet goed. Democraten houden uiteraard ook niet van fraude.
Gelukkig zullen zij dan een onderzoek ook niet tegenhouden. Zij zijn er overtuigd van dat alles eerlijk gegaan is en daarom hoeven ze dus nergens bang voor te zijn.
Gaan ze een onderzoek wel tegenhouden? Dan vraag ik me af waarom.
Met betonrot.quote:Op zondag 8 november 2020 15:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het is een gewapend betonnen fundering op palen.
Geen onderbouwing waarom?quote:Op zondag 8 november 2020 15:05 schreef laracroftonline het volgende:
in plaats van te zeggen dat ik een slechte winnaar zou zijn er zijn in dit opzicht alleen maar verliezers en de amerikanen zullen als biden idd de president wordt snel buyers remorse krijgen.
Sowieso wordt in de USA het "every vote counts" heel serieus genomen, ze doen niet voor niets heel veel moeite om ook afgekeurde stemmen (foutje bij invullen) goedgekeurd te krijgen, voor welke partij dan ook.quote:Op zondag 8 november 2020 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn in Florida en Texas ook aanwijzingen dat het niet 100% eerlijk is verlopen maar daar hoor je bijna niemand over, als er al fraude is dan is het gewoon aan beide kanten, het kan niet zo zijn dat alleen de Dems gefraudeerd hebben, dan ben je echt een struisvogel.
en natuurlijk is er alleen fraude in de belangrijkste swing states....tuurlijk![]()
Als er bewezen kan worden dat er gefraudeerd is, dan blijft die uitslag wel staan, echter is dit een rechtsgeldige uitslag. Kun jij bewijzen dat het blijft staan?quote:Op zondag 8 november 2020 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De uitslag is bekend en die blijft staan.
Volgens mij hebben die rechtszaken wel een kans. Heb jij er een bewijs van dat het geen kans maakt?quote:Deze rechtszaken hebben bij voorbaat geen enkele kans. Hooguit volgen er hertellingen (daar heeft hij recht op) en dat verandert niets, dat is kleingeld.
Er is geen bewijs, wel zijn er veel getuigen en zijn er merkwaardige dingen gebeurd. Gelukkig worden deze onderzocht. Heb jij er een bewijs van dat de rechter het gaat verwerpen? Hoe weet jij zo zeker wat er gebeurd is? Was je er bij?quote:Er is geen fundering voor fraude, alleen anekdotisch bewijs en "hear say" wat bij de rechter verworpen zal worden.
Ik ga het toegeven als er een bewijs is dat de verkiezingen eerlijk gegaan zijn.quote:De enige reden dat Trump blijft procederen is omdat z'n verkiezingscampagne schulden heeft en hij zoekt donoren om dat aan te vullen. Als het saldo weer positief is, geeft hij de juridische strijd op. Niet dat hij ooit zal toegeven. Jij ook niet wss.
Popular vote heeft geen waarde. Een staat is een democratie. De VS niet. De staten stemmen voor de VS, niet de Amerikanen.quote:Op zondag 8 november 2020 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen onderbouwing waarom?
Biden heeft de meerderheid in stemmen (popular vote breekt records) én een ruime meerderheid in kiesmannen.
Biden heeft direct verzoenend gesproken, geen "ikke ikke", geen haatspeech. Doorsnee republikeinen accepteren het verlies gewoon, zoals bij iedere verkiezing er 1 partij z'n verlies accepteert.
Ofwel: je roept maar wat.
Oh, ik was nog aan het typen, zag je update nietquote:Op zondag 8 november 2020 15:13 schreef Fugue het volgende:
[modbreak] Het topic gaat over de verkiezingen in de VS. Houd de discussie inhoudelijk. Niet op de man posten. Ongefundeerde posts over verkiezingsfraude worden weggehaald.[/modbreak]
Klaar weer nu met de verkiezingsfraude, vrienden. Zodra er (betrouwbaar) bewijs is mogen jullie weer verder met de discussie. De rest wordt vanaf nu weer geveegd.
