abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195453262
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195453291
Dadelijk bij Nieuwsuur:

"Mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig?
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
pi_195453324
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:

Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:02:28 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195453336
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief zijn door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:03:06 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195453350
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief worden door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:03:08 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195453357
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.
Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.
pi_195453396
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief zijn door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Je weerstand gaat dan ook omlaag, dus vatbaarder voor het virus.
pi_195453404
quote:
Dadelijk bij Nieuwsuur:

Ben benieuwd. Gaan ze de economie dan helemaal slopen en echt alles verbieden wat geen vitaal beroep is? Zit zelf in de installatietechniek en heb de vorige lockdown gewoon door mogen werken :')
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:04:42 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195453405
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
pi_195453426
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.

Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.
Thuiswerken heeft echt voor- en nadelen

Ik zet lang niet meer bij elke teamssessie de cam aan, en accepteer niet meer elke vergadering, want het zuigt heel veel energie van je.
Ook plan ik over de hele dag altijd meerdere vaste blokken "niet beschikbaar" in mijn agenda, anders worden deze standaard allemaal geclaimd voor een team vergadering.

(ook neem ik wel verlof maar geen volledige weken, want je kan toch bijna niets spontaan ondernemen)

De sociale interactie op kantoor kan echt niet tippen aan thuiswerken, en thuiswerken deed ik altijd al gedeeltelijk, dat maakte het tot een mooie mix.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195453495
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.

Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
Inderdaad. De interactie en spontane ideeënuitwisseling mis ik ook. Ben net begonnen bij nieuwe werkgever sinds maart en heb de helft van de collega's nog niet eens gezien. Begin dit jaar zouden we i.v.m. de werkvoorraad nog twee nieuwe collega's krijgen. Deze vacatures zijn destijds geschrapt vanwege de onzekerheid van corona (was de enige die aangenomen werd). Het werk is wel toegenomen, maar die extra collega's kwamen maar niet. Pas sinds 2 weken een nieuwe collega gekregen, terwijl we nog steeds 1fte missen. Ben nog best jong met 1 jaar werkervaring in dergelijke functie en de kenniswisseling met andere mis ik ook. Op kantoor krijg je toch sneller dingen onbewust mee omdat je dit (door naar andere te luisteren) opvangt.
pi_195453517
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.
pi_195453545
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.
Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.
pi_195453546
quote:
Het is natuurlijk niet zo dat alle ziekenhuizen ramvol liggen.
800 opnames / +/- 120 ziekenhuizen is natuurlijk nog maar z'n 8 opnames per ziekenhuis. Maar helaas zijn de meeste ziekenhuizen natuurlijk in de drukke regio's

Dat is natuurlijk de reden dat ze nu ook andere patiënten spreiden over de regio's.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:09:24 #15
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195453566
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.
Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:09:34 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195453571
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.
Lastig, maar dan moet behandelend arts eerst overdracht bespreken met zijn collega in Almelo of Groningen, Als de patiënt hiervoor toestemming geeft om zijn dossier over te dragen aan zijn collega in een ander ziekenhuis.
pi_195453579
Interessante ontwikkeling:

quote:
CDC says airborne transmission plays a role in coronavirus spread in a long-awaited update after a website error last month

The Centers for Disease Control and Prevention acknowledged Monday that people can sometimes be infected with the coronavirus through airborne transmission, especially in enclosed spaces with inadequate ventilation.

The long-awaited update to the agency Web page explaining how the virus spreads represents an official acknowledgment of growing evidence that under certain conditions, people farther than six feet apart can become infected by tiny droplets and particles that float in the air for minutes and hours, and that they play a role in the pandemic.

The update follows an embarrassing incident last month when the agency removed a draft that had not gone through proper review and was posted in error. The draft’s wording included a reference to aerosols — tiny droplets that can stay in the air, potentially traveling a significant distance. Officials said the draft was removed because they feared the language could be misinterpreted as suggesting that airborne transmission is the main way the virus spreads.

https://www.washingtonpos(...)rborne-transmission/
pi_195453584
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.
Thuiswerken heeft echt voor- en nadelen

Ik zet lang niet meer bij elke teamssessie de cam aan, en accepteer niet meer elke vergadering, want het zuigt heel veel energie van je.
Ook plan ik over de hele dag altijd meerdere vaste blokken "niet beschikbaar" in mijn agenda, anders worden deze standaard allemaal geclaimd voor een team vergadering.

(ook neem ik wel verlof maar geen volledige weken, want je kan toch bijna niets spontaan ondernemen)

De sociale interactie op kantoor kan echt niet tippen aan thuiswerken, en thuiswerken deed ik altijd al gedeeltelijk, dat maakte het tot een mooie mix.
Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.
pi_195453600
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:12:15 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195453638
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.
pi_195453648
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.
Klopt, ik begin probeer standaard in de ochtend te gaan wandelen, en soms een vroeg sportschool bezoek. Anders wordt het helemaal niets met de rust in mijn hoofd ;)
pi_195453650
quote:
Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.
pi_195453695
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.

*pss Kuipers, jij bent nog niet geweest deze week, jouw beurt*
*psst Gommers, je persbericht is niet schrikbarend genoeg, jij mag weer*

Niet waar natuurlijk, maar je begint het bijna te denken.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:33 #24
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195453701
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.
Ook dat, we zitten dan wel met een groot probleem wat de reguliere zorg betreft Een goede samenwerking met alle ziekenhuizen is echt heel belangrijk in deze crisistijd waar ook een patent met acute probleem sneller geholpen kan worden.
pi_195453703
Dus aerosols als main way is geschrapt uit angst voor de reactie en nu is het a way...

In ieder geval erkend. Nu kunnen een hoop mensen stoppen met doen of het niet bestaat.

Al heb ik weinig hoop dat Jaap van Dissel ineens van mening zal veranderen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:16:01 #26
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195453739
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.
pi_195453748
quote:
Dadelijk bij Nieuwsuur:

Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.

We moeten dus tot dan de zorg niet overbelasten. Maar hoe gaan we dat doen? ik zie niemand met concrete gedachtes naar voren komen.
pi_195453757
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al heb ik weinig hoop dat Jaap van Dissel ineens van mening zal veranderen.
Welke mening moet hij veranderen dan? Dit is precies wat hij al maanden roept...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195453763
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Allemaal haantjes.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:17:00 #30
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195453765
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]

Dat zou al die uitbraken in zorgcentra en op scholen wel verklaren.
pi_195453795
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit. Gommers is een aardige man als je ‘m hoort spreken, maar er moet toch meer zijn dan alleen hem iedere dag te horen in die talkshows.
pi_195453804
quote:
[..]

Dus eigenlijk kunnen we onszelf maar beter opsluiten en vooral niet in supermarkten en liften etc komen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195453806
Ik denk dat het juist wel belangrijk is dat meningen uit alle hoeken te horen. Wij zijn hier bewust op zoek naar informatie maar het overgrote deel van de bevolking leest en hoort alleen wat hen wordt voorgeschoteld.
pi_195453875
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:18 schreef Jazeg het volgende:
Ik denk dat het juist wel belangrijk is dat meningen uit alle hoeken te horen. Wij zijn hier bewust op zoek naar informatie maar het overgrote deel van de bevolking leest en hoort alleen wat hen wordt voorgeschoteld.
Klopt, en de media praten elkaar alleen maar na.
Een positief bericht verdwijnt meestal vrij snel naar pagina 12 op 3 hoog achter.
pi_195453882
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.
Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.

Doordat constant iedereen over elkaar heen valt om te roepen dat maatregelen wel/niet afdoende zijn zitten we -onder andere- in de situatie dat mensen niet meer weten waar ze aan toe zijn.
pi_195453887
quote:
[..]

Zijn die druppeltjes klein genoeg om door een mondkap te zweven?
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 21:29:07 #37
236264 crew  capricia
pi_195454109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.

We moeten dus tot dan de zorg niet overbelasten. Maar hoe gaan we dat doen? ik zie niemand met concrete gedachtes naar voren komen.
Dan lees je niet goed. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195454143
Burgemeesters willen liever plicht in plaats van 'dringend advies' mondkapjes
Burgemeesters pleiten er vanavond in het Veiligheidsberaad voor om het 'dringende advies' om mondkapjes te dragen te schrappen. Ze vinden het onduidelijk. Ook zijn er geen mogelijkheden het te handhaven, zeiden meerdere burgemeesters bij aankomst in het provinciehuis van Utrecht, kort voor aanvang van het Veiligheidsberaad.

"Een plicht is helderder", vindt burgemeester Verhulst van Ede. In het Veiligheidsberaad zitten de voorzitters van de 25 veiligheidsregio's.

Verder overleggen de burgemeesters vanavond over zaken als het instellen van een avondklok, ontheffingen voor de cultuursector en of supermarkten in het hele land op uitgaansavonden om 22.00 uur moeten sluiten.

Ze hoeven ook niet te handhaven bij een advies 8)7
pi_195454163
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195454196
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
Nee, wel voor een einde van corona feestdag zodra het zover is. En dat bedoel ik serieus.
pi_195454208
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Elke dag een mondkap op je smoel is al genoeg bezinning.
pi_195454223
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.

Doordat constant iedereen over elkaar heen valt om te roepen dat maatregelen wel/niet afdoende zijn zitten we -onder andere- in de situatie dat mensen niet meer weten waar ze aan toe zijn.
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.
Als ze hun mond zouden houden terwijl de reguliere zorg al afgeschaald wordt, er een personeelstekort op de ic's speelt en de ziekenhuizen nu al volstromen, zou het ook niet goed zijn toch?
pi_195454224
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
pi_195454287
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
Ik kom er niet achter omdat jij het hier typt :)
pi_195454290
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.
Als ze hun mond zouden houden terwijl de reguliere zorg al afgeschaald wordt, er een personeelstekort op de ic's speelt en de ziekenhuizen nu al volstromen, zou het ook niet goed zijn toch?
Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de pers

Terwijl je liever zou hebben dat er met een gezicht gesproken zou worden over de situatie.
pi_195454291
quote:
5s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Een coronawatteh? :?
pi_195454334
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een coronawatteh? :?
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.

Bron
pi_195454367
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.

Bron
Hm, nou, even de kalender erbij pakken. Is vrijdag 9 oktober een optie?
pi_195454393
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de pers

Terwijl je liever zou hebben dat er met een gezicht gesproken zou worden over de situatie.
Dat ben ik volledig met je eens. Dat vond ik ook zo met OMT-leden die eventjes hun onvrede moeten laten merken in talkshows of een Jaap van Dissel die na het invoeren van de mondkapjes toch nog even moet laten weten dat hij het er persoonlijk niet mee eens is. Hou je mond dan, je ondermijnt de maatregelen en het draagvlak ervoor. Echter vind ik het toch een ander verhaal met Kuipers en Gommers, juist omdat zij de gevolgen voor de voeten geworpen krijgen en zij op het cruciale punt zitten waar het allemaal om draait: redden we het om de zorg overeind te houden of niet.
pi_195454399
Ik kwam er trouwens achter door deze ontroerende verhalen in de Volkskrant: Vijf zorgverleners over die ene coronapatiënt: ‘Ik heb staan huilen achter mijn masker’

Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid gaan dinsdag op coronabezinningsdag in gesprek met Brabanders die zijn geraakt door het coronavirus. Het is de aftrap van een landelijk initiatief om verhalen te delen en aandacht te hebben voor de gevolgen van de pandemie. Vijf zorgverleners vertellen over die ene coronapatiënt die zoveel indruk op ze heeft gemaakt dat ze er iets van hebben geleerd.

Lijkt me toch iets misgaan in de communicatie als mensen die het coronanieuws op de voet volgen er niets van weten.
pi_195454427
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, nou, even de kalender erbij pakken. Is vrijdag 9 oktober een optie?
Ik heb om 12.30 uur tijd om even bij je stil te staan.
pi_195454445
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam er trouwens achter door deze ontroerende verhalen in de Volkskrant: Vijf zorgverleners over die ene coronapatiënt: ‘Ik heb staan huilen achter mijn masker’

Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid gaan dinsdag op coronabezinningsdag in gesprek met Brabanders die zijn geraakt door het coronavirus. Het is de aftrap van een landelijk initiatief om verhalen te delen en aandacht te hebben voor de gevolgen van de pandemie. Vijf zorgverleners vertellen over die ene coronapatiënt die zoveel indruk op ze heeft gemaakt dat ze er iets van hebben geleerd.

Lijkt me toch iets misgaan in de communicatie als mensen die het coronanieuws op de voet volgen er niets van weten.
Ja, zeg, we gaan een beetje op de website van de rijksoverheid kijken als Whatsapp en Feesboek de hoaxen bij ons thuis aflevert.
pi_195454450
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bron
Pffff.... nah, laat maar zitten!!! Nog nooit zo'n grote tweedeling geweest onder het volk dan nu terwijl we het 'samen' zouden moeten doen. Gaat nergens over dus zo'n dag, betekent dat de helft van de bevolking dezelfde helft gaat helpen! :{in
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 21:41:31 #54
5428 crew  miss_sly
pi_195454452
quote:
5s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik leer het nu pas van jou.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195454465
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb om 12.30 uur tijd om even bij je stil te staan.
Kijk aan, dat treft. 12: 30 is ook goed voor mij :) Zo, alvast 2 van de 17 miljoen Nederlanders doen mee.
pi_195454479
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens. Dat vond ik ook zo met OMT-leden die eventjes hun onvrede moeten laten merken in talkshows of een Jaap van Dissel die na het invoeren van de mondkapjes toch nog even moet laten weten dat hij het er persoonlijk niet mee eens is. Hou je mond dan, je ondermijnt de maatregelen en het draagvlak ervoor. Echter vind ik het toch een ander verhaal met Kuipers en Gommers, juist omdat zij de gevolgen voor de voeten geworpen krijgen en zij op het cruciale punt zitten waar het allemaal om draait: redden we het om de zorg overeind te houden of niet.
Het politieke mondkapjesbesluit was natuurlijk ook wel beetje bizar, eerst roept de kamer opnieuw eerst het OMT te vragen, en dat hebben ze niet eens afgewacht.
pi_195454578
Overigens, degenen die riepen dat we het moesten doen als Ierland moeten dat idee nog maar een keer overdenken want de Ierse regering ziet het toch meer als een advies dan een regel:

quote:
Ireland: government 'to reject new lockdown'

Ireland’s government has rejected a surprise recommendation by its health chiefs to go into lockdown and will instead tighten current Covid-19 restrictions, local media has reported.

The National Public Health Emergency Team called for a leap to the highest level of Covid-19 restrictions, Level 5, late on Sunday from Level 2 controls that are in place in 24 of Ireland’s 26 counties.

The government will instead propose moving the whole country to Level 3, local media including state broadcaster RTE reported, after a meeting between senior ministers and health chiefs.

Ireland’s cabinet is due to meet later on Monday.

https://www.theguardian.c(...)38f28f08766f0456a7a1
pi_195454592
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het politieke mondkapjesbesluit was natuurlijk ook wel beetje bizar, eerst roept de kamer opnieuw eerst het OMT te vragen, en dat hebben ze niet eens afgewacht.
Was ook bizar. Leek alsof het RIVM en het OMT even gepasseerd werd om iets van het Red-team serieus te nemen ofzo... Maar goed, als beleidsmakers moet je erachter gaan staan als de beslissing gemaakt is, vind ik. En het ondermijnen gaat niemand helpen. In het ergste geval helpen de mondkapjes in het geheel niet, heeft van Dissel gelijk en dan is er dus nog geen man overboord. Was het dan toch zo belangrijk om te laten weten dat je het er niet mee eens bent?!
pi_195454687
Owjee.... dat arme Amerikaanse volk.... Trump mag alweer naar huis :{
pi_195454688
Gaat het nou nog steeds over mondkapjes? De burgermeesters zouden er mijns inziens verstandiger aan doen de aandacht nu te vestigen op maatregelen die het verschil gaan maken.
pi_195454716
quote:
15s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat het nou nog steeds over mondkapjes? De burgermeesters zouden er mijns inziens verstandiger aan doen de aandacht nu te vestigen op maatregelen die het verschil gaan maken.
Nee, over het beleid.Ow.... in de regio's... ja, belachelijk.
pi_195454740
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik leer het nu pas van jou.
Zie mijn posting over het Volkskrantartikel.
pi_195454747
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Was ook bizar. Leek alsof het RIVM en het OMT even gepasseerd werd om iets van het Red-team serieus te nemen ofzo... Maar goed, als beleidsmakers moet je erachter gaan staan als de beslissing gemaakt is, vind ik. En het ondermijnen gaat niemand helpen. In het ergste geval helpen de mondkapjes in het geheel niet, heeft van Dissel gelijk en dan is er dus nog geen man overboord. Was het dan toch zo belangrijk om te laten weten dat je het er niet mee eens bent?!
Het lullige was dat van Dissel een dag daarvoor nog uren in de kamer zat voor de technische brieving. De ochtend erop zat Red Team daar. Die middag viel het besluit.

Ik kan mij best voorstellen dat je dan zoiets hebt van, naar wie z'n advies luisteren ze nu echt.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:54:00 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195454764
quote:
15s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad. Ik word zo moe van die oeverloze discussies over al het laaghangende fruit.
pi_195454780
Ik blijf erbij, Nederland is gewoon niet groot genoeg voor burgemeesters en lokale organisaties om dit te moeten bestrijden.
pi_195454791
Ik mag niet oordelen, maar dit is wel moeilijk met Famke Louise aan tafel bij Jinek.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:54:46 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195454793
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het lullige was dat van Dissel een dag daarvoor nog uren in de kamer zat voor de technische brieving. De ochtend erop zat Red Team daar. Die middag viel het besluit.

Ik kan mij best voorstellen dat je dan zoiets hebt van, naar wie z'n advies luisteren ze nu echt.
Tot 1 juli was het beleid redelijk goed te volgen, sindsdien zwalkt het alle kanten op.
pi_195454837
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef Minimunt het volgende:
Ik mag niet oordelen, maar dit is wel moeilijk met Famke Louise aan tafel bij Jinek.
Van mij mag je oordelen, hoor.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:57:10 #69
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195454857
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

Die verhalen heb ik gelezen ja, heel ingrijpend verhaal zeker. Maar voor een zorgverlener is dat nooit makkelijk om iets te kunnen vergeten wat er in maart of april afspeelde.
pi_195454889
In de afgelopen 24 uur zijn er door de ziekenhuizen 262 opnamen op verpleegafdelingen gemeld bij stichting NICE. De mogelijke afvlakking van de groei die vorige week zichtbaar was is verdwenen. Afgelopen week zijn er gemiddeld meer dan 110 ziekenhuisopnamen per dag gemeld.

Medischinfo

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:58:42 #71
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195454897
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf erbij, Nederland is gewoon niet groot genoeg voor burgemeesters en lokale organisaties om dit te moeten bestrijden.
Mee eens ja. de regionale maatregelen werken echt niet in een kleine land.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:01:13 #72
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195454967
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
In de afgelopen 24 uur zijn er door de ziekenhuizen 262 opnamen op verpleegafdelingen gemeld bij stichting NICE. De mogelijke afvlakking van de groei die vorige week zichtbaar was is verdwenen. Afgelopen week zijn er gemiddeld meer dan 110 ziekenhuisopnamen per dag gemeld.

Medischinfo

IC opnames zijn weer gaan stijgen.
pi_195454983
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens ja. de regionale maatregelen werken echt niet in een kleine land.
Och, ik vraag het me af. Een half jaar geleden vond iedereen het zo'n onzin dat noordelijke provincies die nauwelijks te lijden hadden onder corona dezelfde stringente maatregelen opgelegd kregen als de rest van het land. En nu is Nederland ineens te klein voor lokale maatregelen? Volgens mij ontbreekt het gewoon aan regie en aan een duidelijk verhaal. Dat zou prima van een burgemeester kunnen komen. Intussen blijven de burgemeesters vooral afgeven op de gebrekkige mogelijkheden die ze hebben om te handhaven (a poor workman blames his tools).
pi_195455051
quote:

Medischinfo

262?? Dat moet achterstallige administratie zijn voor een groot deel.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:04:59 #75
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455059
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, ik vraag het me af. Een half jaar geleden vond iedereen het zo'n onzin dat noordelijke provincies die nauwelijks te lijden hadden onder corona dezelfde stringente maatregelen opgelegd kregen als de rest van het land. En nu is Nederland ineens te klein voor lokale maatregelen? Volgens mij ontbreekt het gewoon aan regie en aan een duidelijk verhaal. Dat zou prima van een burgemeester kunnen komen. Intussen blijven de burgemeesters vooral afgeven op de gebrekkige mogelijkheden die ze hebben om te handhaven (a poor workman blames his tools).
Ok, het lijkt er op dat niemand de regie neemt in deze coronacrisis, wat het ook heel belangrijk is een premier de leiding en de regie neemt wat er ook voor beslissingen kunnen komen. De burgemeesters hebben de wel macht in hun eigen steden, maar kunnen heel beperkt maatregelen opleggen.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 22:06:10 #76
236264 crew  capricia
pi_195455094
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tot 1 juli was het beleid redelijk goed te volgen, sindsdien zwalkt het alle kanten op.
Ja. En daaruit moeten we lessen trekken. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 22:08:00 #77
236264 crew  capricia
pi_195455127
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Deel het dan in in randstad, de zuidelijke NLen (carnaval), en de rest.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195455195
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

IC opnames zijn weer gaan stijgen.
Ja er worden geen nieuwe maatregelen genomen, op zijn vroegst maandag.

Naar aanleiding van de veiligheidsraad euh vergadering.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:11:09 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195455220
Hoe reëel is het eigenlijk om te verwachten dat R0 gaat dalen als je intussen de testcapaciteit verdubbeld?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:12:03 #80
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455243
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja er worden geen nieuwe maatregelen genomen, op zijn vroegst maandag.

Naar aanleiding van de veiligheidsraad euh vergadering.
Helaas, ik vind het zo erg voor zorgverleners die in het voorjaar meemaakten, nu weer het zelfde moeten meemaken.
pi_195455255
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Hoe reëel is het eigenlijk om te verwachten dat R0 gaat dalen als je intussen de testcapaciteit verdubbeld?
ja, daar komen we morgen op terug, want morgen is het bezinningsdag ;)
pi_195455293
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Deel het dan in in randstad, de zuidelijke NLen (carnaval), en de rest.
Zo'n burgemeester heeft weer allerlei eigen politieke belangen. Dat hele systeem van lokaal ingrijpen kan werken, maar de besluiten moeten dan wel centraal worden genomen. In het VK beslist Londen gewoon waar een lockdown komt.

Als je het aan zwakke burgemeesters overlaat gebeurt er niks.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:14:38 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195455329
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Mammietje het volgende:
Owjee.... dat arme Amerikaanse volk.... Trump mag alweer naar huis :{
Hopelijk fixt Poetin zijn campagne ff.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195455400
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zo'n burgemeester heeft weer allerlei eigen politieke belangen. Dat hele systeem van lokaal ingrijpen kan werken, maar de besluiten moeten dan wel centraal worden genomen. In het VK beslist Londen gewoon waar een lockdown komt.

Als je het aan zwakke burgemeesters overlaat gebeurt er niks.
Zwakke of totaal willekeurige "strenge".
Een burgemeester kan mijn inziens ook helemaal niet bepalen of een maatregel wel/geen effect heeft.

Er zijn honderden wetenschappers mee bezig welke niet allemaal concensus bereiken, laat staan dat een burgemeester zoiets kan inschatten.