Ik heb eerder het idee dat Trump alles goed vind als het hem goed uitkomt.quote:Op zondag 8 november 2020 15:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trump vindt die methode normaliter prima hoor. Hij heeft zelf op die wijze gestemd bij vorige verkiezingen.
quote:Op zondag 8 november 2020 15:13 schreef Fugue het volgende:
[modbreak] Het topic gaat over de verkiezingen in de VS. Houd de discussie inhoudelijk. Niet op de man posten. Ongefundeerde posts over verkiezingsfraude worden weggehaald.[/modbreak]
Klaar weer nu met de verkiezingsfraude, vrienden. Zodra er (betrouwbaar) bewijs is mogen jullie weer verder met de discussie. De rest wordt vanaf nu weer geveegd.
Als je in 4 jaar presidentschap niets hebt kunnen doen aan die "corruptie" dan ben je niet geschikt voor nog eens 4 jaarquote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Welke Maurice the Dog van Engeland is dat?
Maurice Farage mischienquote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Welke Maurice the Dog van Engeland is dat?
Daar ben ik dus ook bang voor. In eerste instantie was het een gewenningsperiode van verdriet dat ze wel eens konden verliezen maar nu is de uitslag duidelijk en lopen de emoties van kwaadheid juist weer op.quote:Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
Hoe lang dit duurt hoe groter het gevaar dat er rellen gaan uitbreken.
Je zal wel met een zaak moeten komen die steek houdt en tot dusverre is dat pas een keer gelukt, een zaak hoe dichtbij de observers mochten staan, verder heeft de RNC iedere zaak verloren inclusief een waarin geclaimed werd dat hun observers niet toegelaten werden terwijl de advocaten toegeven dat ze er wel waren.quote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gister was er nog geen geld opzijgelegd voor een hertelling zeiden bronnen dichtbij het witte huis. En hij wil pas maandag een zaak gaan starten (waartegen precies is nogal onduidelijk) wat ook vreemd is. Waarom eerst gaan golfen en dan pas naar de rechter stappen als het zo belangrijk is.
Klinkt een beetje alsof hij het vooral voor zijn achterban zegt maar niet echt meent.
Die kans is aanwezig maar zal voor een groot gedeelte ook afhangen van de aanstaande senaat verkiezingen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:01 schreef Kyran het volgende:
Toespraak van Biden gisteren was gewoon echt ijzersterk. De Republikeinen zijn nu aan zet.
Gaan ze samen met de Democraten proberen een land te besturen of blijven ze iemand steunen die zonder enig bewijs de burgers en de democratie in de VS (waar hij afgelopen vier jaar zelf de president was) blijft aanvallen,
Zou Trump straks ook Jensen from the Netherlands gaan quoten?quote:Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
Hij haalt gewoon Newt Gingrich er bij
Nee, die zal onpartijdig zijn.
Dat wordt dan ongetwijfeld "the most important man from the Netherlands"quote:Op zondag 8 november 2020 16:16 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zou Trump straks ook Jensen from the Netherlands gaan quoten?
dit ging over observers van beide kanten neem ik aan ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zal wel met een zaak moeten komen die steek houdt en tot dusverre is dat pas een keer gelukt, een zaak hoe dichtbij de observers mochten staan, verder heeft de RNC iedere zaak verloren inclusief een waarin geclaimed werd dat hun observers niet toegelaten werden terwijl de advocaten toegeven dat ze er wel waren.
Zo werkt dat, ja, maar het was specifiek een klacht van de RNC maar de uitkomst geldt dan voor alle observers, natuurlijk.quote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit ging over observers van beide kanten neem ik aan ?
Mijn voorspelling was 50k+ dus go go go!quote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe update van PA (voor de mensen die het nog boeit) Biden loopt nu voor met 41,166 stemmen.
wil het net posten:quote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe update van PA (voor de mensen die het nog boeit) Biden loopt nu voor met 41,166 stemmen.
Nu meer dan 0,5% verschil.
Mijn 69.000 voorsprong is nog ver wegquote:Op zondag 8 november 2020 16:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn voorspelling was 50k+ dus go go go!
Mijn voorspelling is uiteindelijk zo'n 2 punten verschil.quote:Op zondag 8 november 2020 16:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn voorspelling was 50k+ dus go go go!
geen hertelling meer mogelijk nu ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geen automatische hertelling.quote:Op zondag 8 november 2020 16:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen hertelling meer mogelijk nu ?
Maar toen hij voorstond was het wel allemaal goed.quote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Predator40 het volgende:
kijk deze complete bagger dan weer:
[ twitter ]
100 miljoen mail-in ballots in 1 stad ?? juist ja![]()
![]()
Ja, bij het Four Seasons Landscaping Centerquote:Op zondag 8 november 2020 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
100 miljoen miljard stemmen gevonden voor Trump net in een afvalbak! Als deze geteld waren stond trump zeker voor met 2 triljard.
Ik zag net ook filmpje rond gaan van duizenden stemmen die weg weten gegooid in een berm, maar lijken amazon pakketjes te zijn uit een oud filmpje.quote:Op zondag 8 november 2020 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
100 miljoen miljard stemmen gevonden voor Trump net in een afvalbak! Als deze geteld waren stond trump zeker voor met 2 triljard.
Jezus, wat een gebagger weer.quote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Predator40 het volgende:
kijk deze complete bagger dan weer:
[ twitter ]
100 miljoen mail-in ballots in 1 stad ?? juist ja![]()
![]()
Hangt erom. AZ nog pakken lijkt me wel een mooie manier om het laatste zetje te geven aan Trump om de strijd te staken.quote:Op zondag 8 november 2020 16:37 schreef bechirti het volgende:
Arizona lijkt nog wel naar Trump te gaan. Ach, mosterd na de maaltijd.. Hij heeft de strijd verloren in PA.
ja in Arizona is er ook niks aan de hand....daar moeten ze gewoon door blijven tellen en is er geen fraudequote:Op zondag 8 november 2020 16:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar toen hij voorstond was het wel allemaal goed.
in de prullenbakken naast de wank boots ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, bij het Four Seasons Landscaping Center
Tenzij de ballots net op zijn als hij nog 5.000 votes achter staat, dan is er ook in Arizona fraudquote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja in Arizona is er ook niks aan de hand....daar moeten ze gewoon door blijven tellen en is er geen fraude
en er zijn nog mensen die dit geloven ook, dat is nog het ergstequote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jezus, wat een gebagger weer.
1) Die stemmen die zogenaamd te laat waren in Pennsylvania .... dat waren er hooguit een paar duizend. Al meerdere malen bevestigd.
2) In heel Philadelphia zijn nog geen miljoen stemmen geteldLaat staan honderd miljoen mail-in stemmen. Heel Pennsylvania heeft nog geen zeven miljoen stemmen
Nog sterker, als je naar popular votes kijkt zit je op 144 miljoen ..... godver
I couldnt possibly commentquote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in de prullenbakken naast de wank boots ?
wat een zieke narcist.....quote:Op zondag 8 november 2020 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tenzij de ballots net op zijn als hij nog 5.000 votes achter staat, dan is er ook in Arizona fraud
Er waren ook mensen die in PizzaGate geloofden en dat nog geloven.quote:Op zondag 8 november 2020 16:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en er zijn nog mensen die dit geloven ook, dat is nog het ergste
En nog steeds geloven dat de kelder snel is volgestort vlak voor de invalquote:Op zondag 8 november 2020 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er waren ook mensen die in PizzaGate geloofden en dat nog geloven.
I rest my case.quote:Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En nog steeds geloven dat de kelder snel is volgestort vlak voor de inval
"There's a secret door!"
Ik denk dat je het deel als mensen moet zien die sowieso republikeins stemmen, net als mensen die hier VVD of CDA stemmen uit de overtuiging dat "links" altijd slechter is.quote:Op zondag 8 november 2020 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind Trump een weerzinwekkend persoon. Iemand die je juist geen macht moet geven heeft dat 4 jaar lang helaas in grote mate gehad. Dat 70 miljoen mensen op iemand stemmen die als mens door en door verrot is, wat zegt dat over al die stemmers? Sad.