Lokale maatregelen lijken me nog steeds prima, maar idd centraal gestuurd.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:16:45 #85
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195455401
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hij heeft er niet het maximale uitgehaald inderdaad, hij had de hele campagne kunnen stilleggen terwijl in de tussentijd het volk achter hem gaat staan in de 24 uur per dag news coverage, cq brainwashing
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:17:04 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195455408
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Goede, ik denk dat het lastiger vergelijken wordt. We kunnen alleen nog steunen op harde cijfers zoals opnames.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195455411
quote:

Medischinfo

ach, nog even wachten tot het effect van de nieuwe maatregelen, en dan gaat het keihard naar beneden ! :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195455420
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Helaas, ik vind het zo erg voor zorgverleners die in het voorjaar meemaakten, nu weer het zelfde moeten meemaken.
Die man bij Nieuwsuur zie dat als we geen voorbeeld aan Duitsland zouden nemen, we gewoon zouden blijven dweilen met de kraan open.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:17:58 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195455435
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hij heeft er niet het maximale uitgehaald inderdaad, hij had de hele campagne kunnen stilleggen terwijl in de tussentijd het volk achter hem gaat staan in de 24 uur per dag news coverage, cq brainwashing
Of Pence had zijn honeurs waargenomen, niet verkeerd voor hem. Pence is toch net wat beschaafder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:18:02 #90
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195455437
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die man bij Nieuwsuur zie dat als we geen voorbeeld aan Duitsland zouden nemen, we gewoon zouden blijven dweilen met de kraan open.
Dat zij die vrouw in de supermarkt ook al
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:18:13 #91
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455443
quote:

[..]

ja echt heel erg he. Ze leren het nooit van elkaar, maar ze volgen eigen plannen waar we niks mee kunnen.
pi_195455529
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

ja echt heel erg he. Ze leren het nooit van elkaar, maar ze volgen eigen plannen waar we niks mee kunnen.
ja, en waarbij telkens hetzelfde gebeurt.
pi_195455533
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke mening moet hij veranderen dan? Dit is precies wat hij al maanden roept...
Grote druppels en oppervlaktes, main way of transmission is alles toch? Vandaar afstand houden en handen stuk wassen.

Rol van aerosolen is extreem onderbelicht tot het punt dat het geen rol speelt.
Of weer veilig wetenschappelijk ingedekt.

quote:
We stellen dat op basis van de huidige inzichten onduidelijk is of aerogene transmissie een rol speelt in de verspreiding van SARS-CoV-2. Een uitzondering vormen aerosolvormende handelingen in de zorg, waar aanvullende maatregelen worden geadviseerd.
Onduidelijk = nooit ontkend = dat roept hij al maanden.

Zelfde met mondkapjes, als straks blijkt dat het wel werkt is het " ja maar hij zei gering effect op verspreiding van het virus in te dammen... niet 0% of dat het niet helpt."

Maarja dit is hetzelfde als 2 maanden terug natuurlijk voor die besmetting in dat verzorgingstehuis in Maassluis.
Beetje dejavu zo.

Ik hoop dat de rol van aerosolen/ventilatie nog beter belicht wordt binnenkort en het Rivm het ook helemaal om is.

Ik weet dat het vloeken in de kerk in staphorst is.
Voor mijn gevoel houdt men echter compleet vast aan standpunten uit maart. Daarom ben ik huiverig dat hij zo'n ontwikkeling vol accepteert.

Of dat nou door het wiel opnieuw uitvinden is tot 2022 onder het mom van wetenschap, geen gezichtsverlies willen leiden of politiek gemotiveerd is.

Het blijft er oa helaas voor zorgen dat we 1 van de hardst falende landen in de wereld blijven.

Maar goed,als blijkt dat het allemaal onzin is, de cijfers hard dalen en Nederland met Zweden het stralende licht en kompas voor de wereld is neem ik met alle liefde al het negatieve over het rivm terug.

De tijd zal het leren.
pi_195455564
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die zit in zijn bunker, Trump moet het zelf uitzoeken nu.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:24:34 #95
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455594
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, en waarbij telkens hetzelfde gebeurt.
Ik denk echter dat de nieuwe maatregelen nog niet werkt aan einde van het week wat ze ook effecten hiervan verwachten. De R-getal zal ook een poos echt niet gaan dalen, vrees ik. Natuurlijk onderschatten ze het virus nog steeds, wat het ook niet mild is geworden.
pi_195455691
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk echter dat de nieuwe maatregelen nog niet werkt aan einde van het week wat ze ook effecten hiervan verwachten. De R-getal zal ook een poos echt niet gaan dalen, vrees ik. Natuurlijk onderschatten ze het virus nog steeds, wat het ook niet mild is geworden.
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat was een misvatting volgens die arts dat het milder was geworden, ja.

Sorry ik kan al die namen uit die uitzending niet onthouden.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:30:10 #97
104963 ETA
European Travel Author
pi_195455721
Bij Jinek, een jongere die een zogenaamde kritische vraag stelt: Waarom wordt alleen het aantal besmettingen gemeld, maar niet het aantal testen. Kan het zijn dat de aantal besmettingen nu hoger is omdat er meer wordt getest?

Dat is het irritante aan de mensen die zogenaamd kritische vragen hebben, maar absoluut geen interesse in het antwoord hebben. De antwoorden zijn er gewoon, staat gewoon op de RIVM website... Dit zie je eigenlijk consistent bij de groep die zogenaamd kritisch zijn.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:30:47 #98
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455735
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[..]

Dat was een misvatting volgens die arts dat het milder was geworden, ja.

Sorry ik kan al die namen uit die uitzending niet onthouden.
Geeft niet, maar als ik goed gelezen heb werk je zelf in de zorg. Daarvoor heb ik heel veel respect voor. Het is voor iedere zorgverlener een zware tijd vooral dat het coronavirus uitbrak.
pi_195455792
pi_195455828
quote:
Nee, dat is inmiddels toch wel duidelijk :{
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:35:02 #101
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195455831
quote:
Nu is het 1 tehuis, in maart meerdere, zaak blijft om het in zo min mogelijk centra te krijgen.

Want als het eenmaal binnen is, is het net bowlen
pi_195455851
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Geeft niet, maar als ik goed gelezen heb werk je zelf in de zorg. Daarvoor heb ik heel veel respect voor. Het is voor iedere zorgverlener een zware tijd vooral dat het coronavirus uitbrak.
Dank je.

Het is wel steeds moeilijker om je te kunnen blijven motiveren. Je wordt er wel een beetje moedeloos van.

Eigenlijk heel erg.

Stukje Nieuwsuur

twitter
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:36:30 #103
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455861
quote:
Dat is een hele goede vraag of we iets van geleerd hebben, maar het antwoord is divers en verschillend van elkaar dat mensen soms vergeet om aan belangrijke afspraken te houden. En ook niet aan het RIVM-advies gehouden kan ook zijn dat het een onderdeel van falende beleid.
pi_195455904
quote:

Medischinfo

Dit zijn alle opnames neem ik aan? Niet alleen covid. Want op het dashboard staat 38 per dag.
pi_195455964
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu is het 1 tehuis, in maart meerdere, zaak blijft om het in zo min mogelijk centra te krijgen.

Want als het eenmaal binnen is, is het net bowlen
Het zijn inmiddels al 201 verpleeghuizen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:41:44 #106
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195455992
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het zijn inmiddels al 201 verpleeghuizen.
Op het dashboard van de overheid in er in 187 verpleeghuizen coronavirus aangetroffen.
pi_195456006
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:38 schreef SOG het volgende:

[..]

Dit zijn alle opnames neem ik aan? Niet alleen covid. Want op het dashboard staat 38 per dag.
De GGD registreert alleen de ziekenhuisopnames van mensen die ze zelf nagebeld hebben.
pi_195456023
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Op het dashboard van de overheid in er in 187 verpleeghuizen coronavirus aangetroffen.
Dan heb ik een ander dashboard dan jij zeker? Bij mij staat er 201 locaties.
pi_195456059
Ik denk dat het ijdele hoop is dat de maatregelen zoals die er nu zijn een positief effect gaan hebben.
Om mij heen hoor ik dan zeggen, 'ja maar, je moet het de tijd geven, de maatregelen zijn er nog maar net'.
Verder lees ik alleen maar berichten over het oplopen van de cijfers etc.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:44:26 #110
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195456063
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan heb ik een ander dashboard dan jij zeker? Bij mij staat er 201 locaties.
ja, is verschillend, maar verwachten we ook komende tijd ook in meer verpleeghuizen coronavirus kunnen krijgen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:44:42 #111
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195456070
Die jongen bij Jinek had ook een spiekbriefje moeten maken :|
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:44:57 #112
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195456082
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:44 schreef Xqtress het volgende:
Ik denk dat het ijdele hoop is dat de maatregelen zoals die er nu zijn een positief effect gaan hebben.
Om mij heen hoor ik dan zeggen, 'ja maar, je moet het de tijd geven, de maatregelen zijn er nog maar net'.
Ja is het ook. Ik ben echt bang dat het averechts werkt.
pi_195456138
quote:

[..]

De GGD registreert alleen de ziekenhuisopnames van mensen die ze zelf nagebeld hebben.
Huh? Zo bizar.... dus werkelijk aantal opnamen is 7-8x zo hoog dan op het dashboard staat...
pi_195456173
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:46 schreef SOG het volgende:

[..]

Huh? Zo bizar.... dus werkelijk aantal opnamen is 7-8x zo hoog dan op het dashboard staat...
Dat durf ik niet te zeggen, maar op Nice kan je de echte cijfers vinden. Die zou de GGD ook zo over kunnen nemen, maar hé, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
pi_195456292
quote:
Het is alsof mensen inderdaad denken: ja die maatregelen hebben tijd nodig en ondertussen niet beseffen dat ze zelf onderdeel uitmaken van diezelfde maatregelen. Alsof een ander land de beslissende set bij tennis voor ons speelt.
pi_195456415
quote:
Het effect van de maatregelen zal natuurlijk niet zo drastisch zijn als bij de lockdown. Het wordt er een van de lange adem. We trappen langzaam op de rem maar de snelheid is nog hoog. In april gingen wr naar stilstand.
pi_195456444
Dat wordt genieten volgend jaar als we weer willen/kunnen reizen.

Japanese media is now reporting that the government is coming up with a tentative plan to allow international tourist arrivals from April 2021 on a trial basis.

Tourists would need to have a negative Covid-19 test done before departure, have an insurance that covers Covid-19 treatment expenses if infected in Japan, download a health check app, have another Covid-19 test at the time of arrival, and, here where it becomes confusing; the press refers to visas that many nationals do not need when traveling to Japan.

It is unclear if Japan will change the visa-free entry requirements to the country. If they do, this may affect the Japanese’s ability to travel oversees visa-free (keyword – reciprocity). Also, tourists may be allowed to enter only part of Japan and not able to roam freely.

Visitors need to report their health condition for the 14 days after arriving in the country. Japan hasn’t decided the number of tourists would be allowed to enter from April onwards.
pi_195456481
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het effect van de maatregelen zal natuurlijk niet zo drastisch zijn als bij de lockdown. Het wordt er een van de lange adem. We trappen langzaam op de rem maar de snelheid is nog hoog. In april gingen wr naar stilstand.
op dit moment worden er nog steeds kolen bij gegooid hoor, nog geen rem te zien
pi_195456549
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

op dit moment worden er nog steeds kolen bij gegooid hoor, nog geen rem te zien
Dat was toch ook de strekking van Rutte vorige week? Mogelijk wel oplopen tot 5000 voordat er een afname kan zijn na 2 weken.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:05:07 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195456628
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat was toch ook de strekking van Rutte vorige week? Mogelijk wel oplopen tot 5000 voordat er een afname kan zijn na 2 weken.
Sommige mensen luisteren gewoon niet, die spelen elke dag dezelfde plaat af. Al 6 maanden lang. Zo vermoeiend.
pi_195456667
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

ik hoop er echt op maar de realiteit word echt anders
kortom vergeet het maar.
pi_195456674
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sommige mensen luisteren gewoon niet, die spelen elke dag dezelfde plaat af. Al 6 maanden lang. Zo vermoeiend.
luisteren naar Rutte _O-
Right :D
pi_195456701
Arjen Lubach heeft trouwens perfect verwoord waarom we zo'n kaart als Ierland nodig hebben.
Sterk gedaan. Hoe eerder het er is des te beter.

[ Bericht 63% gewijzigd door Cesare-Borgia op 05-10-2020 23:16:27 ]
pi_195456711
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

luisteren naar Rutte _O-
Dat is ook nog iets wat het er niet beter op maakt.
De gedragingen van diverse politici de afgelopen maanden hebben de geloofwaardigheid geen goed gedaan.
pi_195456720
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Arjen Lubach heeft trouwens perfect verwoord waarom we zo'n kaart als Ierland nodig hebben.
Krijg je weer gezeik over 'maatwerk', let maar op.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 23:09:56 #126
5428 crew  miss_sly
pi_195456722
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

luisteren naar Rutte _O-
Niet per se naar Rutte, maar echt, heb jij bijvoorbeeld in de afgelopen maanden ook eens andere bronnen geraadpleegd? Je zit zo vast in een heel negatief riedeltje van dezelfde opmerkingen en het is zo weinig constructief. Ik snap echt dat de situatie voor jou met je vrouw echt lastig is, maar dan nog...
pi_195456736
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mischien moet je even lezen wat de Ierse regering met die kaart doet voor je al te enthousiast word.