Om daar wat nuance aan te geven, James Baker, voormalg Secretary of State die niets van Trump moet hebben stemt toch op Trump omdat hij niet voor Biden gaat stemmen. Maar hij ziet Trump als persoon liever opduvelen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je het deel als mensen moet zien die sowieso republikeins stemmen, net als mensen die hier VVD of CDA stemmen uit de overtuiging dat "links" altijd slechter is.
Nee, zoiets kan je alleen zeggen als je POTUS bentquote:Op zondag 8 november 2020 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Terecht. Dat kan je als journalist niet maken.
Ja. Maar dat is dan aan de kiezer of aan degenen die verantwoordelijk zijn voor het naleven van de checks and balances om daar wat mee te doen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, zoiets kan je alleen zeggen als je POTUS bent
Als wetenschappelijk statisticus heb je natuurlijk jouw resultaten van dit jaar meteen vergeleken met die van de afgelopen decennia.quote:Op zondag 8 november 2020 15:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er bewezen kan worden dat er gefraudeerd is, dan blijft die uitslag wel staan, echter is dit een rechtsgeldige uitslag. Kun jij bewijzen dat het blijft staan?
[..]
Volgens mij hebben die rechtszaken wel een kans. Heb jij er een bewijs van dat het geen kans maakt?
[..]
Er is geen bewijs, wel zijn er veel getuigen en zijn er merkwaardige dingen gebeurd. Gelukkig worden deze onderzocht. Heb jij er een bewijs van dat de rechter het gaat verwerpen? Hoe weet jij zo zeker wat er gebeurd is? Was je er bij?
[..]
Ik ga het toegeven als er een bewijs is dat de verkiezingen eerlijk gegaan zijn.
Nu de vraag: Hebben de democraten eerlijk toegegeven dat alle beschuldigingen richting Trump onzin bleken te zijn. Hij zou bijvoorbeeld een Russische spion zijn.
Ho. dat was het toch al? Ik postte ergens in het vorige topic dat het verschil 0.51% wasquote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
gaan ze voor groepsimmuniteit in de VS ?quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef wdn het volgende:
[..]
Ho. dat was het toch al? Ik postte ergens in het vorige topic dat het verschil 0.51% was
0.5 of minder is een automatische recount.
CNN is weer terug met "BREAKING NEWS" want Biden is naar een kerk gegaan en Trump is weer gaan golven.
Der zijn belangrijkere dingen in de VS
Zo werk het niet hequote:Op zondag 8 november 2020 15:11 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga het toegeven als er een bewijs is dat de verkiezingen eerlijk gegaan zijn.
Dat is een aktiepunt van Biden: er komt een 12 man task force om COVID in de hand te krijgen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze voor groepsimmuniteit in de VS ?
word er nog wel iets gedaan aan covid daar ?
aangezien het aantal cases echt achterlijk hard oploopt en meneer trump gaat ff golfen en elke ochtend met hoofdletters ff tweeten over fraude
120.000 klinkt bizar veel, maar valt relatief nog wel mee als je bedenkt dat wij ook dagen hebben gehad met bijna 10k en ongeveer 5% van de inwoners van de VS hebben...Natuurlijk kun je ons als land niet vergelijken, maar extreem veel is het niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze voor groepsimmuniteit in de VS ?
word er nog wel iets gedaan aan covid daar ?
aangezien het aantal cases echt achterlijk hard oploopt en meneer trump gaat ff golfen en elke ochtend met hoofdletters ff tweeten over fraude
Het Trump-kamp verklaarde gisteren ook dat ze op zoek gaan naar bewijs. Toch bijzonder. Ze weten dat er sprake is van fraude, ze moeten het alleen nog bewijzen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo werk het niet he
Je moet bewijzen dat iemand schuldig of dat het niet eerlijk is gegaan. Niet andersom.
Klopt, het probleem in de VS lijkt me ook eerder dat het daar eigenlijk gewoon onafgebroken problematisch is. Al komt daar ook doordat het een vrij groot land is met vrij divers lokaal beleid.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
120.000 klinkt bizar veel, maar valt relatief nog wel mee als je bedenkt dat wij ook dagen hebben gehad met bijna 10k en ongeveer 5% van de inwoners van de VS hebben...Natuurlijk kun je ons als land niet vergelijken, maar extreem veel is het niet.
Een eerlijke verliezer zijn is nog altijd beter dan een slechte winnaarquote:Op zondag 8 november 2020 08:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar blijft je superscoop die heel Amerika op zijn grondvesten laat trillen?
Ben in dat opzicht ook benieuwd of de nieuwe regering lokale en regionale overheden ervan kan overtuigen maatregelen te treffen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, het probleem in de VS lijkt me ook eerder dat het daar eigenlijk gewoon onafgebroken problematisch is. Al komt daar ook doordat het een vrij groot land is met vrij divers lokaal beleid.
Als jij zegt dat iemand overleden is aan ouderdom, maar hij heeft wel een kogel dwars door zn schedel en mensen hebben schoten gehoord.quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo werk het niet he
Je moet bewijzen dat iemand schuldig of dat het niet eerlijk is gegaan. Niet andersom.
Als ik nu zeg dat jij een moordenaar bent, dan zou de aanklager met bewijs moeten komen dat jij inderdaad een moordenaar bent. Of zou jij het misschien fijner vinden dat jij op één of andere onmogelijke manier moet bewijzen dat jij echt geen moordenaar bent? Hoe doe je dat?
Ik kan niet eens geloven dat ik dit aan iemand moet uitleggen. Kom op zeg. De tering man.
Trump is natuurlijk geen eerlijke verliezer, gezien de constante stroom leugens die hij verspreidt.quote:Op zondag 8 november 2020 17:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een eerlijke verliezer zijn is nog altijd beter dan een slechte winnaar
He, we zouden ophouden met die conspericy bende. Doe dat dan ook of moeten we de mod er weer bijhalen?quote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als jij zegt dat iemand overleden is aan ouderdom, maar hij heeft wel een kogel dwars door zn schedel en mensen hebben schoten gehoord.
Mag ik dan een vermoeden uitspreken dat er mogelijk meer aan de hand is en dat een aanvullend onderzoek geen kwaad kan? Ik zeg nog helemaal niet dat er keihard bewijs is, ik spreek alleen een vermoeden uit, meer niet. Onderzoek zal uitwijzen wat er gebeurd is. Ik doe geen stellingen. Ik zeg alleen dat er wel degelijk gekke dingen gebeurd kunnen zijn.
Of is het redelijk dat je zegt: Geen bewijs, geen onderzoek, alles in de doofpot.
Als blijkt dat hij echt overleden is aan ouderdom dan geef ik dat uiteraard toe. Waarom niet?
Ik zeg helemaal niet dat er fraude is.quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo werk het niet he
Als ik nu zeg dat jij een moordenaar bent, dan zou de aanklager met bewijs moeten komen dat jij inderdaad een moordenaar bent. Of zou jij het misschien fijner vinden dat jij op één of andere onmogelijke manier moet bewijzen dat jij echt geen moordenaar bent? Hoe doe je dat?
Ik kan niet eens geloven dat ik dit aan iemand moet uitleggen. Kom op zeg. De tering man.
Maar er zit geen kogel in zijn schedel. Er zijn wel mensen die roepen dat ze schoten gehoord hebben 10 straten verderop. Maar dat kunnen ook uitlaten van auto's geweest zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als jij zegt dat iemand overleden is aan ouderdom, maar hij heeft wel een kogel dwars door zn schedel en mensen hebben schoten gehoord.