Niets.
pi_195456831
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet je even lezen wat de Ierse regering met die kaart doet voor je al te enthousiast word.

Niets.
Dat boeit toch niet? Het idee is wel precies wat er moet gebeure. Gewoon koppelen aan signaalwaardes en veiligheidsregio's.
Nederlanders missen duidelijkheid, perspectief. De onzekerheid en willekeur haalt de draagvlak onderuit.
Dat fix je met zo'n kaart. Bovendien leg je het verantwoordelijkheidsgevoel neer bij de burgers.

Ik zie niet in hoe we dit anders nog een jaar gaan volhouden op deze manier.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:16:31 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195456845
Janssen vaccines bij Jinek: als alles goed gaat q1/q2 eerste mensen te vaccineren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195456848
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat boeit toch niet? Het idee is wel precies wat er moet gebeure. Gewoon koppelen aan signaalwaardes en veiligheidsregio's.
Nederlanders missen duidelijkheid, perspectief. De onzekerheid en willekeur haalt de draagvlak onderuit.
Dat fix je met zo'n kaart. Bovendien leg je het verantwoordelijkheidsgevoel neer bij de burgers.

Dat boeit wel. Als je zo'n kaart maakt zonder dat je hem uitvoert als de experts zeggen dat de hoogste fase moet ingaan dan is het compleet waardeloos. Een fopspeen dus.
pi_195456865
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:16 schreef matthijst het volgende:
Janssen vaccines bij Jinek: als alles goed gaat q1/q2 eerste mensen te vaccineren.
Laten we het hopen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:24:33 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195456946
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:16 schreef matthijst het volgende:
'Als alles goed gaat'
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:25:47 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195456961
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is alsof mensen inderdaad denken: ja die maatregelen hebben tijd nodig en ondertussen niet beseffen dat ze zelf onderdeel uitmaken van diezelfde maatregelen. Alsof een ander land de beslissende set bij tennis voor ons speelt.
Dat liedje van Fluitsma & Van Tijn is bijna 30 jaar later nog steeds relevant.

'Land van duizend meningen'
'Wars van betutteling'
'Geen uniform is heilig'
'Die schrijf je niet de wetten voor'
pi_195456967
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

We hadden/hebben hier ook signaalwaardes, werd ook niet zoveel mee gedaan totdat ze werkelijk allemaal in het rood stonden. Toen gingen ze overleggen en het aan de regio's overlaten. :')
pi_195457004
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Krijg je weer gezeik over 'maatwerk', let maar op.
voor maatwerk is het te laat, het had wel gekund en ze hebben er genoeg tijd voor gehad
pi_195457018
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet per se naar Rutte, maar echt, heb jij bijvoorbeeld in de afgelopen maanden ook eens andere bronnen geraadpleegd? Je zit zo vast in een heel negatief riedeltje van dezelfde opmerkingen en het is zo weinig constructief. Ik snap echt dat de situatie voor jou met je vrouw echt lastig is, maar dan nog...
ik heb zoveel bronnen van verschillende landen gelezen....aangezien we ook in dubai/australie hebben gezeten in de eerste golf.
en ik volg de USA ook nog een beetje.
pi_195457040
maandag 5 oktober 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:[/b]

[..]

We hadden/hebben hier ook signaalwaardes, werd ook niet zoveel mee gedaan totdat ze werkelijk allemaal in het rood stonden. Toen gingen ze overleggen en het aan de regio's overlaten. :')
[/quote]

en dan het gek vinden dat je Rutte en Co niet meer geloofd ?
ze zouden regionaal ingrijpen !!
pi_195457063
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

[/quote]
Dat hadden ze in mijn ogen meteen regionaal moeten doen zodra de BCO het niet meer aankon. Dan hadden we volgens mij niet zover gekomen dat er dit soort strenge regels nodig zijn. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat dat ooit het plan was.
pi_195457094
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat boeit wel. Als je zo'n kaart maakt zonder dat je hem uitvoert als de experts zeggen dat de hoogste fase moet ingaan dan is het compleet waardeloos. Een fopspeen dus.
Dat is Ierlands probleem en zelfde wat wij hadden met dat dashboard.
Zodra je wel aan houdt dan helpt het gewoon. We hebben zoiets in Nederland wel echt nodig iov dat vrijblijvende, onzekere, onduidelijke tegenstrijdige gelul.
Zelfs al is het niet perfect is het wel beter dan wat we nu doen.
pi_195457108
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is Ierlands probleem en zelfde wat wij hadden met dat dashboard.
Zodra je wel aan houdt dan helpt het gewoon. We hebben zoiets in Nederland wel echt nodig iov dat vrijblijvende, onzekere, onduidelijke tegenstrijdige gelul.
Zelfs al is het niet perfect is het wel beter dan wat we nu doen.
gaan we niet doen, we kijken niet naar duitsland of Ierland, wat we wel gaan doen is nog weken/maanden lang aanmodderen, fijne kerst iedereen aangeboden door Rutte en Co -O-
pi_195457114
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

[/quote]
Ook zoiets, regionaal ingrijpen. Als je uit Zeeland vertrekt en je moet nodig poepen, haal je Leeuwarden nog.
Nederland is te klein om op die manier te denken.
Bovendien is het voor heel veel mensen heel erg onduidelijk en slecht uit te leggen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:38:21 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195457121
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaan we niet doen, we kijken niet naar duitsland of de uk, wat we wel gaan doen is nog weken/maanden lang aanmodderen, fijne kerst iedereen aangeboden door Rutte en Co -O-
Naar de UK zou ik sowieso maar niet kijken, die hebben er helemaal weinig van gebakken qua corona.
pi_195457132
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Naar de UK zou ik sowieso maar niet kijken, die hebben er helemaal weinig van gebakken qua corona.
Ierland bedoelde ik sorry
pi_195457165
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:37 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ook zoiets, regionaal ingrijpen. Als je uit Zeeland vertrekt en je moet nodig poepen, haal je Leeuwarden nog.
Bovendien is het voor heel veel mensen heel erg onduidelijk en slecht uit te leggen.
Denk het ook, maar als ze het dan toch al van plan waren, was het leuk geweest om het op z'n minst te proberen, toch?
Bewondering voor jouw sluitspier trouwens! :D ;)
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:49:37 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195457218
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Als alles goed gaat'
Dat Oxford vaccin is er eerder meen ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195457225
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaan we niet doen, we kijken niet naar duitsland of Ierland, wat we wel gaan doen is nog weken/maanden lang aanmodderen, fijne kerst iedereen aangeboden door Rutte en Co -O-
Ik mag hopen dat we toch echt een keer het licht zien, een andere koers gaan varen en we niet doorgaan hiermee.

Het beleid is tot nu toe knudde maar leer er dan minimaal va. Analyseer wat mis gaat, heb voortschrijdend inzicht, neem verantwoordelijkheid en maak het echt een intelligente lockdown.

Als we niet flexibel zijn en aanpassen worden we gewoon onnodig keihard geraakt.

Daar kan je dan gewoon het kabibet en de burgers voor verantwoordelijkheid houden imo.
pi_195457232
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

6 maanden las ik vandaag.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:50:57 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195457233
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ierland bedoelde ik sorry
Veel maatregelen, en ondanks die maatregelen nog steeds corona (ja minder dan hier, maar toch), ook geen perspectief.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195457236
quote:

[..]

Als alles goed gaat en dat moeten we nog even afwachten.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:52:43 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195457250
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

6 maanden las ik vandaag.
Das wel lang. Mijn laatste bron is deze:
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-eind-2020-klaar
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:53:07 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195457252
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als alles goed gaat en dat moeten we nog even afwachten.
Ja true. Maar ik ben niet de persoon die alle ballen op het vaccin speelt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195457261
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Veel maatregelen, en ondanks die maatregelen nog steeds corona (ja minder dan hier, maar toch), ook geen perspectief.
Ierland heeft minder cases vandaag dan Rotterdam, besef...
En volgens mij gingen ze hun strengste fase in hierdoor.
pi_195457264
quote:

[..]

dat Amerikaanse is er 1 week voor de USA verkiezingen :D
pi_195457307
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ierland heeft minder cases vandaag dan Rotterdam, besef...
En volgens mij gingen ze hun strengste fase in hierdoor.
Nee hoor. Fase 3. 5 is het hoogste

https://news.sky.com/stor(...)al-lockdown-12091226

[ Bericht 17% gewijzigd door RipCity op 06-10-2020 00:14:33 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:27:46 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195457442
quote:

[..]

Het is redelijk zinloos om Duitsland te volgen en te vergelijken. Hun (infra)structuur is totaal anders en ook ken ik hun registratie/aanpak niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195457805
quote:

[..]

Is dit echt? Want dan kunnen die cijfers ook bij het grofvuil gezet worden :')
zie email 27 oktober
pi_195457943
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 01:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dit echt? Want dan kunnen die cijfers ook bij het grofvuil gezet worden :')
Waarom denk je dat er hier steeds geroepen wordt dat we eerst de cijfers van Nice maar even moeten afwachten?
Quote: De GGD’s moeten alle besmette patiënten nabellen om te horen hoe het ze vergaat. Pas als dan blijkt dat een patiënt in het ziekenhuis is beland, registreert het RIVM deze persoon als opgenomen patiënt. Bij dit nabellen is een achterstand ontstaan.
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)ekenhuizen~b0ac78f2/
En dat nieuws was van 21 augustus. Toen hadden ze al wel bedacht dat ze die cijfers van Nice misschien over konden nemen. Maar de cijfers verschillen meer en meer, zelfs nu in oktober nog. Die signaalwaarde kan je dus zoals je al zegt bij het grofvuil zetten, het is altijd meer dan er staat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 oktober 2020 @ 02:35:03 #159
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195458028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er hier steeds geroepen wordt dat we eerst de cijfers van Nice maar even moeten afwachten?
Quote: De GGD’s moeten alle besmette patiënten nabellen om te horen hoe het ze vergaat. Pas als dan blijkt dat een patiënt in het ziekenhuis is beland, registreert het RIVM deze persoon als opgenomen patiënt. Bij dit nabellen is een achterstand ontstaan.
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)ekenhuizen~b0ac78f2/
En dat nieuws was van 21 augustus. Toen hadden ze al wel bedacht dat ze die cijfers van Nice misschien over konden nemen. Maar de cijfers verschillen meer en meer, zelfs nu in oktober nog. Die signaalwaarde kan je dus zoals je al zegt bij het grofvuil zetten, het is altijd meer dan er staat.
Paar dagen niet gekeken hier. Kom even weer even langs om bij te lezen, eerste post die ik zie is dit.

Iets met moed en schoenen. -O-
pi_195458032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 02:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Paar dagen niet gekeken hier. Kom even weer even langs om bij te lezen, eerste post die ik zie is dit.

Iets met moed en schoenen. -O-
Sorry.... :@
Jij wist dit toch al wel? Of ligt je frustratie bij dat het nog niet opgelost is?
pi_195458058
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 02:30 schreef Za het volgende:
FWIW, in China worden al weken bijna dagelijks partijen vis, verschillende soorten uit allerlei verschillende landen uit de handel genomen omdat er covid op aangetroffen wordt.

In NL hoor je hier niets over, hier zijn wat voorbeelden:

https://www.themoscowtime(...)-on-packaging-a71633

https://www.ctvnews.ca/he(...)-outbreaks-1.5124790

https://www.globaltimes.cn/content/1201305.shtml

https://www.caixinglobal.(...)afood-101609705.html

https://en.mercopress.com(...)-19-in-the-packaging

www.seafoodsource.com/new(...)an-seafood-packaging

https://www.globaltimes.cn/content/1201798.shtml
Hmm... weet niet zo goed wat ik er van denken moet. Dan zou het in de visafslag net zo rond kunnen gaan als in slachterijen. Met die laatste info doe ik niet zoveel behalve goed doorbakken. Maar ik denk dat ik het vissie komende tijd wel kan missen.
pi_195459401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 02:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm... weet niet zo goed wat ik er van denken moet. Dan zou het in de visafslag net zo rond kunnen gaan als in slachterijen. Met die laatste info doe ik niet zoveel behalve goed doorbakken. Maar ik denk dat ik het vissie komende tijd wel kan missen.
Een vis kun je toch ook goed doorbakken?