Mag ik dan een vermoeden uitspreken dat er mogelijk meer aan de hand is en dat een aanvullend onderzoek geen kwaad kan? Ik zeg nog helemaal niet dat er keihard bewijs is, ik spreek alleen een vermoeden uit, meer niet. Onderzoek zal uitwijzen wat er gebeurd is. Ik doe geen stellingen. Ik zeg alleen dat er wel degelijk gekke dingen gebeurd kunnen zijn.
Of is het redelijk dat je zegt: Geen bewijs, geen onderzoek, alles in de doofpot.
Als blijkt dat hij echt overleden is aan ouderdom dan geef ik dat uiteraard toe. Waarom niet?
Welke conspiracy heb je het toch over. Ik heb een hekel aan conspiracies.quote:Op zondag 8 november 2020 17:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
He, we zouden ophouden met die conspericy bende. Doe dat dan ook of moeten we de mod er weer bijhalen?
Natuurlijk mag je vermoedens uitspreken. Maar dan moet je ook erkennen dat die niet op feiten zijn gebaseerd, maar op gevoel.quote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat blijven zeiken over fraude waarvan tot nog toe geen schijntje van bewijs is. Dat is fakenews.quote:Op zondag 8 november 2020 17:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Welke conspiracy heb je het toch over. Ik heb een hekel aan conspiracies.
Er zijn alleen maar signalen. Er zijn geen bewijzen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er zit geen kogel in zijn schedel. Er zijn wel mensen die roepen dat ze schoten gehoord hebben 10 straten verderop. Maar dat kunnen ook uitlaten van auto's geweest zijn.
Onderzoeken is prima en wordt sowieso, steeksproefsgewijs gedaan. Een volledige recount kan ook, dat kun je aanvragen maar dan moet je er wel voor betalen.
Bomen planten vind ik alleen maar heel goed!quote:Op zondag 8 november 2020 03:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meh, semantiek..
Overigens valt klimaat wel te veranderne maar dan moet je ook op grote schaal gaan werken.
China heeft bijvoorbeeld al vele miljoenen bomen geplant in de Gobiwoestijn en daardoor verandert het klimaat ook.
Er is daardoor minder droogte in de regio en valt er elders ook meer regen.
En andersom zie je het ook, door grootschalige bomenkap in het Braziliaanse regenwoud valt er daar minder regen en zijn er meer bosbranden die niet meer vanzelf uitgaan (doordat de boel er enorm vochtig was had je er geen last van grote bosbranden, nu wel)
Tja, veel mensen zijn zo gaan geloven in de kwaadaardige mythe omtrent Trump dat ze inmiddels een schrikbarende haat jegens die man hebben. TDS is wat dat betreft ook zeker wel een serieuze aandoening. Maar prima dat Cooper direct zelfreflectie toont en zijn excuses aan wil bieden. Dat siert hem zeker.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)beledigen-trump.html
[ twitter ]
Ik heb het ook niet over bewijs!quote:Op zondag 8 november 2020 17:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat blijven zeiken over fraude waarvan tot nog toe geen schijntje van bewijs is. Dat is fakenews.
Sorry maar Trump zelf zegt dat het bewezen is. Zijn advocaten zeggen dat er fraude is gepleegd zonder dat ze enig bewijs hebben.quote:Op zondag 8 november 2020 17:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar signalen. Er zijn geen bewijzen.
Alle anti-Trumpers gaan meteen zeggen dat dit geen bewijs is. Maar ze gebruiken het ook helemaal niet als bewijs. Ze gebruiken het als aanwijzing.
Dát wordt ondetzocht en dááruit volgen mogelijke bewijzen/stellingen/conclusies.
Waar het misgaat is dat iemand een schot heeft gehoord en zegt dat er mogelijk moord kan zijn en dat de reactie meteen is: Dit is geen bewijs. Iedereen die ook maar denkt of vermoed dat er een moord gepleegd is, is meteen een conspiracy theorist.
Ik denk dat vooral dat jij jezelf met zulke reacties voor lul zetquote:Op zondag 8 november 2020 08:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Even voor de verwachting, blijf je jezelf voor lul zetten want dan kom ik hier de komende dagen nog om te lachen.