Wojo, dat zou wel een plot twist zijn. Dat het in Madrid misgaat omdat iedereen gewoon ham blijft eten. :o
Bron: mn hoofd
Go hard or go home
pi_195459412
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:37 schreef Xqtress het volgende:

[..]

[/quote]
Nou ja daar ben ik het niet mee eens.
In de randstad kan ik het me nog voorstellen, maar hier is Nijmegen een hotspot en omringende gemeenten (40km verderop) moeten hetzelfde beleid volgen ondanks dat het aantal besmettingen daar op # hand te tellen zijn.
pi_195459683
Gvd, nu is het medicijn Remidisivir op! :(

https://nos.nl/l/2351150

Met gelijk een alinea om ons gerust te stellen; het zou niet heel erg zijn maar wél vervelend. Geloof het zelf, hierdoor neemt minstens de druk op de ziekenhuizen toe en waarschijnlijk gaat dit ook levens kosten. :(
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:26:44 #165
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195459803
Marcouch wil een alcoholverkoopverbod in de avonduren instellen om de horecaondernemers tegemoet te komen. Lijkt me wel zo netjes, al zal het verder weinig verschil maken. De oproepen om strengere maatregelen worden wel steeds sterker, als ik de ochtendkranten mag geloven.
pi_195459928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:26 schreef hooibaal het volgende:
Marcouch wil een alcoholverkoopverbod in de avonduren instellen om de horecaondernemers tegemoet te komen. Lijkt me wel zo netjes, al zal het verder weinig verschil maken. De oproepen om strengere maatregelen worden wel steeds sterker, als ik de ochtendkranten mag geloven.
Wat je strenger zou kunnen maken is handhaven op quarantaine van Corona besmettingen.

Maar als het erg lang duurt voor je getest kan worden en voor je een uitslag hebt, is het ook niet zo gek dat mensen zich niet goed eraan houden.

Ik wacht al 60 uur op een testuitslag, met een vitaal beroep in de voorrangsregeling. Ik hoop zo dat ik niet nog een dag moet thuiswerken...
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:11:38 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195460082
quote:
Is alleen voor abonnees leesbaar.

Wat staat er dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195460094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat je strenger zou kunnen maken is handhaven op quarantaine van Corona besmettingen.

Maar als het erg lang duurt voor je getest kan worden en voor je een uitslag hebt, is het ook niet zo gek dat mensen zich niet goed eraan houden.

Ik wacht al 60 uur op een testuitslag, met een vitaal beroep in de voorrangsregeling. Ik hoop zo dat ik niet nog een dag moet thuiswerken...
Schandalig dat het testbeleid nog steeds niet op orde is.
Je moet gewoon in of vlskbij je eigen gemeente getest kunnen worden en dezelfde dag de uitslag hebben.
Hoe zit het met die sneltesten?
pi_195460106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat staat er dan?
Dat corona een ravage kan aanrichten in het menselijk lichaam was bekend, maar nu lijkt het virus ook computersoftware klein te hebben gekregen.

Britse media melden dat de overheid vorige week dagelijks duizenden besmettingen te weinig meldde omdat het databestand niet meer paste in Excel, het statistisch programma van Microsoft. Excel-bestanden kunnen maximaal 65.536 (oudere versies) tot een miljoen rijen (nieuwste versies) aan gegevens verwerken, en het bestand van besmettingen groeide groter dan dat, aldus journalisten van de Daily Mail, the Guardian en Sky News.

Het gevolg? De extra datasets die werden aangeleverd door laboratoria werden door gezondheidsdienst Public Health England niet meegeteld. In totaal werden 15.841 besmettingen buiten beschouwing gelaten. Er is grote twijfel of de mensen die daadwerkelijk besmet zijn wel op tijd te horen hebben gekregen dat ze ziek zijn en dus in zelf-isolatie moeten.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:15:54 #171
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_195460109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat staat er dan?
open in incognito venster ^^
pi_195460113
Kan toch echt niet :D

Zou zo op de speld kunnen staan. Wat een prutsers.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:17:04 #173
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195460119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat corona een ravage kan aanrichten in het menselijk lichaam was bekend, maar nu lijkt het virus ook computersoftware klein te hebben gekregen.

Britse media melden dat de overheid vorige week dagelijks duizenden besmettingen te weinig meldde omdat het databestand niet meer paste in Excel, het statistisch programma van Microsoft. Excel-bestanden kunnen maximaal 65.536 (oudere versies) tot een miljoen rijen (nieuwste versies) aan gegevens verwerken, en het bestand van besmettingen groeide groter dan dat, aldus journalisten van de Daily Mail, the Guardian en Sky News.

Het gevolg? De extra datasets die werden aangeleverd door laboratoria werden door gezondheidsdienst Public Health England niet meegeteld. In totaal werden 15.841 besmettingen buiten beschouwing gelaten. Er is grote twijfel of de mensen die daadwerkelijk besmet zijn wel op tijd te horen hebben gekregen dat ze ziek zijn en dus in zelf-isolatie moeten.
Oh dat :D
Dat was meen ik gisteren bekend geworden.
Althans,ik las het hier gisteren.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:18:40 #174
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195460135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

open in incognito venster ^^
Ah hetzelfde principe als bij Premium artikelen dus.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:19:38 #175
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195460145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan toch echt niet :D

Zou zo op de speld kunnen staan. Wat een prutsers.
Zo'n beetje het hele gepruts van de Nederlandse overheid zou een Speld artikel kunnen zijn.
Helaas.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:23:29 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_195460180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zo'n beetje het hele gepruts van de Nederlandse overheid zou een Speld artikel kunnen zijn.
Helaas.
Dit is de UK
pi_195460191
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zwakke of totaal willekeurige "strenge".
Een burgemeester kan mijn inziens ook helemaal niet bepalen of een maatregel wel/geen effect heeft.

Er zijn honderden wetenschappers mee bezig welke niet allemaal concensus bereiken, laat staan dat een burgemeester zoiets kan inschatten.

Lokale maatregelen lijken me nog steeds prima, maar idd centraal gestuurd.
Wat is dat nou voor gekkigheid? Een burgemeester zou het niet kunnen bepalen en een minister wel? Ze kunnen zich allemaal laten inlichten door experts.

Volgens mij was het plan duidelijk:
- er worden signaalwaarden ingesteld en er wordt een escalatieladder geformuleerd;
- op voorhand wordt bepaald welke maatregelen bij een specifieke situatie van escalatie passen;
- de signaalwaarden worden voor regio's bijgehouden om lokale maatregelen mogelijk te maken.

Dat lijkt mij een prima samenspel tussen nationale en lokale politiek: de kaders komen van het kabinet en hun voorlichters en de burgemeester gaat met de rest van de veiligheidsregio over de gerichte aanpak. En als op voorhand duidelijk is bij welke waarden escalatie nodig is en wat er dan gebeurt, dan heb je ook nog eens een duidelijk verhaal dat lokale willekeur overstijgt.

Ik snap niet waarom dit nu in de praktijk anders uitpakt en kabinet en burgemeesters zwalken.
pi_195460229
Benieuwd naar de weekcijfers, heb zo het idee dat ze daar hun beleid (sneller dan over 1,5 week) op gaan bijsturen mocht het slechter gaan dan beraamd.
pi_195460272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:o :D :'(
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:34:03 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195460276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit is de UK
Weet ik, maar het Nederlandse gepruts past daar prima.
A murky, forgotten land.
pi_195460390
Een open deur (wellicht) maar vond deze grafiek toch wel interessant om te delen: de correlatie tussen mooi of slecht weer en het effect op de R waarde de afgelopen periode:

Gaat dus met name hoe we daar fysiek op reageren (meer naar binnen, minder ventileren).
pi_195460481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Een open deur (wellicht) maar vond deze grafiek toch wel interessant om te delen: de correlatie tussen mooi of slecht weer en het effect op de R waarde de afgelopen periode:

[ afbeelding ]

Gaat dus met name hoe we daar fysiek op reageren (meer naar binnen, minder ventileren).
Waar heb je dit vandaan? Ben wel benieuwd naar de bron.
Ziet er i.i.g. interessant uit, maar ben wel benieuwd naar de verdere context waarbinnen deze grafiek gepresenteerd is.

Edit: RIVM website wellicht?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195460487
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

toch wel heel erg duidelijk, en dit was gewoon bekend, voorspeld niet veel goeds want we hebben pas echt slecht weer sinds een aantal dagen.
pi_195460516
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:53 schreef Salina het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan? Ben wel benieuwd naar de bron.
Ziet er i.i.g. interessant uit, maar ben wel benieuwd naar de verdere context waarbinnen deze grafiek gepresenteerd is.
Hier zo:

twitter
pi_195460692
Het plateau van rond de 500 waar we een tijdje op hebben gezeten volgde ook op de warme periode van augustus.
pi_195460749
Daarom ging het opeens na onze eerste lockdown ook zo hard naar beneden. De genomen maatregelen, het bewustzijn van mensen om in je eigen sociale bubbel te blijven en daarnaast hadden we echt 3 maanden prachtig weer.

Vandaar dat ik ook vrees dat het deze keer veel lastiger gaat zijn om deze cijfers terug te dringen. Laffe maatregelen, mensen zijn er klaar mee en vreselijk kut weer de komende maanden.
pi_195460775
quote:
Ik ben die vent kotsbeu. Echt serieus wat een lamlul
Zonder wrijving geen glans
pi_195460807
quote:
wat een enge mafkees is dat zeg
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:26:00 #190
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195460846
quote:
De dansleraar spreekt!
pi_195460862
Is wel zodat we door de corona maatregelen veel minder sociale interactie hebben dan voorheen.
Er wordt meer thuis gewerkt, geen events, minder feestjes en bij fam.en vrienden over de vloer.
Ook zal iemand die verschijnselen heeft minder snel bij anderen over de vloer gaan.
Voorheen zat er op kantoor of kringverjaardag altijd wel iemand met lichte verschijnselen onder het mom van beetje verkouden.
Zal toch een verschil maken tov februari/maart.
pi_195460871
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Grote druppels en oppervlaktes, main way of transmission is alles toch? Vandaar afstand houden en handen stuk wassen.
Nee, niet alles. Wel voor het grootste deel. Daarom is ook bij herhaling het belang van ventilatie benadrukt. Juist om het deel dat aerogene verspreiding wél kan spelen grotendeels af te dekken.

quote:
Rol van aerosolen is extreem onderbelicht tot het punt dat het geen rol speelt.
Of weer veilig wetenschappelijk ingedekt.
Indekken? Dit is hoe wetenschap werkt.

quote:
Onduidelijk = nooit ontkend = dat roept hij al maanden.
Dat zijn geen synoniemen. Het is duidelijk dát het een rol speelt, maar onduidelijk is hoe groot die rol is. Volgens de huidige staat van de wetenschap is de inschatting dat die rol beperkt is. Simpelweg door het gegeven dat als het wél een substantiële besmettingsroute was, er veel meer besmettingen zouden moeten zijn.

quote:
Maarja dit is hetzelfde als 2 maanden terug natuurlijk voor die besmetting in dat verzorgingstehuis in Maassluis.
Beetje dejavu zo.
Om precies deze redenen heeft het RIVM gewacht met het publiceren van deze resultaten. Het geeft onrust en mensen (lees: leken) interpreteren deze data verkeerd. Het is ook precies deze redenatie die het CDC aanhaalt:
quote:
Officials said the draft was removed because they feared the language could be misinterpreted as suggesting that airborne transmission is the main way the virus spreads.
Misinterpratie van leken en maatschappelijke onrust. Vooralsnog bleek hun inschatting correct. Men geeft veel en veel te veel waarde aan incidentele gevallen. Waar zijn al die uitbraken op scholen? En dan heb ik het niet over twee mensen die besmet zijn, maar hele klassen. Hele restaurants die besmet zijn. Het aantal plekken waar hele hordes mensen zijn besmet is gewoon gering.
quote:
Maar goed,als blijkt dat het allemaal onzin is, de cijfers hard dalen en Nederland met Zweden het stralende licht en kompas voor de wereld is neem ik met alle liefde al het negatieve over het rivm terug.

De tijd zal het leren.
Dit vind ik het schrijnende van veel gratuite uitspraken in dit topic. Je kunt gewoon roepen wat je wil, zonder dat je kennis van zaken dient te hebben en zonder consequenties. De keren dat je gelijk hebt kun je achteraf hoog van de toren blazen, de keren dat je ongelijk hebt sterven een stille dood.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195460916
Volgens het ministerie is de Remdesivir in Nederland op.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-covid-19-virus
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:38:09 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195460948
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier zo:

[ twitter ]
Maar is dit ook gecorrigeerd voor incubatietijd? En hoeveel is afhankelijk van echte factoren zoals het instellen van de lockdown, het afschalen van deze, het begin van de vakantieperiode, etc...
pi_195460962
Ondertussen in Ierland..
quote:
Update:
De Ierse regering volgt het advies om het gehele land in lockdown te plaatsen niet op. In plaats daarvan wordt het niveau overal verhoogd naar 3. Dat betekent onder meer dat dineren in restaurants en pubs verboden wordt, buiten op het terras mag er wel gegeten worden. Experts verwachten dat de maatregel van de regering het virus niet zal indammen en dat later alsnog tot een lockdown moet worden overgegaan.
quote:
De onverwachte tweede lockdown is ook een klap in het gezicht van de overheid omdat er juist een zogeheten escalatieladder is ontworpen om zo’n abrupte overgang te voorkomen. Aan de hand van dat plan kan iedereen zien wat de volgende stappen worden bij verslechtering van de situatie. In het Nederlandse parlement werd die Ierse benadering tijdens recente debatten regelmatig genoemd als na te volgen voorbeeld. Het advies van de NPHET komt er echter op neer nu in een keer twee niveau’s over te slaan.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-zet-famke-louise-in
pi_195460969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:34 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens het ministerie is de Remdesivir in Nederland op.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-covid-19-virus
hoop dat het niet teveel gevolgen zal hebben.....een hoger aantal op de IC of overledenen zitten we nu echt niet op te wachten.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:40:40 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195460971
quote:
Maar hun plaatjesschema dan?
pi_195460980
quote:
maar nederland zet Famke in, dat zal het virus leren ! :D
pi_195460998
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar is dit ook gecorrigeerd voor incubatietijd? En hoeveel is afhankelijk van echte factoren zoals het instellen van de lockdown, het afschalen van deze, het begin van de vakantieperiode, etc...
Allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb. Het weer zal niet dé beslissende factor zijn, het is een opeenstapeling (waarschijnlijk) van factoren die er voor zorgt dat de R waarde daalt of stijgt. Interessant is het iig wel.
pi_195461007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar hun plaatjesschema dan?
Ik heb in dit draadje al vaker gezegd dat het schijnduidelijkheid geeft. Ondanks dat het kan helpen qua maatregelenpakket is het nog altijd een contextafhankelijke afweging, en soms moet je dus anders ingrijpen dan er volgens je schema zogenaamd zou moeten gebeuren.
pi_195461010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Schandalig dat het testbeleid nog steeds niet op orde is.
Je moet gewoon in of vlskbij je eigen gemeente getest kunnen worden en dezelfde dag de uitslag hebben.
Hoe zit het met die sneltesten?
Sneltesten kan bij contactonderzoek en bij patiënten intramuraal ingezet worden voor zover ik weet.
85% specificiteit, hoge sensitiviteit, dus wel enige kans op vals negatieven.
Ik had die test wel gewild. Telefoonnr is overbelast.
pi_195461017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb. Het weer zal niet dé beslissende factor zijn, het is een opeenstapeling (waarschijnlijk) van factoren die er voor zorgt dat de R waarde daalt of stijgt. Interessant het is iig wel.
het is heel simpel, met 14 graden en/of de hele dag regen gaat er echt geen raam open en blijft iedereen binnen.
het is toch al duidelijk dat ventilatie een grote rol speelde ?
pi_195461021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hoop dat het niet teveel gevolgen zal hebben.....een hoger aantal op de IC of overledenen zitten we nu echt niet op te wachten.
Men heeft wel bijbesteld, maar er is een wereldwijd tekort aan het middel.
pi_195461023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, niet alles. Wel voor het grootste deel. Daarom is ook bij herhaling het belang van ventilatie benadrukt. Juist om het deel dat aerogene verspreiding wél kan spelen grotendeels af te dekken.
[..]

Indekken? Dit is hoe wetenschap werkt.
[..]

Dat zijn geen synoniemen. Het is duidelijk dát het een rol speelt, maar onduidelijk is hoe groot die rol is. Volgens de huidige staat van de wetenschap is de inschatting dat die rol beperkt is. Simpelweg door het gegeven dat als het wél een substantiële besmettingsroute was, er veel meer besmettingen zouden moeten zijn.
[..]

Om precies deze redenen heeft het RIVM gewacht met het publiceren van deze resultaten. Het geeft onrust en mensen (lees: leken) interpreteren deze data verkeerd. Het is ook precies deze redenatie die het CDC aanhaalt:
[..]

Misinterpratie van leken en maatschappelijke onrust. Vooralsnog bleek hun inschatting correct. Men geeft veel en veel te veel waarde aan incidentele gevallen. Waar zijn al die uitbraken op scholen? En dan heb ik het niet over twee mensen die besmet zijn, maar hele klassen. Hele restaurants die besmet zijn. Het aantal plekken waar hele hordes mensen zijn besmet is gewoon gering.
[..]

Dit vind ik het schrijnende van veel gratuite uitspraken in dit topic. Je kunt gewoon roepen wat je wil, zonder dat je kennis van zaken dient te hebben en zonder consequenties. De keren dat je gelijk hebt kun je achteraf hoog van de toren blazen, de keren dat je ongelijk hebt sterven een stille dood.
Tja het is geen wetenschappelijk forum waar je een voor elke bewering een wetenschappelijke bron moeten plaatsen die peer reviewed is. Je zal automatisch een hoop what if scenario's hebben waarbij leken speculeren en het nieuws van de dag bespreken. Daar elitair over doen en consequenties voor willen is misplaatst.

Watvoor consequenties eigenlijk? Ban voor elke claim zonder bron die later onjuist bleek?

Dan voegt het toch ook weinig toe om mensen hierop aan te vallen en alles af te kraken wat geen peer reviewed bron heeft?
Als het goed is was daar zelfs een apart topic voor in het begin toch? Misschien is dat een optie?

Je kan overigens bv net zo goed stellen dat de rol van aerogene verspreiding wel een substantiële rol speelt in de verspreiding omdat het nooit zo erg zou zijn als 1,5m en afstand houden voldoende was. Het betekent immers niet dat het direct de mazelen is of tbc.

Genoeg case studies immers nu.
Bv dat starbucks in korea verhaal.
Maarja als dat pas erkend wordt als er actief virus gemeten is daar en peer reviewed stempel heeft gehad in 2021 dan bestaat het inderdaad niet.

We kunnen niet uitsluiten dat = het is niet zo tot wetenschappelijk onomstreden bewezen dat... mag wetenschappelijk correct zijn maar doe dan zekere voor het onzekere nemen qua beleid ipv andersom.

Rivm/cdc wat op de stoel van de politiek gaat zitten omdat het domme volk anders in paniek raakt werkt averechts voor het vertrouwen wanneer ze erachter komen dat je loog of dingen verzweeg. Geloofwaardigheid is niveau Grapperhaus dan.
pi_195461033
quote:
Ik denk niet dat er nu users opstaan met 'ik roep al maanden dat we het duidelijke schema van Ierland moeten volgen!'
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195461043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is heel simpel, met 14 graden en/of de hele dag regen gaat er echt geen raam open en blijft iedereen binnen.
het is toch al duidelijk dat ventilatie een grote rol speelde ?
Aan de andere kant is het niet zo dat heel Nederland bij 30 graden buiten is, gedurende de hele dag. De oudere generatie blijft dan juist eerder binnen om de koelte op te zoeken en ook toen hebben we daarvan niet het effect gezien (om maar eens iets te noemen).
pi_195461080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het niet zo dat heel Nederland bij 30 graden buiten is, gedurende de hele dag. De oudere generatie blijft dan juist eerder binnen om de koelte op te zoeken en ook toen hebben we daarvan niet het effect gezien (om maar eens iets te noemen).
Zolang het grootste deel van het volk hun feestjes buiten kunnen blijven houden zullen deze ouderen ook veel minder snel besmet raken. Misschien is dat ook de reden dat we in het begin van de zomer nog vrij weinig merkte van de tweede golf. Pas toen het weer minder werd en de feestjes langzaam naar binnen verplaatste begon het groeien van het aantal besmettingen.
pi_195461083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tja het is geen wetenschappelijk forum waar een voor elke bewering een wetenschappelijke bron moeten plaatsen die peer reviewed is. Je zal automatisch een hoop what if scenario's hebben waarbij leken speculeren en het nieuws van de dag bespreken. Daar elitair over doen en consequenties voor willen is misplaatst.
Je gezonde verstand gebruiken en geen boude uitspraken doen over zaken waar je geen verstand van hebt is geen kwestie van elitair doen of niet.

quote:
Watvoor consequenties eigenlijk? Ban voor elke claim zonder bron die later onjuist bleek?
Dan voegt het toch ook weinig toe om mensen hierop aan te vallen en alles af te kraken wat geen peer reviewede bron heeft?
Niet alles hoeft peer-reviewed te zijn.

quote:
Je kan bv net zo goed stellen dat de rol van aerogene verspreiding wel een substantiële rol speelt in de verspreiding omdat het nooit zo erg zou zijn als 1,5m en afstand houden voldoende was.
Volgens mij is vrij duidelijk dat heel veel besmettingen terug te herleiden zijn naar momenten waarop het afstand houden er juist bij in schoot.

quote:
Genoeg case studies immers nu.
Bv dat starbucks in korea verhaal.
En hoeveel Starbucks zijn er op de wereld waar géén uitbraak geweest is?

quote:
Maarja als dat pas erkend wordt als er actief virus gemeten is daar en peer reviewed stempel heeft gehad in 2021 dan bestaat het inderdaad niet.
Dit is gewoon onzin.

quote:
We kunnen niet uitsluiten dat = het is niet zo tot wetenschappelijk onomstreden bewezen dat... mag wetenschappelijk correct zijn maar doe dan zekere voor het onzekere nemen qua beleid ipv andersom.
Er is een verschil tussen evidence-based en evidence-informed. Het OMT werkt nu grotendeels evidence-informed. Dat betekent ook dat je de consequenties moet wegen van een eventueel advies. Als je erkent dat aerogene verspreiding een zeer belangrijke besmettingsroute is, krijg te maken met een compleet ander maatregelenpakket. Dan hebben we het niet meer over de anderhalvemetersamenleving, maar de achtmetersamenleving. Kortom, een compleet maatschappijontwrichtend advies. En dat alleen maar voor 'het zekere voor het onzekere'? Dan kunnen we net zo goed het komende half jaar allemaal binnen gaan zitten.
pi_195461089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aantal plekken waar hele hordes mensen zijn besmet is gewoon gering.
[..]

Ah daarom zien bijvoorbeeld nu in het witte huis een flinke uitbraak, bij zangkoren meermaals, de piek in besmettingen in Tilburg die zogenaamd niet door voetbal supporters komt. :D
pi_195461107
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er nu users opstaan met 'ik roep al maanden dat we het duidelijke schema van Ierland moeten volgen!'
Wel dat we zo'n soort schema moeten hebben. Creëert een hoop duidelijkheid, structuur, verantwoordelijkheid en perspectief.
Dat de Ieren het naast zich neerleggen is hun probleem. Het idee op zich zou erg helpen.
Arjen Lubach heeft het goed uitgelegd zondag.

pi_195461114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daarom zien bijvoorbeeld nu in het witte huis een flinke uitbraak, bij zangkoren meermaals, de piek in besmettingen in Tilburg die zogenaamd niet door voetbal supporters komt. :D
Nou, nou, drie voorbeelden heb je wel kunnen noemen. Op hoeveel duizenden besmettingen?

En met betrekking tot de koren, sinds 6 juli zijn er welgeteld 16(!) besmettingen geconstateerd binnen koren. Afgelopen week vier. Ik weet niet in welk koor jij zingt, maar over het algemeen zijn dat meer dan vier mensen. En zou ik vier zeker niet kwalificeren als een "horde".

In het Witte Huis en in Tilburg was overigens vrij duidelijk dat er 0 afstand gehouden werd onderling. En ook daar is trouwens slecht een vrij beperkt aantal mensen besmet geraakt.
pi_195461148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel dat we zo'n soort schema moeten hebben. Creëert een hoop duidelijkheid, structuur, verantwoordelijkheid en perspectief.
Dat de Ieren het naast zich neerleggen is hun probleem. Het idee op zich zou erg helpen.
Arjen Lubach heeft het goed uitgelegd zondag.

Het helpt dus niet want het geeft geen zekerheid. Zeker in dit land niet, waar het een sport is om het kabinet op eerder gedane uitspraken te pakken. Moet je je voorstellen als er zo'n plan komt en er wordt van afgeweken :D.
In Southern Sun
pi_195461158
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

De R-waarde staat los van de incubatietijd. Deze zegt immers iets over het moment van besmetting, niet over het moment van ziek worden.
pi_195461162
Ik zou zo'n schema best handig vinden, vooral om te zien welke maatregelen eraan gekoppeld worden. Echter zou ik geen voorstander zijn van het automatisch in werking laten treden van bepaalde levels bij X aantal besmettingen. Volgens mij opereert geen enkel land zo, overigens.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:03:15 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195461186
Zou er ook geen verband kunnen zijn tussen transmissie van de virusdeeltjes en temperatuur/luchtvochtigheid of is dat puur ons gedrag aan de hand van een weertype?
pi_195461200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zou zo'n schema best handig vinden, vooral om te zien welke maatregelen eraan gekoppeld worden. Echter zou ik geen voorstander zijn van het automatisch in werking laten treden van bepaalde levels bij X aantal besmettingen. Volgens mij opereert geen enkel land zo, overigens.
Nee ok, maar begin eerst eens met zo'n schema zodat de bevolking vooruit kan kijken wat er eventueel gebeurt bij bepaalde waardes.
pi_195461211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:03 schreef Momo het volgende:
Zou er ook geen verband kunnen zijn tussen transmissie van de virusdeeltjes en temperatuur/luchtvochtigheid of is dat puur ons gedrag aan de hand van een weertype?
Volgens mij werd dat al snel ontkracht door landen waar het droog en zonnig is en toch veel besmettingen hadden. Denk dat het vooral te maken heeft met ons gedrag en misschien enigszins onze weerstand.
pi_195461232
Rusland is ook weer helemaal terug bij af met ruim 11.000 besmettingen. Of hun vaccin werkt niet of het was gewoon bullshit, ik denk en hoop dat laatste.
pi_195461244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je gezonde verstand gebruiken en geen boude uitspraken doen over zaken waar je geen verstand van hebt is geen kwestie van elitair doen of niet.
[..]

Niet alles hoeft peer-reviewed te zijn.
[..]

Volgens mij is vrij duidelijk dat heel veel besmettingen terug te herleiden zijn naar momenten waarop het afstand houden er juist bij in schoot.
[..]

En hoeveel Starbucks zijn er op de wereld waar géén uitbraak geweest is?
[..]

Dit is gewoon onzin.
[..]

Er is een verschil tussen evidence-based en evidence-informed. Het OMT werkt nu grotendeels evidence-informed. Dat betekent ook dat je de consequenties moet wegen van een eventueel advies. Als je erkent dat aerogene verspreiding een zeer belangrijke besmettingsroute is, krijg te maken met een compleet ander maatregelenpakket. Dan hebben we het niet meer over de anderhalvemetersamenleving, maar de achtmetersamenleving. Kortom, een compleet maatschappijontwrichtend advies. En dat alleen maar voor 'het zekere voor het onzekere'? Dan kunnen we net zo goed het komende half jaar allemaal binnen gaan zitten.
Het is juist gezond verstand gebruiken door aan te nemen dat aerogene verspreiding een grotere rol speelt dan initieel gedacht.

Bij dat door wetenschappers opgestelde document laatst over aerogene verspreiding viel je ook over de bronnen omdat het niet in het straatje past.

Zijn zat case studies. Het wordt niet voor niks sinds februari al geroepen wereldwijd.

Je hoeft niet de hele maatschappij te ontwrichten. Maar laat mensen zelf afwegen wanneer ze veilig zijn door open kaart te spelen en eerlijk advies te geven.

Ventilatie had voor de zomer al op ingezet moeten worden. Nu heb je scenarios waarbij mensen potdicht binnen zitten en denken dat ze met aftand houden en handen wassen er zijn.

Goede ventilatie rn rol van aerogene verspreiding blijft helaas onderbelicht.

Duitsland heeft die safety first approach wel,alsmede flexibel zijn mer nieuwe inzichten.

Sorry dat ik je niet quote trouwens. Fok werkt kut op mijn mobiel.

Maar om af te sluiten met een toepasselijke Charles Darwin quote
quote:
“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.”
pi_195461263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:08 schreef Simmertje het volgende:
Rusland is ook weer helemaal terug bij af met ruim 11.000 besmettingen. Of hun vaccin werkt niet of het was gewoon bullshit, ik denk en hoop dat laatste.
11615 nieuwe gevallen in Rusland https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dat is dan niet zo een heel goed vaccin. :N
pi_195461270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:03 schreef Momo het volgende:
De stad in Brazilië die ter wereld het dichtste bij groepsimmuniteit in de buurt komt ligt volgens mij in/aan een jungle, warm klimaat en hoge luchtvochtigheid zou in theorie) ongunstig zijn voor virustransmissie. Lijkt geen kont uit te maken, ook niet als we kijken naar recente uitbraken in bijvoorbeeld Australië, enorme uitbraken in Florida en Texas in de VS. Helaas.
blablablabla
pi_195461273
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

maar heeft echt wel ramen/deuren open
pi_195461291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het helpt dus niet want het geeft geen zekerheid. Zeker in dit land niet, waar het een sport is om het kabinet op eerder gedane uitspraken te pakken. Moet je je voorstellen als er zo'n plan komt en er wordt van afgeweken :D.
Tuurlijk wel, gewoon vasthouden aan signaalwaardes en veiligheidsregio's. werkt beter dan dit hak op de tak beleid
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

pi_195461303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, gewoon vasthouden aan signaalwaardes en veiligheidsregio's. werkt beter dan dit hak op de tak beleid
[..]

stel je voor dat er gewoon helemaal NIKS word gedaan als er signaalwaardes worden overschreden ook niet regionaal :{

oh wacht ....dat hebben ze dus gedaan
pi_195461309
quote:
Coronauitbraak bij Amsterdamse brandweer
De brandweer Amsterdam-Amstelland (BAA) heeft op kazerne Teunis bij het Westerpark te maken met een coronauitbraak. Vijf personeelsleden zijn naar huis gestuurd. Het protocol is onmiddellijk aangescherpt.
https://www.telegraaf.nl/(...)msterdamse-brandweer
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195461347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Dat doen we nu ook. En nu noem je het al hak op de tak. Als je straks zo'n fancy schema hebt en je gaat daar van afwijken is het land te klein hoor.
In Southern Sun
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:18:19 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195461361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

'k Weet het. Een familielid van me werkt daar, en zit nu dus thuis,
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:18:20 #229
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461362
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

11615 nieuwe gevallen in Rusland https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dat is dan niet zo een heel goed vaccin. :N
Dat vaccin is nog niet eens uitgerold man :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461366
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is een meneer met opleiding én een mening.
Even TR geplaatst.
Fijn voor je, draai je kop maar weer om, wegkijkgedrag. Dit is geen mening, dit is het oproepen en een opruiing van de bevolking om tegen de regels te zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 10:19:37 ]
pi_195461371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo kun je door heel het land tientallen uitbraakjes vinden.
In Southern Sun
pi_195461375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij dat door wetenschappers opgestelde document laatst over aerogene verspreiding viel je ook over de bronnen omdat het niet in het straatje past.
Je stuurde gewoon een Google Docs(!)-bestand zonder enige context. Vind je het erg dat ik daar vraagtekens bij zet?

quote:
Zijn zat case studies.
Tja, als dit de discussie wordt... er zijn een veelvoud van case studies waarbij aerogene verspreiding geen enkele rol speelde.

quote:
Je hoeft niet de hele maatschappij te ontwrichten. Maar laat mensen zelf afwegen wanneer ze veilig zijn door open kaart te spelen en eerlijk advies te geven.
Dat werkt dus niet, hè. Volgens mij besef je nog niet helemaal wat de maatschappelijke consequenties zijn als je aerogene verspreiding tot een substantiële besmettingsroute verklaart.

quote:
Ventilatie had voor de zomer al op ingezet moeten worden. Nu heb je scenarios waarbij mensen potdicht binnen zitten en denken dat ze met aftand houden en handen wassen er zijn.
Wat had je willen zien? À la Maurice de Hond een ventilatiedeltaplan? Miljarden over de balk smijten, omdat er misschien een beperkt aantal aerogene besmettingen mee voorkomen wordt?

quote:
Duitsland heeft die safety first approach wel,alsmede flexibel zijn mer nieuwe inzichten.
Oh, heeft Duitsland wel een nationaal ventilatieplan opgezet? Daar heb ik niets van gelezen, maar dan kun jij vast wel wat bronnen verschaffen.
pi_195461385
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die man slaat dezelfde kul uit als artsen die vertellen dat dóór corona long- of hartbeschadiging ontstaat.
Oproep om de regels te negeren, indirect, bloed aan zijn handen maargoed jij vind het allemaal wel best.
pi_195461386
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:11 schreef Elan het volgende:

[..]

De stad in Brazilië die ter wereld het dichtste bij groepsimmuniteit in de buurt komt ligt volgens mij in/aan een jungle, warm klimaat en hoge luchtvochtigheid zou in theorie) ongunstig zijn voor virustransmissie. Lijkt geen kont uit te maken, ook niet als we kijken naar recente uitbraken in bijvoorbeeld Australië, enorme uitbraken in Florida en Texas in de VS. Helaas.
Er is een 'window of opportunity' waarin het virus het best gedijt. Zowel te lage als te hoge luchtvochtigheid zijn ongunstig voor het virus.
pi_195461390
quote:

[..]

Die man slaat dezelfde kul uit als artsen die vertellen dat dóór corona long- of hartbeschadiging ontstaat.
Wat?! Serieus, ga aub naar BNW met je flauwekul.
pi_195461393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zo kun je door heel het land tientallen uitbraakjes vinden.
Pun intended? ;)
pi_195461408
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:18 schreef Natalie het volgende:

[..]

'k Weet het. Een familielid van me werkt daar, en zit nu dus thuis,
Gaat hij nu thuis fikkie stoken om thuis te kunnen werken?
pi_195461410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij doet er vrolijk aan mee, indirect mensen vermoorden... :r :r
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:22:11 #239
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461412
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is zo.
Mensen met die aandoeningen heb gewoon vaker corona.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461414
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat vaccin is nog niet eens uitgerold man :')
Dat had-ie toch een tijd geleden al op zijn dochter getest, zei hij?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:22:21 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195461415
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:08 schreef Simmertje het volgende:
En dan te bedenken dat die cijfers altijd al ongeloofwaardig waren.
pi_195461435
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is zo.
Mensen met die aandoeningen heb gewoon vaker corona.
:?

Hoe werkt dat? Bron?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:26:27 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461454
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:?

Hoe werkt dat? Bron?
Mensen met longproblemen, hart-en vaatziekten, en diabetes (vaak een combinatie) hebben vaker problemen met covid.

Bron:https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461461
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mensen met longproblemen, hart-en vaatziekten, en diabetes (vaak een combinatie) hebben vaker problemen met covid.

Bron:https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Net zeg je dat ze vaker corona hebben, nu hebben ze vaker problemen met corona. Wat is het nou?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:27:23 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat had-ie toch een tijd geleden al op zijn dochter getest, zei hij?
Zei hij inderdaad, of dat waar is..

Maar ze gaan in oktober starten met het vaccin, maar dat betekent niet dat op 6 oktober heel Rusland gevaccineerd is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:28:25 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Net zeg je dat ze vaker corona hebben, nu hebben ze vaker problemen met corona. Wat is het nou?
Dat laatste had ik niet moeten schrijven.
Hoewel, volgens mij zijn risicogroepen ook nog eens vatbaarder om geïnfecteerd te raken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461477
quote:

[..]

Even TR geplaatst.
Zeker, een man met een dansopleiding met een mening over virussen die alle theorien over virussen tegenspreekt.

Ik ga denk ik fotografie studeren en daarna mijn mening vertellen dat er de zwaartekracht niet bestaat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:29:04 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195461481
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:15 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dit vieze gore ongewassen gezwel moet de bak in. :r

Dit klootzakje heeft bloed aan zijn handen.
Hoezo vies goor en ongewassen. Ben het absoluut niet met hem eens en vind hem opruiend, maar ik kan door zijn uitingen weinig opmaken over zijn persoonlijke hygiëne...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:29:15 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, een man met een dansopleiding met een mening over virussen die alle theorien over virussen tegenspreekt
Ja i know. Tis een gekkie, maar aan de andere zijde van het het corona-debat hebben we die ook. Dus ik vind die trol wel grappig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is een 'window of opportunity' waarin het virus het best gedijt. Zowel te lage als te hoge luchtvochtigheid zijn ongunstig voor het virus.
Bron voor dikgedrukte?
Er is een grootschalig onderzoek geweest waaruit juist is gebleken dat een te lage luchtvochtigheid het virus in de hand zou werken, hoe hoger de luchtvochtigheid des te lastiger het virus zich door de lucht kan verspreiden.
https://aaqr.org/articles/aaqr-20-06-covid-0302
blablablabla
pi_195461514
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja i know. Tis een gekkie, maar aan de andere zijde van het het corona-debat hebben we die ook. Dus ik vind die trol wel grappig.
Wie dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195461518
quote:

[..]

Het is niet alleen een gekkie, het is een gevaar voor de volksgezondheid.
pi_195461519
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo vies goor en ongewassen. Ben het absoluut niet met hem eens en vind hem opruiend, maar ik kan door zijn uitingen weinig opmaken over zijn persoonlijke hygiëne...
Dreads zijn onhygiënisch
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:31:46 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie dan?
Ik ga hier niet continu namen en bronnen plaatsen, zo nu en dan wil ik dat best.
Maar het lijkt mij wel duidelijk.

Nou 1tje dan. Marc van Ranst.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461538
quote:

[..]

Wie dan? Dit is geen voetbalwedstrijd.
pi_195461555
quote:

[..]

Even TR geplaatst.
hij roept op tot geweld met zijn "doe opdrachten" :{
en hij is dansleraar.... _O-

en zit vaak complete onzin te verkondigen
pi_195461575
quote:

[..]

ja een arts slaat kul uit :{
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:03 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195461586
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:31 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dreads zijn onhygiënisch
Je kunt ze gewoon wassen hoor.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:23 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461592
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:32 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Wie dan? Dit is geen voetbalwedstrijd.
Marc van Ranst.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:37:05 #260
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195461605
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaat hij nu thuis fikkie stoken om thuis te kunnen werken?
Nee, zeg!
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:37:27 #261
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461608
Heb een beetje het idee, dat Covid19 het eind der tijde is, omdat je al na een paar maanden herbesmet kan raken, dus, als er uberhaupt een goed getest vaccin komt, dan moet dat vier keer per jaar worden in gespoten.
Dit betekent dat het virus zich ook gaat aanpassen en steeds sterker terugkomt. zelfde met griepvirussen, komen sterker terug door de vaccinaties.
pi_195461618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron voor dikgedrukte?
Er is een grootschalig onderzoek geweest waaruit juist is gebleken dat een te lage luchtvochtigheid het virus in de hand zou werken, hoe hoger de luchtvochtigheid des te lastiger het virus zich door de lucht kan verspreiden.
https://aaqr.org/articles/aaqr-20-06-covid-0302
https://duux.com/en/the-e(...)vid-19-corona-virus/

(Ik bedoelde het andersom :X)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:38:48 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195461626
quote:

[..]

Sterker nog er kan ook lever en hersenbeschadiging door ontstaan. We hebben de ziekte nog lang niet in kaart maar het is veel meer een bloedziekte dan een griep achtige long infectie.

(Bron: nature van 23 september, of de week ervoor,dat ben ik vergeten)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:39:07 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195461632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:37 schreef THEFXR het volgende:
Heb een beetje het idee, dat Covid19 het eind der tijde is, omdat je al na een paar maanden herbesmet kan raken,
Nee, dit lijkt met wat er nu bekend is niet heel gebruikelijk.
pi_195461638
quote:
Heb een beetje het idee, dat Covid19 het eind der tijde is, omdat je al na een paar maanden herbesmet kan raken, dus, als er uberhaupt een goed getest vaccin komt, dan moet dat vier keer per jaar worden in gespoten.
Dit betekent dat het virus zich ook gaat aanpassen en steeds sterker terugkomt. zelfde met griepvirussen, komen sterker terug door de vaccinaties.
Het einde der tijden.

Het wordt met de dag gekker hier.
In Southern Sun
pi_195461648
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Marc van Ranst.
Nee hoor, er staat niets tegenover zo'n radicaal gekkie want de oppositie wilt juist dit virus verslaan ipv verspreiden zoals Engel. Dit is geen wedstrijd met 2 partijen, dit is een pandemie wat een gevaar is voor de bevolking. Nogal ziek om je daar tegen te verzetten.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:41:17 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195461658
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, een man met een dansopleiding met een mening over virussen die alle theorien over virussen tegenspreekt.

Ik ga denk ik fotografie studeren en daarna mijn mening vertellen dat er de zwaartekracht niet bestaat
Hij deed voor hij een dansschool begon ook een halve PhD in een biomedische richting.
pi_195461668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het einde der tijden.

Het wordt met de dag gekker hier.
Het is dan ook een absurde tijd waarin we leven. Generaties voor ons hebben en na ons gaan dit niet mee maken waarschijnlijk.
pi_195461672
Het einde ter tijden :')

Gewoon weer een belangrijke bladzijde in de historie van de mensheid en zoals altijd gaan we daarna weer vrolijk verder.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:42:16 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

kan je mij dat uitleggen?, je antwoord is er algemeen
pi_195461675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je stuurde gewoon een Google Docs(!)-bestand zonder enige context. Vind je het erg dat ik daar vraagtekens bij zet?
[..]

Tja, als dit de discussie wordt... er zijn een veelvoud van case studies waarbij aerogene verspreiding geen enkele rol speelde.
[..]

Dat werkt dus niet, hè. Volgens mij besef je nog niet helemaal wat de maatschappelijke consequenties zijn als je aerogene verspreiding tot een substantiële besmettingsroute verklaart.
[..]

Wat had je willen zien? À la Maurice de Hond een ventilatiedeltaplan? Miljarden over de balk smijten, omdat er misschien een beperkt aantal aerogene besmettingen mee voorkomen wordt?
[..]

Oh, heeft Duitsland wel een nationaal ventilatieplan opgezet? Daar heb ik niets van gelezen, maar dan kun jij vast wel wat bronnen verschaffen.
https://science.sciencema(...)0/02/science.abf0521

Zodra je het erkent als main way of infection moet het bekeid aangepast worden.

Rivm moet niet in die positie op de stoel van de politiek zitten.

Vergezocht om te doen of de maatschappij ontwricht wordt.

We moeten juist af van schijnmaatregelen.
pi_195461687
quote:
Alles goed met je?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:43:24 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461690
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:42 schreef Simmertje het volgende:
Het einde ter tijden :')

Gewoon weer een belangrijke bladzijde in de historie van de mensheid en zoals altijd gaan we daarna weer vrolijk verder.
ligt er aan hoeveel mensen er nog over zijn na deze sweep
pi_195461699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ligt er aan hoeveel mensen er nog over zijn na deze sweep
nog steeds veel teveel
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:44:10 #275
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461700
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:43 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Alles goed met je?
stukje extrapolatie.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:44:13 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195461701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

kan je mij dat uitleggen?, je antwoord is er algemeen
Dat er wellicht gevallen bekend zijn van herbesmetting, maar dat als dit een groot probleem zou zijn, er ondertussen, met de honderdduizenden gevallen in Nederland en miljoenen wereldwijd, we hier al veel meer van gehoord zouden hebben.
Dus, het kan zijn dat er incidenteel iemand voor de tweede keer vatbaar is, maar herbesmetting lijkt vooralsnog niet een significant gevaar en zeker niet binnen de periode die jij noemde van 4 maanden.
pi_195461723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is dan ook een absurde tijd waarin we leven. Generaties voor en na ons gaan dit niet mee maken waarschijnlijk.
Hoe kunnen generaties voor ons nog iets mee gaan maken?
In Southern Sun
pi_195461779
quote:
Vreemd dat twee studies elkaar tegenspreken.
Uit jouw bron:
quote:
The relationship between inactivation and RH was not monotonic, and there was greater survival or a greater protective effect at low RH (20%) and high RH (80%) than at moderate RH (50%).
Ui de studie die ik postte:

quote:
In dry indoor places i.e., less humidity (< 40% RH), the chances of airborne transmission of SARS-CoV-2 are higher than that of humid places (i.e., > 90% RH).
:')
blablablabla
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:50:29 #279
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195461794
quote:
Met zijn allen in de sauna gaan zitten dus. Geen virus dat het overleeft bij 80+ celsius.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:51:29 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat er wellicht gevallen bekend zijn van herbesmetting, maar dat als dit een groot probleem zou zijn, er ondertussen, met de honderdduizenden gevallen in Nederland en miljoenen wereldwijd, we hier al veel meer van gehoord zouden hebben.
Dus, het kan zijn dat er incidenteel iemand voor de tweede keer vatbaar is, maar herbesmetting lijkt vooralsnog niet een significant gevaar en zeker niet binnen de periode die jij noemde van 4 maanden.
ok, je hebt een punt, hopen dat idd bij kleine aantallen blijft.
pi_195461837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met zijn allen in de sauna gaan zitten dus. Geen virus dat het overleeft bij 80+ celsius.
De Wit Russen hadden vanaf het begin gelijk!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:53:39 #282
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195461852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Vreemd dat twee studies elkaar tegenspreken.
Uit jouw bron:
[..]

Ui de studie die ik postte:
[..]

:')
men gelooft dat vochtige lucht de micro droplets zwaarder maken en daardoor eerder naar de grond gaan dalen, itt droge lucht waardoor ze verder kunnen zweven.
pi_195461892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ok, je hebt een punt, hopen dat idd bij kleine aantallen blijft.
Ik vraag me af hoe men had gereageerd s Hiv/aids in de social media generatie was ontstaan.
Aandelen in easytoys skyhigh, kuisheidsgordels niet aan te slepen, tinder failliet.
pi_195461931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe men had gereageerd s Hiv/aids in de social media generatie was ontstaan.
Aandelen in easytoys skyhigh, kuisheidsgordels niet aan te slepen, tinder failliet.
Als we iets geleerd hebben van deze pandemie dan zou ik eerder zeggen dat men met 1000 stuks tegelijkertijd condooms zou zijn gaan hamsteren en dat, zeker jongeren, er geen wip minder om zou maken.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:57:42 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195461933
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:55 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Leg je nog even uit hoezo Marc een regelrechte oppositie is van Willem?
Omdat oa andere hij een van de aanjagers is voor een restrictief corona beleid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195461937
quote:
65 procent thuis besmet
Wel is duidelijk dat 65 procent van de Tilburse besmettingen van de afgelopen week zijn terug te voeren naar huishoudens. Verder is 5 procent besmet geraakt in de (langdurige) zorg, 4 procent in het onderwijs en 3 procent op een werkplek. Van 16 procent is niet bekend waar de besmetting is opgelopen.
Omdat daar de testcapaciteit en het BCO nog niet zijn vastgelopen wellicht interessant hoe belachelijk veel mensen het nu van een partner/huisgenoot krijgen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:58:18 #287
5428 crew  miss_sly
pi_195461940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je kan het ook echt niet normaal houden he hier ?
Jij vindt het gedrag van anderen wel normaal?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:58:27 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195461941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of, je weet wel, voorbehoedsmiddelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')