Dat jij gebrek aan manieren en respect, normen, waarden en fatsoen hebt en dat ook nog eens trots en dapper verkondigt, zegt meer over jou dan over mij hoorquote:Op zondag 8 november 2020 09:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jank jank jank.
Terecht dat Biden nu al aan de slag gaat aangezien de incompetente jankkleuter in het Witte Huis niks meer doet behalve janken en golfen.
Ze zijn gebaseerd op feiten. De cijfers en de verkiezingsuitslag zijn feiten.quote:Op zondag 8 november 2020 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je vermoedens uitspreken. Maar dan moet je ook erkennen dat die niet op feiten zijn gebaseerd, maar op gevoel.
waarom zou je eerlijk verliezen als je oneerlijk bent behandeld?quote:Op zondag 8 november 2020 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump is natuurlijk geen eerlijke verliezer, gezien de constante stroom leugens die hij verspreidt.
Dat de Trump-campagne met stelligheid verkondigt dat er sprake is van grootschalige fraude - en zelf erkent dat daar nog bewijs voor moet worden gevonden - is wat dat betreft veelzeggend.
Als Trump zegt dat het bewezen is dan ben ik het absoluut niet eens met Trump.quote:Op zondag 8 november 2020 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry maar Trump zelf zegt dat het bewezen is. Zijn advocaten zeggen dat er fraude is gepleegd zonder dat ze enig bewijs hebben.
Ik zeg niet dat JIJ dat zegt. Ik zeg dat dit is wat de Trump administratie beweert.
Als je werkelijk meent wat je hier schrijft, moet je zeer afwijzend staan tegenover Trump. Die neemt een loopje met alle waarden die jij hoog in het vaandel hebt staan.quote:Op zondag 8 november 2020 17:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat jij gebrek aan manieren en respect, normen, waarden en fatsoen hebt en dat ook nog eens trots en dapper verkondigt, zegt meer over jou dan over mij hoor
Hoe is Trump 'oneerlijk behandeld'?quote:Op zondag 8 november 2020 17:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
waarom zou je eerlijk verliezen als je oneerlijk ben behandeld?
Oh. Maar dat is nu juist exact wat iedereen die het hier over de zgn. fraude heeft daarover zegt, dat men het niet met Trump eens is. Niemand roept dat er geen onderzoek mag zijn, volgens mij.quote:Op zondag 8 november 2020 17:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als Trump zegt dat het bewezen is dan ben ik het absoluut niet eens met Trump.
Dat is nou eenmaal het levensmotto van Donald Trump, chronisch miskend die man.quote:Op zondag 8 november 2020 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is Trump 'oneerlijk behandeld'?
Presidentsverkiezingen als kleuterklas? Nieuw concept. Nou ja, met Trump wel een feit, natuurlijk, we weten nog hoe hij het eerste debat aanging, als een schreeuwende kleuter die zijn zin niet kreeg van de leidster.quote:Op zondag 8 november 2020 17:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
waarom zou je eerlijk verliezen als je oneerlijk bent behandeld?
En die cijfers zeggen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zijn gebaseerd op feiten. De cijfers en de verkiezingsuitslag zijn feiten.
Alleen deze feiten samen vormen nu nog geen bewijs. Mogelijk later wel.
Zoals Trump ook elke week tegenover CNN moest bewijzen geen racist te zijn, zal ik je zieltje nogmaals bedaren door te zeggen dat ik de woordkeuze van Trump niet altijd chique vond, maar dat staat nog niet half in contrast met de wijze waarop hij door de media en door linkse Politici is behandeld de afgelopen 4 jaar.quote:Op zondag 8 november 2020 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je werkelijk meent wat je hier schrijft, moet je zeer afwijzend staan tegenover Trump. Die neemt een loopje met alle waarden die jij hoog in het vaandel hebt staan.
Deze vraag kan ik enkel beantwoorden onder het credo: "de vraag stellen is hem beantwoorden".quote:Op zondag 8 november 2020 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is Trump 'oneerlijk behandeld'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |